کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۷ تیر ۷, جمعه

[farsibooks] معرفی یک سایت به شعر دوستان و دو شعر از نیمایوشیج

با سلام به همه دوستان گرامی

دوست داران شعر معاصر می توانند به نشانی زیر مراجعه نمایند

در این سایت مجموعه بسیار خوبی از اشعار مطرح ترین شاعران معاصر گردآوری شده ، مجموعه ای که مشابه آن در اینترنت کمتر وجود دارد

http://sarapoem.persiangig.ir/link7/golchin.htm

 

 

ترا من چشم در راهم

ترا من چشم در راهم شباهنگام
که می گیرند در شاخ " تلاجن"  سایه ها رنگ سیاهی
وزان دلخستگانت راست اندوهی فراهم
ترا من چشم در راهم.
 
شباهنگام.در آندم که بر جا دره ها چون مرده ماران خفتگانند
در آن نوبت که بندد دست نیلوفر به پای سرو کوهی دام
گرم یاد آوری یا نه
من از یادت نمی کاهم
ترا من چشم در راهم.

ای شب

هان اي شب شوم وحشت انگيز
تا چند زني به جانم آتش ؟
يا چشم مرا ز جاي بركن
 يا پرده ز روي خود فروكش
يا بازگذار تا بميرم
 كز ديدن روزگار سيرم
 ديري ست كه در زمانه ي دون
 از ديده هميشه اشكبارم
عمري به كدورت و الم رفت
 تا باقي عمر چون سپارم
 نه بخت بد مراست سامان
 و اي شب ،‌نه توراست هيچ پايان
 چندين چه كني مرا ستيزه
 بس نيست مرا غم زمانه ؟
 دل مي بري و قرار از من
 هر لحظه به يك ره و فسانه
 بس بس كه شدي تو فتنه اي سخت
 سرمايه ي درد و دشمن بخت
 اين قصه كه مي كني تو با من
 زين خوبتر ايچ قصه ايچ نيست
خوبست وليك بايد از درد
نالان شد و زار زار بگريست
 بشكست دلم ز بي قراري
 كوتاه كن اين فسانه ،‌باري
آنجا كه ز شاخ گل فروريخت
 آنجا كه بكوفت باد بر در
 و آنجا كه بريخت آب مواج
 تابيد بر او مه منور
 اي تيره شب دراز داني
 كانجا چه نهفته بد نهاني ؟
بودست دلي ز درد خونين
 بودست رخي ز غم مكدر
 بودست بسي سر پر اميد
 ياري كه گرفته يار در بر
 كو آنهمه بانگ و ناله ي زار
 كو ناله ي عاشقان غمخوار ؟
در سايه ي آن درخت ها چيست
 كز ديده ي عالمي نهان است ؟
 عجز بشر است اين فجايع
يا آنكه حقيقت جهان است ؟
 در سير تو طاقتم بفرسود
 زين منظره چيست عاقبت سود ؟
 تو چيستي اي شب غم انگيز
 در جست و جوي چه كاري آخر ؟
بس وقت گذشت و تو همانطور
 استاده به شكل خوف آور
 تاريخچه ي گذشتگاني
 يا رازگشاي مردگاني؟
تو آينه دار روزگاري
يا در ره عشق پرده داري ؟
 يا شدمن جان من شدستي ؟
 اي شب بنه اين شگفتكاري
 بگذار مرا به حالت خويش
 با جان فسرده و دل ريش
بگذار فرو بگيرد دم خواب
 كز هر طرفي همي وزد باد
 وقتي ست خوش و زمانه خاموش
مرغ سحري كشيد فرياد
 شد محو يكان يكان ستاره
 تا چند كنم به تو نظاره ؟
بگذار بخواب اندر آيم
 كز شومي گردش زمانه
 يكدم كمتر به ياد آرم
 و آزاد شوم ز هر فسانه
 بگذار كه چشم ها ببندد 
 كمتر به من اين جهان بخندد

 


__._,_.___
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Blockbuster is giving away a FREE trial of - Blockbuster Total Access.
Recent Activity
Visit Your Group
Autos Group

on Yahoo! Groups

Discuss ways to

fix your car.

Find Balance

on Yahoo! Groups

manage nutrition,

activity & well-being.

Best of Y! Groups

Discover groups

that are the best

of their class.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ