کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ اسفند ۵, پنجشنبه

Re: [farsibooks] معنی عدالت در صدر اسلام!

 

عمر به دست یهودیان کشته شد؟ از کدام منبع این رو نقل می فرمایید؟ کشته شدن عمر به دست پیروز در منبع پارسی زبان
دو قرن سکوت از مورخ ومحقق برجسته مرحوم عبدالحسین زرین کوب نقل شده که ار منابع تاریخی معتبر اخذ نمودند، ضمنا دوست عزیز شما که اینقدر ارادت خاصی به عمر دارید بهتر است با زبان عمر تکلم بفرمایید چون خدای شما فقط زبان تازی را می فهمد و گرنه نماز خود را به زبان پارسی می خواندید و همچنین هر ملتی برای فرهنگ خود ارزش قائل است و به ان تعصب احمقانه نمی گویند، شما هم می توانید به عربستان بروید و در ان سرزمین  میان دوستان خود به خوبی و خوشی زندگی نمایید و ما ایرانیان را به حال خود بگذارید ما می خواهیم ایرانی بمانیم لذا به اجداد و نیاکان ایرانی خود میبالیم.  

--- On Tue, 8/31/10, Arash Emad <arashemad@yahoo.com> wrote:

From: Arash Emad <arashemad@yahoo.com>
Subject: Re: [farsibooks] معنی عدالت در صدر اسلام!
To: farsibooks@yahoogroups.com
Date: Tuesday, August 31, 2010, 4:27 AM

 
عمر به دست یهودیان کشته شد تا جلوی گسترش اسلام و اصطلاحا فتوحات اسلامی گرفته شود. در جای این توطئه و به قصد ایجاد دشمنی میان ایرانیان و اعراب این قصه احمق فریب ابولولو را ساختند و به خورد ما دادند چون می دانند میان ما ایرانیان احمق متعصب زیاد است که هر قصه ای را باور کند. جالب اینجاست که قبر ابولولو در کاشان یک معماری کاملا یهودی دارد. برای خردمند یک اشاره هم بس است.

--- On Mon, 8/30/10, Farbod Sareh <cothotbirdmortal@yahoo.com> wrote:

From: Farbod Sareh <cothotbirdmortal@yahoo.com>
Subject: [farsibooks] معنی عدالت در صدر اسلام!
To: farsibooks@yahoogroups.com
Date: Monday, August 30, 2010, 1:35 PM

 
دوستان اطلاع دارند که عمر ابن خطاب خلیفه دوم مسلمین به وسیله یک برده ایرانی به نام فیروز ابو لولو به قتل رسید. دلیل قتل این بود که صاحب برده روزی دو درهم جزیه که مبلغ زیادی بود ، بر این برده وضع کرده بود و این برده به خلیفه مسلمین شکایت می کند ولی با بی اعتنایی او روبرو شده و گویند روز بعد عمر را با خنجر چندین ضربه زده و انتقام می گیرد. روایات متفاوتی در مورد نحوه قتل عمر و همزمان با او چند نفر دیگر به قتل رسیدند ، و انگیزه فیروز ابو لولو هنوز دقیقا مشخص نشده است.

ولی یک چیز عجیب که مشخص هست و در تمامی روایات یکسان ذکر شده است این است که بعد از قتل عمر و کشته شدن درجای قاتل توسط مردم ، عبیدالله پسر عمر به همراه علی و سایر مسلمانان معروف مدینه ، به خانه فیروز رفته و دختر و همسر او را قطعه قطعه می کنند و معروف ترین اسیر ایرانی در مدینه با خانواده اش که هرمزان فرماندار اسیر خوزستان در آن زمان بود ، نیز با خانواده اش قطعه قطعه می کنند.

آیا دوستانی که ادعای ایران دوستی و حداقل بنا به اظهار خود به خدای عادل اعتقاد دارند ، باید از این جنایات مخوف که پای خلیفه چهارم راشدین در میان است ، چشم پوشی می کنند.

در این سیستم اسلامی که بنا به اظهار خودشان اگر جویی از دهان مورچه ای گرفته شود ، باید پاسخ گو بود ،این جنایات عجیب چگونه توجیه می شود؟



__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ