کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ اسفند ۱۷, سه‌شنبه

Re: [farsibooks] من یک زنم

 




From: Kamran <tavakol_k@yahoo.com>
To: farsibooks@yahoogroups.com
Cc: persianbook <persianbooks@yahoogroups.com>; Samad <mahi_siah_kocholo@yahoogroups.com>
Sent: Tue, 8 March, 2011 18:51:46
Subject: [farsibooks] من یک زنم

 

من یک زنم

 

 

من زن صد ساله ام

 

صدها هزار ساله ام       

      

زنی که تمامی رنجها را ا ز هزاران سال پیش کشیده است

 

 در قرون وسطا، مرا چون جادوگری به آتش کشیدند

 

گاهی بخاطر زن بودنم، در کودکی زنده بگورم کردند

 

 در جای جای این کره خاکی،گاهی بخاطر عشق آتشم زدند،سنگسارم کردند

 

برای رشادتهایم

 

برای مبارزاتم

 

 برای آزادی

 

بخاطر اینکه کارگرم

 

دهقانم

 

برای مادر بودنم

 

 برای خواهر بودنم

 

بخاطر زن بودنم

 

بدارم کشیدن و تیربارانم کردند

 

 حتا وقتی جلادان میخواستن مرا به دار بکشند، شکنجه ام کردند، تجاوزم کردند وبعد بدارم کشیدند

 

من زنم، زنی که به اندازه این کره خاکی عمر دارم و رنجها کشیده ام

 

 فریادهایم قرنهاست دل همگان را به درد می آورد

 

من سفیدم، سیاهم ،قرمز و زردم

 

 به هر رنگی که باشم یک زنم، زنی که دیگر نمی خواهد به سان گذشته زندگی کند

 

زنی که میخواهد دگرگون کند، زنی که دیگر پایبند قوانین شما نیست

 

 زنی که می خواهد آزاد و رها باشد و دیگران را نیز رها سازد

 

 
پروانه قاسمی

 ghassemi2@yahoo.ca  

تقدیم به همه زنان ستمدیده جهان


__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ