کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ خرداد ۲۹, شنبه

[farsibooks] Fwd: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/06/19 10:18:18 ب.ظ

 


---------- Forwarded message ----------
From: <radiofarda@list.radiofarda.com>
Date: 2010/6/19
Subject: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/06/19 10:18:18 ب.ظ



خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
2010/06/19 10:18:53 ب.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:
setaresefid.com
 
سرخط‌ خبرها

سازمان جهانی خواربار کمک هایش را به قرقیزستان افزایش می دهد
سازمان جهانی خواربار امروز (شنبه) از افزایش کمک هایش به قرقیزستان خبر داد. به گفته ی سازمان ملل، نزدیک به نیم میلیون نفر از ساکنان قرقیزستان، در اثر درگیریها میان ازبکها و قرقیزها آواره شدند. برنامه جهانی خواربار افزوده که در وضعیت فعلی که هزاران نفر،از دسترسی به غذا و آب محروم هستند، نمیتوان یک لحظه را هم برای کمک رسانی به آنها ازدست داد.


آمریکا از دولت موقت قرقیزستان خواست شرایط بازگشت آوارگان را فراهم کند
رابرت بلیک، نماینده آمریکا در آسیای مرکزی، امروز (شنبه) پس از دیدار با روزا اتونبایوا، رئیس دولت موقت قرقیزستان در بیشکِک، گفت که لازم است شرایط امنی برای بازگشت آوارگان از ازبکستان و بی خانمان های داخلی فراهم شود. او همچنین تاکید کرد که آمریکا 32 میلیون دلار برای کمک به آسیب دیدگان اختصاص می دهد. از سوی دیگر اسلام کریم اف، رئیس جمهوری ازبکستان روز جمعه در تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا گفت که عوامل خارجی در تحریک درگیری های قومی دخالت داشته اند.


در جام جهانی فوتبال هلند یک - صفر ژاپن را شکست داد
مسابقه تیم های ژاپن و هلند در جام جهانی فوتبال درآفریقای جنوبی با نتیجه یک - صفر به نفع هلند پایان یافت. تیم های غنا با استرالیا و دانمارک با کامرون نیز در ساعات آینده روبرو می شوند.


امروز سالگرد تهدید معترضین در سخنرانی خامنه ای در نماز جمعه 29 خرداد است
امروز اولین سالگرد سخنرانی آیت لله خامنه ای در نماز جمعه 29 خرداد است. در آن سخنرانی، چهار روز پس از راهپیمایی بزرگ 25 خرداد و ادامه اعتراض ها ، آیت الله خامنه ای میر حسین موسوی، مهدی کروبی و چهره های دیگر اصلاح طلب را به زیر پا گذاشتن قانون بخاطر نپذیرفتن نتیجه ی انتخابات متهم کرد و گفت که «زیر بار بدعت های غیر قانونی » نمی رود. آیت الله خامنه ای همچنین تهدید کرد که مسئولیت هر نوع خونریزی با اصلاح طلبان خواهد بود. او در عین حال با نام بردن از اکبر هاشمی رفسنجانی، که در مناظره های تلویزیونی بشدت مورد حمله محمود احمدی نژاد قرار گرفته بود، به نحوی دلجویی کرد. برغم سخنان آیت الله خامنه ای، اعتراض ها ادامه یافت و روز بعد در راهپیمایی مسالمت امیز سی ام خرداد، ندا آقا سلطان با شلیگ گلوله به قتل رسید. انتشار  فیلم  نحوه کشته شدن ندا آقا سلطان، او را به سمبل اعتراض های مدنی ایران تبدیل کرد.


بازی تیم ژاپن با هلند در آفریقای جنوبی در جریان است
مسابقه تیم های ژاپن و هلند در جام جهانی فوتبال درآفریقای جنوبی با نتیجه یک  - صفر به نفع هلند در جریان است. تیم های غنا با استرالیا و دانمارک با کامرون نیز در ساعات آینده روبرو می شوند.


اعتراض به سهمیه بندی برق در بصره، یک کشته بر جای گذاشت
به گفته مقامات عراقی، در اثر تیراندازی پلیس بصره به سوی معترضان به سهمیه بندی برق در این شهر، یکی از تظاهرکنندگان کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند. به گفته مسئولان، تظاهرکنندگان به سوی ساختمان استانداری سنگ پرتاب کردند. بنا بر مقررات سهمیه بندی برق، ساکنان بصره، در هرپنج ساعت، یک ساعت برق خواهند داشت. گرمای هوا در این شهر، گاه به 54 درجه می رسد. معترضین خواستار برکناری وزیر برق و مسئولان محلی بودند.


نماینده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه با حسنی مبارک در قاهره دیدار کرد
جورج میچل، نماینده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه با حسنی مبارک، رئیس جمهوری مصر در قاهره دیدار کرد. آقای میچل در ادامه ی تلاش آمریکا برای از سرگیری مذاکرات غیر مستقیم بین تشکیلات خودگردات فلسطینی و اسرائیل در منطقه به سر می برد. او به خبرنگاران گفت که واشنگتن از تصمیم کابینه ی اسرائیل برای کاهش محدودیت ورود کالا به غزه خشنود است. محمود عباس ، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی چند روز دیگر به واشنگتن می رود. او در دیدار با جورج میچل خواستار گشودن گذرگاههای غزه شد.


فرستاده آمریکا در بیشکک با مقام های قرقیزستان گفتگو می کند
رابرت بلیک، نماینده آمریکا در آسیای مرکزی، امروز (شنبه) با مقامات ارشد قرقیزستان در بیشکک، پایتخت این کشور، دیدار می کند. آمریکا از سازمان ملل و ازبکستان خواسته است، کمکهای انسانی را هرچه سریعتر به 400000 آواره، در جنوب قرقیزستان، برساند. روزا اتانبایوا، رئیس دولت موقت قرقیزستان، نسبت به پیشگیری از بروز درگیریهای بیشتر، ابراز خوش بینی کرده است. بان گی مون، دبیر کل سازمان ملل خواستار 71 میلیون دلار کمک برای آوارگان در قرقیزستان شده است.


6 سرنشين يک اتوبوس ايرانی در جنوب شرق ترکيه کشته شدند
به گزارش خبرگزاری های ایران بر اثر واژگون شدن يک اتوبوس ايرانی درترکيه شش نفر کشته و نزديک به 45 نفر زخمی شدند. خبرگزاری آناتولی می گوید این حادثه هفت صبح امروز در شهر "بتليس" در 200 کیلومتری مرز ایران رخ داد.


دبیر کل سازمان ملل، آمریکا و بریتانیا خواستار آزادی آنگ سان سوچی شدند
بان گی مون، دبیر کل سازمان ملل، و باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در شصت و پنجمین سالگرد تولد آنگ سان سوچی، رهبر جنبش دمکراتیک میانمار (برمه سابق)، از حاکمان نظامی این کشور خواستند که این برنده جایزه صلح نوبل را آزاد کنند.باراک اوباما در بیانیه ای،از پایداری، شجاعت و فداکاریهای خانم سوچی برای رعایت حقوق بشر و تغییرات دمکراتیک در میانمار تمجیدکرد.بان گی مون هم در سخنانی، از حصر خانگی آنگ سان سو چی در شهر یانگون عمیقا ابراز نگرانی کرد.آن سانگ سوچی ، در طول 21 سال گذشته، 15 سال را در حبس خانگی گذرانده است. دولت بریتانیا نیز خواستار آزادی او شد.


50 درصد واحدهای تولیدی در ایران تعطیل شده یا در حال تعطیل شدن هستند
به گزارش سایت کلمه بنقل از کمیسیون صنعت اتاق ایران، 50 درصد واحدهای تولیدی در اکثر مناطق صنعتی ایران در حال تعطیلی یا در شرف تعطیل شدن هستند. برپایه ی این گزارش، تحقیقات اتاق بازرگانی ایران نشان می دهد اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ با کمتر از 30 درصد ظرفیت اسمی خود، کار می کنند.


درگیری میان شورشیان کرد و ارتش ترکیه دست کم 20 کشته برجای گذاشت
نیروی هوایی ترکیه مواضع شورشیان کرد در شمال عراق را بمبارن کرد. ارتش ترکیه می گوید شورشیان کرد، امروز (شنبه) به یک پایگاه نظامی ترکیه در نزدیکی مرزعراق حمله کردند. به گفته مقام های نظامی ترکیه، در این درگیری، دست کم 8 سرباز و12  شورشی کرد جان خود را از دست دادند. 14 سرباز دیگر هم زخمی شدند. شورشیان کرد در ماههای اخیر، حملات خود را در ترکیه به شدت افزایش داده اند.


ژاپن با هلند، غنا با استرالیا، دانمارک با کامرون امروز مسابقه می دهند
در جام جهانی فوتبال درآفریقای جنوبی، تیم های ژاپن با هلند، غنا با استرالیا، دانمارک با کامرون امروز مسابقه می دهند. روز جمعه بازی تیم صربستان با آلمان با نتیجه یک بر صفر به نفع صربستان پایان یافت. آمریکا با اسلوانی دو -دو و انگلستان با الجزایر صفر- صفر مساوی کردند.


اسلام کریم اف: خشونت های قومی در قرقیزستان معلول عوامل خارجی است
اسلام کریم اف، رئیس جمهور ازبکستان، عوامل خارجی را متهم به دست داشتن در تحریک خشونت های قومی در قرقیزستان کرد. آقای کریم اف در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه آمریکا، نقش اقوام ازبک و قرقیز را به عنوان آغاز کننده این شورشها منتفی دانست.پیشتر هم رئیس دولت موقت قرقیزستان، قورمان بیک باقی یف، رئیس جمهور برکنار شده این کشور را طراح اصلی خشونتهای اخیر معرفی کرده بود. قورمان بیک باقی یف، هرگونه دخالت در حوادث اخیر را رد کرده است.


دو موشک آمريکايی موجب مرگ 13 مظنون به تروریسم در شمال پاکستان شد
 يک هواپيمای بدون سرنشين آمريکايی، امروزبا شليک دو موشک به منطقه وزيرستان شمالی در پاکستان، دست کم ۱3 نفر مظنون به تروريسم را کشت.به گفته مقام های اطلاعاتی پاکستان، هدف اين موشکها، خانه ای روستائی در ۲۵ کيلومتری شهر ميرانشاه در اين منطقه بوده است.در ماه دسامبر سال گذشته، يک بمبگذار اردنی با منفجر کردن خود درپايگاه نظامی آمريکا واقع در منطقه مرزی افغانستان و پاکستان، موجب مرگ هفت تن از کارمندان سازمان سيا شد.به دنبال اين حادثه، آمريکا حملات موشکی خود را به منطقه شمال غربی پاکستان در نزديکی مرز افغانستان، افزايش داد.


انفجار بمب کنار جاده در پاکستان
 در پی برخورد یک خود روی پلیس با  یک بمب کنار جاده ای در شمال غرب پاکستان یک  تن کشته و 8  تن زخمی شدند.فرد کشته شده یک عابر پیاده بوده است و در میان زخمی شدگان 2 غیر نظامی و 8 مامور پلیس دیده می شوند.خبر گزاری ها از قول  یک مقام پلیس پاکستان گزارش دادند در این انفجار یک مقام محلی پلیس که  پیشتر در دستگیری شبه نظامیان اسلام گرا شرکت داشته نیز زخمی شده است.


هیوارد نظارت بر عملیات خلیج مکزیک را واگذار کرد
 تونی هِیوارد،  مدیر اجرایی شرکت بریتیش پترولیوم، مسئولیت نظارت بر عملیات توقف نشت نفت در خلیج مکزیک را به یک مقام آمریکایی این شرکت واگذار کرد. به گفته مسئولان بریتیش پترولیوم،  باب دادلی فردی است که جانشین هیوارد بریتانیایی برای این کار شده است. قانونگزاران آمریکایی روز پنج شنبه در یک جلسه پرسش و پاسخ در کنگره امریکا  از تونی هیوارد، به خاطر عمل کردش در نظارت بر عملیات توقف نشت نفت به شدت انتقاد و او را به  مسئولیت ناپذیری متهم کردند.   


تظاهرات مسلمانان در کوسوو
 حدود 5 هزار شهروند مسلمان ِ کوسوو  روز جمعه در شهر پریشتینا در اعتراض به قانون ممنوعیت حجاب در مدارس ِ آن کشور تظاهرات کردند.دولت کوسوو ماه گذشته میلادی، ورود دختران محجبه را به مدارس دولتی ممنوع کرد.بنا بر گزارش ها از کوسوو، تظاهر کنندگان با انتقاد از مقام های دولتی خواستار بازگشت چند دختر به مدرسه شدند که تحصیل شان بتازگی به  بدلیل داشتن حجاب به حالت تعلیق در آمده است.کوسوو در سال 2008 پس از جدایی از صربستان به عنوان کشوری مستقل اعلام موجودیت کرد و دارای قانون اساسی سکولار است اما حدود  90 %  از جمعیت  آن را مسلمانان تشکیل می دهند. 


کشته شدن 5 سرباز نیروهای ائتلاف
    ناتو اعلام کرد 5 تن از نیروهای ائتلاف  در درگیری های اخیر با شبه نظامیان طالبان در افغانستان کشته شده اند.بنابر این گزارش 2 سرباز آمریکایی در جریان حمله روز جمعه شبه نظامیان کشته شده و سرباز سوم در اثر انفجار یک بمب کنار جاده ای جان خود را ازدست داده است.  یک سرباز بریتانیایی نیز در اثر انفجار بمبی در ولایت هلمند کشته شده و سرباز پنجم ناتو در نقطه ای در شرق افغانستان جان باخته است.به گزارش اسوشیتد پرس در 19 روز گذشته دست کم 52 سرباز بین المللی  در افغانستان کشته شده اند. 


کار آموزان نظامی افغان در تگزاس ناپدید شدند
 ارتش آمریکا می گوید، 17 کار آموزنظامی افغان که در یک پایگاه نیروی هوایی ایالات متحده در ایالت تگزاس تعلیمات نظامی می دیده اند، در 18 ماه گذشته  ناپدید شده اند. در این بین سرنوشت 7 تن از این افراد روشن شده اما همچنان از وضعیت 10 نفر دیگر اطلاعی در دست نیست.مقام های آمریکایی می گوید، باور نمی رود هیچیک از افغان های ناپدید شده با گروه های تروریستی در ارتباط باشند  و تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا محسوب شوند.


درخواست کمک بان گی مون برای کمک به بحران قرقیزستان
 بان گی مون، دبیر کل سازمان ملل، از کشورهای جهان خواست 71 میلیون دلار برای  کمک به بحران انسانی در قرقیزستان،  فراهم آورند.آقای بان گفت: "در نتیجه دزدی و غارت، کمبود توزیع و محدودیت در رفت و آمد در مناطق بحران زده کمبود مواد غذایی و آب و برق وجود دارد. بیمارستان ها و مراکز درمانی با کمبود دارو مواجه هستند."به گفته دبیر کل سازمان ملل تاکنون نزدیک به 300 هزار نفر به خاطر درگیری های قومی در قرقیزستان خانه های خود را ترک کرده و حدود 100 هزار نفر به ازبکستان پناهده شده اند.  


جمهوری اسلامی ایران قطعنامه چهارم تحریمی را نامعتبر خواند
 شورای امنیت ملی ایران روز جمعه، در بیانیه ای قطعنامه چهارم تحریمی شورای امنیت سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی را "غیر قانونی و نامعتبر" خواند.در این بیانیه، از آمریکا به عنوان "مجرم اصلی ِ استفاده از سلاح هسته ای" و "بزرگ ترین تهدید" برای جامعه جهانی نام برده شده و آمده است: قطعنامه جدید "اعتبار منشور سازمان ملل را از میان می برد و باید لغو شود". شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از بیانیه خود، از عدم صدور قطعنامه توسط شورای  امنیت علیه  حمله اسرائیل به کاروان کمک رسانی غزه انتقاد کرده و از شورای امنیت خواسته است "اشتباهات" خود را جبران کند.  


نتیجه مسابقه بین دو تیم فوتبال انگلستان و الجزایر، صفر بر صفر مساوی شد
در هشتمین روز از جام جهانی ۲۰۱۰در آفریقای جنوبی، دو تیم الجزایر و انگلستان با تساوی صفر بر صفر برای صعود به مرحله دوم مسابقات تلاش کردند. با این نتیجه، تیم فوتبال انگلیس در دور بعدی باید با تیم اسلوونی رقابت کند و تیم الجزایر به مصاف تیم فوتبال آمریکا خواهد رفت.


وزیر خارجه آمریکا می‌گوید : ایالات متحده با دولت موقت قرقیزستان برای کمک به پناهندگان خشونت‌های قومی اخیر همکاری می‌کند
هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، روز جمعه گفت: واشنگتن با کمیته جهانی برای کمک به دولت موقت قرقیزستان در زمینه آوراگان درگیری‌های قومی در این کشور، همکاری می‌کند. خانم کلینتون، تاکید کرد که ایالات متحده با سازمان ملل و ازبکستان همکاری می‌کند تا کمک‌های انسان‌دوستانه به سرعت به منطقه برسد. روز جمعه، دیپلمات ارشد آمریکا در امور آسیای میانه، خواستار انجام تحقیقات مستقل درباره خشونت‌های قومی در این منطقه شد.


رئیس دولت انتقالی قرقیزستان می‌گوید، در درگیری‌های قومی در جنوب این کشور تا ۲۰۰۰ تن کشته شد‌ه‌اند
رزا اوتانبایوا، رئیس دولت انتقالی قرقیزستان، اعلام کرد در درگیری‌های قومی در جنوب این کشور تا ۲۰۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. این رقم در حالی از سوی رئیس دولت انتقالی قرقیزستان، اعلام می‌شود که یک روز پیش از آن یکی از مقام‌های محلی اعلام کرده بود ۲۲۳ نفر در درگیری میان قرقیزها و ازبک‌ها در این کشور کشته شده‌اند.رئیس دولت انتقالی قرقیزستان، که روز جمعه برای نخستین بار از محل درگیری‌ها دیدار کرده است، درباره شمار کشته‌شدگان گفت: «من شمار کشته‌شدگان را ۱۰ برابر بیش از آمار رسمی اعلام می‌کنم.»

 


تمام حقوق بر اساس قانون کپی‌رایت برای رادیو فردا محفوظ است.



__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Get real-time World Cup coverage on the Yahoo! Toolbar. Download now to win a signed team jersey!

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ