کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ تیر ۲, چهارشنبه

[farsibooks] Fwd: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/06/23 07:29:26 ب.ظ

 


---------- Forwarded message ----------
From: <radiofarda@list.radiofarda.com>
Date: 2010/6/23
Subject: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/06/23 07:29:26 ب.ظ


خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
2010/06/23 07:29:43 ب.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:
simesabz.com
 
سرخط‌ خبرها

آیت الله خامنه ای جناح های درون حاکمیت را به وحدت و پرهیز از شکاف فراخواند
در پی تشدید اختلافات درونی حاکمیت جمهوری اسلامی به ویژه در چند روز گذشته بر سر دانشگاه آزاد، آیت الله خامنه ای، جناح ها را به وحدت و پرهیز از شکاف فراخواند. آقای خامنه ای در جمع اعضای بسیجی هیات های علمی دانشگاهها گفت: در برهه حساس کنونی، هرنوع سخن، حرکت یا نوشته ای حتی با نیت صادقانه که موجب شکاف و انشقاق در جامعه و ظلم به افراد شود، برخلاف مصالح کشور و نظام است. او همچنین صدور قطعنامه شورای امنیت علیه ایران را اقدامات سراسیمه توصیف کرد و گفت که این اقدام همراه بزرگنمایی غیر واقعی تحریم ها و تهدید نیم بند نظامی، نشانه ی انعفال نظام استکباری است.


دادگاه حسین درخشان برگزار شد
برخی گزارش ها حاکی است دادگاه حسین درخشان، وبلاگ نوبس در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. حسین درخشان در مهر ماه 87 پس از بازگشت به ایران بازداشت شد . گفته می شود ازجمله اتهام های او، تبلیغ علیه نظام و توهین به مقدسات در وبلاگ های خود است. از هنگام بازداشت حسین درخشان خبری در باره محل بازداشت و نحوه نگهداری او انتشار نیافته است.


عمادالدین باقی با قرار وثیقه بطور موقت آزاد شد
گزارش ها حاکی است عمادالدین باقی، با قرار وثیقه دویست میلیون تومانی بطور موقت از زندان آزاد شده است. عمادالدین باقی روزنامه نگار و رئیس انجمن دفاع از حقوق زندانیان ایران 6 ماه پیش بازداشت شده بود که بر پایه ی گزارش ها 5 ماه آنرا در سلول انفرادی سپری کرد.


مجلس شورای اسلامی با تشکیل استان البرز به مرکزیت کرج موافقت کرد
مجلس شورای اسلامی با تاسیس استان البرز موافقت کرد. این استان به مرکزیت کرج تشکیل می شود و شامل شهرستان های کرج، ساوجبلاغ و نظرآباد خواهد بود. مخالفان این طرح معتقد بودند جدا شدن این شهرستان ها از محدوده استان تهران و تشکیل استان جدید نمی تواند مشکلات این شهرستان ها را حل کند و سبب افزایش مهاجرت از روستاها به مرکز استان تازه می شود. اما به اعتقاد موافقان، استان جدید به دلیل مجاورت با تهران و کشاورزی و دامداری بودن آن، با مشکل مهاجرت روستائیان مواجه نخواهد شد.


یک فوریت طرح معتبر شناختن مصوبه های شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد
مجلس شورای اسلامی یک فوریت طرح لغو مصوبه ی اخیر مجلس درباره دانشگاه آزاد اسلامی و معتبر شناختن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به جای آن را تصویب کرد. 116 رای موافق، 56 رای مخالف و 11 رای ممتنع به این طرح داده شد. تاکید این نمایندگان بر قانونی بودن تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تغییر اساسنامه ی دانشگاه آزاد، پس از فشارهای طرفداران دولت و تهدید به توپ بستن مجلس در تظاهرات عده ای از بسیجان در مقابل مجلس اعلام می شود. همچنین 165 نماينده مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای گفته اند در صورتی که شورای نگهبان ، مصوبه ی اخیر مجلس را در حمايت از تاسيس و تقويت موسسات و مراكز آموزش عالی غيردولتی، خلاف شرع و قانون تشخیص دهد، آن را اصلاح خواهند کرد. امضاء کنندگان تاکید کرده اند که مجلس ولایتمدار است و تدبیر ولی فقیه را در عدم مداخله مجلس در تصمیم های شورای عالی انقلاب فرهنگی رعایت می کنند.


اسرائیل: مانع ورود کشتی های ایران و لبنان به سواحل غزه خواهد شد
رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل می گوید مانع ورود کشتی های کمک رسانی لبنان و ایران به سواحل غزه خواهد شد. او گفت که اسرائیل حق بازرسی کشتی ها را برای جلوگیری از ورود سلاح به غزه دارد و اجازه نمی دهد غزه به بندری برای جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان تبدیل شود. ایران گفته است که یک کشتی حامل کمک یکشنبه آینده از بندرعباس عازم غزه می شود. در همین حال شماری از اعضای اتحادیه باراندازان سوئد اعلام کرده اند که در اعتراض به ادامه انسداد گذرگاههای غزه، برای یک هفته از تخلیه یا بارگیری کشتی های اسرائیلی خودداری می کنند. از سوی دیگر چند هزار تن در فرانسه در حمایت از اسرائیل و آزادی گلعاد شالیط، سرباز اسرائیلی اسیردر دست حماس، تظاهرات کردند.


ایران می گوید 17 کیلوگرم اورانیوم با غنای 20 درصد تولید کرده است
علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران می گوید بیش از 17 کیلوگرم اورانیوم با غنای 20 درصد در ایران تولید شده است. به گفته آقای صالحی، ایران بالقوه هرماه می تواند 5 کیلوگرم اورانیوم 20 درصد تولید کند. جمهوری اسلامی می گوید سوخت راکتور تحقیقاتی تهران به زودی به پایان می رسد و اگر آمریکا، روسیه و فرانسه با بیانیه ی تهران برای مبادله اورانیوم 3.5 درصد با سوخت هسته ای موافقت نکنند، خود آن را تامین می کند. تولید سوخت هسته ای برای راکتور تهران به ساخت میله های فلزی هم نیاز دارد که گفته می شود جمهوری اسلامی هنوز قادر به ساخت آن نیست.


دولت حامد کرزی از ژنرال مک کریستال حمایت کرد
دولت افغانستان با حمایت از ژنرال مک کریستال، ابرازامیدواری کرد که او در سمت خود باقی بماند. محمد ظاهر عظیمی، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت که از زمانیکه ژنرال مک کریستال، فرماندهی نیروهای ناتو در افغانستان را بر عهده گرفته، تغییرات مثبت زیادی در زمینه های گوناگون در عملکرد این نیروها رخ داده و برای مثال از شمار کشته شدگان غیر نظامی در جریان عملیات بسیارکاسته شده است.


دولت قرقیزستان می گوید 35 هزار آواره از ازبکستان بازگشته اند
به گفته مسئولان مرزی قرقیزستان، حدود 35 هزار تن از آوارگانی که به ازبکستان گریخته بودند به قرقیرستان بازگشته اند. در جریان خشونت های قومی بین ازبک ها و قرقیزها در شهر اوش در جنوب قرقیزستان، حدود 100 هزار نفر به ازبکستان گریختند. دولت قرقیزستان همچنین اعلام کرده است که همه پرسی برای اصلاح قانون اساسی این کشور به رغم وضعیت موجود، یکشنبه آینده برگزار می شود و انتخابات پارلمانی نیز یک ماه زودتر در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد.


چهار مسابقه در جام جهانی امروز
 مسابقات جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی، با بازی تیم های انگلستان با اسلوانی و آمریکا و الجزایر در گروه 3 و آلمان با غنا و استرالیا با صربستان در گروه 4 ادامه می یابد. روز سه شنبه تیم های آرژانتین، کره جنوی، اورگوئه و مکزیک به دوره بعدی راه یافتند.


روسيه صدور نفت به بلاروس را تا ۶۰ درصد کاهش داد
شرکت گاز پروم روسيه اعلام کرد که صدور روزانه ی گاز به بلاروس از امروز تا ۶۰ درصد کاهش می يابد. درپی اختلاف دو کشور بر سر گاز، روسيه روز سه شنبه صدور گاز به بلاروس را ۳۰ درصد کاهش داده بود. به گفته ی شرکت گازپروم ، بلاروس نزديک به ۲۰۰ ميليون دلار به آن بدهکار است اما بلاروس می گويد روسيه بابت حق ترانزيت، ۲۰۰ ميليون دلار به اين کشور بدهکار است.الکساندر لوکاشنکو، رئيس جمهوری بلاروس روز سه شنبه پس از ديدار با وزير خارجه روسيه درمينسک (MINSK ) پايتخت بلاروس، دستور داد تا انتقال گاز روسيه به اروپا از مسير بلاروس قطع شود. رئيس کميسيون اروپا از روسيه و بلاروس خواسته است تا اختلاف خود را حل کنند. روسيه می گويد قطع انتقال گاز از بلاروس تاثير ی بر صدور گاز به اروپا نخواهد گذاشت و گاز ازطريق اوکراين به اروپا فرستاده خواهد شد.


مدودیف سفر خود به آمریکا را آغاز کرد
ديميتری مدوديف، رئيس جمهوری روسيه، در آغاز سفر خود به ايالات متحده، چهارشنبه وارد شهر سانفرانسيسکو شد.آقای مدوديف قرار است در نخستين روز سفر خود با سرمايه‌گذاران و متخصصان فناوری‌های پيشرفته در منطقه‌ی سيليکون وَلی ملاقات کند و با آنها در مورد راه‌های سرمايه‌گذاری در زمينه‌ی فناوری‌های جديد و فناوری اطلاعات در روسيه، مذاکره کند.رئيس جمهوری روسيه قرار است روز پنجشنبه با باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا، در کاخ سفيد ملاقات کند. رؤسای جمهوری آمريکا و روسيه از چهارم تا ششم تيرماه، برای شرکت در اجلاس گروه ۸ و گروه ۲۰ در تورنتو کانادا خواهند بود.


اوباما از گفته‌های مک‌کریستال انتقاد کرد
باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا، در آستانه‌ی ملاقات روز چهارشنبه‌ی خود با ژنرال استنلی مک‌کريستال، فرمانده‌ی ارتش آن کشور در افغانستان، از گفته‌های او انتقاد کرده و داوری وی را ضعيف خوانده است.آقای اوباما در ادامه اظهار داشت که پيش از تصميم‌گيری نهايی در مورد ادامه‌ی کار يا برکناری ژنرال مک‌کريستال، می‌خواهد مستقيم و بدون واسطه با وی صحبت کند.آقای اوباما درباره‌ی اظهارات ژنرال مک‌کريستال گفت: «فکر می‌کنم روشن باشد که آنچه وی و مشاورانش در آن مقاله گفته‌اند نشان‌دهنده‌ی داوری و قوّه‌ی تشخيص ضعيف آنها بوده است . . . اما در عين حال می‌خواهم قبل از تصميم نهايی، مستقيماً با او صحبت کنم». ژنرال مک‌کريستال از بابت نظرات منفی خود در مورد جو بايدن، معاون رئيس جمهوری و ريچارد هالبروک، فرستاده‌ی ويژه‌ی آمريکا به افغانستان و پاکستان، که در مجله‌ی رولينگ استون به چاپ رسيده عذرخواهی کرده است.


آمریکا: پرهیز شرکت‌های بین‌المللی از معامله با ايران
يک مقام ارشد وزارت دارايی آمريکا می‌گويد شرکت‌های خصوصی بین‌المللی بيش از پيش از کار و انجام معامله با ايران پرهيز می‌کنند.استوارت لِوی، معاون وزير دارايی آمريکا، همچنين اين پرهيز را نشانه‌ای از اثربخش بودن تحريم‌های سخت‌گيرانه عليه ايران دانست.آقای لِوی با اظهار اينکه تحريم‌های يک‌جانبه‌ی پيشنهادی از جانب ايالات متحده و اتحاديه‌ی اروپا ايران را به طور مؤثر از اقتصاد جهانی جدا می‌سازد، تأکيد کرد «تمام شرکت‌های عمده‌ی مالی يا به طور کامل روابط خود را با ايران قطع کرده‌اند و يا به شکل محسوسی سطح روابط خود را کاهش داده‌اند».معاون وزير دارایی آمريکا در عين حال اضافه کرد که بخش‌های ديگر صنعت و تجارت، از جمله بيمه، مشاوره، انرژی و توليد، مواضع مشابهی را در قبال کار و انجام معامله با ايران اتخاذ کرده‌اند.


ماهواره‌ی جدید جاسوسی اسرائيل برای رصد فعاليت‌های ايران
وزارت دفاع اسرائيل اعلام کرد که ماهواره‌ی جاسوسی جديدی را برای رصد فعاليت‌های ايران به فضا فرستاده است.ماهواره‌ی افق ۹، روز سه‌شنبه از پايگاه هوايی پالماخيم در جنوب اسرائيل پرتاب شد. به گفته‌ی راديوی دولتی اسرائيل، اين ماهواره به مانند ديگر ماهواره‌های افق، توانايی تهيه‌ی عکس‌هايی با وضوح و شفافيت بالا را دارد و برای رصد برنامه‌های هسته‌ای ايران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.ماهواره ی افق ۹ توسط صنايع هواپيمايی اسرائيل ساخته شده و بر روی موشک شاويت به فضا فرستاده شد. وزارت دفاع اسرائيل می‌گويد با احتساب اين ماهواره‌ی جديد، آن کشور اکنون ۶ ماهواره‌ی جاسوسی در فضا دارد.


وضع تحريم‌های اقتصادی بيشتر کانادا علیه ايران
کانادا اعلام کرد برای متقاعد کردن تهران به دست کشيدن از برنامه‌ی ساخت سلاح‌های هسته‌ای، دور جديدی از تحريم‌های اقتصادی را عليه ايران اِعمال خواهد کرد.لارنس کانون، وزير خارجه‌ی کانادا، روز سه‌شنبه گفت که کشورش در تحريم ايران از سياست سازمان ملل متحد تبعيت می‌کند.در آخرين قطعنامه‌ی شورای امنيت در مورد ايران، علاوه بر وضع تحريم‌های اقتصادی فراگير، از کشورها خواسته شده که به طور جداگانه تحريم‌های بيشتری را عليه اتباع يا شرکت‌های ايرانی وضع کنند.وزير خارجه‌ی کانادا تأکيد کرد که تحريم‌های جديد به هيچ وجه به منظور آزار و ناراحتی مردم طراحی نشده و تنها دسترسی ايران به اورانيوم، فناوری و مواد هسته‌ای را محدود خواهد کرد.


معاون وزیر نفت می گوید: هنوز اولویت‌های بخش گاز را نمی دانیم
معاون مهندسی وزير نفت دولت دهم  با اشاره به نداشتن طرح جامع در بخش گاز می‌گويد هنوز به طور قطع نمی‌دانيم اولويت صنعت گاز با صادرات است يا ابتدا بايد گاز را به مخازن نفتی تزريق کنيم. حمدالله محمد نژاد در عين حال يکی از چالش های پيش روی توسعه صنعت گاز را وضعيت سرمايه‌گذاری در اين صنعت خواند و نياز صنعت گاز ايران به سرمايه‌گذاری را سالانه بين ۸ تا ۱۰ ميليارد دلار اعلام کرد.


محمد خاتمی می گويد: مردم حق دارند اعتراض کنند
محمد خاتمی، رييس جمهوری سابق ايران می گويد مردم حق دارند اعتراض کنند و حرف بزنند.رييس دولت اصلاحات، در ديدار با اعضای شورای مرکزی حزب جوانان اسلامی  تاکيد کرده است، امروز از يک سو گروه های به اصطلاح خودسر ، آزادی و امنيت دارند ولی احزاب و تشکل های قانونی و خدمتگزار محدود و ممنوع می شوند.آقای خاتمی با انتقاد از شرايط ايران در يک سال اخير گفته است:« بی‌اساس بودن توهمات و نادرستی روش‌های اعمال شده در يکسال اخير بر هر انسان منصفی آشکار شده است.»رييس جمهوری سابق ايران، وضعيت حال حاضر جمهوری اسلامی از نظر مديريت و موقعيت آن در جهان را وضعيتی نامطلوب توصيف کرد.او با اشاره به تجربه حکومت امام علی، امام نخست شيعيان تاکيد کرد، او هيچگاه حکومت خود را بر مردم تحميل نکرد.

 


تمام حقوق بر اساس قانون کپی‌رایت برای رادیو فردا محفوظ است.



__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ