کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ بهمن ۱۰, شنبه

[farsibooks] در حاشیه پخش اعترافات تلویزیونی

 


http://negahe-tarikhy.blogfa.com/post-56.aspx 


در حاشیه پخش اعترافات تلویزیونی

 

غریب حکایتی است. بهترین کارگردانان هالیوود هم نمی توانستند در 55 ثانیه و از بین جملات و صحبت های قیچی شده و بی سر وته عده ای زندانی شکنجه شده و انفرادی گذرانده قصه ای اینچنین خیالی و بی محتوا و ساختگی بسازند. اگر مطالبی  که راوی بی طرف و مردمی تلویزیون می گوید را کنار بگذاریم اعترافات بهائیان بیشتر افتخارات است و فقط با تدوینی خاص – به مدد تکنولوژی منفور دیجیتال – شکل اعترافات به خود گرفته.

نفر اول میگوید" این جامعه از ابتدا شعارش این بوده که در سیاست مداخله نکند..." خب که چی عمو. نگذاشتی حرفش تمام شود. هنوز هم در سیاست مداخله نمی کند. اما تدوین گر چیره دست جوری "کات" کرده که گوئی این یک اعتراف مهم است و حقایقی را کشف کرده که از اسرار ندانسته است.

بعدی جالب تر می شود. جوانی می گوید " در عرصه انتخابات دهم از بیت العدل به ما دستور رسید که می تونید شرکت کنید..." ای بابا چرا این جور شد. بیت العدل دستور داد که بهائی ها می توانند در انتخابات شرکت کنند!؟ عجب بیت العدل بدی! عجب خیانتی. اعضای جامعه خبیث بهائی می توانند رای دهند – اگر خواستند – و به قول راوی دلسوز تلویزیون اسباب براندازی جمهوری اسلامی را فراهم کنند. شايد حتی به احمدی نژاد رای داده باشند! جالب این جاست که تدوین گر هالیوودی عزیزمان جوری فیلم را ارائه کرده که بیننده مظلوم در نظر اول این طور می فهمد که از بیت العدل دستور آمده که بهائیان – که تا به حال بنا به ادعای جمهوری اسلامی تعدادی قلیل هستند و در جامعه نفوذی ندارند – اقدام به یار گیری کنند و مملکت را به آشوب بکشند و رژیم را عوض کنند.

اعترافات از این جا به بعد جالب تر می شود بعدی می گوید : " ...مخصوصا توی موقعیتی که دیدند فضا فضای  مناسبی است برای ضربه زدن و پیاده کرده اهداف خاص خودشان..." اینجا شاهکار تدوین اتفاق می افتد. من مطمئنم که اگر این فیلم از طرف وزارت اطلاعات برای آکادمی اسکار فرستاده شود حتما امسال جایزه را می برد. این جمله اخیر نه سر دارد نه ته. معلوم نیست که در مورد چی است. شاید داشته درباره خود احمدی نژاد صحبت می کرده شاید هم درباره جنگ در سودان ممکن است که قضیه در مورد دخالت های چین در ایالت ایقورستان باشد. اما تدوین گر حرفه ای ما این مطلب را ماهرانه در ادامه مطلب قبلی جوری گذاشته که یک جمله شده در حالی که اصلا دو نفر متفاوت هستند. این جوری که اگر من بخواهم از نطق های احمدی نژاد و رحیم مشاعی برایتان ثابت می کنم که هر دو جاسوس اسرائیل و آمریکا هستند.

جملات بعدی را مرور کنیم:

 "...در روز عاشورا نیز به همراه دوستان خود بودم..."

"... در روز عاشورا هم یک اس ام اسی از طرف یکی از کسانی که در فرقه بهائیت بود به نام آرتین غضنفری یک روز قبل برای من آمد با این مضمون که فردا عاشورا سبز خواهد بود...:

خواننده عزیز. یک لحظه با دقت این جملات که عین "اعترافات " است را بخوانید. روی سخنم به همه مردم است. گروهی کثیر در بین مردم ایران بهائیان را می شناسند و غیر از این مطالب هم اگر می شنیدند باور نمی کردند. گروهی دیگر هم بهائی نمی شناسند اما در طی این ماه ها و سالها انقدر سناریوهای مهیج اطلاعاتی- اعترافاتی دیده اند که این حنا ها برایشان رنگی ندارد. می ماند گروه قلیلی که هنوز فکر می کنند از تلویزیون جمهوری اسلامی حرف درست و حسابی در می آید. بله با شما هستم. جملات بالا را بخوانید. نه بر اساس تدوین خنده دارتان بلکه جدا جدا آن گونه که گفته اند بخوانید. چه مطلبی دال بر خطا کاری در آنها می بینید؟  اسم این پروژه را اعترافات می کذارید؟

به چه مجوزی و بر اساس کدام آیه قرآن به تحریف سخنان را مجاز میداند؟

بر اساس کدام نص قانون اسم متهم را – آنهم از زبان متهمی دیگر – در رسانه اسلامی پخش می شود؟

مگر یادتان نیست که پیغمبری که برای خودشان مصادره کرده اند فرموده مملکت با کفر می ماند اما با ظلم ماندنی نیست؟ مگر مسلمان نیستید؟

چنبره بر قدرت سیاسی به چه قیمتی؟

یاد سعدی باشیم که فرمود:

ای زبر دست زیر دست آزار         گرم تا کی بماند این بازار؟ 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

__._,_.___
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ