کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ تیر ۹, چهارشنبه

[farsibooks] Fwd: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/06/30 07:15:08 ب.ظ

 


---------- Forwarded message ----------
From: <radiofarda@list.radiofarda.com>
Date: 2010/6/30
Subject: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/06/30 07:15:08 ب.ظ


این خبرنامه را رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی به شکل خودکار برای شما ارسال می‌کند. برای لغو عضویت خود به این آدرس بروید
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
2010/06/30 07:15:28 ب.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:
bidarman.com
 
سرخط‌ خبرها

انتخاب رییس جمهور آلمان به دور دوم کشیده شد
انتخابات برای انتخابات رییس جمهور جدید در آلمان، به دلیل عدم کسب رای کافی توسط نامزد مورد نظر دولت ائتلافی آنگلا مرکل، به دور دوم کشیده شد.کریستیان وولف نامزد مورد نظر محافظه کاران و دولت ائتلافی، ۶۰۰ رای از ۱۲۴۴ نماینده ی مجمع ویژه ی رای دهندگان را به دست آورد. این مجمع از نمایندگانی از پارلمان فدرال و نمایندگان ۱۶ ایالت فدرال آلمان تشکیل شده است.این در حالیست که نماینده سبزها و سوسیال دمکرات ها ، یواخیم گاوک ، ۴۹۹ رای بدست آورد.دور دوم رای گیری، امروز عصر برگزار خواهد شد. تنها در دورهای اول و دوم به دست آوردن اکثریت مطلق برای پیروزی لازم است. در دور سوم و نهایی، بالاترین رای، به انتخاب رییس جمهور می انجامد. رای گیری مجمع ویژه به صورت مخفی انجام می شود.


رییس دولت موقت قرقیزستان دوازده تیر ماه به عنوان رییس جمهور سوگند یاد می کند
مقام های قرقیزستان می گویند، رزا اتون بایوا، رییس دولت موقت آن کشور، روز ۱۲ تیرماه، به عنوان رییس جمهور سوگند یاد خواهد کرد. مراسم ادای سوگند، پس از اعلام نتایج قطعی رفراندوم قانون اساسی انجام خواهد شد.در رفراندوم قانون اساسی که روز ۲۷ ژوئن( ۷ تیرماه) انجام شد، مردم قرقیزستان به قانون اساسی جدید رای مثبت دادند طبق قانون اساسی جدید، اختیارات رییس جمهور محدود می شود و اولین جمهوری پارلمانی در آسیای مرکزی تاسیس خواهد شد.دولت موقت در قرقیزستان پس از اعتراضات خونین در خیابانهای بیشکک و گریختن قورمان بیک باقی اف رییس جمهور پیشین آن کشور، تشکیل شد.


منوچهر متکی در کنفرانس خبری از قرابت معنی دار ميان حوزه سياست و ديپلماسی با فوتبال سخن گفت
منوچهر متکي، وزیر خارجه ایران، در بخشی از كنفرانس خبري ديروز خود، حذف تیم های فوتبال فرانسه، انگلستان و آمریکا از مسابقات جام جهانی را به اصرار این کشورها برای تحریم ایران ربط داد.متکی، در این سخنان، که توسط خبرگزاری فرانسه نیز بازتاب یافته است، گفت: در اين دوره از جام‌جهاني، قرابت معني داري ميان مسائل حوزه سياست و ديپلماسي با فوتبال مشاهده مي‌شود. به گزارش روزنامه« تهران امروز»، متکي افزود: کشورهاي اصلي و نقش آفرين در تحريم جديد ايران مانند انگليس، آمريکا و فرانسه، در مراحل مقدماتي، از رقابت‌هاي جام‌جهاني حذف شدند و برخي کشورهايي که به نوعي در تحريم نقش داشتند نيز به مراحل بالاتر جام‌جهاني راه نيافتند. در اين نشست خبري، علي اکبر جوانفکر، مديرعامل ايرنا نيز درخشش‌ برزيل در جام‌جهاني را به مخالفت برزيل با قطعنامه تحریمی ایران در شوراي امنيت سازمان ملل ، ربط داد.متکی در مورد عدم حضور تیم فوتبال ایران در جام جهانی مطلبی عنوان نکرد.


شهرام امیری در تصاویر ویدیویی جدید گفت از دست نیروهای آمریکایی گریخته است
تلویزیون دولتی ایران، روز سه شنبه، تصاویری را پخش کرد که گفته می شود از شهرام امیری است. کسی که از وی به عنوان دانشمند هسته ای یاد می شود. در این ویدیو، که سومین ویدیوی منتشر شده از شهرام امیری بر روی اینترنت است، وی می گوید که از دست نیروهای امنیتی آمریکایی گریخته و هم اکنون در خفا به سر می برد.شهرام امیری یک سال پیش هنگام سفر حج ، ناپدید شد.تلویزیون ABC آمریکا در ماه مارس گذشته گزارش داد که وی به آمریکا پناهنده شده و اطلاعات خود را در اختیار سازمان سیا گذاشته است. اما مقام های ایرانی می گویند که وی توسط نیروهای امنیتی آمریکا و عربستان، ربوده شده است. در تصاویر قبلی منتشر شده از شهرام امیری، وی ابتدا گفته بود که ربوده شده است اما بلافاصله، ویدیوی دیگری از وی منتشر شد که در فضایی متفاوت ادعا می کرد برای ادامه تحصیل در آمریکا به سر می برد. یک مقام رسمی آمریکایی که نام او فاش نشده است، روز سه شنبه ،ادعای ربوده شدن او توسط سازمان های اطلاعاتی آمریکا را « مضحک » توصیف کرد و گفت: عقل نمی پذیرد که کسی که در دست نیروهای اطلاعاتی آمریکا است بتواند مرتبا ویدئو تولید کند.


در حمله نیروهای طالبان به پایگاه هوایی در افغانستان،‌ دستکم هشت ستیزه جو کشته شدند
افراد طالبان، سحرگاه امروز بوسیله کامیون بمب گذاری شده و نارنجک انداز به پایگاه هوایی جلال آباد، که یکی از بزرگترین پایگاه های سازمان ناتو در افغانستان است ، حمله کردند اما موفق به ورود به این پایگاه نشدند.به گفته یک سخنگوی نیروهای بین المللی در این حمله دستکم هشت تن از مهاجمان به قتل رسیدند و دو تن از کارکنان پایگاه زخمی شدند. یک سخنگوی فرمانداری محل گفت:دستکم یک بمبگذار انتحاری، در مقابل درِ ورودی این پایگاه، خودرویی را منفجر کرد. یک سخنگوی طالبان درتماسی تلفنی با خبرگزاری فرانسه ، مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.


عفو بین الملل: نیروهای نظامی ،برای حفظ جان غیر نظامیان در افغانستان، بیشتر بکوشند
سازمان عفو بین الملل از ژنرال دیوید پترائوس خواست تا تلاش برای حفظ جان غیر نظامیان در افغانستان را افزایش دهد.ژنرال پترائوس، به جای ژنرا ل مستعفی ، مک کریستال، به عنوان فرمانده کل نیروهای بین المللی در افغانستان معرفی شده است. سازمان عفو بین الملل، با اشاره به محدودیت هایی که ژنرال مک کریستال ، فرمانده پیشین، برای کاستن از تلفات غیرنظامیان وضع کرده بود، می گوید: از مخالفت هایی که با این محدویت ها در برخی محافل وجود داشت نگران است و از فرماندۀ جدید نیروهای آمریکایی در افغانستان خواسته است که این محدودیت ها را کاهش ندهد. ژنرال دیوید پترائوس، که در صورت موافقت کنگره آمریکا، فرماندهی کل نیروهای بین المللی در افغانستان را برعهده خواهد گرفت، متعهد شده است که نسبت به اجرای دقیق مقررات حاکم بر عملیات نیروهای تحت امرش با دقت فراوان عمل کند.


رییس سازمان انرژی اتمی: نیروگاه بوشهر تا آخر شهریور راه اندازی خواهد شد
به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی گفته است که نیورگاه بوشهر تا پایان شهریور ماه امسال راه اندازی خواهد شد.ایلنا به نقل از رییس سازمان انرژی اتمی افزوده است که صدور قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه تهران، تاثیری بر روند کار نیروگاه بوشهر ندارد.روسیه که از سال ۱۹۹۵ کار تکمیل پروژه احداث نیروگاه اتمى هزار مگاواتى در بوشهر را آغاز کرده است، تاکنون بارها زمان راه‌اندازى این نیروگاه را به تعویق انداخته است.


رییس جمهور جدید آلمان امروز برگزیده خواهد شد
امروز در آلمان، جانشین هورست کوهلر رییس جمهور مستعفی این کشور، انتخاب خواهد شد.اگرچه ریاست جمهوری در آلمان بیشتر جنبه ی تشریفاتی دارد، اما انتخاب رییس جمهور جدید، تبدیل به آزمونی برای تخمین میزان محبوبیت دولت ائتلافی محافظه کار آنگلا مرکل شده است. استعفای ناگهانی هورست کوهلر در یک ماه پیش، ضربه ای به دولت آنگلا مرکل بود.اعضای دولت ائتلافی مرکل، بر سر نامزدی کریستیان وولف معاون آنگلا مرکل در حزب دمکرات مسیحی، وفرماندار ایالت ساکسونی موافقت کرده اند. رقیب اصلی وولف، یواخیم گاوک از مخالفان رژیم کمونیستی در زمان آلمان شرقی است که مورد حمایت احزاب سوسیال دمکرات و سبز هاست.رییس جمهور آلمان توسط مجمع ویژه ای انتخاب می شود که با شرکت بیش از ۱۲۰۰ نماینده از پارلمان فدرال و نمایندگان ۱۶ ایالت فدرال آلمان تشکیل شده است.


زلزله ای به قدرت شش و نیم درجه در مقیاس ریشتر جنوب مکزیک را لرزاند
به گزارش خبرگزاری رویترز و به نقل از مرکز زمین شناسی ِ آمریکا، زلزله ای با قدرت شش و نیم درجه در مقیاس ریشتر روز چهارشنبه جنوب مکزیک، را به لرزه درآورد.این زمین لرزه در شهر مکزیکوسیتی نیز محسوس بود و مردم در مرکز این شهر از خانه هایشان به خیابان پناه برده بودند. هنوز از خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی مخابره نشده است.


رئيس جمهوری جديد فيليپين سوگند ياد کرد
بنينو آکينو، رئيس جمهوری جديد فيليپين، به عنوان پانزدهمين رئيس جمهوری اين کشور آسيايی سوگند ياد کرد.پليس فيليپين می‌گويد در مراسم تحليف رئيس جمهوری جديد، بيش از نيم ميليون نفر، به رغم بارش باران، در قسمت قديمی مانيل، پايتخت آن کشور گرد آمده بودند.بيشتر شرکت‌کنندگان در اين مراسم لباس‌هايی به رنگ زرد به تن داشتند که نماد انقلاب ۱۹۸۶ فيلپين بود. اين انقلاب که به «انقلاب قدرت مردم» معروف شد، فرديناند مارکوس، ديکتاتور فيليپين، را از قدرت خلع کرد.


ژنرال پترايوس از احتمال تشديد جنگِ افغانستان خبر داد
ژنرال ديويد پترايوس فرمانده‌ی جديد نيروهای آمريکا در افغانستان، از احتمال تشديدِ جنگ در ماه‌های آينده خبر داد.ژنرال پترايوس که در جلسه‌ی کميته‌ی نظامی سنای آمريکا سخن می‌گفت، وضعيت امنيتی افغانستان را بسيار حساس خواند و ستيزه‌جويان افغان، را دارای انعطاف‌پذيری و اعتماد به نفس بالا توصيف کرد. وی در ادامه اظهار داشت: «به اعتقاد من جنگ به طور جدی ادامه پيدا خواهد کرد. در واقع شايد در چند ماه آينده تشديد هم بشود. با از بين بردن پناهگاه‌های امن دشمن و کاهش آزادی عمل آنها، ستيزه‌جويان جنگ را شدت خواهند بخشيد».قرار است تا آخر هفته‌ی جاری سنای آمريکا موضوع انتصاب فرماندهی نيروهای آمريکايی در افغانستان را به‌رأی بگذارد. انتظار می‌رود ژنرال پترايوس بتواند رأی اعتماد سنای آمريکا را از آنِ خود کند.


پذیرش کمک‌های بین‌المللی برای پاکسازی خليج مکزيک
ايالات متحده پيشنهاد کمک کشورها و سازمان‌های بين‌المللی، برای مهار نشت نفت و پاکسازی نفتی آب‌های خليج مکزيک را می‌پذيرد.وزارت خارجه‌ی آمريکا، روز سه‌شنبه اعلام کرد که در مجموع از جانب ۲۷ کشور، پيشنهاد کمک دريافت کرده است. کمک‌های پيشنهادی، موارد مختلفی از اعزام متخصصان فنی، ارسال تجهيزاتِ مهار آتش، و حلال‌های نفتی را شامل می‌شود.برخی مقام‌های جمهوری اسلامی پيشتر اظهاراتی دال بر آمادگی برای مهار نشت نفت در خليج مکزيک، ابراز داشته بودند. اما نام ايران در فهرست کشورهای پيشنهاد‌دهنده‌ی کمک، که وزارت خارجه‌ی امريکا در وب‌سايت خود منتشر کرده، به چشم نمی‌خورد.


استقبال دولت فرانسه از تحريم ايران توسط شرکت توتال
دولت فرانسه از تصميم شرکت نفتی توتال برای تحريم ايران استقبال کرد و آن را نشانه‌ای از «انزوای بيشتر» تهران دانست.شرکت نفتی توتال پس از تصويب تحريم‌های جديد در شورای امنيت سازمان ملل، و تحريم‌های مضاعف از جانبِ ايالات متحده و اتحاديه‌ی اروپا، روز دوشنبه اعلام کرد که ارسال فرآورده‌های نفتی، از جمله بنزين، به ايران را متوقف کرده است.در همين حال، فريد عامری، مدير عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ايران، در واکنش به خبر تحريم شرکت توتال گفت، اتکای ايران به بنزين وارداتی کاسته شده و هيچ گونه مشکلی در زمينه توليد و يا واردات بنزين وجود ندارد.به‌رغم آنکه ايران پنجمين توليدکننده‌ی نفت در جهان است، اما به دليل نداشتن ظرفيت پالايشی متناسب با مصرف، در حدود ۴۰ درصد بنزين مصرفی خود را وارد می‌کند.


۲۷ نظامی هند در شرق آن کشور کشته شدند
شبه نظاميان مائوئيست، ۲۷ نظامی هند را در جريان عمليات کمين در شرق آن کشور، به قتل رساندند.يک واحد گشتی نيروهای پليس هند، متشکل از ۵۰ سرباز، عصر روز سه‌شنبه در جريان گشت زنی در يک منطقه‌ی جنگلی در ناحيه‌ی نارايان‌پور، در شرق آن کشور، در کمين شورشيان مائوئيست قرار گرفتند.شبه‌نظاميان مائوئيست، در ماه‌های اخير حملاتی را عليه نيروهای نظامی هند و شهروندان غيرنظامی آن کشور انجام داده‌اند. پس از خط خارج کردن يک قطار مسافربری در ماه گذشته که منجر به کشته شدن ده‌ها غيرنظامی شد، نخست وزير هند مائوئيست‌های مسلح را «بزرگترين تهديد داخلی برای امنيت کشور»، خواند.


کميته‌ی نظامی سنای آمريکا انتصاب ژنرال پترايوس را تأييد کرد
کميته‌ی نظامی سنای آمريکا روز سه‌شنبه، پس از شنيدن نقطه‌نظرات ژنرال ديويد پترايوس در مورد جنگ افغانستان، انتصاب وی به مقام فرماندهی نيروهای آمريکايی و بين‌المللی در آن کشور را تأييد کرد.ژنرال پترايوس در جلسه‌ی کميته‌ی نظامی سنای آمريکا اظهار داشت:«من در تدوين راهبرد رياست جمهوری آمريکا در مورد افغانستان به وی کمک کردم، و با سياست جديد رئيس جمهوری در اين باره موافقم و از آن حمايت می‌کنم».ژنرال ديويد پترايوس جانشين ژنرال استنلی مک‌کريستال شد. باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا، هفته‌ی گذشته، ژنرال مک‌کريستال را به دليل اظهارت تندش در نقد مقام‌های کاخ سفيد، از فرماندهی نيروهای آمريکايی در افغانستان برکنار کرد.


گازپروم روسيه تا پايان تابستان تکليف فعاليت در بلوک اناران را مشخص می کند
الکساندر دوکوف، رييس شرکت نفتی گازپروم روسيه روز سه شنبه گفت اين شرکت قصد دارد، تا پايان تابستان امسال مذاکرات الحاق به پروژه اناران در ايران را به پايان برساند.او در عين حال تاکيد کرده است، همه چيز به شرايط پيرامون ايران بستگی دارد. آقای دوکوف تاکيد کرده است، گاز پروم روسيه خواستار فعاليت در همان ميدانی است که پيش از اين لوک اويل ديگر شرکت نفتی روسيه در آن فعاليت داشت.شرکت نفتی لوک اويل روسيه، بزرگترين شرکت نفتی خصوصی روسيه پيش از اين اعلام کرد به علت تحريم‌های بين المللی از پروژه بهره برداری از بلوک اناران در ايران خارج می شود. 


روسيه قطعنامه شورای امنيت را در قرار داد تحويل «اس-۳۰۰» به ايران رعايت می کند
سرگئی لاوروف، وزير امور خارجه روسيه روز سه شنبه اعلام کرد ، روسيه در مسئله تحويل سيستم های پدافند موشکی « اس-۳۰۰» به ايران، به طور قطع مفاد قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل متحد در قبال ايران را رعايت خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری ريا نووستی، وزير امورخارجه روسيه با بيان اين مطلب به خبرگزاری ايتارتاس گفته است، ابزار اجرای عملی اين قطعنامه دستورات رييس جمهوری روسيه خواهد بود.به گفته آقای لاوروف ، در اين دستور فقط قيد خواهد شد که چه تسليحاتی جزو اين قطعنامه قرار خواهند گرفت.آندره نسترنکو، سخنگوی وزارت امور خارجه روسيه، پس از اعمال تحريم‌ها شورای امنيت عليه ايران، گفته بود اين قطعنامه شامل قرارداد فروش موشک های پيشرفته «اس ۳۰۰» به ايران نخواهد شد.اما کمی بعد يکی از مقام های کرملين تصريح کرد، تحويل سامانه ضدهوايی اس – ۳۰۰ به ايران  به منزله نقض قطعنامه شورای امنيت است.


علی بيکَس، از زندانيان حوادث پس از انتخابات پس از تحمل يک سال حبس، آزاد شد
علی بيکَس ، فعال اجتماعی و يکی از زندانيان حوادث پس از انتخابات شب دوشنبه، پس از تحمل بيش از يکسال حبس با حکم شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب تبرئه و آزاد شد. حميدرضا بيات، وکيل مدافع اين زندانی پس از انتخابات به راديو فردا گفت: علی بيکس از ۲۴خرداد ماه پارسال در زندان اوين بود و در دادگاه اوليه حکم هفت سال حبس تعزيری برايش صادر شده بود. اما دادگاه تجديدنظر حکم به برائت او داد.علی بيکس ، در يک سال بازداشت خود، حتی نتوانست از حق مرخصی استفاده کند.اين، عضو کميته اطلاع رسانی ستاد مرکزی ميرحسين موسوی در دوران بازداشت از بيماری های ريوی،  لثه و دهان به شدت رنج برده و از مراقبت های بهداشتی و درمانی بی بهره بوده است. 


اسپانيا از سد پرتغال گذشت و به یک چهارم نهایی رسید
تيم ملی فوتبال اسپانيا با پيروزی يک بر صفر در برابر پرتغال به جمع هشت تيم مرحله يک چهارم نهايی جام جهانی ۲۰۱۰ پيوست.شاگردان دل بوسکه توانستند با تک گل « داويد ويا »، گلزن اول اسپانيا به مرحله بعد صهود کنند.قهرمان اروپا در يک چهارم نهايی بايد به مصاف پاراگوئه برود که ژاپن نماينده آسيا را از پيش رو برداشت. در جمع هشت تيم حاضر در اين مرحله، آمريکای جنوبی با چهار نماينده بيشترين سهم را دارد. برزيل، آرژانتين، اروگوئه و پاراگوئه چهار نماينده منطقه آمريکای جنوبی هستند که به اين مرحله صعود کردند. اروپايی ها با سه نماينده در رتبه بعدی قرار دارند، آلمان، اسپانيا و هلند تيم های اروپايی حاضر در جمع هشت تيم مرحله يک چهارم نهايی جام جهانی هستند.تيم غنا نيز تنها نماينده قاره آفريقا در اين مرحله از بازيهاست تا قاره سياه نيز در يک چهارم نهايی جام نوزدهم بدون نماينده نباشد.قاره های آسيا و اقيانوسيه در اين دور از رقابت های جهانی فوتبال نماينده ای نخواهند داشت. رقابت های جام جهانی در  يک چهارم نهايی روز شنبه آينده از سرگرفته می‌شود.


نوری المالکی با رقيب انتخاباتی خود برای تشکيل دولت جديد در عراق ديدار کرد
نوری المالکی، نخست وزير عراق، روز سه شنبه با اياد علاوی رقيب اصلی انتخاباتی خود ديدار کرد تا راهی برای خروج از بن‌بست سياسی تشکيل دولت جديد درعراق پيدا کند.نوری المالکی و اياد علاوی در تلاش برای تشکيل دولت جديد عراق پس از برگزاری انتخابات در اين کشور هستند، اما تلاش اين دو برای تشکيل دولت تاکنون بی نتيجه بوده است.در همين حال حسن اِسنيد  Hassan Sneid نماينده مجلس عراق گفته است هر دو رقيب ابراز تمايل کرده اند تا به تلاش های خود برای تشکيل دولت جديد، پيش از پايان تيرماه امسال سرعت بخشند.کريستوفر هيل، Christopher Hill سفيرايالات متحده در عراق نيز به خبرنگاران گفت چانه زنی ها در مرحله مقدماتی باقی مانده است اما او طرفين را به انجام گفت وگو با يکديگر تشويق کرده است. 


مهدی کروبی: اگر شاه يک شعبان بی‌مُخ داشت، اين حاکميت صدها شعبان بی‌مُخ تربيت کرده است
مهدی کروبی در واکنش به حمله عده ای موسوم به لباس شخصی‌ها که مانع از حضور او در مجلس ختم پدر محمدرضا عارف، معاون اول محمد خاتمی شدند، گفت: اگر زمان شاه يک شعبان بی مخ بود، اکنون اين حاکميت صدها شعبان بی مخ تربيت کرده است.به گزارش سايت سحام نيوز، نزديک به مهدی کروبی، او خطاب به اين افراد که با الفاظ رکيک و سردادن شعارهايی  مانع از حضورش در اين مراسم شدند، گفته است: اين افراد بايد بدانند که مهدی کروبی تا آخر ايستاده است و آماده پرداخت هرگونه هزينه ای در اين راه است و تا گرفتن حق مردم از پا نخواهد نشست.کروبی همچنين با اشاره به عملکرد بسيجيان در دفاع از ايران در هشت سال جنگ بين ايران و عراق تاکيد کرد:  بسيار متاسف شده است کار بسيجیان به جايی رسيده که در دانشگاه ها با دانشگاهيان برخورد می‌کنند، در مساجد مردم را کتک می زنند، در رای گيری ها تقلب کرده و در خيابان ها به کشتار مردم مشغولند. آقای کروبی گفته است: عملکرد اين افراد نام و ياد بسيج را لکه دار کرده است.  

 


تمام حقوق بر اساس قانون کپی‌رایت برای رادیو فردا محفوظ است.



__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Get real-time World Cup coverage on the Yahoo! Toolbar. Download now to win a signed team jersey!

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ