کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ مهر ۱, چهارشنبه

[farsibooks] بلوف آنفولانزای خوکی

 



بلوف آنفولانزای خوکی
در لابلای نوشته های خدایان وتئولوگ های سرمایه داری، نکات کم رنگی به چشم می خورد که بعضا در حواشی نوشته شده است و به سختی میتوان آن ها را رویت کرد. یکی از مطالب آنها را در زمینه بحث مورد نظرمان می آوریم.
آنها می گویند: " زمانی که فاجعه ای رخ می دهد و یا بلای طبیعی به وقوع می پیوند، باید به سرعت یک تصمیم اقتصادی یا تئوری سیاسی را عملی کرد، زیرا تا مردم گرم هستند و حواسشان نیست هر کاری با آنها می توانی بکنی. اضافه می کنند اگر چنین اتفاقاتی نیفتاد باید حتما ایجاد کرد زیرا به کرسی نشاندن اهداف در شرایط آرام و بی دغدغه مردمی امکان پذیر نیست. آنها می گویند مردم را باید به حالت نگرانی برد و سپس کار را تمام کرد." (مراجعه شود به تئوری های اقتصادی لئوس اشتراوس و میلتون فریدمن)
همین تحلیل استادان بوش،تاچر و ریگان بود که اقدام تروریستی یازده سپتامبر را زیر سوال برد. زیرا درست در نقطه ای بود که اسلام به عنوان تضاد درجه یک می خواست معرفی شود. البته با وجود افراطی بودن این نظر، بسیاری از روشنفکران خموش و توده های مردم اروپا به آن معتقدند. (در این زمینه، نظر یکی از مفسران بزرگ سوئدی در روزنامه داگنس نی هتر، دو روز پس از یازده سپتامبر قابل توجه است.)
اکنون داستان آنفولانزای خوکی بوی همان داستان را برای بسیاری از مردم اروپا و آمریکا که تازه از خواب بیدار شده اند به مشام می رسد. ساختن واکسن آنفولانزای خوکی از خود این بیماری بیشتر وحشت ایجاد کرده است. هدف چیست خودتان از مطلبی از روزنامه متروی سوئد که در زیر می آید را از نظر بگذرانید و نتیجه بگیرید:
مطلب حاضر ساخته ذهنی دایی جان ناپلئونی من نیست بلکه وحشتی است که مردم را فرا گرفته است.
تئوری:
"شایعه است که شرکت داروسازی (باکستر) از طریق واکسن، ویروس را در جهان پخش می کند تا با فروش واکسن آن پول کلانی به جیب بزند. چند تن از خبرنگاران پی بردند که در مرکز نگهداری خوکها در مکزیک که تحقیقات (باکستر) در آنجا انجام می شود موردی از وجود ویروس آنفولانزای خوکی دیده نشده است و همه اینها پروپاگاندایی پیش نیست.
قضیه از آنجا مشکوک به نظر آمد که چند مدت پیش شرکت باکستر ویروس آنفولانزای مرغی را در کپسولهای واکسن های آنفولانزای معمولی ریخته بودند و به بازار عرضه کرده بودند. پس از کشف این داستان مدیریت باکستر عذر خواهی کرده و گفت اشتباه شده است.
مطلب دیگر اینکه پس از تزریق واکسن امکان فلج شدن وجود دارد که این نکته موجب نگرانی زیاد شده است.
برخی از مردم هم به این دیدگاه افراطی متوسل شده اند که ایجاد این بیماری جهت از بین بردن و کم کردن جمعیت کره زمین است و برای خود دلیل علمی می آورند."
(این قسمتی از مطلبی بود که در روزنامه مترو چاپ سوئد آورده شده است. نگرانی بسیاری از انسانها که نمی دانند پشت داستان آنفولانزای خوکی چه چیزی خوابیده است.)
به هر حال آنچه که پشت این داستان است هرگز رو نخواهد شد ولی به راحتی می توان حس کرد که یک بولوف سرمایه داری است که زیرکانه عمل شده است و در ژرفای آن، اجرای چه طرحی نهفته و در عمق این داستان چه شیطنتی خوابیده است خدا می داند.
دلیل استوار اینست که تا بحال در کشور سوئد بیش از شصت هزار نفر به این آنفولانزا مبتلا شده اند و فقط سه نفر مرده اند که هر سه نفرشان بیماری کشنده قبلی داشته اند.
در حال حاضر بسیاری در جهان بخصوص در آمریکا، در برابر این داستان بلوف گونه حساس شده اند. آنها در پی ایجاد گروه های تبلیغاتی بر علیه این بلوف می باشند. عزیزان می توانند در یوتوب به شنیدن چند ترانه در این زمینه مبادرت ورزند.
در پایان باید بگویم که برخی از مردم در سوئد معتقدند، این بیماری نه تنها خطری ندارد بلکه جهت بالا رفتن مقاومت بدن بسیار هم مفید است، از این رو برخی از افراد از تزریق واکسن دوری کرده و روزه شک دار نمی گیرند.


__._,_.___
This is a non-political list.
Recent Activity
Visit Your Group
Give Back

Yahoo! for Good

Get inspired

by a good cause.

Y! Toolbar

Get it Free!

easy 1-click access

to your groups.

Yahoo! Groups

Start a group

in 3 easy steps.

Connect with others.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ