کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ تیر ۸, سه‌شنبه

[farsibooks] Fwd: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/06/29 10:00:34 ب.ظ

 


---------- Forwarded message ----------
From: <radiofarda@list.radiofarda.com>
Date: 2010/6/29
Subject: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/06/29 10:00:34 ب.ظ



خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
2010/06/29 10:00:38 ب.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:
mizehsiah.com
 
سرخط‌ خبرها

آخرين نماينده آسيا از جام جهانی حذف شد
پاراگوئه با شکست پنج بر سه ژاپن در ضربه های پنالتی راهی دور يک چهارم نهايی جام جهانی ۲۰۱۰ شد. در ادامه دور دوم رقابت های جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی، ديدار دو تيم ژاپن و پاراگوئه در  پايان ۱۲۰ دقيقه تلاش دو تیم، بدون گل پايان يافت. اما در ضربه های پنالتی، «کومانو» ی ژاپنی نتوانست ضربه خود را به گل تبديل کند تا به اين ترتيب قاره آسيا نماينده ای در دور يک چهارم نهايی این رقابت ها نداشته باشد. پاراگوئه در يک چهارم نهايی با برنده تنها بازی باقی مانده در اين دور، با اسپانيا يا پرتغال بازی خواهد کرد.  


استاندار تهران می گويد : برنامه ای برای شناسايی به گفته او «عوامل فتنه» در ادارات دولتی ندارد
مرتضی تمدن، استاندار تهران يک روز پس از اظهارات معاون محمود احمدی نژاد که خواستار شناسايی و دستگيری به گفته او «عوامل فتنه» در ادارات دولت شده بود، می گويد استانداری تهران هيچ برنامه ای برای برخورد با فتنه گران در سازمان ها و ادارات دولتی ندارد.استاندار تهران در عين حال گفته است، اگر کسانی که طبق ضوابط و قوانينی که وجود دارد از انجام وظايف خود کوتاهی کنند ادارات بر اساس ضوابط با اين افراد برخورد می کند.لطف الله فروزنده، معاون توسعه مديريت و سرمايه انسانی محمود احمدی‌نژاد روز دوشنبه خواستار شناسايی به گفته او « عوامل فتنه» در دستگاههای اجرايی شده بود. به گفته آقای فروزنده، اين کارمندان با کم کاری، کارشکنی و ساختن وبلاگ به مخالفان دولت کمک می کنند.


خانواده زندانيان سياسی بند ۳۵۰ زندان اوين خواستار بهبود شرايط اين بند شدند
خانواده های زندانيان سياسی بند ۳۵۰ زندان اوين از دادستان تهران خواسته اند تا شرايط رفاهی اين بند از زندان اوين را بهبود ببخشد.به گزارش سايت کلمه، خانواده‌های اين زندانيان همچنين از عباس جعفری دولت‌آبادی درخواست کرده اند تا کتابخانه اين بند را بازگشايی کند تا زندانيان بتوانند از اين کتابخانه استفاده کنند.به گزارش کلمه، بند ۳۵۰ زندان اوين در زيرزمين يکی از طبقات اين زندان قرار دارد و از امکانات رفاهی محدودی برخورداراست و هم اکنون بيش از ۲۰۰ نفر از زندانيان حوادث پس از انتخابات در آن نگهداری می شوند .هم اکنون عليرضا بهشتی شيرازی، عبدالله مومنی، علی عرب مازاريزدی ، کيوان صميمی ،مجيد دری، بهمن احمدی امويی، حسين نورانی نژاد، فرامرزعبدالله نژاد، مهدی فتاح بخش، ضيا نبوی، فرزاد مددزاده، علی تاجرنيا، رجبعلی داشاب، علی زاهد،احمدکريمی، مجيد توکلی ، قربان بهزاديان نژاد ،حسين باستانی‌نژاد از جمله زندانيان بند ۳۵۰ هستند.


رييس سازمان بازرسی کل کشور می‌گويد: بزرگترين وام‌گيرندگان از بانک‌ها شرکت های دولتی هستند
رييس سازمان بازرسی کل کشور گفته است: تخلف و فساد در دستگاه‌های اجرايی زياد است. مصطفی پورمحمدی در عين حال با انتقاد از نبود نظارت و ارزيابی کافی بر روند اعطای وام های کلان و تسهيلات بانکی، بزرگترين وام گيرندگان از بانک‌ها را شرکت های دولتی معرفی کرده است.رييس سازمان بازرسی کل کشور، بخش مهمی از معوقات بانک ها و مشکل باز پرداخت بدهی وام گيرندگان را مربوط به شرکت های دولتی دانست.براساس گزارش های دستگاههای مختلف، بانکهای ايران نزديک به  ۵۰ هزار ميليارد تومان (۵۰ ميليارد دلار) مطابات معوقه دارند که توان وصول آنها را ندارند. 


دو تن دیگر از فعالان حقوق معلمان در ایران بازداشت شدند
براساس گزارش های رسیده، در دو روز گذشته دو تن دیگر از فعالان حقوق معلمان در ایران به نام های مختار اسدی و محمد باقری، در تهران و کرج بازداشت شدند.براساس همین گزارش ها شماری از اعضای کانون صنفی معلمان ایران طی روزهای اخیر، تهدید تلفنی شده و از آنان خواسته شده است که فعالیت هایشان را در جهت احقاق حقوق معلمان ادامه ندهند. پیشتر، شماری از فعالان حقوق معلمان، از جمله علی اکبر باغانی و محمود بهشتی لنگرودی ، دبیرکل و سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران، بازداشت شده بودند. این بازداشت ها با اعتراض فدراسیون آموزش بین المللی روبرو شده و این نهاد بین المللی خواستار آزادی تمام فعالان حقوق معلمان شده است.


گروه وین: مدیرکل آژانس نشستی با شرکت کارشناسان این گروه و ایران برگزار کند
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، امروز در اسراییل فاش کرد که کشورهای آمریکا، فرانسه و روسیه به مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی پیشنهاد کرده اند برای حل مسئله سوخت نیروگاه تهران، نشستی با شرکت کارشناسان ایرانی و کارشناسان این سه کشور تشکیل دهد.یه گزارش خبرگزاری ایتار تاس،سرگئی لاوروف گفت این پیشنهاد در پاسخ به طرح ترکیه و برزیل ارائه شده و مشروط است به این که ایران غنی سازی بیست درصدی اورانیوم را متوقف کند.براساس طرحی که ترکیه و برزیل در ماه گذشته ارائه کردند اورانیوم اندک غنی شدۀ ایران، در ترکیه، با سوخت هسته ای برای نیروگاه تهران، مبادله می شود.محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران دیروز( دوشنبه ) گفت : ایران برای تادیب طرف های مذاکره، مذاکرات هسته ای را دو ماه به تعویق می اندازد؛ اما منوچهر متکی، وزیرخارجه ایران ، امروز گفت : این تعویق، موضوع سوخت نیروگاه اتمی تهران را در بر نمی گیرد.


پلیس قبرس متهم یازدهم ماجرای حلقه جاسوسی روسیه را بازداشت کرد
پلیس قبرس اعلام کرد نفر یازدهمی را که در ارتباط با ماجرای حلقه جاسوسی روسیه، مورد تعقیب مقامات آمریکایی بود، دستگیر کرده است.این مرد۵۴ ساله که رابرت کریستوفر متسوس Metsos نام دارد، بامداد سه شنبه هنگامی که از فرودگاه لارناکا رهسپار مجارستان بود بازداشت شد و پس از ضبط گذرنامه اش ، با وثیقه ای ۲۰ هزار یورویی ، تا زمان استرداد احتمالیش به آمریکا، آزاد گردید.به گفته مقامات آمریکایی، وی در سال ۲۰۰۴ در حالی که زیر نظر بود، در نیویورک، کیف پولی از یک دیپلمات روسی سازمان ملل متحد تحویل گرفت. وی به پولشویی نیز متهم است.پلیس فدرال آمریکا می گوید اعضای این شبکه را از ده سال پیش زیرنظر داشته است.


روسیه اتهام جاسوسی از جانب آمریکا را « بی اساس» دانست
روسیه امروز(سه شنبه ) اظهارات دولت آمریکا را مبنی بر کشف یک حلقه جاسوسی روسیه در ایالات متحده، « نادرست و نامناسب » خواند.وزارت دادگستری آمریکا دیروز اعلام کرد که پلیس فدرال این کشور، اف بی آی، یک حلقه جاسوسی روسیه را متلاشی کرده و در این رابطه ده نفر دستگیر شده اند و یک نفر فراری است.وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای، با ابراز شگفتی از انتشار علنی این خبر، آن را شبیه اقدامات زمان جنگ سرد توصیف کرد.وزارت خارجه روسیه، همچنین با ابراز تاسف عمیق، این اقدام را برخلاف اظهارات اخیر باراک اوباما دانست که خواستار بهبود روابط واشنگتن و مسکو شده بود.کشف این شبکه جاسوسی، تنها سه روز پس از سفر دیمیتری مدودیف، رییس جمهوری روسیه به آمریکا اعلام شد.


آمریکا : تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران باید با جدیت به اجرا درآید
یک دیپلمات ارشد آمریکایی، که مسئول هماهنگ کردن تحریم های ایران است، گفت : تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران باید جنبه عملی به خود بگیرد.رابرت آینهورن  مسئول هماهنگی تحریم های ایران، با استقبال ازبیانیه شورای اروپا که در بیست و هفتم خرداد صادر شد، گفت: این بیانیه یک بیانیه قوی سیاسی بود اما باید جزییات آن در عمل نیز با شدت و جدیت به اجرا درآید.رابرت آینهورن امروز(‌سه شنبه )در پایان دیداری دو روزه از بروکسل، مقر اتحادیه اروپا، این سخنان را ابراز داشت.در بیانیه شورای اروپا بر تحریم ایران در زمینه های سرمایه گذاری، کمک های فنی و انتقال فناوری، بخصوص درزمینه های پالایش نفت و گاز مایع، تاکید شده است.قرار است جزییات این تحریم ها در اجلاس وزیران خارجه اتحادیه اروپا در چهارم مرداد ماه، تعیین شود.


روسیه :منتظر توضیحات آمریکا در مورد بازداشت ده نفر به اتهام جاسوسی هستیم
وزیر خارجه روسیه، سرگئی لاوروف، امروز در مسکو گفت: آمریکا در باره بازداشت ده نفر به اتهام جاسوسی برای روسیه، تابحال هیچ توضیحی به روسیه نداده است. لاوروف ابراز امیدواری کرد که مقامات آمریکایی در این مورد توضیح دهند.وی همچنین با کنایه گفت: « زمان این اقدام، خیلی با ظرافت انتخاب شده است».دستگیری ده نفر به اتهام جاسوسی برای روسیه، در پی سفر اخیر دیمیتری مدودیف به آمریکا و دیدارش با باراک اوباما صورت می گیرد که حاکی از گرمتر شدن روابط مسکو و واشنگتن بود.مقام‌های آمریکایی روز دوشنبه اعلام کردند که یک حلقه‌ی جاسوسی را که در ایالات متحده به یارگیری از منابع سیاسی و گردآوری اطلاعات برای دولت روسیه، مشغول بود متلاشی کرده اند ‌ و ده نفر در این رابطه بازداشت شده اند.


پادشاه عربستان سعودی امروز در واشنگتن با رئیس جمهوری آمریکا ملاقات می کند
باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و ملک فهد پادشاه سعودی امروز در کاخ سفید واشنگتن با یکدیگر دیدار می کنند.به گزارش خبرگزاری ها،در مذاکرات اوباما با پادشاه 86 ساله عربستان، مسئله هسته ای ایران و تحریم های این کشور، اوضاع افغانستان، و روند صلح خاورمیانه مورد بررسی قرارخواهد گرفت.فروش اسلحه به عربستان نیزدر دیدارهای فهد – اوباما مطرح می شود. عربستان خواستار خرید ۷۲ فروند هواپیمای جنگی تاکتیکی  اف – ۱۵ از آمریکا است. به گزارش خبرگزاری فرانسه ، عربستان خواهان تقویت بنیه دفاعی خود در مقابل خطر ایران است.


شورای امنیت سازمان ملل متحد،در مورد اجرای تحریم های ایران ، تشکیل جلسه داد
شورای امنیت سازمان ملل متحد، برای بررسی چگونگی اجرای تحریم های ایران دیشب تشکیل جلسه داد.این جلسه ساعاتی پس از آن تشکیل شد که محمود احمدی نژاد،‌رییس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد مذاکرات هسته ای را دوماه به تعویق می اندازد.سفیر آمریکا در سازمان ملل، خانم سوزان رایس،‌ گفت: کمیته ای برای نظارت بر اجرای این تحریم ها تشکیل خواهد شد. وی ابراز امیدواری کرد که این کمیته تا پایان تابستان بتواند کار خود را شروع کند.از سوی دیگر، بان گی مون،‌دبیرکل سازمان ملل، پس از سخنان احمدی نژاد، باردیگر تاکید کرد که از مذاکره برای حل مسئله هسته ای ایران استقبال می کند.


جام جهانی فوتبال، امروز تیم های اسپانیا و پرتغال به مصاف یکدیگر می روند
در آخرین دور از بازی های یک هشتم نهایی جام جهانی فوتبال ، در ساعت هجده و سی دقیقۀ امروز به وقت تهران، تیم پاراگوئه در برابر تیم ژاپن قرار می گیرد. ژاپن تنها تیم آسیایی باقیمانده در این مسابقات است.همچنین،در ساعت یازده شب بوقت تهران، استادیوم « کیپ تاون » شاهد رویارویی تیم های فوتبال دو کشور همسایه، اسپانیا و پرتغال خواهد بود.برنده های این دو بازی در روز شنبه آینده در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.تیم های هلند و برزیل نیز که دیروز بر رقیبان خود پیروز شدند، روز دوشنبه در برابر یکدیگر قرار می گیرند.


سخنگوی ارتش آمریکا بازنشستگی ژنرال مک‌کریستال را اعلام کرد
سخنگوی ارتش آمریکا اعلام کرد که ژنرال استنلی مک‌کریستال بازنشستگی خود را از خدمت در ارتش اعلام کرده است.ژنرال مک‌کریستال هنوز درخواست کتبی خود را برای بازنشستگی ارائه نداده، اما مقام‌های ارتش را از تصمیم خود آگاه ساخته است.این ژنرال 55 ساله پس از چاپ اظهاراتِ جنجال‌برانگیزش علیه مقام‌های سیاسی کاخ سفید، هفته‌ی گذشته توسط باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، از سمت خود به برکنار شد. به‌رغم عذرخواهی ژنرال مک‌کریستال از اظهارات خود، ژنرال دیوید پترایوس از طرف رئیس جمهوری آمریکا به عنوان فرمانده‌ی نیروهای نظامی آن کشور در افغانستان، منصوب شد.


مولن: ايران همچنان به دنبال سلاح هسته‌ای است
رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا می‌گويد با وجود افزايش تحريم‌ها، ايران همچنان به دنبال دستيابی به سلاح‌های هسته‌ای است.درياسالار مايک مولن که در مجمع امنيتی آسپِن، در ايالت کلرادو سخن می‌گفت اضافه کرد، که دستيابی ايران به سلاح‌های هسته‌ای بسيار خطرناک خواهد بود.وی با اشاره به کشف تأسيسات هسته‌ای فُردو در نزديکی قم، همچنين اظهار داشت، دليلی برای اعتماد کردن به تضمين‌های ايران در مورد اهداف صلح‌آميز برنامه‌ی هسته‌ای وجود ندارد.درياسالار مولن افزود که حمله‌ی نظامی به ايران به طور جدی ثبات منطقه را برهم خواهد زد و به باور او اسرائيل نيز به خوبی بر اين امر آگاهی دارد.


ده نفر به اتهام جاسوسی برای روسیه در آمریکا دستگیر شدند
مقام‌های آمریکایی روز دوشنبه اعلام کردند که یک حلقه‌ی جاسوسی فعال در ایالات متحده را که به کار یارگیری از منابع سیاسی و گردآوری اطلاعات برای دولت روسیه، مشغول بود را متلاشی کرده‌اند.در این ارتباط ده نفر در بوستون، نیویورک، نیوجرسی و ویرجینیا به اتهام جاسوسی و پول شویی دستگیر شدند.در بیانیه‌ای که وزارت دادگستری آمریکا در این زمینه صادر کرده آمده است که مقام‌های پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی آی) این افراد را بیش از ده سال تحت نظر داشته‌اند.


شکایت روسيه از آلمان به دليل توقيف محموله‌ی نيروگاه بوشهر
دولت روسيه به دليل توقيف اقلام ارسالی برای نيروگاه بوشهر به شورای امنيت سازمان ملل متحد، شکايت برد.ديپلمات‌های غربی روز دوشنبه در سازمان ملل اعلام کردند که نماينده روسيه در اين سازمان، توقيف کالاهای ارسالی به ايران را تخطی از قطعنامه‌ی شورای امنيت و عملی غيرقابل قبول خواند.روسيه پيش از اين مراتب نارضايتی خود از توقيف فن‌آوری‌های ارسالی به ايران و بازجويی از افراد مرتبط با محموله‌های ارسالی توسط دولت آلمان، را به اطلاع اعضاء کميته ی تحريم ايران در شورای امنيت رسانده بود.گمرک آلمان در نوامبر ۲۰۰۹ و ژانويه ۲۰۱۰ محموله‌های ارسالی روسيه را مورد بازديد قرار داد و به دليل مغاير بودن ماهيت کالاهای ارسالی با قوانين اتحاديه‌ی اروپا، رايانه‌ها و ماشين‌آلات کنترل کيفيت که به مقصد ايران بارگيری شده بود را توقيف کرد.


رئیس‌جمهوری سوریه با رائول کاسترو ملاقات کرد
بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، در ادامه‌ی سفر خود به چند کشور آمریکای مرکزی و آمریکای لاتین، وارد هاوانا شد. بر پایه گزارش ها ژنرال رائول کاسترو، رهبر کوبا، در کاخ انقلاب، از بشار اسد استقبال رسمی بعمل آورد. از محتوای مذاکرات رهبران دو کشور جزئیاتی منتشر نشده است. با این همه دولت‌های دو کشور پیشتر در بیانیه‌ی مشترکی اعلام کرده بودند که در زمینه‌ی همکاری برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با گروه‌های قاچاق بین‌المللی، توافقنامه‌ای به امضاء رسانیده‌اند. آقای اسد پیش از کوبا، به ونزوئلا سفر کرده بود و پس از ملاقات با رهبران آن کشور، عازم برزیل خواهد شد.


برزيل رقيب هلند در مرحله يک چهارم نهايی شد
تيم ملی فوتبال برزيل، با پيروزی سه بر صفر مقابل شيلی، حريف تيم ملی هلند در مرحله بعدی رقابت های جام جهانی شد.شاگردان دونگا در اين ديدار توانستند با ارائه يک بازی برتر، هم قاره ای خود را شکست دهند و با راه يافتن به مرحله يک چهارم نهايی، حريف نارنجی‌پوشان هلند شوند.در ادامه رقابت های جام جهانی آفريقای جنوبی، روز سه شنبه دو ديدار باقی مانده از مرحله يک هشتم برگزار می‌شود. در اين ديدارها، تيم ملی ژاپن به مصاف پاراگوئه خواهد رفت تا شايد تنها نماينده فوتبال آسيا بتواند همچنان در جام باقی بماند.ديگر ديدار اين مرحله را دو تيم اروپايی اسپانيا و پرتغال برگزار خواهندکرد تا تکليف هشت تيم راه يافته به مرحله يک چهارم نهايی رقابت های جام‌جهانی آفريقای جنوبی مشخص شود. 


محمود احمدی‌نژاد می گويد: ظرف يک هفته در توليد بنزين خودکفا می‌شويم
محمود احمدی نژاد، می گويد: تحريم بنزين اثری نخواهدداشت و در صورت لزوم ظرف يک هفته در توليد بنزين خودکفا می شويم. رييس دولت دهم  روز دوشنبه در گفت وگوی خود با خبرنگاران رسانه ها تاکيد کرد: در صورت نياز ظرف مدت يک هفته می توانيم توليد بنزين خود را ۲۰ ميليون ليتر افزايش داده و در اين زمينه خودکفا شويم.محمود احمدی‌نژاد بدون ارايه راهکاری مشخص برای تامين بنزين موردنياز ايران ظرف يک هفته گفته است، اگر مردم ايران تصميم بگيرند، می توانند مصرف بنزين را بدون آسيب رساندن به رشد اقتصادی خود تا نصف کاهش دهند.رئيس دولت دهم پيشتر گفته بود، جمهوری اسلامی توان آن را دارد تا ظرف ۴۸ ساعت در توليد بنزين خودکفا شود.عليرضا ضيغمی، معاون وزير نفت نيز زمان مورد نياز برای خودکفايی بنزين را دو سال اعلام کرده ‌بود. 

 


تمام حقوق بر اساس قانون کپی‌رایت برای رادیو فردا محفوظ است.



__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ