کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ اسفند ۳, سه‌شنبه

[farsibooks] Monday 21 February 2011 Esfand 2nd 1390, Fwd: Best of Balatarin for 02/22/2011

 

http://us1.campaign-archive1.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=5c97976bfc&e=457d8de126

---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin
Date: 2011/2/21
Subject: Best of Balatarin for 02/22/2011


Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




وحید نور محمدی، شهروند معترضی که روز گذشته، اول اسفند ماه به خیابان آمده بود، در یکی از خیابان‌‌های شهر شیراز کشته شد. وحید نور محمدی دانشجوی دانشجوی خرم آبادی ترم ۴ رشته زیست شناسی دانشگاه شیراز روز گذشته در جریان تجمع‌های پراکنده در شهر شیراز کشته شد. به گزارش رهانا سامانه‌ی خبری «خانه حقوق بشر ایران» وی روز گذشته در حالی که در یکی از خیابان‌های شهر شیراز که تجمعی برای گرامی‌داشت یاد کشته‌شده‌گان روز ۲۵ بهمن ماه برگزار شده بود، کشته شد. از نحوه‌ی کشته شدن وی اطلاعی در دست نیست. اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.
با ۲۵۲ امتیاز و ۲۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


کروبی به محافظان خود گفته است: "شما که توانایی مقابله با این افراد را ندارید و در صورت برخورد با آنها از سوی مقامات بالاتر خود مؤاخذه می‌شوید، بهتر است ساختمان را ترک کنید و ما را تنها بگذارید." کروبی همچنین در ادامه متذکر شده که: اینان بیایند و با حکم قضایی اقدام به ورود به ساختمان کنند، نه اینکه بیایند و با رفتارهای وحشی و به دور از عقلانیت و انسانیت موجب آزار و اذیت مردم و همسایگان شوند! وی همچنین گفته است: "طی چند ماه اخیر شاهد درگیری‌های فراوانی در منطقه خاورمیانه و آفریقا بودیم، اما هیچ وقت گزارشی از این نوع برخوردها که خود حکومت در رابطه با مخالفانش انجام دهد، نشنیدیم. این نوع رفتارهای قرون وسطایی و نخ‌نما شده به آبروی این مردم و کشور لطمه می زدند. دیگران می گویند مگر مملکت اینها قانون ندارد؟ مسئول ندارد؟ این رفتارهاست که باعث بی‌آبرویی می‌شود." کروبی در پایان به محافظانش گفته است: "به آنها بگویید یا باید با حکم قضایی و دادگاهی عادل وارد شوند و یا جنازه‌ی مرا از این خانه بیرون ببرند، و تا آخرین لحظه و قطره‌ی خون خواهم ایستاد." مهدی کروبی و همسرش در هفت روز اخیر از هرگونه تماس و ارتباط با فضای بیرون به شدت منع شده‌اند، تا جایی که حتی برای تهیه‌ی نیازهای اولیه با مشکل روبه‌رو شده‌اند. وضعیت مهدی کروبی و فاطمه کروبی به شدت وخیم گزارش شده و بیم آن می‌رود که این حبس شدید خانگی موجب ایجاد شرایط وخیم جسمی برای ایشان گردد. سایت حزب اعتماد ملی خبر داد که نیمه شب گذشته، نیروهای خودسر با همکاری و هماهنگی نیروهای امنیتی و وزارت اطلاعات، به شکل همه‌جانبه به منزل مهدی کروبی حمله کرده‌اند. به گزارش سحام نیوز، نیمه شب گذشته نیروهای اطلاعاتی با تخلیه کامل کوچه و مسدود نمودن آن، شرایط را برای حمله وحشیانه نیروهای خودسر و اراذل و اوباش فراهم نمودند. آنان نیز با شکستن شیشه‌های ساختمان، اقدام به پرتاب سه عدد نارنجک صوتی به داخل ساختمان نمودند. در این راستا همچنین اراذل و اوباش سعی داشتند با ایجاد فضای رعب و وحشت در میان مردم و ساکنان محل، جلوی هرگونه واکنش احتمالی آنان را بگیرند. در پی این اقدام، آقای کروبی با احضار محافظان خود، از آنان خواست تا ساختمان را ترک کنند و وی و همسرش را تنها بگذارند.
با ۲۲۰ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


سایت حزب اعتماد ملی خبر داد که نیمه شب گذشته، نیروهای خودسر با همکاری و هماهنگی نیروهای امنیتی و وزارت اطلاعات، به شکل همه‌جانبه به منزل مهدی کروبی حمله کرده‌اند. به گزارش سحام نیوز، نیمه شب گذشته نیروهای اطلاعاتی با تخلیه کامل کوچه و مسدود نمودن آن، شرایط را برای حمله وحشیانه نیروهای خودسر و اراذل و اوباش فراهم نمودند. آنان نیز با شکستن شیشه‌های ساختمان، اقدام به پرتاب سه عدد نارنجک صوتی به داخل ساختمان نمودند. در این راستا همچنین اراذل و اوباش سعی داشتند با ایجاد فضای رعب و وحشت در میان مردم و ساکنان محل، جلوی هرگونه واکنش احتمالی آنان را بگیرند. در پی این اقدام، آقای کروبی با احضار محافظان خود، از آنان خواست تا ساختمان را ترک کنند و وی و همسرش را تنها بگذارند. به نوشته‌ی سحام نیوز، کروبی به محافظان خود گفته است: "شما که توانایی مقابله با این افراد را ندارید و در صورت برخورد با آنها از سوی مقامات بالاتر خود مؤاخذه می‌شوید، بهتر است ساختمان را ترک کنید و ما را تنها بگذارید." آقای کروبی همچنین در ادامه متذکر شده که: اینان بیایند و با حکم قضایی اقدام به ورود به ساختمان کنند، نه اینکه بیایند و با رفتارهای وحشی و به دور از عقلانیت و انسانیت موجب آزار و اذیت مردم و همسایگان شوند! ایشان همچنین گفته است: "طی چند ماه اخیر شاهد درگیری‌های فراوانی در منطقه خاورمیانه و آفریقا بودیم، اما هیچ وقت گزارشی از این نوع برخوردها که خود حکومت در رابطه با مخالفانش انجام دهد، نشنیدیم. این نوع رفتارهای قرون وسطایی و نخ‌نما شده به آبروی این مردم و کشور لطمه می زدند. دیگران می گویند مگر مملکت اینها قانون ندارد؟ مسئول ندارد؟ این رفتارهاست که باعث بی‌آبرویی می‌شود." آقای کروبی در پایان به محافظانش گفته است: "به آنها بگویید یا باید با حکم قضایی و دادگاهی عادل وارد شوند و یا جنازه‌ی مرا از این خانه بیرون ببرند، و تا آخرین لحظه و قطره‌ی خون خواهم ایستاد." سحام نیوز همچنین خاطرنشان کرده است که مهدی کروبی و همسرش در هفت روز اخیر از هرگونه تماس و ارتباط با فضای بیرون به شدت منع شده‌اند، تا جایی که حتی برای تهیه‌ی نیازهای اولیه با مشکل روبه‌رو شده‌اند. وضعیت مهدی کروبی و فاطمه کروبی به شدت وخیم گزارش شده و بیم آن می‌رود که این حبس شدید خانگی موجب ایجاد شرایط وخیم جسمی برای ایشان گردد.
با ۱۹۸ امتیاز و ۲۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


جرس: بنا به گزارش منابع موثق خبری و شاهدان عینی، در جریان مراسم اول اسفند و بزرگداشت شهدای ٢۵ بهمن، یکی از دانشجویان دانشگاه شیراز به نام حامد نور محمدی جان باخته است. بنا به گزارش منابع فوق، حامد نور محمدی دانشجوی لرستانی ترم چهارم رشته زیست شناسی دانشگاه شیراز، روز یکشنبه در محدوده میدان دانشجوی شهر شیراز به شهادت رسیده و رییس دانشگاه نیز این امر را تایید کرده است. شاهدان عینی گفته اند که وی را از بالای پل نمازی به پایین پرت کرده اند. این گزارش افزود "خانواده وی که تحت فشار روحی و نیز تهدیدهای نیروهای امنیتی قرار گرفته اند، روز دوشنبه به خوابگاه دستغیب دانشگاه شیراز آمده و وسایل وی را جمع آوری نمودند." همچنین طبق گزارش ها در بیمارستانی که مرگ این دانشجو تایید شده، مرگ زنی سالخورده بر اثر برخورد باتوم با سرش نیز تأیید گردیده است. گفتنی است روز یکشنبه همچنین منابع خبری و شاهدان، از کشته شدن یک نفر در میدان هفتم تیر تهران خبر داده بودند، که بعد از ساعاتی رسانه های حاکمیت آن را تکذیب کرده و همان زمان تارنمای نیروی انتظامی ادعا کرد یک نفر در متروی تهران خودکشی کرده است.
با ۱۸۰ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


به گزارش سحام نیوز اوباش حکومتی در پایان متنی قرائت کردند که بر اساس آن این عملیات را بخش کوچکی از حکم جهاد آقای خامنه ای اعلام کردند. در این قطعنامه با صراحت گفته شد منتظر فرمان نهایی ایشان برای بریدن سر کروبی و همسرش از سوی رهبری هستند و آویزان کردن آنها در میادین شهر هستند. کروبی و همسرش در حالی سیزدهمین روز حصر کامل را سپری می کنند که هیچ یک از فرزندان و نوه های ایشان هنوز اجازه ملاقات را نیافته اند. بدنبال وحشی گری دیشب هنوز از وضعیت جسمی و سلامت کروبی و همسرش خبری در دست نیست. لازم به توضیح است، سایت سحام نیوز نیز همزمان با این اقدامات و پس از انتشار اولین اطلاعات و اخبار پیرامون تحرکات تازه نیروهای خودسر، مورد حمله سایبری قرار گرفت و از دسترس خارج شد.
با ۱۶۶ امتیاز و ۲۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


اگر به مدت 10 روز هر روز از ساعت 3 بعد ظهر به بعد قرار تجمع داشته باشیم نیروهای نظامی و امنیتی رژیم از پا در خواهند آمد حتی اگر در این 10 روز ما به خیابانها بخاطر شدت حضور آنها نیاییم این کار هزینه ی سنگینی برای نظام دارد وباعث سر خوردگی خستگی و ریزش شدید تر ماموران نظامی و امنیتی خواهد شد هیچ چیز عذاب آور تر از آماده باش برای نیروهای نظامی نیست من در نظام خدمت کرده ام و می دانم چه سختی و مشکلاتی روحی و روانی برایشان دارد . و بعد از یک وقفه و بازیابی دوباره 10روز تا یک هفته همین رویه را دنبال کنیم ! ترجیحا بعد از عید نوروز باشد که هم طول روز زیاد است و هم هوا مناسب است _ ! در ثانی شب عیدی اگر خواهر و برادی را از دست بدهیم برایمان زجر آور است !
با ۱۶۳ امتیاز و ۲۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


یکی از کارهای کم خطری که برای تبلیغ جنبش میشود کرد استفاده از سیستم پستی در ایران است. کافی است که نامه با اسم و آدرس فرستنده الکی به آدرس مقصد واقعی بفرستید. داخل نامه هم یک متن ساده و جذابی در مورد اینکه هدف جنبش دموکراسی خواهی ایران چیست بنویسید. اگر یکی همت کند می تواند یک متن خوبی بنویسد و پی‌دی‌اف آنرا درست کند تا بقیه بتوانند پرینت کنند و بگذارند در پاکت نامه. نکته‌ای که نمی دانم این است که در ایران پستچیها اسم گیرنده و آدرس گیرنده را انطباق میدهند یا نه. اگر نمی دهند، براحتی می شود شماره پلاکهای یک خیابان را از ابتدا تا انتها یادداشت کرد و به چند پلاک در آن خیابان نامه فرستاد. اگر حتما اسم گیرنده باید انطباق کند، می‌توان تنها به اقوام و خویشاوندان دور و نزدیک نامه فرستاد. مخصوصا اگر این نامه ها را به فامیلهای طرفدار حکومتتان بفرستید، مطمئننا دفعه بعد که خانه‌شان بروید حوصله‌تان سر نخواهد رفت. چون میتوانید سرصحبت در مورد نامه فتنه‌گرها را بازکنید و بگذارید خودشان بقیه ماجرا را تعریف کنند. از آنجا که مردم در ایران کم به هم نامه می‌فرستند، گرفتن نامه برایشان خیلی جالب خواهد بود و مطمئنا به چندین نفر دیگر این مطلب را خواهند گفت. یک خوبی دیگر این روش این است که کمک میکند که خبرها به کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند برسد. اگر حکومت شروع کند به بررسی نامه‌های داخل کشور (تا جایی که خبر دارم نامه‌های خارج به داخل بررسی میشوند) کار خود را صدبرابر خواهد کرد و سیستم پستی را که به آن برای فرستادن قبض آب و برق نیاز دارد کاملا مختل خواهد کرد.
با ۱۵۶ امتیاز و ۳۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


حامد نور محمدي دانشجوي خرم آبادي ترم 4 رشته زيست شناسي دانشگاه شيراز، ساکن خوابگاه دستغیب، فلت 602؛ ديروز 1 اسفند در درگيري هاي شيراز توسط نيروهاي سركوبگر كشته شد. به گفته شاهدان عينی، حامد نورمحمدي از پل روگذر حد فاصل ميدان دانشجو و میدان نمازی توسط ماموران امنیتی به پایین یرت شده و پس از برخورد ماشین در سطح خیابان پايین (خیابان ساحلی) جان خود را از دست داده است
با ۱۴۵ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


یک- علی رغم اینکه خشونت دولت بحرین شرم آور و محکوم است، اما در مقایسه با جنایات رژیم اسلامی ایران، سردمداران رژیم بحرین فرشته های معصومی بیش نیستند! /دو- چگونه زمانی که جوانان ایرانی به خیابان می آیند، کارشان فتنه است و باید به استناد به فتوای مرجع تقلیدی مانند مکارم شیرازی ، کارشان محاربه قلمداد شود و به اعدام محکوم شوند، اما در بحرین تظاهرات و اعتراض خوب است؟! /سه-سوال اینجاست که مرجع تقلید نامحترم، خبر مرگت، زمانی که دولت اروپایی جنایات و آدم کشی رژیم را محکوم می کردند ، این عمل توسط شما و نوری همدانی و دیگر سگ و گربه ها، دخالت در امور ایران قلمداد شده و محکوم می شد، اما اکنون دخالت مجامع بین المللی خوب است؟!/چهار- انتظار شما از مردم بحرین نیز این است که یک حکومت اسلامی بر سر کار بیاورند تا جیب مفت خورهایی از قماش خود شما پر کنند. عکس بقیه مراجع امضا کننده این بیانیه را گیر نیاوردم، چند تا عکس جایگزین گذاشتم!!
با ۱۴۲ امتیاز و ۱۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


سخنان روزانه محسن سازگارا - دوشنبه ، دوم اسفند
با ۱۳۹ امتیاز و ۴۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


دیشب هزاران هزار شیرازی به خیابان آمده بودند. همه سبز و در سکوت فریاد سبز آزادی سر می دادند. در راهپیمایی دیشب دست کم بیست هزار تن بیش از پنجاه هزارتن روز 25 ام شرکت کرده بودند. دیشب شب شکوه آزادی بود. چه بسیار آزادی خواهانی که بازداشت شدند و غیورمردان و شیرزنان شیرازی آنان را از دست نیروهای لباس شخصی رهایی بخشیدند. و بزرگمردی که رفت و در ون بازداشتی ها را باز کرد و بازداشتی ها را آزاد کرد. دیشب آنقدر خانم های چادربه سرٰ مردان مسن و بانوان مسن به جنبش پیوسته بودند که دیگر جوانان و دانشجویان در برابر شمار آنان به چشم نمی آمدند. آن وری ها هر دو ساختمان دانشکده مهندسی را از ساعت 12 ظهر تعطیل کرده بودند تا از راه افتادن راهپیمایی جلوگیری کنند(هر دو ساختمان دانشکده مهندسی در خیابان ملاصدرا قرار دارد. یعنی در محل راهپیمایی) ولی دیشب شیرازی ها به آنان نشان دادند که جنبش تنها دانشجویان را در بر ندارد و همه مردم اینبار همصدا شده اند. البته درگیری شدیدی نیز رخ داد. راهپیمایان می گفتند دست کم پنجاه تن بازداشت شده اند. به هر رو شیراز دیشب در عین سکوت فریاد آزادی ایران عزیز سر داد./ توضیح: این گزارش مربوط به راهپیمایی با شکوه ساعت 6:00 شب به بعد است و نه درگیری شدید ساعت 5:00 عصر. آمار ارائه شده درباره بازداشتها(50 نفر) نیز مربوط به همان درگیری ساعت5:00 است. این این پنجاه تن بازداشتی جدای شمار بسیاری است که از سوی مردم آزاد شدند.
با ۱۲۱ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


مشاورمیرحسین موسوی با تقدیر از حضور مردم تصریح کرد که رفع بازداشت خانگی و حصر موسوی و کروبی، تبدیل به خواسته‌ جدی جنبش سبز شده است اردشیر امیر ارجمند، مشاور میرحسین موسوی، در گفت‌وگو با کلمه، ضمن تبریک میلاد مسعود پیامبر رحمت، حضرت محمدبن عبدالله (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار داشت: لازم است از حضور امیدبخش اقشار مختلف مردم عزیز ایران و فعالان صبور و مقاوم جنبش سبز در تهران و شهرستان‌ها در بزرگداشت یاد شهدای جنبش تشکر کنم. به گزارش کلمه، وی با اشاره به اشغال بخش وسیعی از شهر توسط نیروهای امنیتی در روز اول اسفند، تصریح کرد: همانطور که پیش‌بینی می‌شد، فضای رعب و وحشتی که با حضور نیروهای لباس‌شخصی و یگان ویژه ایجاد کرده بودند، مانع تحقق سنت حسنه قدردانی از شهدا و نشان دادن مخالفت با استبداد، توسط مردم، نشد. این استاد حقوق با تاکید بر هوشیاری فعالان جنبش سبز که مانع از ایجاد فضای لازم برای خودنمایی نفوذی‌های خشونت‌طلب شدند تا به راحتی نتوانند اقدام به سرکوب وحشیانه‌ی حضور مسالمت‌آمیز مردم نمایند، ابراز امیدواری کرد: ان‌شاء‌الله فعالان جنبش سبز بر اساس خرد جمعی و تحلیل دقیق از شرایط، با شجاعت، تدبیر، صبر، استقامت و هماهنگی، قدم‌های بعدی را با استواری و صلابت بیشتر بر خواهند داشت. امیر ارجمند در ادامه افزود: امیدواریم که شورای هماهنگی راه سبز امید نیز بتواند در این راستا در کنار رهپویان دلیر جنبش سبز، نقش مفید و موثری ایفا نماید. مشاور ارشد میرحسین موسوی، با اشاره به حصر غیر‌قانونی رهبران جنبش سبز، که ناشی از عصبانیت حکومت از حضور چشمگیر مردم در روز ۲۵ بهمن بود، خاطرنشان کرد: اقتدارگرایان بدانند که مبارزه تعطیل‌بردار نیست. حصر و ایجاد محدودیت برای همراهان سرافراز جنبش نه تنها مردم را دلسرد نمی‌کند، بلکه انگیزه‌ای جدید و قوی‌تر در آن‌ها برای پافشاری بر تحقق مطالبات مشروع خود ایجاد می‌کند. وی تاکید کرد: در حال حاضر، رفع بازداشت خانگی و حصر موسوی و کروبی، تبدیل به خواسته‌ جدی جنبش سبز شده است که بر آن پافشاری خواهیم کرد.
با ۱۲۰ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


تهران – لندن (۲۱ فوريه) ::: روزنامه الشرق الأوسط در گزارشی به نقل از يک گروه اپوزيسيون خارج از ايران گزارش داده است که حداقل تعداد ۱۵۰۰ تن از اعضای آموزش ديده حزب الله لبنان در سرکوب معترضين و تظاهرکنندگان ايرانی در روز ۲۵ بهمن و در جريان تظاهرات معترضين عليه نظام ولايت فقيه، به صورت مستقيم شرکت کرده اند. شورای موسوم به مقاومت ملی به روزنامه الشرق الأوسط گفته که اين اعضای حزب الله در لباس شهروندان معمولی ظاهر و در کنار نيروهای رسمی سرکوبگر به قلع و قمع مردم پرداخته اند.
با ۱۱۹ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


عبدالکریم سروش، دگراندیش منتقد حکومت ایران، طی نامه شدیدالحنی گفته است ماموران امنیتی داماد او را بدلیل نسبت خانوادگی تحت شکنجه های شدیدی قرار داده اند. وی نوشته است: "باغ وحش ولایت، طعمه می خواست. دیوان با داغ و درفش به سراغش آمدند و وحشت ها به جانش افکندند. و دست آخر دو راهه یی پیش پای او نهادند: که یا دست از جان بشوی و یا به صدا و سیما بیا و هر چه ما می خواهیم بگوی. به نوشته آقای سروش آنها از دامادش می خواستند در جلوی دوربین بگوید که همسرش "هرزه و هرجایی است و لذا شایسته طلاق" و پدر همسرش، عبدالکریم سروش، هم وابسته به خارج و دشمن دین است.
با ۱۱۷ امتیاز و ۱۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


آیا راهی وجود دارد که بدون حمله به ساختمان صدا و سیما، آن را از کار انداخت؟..مثلا يجوري ميشه برقشو از كار انداخت؟
با ۱۱۵ امتیاز و ۸۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


سیف‌الاسلام قذافی خطاب به مردم گفت: «لیبی در برابر یک دوراهی قرار دارد: یا بر سر اصلاحات توافق می‌کنیم، یا اینکه نه تنها به سوگ ۸۴ کشته می‌نشینیم، بلکه برای هزاران نفر اشک خواهیم ریخت.»سیف‌الاسلام در شامگاه یکشنبه همچنین تصریح کرد که پدرش معمر قذافی قصد کناره‌گیری ندارد و اگر لازم باشد حکومت تا آخرین نفر خواهد جنگید.ارکان قدرت معمر قذافی، دیکتاتور لیبی، به لرزش درآمده است. مجلس و وزارت کشور در آتش می‌سوزد و ساختمان رادیو و تلویزیون به غارت رفته است.به گزارش یک خبرنگار فرستنده تلویزیونی "الجزیره"، صبح دوشنبه مشاهده شده که شمار زیادی از پاسگاه‌های پلیس پایتخت در آتش می‌سوزند. به گزارش خبرگزاری آلمان به نقل از الجزیره، بیمارستان‌ها اعلام کرده‌اند که از شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه، فقط در طرابلس ۶۰ نفر کشته شده‌اند. صبح امروز دوشنبه ساکنان پایتخت شاهد برخاستن دود آتش از ساختمان وزارت کشور بوده‌اند. پیش از آن ساختمان ‌مجلس طعمه‌ی حریق شده بود.
با ۱۱۴ امتیاز و ۲۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


به گزارش دانشجونیوز، حامد نورمحمدی دانشجوی رشته زیست شناسی دانشگاه شیراز، ساکن خوابگاه دستغیب، اهل شهر خرم آباد، روز گذشته 1 اسفند در میدان نمازی مقابل ساختمان شماره 1 دانشکده مهندسی، در حال فرار از دست ماموران امنیتی و بسیجی کشته شده است. هنوز از نحوه کشته شدن وی اطلاعی در دست نیست. ارسال این خبر در حالی صورت می گیرد که اوضاع دانشگاه شيراز به شدت امنیتی گزارش مي شود. تعدادی از دانشجویان فعال به خوابگاه ها و صحن دانشگاه ممنوع الورود شدده اند، و در مواردی نیز با خانوداه آنها تماس گرفته شده و مورد تهدید قرار گرفته اند. علاوه بر این، شب گذشته راس ساعت 10 شب به مدت 15 دقیقه صدای الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور در خوابگاه مفتح دانشگاه شیراز طنین افکن شد. اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.
با ۱۱۳ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


موذنی رئيس دانشگاه شيراز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرده است: حامد نورمحمدی، دانشجوی رشته زيست‌شناسی دانشگاه شيراز روز گذشته در تجمعات فتنه‌گران حضور نداشته و بر اثر تصادف با يك دستگاه پژو پارس فوت كرده است !
با ۱۱۱ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


سحام نيوز: نيمه شب گذشته نيروهاي خودسر با همكاري و هماهنگي نيروهاي امنيتي و وزارت اطلاعات اقدام به حمله همه جانبه به منزل مهدي كروبي نمودند. به گزارش خبرنگار سحام، نيمه شب گذشته نيروهاي اطلاعاتي با تخليه كامل كوچه و مسدود نمودن آن، شرايط حمله وحشيانه را براي نيروهاي خودسر و اراذل و اوباش فراهم نمودند. آنان با شكستن شيشه هاي ساختمان اقدام به پرتاب سه عدد نارنجك صوتي به داخل ساختمان نمودند. در این راستا همچنین اراذل و اوباش سعي داشتند با ايجاد فضاي رعب و وحشت در ميان مردم و ساكنين محل جلوي هرگونه واكنش احتمالي آنان را بگيرند. در پي اين اقدام، آقاي كروبي با احضار به اصطلاح محافظين خود ، از آنان خواست تا ساختمان را ترك نموده و وي و همسرش را تنها بگذارند. ايشان همچنين به محافظين گفته بودند كه " شما كه توانايي مقابله با اين افراد را نداريد و در صورت برخورد با آنها از سوي مقامات بالاتر خود ماخذه مي شويد، بهتر است ساختمان را ترك نموده و ما را تنها بگذاريد" . آقاي كروبي همچنين در ادامه متذكر شده بودند كه اينان بيايند و با حكم قضايي اقدام به ورود به ساختمان كنند و نه اينكه بيايند و با رفتارهاي وحشي و بدور از عقلانيت و انسانيت موجب آزار و اذيت مردم و همسايگان شوند! طي چند ماه اخير شاهد درگيري هاي فراواني در منطقه خاور میانه و افریقا بوديم اما هيچ وقت گزارشي از اين نوع برخوردها كه حكومت از خودش در رابطه با مخالفانش انجام دهد، نشنيديم. اين نوع رفتارهاي قرون وسطايي و نخ نما شده به آبروي اين مردم و كشور لطمه مي زدند. ديگران مي گويند مگر مملكت اينها قانون ندارد؟ مسئول ندارد؟ اين رفتارهاست كه باعث بي آبرويي مي شود. آقاي كروبي در پايان به محافظان گفته بودند : به آنها بگوييد يا بايد با حكم قضايي و دادگاهي عادل وارد شوند و يا جنازه ي مرا از اين خانه بيرون ببرند و تا آخرین لحظه و قطره خون خواهم ایستاد. لازم به توضيح است مهدي كروبي و همسر ايشان طي 7 روز اخير از هرگونه تماس و ارتباط با فضاي بيرون به شدت منع شده، تا جايي كه حتي براي تهيه نيازهاي اوليه با مشكل روبرو گرديده اند. وضعيت مهدي كروبي و فاطمه كروبي به شدت وخيم گزارش شده و بيم آن مي رود كه اين حبس شديد خانگي موجب ايجاد شرايط وخیم جسمی برای ایشان گردد.
با ۱۱۰ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


قذافی هم در رفت. سید علی‌ جا نمونی.
با ۱۰۱ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


«دیانت ما عین سیاست ما است» و «حفظ نظام از اوجب واجبات است»
با ۹۷ امتیاز و ۲۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


'حوريه الهاشمي' مجري زن تلويزيون در برنامه زنده تلويزيوني گفت كه ديگر قادر نيست دروغ گويي و نفاق را تحمل كند.وي اعلام كرد: من حوريه الهاشمي، امروز با خشم و غضب فراوان از اقدامات حكومت، تبري خود را از تلويزيون بحرين و تيم اخبار سرتاسر دروغ آن اعلام مي كنم.
با ۹۵ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


در حالیکه دستگاه های تبلیغاتی رژیم ج.ا سعی می کنند که خیزش های مردمی در خاورمیانه را فقط منتسب به کشور هائی که رژیم های وابسته به غرب در آنها حکومت می کند بنمایانند ، تحولات لیبی که روابط راهبردی با کشور های غربی علی الخصوص امریکا ندارد و حتی شایع شده که قذافی به ونزوئلا گریخته است بار دیگر دست دستگاه تبلیغاتی رژیم را برای مردم رو کرد. از طرف دیگر برای لیبی با حدود 7 میلیون نفر جمعیت و درآمد سرشار نفتی ، با وجود بیکاری و نابرابری های فاحش اجتماعی نمیتوان فقر را دلیل اصلی اعتراضات مردمی دانست . با توجه به موارد فوق تنها وجه اشتراک کشورهائی که در خاورمیانه و شمال آفریقا ، مردمانشان خواستار تغییر هستند داشتن حکومت هائی است که سران آن به شکل " مادام العمر " حکومت می کنند و از این بابت رژیم ج.ا هم در زمرۀ این کشور ها قرار می گیرد.
با ۹۵ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


بنا به گزارش اسوشیتد پرس ۲ فروند از هواپیما‌های جنگنده لیبی‌ از نوع میراژ بجای بمباران ملت به مالتا پرواز کرده و پنا هنده شدند.به این خلبانها فرمان بمباران مردم داده شده بود ولی آنها نپذیرفته بودند .
با ۹۵ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


دو هواپیمای جنگنده لیبی که گفته می شود دستور داشتند معترضان را بمباران کنند روز دوشنبه به مالت پناهنده شدند.هردو خلبان که سرهنگ ارتش هستند روز دوشنبه از پایگاهی درتریپولی پرواز کردند و درجزیره مالت فرود آمدند.همچنین هفت لیبیایی سوار بر دو هلیکوپتر فرانسوی درمالت فرودآمده درخواست پناهندگی از این کشور عضو اتحادیه اروپا نموده اند.
با ۹۳ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


پرتاب سه نارنجک صوتی به خانه مهدی کروبی با هماهنگی نیروهای امنیتی جرس: سایت حزب اعتماد ملی خبر داد که نیمه شب گذشته، نیروهای خودسر با همکاری و هماهنگی نیروهای امنیتی و وزارت اطلاعات، به شکل همه‌جانبه به منزل مهدی کروبی حمله کرده‌اند. به گزارش سحام نیوز، نیمه شب گذشته نیروهای اطلاعاتی با تخلیه کامل کوچه و مسدود نمودن آن، شرایط را برای حمله وحشیانه نیروهای خودسر و اراذل و اوباش فراهم نمودند. آنان نیز با شکستن شیشه‌های ساختمان، اقدام به پرتاب سه عدد نارنجک صوتی به داخل ساختمان نمودند. در این راستا همچنین اراذل و اوباش سعی داشتند با ایجاد فضای رعب و وحشت در میان مردم و ساکنان محل، جلوی هرگونه واکنش احتمالی آنان را بگیرند. در پی این اقدام، آقای کروبی با احضار محافظان خود، از آنان خواست تا ساختمان را ترک کنند و وی و همسرش را تنها بگذارند. کروبی به محافظان خود گفته است: "شما که توانایی مقابله با این افراد را ندارید و در صورت برخورد با آنها از سوی مقامات بالاتر خود مؤاخذه می‌شوید، بهتر است ساختمان را ترک کنید و ما را تنها بگذارید." کروبی همچنین در ادامه متذکر شده که: اینان بیایند و با حکم قضایی اقدام به ورود به ساختمان کنند، نه اینکه بیایند و با رفتارهای وحشی و به دور از عقلانیت و انسانیت موجب آزار و اذیت مردم و همسایگان شوند! وی همچنین گفته است: "طی چند ماه اخیر شاهد درگیری‌های فراوانی در منطقه خاورمیانه و آفریقا بودیم، اما هیچ وقت گزارشی از این نوع برخوردها که خود حکومت در رابطه با مخالفانش انجام دهد، نشنیدیم. این نوع رفتارهای قرون وسطایی و نخ‌نما شده به آبروی این مردم و کشور لطمه می زدند. دیگران می گویند مگر مملکت اینها قانون ندارد؟ مسئول ندارد؟ این رفتارهاست که باعث بی‌آبرویی می‌شود." کروبی در پایان به محافظانش گفته است: "به آنها بگویید یا باید با حکم قضایی و دادگاهی عادل وارد شوند و یا جنازه‌ی مرا از این خانه بیرون ببرند، و تا آخرین لحظه و قطره‌ی خون خواهم ایستاد." مهدی کروبی و همسرش در هفت روز اخیر از هرگونه تماس و ارتباط با فضای بیرون به شدت منع شده‌اند، تا جایی که حتی برای تهیه‌ی نیازهای اولیه با مشکل روبه‌رو شده‌اند. وضعیت مهدی کروبی و فاطمه کروبی به شدت وخیم گزارش شده و بیم آن می‌رود که این حبس شدید خانگی موجب ایجاد شرایط وخیم جسمی برای ایشان گردد.
با ۹۳ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


جرس: در حالیکه رسانه ها و نهادهای حکومتی سعی دارند جانباختن حامد نورمحمدی، دانشجوی دانشگاه شیراز در تجمعات اول اسفند را – همانند شهادت دو دانشجوی سبز در وقایع ٢۵ بهمن- وارونه نمایی کرده و آن را ناشی از تصادف خیابانی وانمود کند، تشکل «دانشجویان آزادیخواه شیراز»، با صدور بیانیه ای، از برگزاری مراسم اعتراضی به همین مناسبت خبر داد. به گزارش منابع خبری جرس، تشکل دانشجویی «دانشجویان آزادیخواه شیراز»، در بیانیه ای که به مناسبت شهادت حامد نورمحمدی منتشر کرده، خاطرنشان ساخته است: "امروز باز هم چشمانمان با خون کبوتری دیگر سرخ گشت اما این بار عضوی از خانواده مان را به خون غلتیده می بینیم. گروه "دانشجویان آزادی خواه شیراز" ضمن محکومیت چند باره ی کشتارها و به بند کشیدن زنان و مردان این مرز و بوم، بار دیگر بر عهد سبز خود با حامد ها تأکید نموده و در عزای از دست دادن این جوان خوش خو، در دانشگاه شیراز یک هفته عزای عمومی اعلام می نماید. در روز چهارشنبه چهارم اسفند ماه از ساعت دوازده ظهر در پردیس دانشگاه شیراز گرد هم می آییم و ضمن محکومیت بازداشت خانگی میر و شیخ سبز، سومین روز شهادت حامد نور محمدی را با کوله باری از اندوه و خشم گرامی خواهیم داشت. گیریم که حامد را کشتید و علی را گرفتید و دیگرانی را ممنوع الورود کردید و دانشکده ی مهندسی را از ظهر تعطیل اعلام کردید... با دل های خون شده و چشمان اشک بار و صدای ننگ بر دیکتاتور که شبانه روز در ذهن همه ی ماست چه خواهید کرد؟!" گفتنی است بنا به گزارش منابع موثق خبری و شاهدان عینی، در جریان مراسم اول اسفند (بزرگداشت شهدای ٢۵ بهمن)، یکی از دانشجویان دانشگاه شیراز به نام حامد نور محمدی جان باخته است. بنا به گزارش منابع فوق، حامد نور محمدی دانشجوی لرستانی ترم چهارم رشته زیست شناسی دانشگاه شیراز، روز یکشنبه در محدوده میدان دانشجوی شهر شیراز به شهادت رسید. شاهدان عینی گفته اند که وی را از بالای پل نمازی به پایین پرت کرده اند، اما خبرگزاری های امنیتی همچون فارس، همانند موضع گیری های اخیر در مورد شهادت صانع ژاله و دیگر شهدا و جانباختگان، دست به قلب واقعیت زده و به قول منابع امنیتی و طی یک فرآیند تبلیغاتی، آنرا ناشی از تصادف با یک خودرو ذکر کرده اند. شاهدان عینی گفته اند چنین چیزی صحت نداشته و چند دانشجوی دیگر به جرس گفته اند "ما طرف دیگر پل بودیم که ناگهان دیدیم یک خودرو از دور در حال علامت دادن (فلاشر زدن) است و همه دیدیم که دارد از دور به چیزی که وسط راه افتاده اشاره می کند و همه وقتی رسیدیم، با پیکر حامد روبرو شدیم... وی گلوله خورده بود..." همچنین ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران می گوید پس از علنی شدن جان باختن حامد نور محمدی، دانشجوی دانشگاه شیراز، اوضاع خوابگاه دستغيب بسیار متشنج گزارش می شود و حراست دانشگاه به احضار دوستان حامد نور محمدی روی آورده اند. دانشجويان دانشگاه شیراز امروز عصر با برگزاري مراسم یادبود براي حامد نورمحمدی دانشجوی دانشگاه شیراز، حمایت خود را از اعتراضات مردم ایران اعلام کردند. نیروهای حراست دانشگاه با حضور در خوابگاه دستغیب به تهدید دانشجويان پرداخته اند و قصد ممانعت از برگزاری مراسم یادبود آقای نورمحمدی را داشته اند که با مقاومت دانشجویان ناکام مانده اند. هم چنین حراست دانشگاه شيراز با احضار دوستان و هم اتاقی هاي نامبرده، آنها را به شدت تهدید کرده است که هیچگونه خبری از کشته شدن این دانشجوی دانشگاه شیراز به بيرون ارسال نشود. آنچنان که از اوضاع دانشگاه بر می آيد، حراست و مسئولين دانشگاه شیراز، تصمیم دارند که کشته شدن حامد نورمحمدی دانشجوي دانشگاه شیراز را یک اتفاق ساده و در حقیقت سانحه رانندگی القا کنند. اما دوستان وی و نیز شاهدان عينی این رویداد حزن انگیز علی رغم فشارهای زیاد وارد آمده از سوی نهادهای امنیتی و حراست دانشگاه شيراز به اطلاع رسانی در مورد نحوه شهادت این دانشجوی دانشگاه شیراز پرداخته اند.
با ۹۲ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


به گزارش الجزیره دو خلبان با هواپیماهای جنگنده خود به کشور مالتا پرواز کرده و پناهنده شدند. به این خلبانها فرمان بمباران مردم داده شده بود.
با ۹۲ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


ادوارنیوز: در جریان ناآرامی های دیروز شیراز، یکی از دانشجویان دانشگاه شیراز به نام "حامد نورمحمدی" روز گذشته توسط نیروهای سرکوب به شهادت رسیده است. به گزارش دانشجونیوز، حامد نورمحمدی دانشجوی رشته زیست شناسی دانشگاه شیراز، ساکن خوابگاه دستغیب، اهل شهر خرم آباد، روز گذشته 1 اسفند در میدان نمازی مقابل ساختمان شماره 1 دانشکده مهندسی، در حال فرار از دست ماموران امنیتی و بسیجی کشته شده است. به گفته شاهدان عينی، حامد نورمحمدي از پل روگذر حد فاصل ميدان دانشجو و میدان نمازی توسط ماموران امنیتی به پایین یرت شده و پس از برخورد ماشین در سطح خیابان پايین (خیابان ساحلی) جان خود را از دست داده است.
با ۹۱ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


تهران، ۲۵ بهمنعلی حماده، تحلیلگر روزنامه لبنانی "النهار"، به دویچه وله می‌گوید: «جنبش سبز به انتفاضه ایرانی تبدیل شده که با هر اتفاقی شعله‌ور می‌شود.» ممنوعیت پوشش رسانه‌ای حوادث ایران، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه داشته است. «جوانان ایرانی به نقطه‌ای رسیده‌اند که دیگر نمی‌توانند با حکومت کنونی، تفاهم و تعامل داشته باشند و دیوار ترس در ایران شکسته است.» این پاسخ "علی حماده"، تحلیلگر روزنامه "النهار" لبنان است وقتی "دویچه وله" نظر او را درباره تظاهرات ۲۰ فوریه (۱ اسفند) در تهران جویا می‌شود. وی معتقد است که حکومت ولایت فقیه که روزگاری "میراث امامان معصوم شیعه" خوانده می‌شد، اینک نزد نسل جدید ایران، حکومتی دنیوی است که با توسل به انواع سرکوب‌ها زنده مانده است. حماده جنبش سبز را "انتفاضه ایرانی" توصیف می‌کند؛ به گفته وی، «ابتدا همه چیز از اعتراض به بازی با انتخابات شروع شد، اما با اصرار حکومت ایران بر نشنیدن اعتراضات مردم کار به جایی رسید که اکنون با هر جرقه و اتفاقی، انتفاضه ایرانی شعله‌ور می‌شود». این تحلیلگر و روزنامه‌نگار لبنانی می‌گوید: «حکومت ایران اعتراض مردمش را به نقطه‌ای رسانده است که در هر یک از این دو فرض سقوط می‌کند: یا به آنها اجازه می‌دهد به اعتراضات خود ادامه دهند که در این صورت اعتراض‌ها چنان مهارناپذیر شده است که به سقوط صورت کنونی نظام کشیده خواهد شد؛ یا تظاهرات را همچنان سرکوب می‌کند که باز هم خواسته‌های ناکام در نقطه‌ای متراکم و منفجر می‌شوند و نظام سقوط خواهد کرد.» به باور علی حماده، ایران امروز بیش از همیشه در برابر تهدید خارجی آسیب‌پذیر است و تحریک مردم با وعده دستیابی به انرژی هسته‌ای دیگر نمی‌تواند عامل وحدت‌بخش برای ایرانیان در مقابل خارج باشد. حماده این احتمال را دور نمی‌داند که «ایران در پایان این راه بی‌بازگشت، دست به تحریک منطقه‌ای بزند و با فروافتادن در جنگی خودخواسته بخواهد همه صداهای داخل را خفه کند؛ اما ممکن است با چنین تصمیمی خود و همه دنباله‌های منطقه‌ای خود مانند حزب الله لبنان را به کام نیستی برد». وی تأکید می‌کند که «جنبش سبز در صورت موفقیت، می‌تواند از چنین فاجعه‌ای برای آینده ایران جلوگیری کند». بازتاب ممنوعیت فعالیت خبرنگاران خارجی از شامگاه یکشنبه (۲۰ فوریه / اول اسفند) و نیز صبح دوشنبه، در روزنامه‌های خاورمیانه و برنامه‌های تحلیلی رسانه‌های عربی خوانده و شنیده شده است که«نگذاشتند رسانه‌های خارجی و خبرنگاران‌شان گزارش تهیه کنند». رسانه‌های عربی می‌گویند یکسال و نیم است که دولت ایران به خبرنگاران هشدار جدی داده است که در مراکزی که مخالفان برای راهپیمایی اعلام می‌کنند حاضر نشوند. به گزارش روزنامه "الشرق‌الاوسط" اگرچه میرحسین موسوی و مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت، در حصر به سر می‌برند و دولت ایران اجازه نداد که خبرنگاران از تهران گزارش تهیه کنند، اما راهپیمایان در نقاط مختلف کشور شعار "مرگ بر خامنه ای" و "مرگ بر دیکتاتور" سر دادند. به گزارش روزنامه‌های "النهار" و "المستقبل" چاپ بیروت، حکومت ایران نگذاشت جمعیت پرشمار اما پراکنده‌ی مردم به هم بپیوندند. "المستقبل" نوشت، در حالی که دامنه درگیری‌ها از پایتخت فراتر رفت و به اصفهان و شیراز نیز کشیده شد، رهبر جمهوری اسلامی هشدار داد که مبادا فرعون دیگری در مصر قدرت را به دست بگیرد. تلویزیون العربیة با انتشار گفتگویی با اردشیر امیرارجمند، مشاور عالی میرحسین موسوی، از نگرانی برای سلامتی میرحسین موسوی و همسرش خبر داده است. بنابر این گزارش، وقتی همه راههای ارتباطی قطع شده و حتی تغذیه آنها از طریق نیروهای امنیتی انجام بگیرد، دولت، مسئول مستقیم حفظ سلامتی آنهاست. در این گفتگو امیرارجمند درباره این اتهام دولت که "معترضان از دشمنان خارجی دستور می گیرند" به العربیه گفته است، دشمنان خارجی را باید در حکومت ایران و پیرامون آن جستجو کرد. محمدجواد اکبرین تحریریه: کیواندخت قهاری
با ۹۰ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ