کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ بهمن ۷, چهارشنبه

[farsibooks] خوبی چه بدی داشت که یک بار نکردی؟

 


http://www.goftman-iran1.info/-othermenu-9/1344-2010-01-25-14-05-04



خوبی چه بدی داشت که یک بار نکردی؟

وخشور ایران

این سایت‎ها وقتی مطالبی علیه بهائیان می‎نویسند، اگر جوابشان بدهی تصوّر می‎کنند عصبّانی شده‎ای و اگر جواب ندهی تصوّر می‎کنند جواب نداشته‎ای. بنده در مقدّمهء این سخن قصد دارم دو کلمه حرف حساب به اینها بزنم که تصوّر نکنند بنده عصبّانی هستم. اصلا و ابدا.

آنچه که شما می‎نویسید، با توجّه به این که از سر و ته نوشته‌های بهائی می‎زنید و پیام‎های معهد اعلی را کوتاه و بلند می‌کنید و به زعم خود تفسیر و تعبیر می‎نمایید، چند نتیجه دارد که هم مثبت است و هم منفی. توجّه بفرمایید؛ بنده همین جواب دارالانشاء به یکی از بهائیان ایرانی کانادا را مثال می‎زنم:

نتایج مثبت:

1- بسیاری از مخاطبان شما اصلاً خبر نداشتند که بیت‌العدل اعظم در مورد وظایف بهائیان در مشارکت در گفتگوهای سازنده، فعالیت‌های اجتماعی و غیره راهنمایی کرده‎اند. شما آگاهشان کردید و البتّه، چون مخاطبان شما دوستان بهائی زیادی هم دارند و البتّه مثل شما بدبین هم نیستند، در صحبت‎هایشان سر صحبت را باز می‎کنند و دربارهء این نامه سؤال می‎کنند و البتّه چون عین نامه هم در سایت‎های بهائی و هم روی کاغذ موجود است، ارائه می‏شود و بر آگاهی آنها نسبت به درایت و هدایت و مصون از خطا بودن بیت‎العدل می‎افزاید و آنها را بیش از پیش نسبت به بهائیان خوش‎بین می‎سازد.

2- معمولاً اینگونه نامه‎های دارالانشاء یکی دو بار توسّط بهائیان خوانده می‏شود و بعداً کنار گذاشته می‎شود و در صورتی که نیازی پیش آید مجدّداً به آن مراجعه می‎کنند. امّا، این اشارهء شما به آن سبب شده که بهائیان مکرّراً به آن رجوع کنند تا ببینند آنچه که شما نوشته‎اید تا چه حدّ در این نامه وجود داشته است و البتّه با دقّتی بیشتر آن را مطالعه می‌کنند و بهتر پی به مفاهیم آن می‎برند.

3- معمولاً برای اینگونه نامه‎ها هیچ جمعی تشکیل نمی‎شود و به همان مطالعهء فردی اکتفا می‎گردد. امّا، وقتی شما دربارهء آن می‎نویسید، گروه‎های خودجوش در اینجا و آنجا جمع می‎شوند تا مفادّ آن را با هم بخوانند و بحث کنند و نتیجه‎گیری کنند و البتّه از مشورت و تعاطی افکار بهتر می‎توان به مفاهیم آن پی برد.

4- آگاهی مردمان به نحوهء کارکرد شما و تکه پاره کردن پیام‌ها سبب سلب اعتماد آنها از شما می‏شود و سبب می‎گردد حتّی اگر واقعیت را بنویسید (که البتّه بسیار از شما بعید است) آن را نپذیرند و به جستجو و پرس و جو بپردازند تا حقیقت واقع را بدانند.

نتایج منفی

1- سرخوردگی شما روز به روز بیشتر می‎‏شود و نهایتاً چون ثمری از کارهایتان نمی‎بینید مجبور می‎شوید ترک این عادت کنید و بهائیان از وسیلهء تبلیغی خوبی محروم می‎شوند.

2- چون تا به حال هرچه تیر انداختید به سنگ خورده، و اعدام و زندان و تخریب قبرستان و تحقیر کودک دبستان و اخراج محصّل دبیرستان و محروم کردن دانشجویان و مصادره کردن موجودی خان و مان و غیره نتیجه نداده، به تشدید دروغ‌گویی و تحریف حقایق روی آوردید و وقتی این نیز نتیجه ندهد، لابدّ به ترفند دیگری روی می‎آورید که ما از حالا باید به فکر آن باشیم.

3- نوشتن این قبیل مطالب کار بهائیان را زیاد می‎کند، چون تعداد مراجعات افراد غیربهائی افزایش می‏یابد و چون تعداد بهائیان را مرحوم خمینی در نوفل لوشاتو پنج هزار نفر اعلام فرمودند، با این عدّه نمی‎شود جوابگوی آن همه مُراجع شد.

4- افسردگی دامن شما را می‎گیرد و از قدیم گفته‎اند افسرده‎دل افسرده کند انجمنی را و این برای جامعهء ایران که رئیس جمهور فرمودند همه با نشاط هستند، اصلاً خوب نیست.

از اینها که بگذریم و به مطلبی که دربارهء جوابیه دارالانشاء محترم به آن بهائی ایرانی کانادا در سایت خودتان درج فرمودید، بپردازیم. البتّه این کار شما مرا به یاد آن عبارت مشهور می‎اندازد که گفت، "خسن و خسین هر سه دختران مغاویه‎اند." در جواب گفت، "خسن و خسین نه و حسن و حسین؛ سه نفر نبودند و دو نفر بودند؛ دختر نبودند و پسر بودند؛ مغاویه نیست و معاویه است؛ تازه پدرشان معاویه نبود و علی بود."

حالا، عارضم خدمتتان که این بخشنامه نبود و نامه و جوابیه بود؛ فرقه نبود و دین بود؛ ضالّه نبود و مهتدی بود؛ دستور آشوب نبود و هدایت برای جلوگیری از ورود به آشوب بود؛ دشمنی با خلق نبود، دوستی با مردمان بود؛ مخالفت با حکومت نبود، اطاعت از آن بود؛ نافرمانی از قانون نبود و رعایت مقرّرات بود؛ آسیب رساندن به احدی نبود، راهنمایی جهت خودداری از خشونت بود؛ گمراه کردن نبود و خدمت به خلق بود؛ دشمنی با میهن نبود و عشق ورزیدن به وطن و هم‎وطن بود.

حالا، یا شما فارسی بلدید یا بلد نیستید. اگر بلد نیستید، چرا سایت درست کردید و در این میدان وارد شدید؟ اگر بلدید، یا درست خواندید یا اشتباه خواندید؛ اگر اشتباه خواندید، سعی کنید خود را اصلاح کنید و اشتباهات خودتان را به رخ دیگران نکشید؛ امّا اگر درست خواندید، محتوای آن را چرا معکوس بیان کردید؟ یا نیت سوء داشتید یا نیت خیر داشتید. اگر نیت خیر داشتید چرا قصد نمودید دیگران را نسبت به بهائیان که تا به حال ضرّشان به احدی نرسیده بدبین نمایید؟ اگر نیت سوء داشتید، چرا خودتان را اصلاح نمی‎کنید تا با قلبی فارغ و ذهنی آسوده در ایّام عمر که اقلّ از آنی محسوب است با جبین نورانی راهی سرای آخرت شوید؟ اگر از این سوء نیت قصدتان منصرف کردن بهائیان از بهائی بودن است که ره به خطا می‎روید و عاقبت به ترکستان خواهید رسید و اگر قصد بدبین کردن دیگر مردمان را دارید که تا به حال نتیجه عکس داده و تعداد افراد خوش‎بین به بهائیان از ابتدای انقلاب تا کنون کثرت فراوان یافته است.

باری، دیگر دوستان، خانم الهه حقیقت، و آقا یا خانم تاکنشان، خلط مبحث شما را به طور واضح بیان نمودند و بنده وارد آن مقوله نمی‎شوم. امّا سؤالم از شما این است، تا به حال از این همه جفا چه نتیجه‎ای گرفتید؛ آیا محبوب حق واقع شدید یا مقبول خلق؟ آیا سر سوزنی از استقامت بهائیان کاستید یا به اندازه کاهی بر دشمنان ایشان افزودید؟ با آن که می‎دانید دروغ می‎نویسید چرا خلاف دستور صریح رسولتان عمل می‎کنید؟ در سرای آخرت در جواب این سؤالش (که هیچ تردیدی در مطرح شدن آن نیست) که چرا دروغ گفتید، چه خواهید گفت؟ از آن گذشته، مگر چنتهء شما اینقدر خالی است که از راه درست و صحیح نمی‎توانید وارد شوید و باید به خدعه و نیرنگ روی بیاورید؟ چرا از بهائیان یاد نمی‎گیرید که روراست هستند و هیچ حیله‎ای به کار نمی‎برند؟ چرا از بسیاری از مسلمانان پاک‌نهاد که صادق و صمیمی هستند سرمشق نمی‎گیرید که همیشه صراحت و صداقت را سرلوحهء اقداماتشان قرار داده‎اند؟ و در پایان به قول شاعر:

صد بار بدی کردی و دیدی ثمرش را

خوبی چه بدی داشت که یک بار نکردی؟




__._,_.___
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ