کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ خرداد ۲۸, جمعه

[farsibooks] Fwd: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/06/18 07:06:07 ب.ظ

 



---------- Forwarded message ----------
From: <radiofarda@list.radiofarda.com>
Date: 2010/6/18
Subject: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/06/18 07:06:07 ب.ظ

 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
2010/06/18 07:10:54 ب.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:
setareabi.com
 
سرخط‌ خبرها

ژوزه ساراماگو نویسنده پرتغالی برنده جایزه نوبل ادبیات درگذشت
ژوزه ساراماگو رمان نویس پرتغالی و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 1998 در سن 87 سالگی درگذشت. معروف ترین رمان های او "کوری" و "غار" به فارسی ترجمه شده اند. ساراماگو در سال 1990 بعد ازآنکه حزب محافظه کار مانع از ارائه رمان او رمان با عنوان " انجیل به روایت مسیح" برای رقابت درجایزه ادبی اروپا شد، این کشور را ترک کرد. او در جزیره قناری ِ لانزاروته با همسر اسپانیایی اش زندگی می کرد.


بازی تیم صربستان با آلمان با نتیجه یک بر صفر به نفع صربستان پایان یافت
در جام جهانی فوتبال درآفریقای جنوبی، بازی تیم صربستان با آلمان با نتیجه یک بر صفر به نفع صربستان پایان یافت. تیم های آمریکا با اسلوانی و انگلستان با الجزایر هم تا ساعاتی دیگر مسابقه می دهند.


سازمان ثبت احوال ایران: علت اصلی مرگ و میر بیماری های قلبی - عروقی است
مدیرکل آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال ایران گفت: بر اساس آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال، بيماريهای قلبی- عروقی شايع ترين علت مرگ و مير در سال 88 بوده است. ابراهيم رشيدی پنج علت اول مرگ و میر درسال 88 را در ایران به ترتیب بیماریهای قلبی و عروقی، سوانح و مسمومیت، سرطان ها و تومورها، بیماری های دستگاه تنفسی و بیمارهای عفونی و انگلی نام برد.


آمریکا خواستار تحقیقات مستقل درباره خشونت های قومی در قرقیزستان شد
رابرت بلیک دیپلمات ارشد آمریکا در امور آسیای میانه، برای بررسی خشونتهای اخیر قومی در قرقیزستان از منطقه ی مرزی ازبکستان بازدید کرد. حدود 100 هزار نفر به این منطقه گریخته اند . آقای بلیک خواستار انجام تحقیقات مستقل درباره خشونت های قومی شد. همزمان، روزا اتونبایوا، رئیس دولت موقت قرقیزستان در سفر خود به شهر اُوش، گفت که به بازسازی مناطق آسیب دیده وایجاد شرایط مناسب برای بازگشت پناهندگان متعهد است و ابراز امیدواری کرد که با کمک جهانی بین ازبک ها و قرقیزها صلح و دوستی برقرار شود. او همچنین شمار کشته شدگان را احتمالاً حدود دوهزار نفر دانست.سازمان ملل در آخرین گزارش خود تعداد آواره های داخلی در قرقیزستان را نیز حدود 300 هزار نفر اعلام کرد.


اکثریت افکار عمومی غرب و برخی کشورهای اسلامی با اقدام نظامی علیه ایران موافق اند
نظر سنجی جهانی مرکز پژوهشی «پیو» PEW از 22 کشور نشان می دهد که اکثریت افکار عمومی غرب و برخی از کشورهای مسلمان با اقدام نظامی برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته ای موافق هستند.در این نظرسنجی امریکایی ها با 66درصد موافق، آلمانی ها با 51 درصد، فرانسوی ها با 59 درصد، اسپانیایی 50 درصد و بریتانیایی ها 48 درصد، و درکشور آفریقایی نیجریه با 71 درصد ، موافق گزینه نظامی بوده اند.در کشورهای اسلامی نیز در مصر با 55درصد، اردن با 53درصد و لبنان با 44درصد اقدام نظامی را بهترین گزینه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای دانستند.همچنین دراین نظرسنجی ها تنها 29 درصد افکار عمومی ترکیه موافق اقدام نظامی علیه ایران هستند و 58 درصد از پاکستانی ها موافقت خود را با دستیابی ایران به سلاح هسته ای ابراز کرده اند.


جنتی: درمقابله با بدحجابی هیچ کس حق ندارد دست نیروی انتظامی را به بندد
احمد جنتی ، دبیر شورای نگهبان در نماز جمعه ی امروز تهران گفت: درمبارزه با «بدحجابی» هیچ کس حق ندارد دست نیروی انتظامی را به بندد. او افزود که در مقابله با بدحجابی باید همان روش مبارزه به گفته او با اراذل و اوباش و قاچاقیچان مواد مخدر بکار رود. آیت الله جنتی گفت هرچند مشکلات سیاسی – اقتصادی و غیره وجود دارد اما مسئله امنیت اخلاقی نباید نادیده گرفته شود. احمد جنتی به سخنان اخیر محمود احمدی نژاد پاسخ می داد که گفته بود بجای برخورد خیابانی برای مقابله با بدحجابی باید کار فرهنگی شود.


شورای عالی امنيت ملی جمهوری اسلامی:قطعنامه شورای امنیت غیر قانونی است
شورای امنيت ملی جمهوری اسلامی در پاسخ به قطعنامه ی اخیر شورای امنیت سازمان ملل برای تشدید تحر یم های ایران، در بیانیه ای این قطعنامه را غیر قانونی، بی اعتبار و برمبنای اتهامات واهی خوانده و گفته است که شورای امنیت باید اشتباهات خود را جبران کند. این بیانیه افزوده که جمهوری اسلامی به هرگونه اقدام علیه منافع خود، متقابلاً پاسخ قانونی خواهد داد و تدابیر لازم را اتخاذ می کند. بیانیه همچنین صدور قطعنامه شورای امنیت را در حمایت از اسرائیل و برای انحراف افکار عمومی از سلاح های هسته ای آن و حمله این کشور به کشتی کمک رسانی به غزه توصیف کرده است. در بیانیه ی شورای عالی امنیت ملی ایران بر ماهیت مسالمت آمیز برنامه هسته ای ایران تاکید شده و آمریکا به اشاعه اینگونه سلاح ها و استفاده ابزاری از شورای امنیت سازمان ملل متهم شده است. شور ای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی در پایان، باراک اوباما را به رفتار غیر صادقانه با رهبران ترکیه و برزیل متهم کرده و بر بیانیه ی ایران، برزیل و ترکیه تاکید کرده است.


رئيس دولت موقت قرقيزستان برای ارزیابی اوضاع به شهر اُوش رفت
 رُزا اُتانبايوا، رئيس دولت موقت قرقيزستان از شهر اُوش مرکز خشونت های قومی اخير درجنوب اين کشور ديدار کرد. او می گويد تلفات ناشی از خونريزی و کشتار ممکن است تا ده برابر بيش از آمار رسمی باشد.مقام های بهداشتی قرقيزستان آمار کشته شدگان را دست کم ۱۹۱ نفر و زخمی ها را نزديک به ۲۰۰۰ نفر اعلام کرده اند.سازمان ملل می گويد از آغاز درگيريها تاکنون حدود ۴۰۰ هزار نفر آواره شده يا به ازبکستان گريخته اند.


مدیر اجرایی BP از سوی قانونگذاران کنگره مورد پرسش قرار گرفت
قانونگذاران آمریکایی از تونی هاوارد، مدیر اجرایی شرکت بریتیش پترولیوم، به شدت انتقاد و او را به عدم مسئولیت‌پذیری در مورد نشت نفت در خلیج مکزیک متهم کردند. آقای هاوارد که روز پنج شنبه در مقابل پرسش‌های قانونگذاران کنگره آمریکا قرار گرفته بود، از رویداد پیش آمده ابراز تاسف کرد.مدیر اجرایی شرکت بریتیش پترولیوم در عین حال بارها از ارائه جزئیات درباره دلیل انفجار در سکوی نفتی این شرکت در خلیج مکزیک خودداری کرد.


سویوز در کنار ایستگاه فضایی پهلو گرفت
  کپسول فضا پیمای سویوز Soyuzِ روسیه همراه با یک فضانورد روس و دو فضانورد آمریکایی ، پنج شنبه  در ایستگاه  بین المللی فضایی پهلوگرفت.این سه فضانورد قرار است در ایستگاه بین المللی فضایی تا ماه نوامبربمانند و شاهد آخرین سفر شاتل اندور Endeavour به ایستگاه  بین المللی فضایی باشند.شاتل اندورrپس از این پرواز که در ماه نوامبر انجام می شود، از دور خارج می شود و پس از آن رفت و آمد فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی تنها بوسیله کپسول های سویوزِ ِ روسیه انجام خواهد گرفت. 


وزیر خارجه آمریکا از تحریم های اتحادیه اروپا و استرالیا دفاع کرد
  هیلری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، روز پنج شنبه از تحریم های جداگانه اتحادیه اروپا و استرالیا علیه ایران استقبال کرد. خانم کلینتون با بیان اینکه امیدوار است تحریم ها بتواند ایران را متقاعد کند که "مسیر سازنده تری" را در پیش گیرد افزود، تحریم های مذکور بخشی از تلاش های جامعه بین المللی برای تکمیل قطعنامه چهارم تحریمی علیه ایران است و نشان می دهد ایران به وظایف بین المللی خود عمل نکرده است. وزیر خارجه امریکا گفت، تحریم های جدید اتحادیه اروپا و استرالیا همچنین پیامی روشن به ایران است که یا به تعهدات خود عمل کند و یا  منتظر انزوای بیشتر در جامعه بین المللی باشد.  


محاکمه شهروند ایرانی ، به دلیل قاچاقِ لوازم هواپیما ازآمریکا
     یک شهروند ایرانی ، به دلیل تلاش برای صدورغیر قانونی ِ لوازم یدکی جنگنده های آمریکایی به ایران، از سوی دادگاهی در ایالت آلابامای آمریکا محاکمه می شود. وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، امید خلیلی،  که در ماه مارس هنگام ورود به فرودگاه میامی دستگیر شد، به توطئه، پولشویی، قاچاق و نقض تحریم های ایران متهم شده و در دادگاه اتهاماتش را پذیرفته است. بنابر این گزارش فردی که به آقای خلیلی لوازم یدکی جنگنده فروخته یک مامور مخفی اطلاعاتی  آمریکا بوده است. این شهروند ایرانی در صورت گناهکار شناخته شدن، ممکن است به 10 سال زندان و پرداخت یک میلیون دلار جریمه محکوم شود.     


وزیر دفاع آمریکا می گوید ایران احتمالأ توانایی دارد با صدها موشک اروپا را هدف قرار دهد
  رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکامی گوید، طبق برآوردهای اطلاعاتی احتمالا ایران توانایی آن را دارد که با صدها موشک اروپا را هدف قرار دهد. وزیر دفاع آمریکا روز پنج شنبه در یک جلسه پرسش و پاسخ در سنای آمریکا با اشاره به طرح آمریکا برای ایجاد یک سپر موشکی در اطراف اعضای اروپایی ناتو گفت، یکی از دلایل این تصمیم آن بود که "اگر ایران به اروپا حمله موشکی کند، تنها یک یا دو یا تعدادی محدود موشک شلیک نخواهد کرد." آقای گیتس افزود: "این حمله احتمالا سیل آسا خواهد بود و باید منتظر دهها و یا صدها موشک بود." (پایان نقل قول) روسیه با استقرار سپرموشکی آمریکا در اروپا مخالف است و آن را تهدیدی برای خود می داند. اما آقای گیتس در این باره گفت، این سپر تنها برای مقابله با تعدادی محدود موشک بالستیک است و توانایی مقابله با زرادخانه عظیم روسیه را ندارد. 


مدودیف: آمریکا و اتحادیه اروپا باید جمعی عمل کنند
دیمیتری مدودیف، رئیس جمهوری روسیه، روز پنج شنبه از تحریم های جدید آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران انتقاد کرد و گفت قدرت های بزرگ به جای تک روی باید جمعی عمل کنند.آقای مدودیف در گفت و گو با روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال، گفت، ایالات متحده برخلاف روسیه و چین روابطی با ایران ندارد ، بنابراین بواسطه تحریم های جدید چیزی را از دست نمی دهد. رئیس جمهوری روسیه همچنین درباره تاثیر تحریم های جدید بر زندگی مردم ایران ابراز نگرانی کرد.


تيم ملی فوتبال مکزيک، از سد فرانسه گذشت
تيم ملی مکزيک توانست، در ادامه رقابت های جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی، با ۲ گل فرانسه را شکست دهد.در اين ديدار که در ورزشگاه پيتر موکابای انجام شد، مکزيک با گل های هرناندس در دقيقه۶۴ و کواتموک بلانکو در دقيقه ۷۹ از روی نقطه پنالتی از سد نايب قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان گذشت.تيم ملی مکزيک با اين پيروزی و کسب سه امتياز بازی، ، پس از اروگوئه ۴ امتيازی به دليل تفاضل گل کم تر در مکان دوم جدول گروه نخست رقابت های جام جهانی ۲۰۱۰ ايستاد. مکزيک در آخرين بازی خود در اين گروه با اروگوئه بر سر صدرنشينی جدال سختی خواهد داشت. فرانسه هم با آفريقای جنوبی بر سر بقا در رقابت ها خواهد جنگيد. 


الیاس نادران: جزييات حمله به کوی دانشگاه را افشا می‌کنم
الياس نادران، نماينده تهران در مجلس شورای اسلامی می گويد اگر جزئيات حمله به کوی دانشگاه تهران درشامگاه ۲۴خرداد ۱۳۸۸ توسط مسئولان اعلام نشود، او اطلاعات خود را در اختيار رسانه ها قرار خواهد داد.آقای نادران که عضو کميته «حقيقت‌ياب» مجلس درباره حمله به کوی دانشگاه است ، می گويد « اهمال و سستی مسئولان در بيان جزئيات اين پرونده و افشای عملکرد متخلفينی که احکام قضائی دريافت کرده اند، باعث شده تا برخی تصور کنند نظام و دستگاه قضائی و کميته پيگيری حوادث در اين رابطه کم کاری کرده است.»آقای نادران در گفت و گو با سايت جهان ، از روند اطلاع رسانی درباره پرونده واقعه کوی دانشگاه تهران انتقاد کرده و گفته است که  نمی داند  چه بهانه ای برای عدم اطلاع رسانی در اين پرونده وجود دارند.شامگاه ۲۴ خرداد ماه ۱۳۸۸ و درحالی که فقط دو روز از انتخابات رياست جمهوری گذشته بود، ماموران نيروی انتظامی  به همراه نيروهای بسيجی وارد کوی دانشگاه شدند و بنا بر گزارش‌ها، چند دانشجو در اين تهاجم، جان خود را از دست دادند.


اِستونی به واحد پولی يورو می‌پيوندد
رهبران اتحاديه اروپا روز پنج‌شنبه به استونی برای پيوستن اين کشور به حوزه پولی يورو، چراغ سبز نشان داند.براساس توافق صورت گرفته، کشور استونی از ابتدای سال ۲۰۱۱ ميلادی به عنوان عضو هفدهم  اتحاديه اروپا به حوزه پولی يورو- واحد پول اروپا می پيوندد.اين اقدام اتحاديه اروپا تاييدی رسمی برای ورود استونی به حوزه پولی يورو تلقی می شود. اينک وزرای اقتصاد و دارايی اتحاديه اروپا بايد نرخ برابری کرون واحد ارز استونی به يورو را تعيين کنند.ميزان بدهی و کسری های بودجه استونی در پنج سال اخير، از متوسط بدهی و کسری بودجه کشورهای  حوزه يورو کمتر بوده است. 


رييس مجلس شورای اسلامی می گويد به رغم تصويب تحريم ها بيانيه تهران همچنان در دستور کار است
علی لاريجانی می گويد حتی با وجود تصويب قطعنامه چهارم تحريم ها عليه ايران، مفاد بيانيه تهران از دستور کار خارج نخواهدشد.رييس مجلس شورای اسلامی، بيانيه سه جانبه ايران، ترکيه و برزيل را فقط منحصر به تبادل اورانيوم ندانست و آن را توافقی خواند که اگر اجرا شود، به گفته او مفيد خواهدبود.آقای لاريجانی در عين حال گفت، عکس‌العمل غربی‌ها نبايد جمهوری اسلامی را عصبانی کند به گونه‌ای که منجر به خروج از ان. پی. تی شود. رييس قوه مقننه روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران ان. پی. تی را پروتکل خوبی توصيف کرد به شرط آنکه به گفته او به درستی اجرا شود.پيش از اين محمود احمدی نژاد تهديد کرده بود که اگر قطع نامه تحريم شورای امنيت عليه ايران تصويب شود، جمهوری اسلامی ديگر حاضر به مذاکره درباره برنامه هسته ای خود نيست.

 

تمام حقوق بر اساس قانون کپی‌رایت برای رادیو فردا محفوظ است.




--

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Get real-time World Cup coverage on the Yahoo! Toolbar. Download now to win a signed team jersey!

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ