کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ خرداد ۳۱, دوشنبه

[farsibooks] Monday 21 June 2010 Khordad 31st 1389, Fwd: Best of Balatarin for 06/22/2010

 


http://us1.campaign-archive.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=82c40585a3&e=457d8de126


---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin <balatarin@sabznameh.com>
Date: 2010/6/21
Subject: Best of Balatarin for 06/22/2010


Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




لاریجانی خطاب به نمایندگان : نظر رهبر این است که اگر جایی شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ای داشت دیگر مجلس وارد نشود بنابر این ، طرح باید ار دستور خارج شود . نمایندگانی که موافقند قیام کنند / رای نیاورد . و اینگونه نمایندگان مجلس نظر صریح رهبر را رد کردند و بر تصویب مصوبه ای در حمایت از تیم هاشمی در دانشگاه آزاد اصرار ورزیدند . مصوبه دو فوریتی امروز مجلس رسما در برابر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و نشان داد حامیان احمدی نزاد در برابر حامیان هاشمی در مجلس اقلیت هستند .
با ۱۶۸ امتیاز و ۲۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


الله در داستان نوح و هنگام طوفان، بیان می‌نماید که ما به نوح گفتیم که از هر حیوانی دو تا دو تا (جفت) را در کشتی قرار بده زیرا قرار است کل کره‌ی زمین را آب فرا گیرد. نوح هم همه‌ی حیوانات را طبق دستور الله به کشتی آورد؛ پرسش: 1- جانورانی که در این منطقه نبودند را از کجا و چگونه به کشتی آورد؟ 2- نوح حیوانات قطبی را چگونه تو کشتی جا داد؟ 3- اگر از هرکدام تنها جفتی را آورد، پس غذای جانوران درنده مانند شیر چه بود؟ 4- آیا این جانوران مختلط بودند یا هرکدام در قفسی مخصوص نگهداری می‌شدند؟ 5- آیا پرندگان هم در این کشتی بودند؟
با ۱۵۴ امتیاز و ۱۷۱ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


به گزارش آسوشیتد پرس، دولت برزیل امروز اعلام کرده است که آن کشور تصمیم گرفته نقش خود در جریان مسائل اتمی جمهوری اسلامی را رها کند. طبق این گزارش «سلسو اموریم» وزیر خارجه برزیل گفته است که پس از تصمیم اخیر شورای امنیت سازمان ملل در مورد تحریم های جدید جمهوری اسلامی، کشورش تصمیم گرفته است تا میزان دخالت خود در مناقشه بین جمهوری اسلامی و کشورهای غربی در مورد مسائل اتمی این کشور را کاهش دهد. آقای اموریم که در حال بازدید رسمی از اطریش میباشد امروز به خبرنگاران در این مورد گفت، «ما به هر حال هرگاه بتوانیم کمک خواهیم کرد، اما کمک کردن ما هم حدودی دارد.»
با ۱۳۲ امتیاز و ۱۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید، رهبر ایران در جلسه ٢٦ خرداد سال گذشته با درخواست «آزادی دانشجویان زندانی» که از سوی همسر مهدی کروبی عنوان شد «قاطعانه» مخالفت کرده است. عباسعلی کدخدایی می‌گوید، آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به این درخواست گفت: « من از شما تعجب می‌كنم كه چنین حرفی را می‌زنید اگر كسی مقصر و متخلف است باید با او برخورد شود و اگر كسی مقصر نبوده است طبعا آزاد خواهد شد.»
با ۱۲۸ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


ساعاتی پس از اینکه «ریچارد هولبروک» فرستاده ویژه امریکا به پاکستان امروز به پاکستان اخطار داد که «زیاد به قرارداد گازی با ایران دل نبندد»، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد امیدوار است قرار داد گازی با جمهوری اسلامی مشمول قوانین تحریم جدید امریکا نشوند، اما در صورتی که چنین باشد پاکستان آماده است تا این قرار داد را فسخ کند. هولبروک گفته بود، «روشن است که پاکستان با مسئله انرژی روبروست و ما نیازهای آنها را در این مورد درک میکنیم، اما در مورد یک پروژه خاص [قرارداد گازی با ایران] قوانینی در حال تصویب شدن هستند که ممکن است آن قرارداد را در بر بگیرند، و ما به پاکستان اخطار میدهیم که زیاد به آن قرارداد دل نبندد و صبر کند تا قانون تصویب شود و ببینیم به چه شکلی خواهد بود.»
با ۱۲۷ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


در هفته اخیر خلاصه گزارش یک حقوقدان سرشناس بین المللی بنام "جفری روبرتسون" در باره جنایات جمهوری اسلامی در دهه ۶۰ و بویژه قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ در چند روزنامه از جمله "گاردین" منتشر شد. "روبرتسون" کشتار زندانیان سیاسی در ایران را که با دستور مستقیم خمینی صورت گرفت "بزرگترین قتل عام پس از جنگ جهانی دوم" قلمداد کرده و خواهان محاکمه علی خامنه ای، اکبر رفسنجانی، میرحسین موسوی و دیگر مقامات قضایی و اجرایی وقت جمهوری اسلامی شده است. انتشار این گزارش را باید ثمره مستقیم مبارزه و انقلاب جاری مردم علیه جمهوری اسلامی و خواست مسلم مردم ایران مبنی بر محاکمه آمرین و عاملین کشتارهای جمهوری اسلامی در ۳۱ سال گذشته دانست. روشن است که جنایات جمهوری اسلامی - از به گلوله بستن کارگران بیکار و بمباران سنندج در سال ۵۸ گرفته، تا کشتار دانشجویان در "انقلاب فرهنگی" سال ۵۹ و قتل عام هزاران نفر در سالهای ۶۰ تا ۶۳ تا اعدام های تابستان خونین ۶۷ ، هیچ یک بر دولتها و مراجع بین المللی پنهان نبوده است. آنچه اکنون بخش هایی از این هالوکاست اسلامی را به نشریات بین المللی می برد و حقوقدانان رسمی سازمان ملل را به صرافت تشکیل پرونده علیه سران رژیم به جرم جنایت علیه بشریت می اندازد، اثرات انقلاب عظیم مردم علیه جمهوری اسلامی است. ناشی از این واقعیت است که مردم ایران در یکسال اخیر اولا واقعیت تبهکارانه رژیم اسلامی را در برابر چشم جهانیان قرار داده اند و افکار عمومی جهانی به عمق فاجعه تاریخ معاصر بشر که جمهوری اسلامی نام دارد پی برده است. ثانیا، انقلاب مردم نشان داده است که جمهوری اسلامی در هیچ تعبیر و تفسیری، چه تعبیر خامنه ای و احمدی نژاد و رفسنجانی و چه روایت موسوی، امکان بقاء ندارد. حزب کمونیست کارگری همصدا با میلیونها مردم قربانی ٣١ سال جنایت علیه بشریت که اکنون برای به زیر کشیدن "رژیم صد هزار اعدام" بپا خاسته اند اعلام میکند که انتشار گزارش اخیر زمینه مساعدتری فراهم میکند تا فعالیت خود برای فراهم کردن شرایط محاکمه آمرین و عاملین جنایات تمام سالهای جمهوری اسلامی را گسترش دهد. حزب همه مردم آزاده در داخل و خارج کشور و همه نیروهای سیاسی ضد جمهوری اسلامی را فرامیخواند تا فعالانه تر به تلاش برای رسوا کردن جانیان اسلامی و تدارک محاکمه قاتلان بهترین فرزندان مردم که هنوز کسی نمی داند که بسیاری از آنها در کجا خاک شده اند، بپیوندند. این تلاشی است که جمهوری اسلامی را به پایان عمر ننگین خود نزدیکتر میکند و برپا کردن چنین رژیم های جنایتکاری را در هرگوشه دنیا که باشد دشوارتر میکند. حزب کمونیست کارگری ایران ۲۹ خرداد ۱۳۸۹، ۱۹ ژوئن ۲۰۱۰
با ۱۱۴ امتیاز و ۴۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


..... در همین حال در پی تعمیر صوری تعدادی از سلولها و بهتر کردن نمای بند 350 هستند. هدف از این اقدامات، فریب هیاتهای بازدید کننده ای است که احتمالا قصد دعوت از آنها را دارند تا فشارهای بین المللی که در مقابله با جنایت علیه بشریت در جهان طنین انداز شده است را کاهش دهند. این در حالی است که زندانیان سیاسی در همان محلهای در حال تعمیر قرار دارند و حداقل امکانات را از آنها سلب کرده اند . در این راستا زندانیان سیاسی که اکثرا در اثر شکنجه های غیر انسانی دچار ناراحتیهای حاد جسمی هستند نیز وادار به بیگاری می شوند. همچنین ارتباط تلفنی زندانیان سیاسی بند 350 با خانواده هایشان از شب گذشته قطع شده و تنها امکان ارتباطی زندانیان سیاسی با خانواده هایشان از آنها سلب شده است. قطع تلفن ها با اهداف مشخص ودر حالت خاص صورت می گیرد. از طرف دیگر یکی از سلولهای بند 350 زندان اوین که زندانیان سیاسی در آن محبوس بودند را تخلیه و در اختیار زندانیان عادی قرار داده اند و تعداد سلولهایی که در اختیار زندانیان سیاسی بوده را کاهش داده اند. این مسئله باعث شده که ازدحام زندانیان در هر سلول به چند برابر افزایش یابد. در حال حاضر در هر سلول بین 30 الی 36 زندانی سیاسی جای داده شده که تقریبا یک سوم زندانیان سیاسی در هر سلول کف خواب هستند. سلولها علیرغم گرمای شدید تابستان فاقد امکانات اولیه خنک کننده هستند و با ازدحام چند برابر ظرفیت باعث شده که شرایط زندانیان طاقت فرسا شود. همچنین گفته شده که قرار است 50 نفر از دستگیر شدگان 22 خرداد ماه را از شکنجه گاههای بند 209 ،2-الف سپاه و 240 را به این بند منتقل کنند. زندانیان از وضعیت غیر قابل مصرف غذا در رنج هستند و از داشتن حداقل مواد پروتئینی مورد نیاز بندشان محروم هستند و علیرغم اعتراضات مستمر زندانیان سیاسی هیچ اقدامی صورت نگرفته است. آنها از درمان جدی محرومند و وضعیت بهداشت اسف بار است. زندانیان سیاسی بدلیل کیفیت بسیار پایین و غیر قابل مصرف غذا ناچار هستند که خود با خرید از فروشگاه زندان اقدام به پخت غذای ساده نمایند که اخیرا امکانات لازم پخت مانند اجاق گاز را تا حد زیادی از آنها سلب کرده اند که عملا امکان پختن غذای ساده را از آنها گرفته شده است. زندانیان برای استحمام کردن ناچار هستند که با آب سرد استحمام نمایند چونکه اکثر مواقع آب گرم قطع می باشد و این مسئله باعث تشدید بیماری زندانیان سیاسی شده است. از طرفی دیگر کتابخانه بند 350 زندان اوین که با تلاش زیاد زندانیان سیاسی سابق و بخصوص زندانی سیاسی علی صارمی به پا شده بود و کتابهای آن توسط خود زندانیان در سالهای اخیر تامین شده بود را تخریب کرده اند. طرح فشارهای طاقت فرسا و اقدامات غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی بوسیله بازجویان وزارت اطلاعات (شکنجه گران) گرفته می شود و توسط صداقت نژاد رئیس زندان اوین و مصطفی بزرگ نیا رئیس بند 350 که از شکنجه گران شناخته شده زندان اوین می باشد به اجرا گذاشته می شود. این افراد از جنایتکاران علیه بشریت می باشد. فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تشدید فشارهای طاقت فرسا و محدودیتهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی در زندان اوین را محکوم می کند و از دبیر کل ،کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گرفت تصمیمات لازم اجرا است.
با ۱۱۳ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


خدا می داند، چه به روزمان آمد وقتی حرف های کسانی که در کهریزک بوده اند را در مورد جنایت های رخ داده شنیدیم، خدا می داند که بعد از برگزاری دادگاه من و مادر، دو خواهر و برادر محمد نتوانستیم بخوابیم...شب دادگاه ما روانی شدیم، دیوانه شدیم از این همه دردهایی که شنیدیم. خانه ما پر از گریه و زاری بود، تازه فهمیدیم چه بلایی بر سرمحمد و بچه ها آورده بودند. از قاضی پرونده که به زیبایی بازجویی کرد تا همه موارد از متهمان و شاهدان عینی در دادگاه مطرح کند تشکر می کنم ولی همه حرفم این است که چرا یک نسخه از فیلم دادگاه متهمان کهریزک را به مردم نشان نمی دهند تا همه بدانند چه بلایی بر سر بچه های ما در کهریزک آوردند
با ۱۰۶ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


جـــرس: معاون سابق امور بین‌الملل وزارت نفت، با انتقاد شدید از امضای قرارداد موسوم به «خط لوله صلح» و "کاپیتولاسیون" خواندن آن قرارداد، خاطرنشان کرد "ظاهرا مقامات وزارت نفت مصمم هستند به هر قیمت كه شده این قرارداد را نهایی نمایند و متاسفانه هیچ‌گونه اطلاعاتی را در اختیار كارشناسان قرار نمی‌دهند تا اقداماتشان مورد بررسی قرار گیرد. " وی همچنین از نمایندگان مجلس خواستار آن شد که "تا هنگامی‌كه گروهی از كارشناسان مستقل قرارداد مذكور را مورد تایید قرار نداده‌اند، از اجرایی شدن آن جلوگیری نمایند."
با ۱۰۳ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


خبرنگاران سبز/ دانشگاه: دانشگاه صنعتی اصفهان اولین دانشگاهی بود که پس از کودتای 23 خرداد شبانگاه و در ساعات اولیه‌ی بامداد 24 خرداد مورد حمله‌ی وحشیانه‌ی نیروهای امنیتی کودتا قرار گرفت. این نیروها با ضرب و شتم شدید دانشجویان، از بین بردن و ویران کردن وسایل شخصی دانشجویان ( که در فیلم زیر گوشه‌هایی از آن دیده می‌شود) اقدام به بازداشت 140 نفر از دانشجویان کردند، امتحانات را 17 روز به تعویق انداختند و با ضرب الاجل 24 ساعته خواستند که دانشجویان خوابگاه‌ها را ترک کنند. بدین ترتیب دانشگاه به مدت یک هفته تبدیل به پادگان نظامی شد و پس از آن نیز فقط دانشجویان غیرخوابگاهی (دکترا و کارشناسی ارشد) حق ورود به دانشگاه را داشتند. به گفته‌ی رییس دانشگاه خسارت وارده دو و نیم میلیارد تومان برآورد شد. (+) بر پایه‌ی گزارشی «بیش از 100 نفر از دانشجویان این دانشگاه مجروح شده و به درمانگاه فرستاده شدند، و بیش از 500 نفر با جراحت و ضرب دیدگی سطحی تر رها شدند.» (+)
با ۱۰۲ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


ایران از پذیرش دو بازرس آژانس بین المللی انرژی اتمی خودداری کرد. این واکنش تهران پس از تصویب دور چهارم تحریم های سازمان ملل صورت می گیرد. به گفته رییس آژانس انرژی اتمی ایران، چون گزارشهای این دو بازرس از نظر ایران عاری از حقیقت بوده این کشور از آژانس بین المللی انرژی اتمی درخواست کرده است افراد دیگری به جای آنها به ایران بفرستد.
با ۹۶ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


درود بر شرفت شیخ شجاع که تنها با مرگ ساکت میشوی وبا وجود شدائد دهر و مخاوف فراوان که بر تو تحمیل میشود،بدون هیچ خوفی به سنگر دشمن میزنی،خیمه حرامیان را با کلام نافــذت به آتش میکشی وخاکریز های دشمن را با افشاگری هایت،فتح میکنــی.درود بر تو که بُت شکنـــی."متاسفانه عده ای بر اساس تئوری ای که مردم را ناصر حکومت و « ولی فقیه » می داند نه ناصب آن، به جای شما تصمیم گرفتند و رای خود را به نام شما خواندند ".در سفرت به قم آنطور که خودت شرح دادی، به دلیل جو سنگینــــی که عده ای اراذل و اوباش سپاهی و بسیجی برایت براه انداختند،مجبورشدی همچون یک چریک جوان از پشت بامها گذر کنــی. شجاعتی بالاتر از این که در میان دشمن سراپای مسلحت اسیر شده باشی و تو را گروگان گرفته باشند ولی بدون هراس و با اتکا برحقانیتت،حرفت را بی باکانه بزنی. کروبی تعریف میکنـــه زمانیکه در خونـــه تیمـــی سپاه،در اطراف بیت مرحوم منتظری،ناخواسته گروگان گرفته شده بود ،سردار ذوالنور خطاب به کروبی میگـــه : " کی می خواهید از بی قانونی و دشمنی علیه نظام و رهبری دست بردارید؟! تمام کنید این ماجرا ها را ! دقت کنید که چه کسی داره این حرف رو میزنه ؟ فرمانده سپاه که خودش عضو تیم کودتاییست . " مهدی کروبی این قهرمان بی بدیل امروز ایران،بدون هیچ واهمه ای در پاسخ به وی با صلابت همیشگی،پاسخ میده : " این بازی را دوستان شما شروع کردند و در رای مردم دست بردند و بی قانونی کردند و اعتراض ما به این بی قانونی هاست و ما « تا آخر راه ایستاده ایم ». " سردار ذوالنور بعد از چند دقیقه،پا را فراتر میزاره و از کروبی می خواهد لباس فرم « سپاه شیطان »رو بر تن کنه و از ساختمان خارج شه چونکه مـــــــــردم میخوان با کروبی برخورد کنند اما این خواستــه سردار کودتایی،با مخالفت جدی کروبی مواجه میشـــــه و کروبی دوباره جواب میده که : " آن زمان هم که ساواک،قصد جانم را کرده بود،لباسم را از تن در نیاوردم .کدام مردم ؟!؟! اینها دست دیگر شما هستند ! با یک دست مرا در اینجا نگه داشته اید و با دست دیگر این جماعت را به اینجا کشیده اید ! مردم کدامند ؟!؟! شما با من در هر گوشه کشور که می خواهید به پارک و سینما و بیمارستان و مدرسه و دانشگاه بیایید تا برخورد پر مهر و محبت مردم و تقدیرشان از استقامت من را ببینید ! " آری شجاعت یعنی شیــــخ مهـــدی کــــروبی فرزند احمد.براستی باید از شجاعت مهدی کروبی،ایستادگی آیت الله صانعی،بیت مرحوم منتظری و میرحسین عزیز،در برابر استبداد دینی تشکر کرد.
با ۹۵ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


خبرگزاری هرانا - مادر اشکان سهرابی که به اتفاق همسرش بر مزار فرزند شهیدشان حضور یافت از عدم برگزاری مراسم برای پسرش و احضار پدر اشکان به وزارت اطلاعات می گوید. زهرا نیک پیما به "روز" می گوید: "آمدند درب منزل و گفتند که حق برگزاری مراسم در مسجد و حق انتشار و چسباندن اعلامیه را ندارید. ما هم مراسم نگرفتیم و تنها به مزار اشکان رفتیم." وی می افزاید: "حدود ساعت 5 سر خاک رفتیم ابتدا هیچ کسی نبود. خیلی خلوت بود اما دور تا دور قطعه پر بود از نیروهای انتظامی و لباس شخصی. فقط من و شوهرم سر خاک اشکان بودیم که با دوربین هم مدام فیلم می گرفتند. روبروی قطعه اشکان چادر زده بودند و اجازه نمیدادند کسی به سمت قطعه اشکان بیاید." خانم نیک پیما از تنهایی و غربت فرزندش می گوید: "من برای غربتی که اشکان داشت دیروز خیلی گریه کردم و اینکه نتوانستم برای بچه ام سالگرد بگیرم. تنها من و پدرش در سالگردش بر مزارش بودیم و اشکان من در غربت و تنهایی ماند و این خیلی برای من دردناک است. سر خاک هم بیش از 20 دقیقه نتوانستیم بنشینیم. دلم خیلی سوخت". وی سپس از احضار پدر اشکان خبر می دهد و می گوید: "امروز (یکشنبه) زنگ زدند که همسرم به اطلاعات برود اما من نگذاشتم و گفتم اگر کاری دارند خودشان بیایند. ما هیچ کاری نداریم حالا نمیدانم چکار دارند و برای چی همسرم را احضار کرده اند". مادر اشکان سهرابی از بی نتیجه ماندن پرونده اشکان سخن می گوید: "به ما می گویند هنوز پرونده به جایی نرسیده؛ ما هم با اینکه فکر نمیکنیم به جایی برسد اما پی گیری میکنیم. پرونده همچنان بلاتکلیف است و اخیرا گفتند که به شعبه بعثت فرستاده شده اما هیچ رسیدگی نشده است". خانم نیک پیما تصریح می کند: "ما همچنان پی گیر شکایت مان هستیم و حتی به کسانی که در منزل هم آمده بودند گفتم بروید بگویید مگر اینکه یک تیر هم به سینه من بزنید تا بتوانید مرا ساکت کنید. من ساکت نمی شوم و با سکوت خود به اشکان خیانت نمیکنم. اشکان من خیلی مظلوم کشته شد. همه بچه ها بی گناه و مظلوم شهید شدند و ما پیگیری خواهیم کرد".
با ۹۳ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


مطلب را بخوانید، و نقطه چین ها را خودتان پر نمایید. حتما تا آخر متن بروید(مسعود بهنود) متنی را در زیر نهاده ام سرمقاله یکی از روزنامه های امروز دوشنبه است فقط اسم یک نفر را پاک کرده ام و همین طور محل نزاع را. با خواندن آن شاید منحرف شوید و تصور کنید صحبت جای دیگری است و کسان دیگری. اما جواب را در انتهای همین پست گذاشته ام .
با ۸۸ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


ناو هواپیمابر "هری ترومن" به همراه 12 کشتی همراه متعلق به نیروی دریایی آمریکا از کانال سوئز عبور کرده و وارد دریای احمر شد. این مطلب را رسانه های گروهی مصری گزارش می دهند. گارد ساحلی مصر به خبرنگاران اطلاع داد که این اسکادران از کشتی های نظامی نیروی دریایی آمریکا برای اولین بار طی چند سال اخیر با چنین تعدادی از کانال سوئز عبور کرده که به خاطر عبور آنها چند مسیر اصلی کشتیرانی نیز برای مدتی در منطقه مختل شد. ناو هواپیمابر "هری ترومن" در حدود 90 بالگرد و جنگنده و همچنین 6000 نیرو حمل می کند. این ناو هواپیمابر دومین ناو آمریکایی خواهد بود که در سواحل ایران مستقر می شود. آمریکا پیش از این ناو هواپیمابر "آیزنهاور" حامل 68 جنگنده و 4 بالگرد را در منطقه مستقر کرده بود که ظرفیت کامل آن تا 90 جنگنده و تا 6000 خدمه است. رسانه های گروهی اخباری منتشر می کنند که بر اساس آنها واشنگتن طی سال جاری قصد دارد که 56 ناوهواپیما بر خود را در سواحل ایران مستقر سازد و نیروهای نظامی بریتانیا و فرانسه نیز به آنها افزوده خواهند شد. لازم به یاد آوری است که روز 8 ژوئن مانور مشترکی که در آن ناوهای هواپیمابر و هواپیماهای آمریکا، فرانسه و جنگنده های بریتانیایی شرکت داشتند در پایگاه نظامی "کان ژورس" فرانسه در نزدیکی شهر تولون برگزار شد. هواپیماهای بریتانیایی از پایگاه نیروی هوایی در انگلستان، هواپیماهای آمریکایی از ناو هواپیمابر "هری ترومن" و هواپیماهای فرانسوی از ناو "شارل دوگل" به هوا برخاستند. این اولین نمایش نیروی نظامی سه کشور در صورت بروز جنگ محسوب می شود.
با ۸۵ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


مارگارت مک ‌ميلان، رئيس کالج « سنت آنتونی» دانشگاه اکسفورد در بريتانيا، در نامه ای به آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، خواستار آزادی محمدرضا جلايی پور، مسئول ستاد پويش موج سوم در انتخابات سال گذشته، شد. آقای جلايی پور يک هفته پيش، برای دومين بار در يک سال گذشته، توسط ماموران امنيتی در تهران بازداشت شد. بازداشت او در حالی بود که پرونده قضايی عليه او لغو شده و وی آماده بازگشت به اين دانشکده برای ادامه تحصيل شده بود. به نوشته وبلاگ فاطمه شمس، همسر محمد رضا جلايی پور، رئيس کالج سنت آنتونی دانشگاه اکسفورد در نامه خود به رهبر جمهوری اسلامی، از رفتارهای صورت گرفته با آقای جلايی پور و نيز سلامتی او ابراز نگرانی کرد.
با ۸۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


امارات متحده عربى در راستاى اجراى تحریم‌هاى سازمان ملل علیه جمهورى اسلامى از فعالیت ۴۰ شرکت بین‌المللى و محلى در این کشور به دلیل «نقض تحریم‌هاى سازمان ملل و ارسال مواد و تجهیزات داراى کاربرد دوگانه» به ایران جلوگیرى کرده است. به گزارش خبرگزارى فرانسه، روزنامه «‌نیوز» در شماره روز دوشنبه خود به نقل از یک مقام عالى رتبه اماراتى اعلام کرد، امارات متحده عربى ۴۰ شرکت بین‌المللى و محلى را در ارتباط با تحریم‌هاى سازمان ملل علیه ایران تعطیل کرده است. بر اساس این گزارش، این شرکت‌ها اقدام به خرید و فروش «مواد خطرناک و داراى کاربرد دوگانه» مى‌کردند که ارسال آنها به ایران به موجب قطعنامه‌هاى شوراى امنیت سازمان ملل متحد و پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهاى هسته‌اى ممنوع است. مقام عالى‌رتبه اماراتى، که نام وى در این گزارش ذکر نشده، گفته است: «هر گونه فعالیت‌ شرکت‌هایى که با سپاه پاسداران و سایر نهادها و افراد تحت تحریم سازمان ملل در ارتباط باشند، بلافاصله در امارات متحده عربى متوقف خواهد شد.» وى همچنین تاکید کرده است، امارات متحده عربى به مسئولیت‌ها و وظایف خود در چارچوب پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهاى هسته‌اى واقف است و به آن عمل مى‌کند. شوراى امنیت سازمان ملل متحد، به تازگى دور تازه‌اى از تحریم‌ها علیه جمهورى اسلامى ایران را تصویب کرده است که در چارچوب آن یک دانشمند هسته‌اى، ۲۲ شرکت مرتبط با برنامه‌هاى اتمى و موشکى ایران و نیز ۱۵ مؤسسه متعلق به سپاه پاسداران و سه نهاد زیر مجموعه خطوط کشتیرانى ایران تحریم شده‌اند. قطعنامه تازه شوراى امنیت همچنین فروش برخى از جنگ‌افزارهاى سنگین به جمهورى اسلامى را منع کرده و محدودیت‌هاى تازه‌اى نیز براى سرمایه‌گذارى خارجى در ایران در نظر گرفته است. جمهورى اسلامى ایران از سال‌ها پیش روابط تجارى گسترده‌اى با امارات متحده عربى دارد، به طورى که حجم مبادلات تجارى دو کشور به حدود ده میلیارد دلار در سال مى‌رسد که بیشتر آن به صادرات مجدد کالا از دوبى به ایران مربوط مى‌شود. هفته گذشته یک دیپلمات غربى اعلام کرده بود، مقام‌هاى اماراتى از سوى ایالات متحده آمریکا تحت فشار قرار دارند، تا مانع صدور کالاهاى داراى کاربرد دوگانه به جمهورى اسلامى ایران شوند. تحریم‌هاى تازه شوراى امنیت علیه ایران پس از آن تصویب شد که تهران با سرباز زدن از پذیرش پیشنهاد آژانس بین‌المللى انرژى هسته‌اى در زمینه مبادله اورانیوم غنى‌شده خود با سوخت هسته‌اى رآکتور تحقیقاتى تهران، به گسترش غنى‌سازى روى آورده بود.
با ۸۳ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


وقتی به ماجراهای بعد از انتخابات فکر می‌کنم، اولین چیزی که به ذهنم می‌رسد شکسته شدن تابوی خامنه‌ای، خمینی و در کل ولایت فقیه در خیابان و به شکلی علنی است. تا پیش از انتخابات هرگز به ذهن کسی خطور نمی‌کرد که مرگ بر خامنه‌ای هم روزی در خیابان شنیده خواهد شد. حتی کسی فکرش را نمی‌کرد که چنین شعاری را بتوان در یک جمع چند نفره بر زبان آورد. اما امروز تابوی ولایت شکسته شده است. امروز جمهوری اسلامی واقعا فقط با سرنیزه سرپا ایستاده است و به جز مزدورانش، هیچ کس راضی به بودنش نیست. نکته بعدی برملاشدن جنایتکاری جمهوری اسلامی با دست به گلوله بردن در خیابان است. نمی‌دانم از این پس با چه رویی می‌خواهند خون‌های ریخته شده در خیابان‌های 57 را در سالگرد انقلاب اسلامی نشان دهند؟ دیگر چگونه و با چه رویی می‌توانند دم از شکنجه‌های ساواک و زندان‌های پهلوی بزنند؟ کهریزک را چه می‌کنند؟ و دختران و پسران با شهامتی که جلوی دوربین حاضر شدند و گفتند که به ما تجاوز شد! تصاویر به سرعت منتقل شد و اکنون هر ایرانی حداقل چند نمونه از این جنایت‌های بی نظیر را دیده است. و اما مهمترین دست‌آورد این حوادث و جنبش سبز، حرکت مردم به سوی استقلال از شارعين براي پیشبرد اهداف و خواسته های سیاسی اجتماعی است. گرچه هنوز آخوندیسم پابرجاست، اما قرار گرفتن در آغاز مسیر رهایی از آن، جای خوشحالی و امیدواری است. از صفویه به بعد، این اولین بار است که مردم بی‌توجه به حمایت و یا تایید شارعین دینی به خیابان می‌روند و مطالباتشان را ارائه می‌دهند. بی‌شک این مورد مدیون گسترش ارتباطات و سهولت در اطلاع رسانی است. اما درکل، اینها همه مدیون آمدن به خیابان است. البته بندهای بالایی هرکدام بسیار مفصل هستند و تاثیرگزاری و قابلیت بهره‌برداری آنها جای بحث دارد. اما در اینجا بیشتر چالش ها و دست اندازی‌ها مد نظر هستند. هرچه بازیکنان خوب بازی کردند، مربیان در نیمه دوم خوب نبودند. ما یک بازی تماما برده با گل‌های زیاد داشتیم. اما اکنون بردمان گرچه هنوز پابرجاست، اما قابل اطمینان نیست. صحبت من از دست رفتن فرصت یک انقلاب سریع نیست. چه‌بسا نشان دادیم که هنوز ظرفیت آن را نداریم. هنوز دمکراسی را نیاموخته‌ایم و قادر به تحمل سخن مخالفمان نیستیم. صحبت سر حفظ روندی است که نشاط و طراوت را حفظ کند. خیلی ازبرگ‌های برنده را به موقع رو نکردیم. بعضی ها را زودتر از موقع و بعضی‌ها را دیرتر نشان دادیم. چرا سازوکارهای دقیق برای آماده‌سازی مردم نداشتیم؟ چرا نتوانستیم کار تشکیلاتی منسجم داشته باشیم تا احساس همبستگی را در مردم ایجاد کنیم؟ بزرگترین اشتباه این بود که هماهنگی وسازماندهی در کار نبود. بزرگترین معضل، معضل رهبری بود.مثلا اگر تصاویر و کلیپ‌های ویدئویی از کانال رهبری جنبش منتشر می‌شد، همه آنها را می‌دیدند. وقتی تمام مردم یک کلیپ را که احساس می‌کنند سخن جنبش است دیده باشند، یک حس مشترک دارند. وقتی آن حس مشترک هدف‌گذاری دقیقی داشته باشد، پشتوانه مردمی برای رسیدن به آن هدف را ایجاد کرده‌ایم. این البته یک مثال ناپخته و ساده بود. رهبری می‌تواند بسیار بیشتر از این تاثیرگزار باشد. اما در این حرکت، به جرات می‌توان گفت کمترین تزریق و تشویق به نشاط را (در عمل) از موضع رسمی رهبری جنبش داشته ایم. البته حمایت مهندس موسوی و مهدی کروبی و تکیه بر ایستادگی آنها بر سر حقوق مردم یک نکته مثبت است. اما دیگر این را هم که نمی‌شد نگویند! این فقط ابراز وجود است. بسیار خوب، ما هستیم، حال چه کنیم؟ مشکل این است که رهبری جنبش نیمه رسمی بود! و حتی نیمه رسمی هم نبود. آنچه اتفاق افتاد بیشتر حاصل شوق مردم برای تغییر بود تا تدبیر رهبران جنبش! مهندس موسوی عزیز، اگر فقط یک همراه کوچک جنبش سبز هستید، چرا بیانیه صادر می‌کنید؟ چرا منشور تولید می‌کنید؟ اگر دیگران چنین کاری بکنند، هیچ‌کس از آنها نمی‌پذیرد. اما می‌بینید که همه با شور و شوق به استقبال بیانیه شما رفتند تا در جریان برنامه‌ها و سرنوشت جنبش باشند. یکی از مواردی که رهبری جنبش سبز با آن روبرو است، ‌اختلاف زیاد سطح عمومی مطالبات با خواسته رهبران و جناح سیاسی رهبران است. این البته حسن هم هست. حسن آن این است که یک تعادل برقرار می‌شود. در حال حاضر نه می‌شود انقلاب کرد و نه اصلاحات مورد ادعای اصلاح‌طلبان کافی است. بنابراین در چنین وضعیتی،‌ تقابل دو دیدگاه سبب می‌شود که در یک تعدیل و فشار، به تدریج مطالبات دور از دسترس، دست‌یافتنی شوند. اما از طرفی این مورد سبب می‌شود که نشاط از بدنه جنبش رخت ببندد و هرکسی در تنهایی خود سر بجنباند و بگوید افسوس! برای دفع این ایراد،‌سامان دهی حرکات هماهنگ و روحیه بخش از سوی رهبران جنبش ضروری است. اینکه هرکسی فعال باشد خوب است، این که هرکسی نظر دهد خوب است. اما رویه‌های هماهنگ جدا از این‌که خوب هستند، لازم و ضروری هم هستند. بنابراین واضح است که باید رهبران اقدامات عملی روحیه بخشی را به انجام برسانند که همگان بدانند از سوی ایشان تایید شده است. نکته دیگر،‌اعتقاد عملی به پلورالیسم است. یک حرکت ملی نیازمند دربرگرفتن تمامی اقشار است. این مورد بسیار مهم است. نمی‌توان گفت چون جناح حاکم مذهبی است و بسیاری از گزاره‌های قدرت و نفوذ هم مذهبی هستند، مذهبی خواندن جنبش به مصلحت است. پيشبرد کار جنبش قبل از پول به خواستگاه مردم وابسته است. باید به این نقطه تعادل برسیم که فقط بر سر مطالبات ملی توافق کنیم. همانطور که لا‌مذهب‌ها باید بپذیرند که ایران برای مذهبی‌ها هم هست، برعکس آن هم باید نهادینه شود. باید در قالب یک برنامه مدون، این نکته جا بیفتد که دیگر عمر تکروی به سرآمده است و همه حق دارند که برای ایرانی که می‌خواهند تلاش کنند. "خرد جمعی توحیدی" دیگر چیست؟! یک چیزی مثل "سکولاریسم سیاسی فرادینی" عبدالکریم سروش شد. حال که مردم در حال پیشروی برای پس زدن سلطه دین بر حیات سیاسی اجتماعی خود هستند، بی‌انصافی است که خود مانع این فراگشت نیک شویم. این موارد به هرحال موجبات دلسردی را فراهم می‌کند. و این دلسردی گرچه در ظاهر تبدیل به جمعیتی آرام و نا امید می‌شود، اما در واقع خشمی را تولید می‌کند که جامعه را از آن سوی بام پایین می‌اندازد. یعنی این رفتارها موجب می‌شود جامعه مستعد دنباله‌روی از حرکت‌ها و ایده‌های رادیکالی شود که حاصل آن گونه‌ای دیگر از فاشیسم است که مذهب را نشانه می‌رود. مهندس موسوی عزیز، اگر به تغییر آرام خواسته مردم و روند تدریجی خروج مذهب از دایره سیاست و قوانین اجتماعی میدان ندهیم، باید در مقابل این فاشیسم مذهبی، منتظر ظهور فاشیسم ضد‌مذهبی باشیم. در این شرایط مجبور می‌شویم که یک بیماری دیگر را نیز تحمل کنیم که آن نیز معلوم نیست چقدر به درازا کشیده شود. سکولاریسم نعمتی بزرگ است. چرا از آن برای جلوگیری از تولید فاشیسم نوین بهره نگیریم؟ حال سکولاریسم بماند، اما چرا با تکیه بر مفاهیمی که حکومت دینی را موزیانه زنده نگه می‌دارند، نهال نفرت از مذهب و تولید فضای رادیکال بر ضد آن را آبیاری کنیم؟ هنوز فرصت باقی است. با ارائه یک منشور ملی و با سامان‌دهی برنامه‌های مدون و امیدوار کننده، می‌توان در تکوین یک روند مثبت برای جنبش نقش‌آفرینی کرد. گیرم که اکنون با هزار توجیه چنین نکردیم، با نتایج محتوم حاصل از آن چه می‌کنیم؟ فرصت هنوز باقی است اما وقت تنگ است. اگر از آن بهره نگیریم، نشکیل و نثبیت یک فضای رادیکال دو قطبی حتمی است. ای کاش از این فرصت بهره ببریم.
با ۸۰ امتیاز و ۵۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


براساس یک نظرسنجی که توسط یک موسسه تحقیقاتی مستقل نروژی موسوم به (فافو) تهیه شده اکثریت فلسطینیان بر مخالفت هایشان با موشک پرانی به خاک اسرائیل افزوده اند. به اعتقاد این عده از فلسطینیان، اسرائیل باید با توسل به ابزارهای غیر نظامی در مقابل این اقدامات مقاومت کند. براساس این نظرسنجی ، 75 درصد فلسطینیان در کرانه غربی و نوار غزه از مذاکرات صلح بین فلسطینیان و اسرائیل حمایت می کنند، اما در عین حال توقف شهرک سازی از سوی اسراییل را در مناطق اشغالی فلسطینی به عنوان یک پیش فرض ، امری ضروری می دانند. در این نظرسنجی همچنین آمده 85 درصد از فلسطینیان با برگزاری انتخابات پارلمانی در سال جاری موافقند، در صورتی که این انتخابات در کرانه غربی و غزه و با حضور حماس برگزارشود. این نظرسنجی که در دو ماه فوریه و مه سال جاری انجام شده براین موضوع اشاره دارد که حمایت از جنبش حماس طی دو سال اخیر کاهش یافته است. اسرائیل همواره از راکت های شلیک شده از غزه به خاک این کشور به عنوان توجیهی برای حملاتش به فلسطینیان استفاده کرده است.
با ۷۹ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


مردم نجف آباد به نشانه اعتراض به هتک حرمت بیوت فقیه عالیقدر حضرت ایت الله العظمی منتظری(ره) و ایت اله صانعی وهمچنین پلمپ دفتر ایت الله العظمی منتظری(ره) تا رفع پلمپ دفتر - هر شب بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه اعظم این شهر فریاد الله اکبر سر می دهند.
با ۷۸ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


پنج گروه دانشجویی در نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی، رئیس مجلس و صادق لاریجانی، رئیس قوه‌قضائیه، زیر مجموعه‌های این دو قوه را متهم کرده‌اند که از راه‌های غیرقانونی مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد دریافت کرده‌اند. این نامه پس از آن نوشته شده است که یک دادگاه دستور داد، اجرای اساسنامه تازه دانشگاه آزاد متوقف شود. اساسنامه تازه دانشگاه آزاد را شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمود احمدی‌نژاد 24 فروردین 89، تصویب کرده است. این اساسنامه قرار بود جایگزین اساسنامه‌ای شود که در سال 1366 برای این دانشگاه تدوین شده بود. اساسنامه جدید، کنترل بیشتر دولت را بر این دانشگاه بیشتر می‌کرد. مجلس ایران نیز روز شنبه 29 خرداد، به طرحی رای داد که بر مبنای آن وقف دانشگاه آزاد قانونی می‌شود. هیئت امنای پیشین دانشگاه آزاد، به منظور جلوگیری از کنترل دولت بر این دانشگاه، اقدام به وقف دارایی‌های این دانشگاه کرده بود.
با ۷۸ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


جمهورى اسلامى ايران در اقدامى كه مى تواند تنش ها را بر سر برنامه هسته اى تهران افزايش دهد روز دوشنبه اعلام كرد كه ورود دو بازرس آژانس بين المللى انرژى اتمى به ايران ممنوع است. على اكبر صالحى، رييس سازمان انرژى اتمى ايران، گفته است كه اين افراد به دليل «ارائه اطلاعات غلط پيرامون فعاليت هاى هسته اى ايران»، از ورود به كشور منع شده اند. وى به نام بازرسان ياد شده و اينكه آنها چه اطلاعات غلطى را در گزارش خود گنجانده اند، نكرد، ولى گفته است كه آنها «قبل از اينكه به صورت رسمى به گزارش پرداخته شود، آن را بر ملا كردند و هم اينكه گزارشى غير حقيقى دادند...كه سبب شد ما از ورود اين دو بازرس به ايران جلوگيرى كنيم.» رييس سازمان انرژى اتمى ايران مى گويد: «اگر بازرسى خلاف واقع گزارشى بدهد كه اين اتفاق در همين جلسه آخر شورا حاكم در وين رخ داد و در آنجا ما به آژانس بين المللى انرژى هسته اى در خصوص گزارش دو تن از بازرسان شان كه درست نبود، اعتراض كرديم چون گزارش كاملا غير واقعى بود.» وى افزوده است: «طبق توافقنامه پادمانى خواستيم كه ديگر اين دو بازرس به ايران نيايند و دو بازرس ديگر را معرفى كنند و ما اين كار را كرديم.» وى گفته است: ايران هيچ وقت اجازه بازرسى هاى فراتر از ان پى تى را نخواهد داد و افزوده است: «فقط در يك برهه اى كه پروتكل الحاقى را به صورت داوطلبانه اجرا كرديم، بازرسى هاى فراتر از بازرسى هاى پادمانى داشتيم اما بعد از اينكه آن فعاليت متوقف شد بازرسى هاى ما ديگر در چارچوب تعهد پادمانى است.» آمريكا و ساير كشورهاى غربى نگران هستند كه جمهورى اسلامى ايران در چارچوب فعاليت هاى هسته اى خود به دنبال دستيابى به دانش ساخت سلاح اتمى باشد. اين كشورها، پنهانكارى ايران در دو دهه گذشته در باره برنامه هسته اى خود، انبار كردن مواد هسته اى و آغاز غنى سازى اورانيوم با غناى ۲۰ درصد توسط ايران را از دلايل نگرانى هاى خود عنوان كرده اند. ايران مى گويد كه از ماه فوريه گذشته (بهمن ماه) غنى سازى اورانيوم را با غناى ۲۰ درصد آغاز كرده است ولى تاكيد كرده كه اين سطح از غنى سازى براى توليد سوخت راكتور تحقيقاتى تهران است. تهران پيشتر توافقنامه پيشنهادى آژانس براى مبادله اورانيوم ۳.۵ درصدى خود با سوخت ۲۰ درصدى را رد كرده بود ولى ماه گذشته معاهده اى با تركيه و برزيل براى ارسال سوخت خود به تركيه امضاء كرد. اجراى اين معاهده با تصويب قطعنامه تازه شوراى امنيت در هاله اى از ابهام فرو رفته است.
با ۷۷ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


یک سال پیش ندا آقاسلطان در تظاهرات معترضین هدف گلوله ایی در سینه اش قرار گرفت و تصویر مرگش که با یک موبایل فیلم برداری شده بود در جهان منتشر شد و او را به سمبل مبارزات بعد از انتخابات بدل کرد. اکنون پس از گذشت یکسال اگرچه به نظر میرسد حاکمیت با توسل به نیروهای امنیتی توانسته است مردم را از تظاهرات خیابانی دور کند اما صاحبنظران معتقدند این جنبش اعتراضی تضعیف نشده است و همچنان رو به جلو به حرکت خود در سطوح زیرزمینی جامعه ادامه می دهد. عباس میلانی استاد دانشگاه استنفورد با تاکید بر نقش زنان در جنبش سبز می گوید: به اعتقاد من زنان در سال گذشته قهرمانان خاموش حرکت اعتراضی بودند. حکومت ایران همچنان از قبول مسئولیت مرگ ندا طفره می رود و سناریوهای متفاوتی را تاکنون ارائه کرده از جمله توطئه سیا،تروریستها و حتی توطئه خود معترضین.
با ۷۳ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


خانم سكينه محمدى آشتيانى، در شهر اسكو (آذربايجان) در سال ۱۳۸۵ به جرم رابطه نامشروع به تحمل ۹۹ ضربه شلاق محكوم شده است. در اين پرونده هيچ سند يا مدرك يا شاهدى براى احراز اينكه ايشان رابطه نامشروع داشته وجود ندارد. حتى مشاوران قاضى و دو نفر از مستشاران ايشان نيز نوشته اند كه هيچ سندى در اين مورد وجود ندارد. ولى متاسفانه ايشان محكوم به سنگسار شده است. برابر آنچه كه وكيل ايشان اظهار كرده است، گويا خانم سكينه محمدى در آخرين دادگاه هم ارتكاب اين جرم را انكار كرده است. تنها راهى كه وجود دارد كميسيون عفو و بخشودگى است كه البته وكيل ايشان- آقاى مصطفايى- تلاششان را بر روی آن متمركز كرده است.
با ۷۰ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


رئیس‌ سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که از ورود دو بازرس آژانس انرژی اتمی را به دلیل ارائه اطلاعات غلط جلوگیری خواهد کرد. به نظر می‌رسد این تازه‌ترین واکنش حکومت ایران به تحریم‌های جدید شورای امنیت سازمان ملل باشد. علی اکبر صالحی که با "رادیو گفتگو" در ایران صحبت کرده است در مورد مصوبه اخیر مجلس مبنی بر رد درخواستهای بازرسی فراتر از مقررات "ان پی تی" نیز گفت: «ما هیچ وقت بازرسی فراتر از ان پی تی را اجازه نمی‌دادیم. ما فقط در یک برهه‌ای که پروتکل الحاقی را به صورت داوطلبانه اجرا کردیم، آن موقع بود که یک مقدار بازرسی‌ها فراتر از بازرسی‌های پادمانی بود.» مجلس شورای اسلامی ایران مصوبه مذکور را در واکنش به دور تازه‌ی تحریم‌های بین‌المللی و قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت به تصویب رسانده است.
با ۶۹ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


وحید لعلی‌پور، همسر مهدیه گلرو، فعال دانشجویی و عضو شورای دفاع از حق تحصیل، در 200 مین روز بازداشت همسرش، نامه‌ای خطاب به وی نوشته است. به گزارش جرس، لعلی‌پور در نامه خود می‌نویسد: چهار سال محرومیت از تحصیل آن هم در شرایطی که تنها یک ماه به فارغ التحصیل شدنت مانده بود، سه سال تلاش خستگی ناپذیر تو برای باز پس گرفتن حق مسلم و مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی یعنی حق تحصیل، و نتیجه آن بیش از 1200 روز زندان، بیش از 40 روز انفرادی، بیش از 60 روز حبس در 209 و حدود 30 جلسه بازجویی بوده است. متن کامل این نامه که در اختیار جرس قرار گرفت، به این شرح است: 200 روز گذشت و بیش از 1000 روز دیگر از دوران محکومیت ناعادلانه ات باقی است و این تنها بخشی از ناعدالتی هایی است که حاکمیت بر تو روا داشته است. چهار سال محرومیت از تحصیل آن هم در شرایطی که فقط برای فارغ التحصیل شدنت تنها باید یک ماه دیگر تو را و انتقادهایت را تحمل می کردند و سه سال تلاش خستگی ناپذیر تو برای باز پس گرفتن حق مسلم و مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی یعنی حق تحصیل و نتیجه آن بیش از 1200 روز زندان، بیش از 40 روز انفرادی، بیش از 60 روز حبس در 209 و حدود 30 جلسه بازجویی بوده است. ولی آخرین نامه ات از زندان آشکار کرد، که هیچکدام از این فشارها تو را به زانو در نیاورده و تو همچنان استوار و با صلابت به راهت ادامه می دهی. و باز هم این صبر و تحملت و اعتقادت به راهی که انتخاب کردی که همانا عدالت‌خواهی و مبارزه با ظلم و فریبکاری و دروغ است، مرا مدهوش خود کرده است. اکنون نگاهم به تو، نه فقط نگاه عاشق به معشوق، نه فقط نگاه یک همسر، بلکه نگاه انسانی است به انسانی که آزاده است و شجاع و معتقد به آرمان های متعالی. مهدیه من؛ خود بهتر می دانی که یک لحظه دوری از تو، مثل یک عمر بر من گذشته و خواهد گذشت. اما تو به من احساسی را فراتر از احساسات پاک عشق و محبت و دلتنگی آموختی؛ تو به من استواری و تحمل و آزاده بودن و سر خم نکردن در مقابل ظلم را آموختی، که شاید فراتر از احساس هایی است که پیش از این در کنار هم تجربه کرده بودیم و آموخته بودیم. حال با سری افراشته و پر افتخار به آینده ای می نگرم که بار دیگر تو را که همه وجود من هستی قهرمانانه در آغوش خواهم کشید. در پایان، 200 امین روز زندگی جدیدت را به تو تبریک می گویم و هر لحظه آرزو می کنم که این فراق به پایان رسد و تو دوباره به من بازگردی.
با ۶۹ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" فشارهای طاقت فرسا و ايجاد محدوديتهای غير انسانی عليه زندانيان سياسی بند 350 زندان اوين تشديد يافته است. ارتباط تلفنی زندانيان سياسی بند 350 با خانواده هايشان از شب گذشته قطع شده است و تنها امکان ارتباطی زندانيان سياسی با خانواده هايشان از آنها سلب شده است.قطع تلفنها با اهداف مشخص ودر حالت خاص صورت می گيرد...
با ۶۹ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


شنیده ها حاکیست زندانیان سیاسی که با بازجوها بگو مگو کرده اند، یا در میان زندانيان محبوبیت پیدا کرده اند، جدا کرده به زندان بدتری بنام رجائی شهر کرج منتقل کرده اند و در ميان قاتلان و قاچاقچیان مواد مخدر و اعدامی ها رهایشان کرده اند تا شبانه روز در شکنجه باشند. بر اساس این شنیده ها، در زندان بازجو "ولايت مطلقه" دارد، بعدش هم مدیر بند، دست آخر هم زندان بان. هر کدام در قبرستانی بنام زندان که به قول خود زندانیان آدم را عمودي می آوردند تو، حالا افقی هم شد، در ایران آب از آب تکان نمی خورد. مگر قضیه زهرا کاظمي يادمان رفته ؟ جمهوری اسلامی است، با شهر هرت! چندان تفاوتی ندارد. از زندان رجائی شهر کرج خبر رسیده که سهمیه تلفن زندانیان سیاسی را کاهش داده اند به مجموعا 2 ساعت صبح و 2 ساعت عصر که به هر کدامشان چند دقيقه هم در روز نمی رسد. برای یک تلفن یک دقیقه ای بايد ساعتها در صف بایستی تا تحقیر شوی و بدانی انتقاد از مقامات چه مزه ای دارد. شنیده های دیگر حاکیست براي زندانیان سیاسی شاخص علاوه بر زندانبانهای عمومی مأمور ویژه و بپا گذاشته اند. توی زندان به این جاسوسهاي مدیر زندان می گویند "آدم فروش". این بدترین نسبت داخل زندان است. بعد از سالگرد انتخابات براي زندانیان سياسی شاخص رجائی شهر هم مأمور ویژه گذاشته اند هم آدم فروش.
با ۶۹ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


نماینده ویژه آمریکا در امور پاکستان و افغانستان گفته است لایحه تحریم های کنگره ممکن است شامل قرارداد خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان نیز بشود. ریچارد هولبروک که در اسلام آباد بسر می برد روز یکشنبه گفت به مقام های پاکستانی توصیه کرده تا زمانیکه قانون تحریم های کنگره آمریکا علیه ایران نهایی نشده گام بیشتری در جهت اجرای توافق گازی خود با ایران بر ندارند زیرا ممکن است این خط لوله مشمول تحریمهای جدید شود. مجالس نمایندگان و سنای آمریکا هم اکنون در حال بررسی لوایحی برای اعمال تحریم های بیشتر علیه فروش بنزین و صنایع نفت و گاز ایران هستند. شورای امنیت سازمان ملل متحد اخیرا چهارمین قطعنامه تحریم های ایران را تصویب کرد. شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان گفت خط لوله گاز ایران تحریم های سازمان ملل متحد را نقض نمی کند. اما او اشاره ای به تحریم های یکجانبه ای که واشنگتن در دست بررسی دارد نکرد. هفته گذشته مقام های ایران و پاکستان آخرین ضمیمه قرارداد صادرات گاز به پاکستان را امضا کردند. مقام های ایران از ذکر مبلغ این قرارداد خودداری کردند. قرار است از سال 2014 روزانه 21 میلیون و 500 هزار م
با ۶۸ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


علی اکبر صالحی که با "رادیو گفتگو" در ایران صحبت کرده است در مورد مصوبه اخیر مجلس مبنی بر رد درخواستهای بازرسی فراتر از مقررات "ان پی تی" نیز گفت: «ما هیچ وقت بازرسی فراتر از ان پی تی را اجازه نمی‌دادیم. ما فقط در یک برهه‌ای که پروتکل الحاقی را به صورت داوطلبانه اجرا کردیم، آن موقع بود که یک مقدار بازرسی‌ها فراتر از بازرسی‌های پادمانی بود.» مجلس شورای اسلامی ایران مصوبه مذکور را در واکنش به دور تازه‌ی تحریم‌های بین‌المللی و قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت به تصویب رسانده است. صالحی در ادامه با تاکید بر اینکه که بازرسی‌ها در چارچوب تعهدات پادمانی است، افزود: «ما همانطور که بارها اعلام کردیم به تعهدات بین‌المللی‌مان پایبندیم. البته ما چیزی را فراتر نخواهیم رفت و از حقوق‌مان هم کم نخواهیم گذاشت. یعنی نه فراتر از حقوق‌مان چیزی طلب می‌کنیم و نه آمادگی داریم که از حقوق‌مان بگذریم. لذا بازرسی‌ها دقیقاً در چارچوب پادمان انجام می‌گیرد.» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تهدید کرد که اگر بازرسی خلاف واقع گزارشی بدهد ایران اقدام متقابل خواهد نمود: «این اتفاق در همین آخرین جلسه شورای حکام در وین اتفاق افتاد؛ آن جا ما به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در خصوص گزارش دو تن از بازرسانشان که درست نبود، اعتراض کردیم.» بازرسان آژانس در فرودگاه امام خمینی تهرانBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: بازرسان آژانس در فرودگاه امام خمینی تهران صالحی ادامه داد: «گزارش کاملاً غیرواقعی بود. طبق توافقنامه پادمانی خواستیم که دیگر این دو بازرس به ایران نیایند. دو بازرس دیگر معرفی کنند و ما این کار را کردیم.» صالحی گفت این اقدام ما برای این است که نمایندگان مجلس و ملت ایران اطمینان بدهیم که رفتارمان و همکاریمان با آژانس در چارچوب توافقنامه های پادمانی و دقیقاً طبق آن انجام می گیرد: «ما هیچ چیزی را فراتر از آن انجام نمی دهیم» توقف اجرای پروتکل الحاقی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پاسخ به این که آیا

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ