کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ فروردین ۱, شنبه

[farsibooks] 4 هزار طلاق در استان


فقط در دی ماه امسال ، 2 هزار و 134 زوج تهرانی طلاق گرفته اند كه نسبت به ماه قبل ، 7 درصد بيشتر شده است .

 

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری زنان ایران "ایونا" ، آمار دیگری نشان می دهد كه فقط در 2 ماه اول سال، 4 هزار طلاق در استان تهران ثبت شده است .

این آمار به اضافه این واقعیت كه در مقابل هر 4 ازدواج، یك طلاق در تهران اتفاق می افتد، باعث شده است كه شورای رسیدگی به بحران طلاق در استان تهران تشكیل شود.

آخرین آمار و ارقام نشان می دهد كه تهران، كردستان، كرمانشاه، استان مركزی و بوشهر پر طلاق ترین استان های كشور هستند و كمترین میزان طلاق در استان های ایلام، یزد، چهارمحال و بختیاری ، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی ثبت شده است.

اگر چه در نقاط روستایی یزد و قم میزان طلاق به صفر می رسد اما در 5 سال اخیر، آمار طلاق روستایی هم بسیار بیشتر از گذشته شده است.

از طرف دیگر، در فاصله سال های 1370  تا 1380، میزان طلاق در كل كشور 39 درصد بیشتر شده و استان های تهران با 12/98 درصد و همدان با 28/95 درصد، بیشترین افزایش و استان های كردستان و سمنان كمترین افزایش طلاق در طول این سال ها را داشته اند.

در 5 سال اخیر، 52 درصد طلاق ها در 5 سال اول ازدواج اتفاق افتاده و 6/14 درصد طلاق ها هم در دوران عقد بوده است. آمار جالب دیگری نشان می دهد كه برخلاف سال های گذشته، در سال های اخیر 48 درصد متقاضیان طلاق، خانم ها بوده اند و 23 درصد آقایان. در 29 درصد هم هر دو طرف متقاضی طلاق بوده اند.

این جور طلاق یعنی طلاق توافقی هم نسبت به قبل، افزایش چشمگیری داشته و در مهرماه امسال 750 فقره از آن فقط در شهر تهران صورت گرفته است.

بیشترین گروه سنی كه در 5 سال اخیر طلاق گرفته اند، برای خانم ها 20-24 سال و برای آقایان 25-29 سال بوده است. همه این آمار و ارقام نشان می دهند كه طلاق در كشور ما هم مثل همه دنیا رو به افزایش است .

با احترام دوستار شما
علیرضا 
viva freedom

__._,_.___
This is a non-political list.
Recent Activity
Visit Your Group
Yahoo! Groups

Auto Enthusiast Zone

Love cars? Check out the

Auto Enthusiast Zone

Yahoo! Groups

Cats Group

Join a group for

cat owners like you

Group Charity

One Economy

Helping close the

digital divide

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ