کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ بهمن ۶, سه‌شنبه

[farsibooks] Re: اندیشه سبز؛ از کروبی و موسوی گذر کنیم

 


اندیشه سبز؛ از کروبی و موسوی گذر کنیم

اندیشه سبز
2010.1.26

از کروبی و موسوی گذر کنیم

از آغاز انتشار بیانیه میر حسین موسوی بروی اینترنت ، بلوا و آشفتگی در میان سبز ها بوجود آمد که آیا میر حسین موسوی دولت را به رسمیت شناخته است؟
شاید بسیاری از مفسران خوشبینانه به این بیانیه نگریستند و یا شاید ترس از تفرقه بود که باعث شد بند الف بیانیه ی میرحسین موسوی را نادیده بگیرند و به چهار بند دیگر دل ببندند آن بیانیه هرچه بود با مزایا و معایبش گذشت و مردم از آن عبور کردند همانگونه که از رفسنجانی و خاتمی عبور کردند اما سخنان یک بام و دوهوای کروبی عرق سردی بر پیشانی بسیاری از هواداران اصلاحات نشاند .
یک سیاستمدار خوب میداند چگونه سخن بگوید اما آقایان اصلاح طلب در خوش بینانه ترین حالت یا سیاستمدار نیستند و در بدبینانه ترین حالت خوب یادگرفته اند که چگونه با واژه ها بازی کنند و مردم را سرکار بگذارند کروبی خوب میداند اگر حمایتهای مردمی از او نبود تا به حال یا در زندان بود و یا بدست رژیم اعدام شده بود از اینروست که مردم انتظار دارند امثال موسوی و کروبی با آنها صادق باشند و سخنانی نگویند که ایادی رژیم چون فارس و کیهان از آن بهره ببرند.
جناب کروبی می فرمایند "حرف من همان حرف مردم است که ؛ رای ما کجاست؟"
گویی ایشان در این مملکت زندگی نمی کنند و یا چشم و گوش خود را بروی واقعیت بسته اند که مردم ماههاست از " رای من کجاست؟" عبور کرده اند حتی از احمدی نژاد سخنی نمی گویند چرا که مسبب اصلی همه این جنایتها و خونریزی ها را شخص ولی فقیه می دانند و امروز تنها شعاری که مردم با قدرت فریاد می زنند "مرگ بر اصل ولایت فقیه" است.
شاید کروبی به این دلیل که در داخل کشور است ، پس از ترس جانش است که با حکومت مدارا می کند اما این دلیل به هیچ وجه قانع کننده نیست که از مواضع مردم عقب بنشیند.
عقب نشینی آقایان موسوی و کروبی حاصلش می شود بحثهای فیس بوک و بالاترین و تویتر که وی را خائن بنامند . برای مردم فرقی نمی کند کروبی به دست بوسی رهبر برود یا خیر ! اگر او بر وفق مراد مردم عمل نکند و بر طبق خواست مسلم مردم که برایش شهید داده اند عمل نکند او را پشت سر میگذارند همانگونه که سید ترسو (خاتمی) و رفسنجانی را پشت سر گذاشته اند.
ما در یک بزنگاه تاریخی قرار داریم و مردم زمان زیادی، برای فرصت از دست دادن ندارند به همین دلیل است آنانکه خود را از مردم جدا بدانند و یا با سخنان دو پهلو بخواهند یکی به میخ بزنند یکی به نعل جایگاهی نخواهند نداشت . امروز مردم ایران بیدارند از اینرو نیک دریافته اند اتحاد و همبستگی خود را نباید به هیچ قیمتی از دست بدهند جنبش سبز قائم به شخص نیست همه مردم رهبرند و نیاز به افرادی که هنوز موضعشان در هاله ای از ابهام است، ندارند و چنین است که می گوییم :"مصیبت آقای خامنه ای حکومت بر جامعه ای آگاه است" و این جامعه ی آگاه 22 بهمن به جهان نشان خواهد داد مردم ایران برای آزادی است که پا به خیابان ها می گذارند و نه برای شخص خاص

http://www.iranpressnews.com/source/071891.htm .



__._,_.___
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ