کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ بهمن ۷, چهارشنبه

[farsibooks] دروغگو کم حافظه است

 


http://negahe-tarikhy.blogfa.com/post-53.aspx

مرا به خاطر می‎آید که زمانی نه چندان دور، یکی از رفقا می‎گفت من از قرآن دو آیه‎اش را خیلی دوست دارم: یکی "کلوا و اشربوا" است که هر قدر خواستم بخورم و بیاشامم؛ و دیگری "لاتقربوا الصّلوة" است که دستور داده نماز نخوانم.  به نصّ قرآن تکلیفم روشن است و نیازی به بقیه قرآن ندارم.  دیگری جوابش را داد که اگر تو به همین منوال قصد برداشت داری، آیهء "لا اله" را بچسب که منکر وجود خدا است.  دیگر خیالت راحت باشد که نه خدایی است و نه رستاخیزی و نه پاسخی به کرداری.

حال، همین رویه را حضرات، که باید صداقت داشته باشند و سعی نکنند منویات دیگران را وارونه جلوه دهند، آنچه را که در آثار یا پیام‎ها می‎یابند، مثله می‎کنند و آنچه را که قصد دارند به دیگران القا نمایند با ذکر نشانی دقیق، که مستند بنمایانندش، بیان می‎کنند.  اگر کسی اصل مأخذ را نداشت و توان مراجعه در اختیارش نبود که این سخن می‎پذیرد و القای شبهات در او اثر می‎گذارد؛ گو این که در این دوره و زمانه، که اعتبار امثال رجا نیوز و جهان نیوز و جوان آنلاین، به علّت اکاذیب و اراجیفشان زیر سؤال رفته، هر کس کلامی از آنها بشنود یا بخواند، ابتدا به افراد مرتبط مراجعه کرده اصل حقیقت را جویا می‏شود.  حال، اگر کسی اصل مأخذ را داشته باشد و خودش مراجعه کند که واکنش نشان می‎دهد و جوابی می‎دهد امّا این جواب نه جایی درج می‎شود و نه به گوش معدود کسانی که نه مأخذ را دارند و نه از کسی سؤال می‎کنند، می‏رسد.

چندی قبل جوان آنلاین اکاذیبی را سر هم کرده بود و به خورد ملّت داده؛ قصد نمودم جوابی در خور برایش بنویسم، امّا لایق اعتنا ندانستم و وقت خود را ارزشمندتر از آن دیدم که به لاطائلات پاسخ گویم.  این مرتبه، هدایت بیت‎العدل اعظم را که خطاب به یکی از بهائیان کانادا بوده دستاویز قرار داده و چون مطالبی راجع به ایران و بهائیان ایران هم داشته آنچه که خواسته نسبت داده است.  جوان آنلاین و دو دستیارش جهان‎نیوز و رجانیوز، که معمولاً از روی دست جوان آنلاین تقلّب می‎کنند، امّا چون ممکن است جوابها از همه جا برسد و رسوا شوند، مأخذ را ذکر می‏کنند، اگر واقعاً مردانگی داشتند تمام پیام دارالانشاء را درج می‎کردند تا خوانندگان خودشان استنباط نمایند که مقصود بیت‎العدل چه بوده است.  چرا آن مواردی را که مربوط به خودداری بهائیان در خشونت و سیاست است، که می‏فرمایند، "بدیهی است که هر نوع فتنه‎جویی و یا توسّل به خشونت را نیز به کلّی مردود می‎شمرند" درج نکردند؟  چرا به "گفتمان‏های سازنده" اشاره کردند، امّا دنباله‎اش را که می‏فرمایند، "و اقدامات وسیع اجتماعی به منظور بهبود وضع عالم و وطن خود شرکت نمایند.  این فعالیت‎ها را با کمال خضوع و خشوع، رعایت حکمت، احترام به قانون و مقرّرات اجتماعی و با روحیه یادگیری و تشریک مساعی با گروه‎ها و افراد هم‎فکر دنبال می‎کنند" را ذکر ننمودند.


راجع به شرکت در تظاهرات به نقل قول پرداختند، امّا بقیه آن را که "اگر احیاناً چنین اقداماتی به تدریج از مقاصد اوّلیه خود منحرف شده به حرکتی سیاسی و یا خشونت تبدیل گردد، البتّه در چنین شرایطی باید از مشارکت در آن دوری جست" نقل نفرمودند.

به وجود مؤسّسات اداری بهائی در هر کشوری اشاره نمودند امّا دنباله‎اش را که "ولی شرایط کنونی ایران بهائیان این کشور را در وضعی استثنایی قرار داده است" را نقل نکردند و اشاره نکردند که در ادامه تأکید کرده‎اند که در ایران احبّاء از طریق مشورت با یکدیگر راهی مناسب برای خدمت به وطن و هم‎وطنان می‏یابند و طریق دیگر را راهنمایی جوانان توسّط بزرگسالان عنوان کرده‎اند. 

ملاحظه فرمایید، اگر بیت‎العدل اعظم فرمانی برای احبّای ایران صادر می‎کردند، باید خطاب به خود آنها بود نه در جواب یکی از بهائیان ایرانی ساکن کانادا.  از آن گذشته، دستور به فتنه و آشوب باید محرمانه باشد نه آن که علناً در همه سایت‎های بهائی درج گردد.

امّا، دارالانشاء به این نیت شما در نقل قول پاره‎ای از محتوای پیام و پنهان نگه داشتن بقیه آن نیز واقف بوده‎اند، زیرا اشاره کرده‎اند که، "احبّای عزیز باید همواره این نکته را نیز به خاطر داشته باشند که بعضی از مسئولین امور از هر وسیله‎ای برای لطمه زدن به موجودیت جامعهء بهائی استفاده می‎کنند؛ از جمله با توسّل به دروغ و افترا، جامعهء بهائی را سازمانی سیاسی و مخالف اسلام و عامل دولت‌های بیگانه معرفی می‎نمایند."  زهی حیرت، که جوان آنلاین و هم‎پالکی‎هایش به نقل این بیان نپرداختند و سایر نکات مذکور در پیام مزبور را که پرده از دسیسهء آنها بر می‎دارد بیان نفرمودند.  لابد هراس از آن داشتند که خوانندگانشان پی به نیات ناپسندشان ببرند و همین چهار تا و نصفی خواننده را هم که سخنان بی اساس آنها را باور می‏دارند از دست بدهند.  دریغ از جوی انصاف!


----------------------------------------------------------------

http://www.negah2.info/articles/2010-01-24-13-12-58




نوشته شده توسط hasti
۰۴ بهمن ۱۳۸۸

دروغگو کم حافظه است

تاکنشان

 

بعضی از این سایت‎های وابسته، پنداری، بدون دو کار روزشان شب نمی‏شود و روزی‎شان تأمین نمی‎گردد. اوّل آن که در هر خبری که می‎نویسند، ذکری از آئین بهائی را باید چاشنی آن کنند، اعم از آن که ارتباط داشته باشد یا نداشته باشد؛ دوم آن که بدون دروغ گفتن نمی‎توانند به سرانجام برسند. البتّه دو فرضیه در این مورد می‎تواند وجود داشته باشد: اوّل آن که مایلند شهرت پیدا کنند و بالاخره کسی پیدا شود و جوابی به اکاذیبشان بدهد و به این ترتیب سری توی سرها در بیاورند؛ یا آن که بهائیان به ایشان وجهی پرداخت می‎کنند که آوازهء آنها را بلند نمایند و شهرتشان را بیش از پیش افزون کنند.

یکی از این سایت‎ها همین جوان آنلاین خودمان است که این روزها به نامی آشنا در صحنهء بهائی‎ستیزی تبدیل شده که جهان‎نیوز و رجانیوز در مقابلش لنگ انداخته‎اند چه که آنها هم، با همه دروغ‎بافی‎هایشان، به این شدّت و حدّت و به این فراوانی نمی‎توانند اراجیف سر هم کنند و اکاذیب تنظیم فرمایند. لهذا به همین کفایت کرده‎اند که گاهی سرک بکشند و از روی دست جوان آنلاین بنویسند. بد هم نیست، زحمت فکر کردنش را نویسنده جوان آنلاین می‎کشد، آن دو دیگر هم صفحات سایتشان را پر می‎کنند.

امّا، چون از قدیم گفته‎اند "دروغگو کم‎حافظه است" آنچه که می‎گویند با آنچه که وجود دارد تطبیق نمی‎کند و رسوایی چقدر زود به سراغشان می‎آید. بگذارید خبر اخیر این سایت را مطالعه کنیم:

قبل از پرداختن به اصل مطلب، به یک نکتهء ظریف اشاره کنم. هیچگاه دیده‎اید که این سایت "منبع آگاه" خود را معرفی کند. همیشه این منبع آگاه در پشت پرده پنهان است و خبرهای دست اوّلش را هم فقط به جوان آنلاین می‎دهد و بس. چون سایر سایت‎ها هم فقط از این سایت اینگونه اکاذیب را دریافت و نقل می‎کنند و برای این که مسئولیت راست و دروغش هم گردنشان نیفتد، مأخذ خود را ذکر می‎کنند. به هر حال، این منبع آگاه که کاملاً مشخّص است یا ناآگاه یا مغرض است، هیچگاه برای هیچکس مشخّص نشده است!

نوشته‌اند که به بعضی بهائیان مأموریت داده شده که دفاتر حقوقی تأسیس نمایند. ایشان یادشان رفته که مجوّز وکالت کلّیه وکلای بهائی سالها قبل باطل شده و دیگر به هیچ بهائی اجازه تأسیس دفتر وکالت و دفتر حقوقی و امثالهم نمی‎دهند. در این صورت چگونه ممکن است چنین مأموریت بیهوده‎ای به کسی بدهند. مانند آن است که به نویسندهء بیهوده‎گوی جوان‎آنلاین مأموریت دهند در واتیکان کلیسا تأسیس کند! اگر نام "دفتر حقوقی" به گوش منبع آگاهشان خورده یا در نوشته‎ای دیده یا در استراق سمع تلفن‎های همراه شنیده‎، باید بداند که قبلاً در زمانی که تشکیلاتی وجود داشت، دفتر حقوقی داخلی جامعه، متشکّل از بعضی وکلای سابق بهائی، به راهنمایی بهائیان می‌پرداخت که آن هم بعد از تعطیلی تشکیلات وجود خارجی ندارد.

دیگر مرقوم فرموده‎اند که بهائیان قصد تأسیس مهد کودک دارند. ایشان یادشان رفته که آخرین مرتبه‎ای که بهائیان واحد آموزشی داشتند در زمان رضاشاه فقید بود که این پادشاه همهء مدارس بهائی را تعطیل کرد و از آن زمان به بعد بهائیان اجازهء تأسیس واحد آموزشی، اعم از مهد کودک، کودکستان، دبستان، دبیرستان و غیره نداشته‌اند. اگر منبع آگاه به وسائلی که در بالا به آن اشاره شد نام "مهد کودک" یا "گلشن توحید" یا کلاس اطفال به گوشش خورده، آن هم مربوط به داخل جامعه بوده که بعد از تعطیلی تشکیلات دیگر وجود خارجی ندارد.

مرقوم فرموده‎اند بهائیان قرار است اردوهای تحصیلی و سیاحتی برای کودکان برگزار نمایند!! این از آن حرفها است که واقعاً جواب ندهیم بهتر است. آخر، پدرآمرزیده، در همان زمان که یاران ایران جامعه را اداره می‎کردند، برنامه‎های تبادل جوانان که مختصّ داخل جامعه بود، با موانع اکیدهء شدیده وزارت اطّلاعات روبرو شد؛ همان زمان هم امکان برقراری اردوهای سیاحتی و تحصیلی خارج از جامعه وجود نداشت. حال، چگونه چنین کاری میسّر است؟ واقعاً خوب است این منبع آگاه شما دروغی بگوید که لااقل گوشه‎ای از آن واقعیت داشته باشد تا که شاید بقیه‎اش تحت‎الشّعاع آن قرار گیرد.

در خاتمه به مسئولان توصیه فرموده‎اند که به این سادگی مجوّز مهد کودک و دفتر حقوقی صادر نکنند و دقّت لازم را مبذول نمایند. ظاهراً منبع آگاه تصوّر می‎کند که مسئولان خام هستند یا بی‎دقّت و منتظر بودند سایت جوان آنلاین هشدار دهد یا فرمان صادر کند تا از این پس دقّت لازم بنمایند. اینجا دیگر مسئولان محترم خودشان باید جواب این اهانت را بدهند و سؤال کنند که مگر مسئولیت جوان آنلاین چیست که به آنها فرمان می‎دهد بی‎دقّتی نکنند و مسامحه پیشه نفرمایند. خود دانند.



http://www.negah2.info/articles/2010-01-24-13-12-58

__._,_.___
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ