کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۷ تیر ۳۰, یکشنبه

[farsibooks] chand soal az ahmadi nejad?



سوالات جنجالی منتجب نیا از احمدی نژاد
 
 

رسول منتجب نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی در یادداشتی با عنوان «چند سوال از رئیس‌جمهور» در شماره روز سه شنبه - یازدهم تیر ارگان این حزب چند سوال را درباره نقد خرافه گرایی و سخنان رییس جمهور در این ارتباط مطرح کرده است.

به گزارش آفتاب، منتجب نیا یادداشتش را اینگونه آغاز کرده است: «این مطلب به دنبال طرح برخی مباحث خرافه‌گرایانه در سال‌های اخیر در كشور نگارش یافته و به نقد این اندیشه‌ها پرداخته است. كه در ادامه آن با طرح چند سوال از رئیس‌جمهور و استمداد از علما و مراجع تقلید آفات رواج این خرافات گوشزد شده است. بدون شك علمای بزرگوار شیعه در طول تاریخ تشیع، پاسداران حریم عقاید و احكام اسلا‌م و مذهب شیعه بوده و در برابر هرگونه كج‌اندیشی و كجروی به شدت مقابله كرده و در این راه جمع زیادی از بهترین آنان به شهادت رسیده‌اند. یكی از انحرافات و كج‌اندیشی‌های دینی، ظهور بدعت در دین و افزودن به مفاهیم و احكام اسلا‌م و مذهب توسط شیادان و فرصت‌طلبان بوده است كه به حكم <اذا ظهرت البدع فللعالم ان یظهر علمه و الا‌ فعلیه لعنه الله> عالمان دینی با تمام قدرت بدعت‌ها و نوآوری‌های غیردینی به نام دین را زدوده و دست پلید بدعت‌گذاران را كوتاه كرده‌اند. از این رو، سلا‌طین، پادشاهان و قدرت‌های جهانی تاكنون نتوانسته‌اند ساحت مقدس اسلا‌م، تشیع و اهل بیت عصمت و طهارت را ملكوك و مخدوش سازند. یكی از عقاید شیعه كه می‌توانست وسیله سوءاستفاده شیادان واقع شود اعتقاد به اصل مهدویت و اندیشه مترقی و حركت‌ساز انتظار فرج است كه همه طرفداران ادیان آسمانی به نحوی این عقیده را داشته و در انتظار منجی عالم بشریت می‌باشند».

وی در ادامه این یادداشت با اشاره به روایات ائمه طاهرین آورده است: «در روایات رسیده از ائمه طاهرین علیهم السلا‌م، ضمن تاكید فراوان بر اصل مهدویت و بشارت قطعی به ظهور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، به منظور پیشگیری از هرگونه انحراف و سوءاستفاده افراد از این عقیده ریشه‌دار، توصیه‌های اكیدی به عمل آمده است، از جمله:

1- نهی از تعیین زمان ظهور آن حضرت و بیان اینكه این امر از اسرار الهی است و كسی جز خداوند نسبت به آن آگاهی ندارد با این عبارت كه <ما اهل بیت هرگز زمان ظهور را تعیین نخواهیم كرد> یا <دروغ می‌گویند تعیین‌كنندگان زمان برای ظهور حضرت ! دروغ می‌گویند...! دروغ می‌گویند...>!

2- توصیه به تكذیب هر كسی كه ادعای مشاهده و زیارت حضرت مهدی(عج) را بكند و او را كاذب و افترازننده معرفی كردن. ما در یادداشت قبلی برخی از روایات فوق را به‌طور مستند از كتاب‌های معتبر روایی نقل كردیم. نقل قول‌ها و شایعات: از زمان روی كار آمدن آقای احمدی‌نژاد و دولت ایشان، در میان خواص و اخیرا عامه مردم، یعنی مردم كوچه و بازار مطالبی به نقل از رئیس‌جمهور و برخی معاونین و نزدیكان ایشان، روی زبان‌ها جاری است و بسیاری از آن مطالب به صورت مستند و با ذكر زمان و مكان و گوینده‌های آنها نقل می‌شود».

قایم مقام حزب اعتماد ملی با ذکر چند مثال در این باب یادداشتش را ادامه می دهد: «از باب مثال:

الف: در سال اول ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد، با دو واسطه نقل شد كه ایشان در سفر استانی به سیستان و بلوچستان و در پاسخ به اعتراض یكی از معاونین كه اعتبارات كشور محدود است و چرا این همه وعده‌های ده‌ها میلیارد تومانی به هر شهر داده می‌شود، گفته است: نگران نباشید دو سال دیگر امام زمان (عج) ظهور می‌كند و همه مشكلا‌ت را حل می‌كند.


ب: نماینده‌ای از شورای اسلا‌می، نقل می‌كرد روزی در ملا‌قات رئیس‌جمهور با مقام معظم رهبری ایشان نسبت به اظهاراتش و وعده ظهور حضرت در دو سال دیگر مورد اعتراض شدید رهبری واقع شد و در جواب گفت: <كسانی كه با ایشان در تماس هستند، گفته‌اند> و پس از خروج از دفتر رهبری، اظهار كرده است: <ایشان تصور می‌كند من رئیس‌جمهور او هستم، من رئیس‌جمهور امام زمان(عج) می‌باشم!!>


ج: پس از سفر به نیویورك و شركت در اجلا‌س سازمان ملل، در ملا‌قات با آیت‌الله جوادی‌آملی، اظهار كرده است: <هنگام سخنرانی ‌هاله‌ای از نور اطراف سر و صورت خود مشاهده كردم و همه مخاطبان میخكوب شده و مجذوب من گردیدند> كه مورد انتقاد و بی‌اعتنایی آیت‌الله جوادی‌آملی قرار گرفت و سی‌دی این ملا‌قات در سطح وسیع در میان مردم پخش شده است.


د: بین خواص شایع است كه گاهی سر سفره خوراك، یك بشقاب و قاشق و چنگال را در جای خالی كنار گذاشته و اظهار می‌كنند این برای آقا امام زمان است.


هـ: شخصی نقل كرده است، روزی یكی از نزدیكان رئیس‌جمهور من را دعوت به شركت در نماز جماعت آقا كرد و من به تصور اینكه امام جماعت، مقام رهبری است با او به محلی رفتیم. وقت نماز مشاهده كردم صف نماز تشكیل شد در حالی كه امام جماعت حضور ندارد و فقط سجاده‌ای پهن است، وقتی سوال كردم كه رهبری كی تشریف می‌آورند؟ گفتند: هیس ! امام جماعت، حضرت ولی عصر(عج) است.


و: اخیراً بارها در اظهارات رئیس‌جمهور، معاونین، مشاورین و... این جمله فراوان به كار می‌رود كه این دولت را امام زمان(عج) مدیریت یا اداره می‌فرماید. و موارد فراوان دیگر.


ز: در روزهای گذشته آقای رئیس‌جمهور كسانی را كه ‌هاله نور را انكار می‌كنند به مخدوش بودن عقیده متهم كرده است و مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت طی مصاحبه‌ای، از تقدیر و تشكر مراجع عظام و علما و روحانیون از رئیس‌جمهور در خصوص مورد عنایت ولی عصر(عج) بودن و استقبال فضلا‌ از سخنان رئیس‌جمهوری، حكایت كرده و منتقدان را به <مشكل داشتن در اصل مهدویت> و <تردید در اعتقاد به ولی عصر (عج>) متهم كرده و دستور داده است كه <باید در اعتقادات خود تجدیدنظر كنند».

منتجب نیا با ذکر چند مثال از صحبت های احمدی نژاد سوالاتی را در رابطه با سخنان او مطرح می کند: «چند سوال از رئیس‌جمهور: صرف‌نظر از اینكه چنین شایعاتی چگونه اعتقادات مردم و نسل جوان را تضعیف می‌كند و مورد استهزا و تمسخر دستگاه‌های تبلیغاتی بیگانه و دشمنان اسلا‌م و تشیع قرار گرفته است و قطع نظر از اینكه نتیجه این سخنان، انتساب همه ضعف‌ها، كاستی‌ها، سوءمدیریت‌ها، افزایش تورم و گرانی و... به حضرت ولی‌عصر(عج) می‌باشد و این بزرگ‌ترین ظلم و جفا و توهین به ساحت آن حضرت است.

1- آیا این نقل قول‌ها و شایعات در محافل خصوصی و عمومی راست است یا دروغ؟ خواهش می‌كنیم خیلی صریح و شفاف پاسخ دهید و از كلی‌گویی یا فرافكنی یا متهم كردن دیگران پرهیز كنید.

2- اگر حتی یك مورد آن راست و صادق است شما این عقیده را كه برخلا‌ف نظریه همه علمای شیعه از صدر تاكنون است، از كجا آورده‌اید و در برابر آن همه روایت معتبر و فرمایشات بزرگان شیعه چه پاسخی دارید؟

3- اگر راست است، مقصود شما از بیان این مطالب غیرواقعی چیست؟ آیا تصور می‌كنید این سخنان، می‌تواند نارضایتی و اعتراضات مردم را نسبت به گرانی، تورم و سوءمدیریت دولت توجیه كند؟

4- اگر راست است، پس از گذشت 3 سال و كذب بودن این وعده‌ها، مسوول مخدوش شدن عقاید مردم و جوانان چه افرادی خواهند بود»؟!

همچنین وی در پایان این یادداشت چند سوال را از مراجع تقلید مطرح می کند نظر آنها را در این رابطه جویا شده است:
«چند سوال از مراجع تقلید و فضلا‌:
1- آیا دستور فرموده‌اید درباره این نقل‌قول‌های شایع و رایج بررسی كنند؟!
2- آیا به نظر مبارك آقایان تمامی این نقل‌ها دروغ و كذب است؟!
3- اگر حتی یك مورد از این ادعاها، صحت نقل داشته باشد، آیا جای آن نیست كه در برابر آن با شدت و قاطعیت ایستادگی كنید و از حریم عقاید اسلا‌می و شیعی ناب پاسداری فرمایید؟
4- آیا نقل قول مشاور رئیس‌جمهور، مبنی بر <استقبال فضلا‌ از سخنان رئیس‌جمهوری و تقدیر مراجع عظام، علما و روحانیون از رئیس‌جمهور در خصوص مورد عنایت حضرت ولی‌عصر(عج) بودن> صحیح است یا دروغ؟
5- اگر صحیح است چرا؟ و اگر دروغ و تهمت است چرا تكذیب نمی‌فرمایید»؟!

 

__._,_.___
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Yahoo! Groups users, check out this limited time offer from Blockbuster! Rent DVDs free for a month!
Recent Activity
Visit Your Group
Change your life

with Yahoo! Groups

balance nutrition,

activity & well-being.

Real Food Group

Share recipes,

restaurant ratings

and favorite meals.

Y! Messenger

Files to share?

Send up to 1GB of

files in an IM.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ