کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ اسفند ۹, دوشنبه

[farsibooks] Sunday 27 February 2010 Esfand 8th 1389, Fwd: Best of Balatarin for 02/28/2011

 

http://us1.campaign-archive2.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=e1d4d24f33&e=457d8de126

---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin
Date: 2011/2/27
Subject: Best of Balatarin for 02/28/2011


Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




جای بسی تاسف و تعجب است که برخی از افراد، اعتراض معترضین سیاسی را در جامعه فاقد هرگونه پایگاه و جایگاهی دانسته و آنرا دروغ و حیله پنداشته ولی با داشتن تمامی قدرتهای تبلیغی و رسانه ای از برگزاری یک دادگاه صالح علنی عاجز هستند تا در آن معترضان و منتقدان سیاسی نیز بتوانند از نظرات خود دفاع کنند و در نهایت جامعه خود قضاوت کند که حق با کیست؟ امید آنکه هرچه زود تر خداوند متعال با رهایی آن بزرگان و دیگران از حصر و حبس، توفیق خدمت در جهت احقاق حقوق ملت را عنایت فرماید.
با ۳۶۶ امتیاز و ۶۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


شکست حصر.....نفی خشونت…در اعتراض به حصر غیر قانونی‌ سران جنبش سبز..با شعار‌های هماهنگ "یا حسین.. میرحسین" و "یا مهدی شیخ مهدی" و "موسوی موسوی حمایتت می‌کنیم" و پرهیز از هرگونه شعار تفرقه انگیز..و خشونت بر انگیز..در راستای اهداف راهپیمایی که شکستن حصر آقایان موسوی و کروبی است..بار دیگر حضور خود را به نمایش میگذاریم..
با ۲۴۱ امتیاز و ۱۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


فیلم تازه منتشر شده: درس مردم شجاع اصفهان به مزدوران وحشی
با ۱۸۵ امتیاز و ۱۸ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


زبان قاصر میماند از شرح‌ وقاحت اینها. عذر میخوام وقت ترجمه جزئیات بیشتر مقاله را ندارم، اما خلاصه اش اینکه مسئول جمهوری اسلامی به سی ان ان گفته موسوی و کروبی و همسرانشان را به «خانه امن»‌منتقل کرده اند چون جنبش سبزی ها خیلی دلشان میخواهد شهید داشته باشند و ممکن بود بخواهند بلائی سر اینها بیاورند، ما آنجا برده ایمشان تا امنیت بیشتری داشته باشند!
با ۱۸۳ امتیاز و ۲۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


بسمه تعالی « وَمَا لِلظَّالِمِينَ مِنْ أَنْصَار » در چند هفته اخیر شاهد اتفاقاتی هستیم که هر چند در گذشته نیز سابقه داشته است اما روند بعضی از این اقدامات از نوادریست که با هیچ یک از موازین شرعی، قضایی، حقوقی و اجرایی هماهنگی نداشته و ندارد؛ در صورتی که قدرتهای استبدادی نیز از برگزاری دادگاه و استناد به قوانین کشور و اجازه دفاع به متهم (هرچند به صورت محدود) در جهت گرفتن قیافه قانونمداری و حاکمیت قانون استفاده می نمودند. هنوز فراموش نکرده ایم که دادگاههای سیاسی در رژیم گذشته، فارغ از احکام ظالمانه و فرمایشی بودن آنها مانند دادگاههای نظامی دکتر مصدق و فدائیان اسلام و دهها محاکمه سیاسی دیگر، چگونه برگزار می شد و متهمان چگونه از اعمال و افکار خود دفاع می کردند که خود حکایت از این توجه در سیستم حقوقی و قضایی دارد. با این حال پس از سی سال از انقلاب اسلامی که شعار آن حاکمیت آزادی و جمهوریت بر مبنای موازین اسلام و نفی استبداد بود، شاهد حملات مکرر غیر اسلامی و انسانی به معترضان سیاسی و حبس آنها هستیم و ناباورانه می بینیم که شخصیت های خدومی همچون زبدة السادات و الاخیار، ذوی العز و الاحترام؛ جناب آقای مهندس میر حسین موسوی و همسر مکرمه و فاضله ایشان و یار دیرین و معتمد امام، حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ مهدی کروبی و همسر مکرمه ایشان بدون برگزاری هر گونه دادگاه و محکمه ای (هرچند صوری) و بدون اجازه دفاع به آنها در حصر خانگی با محرومیت از حقوق اولیه انسانی، قرار می گیرند. اعمال و رفتاری که نشان از درماندگی و ضعف سیاسی عاملان و آمران آن از اقناع افکار عمومی دارد. جای بسی تاسف و تعجب است که برخی از افراد، اعتراض معترضین سیاسی را در جامعه فاقد هرگونه پایگاه و جایگاهی دانسته و آنرا دروغ و حیله پنداشته ولی با داشتن تمامی قدرتهای تبلیغی و رسانه ای از برگزاری یک دادگاه صالح علنی عاجز هستند تا در آن معترضان و منتقدان سیاسی نیز بتوانند از نظرات خود دفاع کنند و در نهایت جامعه خود قضاوت کند که حق با کیست؟ امید آنکه هرچه زود تر خداوند متعال با رهایی آن بزرگان و دیگران از حصر و حبس، توفیق خدمت در جهت احقاق حقوق ملت را عنایت فرماید.
با ۱۸۱ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


آیت‌الله یوسف صانعی، مرجع تقلید مقیم قم، در بیانیه‌ای به شدت به حصر خانگی آقایان موسوی و کروبی انتقاد کرد و با اشاره به اینکه قدرت‌های استبدادی لااقل قیافه‌ی قانون‌مداری می‌گیرند، دادگاههای سیاسی رژیم شاه را یادآور شد که در آن به متهمان اجازه‌ی دفاع از اعمال و افکار خود داده می‌شد، و تصریح کرد: "برخی از افراد، اعتراض معترضین سیاسی را در جامعه فاقد هرگونه پایگاه و جایگاهی دانسته و آنرا دروغ و حیله پنداشته ولی با داشتن تمامی قدرتهای تبلیغی و رسانه ای از برگزاری یک دادگاه صالح علنی عاجز هستند تا در آن معترضان و منتقدان سیاسی نیز بتوانند از نظرات خود دفاع کنند و در نهایت جامعه خود قضاوت کند که حق با کیست." به گزارش کلمه، این مرجع تقلید، حمله به معترضان سیاسی و حبس آنها را غیر اسلامی و غیر انسانی خواند، از موسوی و کروبی با تمجید و احترام یاد کرد، حصر آنها را رفتاری خواند که "با هیچ یک از موازین شرعی، قضایی، حقوقی و اجرایی هماهنگی نداشته و ندارد" و برای رهایی ایشان از حصر و حبس و توفیق خدمت آنها در جهت احقاق حقوق ملت دعا کرد. متن بیانیه آیت‌الله صانعی که در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ایشان منتشر شده، بدین شرح است: بسمه تعالی « وَمَا لِلظَّالِمِینَ مِنْ أَنْصَار » در چند هفته اخیر شاهد اتفاقاتی هستیم که هر چند در گذشته نیز سابقه داشته است اما روند بعضی از این اقدامات از نوادریست که با هیچ یک از موازین شرعی، قضایی، حقوقی و اجرایی هماهنگی نداشته و ندارد؛ در صورتی که قدرتهای استبدادی نیز از برگزاری دادگاه و استناد به قوانین کشور و اجازه دفاع به متهم (هرچند به صورت محدود) در جهت گرفتن قیافه قانونمداری و حاکمیت قانون استفاده می نمودند. هنوز فراموش نکرده ایم که دادگاههای سیاسی در رژیم گذشته، فارغ از احکام ظالمانه و فرمایشی بودن آنها مانند دادگاههای نظامی دکتر مصدق و فدائیان اسلام و دهها محاکمه سیاسی دیگر، چگونه برگزار می شد و متهمان چگونه از اعمال و افکار خود دفاع می کردند که خود حکایت از این توجه در سیستم حقوقی و قضایی دارد. با این حال پس از سی سال از انقلاب اسلامی که شعار آن حاکمیت آزادی و جمهوریت بر مبنای موازین اسلام و نفی استبداد بود، شاهد حملات مکرر غیر اسلامی و انسانی به معترضان سیاسی و حبس آنها هستیم و ناباورانه می بینیم که شخصیت های خدومی همچون زبدة السادات و الاخیار، ذوی العز و الاحترام؛ جناب آقای مهندس میر حسین موسوی و همسر مکرمه و فاضله ایشان و یار دیرین و معتمد امام، حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ مهدی کروبی و همسر مکرمه ایشان بدون برگزاری هر گونه دادگاه و محکمه ای (هرچند صوری) و بدون اجازه دفاع به آنها در حصر خانگی با محرومیت از حقوق اولیه انسانی، قرار می گیرند. اعمال و رفتاری که نشان از درماندگی و ضعف سیاسی عاملان و آمران آن از اقناع افکار عمومی دارد. جای بسی تاسف و تعجب است که برخی از افراد، اعتراض معترضین سیاسی را در جامعه فاقد هرگونه پایگاه و جایگاهی دانسته و آنرا دروغ و حیله پنداشته ولی با داشتن تمامی قدرتهای تبلیغی و رسانه ای از برگزاری یک دادگاه صالح علنی عاجز هستند تا در آن معترضان و منتقدان سیاسی نیز بتوانند از نظرات خود دفاع کنند و در نهایت جامعه خود قضاوت کند که حق با کیست. امید آنکه هرچه زود تر خداوند متعال با رهایی آن بزرگان و دیگران از حصر و حبس، توفیق خدمت در جهت احقاق حقوق ملت را عنایت فرماید.
با ۱۶۷ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


با این وجود در کمال تعجب و ناباوری و با وجود تمامی تذکرات داده شده از سوی بزرگان و دلسوزان، روز گذشته شاهد تصاویری بودم که حقیقتاً مصداق استرجاع و توسل به آیۀ شریفۀ "انّا لله و انا الیه راجعون" بود چرا که یقیناً پس از دیدن این تصاویر، تنها مأمنی که احساس کردم در این شرایط به جز او هیچ پناهگاهی وجود نداشته و ندارد، ذات مقدس حضرت حق است. با خود می‌اندیشم که اتفاقاتی از این دست همانند این‌که مدتی قبل گروهی -به اسم اجرای حکم اسلام و بدون کسب اجازه- به حریم منزل یک انسان مسلمان وارد شدند و حرمت یک زن را، آن هم در محیط امن خانه اش هتک کردند را چگونه هضم کنم؟! امام علی بن ابیطالب(ع) ....به خاطر اهانتی که به یک زن اهل کتاب شده است، می‌فرماید: اگر کسی این خبر را بشنود و از غصه بمیرد، نه تنها جای ملامت ندارد بلکه در نزد من حق با اوست. پیش از این هم بنده، به‌ واسطه اخبار متعدد، نامه‌ها و تظلم خواهی‌های حضوری افراد محترم و شهروندان مکرم، به کرات در جریان هتک حرمت‌ها و اهانت‌های به شدت آزار دهنده و تأسف‌باری که در مورد عزیزان هموطن‌مان صورت گرفته بود، قرار گرفتم که در مواردی مطابق با تکلیف شرعی امر به معروف و نهی از منکر بدانها اشاره کرده و تذکراتی نیز داده‌ام، اگرچه با کمال تأسف ترتیب اثری بدانها داده نشده است. آیا هدف ما از آن زجرهائی که در دوران سابق کشیدیم، برپائی چنین شرایطی بود؟ چه بلائی بر سر اخلاق و انصاف در یک کشور اسلامی آمده که در مرئی و منظر عمومی و آن هم در لحظات ملکوتی اذان و با وجود شنیده شدن صدای اذان، با یک زن محجبۀ مسلمان این‌گونه عمل می‌شود؟ آیا این موضوع مصداق کلام مبارک مولی الموحدین نیست و آیا ما مسلمانان نباید از دیدن و شنیدن چنین خبری بمیریم؟ متعجبم از اینکه وضعیت به شکلی درآمده که عده‌ای در این کشور به راه می‌افتند و هتک حرمت‌هائی می‌کنند که براساس فقه شیعه مصداق "حد قذف" است و احدی به آنها متعرض نمی شود! "فأین تذهبون؟!" آیا این سؤال از سوی مؤمنین و متدینین جامعه جا ندارد که با وجود گذشت بیش از یک سال، اگر با مسببین فاجعۀ کهریزک برخورد قانونی و مناسب می‌شد، امروز دیگر شاهد ورود به حریم خانواده‌ها و بدتر از آن چنین پرده‌دری هائی در مناظر عمومی نبودیم؟ آیا این دغدغه هموطنان‌مان به جا نیست که اگر با هتک حرمت کنندگان به شب‌های قدر و احیاء در مقابل منزل یکی از یاران امام و انقلاب برخورد می‌شد، دیگر نمی‌دیدیم که در کنار مرقد شریف و متبرک حضرت عبدالعظیم(ع) چنین کارهائی صورت بگیرد؟ آیا طرح این پرسش به جا نیست که چگونه و بر چه اساس در این شرایط، به جای برخورد با چنین افرادی، به سراغ یاران صدیق امام و انقلاب رفته و به صرف اعتراض، آنانی را که در روزهای مبارزه با رژیم ستمشاهی در صف اول مبارزات بوده‌اند و روزهای سخت دوران دفاع مقدس را با مدیریت اجرائی خود به بهترین نحو ممکن پشت سر گذاشته‌اند، مورد بدترین بی‌مهری‌ها قرار داده‌اند؟! خداوند را شاهد می‌گیرم که هر بار چنین اتفاقاتی در جامعه رخ داد، از باب عمل به تکلیف تذکراتی داده‌ام و پس از آن سیل تهمت‌ها و هتاکی‌ها است که روا داشته‌اند ولی با این وجود از عمل به تذکر و نهی از منکری که خداوند ما را بدان مکلف داشته، دریغ نکرده و نخواهم کرد.
با ۱۶۵ امتیاز و ۴۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


............. بلند شو و نترس رفیق بخدا مرگ حقه اما هیچوقت از مردن نترس،چون مرگ دست خداست و اگه روزی پیاله ی عمرمون پر شد و قراره بمیریم مطمئن باش تو همون خونه و پشت اون کامپیوتر هم خواهیم مـُرد پس چه بهتر که مرگ مون در راه هدف ها و آرمان ها و حتی در راه آزادی خودمون و دیگر هموطنان مون باشه،بنابراین من سه شنبه منتظرتم و نامردی اگه پشت کامپیوتر بشینی و فقط شعار بدی اما نیایی.
با ۱۴۲ امتیاز و ۲۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


10 اسفند همراه شو عزیز...
با ۱۳۱ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


در چند هفته اخیر شاهد اتفاقاتی هستیم که هر چند در گذشته نیز سابقه داشته است اما روند بعضی از این اقدامات از نوادریست که با هیچ یک از موازین شرعی، قضایی، حقوقی و اجرایی هماهنگی نداشته و ندارد؛ در صورتی که قدرتهای استبدادی نیز از برگزاری دادگاه و استناد به قوانین کشور و اجازه دفاع به متهم (هرچند به صورت محدود) در جهت گرفتن قیافه قانونمداری و حاکمیت قانون استفاده می نمودند. هنوز فراموش نکرده ایم که دادگاههای سیاسی در رژیم گذشته، فارغ از احکام ظالمانه و فرمایشی بودن آنها مانند دادگاههای نظامی دکتر مصدق و فدائیان اسلام و دهها محاکمه سیاسی دیگر، چگونه برگزار می شد و متهمان چگونه از اعمال و افکار خود دفاع می کردند که خود حکایت از این توجه در سیستم حقوقی و قضایی دارد.
با ۱۲۹ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


به باور من راهپیمایی 10 اسفند می‌تواند نقطه عطفی باشد که جایگاه حاکمیت را برای همیشه از موضع دروغین مدافع قانون به موضع حقیقی قانون شکن تغییر دهد. این بار دیگر هر ناظری می‌تواند تشخیص دهد که در این جدال، این حاکمیت است که بر خلاف قانون رهبران جنبش را ربوده و این مردم هستند که برای رفع این حصر غیرقانونی پا به خیابان‌ها گذاشته‌اند. با اطمینان نمی‌گویم، اما شاید این برای نخستین بار باشد که مردم کشوری برای اجرای قوانین کشور اینگونه در برابر حاکمیت صف کشی می‌کنند و احتمالا حاکمیت مدعی قانون‌گرایی ناچار خواهد بود برای سرکوب این مطالبه قانونی دست به خشونت بزند. به باور من، حاکمیتی که خود می‌داند پیشاپیش بازنده این بازی خواهد بود به کثیف‌ترین راه حل‌های ممکن متوسل خواهد شد تا با راه‌اندازی یک سناریوی دیگر اذهان عمومی را از واقعیت راهپیمایی 10 اسفند منحرف سازد. در اجرای این سناریو من هیچ جنایتی را غیر ممکن نمی‌دانم. پس تنها می‌توانم به هوشیاری همراهان سبز در برپایی مسالمت آمیز راهپیمایی 10 اسفند امیدوار باشم.
با ۱۲۴ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


دوشنبه ۹ اسفند، ساعت ۱۰ شب بانگ اعتراض الله و اکبر بر پشت بام ها سه شنبه از ساعت ۵ بعد از ظهر مسیر خیابان انقلاب و آزادی در تهران سه شنبه شب، تجمعات در محلات و میدان اصلی نزدیک به خانه هایمان دیکتاتور ما راهمان را با رهبران سبزمان با هم شروع کرده ایم. تو باید آنها را از بند رها کنی... ۱۰ اسفند اولین سه شنبه اعتراضی
با ۱۲۳ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


سایت صبح امید، نزدیک به اصلاح طلبان شیراز، خبر داد که بیش از ۲۰۰ تن از دانشجویان دانشگاه شیراز از سوی کمیته انضباطی به محرومیت تحصیلی محکوم شده‌اند. به گزارش کلمه، این سایت خاطرنشان کرده که علت محرومیت دانشجویان، حضور آنها در تجمع اعتراضی چهارشنبه گذشته عنوان شده و حداقل مدت محرومیت صادر شده برای این دانشجویان، دو ترم تحصیلی بوده است. بر اساس این گزارش، تجمع روز چهارشنبه دانشجویان در محوطه‌ی پردیس ارم دانشگاه شیراز، در اعتراض به کشته شدن حامد نورمحمدی دانشجوی ترم چهار رشته‌ی زیست شناسی دانشگاه شیراز همزمان با تجمع اول اسفندماه، صورت گرفته و در جریان آن، چند تن از دانشجویان هم از سوی نیروهای حراست دستگیر شده‌اند. به نوشته‌ی صبح امید، صدها تن از دانشجویان با حلقه زدن و تجمع در ورودی پردیس ارم شروع به خواندن یار دبستانی کردند و به احترام یاد حامد نورمحمدی یک دقیقه سکوت کردند و هنگامی که شعار " برادر شهیدم، آزادیت مبارک" سر میدادند با هجوم نیروهای حراست مواجه شدند. این گزارش حاکی است پس از این تجمع، در اطراف پردیس ارم، میدان علم تا چهارراه ملاصدرا نیز جو شدید امنیتی برقرار بوده است. در عین حال، ظهر امروز – شنبه ۷ اسفند – نیز گروهی از دانشجویان در ساختمان شماره‌ی یک دانشکده‌ی علوم این دانشگاه، گرد هم آمدند تا در هفتمین روز درگذشت حامد نورمحمدی، یاد او را گرامی بدارند. حامد نورمحمدی، دانشجوی ترم چهار رشته‌ی زیست شناسی دانشگاه شیراز بود که در روز اول اسفندماه و همزمان با تجمع اعتراضی دانشجویان، در یک تصادف رانندگی جان باخت. چگونگی مرگ او و علت سقوط و تصادفش هنوز در ابهام مانده است؛ دانشجویان معتقدند او را لباس‌شخصی‌ها از بالای پل به پایین انداخته و کشته‌اند، اما مسئولان دانشگاه اعلام می‌کنند که مرگ او ارتباطی با تحمع اول اسفند نداشته است.
با ۱۲۰ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


دو حرکت اعتراضی تاکنون علی خامنه‌ای را به گریه در «محراب و منبر» واداشته است. اولی حرکت اعتراضی دانشجویان در ۱۸ تیر ۱۳۷۸ بود و دومی ۱۰ سال بعد، در حرکت اعتراضی پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد ۸۸ اتفاق افتاد. برای ثبت در تاریح باید نوشت که سلطان علی خامنه‌ای راه‌های گفت‌وگوی با مخالفان را بسته است و آنان را به سوی گفتمان و کنش انقلابی سوق می‌دهد. آری، میلیون‌ها ایرانی در انتظار سومین گریه علی خامنه‌ای هستند.
با ۱۱۸ امتیاز و ۱۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


یکی از فرزندان مهدی کروبی در گفتگو با سحام نیوز از انتقال قطعی مهدی کروبی و همسرش توسط نیروهای امنیتی به مکانی نامعلوم خبر داد. فرزند مهدی کروبی با اعلام این خبر به سحام نیوز گفت: «دقايقي قبل توانستیم با يكي از همسايگان که شاهد انتقال پدر و مادرمان به خارج از منزل بوده است صحبت کنیم. وی به ما اطلاع داد که نیمه شب پنج شنبه شاهد حضور هشت ماشین ون نيروهاي امنيتي در مقابل ساختمان و ورودي پاركينگ منزل آقای كروبي بوده كه پس از دقايقي همگي به همراه یک ماشین که از داخل پارکینگ درآمده محل را ترك كرده اند. به گزارش این شاهد عینی پس از آن، ساختمان به طور كامل تخليه و چراغ هاي منزل ايشان خاموش شده است.» گفتنی است این اتفاق که در روز پنج شنبه رخ داده است، درست هم زمان با همان روزی بوده است که جوی به شدت امنیتی در تهران حاکم بود و از صبح ان روز نیز اعلام شده بود که وزیر اطلاعات در گفتگویی تلویزیونی اطلاعات جدید و مهمی را با مخاطبان درمیان خواهد گذاشت.
با ۱۱۸ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


متن اظهارات آیت‌الله بیات که در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ایشان منتشر شده، بدین شرح است: إنّا لله و إنا إلیه راجعون "وَ لَقَدْ بَلَغَنى اَنَّ الرَّجُلَ مِنْهُمْ کانَ یَدْخُلُ عَلَى الْمَرْاَةِ الْمُسْلِمَةِوَ الاُْخْرَى الْمُعاهَدَةِ فَیَنْتَزِعُ حِجْلَها وَ قُلْبَها وَ قَلائِدَها وَ رِعاثَها، ما تَمْتَنِعُ مِنْهُ اِلاّ بِاِلاْسْتِرْجاعِ وَ الاِْسْتِرْحامِ، ثُمَّ انْصَرَفُوا وافِرینَ، ما نالَ رَجُلاً مِنْهُمْ کَلْمٌ، وَلااُریقَ لَهُمْ دَمٌ. فَلَوْ اَنَّ امْرَءاً مُسْلِماً ماتَ مِنْ بَعْدِ هذا اَسَفاً ما کانَ بِهِ مَلُوماً، بَلْ کانَ بِهِ عِنْدى جَدیراً"… امام علی بن ابیطالب(ع) در خطبۀ جهاد نهج البلاغة – خطبۀ ۲۷ – به خاطر اهانتی که به یک زن اهل کتاب شده است، می‌فرماید: اگر کسی این خبر را بشنود و از غصه بمیرد، نه تنها جای ملامت ندارد بلکه در نزد من حق با اوست. پیش از این هم بنده، به‌ واسطه اخبار متعدد، نامه‌ها و تظلم خواهی‌های حضوری افراد محترم و شهروندان مکرم، به کرات در جریان هتک حرمت‌ها و اهانت‌های به شدت آزار دهنده و تأسف‌باری که در مورد عزیزان هموطن‌مان صورت گرفته بود، قرار گرفتم که در مواردی مطابق با تکلیف شرعی امر به معروف و نهی از منکر بدانها اشاره کرده و تذکراتی نیز داده‌ام، اگرچه با کمال تأسف ترتیب اثری بدانها داده نشده است. با این وجود در کمال تعجب و ناباوری و با وجود تمامی تذکرات داده شده از سوی بزرگان و دلسوزان، روز گذشته شاهد تصاویری بودم که حقیقتاً مصداق استرجاع و توسل به آیۀ شریفۀ "انّا لله و انا الیه راجعون" بود چرا که یقیناً پس از دیدن این تصاویر، تنها مأمنی که احساس کردم در این شرایط به جز او هیچ پناهگاهی وجود نداشته و ندارد، ذات مقدس حضرت حق است. با خود می‌اندیشم که اتفاقاتی از این دست همانند این‌که مدتی قبل گروهی – به اسم اجرای حکم اسلام و بدون کسب اجازه – به حریم منزل یک انسان مسلمان وارد شدند و حرمت یک زن را، آن هم در محیط امن خانه اش هتک کردند را چگونه هضم کنم؟! آیا هدف ما از آن زجرهائی که در دوران سابق کشیدیم، برپائی چنین شرایطی بود؟ چه بلائی بر سر اخلاق و انصاف در یک کشور اسلامی آمده که در مرئی و منظر عمومی و آن هم در لحظات ملکوتی اذان و با وجود شنیده شدن صدای اذان، با یک زن محجبۀ مسلمان این‌گونه عمل می‌شود؟ آیا این موضوع مصداق کلام مبارک مولی الموحدین نیست و آیا ما مسلمانان نباید از دیدن و شنیدن چنین خبری بمیریم؟ متعجبم از اینکه وضعیت به شکلی درآمده که عده‌ای در این کشور به راه می‌افتند و هتک حرمت‌هائی می‌کنند که براساس فقه شیعه مصداق "حد قذف" است و احدی به آنها متعرض نمی شود! "فأین تذهبون؟!" آیا این سؤال از سوی مؤمنین و متدینین جامعه جا ندارد که با وجود گذشت بیش از یک سال، اگر با مسببین فاجعۀ کهریزک برخورد قانونی و مناسب می‌شد، امروز دیگر شاهد ورود به حریم خانواده‌ها و بدتر از آن چنین پرده‌دری هائی در مناظر عمومی نبودیم؟ آیا این دغدغه هموطنان‌مان به جا نیست که اگر با هتک حرمت کنندگان به شب‌های قدر و احیاء در مقابل منزل یکی از یاران امام و انقلاب برخورد می‌شد، دیگر نمی‌دیدیم که در کنار مرقد شریف و متبرک حضرت عبدالعظیم(ع) چنین کارهائی صورت بگیرد؟ آیا طرح این پرسش به جا نیست که چگونه و بر چه اساس در این شرایط، به جای برخورد با چنین افرادی، به سراغ یاران صدیق امام و انقلاب رفته و به صرف اعتراض، آنانی را که در روزهای مبارزه با رژیم ستمشاهی در صف اول مبارزات بوده‌اند و روزهای سخت دوران دفاع مقدس را با مدیریت اجرائی خود به بهترین نحو ممکن پشت سر گذاشته‌اند، مورد بدترین بی‌مهری‌ها قرار داده‌اند؟! خداوند را شاهد می‌گیرم که هر بار چنین اتفاقاتی در جامعه رخ داد، از باب عمل به تکلیف تذکراتی داده‌ام و پس از آن سیل تهمت‌ها و هتاکی‌ها است که روا داشته‌اند ولی با این وجود از عمل به تذکر و نهی از منکری که خداوند ما را بدان مکلف داشته، دریغ نکرده و نخواهم کرد. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
با ۱۱۷ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


سمه تعالی « وَمَا لِلظَّالِمِينَ مِنْ أَنْصَار » در چند هفته اخیر شاهد اتفاقاتی هستیم که هر چند در گذشته نیز سابقه داشته است اما روند بعضی از این اقدامات از نوادریست که با هیچ یک از موازین شرعی، قضایی، حقوقی و اجرایی هماهنگی نداشته و ندارد؛ در صورتی که قدرتهای استبدادی نیز از برگزاری دادگاه و استناد به قوانین کشور و اجازه دفاع به متهم (هرچند به صورت محدود) در جهت گرفتن قیافه قانونمداری و حاکمیت قانون استفاده می نمودند. هنوز فراموش نکرده ایم که دادگاههای سیاسی در رژیم گذشته، فارغ از احکام ظالمانه و فرمایشی بودن آنها مانند دادگاههای نظامی دکتر مصدق و فدائیان اسلام و دهها محاکمه سیاسی دیگر، چگونه برگزار می شد و متهمان چگونه از اعمال و افکار خود دفاع می کردند که خود حکایت از این توجه در سیستم حقوقی و قضایی دارد. با این حال پس از سی سال از انقلاب اسلامی که شعار آن حاکمیت آزادی و جمهوریت بر مبنای موازین اسلام و نفی استبداد بود، شاهد حملات مکرر غیر اسلامی و انسانی به معترضان سیاسی و حبس آنها هستیم و ناباورانه می بینیم که شخصیت های خدومی همچون زبدة السادات و الاخیار، ذوی العز و الاحترام؛ جناب آقای مهندس میر حسین موسوی و همسر مکرمه و فاضله ایشان و یار دیرین و معتمد امام، حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ مهدی کروبی و همسر مکرمه ایشان بدون برگزاری هر گونه دادگاه و محکمه ای (هرچند صوری) و بدون اجازه دفاع به آنها در حصر خانگی با محرومیت از حقوق اولیه انسانی، قرار می گیرند. اعمال و رفتاری که نشان از درماندگی و ضعف سیاسی عاملان و آمران آن از اقناع افکار عمومی دارد. جای بسی تاسف و تعجب است که برخی از افراد، اعتراض معترضین سیاسی را در جامعه فاقد هرگونه پایگاه و جایگاهی دانسته و آنرا دروغ و حیله پنداشته ولی با داشتن تمامی قدرتهای تبلیغی و رسانه ای از برگزاری یک دادگاه صالح علنی عاجز هستند تا در آن معترضان و منتقدان سیاسی نیز بتوانند از نظرات خود دفاع کنند و در نهایت جامعه خود قضاوت کند که حق با کیست؟ امید آنکه هرچه زود تر خداوند متعال با رهایی آن بزرگان و دیگران از حصر و حبس، توفیق خدمت در جهت احقاق حقوق ملت را عنایت فرماید.
با ۱۱۲ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


چکیده :در پی تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه شیراز در سومین روز درگذشت حامد نورمحمدی، بیش از 200 تن از دانشجویان دانشگاه شیراز به کمیته انضباطی احضار و به حداقل دو ترم محرومیت تحصیلی محکوم شده‌اند.... سایت صبح امید، نزدیک به اصلاح طلبان شیراز، خبر داد که بیش از ۲۰۰ تن از دانشجویان دانشگاه شیراز از سوی کمیته انضباطی به محرومیت تحصیلی محکوم شده‌اند. به گزارش کلمه، این سایت خاطرنشان کرده که علت محرومیت دانشجویان، حضور آنها در تجمع اعتراضی چهارشنبه گذشته عنوان شده و حداقل مدت محرومیت صادر شده برای این دانشجویان، دو ترم تحصیلی بوده است. بر اساس این گزارش، تجمع روز چهارشنبه دانشجویان در محوطه‌ی پردیس ارم دانشگاه شیراز، در اعتراض به کشته شدن حامد نورمحمدی دانشجوی ترم چهار رشته‌ی زیست شناسی دانشگاه شیراز همزمان با تجمع اول اسفندماه، صورت گرفته و در جریان آن، چند تن از دانشجویان هم از سوی نیروهای حراست دستگیر شده‌اند.
با ۱۱۱ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


با داشتن تمامی قدرتهای تبلیغی و رسانه ای از برگزاری یک دادگاه صالح علنی عاجز هستند چکیده :جای بسی تاسف و تعجب است که برخی از افراد، اعتراض معترضین سیاسی را در جامعه فاقد هرگونه پایگاه و جایگاهی دانسته و آنرا دروغ و حیله پنداشته ولی با داشتن تمامی قدرتهای تبلیغی و رسانه ای از برگزاری یک دادگاه صالح علنی عاجز هستند تا در آن معترضان و منتقدان سیاسی نیز بتوانند از نظرات خود دفاع کنند و در نهایت جامعه خود قضاوت کند که حق با... /// آیت‌الله یوسف صانعی، مرجع تقلید مقیم قم، در بیانیه‌ای به شدت به حصر خانگی آقایان موسوی و کروبی انتقاد کرد و با اشاره به اینکه قدرت‌های استبدادی لااقل قیافه‌ی قانون‌مداری می‌گیرند، دادگاههای سیاسی رژیم شاه را یادآور شد که در آن به متهمان اجازه‌ی دفاع از اعمال و افکار خود داده می‌شد، و تصریح کرد: "برخی از افراد، اعتراض معترضین سیاسی را در جامعه فاقد هرگونه پایگاه و جایگاهی دانسته و آنرا دروغ و حیله پنداشته ولی با داشتن تمامی قدرتهای تبلیغی و رسانه ای از برگزاری یک دادگاه صالح علنی عاجز هستند تا در آن معترضان و منتقدان سیاسی نیز بتوانند از نظرات خود دفاع کنند و در نهایت جامعه خود قضاوت کند که حق با کیست." به گزارش کلمه، این مرجع تقلید، حمله به معترضان سیاسی و حبس آنها را غیر اسلامی و غیر انسانی خواند، از موسوی و کروبی با تمجید و احترام یاد کرد، حصر آنها را رفتاری خواند که "با هیچ یک از موازین شرعی، قضایی، حقوقی و اجرایی هماهنگی نداشته و ندارد" و برای رهایی ایشان از حصر و حبس و توفیق خدمت آنها در جهت احقاق حقوق ملت دعا کرد. متن بیانیه آیت‌الله صانعی که در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ایشان منتشر شده، بدین شرح است: بسمه تعالی « وَمَا لِلظَّالِمِینَ مِنْ أَنْصَار » در چند هفته اخیر شاهد اتفاقاتی هستیم که هر چند در گذشته نیز سابقه داشته است اما روند بعضی از این اقدامات از نوادریست که با هیچ یک از موازین شرعی، قضایی، حقوقی و اجرایی هماهنگی نداشته و ندارد؛ در صورتی که قدرتهای استبدادی نیز از برگزاری دادگاه و استناد به قوانین کشور و اجازه دفاع به متهم (هرچند به صورت محدود) در جهت گرفتن قیافه قانونمداری و حاکمیت قانون استفاده می نمودند. هنوز فراموش نکرده ایم که دادگاههای سیاسی در رژیم گذشته، فارغ از احکام ظالمانه و فرمایشی بودن آنها مانند دادگاههای نظامی دکتر مصدق و فدائیان اسلام و دهها محاکمه سیاسی دیگر، چگونه برگزار می شد و متهمان چگونه از اعمال و افکار خود دفاع می کردند که خود حکایت از این توجه در سیستم حقوقی و قضایی دارد. با این حال پس از سی سال از انقلاب اسلامی که شعار آن حاکمیت آزادی و جمهوریت بر مبنای موازین اسلام و نفی استبداد بود، شاهد حملات مکرر غیر اسلامی و انسانی به معترضان سیاسی و حبس آنها هستیم و ناباورانه می بینیم که شخصیت های خدومی همچون زبدة السادات و الاخیار، ذوی العز و الاحترام؛ جناب آقای مهندس میر حسین موسوی و همسر مکرمه و فاضله ایشان و یار دیرین و معتمد امام، حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ مهدی کروبی و همسر مکرمه ایشان بدون برگزاری هر گونه دادگاه و محکمه ای (هرچند صوری) و بدون اجازه دفاع به آنها در حصر خانگی با محرومیت از حقوق اولیه انسانی، قرار می گیرند. اعمال و رفتاری که نشان از درماندگی و ضعف سیاسی عاملان و آمران آن از اقناع افکار عمومی دارد. با داشتن تمامی قدرتهای تبلیغی و رسانه‌ای از برگزاری یک دادگاه صالح علنی عاجزند جای بسی تاسف و تعجب است که برخی از افراد، اعتراض معترضین سیاسی را در جامعه فاقد هرگونه پایگاه و جایگاهی دانسته و آنرا دروغ و حیله پنداشته ولی با داشتن تمامی قدرتهای تبلیغی و رسانه ای از برگزاری یک دادگاه صالح علنی عاجز هستند تا در آن معترضان و منتقدان سیاسی نیز بتوانند از نظرات خود دفاع کنند و در نهایت جامعه خود قضاوت کند که حق با کیست. امید آنکه هرچه زود تر خداوند متعال با رهایی آن بزرگان و دیگران از حصر و حبس، توفیق خدمت در جهت احقاق حقوق ملت را عنایت فرماید.
با ۱۰۳ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


مجتبی واحدی مشاور کروبی می‌گوید، آقای کروبی در حصر نیست، زندانی است. به گفته‌ی او ماموران امنیتی داخل خانه کروبی جمع شده‌اند. واحدی هم‌چنین می‌گوید، راهپیمایی ۱۰ اسفند، حتی درصورت آزادی کروبی و موسوی نیز برگزار خواهد شد. «کمپین بین‌المللی حقوق بشر درایران» به نقل از «یک منبع آگاه» از انتقال آقایان کروبی و موسوی به یک «خانه امن» در اطراف شهر تهران خبر داده است. این منبع آگاه در تشریح منزل مسکونی مهدی کروبی گفته است: «‌مطمئنم که آن‌ها دیگر درخانه‌شان نیستند. شیشه‌ها همه شکسته و کسی در خانه نیست.» مجتبی واحدی مشاور عالی مهدی کروبی در گفت‌و‌گو با دویچه وله از تجمع نیروهای امنیتی در خانه و نه در خیابان جلوی منزل آقای کروبی خبر می‌دهد. دویچه‏وله: آقای واحدی، سایت‏های خبری از انتقال آقایان کروبی و موسوی، به همراه همسران‏شان، به مکانی نامعلوم خبر داده‏اند. تا چه حد این خبر صحت دارد؟ مجتبی واحدی: من نمی‏دانم چه فرقی می‏کند بین این که یک زن و شوهر محترم را، حداقل دو شهروند کشور را، در خانه‏ی خودشان به صورت غیرقانونی زندانی کنند یا ببرند در یکی از شکنجه‏‏گاه‏های رژیم زندانی کنند. آن‏چه مسلم است، آقای کروبی و همسرشان، حدود دو هفته است که در خانه‏شان به صورت رسمی زندانی‏اند. آن‏ها زندانی‏ هستند؛ تعجب می‏کنم که از کلمه‏ی "حصر" استفاده می‏شود. رییس دروغ‏گوی کمیسیون مجلس، از ریش خودش خجالت نمی‏کشد و می‏گوید: «این‏ها زندانی نیستند. خودشان در خانه‏شان را بسته‏اند». به‏هرحال آن‏ها زندانی هستند؛ چه در خانه‏ی خودشان، چه در یک محل امن. چه در زندانی که گفته‏اند، یک پارکینگ است. هرجا باشد، اگر آن‌ها در داخل خانه هم باشند، ماموران همان‏قدر دژخیم هستند که در زندان. با فرزندان آقای کروبی صحبت کردم، از پدر و مادرشان کوچک‌ترین اطلاعی ندارند. فرزندان آقای کروبی هم نمی‏دانند که پدر و مادرشان در خانه هستند یا نه. ولی حرف آن‏ها هم همین است. می‏گویند، چه فرقی می‏کند که در زندان باشند یا در خانه. آن‏ها زندانی‏اند و از حقوق اولیه‏ای که معمولی‏ترین زندانی هم از آن برخوردار است، برخوردار نیستند. حتی اجازه نمی‏دهند، خانواده‏شان از آن‏ها خبر بگیرند. یکی از فرزندان آقای کروبی هم که بازداشت است، حداقل حقوق، در مورد او هم رعایت نشده و یک هفته است که هیچ خبری از او نیست. اما در خبرها عنوان شده که، شیشه‏های خانه‏ی آقای کروبی شکسته شده است و نیروهای انتظامی در خانه‏ی ایشان حضور ندارند. نیروهای انتظامی بیرون منزل نیستند، در داخل خانه متمرکز شده‏اند. رفته‏اند داخل خانه‏ی آقای کروبی. خانه‏ی فرزند ارشد ایشان، حسین کروبی را هم اشغال کرده‏اند. به آن‏جا می‏روند، حرکات زشت انجام می‏دهند. فقط منزل آقای کروبی هم نیست. مامورانی که داخل منزل آقای کروبی هستند، طوری رفتار کرده‌اند که واحد‌های دیگری که در این مجتمع هستند، جرات ندارند به خانه‏‌هایشان بیایند. فقط شیشه‏های منزل آقای کروبی را نشکسته‏اند، شیشه‏های کل مجمتع را شکسته‏اند. مربوط به امروز و دیروز هم نیست، قبلاً این‏کار را کرده بودند. از دو هفته پیش هم اول وارد خانه شدند، داخل خانه نارنجک انداختند، بعد هم که خانه را کامل تصرف کردند. فقط دو واحد‏، مربوط به آقای کروبی که یکی از آن‏ها دفتر و دیگری منزل ایشان بوده را تصرف نکرده‏اند، کل مجتمع را تصرف کرده‏اند. نیروهای‏شان هم به‏وفور داخل منزل هستند، ولی بیرون و در خیابان نیستند. شورای هماهنگی "راه سبز امید"، اعلام کرده‌ که علاوه بر ۱۰ اسفند، در صورتی حصر و زندان خانگی رهبران جنبش سبز، به تجمعات خود ادامه خواهد داد. در مورد فراخوان راهپیمایی ۱۰ اسفند، این فراخوان مشروط به این نیست که آقایان کروبی و موسوی آزاد بشوند یا نشوند. راهپیمایی روز ۱۰ اسفند ۱۳۸۹، ساعت ۵ بعدازظهر، کل مسیر خیابان انقلاب تا آزادی اعلام شده است. در بیانیه "شورای هماهنگی راه سبز امید" گفته شده، اگر تا آن روز مسئله حل نشد، در روز ۲۴ اسفند که شب چهارشنبه‏سوری است، باز تجمع برگزار خواهد شد. علاوه بر شورای راه سبز امید، تشکل‏های دیگری نیز آمده‏اند. جوانان اصلاح‏طلب، فعالان بخش شبکه‏های اجتماعی، سه‏شنبه‏ی آینده را روزهای برگزاری تجمع اعلام کرده‏اند. بازهم تاکید می‏کنم که مشروط به آزادی آقایان کروبی و موسوی نیست. اگر همین روز هم آن‌ها آزاد شوند، این راهپیمایی‏ها برگزار خواهد شد. چون موضوع مخالفت با حصر آقای کروبی و آقای موسوی، موضوعی است که به خواسته‏های قبلی اضافه شده است. اصلاً آقایان کروبی و موسوی به این دلیل زندانی شده‌اند که درخواست تجمع داده بودند و مردم را برای پی‏گیری مطالباتی که از ۲۱ ماه پیش و برای بعضی از مردم، از سال‏ها پیش مطرح شده بود. تشویق به تجمع کرده بودند، برای پی‏گیری مطالباتی که از ۲۱ ماه پیش و برای بعضی از مردم، از سال‏ها پیش مطرح شده بود. من بازهم از آن‏چه توسط شورای هماهنگی راه سبز امید اعلام شده، اعلام پشتیبانی می‏کنم. برنامه‏ای که دوستان اعلام کرده‏اند، برنامه‏ی بسیار خوبی است. چون برای پی‏گیری مطالباتی است که از ماه‏ها قبل و بعضی از آن‏ها، از سال‏ها قبل، مورد درخواست مردم بوده است. دویچه وله
با ۱۰۱ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


یک پیشنهاد واسه تظاهرات روز سه شنبه دهم اسفند: دوستان روز سه‌شنبه بازی استقلال و الاسد قطر ساعت ۱۷ تموم می‌شه و خیل تماشاگران به سمت میدان آزادی سرازیر میشوند ،فقط ما باید کاری بکنیم که مسیر استادیوم به میدان آزادی رو نبندند ،تا تماشاگران زودتر به میدان آزادی برساند و بقیه مردم هم از نقاط دیگر به آنها ملحق شوند ولی‌ اگر هم این مسیر رو ببندند با کمبود نیرو مواجه میشوند باید از الان دست به ابتکار زد که از این فرصت نهایت استفاده رو کرد.بد نیست اگر بسیاری از دوستان هم که علاقه ای به فوتبال ندارند،کمی سختی را تحمل کنند و به استادیوم بروند و خود را برای بعد از مسابقه آماده کنند بدین ترتیب مشکل تشکیل هسته اولیه و مشکلاتی از این قبیل نیز برطرف می شود لطفآ اگر این پیشنهاد را مناسب می دانید،اطلاع رسانی کنید و اگر نظر و یا پیشنهادی دارید،محبت فرموده و آن را مطرح فرمائید. با تشکر
با ۹۸ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


اینقدر لینک زدید از هاشمی خسته نشدید ، ما کارهای بسیار مهم تری در پیش داریم . نا سلامتی می خواهیم در این مملکت دموکراسی را پیاده کنیم ! باید نیرو و تمرکزمان بر روی تبلیغ و اطلاع رسانی برای تظاهرات اسفند باشد تا هر چه سریعتر زندانیان سیاسی و موسوی و کروبی را ازاد و دیکتاتور را ساقط کنیم . اگر شما کاربران بالاترین که خود را روشنفکر و متخصص و جنبشی می دانید اینگونه عمل کنید دیگر چه انتظاری از عوام مردم می توان داشت؟! به لینک های متفرقه توجه نکنید و به لینک های مفید در مورد تظاهرات و یا تحلیل بدر بخور امتیاز دهید . با سپاس
با ۹۵ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


بی شک در این روزها میر عزیز و شیخ شجاع به شدت در بازداشتگاه ویژه زیر فشار هستند .بی شک اکنون نیروهای اطلاعاتی و امنیتی تمام توانشان را برای شکستن روحیه آن دو بکار می برند .بی شک از کثیف ترین ابزارها برای تضعیف روحیه شان بهره می برند.حضور 10 اسفند خط بطلانی بر این تصور خواهد بود که جنبش با بازداشت این دو عزیز به کما خواهد رفت.10 اسفند را برای حیثیت جنبش به صحنه خواهیم آمد .برای همبستگی با این دو عزیز .برای حمایت از همراهانمان و یا هر عنوانی که خود صلاح می دانیم .اما در خیابان خواهیم بود تا پاسخ حصر سران جنبش را قاطعانه دهیم.10 اسفند روزحضور است
با ۹۳ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


آیت الله صانعی و آیت الله بیات زنجانی همراه با آیت الله دستغیب مراجعی هستند که در این روزها حمایت خود را از مردم صراحتا و شجاعانه اعلام نموده اند آنها هم اکنون از محبوب ترین مراجعی محسوب می شوند که در شرایط سخت بار مردم بوده اند لذا بدین منظور از مراجع دیگر درخواست می شود که همانند این مراجع تقلید با شرف حمایت خود را از مردم و همچنین محکومیت خود را از حصر غیرقانونی رهبران جنبش مردمی ایران زمین اعلام نمایند و مردم را در این خیزش علیه استبداد دینی همراهی نمایند... آیت الله صانعی، آیت الله دستغیب و بیات زنجانی مراجعی در جهت حمایت از مردم درود بر شرفشون!
با ۹۱ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


جای بسی تاسف و تعجب است که برخی از افراد، اعتراض معترضین سیاسی را در جامعه فاقد هرگونه پایگاه و جایگاهی دانسته و آنرا دروغ و حیله پنداشته ولی با داشتن تمامی قدرتهای تبلیغی و رسانه ای از برگزاری یک دادگاه صالح علنی عاجز هستند تا در آن معترضان و منتقدان سیاسی نیز بتوانند از نظرات خود دفاع کنند و در نهایت جامعه خود قضاوت کند که حق با کیست؟.......
با ۹۰ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


از آقای صانعی که کنار مردم مونده و مثل مراجع دیگه که فقط به مسائل زیر کمر و بول و ... کار دارن و از حکومت طرفداری می کنن ، صفش رو جدا کرده و حداقل کارش یعنی اعتراض در برابرظلم را بر خودش وظیفه میدونه؛ تشکر می کنم. همین
با ۸۸ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


مهم نيست كه چطور حضور پيدا ميكنيم مهم اينه كه حضور پيدا بكنيم .مهم نيست بعدش چكار ميكنيم آروم گوشه اي مي ايستيم و يا شعا ر ميديم مهم اينه كساني كه اونجاهستند با وجود يك نفر ديگه قوت قلب ميگيرند. مهم نيست كه چه اتفاقي ميفته و نتيجه چي ميشه مهم اينه كه سه شنبه شب راحت مي خوابيم كه يك كاري براي ميهنمون انجام داديم.
با ۸۴ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


ای بچه ها سبز==رهبران مان را گرفتند….دستگیر کردند…مگه تو نبودی که با هم فریاد زدیم کروبی دستگیر بشه ایران قیامت میشه؟..سال 88 بود روز قدس..یادته؟؟؟؟؟؟حالا کروبی دستگیر شده …موسوی هم همین طور!!تازه همسرانشان هم به این شکل….این عزیزان تا این لحظه پشت ما رو خالی نکردند و در کنارمان ایستادند…حالا نویت ماست که پشتشان بایستیم….غیرت ایرانیت را می خواهم ببینم هموطن…فردا ساعت 10 شب الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور….سه شنبه ساعت 5 سراسر ایران و .....اگر نیامدی و فریاد نزدی.....
با ۸۲ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


اخلاق جنبش سبز محدود و محصور به اخلاق دین‌بنیاد نیست؛ اخلاق جنبش سبز مرام انسانی است که هر دینی و هر اخلاقی و هر باوری را شامل می‌شود. اخلاق جنبش سبز، اخلاق جوانمردی و شیرزنی است. مرام پایداری و معرفت است. ماندن در پای کسانی است که در بدترین زمان‌ها برعهد خود پایدار ماندند. // میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در سخت‌ترین زمان‌ها و خطرناک‌ترین موقعیت‌ها با مردم بودند و از مردم دفاع کردند. همچنین است مهدی کروبی و فاطمه کروبی و پسران غیورشان. اکنون که حکومت سراپا ناجوانمردی و دیکتاتوری آن‌ها را در زندان‌های تاریک خود محدود کرده‌ است و چراغ خانه‌های این عزیزان دیگر روشن نیست وقت برپاخاستن ما و ایستادن بر مرام سبز و نشان دادن معرفت همراهی است. // سه‌شنبه‌های اسفندماه برای اعتراض به دیکتاتوری و اختناق نامگذاری شده است و این سه شنبه (دهم اسفندماه) که شب تولد سبز میرحسین موسوی است بخصوص برای آزادی رهبران سبز حضور در خیابان‌ها از ساعت پنج بعد از ظهر اعلام شده است. رسانه شمایید. ویدئو زیر لحظاتی را نشان می‌دهد که میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در روز 25 خرداد به میان مردم آمدند.
با ۸۲ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


به نام خداوندی که انسان را خلق کرد و به او نعمت بزرگ آزادی را هدیه داد تولد من روز آشنایی با شماست. "میرحسین موسوی" «در مسیر سبزی که آغاز به پیمودن آن کرده ایم، فراز و نشیب های بسیار را پشت سر گذاشته و روز به روز بر وحدت و همدلی مان افزوده شد، و هر روز بر آرمان و ایمانمان استوارتر شدیم و هر لحظه امیدمان به پیروزی در راهی که برگزیدیم افزون تر شد و می شود.در کنار هم آموختیم که به قول موسوی عزیز جریان سبز و آرمان های سبزمان را زندگی کنیم و سبز بودن و تفکر سبز را در لایه لایه زندگی خود وارد کنیم و در این راه صبر و استقامت بورزیم.» این ها بخشی از نگاشته های فرزندان اصلاح طلب ماست. فرزندانی که طی سالیان در آغوش گرم ما مهر و محبت آموختند، با وضو شیرشان دادیم تا معنویت با شیره جانشان عجین شود و همه آموختنی ها را با لالایی های شبانه در گوششان زمزمه کردیم تا ببالند و امروز این گونه سبز، این گونه استوار، این گونه آرمانی و آزادی خواه و عدالت طلب، این گونه راست و مستقیم در راه حق گام زن شوند. ما مادران سبز در این بیست ماه کودتایی یک چشم اشک یک چشم خون همراه فرزندانمان بودیم در کوچه و خیابان و پشت دیوارهای زندان های شهرها و دادگاه و دادسرا و پزشک قانونی و بر سر مزار شهدای جنبش سبز و همه تلاش های مسالمت آمبزشان را برای بازگرداندن سبزی و عزت و امنیت به خانه بزرگ و عزیزمان ایران با افتخار نظاره کردیم.اینک که در این برهه حساس از تاریخ ایران، دغدغه بزرگ فرزندان اصلاح طلب ماهمچون همه سبزاندیشان آزاده در سراسر دنیا حمایت و حفاظت از رهبران جنبش سرفراز سبز ایران است، مگر می توان دعوت آنان به هم فکری و هم راهی را برای شکستن این حصر ناجوانمردانه نشنیده گرفت و بی اعتنا گذشت؟ اینک پس از گذشت سی و دو سال از پیروزی انقلاب مردمی مان رهبری این جنبش اصلاحی به حق در دست فرزندان پاک و نجیب و فهیم ماست و ما مادرانه دستشان را می بوسیم و با افتخار همراهیشان می کنیم و شاخه گل های سپید را به نشانه صلح طلبی و آزادی خواهی برای زادروز مبارک میرحسین موسوی نخست وزیر دوران دفاع مقدس و چهره آشنای شهیدان پاک و ایثارگران عزیز مهیا می کنیم تا همراه با فرزندان ایران زمین میدان میدان و کوچه کوچه شهرمان را با نام بزرگان میهن پرست و خدمتگزار ایران و ایرانی موسوی نجیب و شریف، مادر سبزها رهنورد عزیز، کروبی آزاده و شجاع و یار همراهش فاطمه کروبی آذین ببندیم. و در آستانه هفته درخت کاری نهال های سبز را در گوشه گوشه سرزمین سبزپرورمان، در خاک پاک ایران بنشانیم. ما نیز چون عزیزانمان از همه آزادگان دردآشنا و دلسوز ایران و ایرانی با هر گرایش و سلیقه ای، برای نمایش دل های پاک و اندیشه های سبز، دعوت به حضوری سرفرازانه و پرافتخار در روز مبارک سه شنبه دهم اسفند، داریم. مادران سبز ایران
با ۷۸ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ