کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ بهمن ۷, چهارشنبه

[farsibooks] فرافکنی رجا نیوز و زدن سیلی تقصیرات به گوش بهائیان

 


http://www.negah2.info/articles/2010-01-25-13-51-44



نوشته شده توسط Vafa
۰۵ بهمن ۱۳۸۸

الهه حقیقت

فرافکنی رجا نیوز و زدن سیلی تقصیرات به گوش بهائیان!

در راستای طرح ایزوله نمودن بهائیان و حملهء مستقیم جهت حذف ایشان از جامعهء مدنی کشور، سایت رجا نیوز، یکی از ارگان های نفاق پراکنی وابسته به دولت، در تیتری با عنوان " دستورالعمل مرکز فرقه ضالّه به پیروانش در ایران " ضمن توهین به دیانت بهائی، به تحریف آشکار نظرات مرکز جهانی این آئین الهی پرداخته است.

رجا نیوز با جدا نمودن جملاتی از متن اصلی و بافتن آنها به یکدیگر، سعی در القای ناقص مفهوم پیام مرکز جهانی بهایی را دارد. البته این روش، سال هاست که مورد عنایت عزیزان بهائی ستیز قرار می گیرد، ولی این بار نوک پیکان این حملات نه به طرف جامعهء بهائیان ایران، بلکه به سمت مرکز جامعهء جهانی بهایی می باشد. در شرایطی که با ادامهء حوادث پس از انتخابات و اشاعهء آگاهی در میان توده های مردم، ترس حاکمیت از بر ملا شدن حقیقت لحظه به لحظه بیشتر می گردد، این حرکت سایت های وابسته به دولت را می توان تحت عنوان "فرافکنی" و "فرار به جلو" تبیین نمود. آنها که از بیان حقیقت عاجز و از پذیرش قصور خود غافل، در تلاشند تا با ارتباط دادن مشکلات درونی خود به عوامل بیرونی، موضوع را از متن به حاشیه برده و مخاطب را در دنیای ساختگی خارجی سرگرم نمایند.

حال به چند نمونه از مواردی که رجانیوز و سایت های معلوم الحال مشابه، آن را مصداق دستورالعمل مرکز دیانت بهایی، خطاب به پیروان آن در ایران می دانند، اشاره می نمائیم. رجانیوز اینگونه می آورد: " بهائیان موظفند که مجدانه در گفتمان‌های سازنده! و اقدامات وسیع اجتماعی به منظور بهبود وضع عالم و وطن خود شرکت نمایند. "

پیام بسیار واضح می باشد. بهائیان موظف هستند تا با تمام تلاش خود در گفتمان های سازندهء جامعه و فعالیت های گستردهء اجتماع، با هدف بهبود اوضاع دنیا و وطن خود، مشارکت نمایند. این بدان معنا می باشد که دیانت بهایی، جامعه را همچون ارگانیسمی پویا و دینامیک متصوّر می گردد که هر یک از اعضای آن دارای کارکردی مشخص بوده، اما هدف تمامی آنها در جهت بهبود وضع جامعه می باشد.

حال آیا ارائهء چنین دیدگاه مترقّی و مُدرنی توسط مرکز جهانی بهایی، که جامعهء مدنی ایران نیز در راستای آن حرکت می نماید، نشان دهندهء فرمان حضور بهائیان ایران در آشوب ها می باشد؟!

و جالب تر از همه، گاف بزرگ این سایت های دولتی می باشد. در ابتدای خبر اینگونه آمده است:

" مرکز فرقه ضاله بهائیت در اسراییل به صورت رسمی از پیروان این فرقه دعوت کرد تا در آشوب‌های تهران حضور داشته باشند."

اول آنکه بهائیان بارها نسبت به این توهین سخیف و غیر قابل تحمّل بهائی ستیزان، در کمال منطق و اخلاق، پاسخ گفته اند و مشخص نموده اند که ایشان دارای یک دیانت الهی و جهانی می باشند و به کار گیری لفظ فرقه، جز اهانت به اعتقادات و باورهای آنها، دلیل مبرهن دیگری ندارد.

ثانیاً مرکز جهانی بهائی، چندین دهه پیش از تشکیل کشور اسرائیل، در آن منطقه مستقر شده است و بهائیان مکرّراً این موضوع تاریخی را خدمت بهائی ستیزان فراموشکار یادآور شده اند.

ثالثاً مگر جامعهء چند صد هزار نفری بهائیان، در تهران زندگی می کنند که سایت های حامی دولت، که دیریست دچار فراموشی مزمن شده اند، این دروغ شاخدار را مطرح می نمایند که مرکز جامعهء جهانی بهایی، بهائیان ایران را جهت حضور در آشوب های تهران آماده می سازد؟!

جالب آنکه در قسمت دیگری از مطالب اینگونه سایت ها چنین آمده است:" همچنین در قسمت دیگر این بخشنامه که برای بهائیان ایران تدوین شده، درباره شرکت در تظاهرات گفته شده است: «به طور کلی آحاد احبا در هر کشوری آزادند که فرداً در اقدامات و یا فعالیت‌هایی از قبیل راهپیمایی‌هایی که به منظور ترویج آرمان‌های سازنده مانند آزادی زنان، عدالت اجتماعی، رفع تعصبات و رعایت حقوق بشر برگزار می‌شود شرکت کنند.» "

اول آنکه به کارگیری واژهء بخشنامه، ناشی از درک پائین نویسندگان محترم این سایت ها می باشد. آیا این عزیزان از خود سوال نکردند که مگر دیانت بهایی یک سازمان یا نهاد دولتی می باشد که برای پیروان خود بخشنامه صادر نماید؟!( لابد سوال نکردند!)

ثانیاً ضمن آنکه مرکز جهانی بهایی به درستی میان تظاهرات و راهپیمایی تفاوت قائل شده است، در اینجا با دروغ دیگری از سلسله دروغ های بهائی ستیزان روبرو می گردیم. واقعا شرم آور است که این افراد با آگاهی و به طور عمد، برخی از کلمات موجود در متن اصلی را حذف نموده اند! غافل از آنکه نویسندگان جامعهء بهایی کلمه به کلمهء عبارات را محور بررسی و تعمّق قرار می دهند. اینک متن اصلی و بدون تحریف را در ذیل می خوانیم:

"در بارۀ شرکت در تظاهرات، به طور کلّی آحاد احبّا در هر کشوری آزادند که فرداً در اقدامات و یا فعّالیّت‌هایی از قبیل راه‌پیمایی‌های صلح‌آمیز که به منظور ترویج آرمان‌های سازنده مانند آزادی زنان، عدالت اجتماعی، حفظ محیط زیست، رفع تعصّبات و رعایت حقوق بشر برگزار می‌شود شرکت کنند. امّا اگر احیاناً چنین اقداماتی به تدریج از مقاصد اوّلیّۀ خود منحرف شده به حرکتی سیاسی و یا خشونت تبدیل گردد، البتّه در چنین شرایطی باید از مشارکت در آن دوری جست."*

همانگونه که ملاحظه می فرمائید اصل اساسی دیانت بهایی که صلح آمیز بودنِ هر نوع حرکت و رفتاری می باشد، و در پیام مرکز جهانی بهایی نیز مجدّداً به آن اشاره گشته، به راحتی در متن جعلی بهائی ستیزان، حذف شده است! و همچنین قسمت اصلی پیام که حضور در راه پیمایی های صلح آمیز را، مشروط قلمداد می نماید، به سهولت با پاک کن غرض ورزی و کینه توزی بهائی ستیزان، پاک شده است، تا کلّ مطلب را آنگونه که خود می خواهند به مخاطبین القاء نمایند. غافل از آنکه نه تنها با این حرکت به شعور ملّت روشن اندیش ایران توهین نموده، بلکه فراموش نموده اند مردم آگاه ما مدّتهاست که اجازهء خلاف حق گویی را به هیچ انسانی نداده و نخواهند داد، و اینگونه دروغ پراکنی ها، جز منفی تر شدن انظار عمومی نسبت به ماهیت چنین سایتهایی، هیچ سود دیگری به دنبال نخواهد داشت( که شاید این، خود از بزرگترین سودها باشد!)

درود بر آزادی

توضیحات:

* عبارت هایی که زیر آن ها خط کشی شده اند، جهت تحریف حقیقت، در متن سایت هایی چون رجانیوز و جهان نیوز، حذف شده اند




__._,_.___
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ