کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ تیر ۷, دوشنبه

[farsibooks] Fwd: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/06/28 09:07:28 ب.ظ

 


---------- Forwarded message ----------
From: <radiofarda@list.radiofarda.com>
Date: 2010/6/28
Subject: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/06/28 09:07:28 ب.ظ



خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
2010/06/28 09:07:31 ب.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:
mizeghermaz.com
 
سرخط‌ خبرها

محمود احمدی نژاد اعلام کرد ایران مذاکره با غرب را تا پایان مرداد ماه به تعویق می اندازد
محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران امروز در یک کنفرانس خبری در تهران اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران مذاکره با غرب را بر سر برنامه هسته ای ایران تا مرداد ماه به تعویق می اندازد. احمدی نژاد علت این تصمیم را آنچه «بی اخلاقی غربیها و تنبیه آنها» نامید اعلام کرد تا به گفته او کشورهای غربی نحوه حرف زدن با کشورهای دیگر را بیاموزند. محمود احمدی نژاد همچنین این گفته های روز یکشنبه لئون پانتا رئیس «سی. آی. ای» را که ایران با غنی تر کردن اورانیومی که هم اکنون در اختیار دارد، می تواند صاحب دو بمب اتمی شود، تکذیب کرد و گفت ایران به دنبال تولید سلاح هسته ای نیست. دیمیتری مدودیف رئیس جمهور روسیه گفته های رئیس «سی. آی. ای» را نگران کننده توصیف کرده بود.


صربستان علیه ۴ متهم به قتل در دوران جنگ قومی در کرواسی اعلام جرم کرد
صربستان ۴ مامور سابق پلیس صرب تباران کرواسی را متهم کرد که دو دهه پیش، در آغاز جنگ کرواسی، با شکنجه و قتل ۵ غیرنظامی مرتکب جنایت جنگی شده اند. در آن زمان ۴ متهم یادشده عضو یک واحد ویژه پلیس کرواسی بودند که اعضای آن را صرب تبارهای کروات ِ مخالف با استقلال کرواسی تشکیل می دادند. دادستان صربستان درخواست کرده است که ۴ متهم یادشده تا زمان محاکمه از زندان آزاد نشوند.


« مانوئل نوریه گا» دیکتاتور سابق پاناما امروز در پاریس محاکمه می شود
دادگاه مانوئل نوریگا دیکتاتور سابق پاناما، امروز دوشنبه در پاریس برگزار می شود. نوریگا متهم است که در پایان دهه ۱۹۸۰ در پولشویی ِ معادل ۲ میلیون یورو در آمد حاصل از مواد مخدر کلمبیایی، دست داشته است. نوریگا که ۷۶ سال دارد از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۹ زمامدار امور کلمبیا بود.وی پس از دو دهه تحمل زندان در میامی آمریکا، به فرانسه تحویل داده شد. پیش بینی می شود ماهها طول بکشد تا نتیجه محاکمه ۳ روزه نوریگا مشخص شود.


مهدی کروبی تن دادن به خواستهای معترضان را زمینه ساز وحدت دانست
مهدی کروبی، از نامزدهای معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران، در دیدار با شماری از خانواده‌های جان‌باختگان جنگ عراق و ایران، و نیز انفجار هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۰در مقر حزب جمهوری اسلامی، تن دادن حاکمیت به خواسته‌های معترضان را گام اساسی برای ایجاد وحدت در جامعه دانست.آقای کروبی، دلجویی از خانواده‌های آسیب دیدگان، آزادی زندانیان، شناسایی و برخورد قانونی و قاطع با عوامل خشونت علیه مردم، رفع توقیف از مطبوعات و فعالیت قانونی احزاب، آزادی بیان و بازگشت به قانون اساسی را از جمله راهکارهای ایجاد وحدت توصیف کرد.سخنان مهدی کروبی روز یکشنبه در پایگاه اینترنتی سحام نیوز منتشر شد.


امارات متحده عربی، در اجرای تحریم های جدید علیه ایران،۴۱ حساب بانکی را مسدود کرد
خبرگزاری فرانسه به نقل از روزنامه «بیزینس دیلی» چاپ امارات متحده عربی گزارش داد که امارات، ۴۱ حساب بانکی را که هدف تحریمهای جدید علیه ایران بوده مسدود کرده است.این روزنامه افزوده است بانک مرکزی امارات متحده عربی در بخشنامه خود به بانک ها و صرافی ها و شرکتهای مالی و سرمایه گذاری، از آنها خواسته است عملیات بانکی با حسابهای مسدود شده را متوقف کنندیک هفته پیش نیز دوبی ،فعالیت ۴۰ شرکت داخلی و بین المللی را که تحریمهای بین امللی علیه ایران را زیر پا گذاشته اند، متوقف کرد.سهم مبادلات بازرگانی ایران با دوبی (یکی از ۷ امیرنشین امارات متحده عربی) سالانه حدود ۱۰ میلیارد دلار برآورد می شود که بیشتر آن واردات کالا به ایران است.


هواپیماهای ترکیه پایگاههای نظامی شورشیان کرد در شمال عراق را هدف گرفتند
هواپیماهای جنگی ترکیه ، امروز‌( دوشنبه ) پایگاههای نظامی شورشیان کرد را در شمال عراق بمباران کردند. یکی از مسئولان محلی و یکی از سخنگویان «حزب کارگران کرد ترکیه» ،خبر تهاجم هوایی به بخش «سیداکان» در شهرستان «سوران» از استان اربیل را تایید کرده اند. تا کنون گزارشی مبنی بر کشته یا مجروح شدن کسی بر اثر این تهاجم نرسیده است.به دنبال حمله هفته گذشتۀ شورشیان کرد، که طی آن ۱۲ سرباز ترک کشته شدند، ترکیه چندین بار مناطقی را که ظن آن می رود مواضع حزب کارگران کرد ترکیه در آن مستقر باشد،در شمال عراق، هدف حمله هوایی قرار داده است.


ایران می گوید با تبدیل ذخیره ارزی به یورو معادل ۹ میلیارد دلار سود کرده است
تلویزیون دولتی ایران امروز به نقل از محمود بهمنی رئیس بانک مرکزی ایران گزارش داد که تهران با فروش طلا و تبدیل ذخیره ارزی ایران به یورو، معادل ۹ میلیارد دلار سود کرده است. محمود بهمنی که وضعیت ذخیره ارزی ایران را «مناسب» توصیف کرد، مشخص نکرد انتقال ارزی یادشده در چه فاصله زمانی انجام گرفته است.در پی ابراز نگرانیها از احتمال سرایت بحران مالی یونان به سایر کشورهای حوزه یورو، ارزش یورو در مقایسه با دلار کاهش یافت. در این مدت، ارزش طلا پیوسته افزایش یافته است.سال گذشته در پی تلاش واشینگتن برای تشدید تحریم علیه تهران ، جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که ذخیره ارزی خود را از دلار به یورو تبدیل خواهد کرد.


تهران، «سی. آی ای» را به نظامی جلوه دادن هدف برنامه هسته ای ایران متهم کرد
سخنگوی وزارت خارجه ایران، رامین مهمانپرست، امروز دوشنبه، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا – «سی. آی. ای» – را به دامن زدن به جنگ روانی علیه ایران متهم کرد گفت مقامهای آمریکایی و به ویژه مسئولان «سی. آی. ای» می دانند که برنامه هسته ای جمهوری اسلامی اهداف نظامی ندارد.رامین مهمانپرست ،در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، به گفته های روز یکشنبه لئون پانه تا رئیس سازمان «سی. آی. ای» واکنش نشان می داد که بر اساس آن، ایران تا سال ۲۰۱۲ به توانایی تولید و کاربرد سلاح هسته ای دست خواهد یافت.


در انفجار یک تانکر گاز در پاکستان دست کم ۱۵ تن کشته شدند
انفجار یک تانکر گاز در شهر حیدرآباد در جنوب پاکستان دست کم ۱۵ کشته و ۴۰ مجروح بر جای گذاشت. به گفته یکی از سخنگویان دولت پاکستان انفجار نه حاصل اقدامی تروریستی بلکه یک حادثه بوده است.


ناظران بین المللی، صلح آمیز بودن همه پرسی قرقیزستان را ستودند
دو هفته پس از درگیریهای خونبار در قرقیزستان، ناظران بین المللی مسئولان دولت موقت این کشور را برای برگزاری آنچه یک «همه پرسی جالب توجه صلح آمیز» خواندند، ستودند.سازمان امنیت و همکاری اروپا امروز در بیانیه ای، همه پرسی روز یکشنبه قرقیزستان را تا حد زیادی شفاف توصیف کرد اما افزود تا برگزاری انتخابات آینده مجلس قرقیزستان باید پیشرفتهایی در زمینه برگزاری رای گیری انجام گیرد.


ترکیه حریم هوایی خود را به روی اسرائیل بسته است
امروز خبرگزاری آناتولی از رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نقل کرد که پس از حمله ماه گذشته اسرائیل به یک کشتی کمک رسانی به غزه، ، ترکیه حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای اسرائیلی بسته است.آقای اردوغان دراین باره توضیح بیشتری نداد. بنابراین گزارش،اردوغان در نشست گروه ۲۰ در تورنتو این سخنان را بر زبان آورد حمله ۱۰ خرداد اسرائیل به کشتی مرمره (یکی از ۶ کشتی کاروان کمک رسانی به غزه) ۹ کشته بر جای گذاشت. روز یکشنبه روزنامه اسرائیلی «یدیوت آهرونوت» گزارش داده بود که ترکیه از عبور یک هواپیمای حامل افسران نظامی اسرائیل از آسمان آن کشور جلوگیری کرده است. بنابراین گزارش، نظامیان اسرائیلی برای دیدار از یادبودهای قتل عام یهودیان در بازداشتگاه آشویتس عازم لهستان بوده اند.


آلمان و آرژانتین در مسابقات جام جهانی فوتبال به مرحله یک چهارم نهایی رسیدند
آلمان با پیروزی بر انگلیس با نتیجه ۴ بر ۱، به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ در آفریقای جنوبی رسید. در دومین مسابقه روز یکشنبه ،آرزانتین نیز با نتیجه ۳ بر ۱ بر مکزیک غلبه کرد و در جایگاه رقیب آلمان در رقابتهای یک چهارم نهایی روز شنبه در کیپ تاون قرار گرفت. امروز در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران ، هلند در شهر دوربان با اسلوواکی رقابت خواهد کرد و سپس در ساعت ۲۳ به وقت ایران برزیل در ژوهانسبورگ با شیلی مصاف خواهد داد.


قانون اساسی قرقیزستان با استقبال گسترده رای دهندگان روبرو شد
به گفته مسئولان قرقیزستان، اکثریت قاطع رای دهندگان، در همه پرسی روز یکشنبه، به قانون اساسی جدید این کشور رای مثبت دادند.  مسئولان برگزاری ِ همه پرسی می گویند نزدیک به ۷۰ درصد از دارندگان حق رای به پای صندوق های رای رفتند و از این میان، ۹۰ درصد به قانون اساسی جدید رای مثبت دادند.قانون اساسی جدید قرقیزستان، قدرت رئیس جمهور را بسیار می کاهد و برای نخستین بار یک نظام پارلمانی در آسیای میانه بنیان می گذارد.این همه پرسی، حدود دو هفته پس از ناآرامی های سیاسی و بروز خشونت میان اقوام از بک و قرقیز، برگزار شد.  رزا اُتون بایوا، رئیس دولت موقت قرقیزستان، روز همه پرسی را یک روز تاریخی توصیف کرد. نا آرامی های اخیر در قرقیزستان صدها کشته برجای گذاشت و موجب آوارگی چند صدهزار نفر از ازبک های قرقیزستان شد که  به کشور همسایه، بویژه ازبکستان، گریختند. 


باراک اوباما می گوید "وسواس زیادی" در مورد تاریخ خروج نیروهای خارجی از افغانستان وجود دارد
باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، روز یکشنبه گفت، "وسواس زیادی" در مورد تاریخ خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان وجود دارد.آقاى اوباما در پايان نشست سران كشورهاى گروه ۲۰ در یک كنفرانس خبرى افزود، تمركز وى بر آن است كه از موفقيت آميز بودن ماموريت در افغانستان اطمينان حاصل كند.رییس جمهوری آمریکا از استراتژی دولت خود در جنگ افغانستان دفاع کرد و گفت ایالات متحده «برای زمانی طولانی » از افغان ها حمایت خواهد کرد.باراک اوباما گفت چنانچه نیروهای القاعده بتوانند در افغانستان باقی بمانند، آمریکا از امنیت کمتری برخوردار خواهد بود.   


باراك اوباما از موضع چين در قبال حمله كرۀ شمالى به ناو كرۀ جنوبى انتقاد كرد
باراك اوباما، رييس جمهورى آمريكا، از چين خواست به نقش كرۀ شمالى در حمله به يك ناو كرۀ جنوبى اعتراف كند.آقاى اوباما با انتقاد از موضع چين در اين ارتباط گفت، محدوديت ها در برخورد با يك كشور متحد و همسايه  را درك مى كند ولى اين موضوع با "بستن چشم ها بر مشكلات موجود" تفاوت دارد.  يك تحقيق بين المللى نشان داده است كه كرۀ شمالى نوزدهم فروردين ماه سال جارى با شليك يك اژدر يك كشتى كرۀ جنوبى را غرق كرده است.كرۀ شمالى دست داشتن در اين حمله را انكار كرده و چين نيز از محكوم كردن پيونگ يانگ به اين خاطر خوددارى كرده است. 


رییس جمهوری روسیه هشدار رییس سازمان سی. آی. ای در مورد توان هسته ای ایران را "نگران کننده" خواند
دیمیتری مدودیوف، رییس جمهوری روسیه، سخنان رییس سازمان سیا درباره برنامه هسته ای ایران را "نگران کننده" توصیف کرد.آقای مدودیوف گفت:«اینگونه اطلاعات همواره موجب ناراحتی می شود زیرا جامعۀ جهانی برنامۀ هسته ای ایران را شفاف تلقی نمی کند.»لئون پانِتا، رییس سازمان سی.آی.ای، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، در مصاحبه ای با شبکه ای بی سی، گفته است، ایران می تواند ظرف دو سال دو بمب اتمی و سیستم پرتاب آن را تولید کند. 


رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا برای مذاکره با مقام های نظامی و اطلاعاتی اسراییل به این کشور رفته است
دریاسالار مایک مولن، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز یکشنبه، برای مذاکره با مقام های نظامی و اطلاعاتی اسراییل به این کشور سفر کرد.آقای مولن در اقامت کوتاه خود در تل‌آویو، از جمله با ارتشبد گابی اشکنازی، رییس ستاد کل ارتش اسرائیل و ژنرال عاموس یادلین، رئیس سازمان اطلاعات ارتش این کشور، دیدار کرد.برنامه هسته‌ای ایران، حمایت سوریه از حزب الله لبنان و سست شدن همکاری‌های اسرائیل و ترکیه از جمله محور گفت و گوهای مقام های دو کشور اعلام شده است. 


هاشمى رفسنجانى شرایط سياسى ايران را "آشفته بازار" خواند
اكبر هاشمى رفسنجانى، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و مجلس خبرگان، بار ديگر به انتقاد از شرايط سياسى حاکم بر ايران پرداخت و آن را «آشفته بازار» خواند.آقاى رفسنجانى در يادداشتى كه به مناسبت سالگرد انفجار دفتر حزب جمهورى اسلامى در روز هفتم تير ۱۳۶۰ در پايگاه اينترنتى شخصی وى منتشر شده، وضعيت سياسى امروز ايران را مشابه آن سال دانسته و از رخنه (به گفته او) "دشمنان دوست نما" در حکومت جمهوری اسلامی سخن گفته است.اكبر هاشمى رفسنجانى از يكسال پيش بارها از وضعيت سياسى فعلى ايران و حملات هواداران دولت به او و خانواده اش به شدت انتقاد كرده است. 


رئیس سی.‌آی.‌ای می گوید تحریم ها احتمالا باعث توقف برنامه هسته ای ایران نخواهد شد
لئون پانِتا Leon Panetta، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی .آی. ای، می‌گوید گرچه تحریم‌های تازه حکومت ایران را  بسیار تضعیف می‌کند اما احتمالا تهران را از پیشبرد برنامه هسته‌ای‌اش منصرف نخواهد ساخت.لئون پانِتا ، روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه ای. بی . سی گفت به باور واشینگتن، ایران هم‌اکنون اورانیوم برای ساخت دو بمب اتمی دراختیار دارد.رئیس سی. آی.ای افزود: «طبق برآورد ما اگر ایرانی‌ها تصمیم به ساخت بمب اتمی بگیرند، احتمالا در عرض یک سال می توانند به بمب و احتمالا یک سال پس از آن هم به نوعی سامانه پرتاب، دست یابند.»آقای پانِتا در عین حال افزود، اسرائیل "به شدت" بر این باور است که ایران تصمیم به ساخت بمب اتمی گرفته است اما مقام های این کشور به آمریکا برای استفاده از ابزار دیپلماتیک فرصت می دهند. 


پلیس کانادا به تظاهرات معترضان نشست گروه ۲۰ گاز اشک آور شلیک کرد
پليس كانادا در دومين روز از نشست سران كشورهاى گروه ۲۰ برای متفرق کردن معترضان از گاز اشك آور استفاده کرد.روز یکشنبه چند صد نفر به سمت محل بازداشت موقت شماری از معترضان راه پيمايى كردند و پليس مجبور شد براى اولين بار در پر جمعيت ترين شهر كانادا اقدام به شليك گاز اشك آور كند.در این بین شمار بازداشت شدگان به حدود ۶۰۰ نفر رسيده است.اعتراض ها به نشست سران كشورهاى گروه ۲۰ از عصر روز شنبه آغاز شد و هنگامى به خشونت گراييد كه تعدادى از افراد هرج و مرج طلب از جمع آرام معترضان جدا شدند و دست به اعمال خشونت آمیز زدند. 


تیم ملی فوتبال آرژانتین با شکست مکزیک راهی مصاف با آلمان شد
در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام جهانی فوتبال، تیم ملی آرژانتین روز یک‌شنبه در یک بازی پرگل با نتیجه‌ی سه بر یک از سد مکزیک گذشت و راهی دور بعد شد.گل‌های آرژانتین را توز (Tevez) و‌ هیگوئین (Higuaín) و تک ‌گل تیم مکزیک را نیز هرناندز (Hernández) به ثمر رساندند.تیم آرژانتین شنبه‌ی آینده در دور یک‌چهارم نهایی به مصاف آلمان خواهد رفت.


دومین روز از نشست سران گروه ۲۰ در کانادا آغاز شد
دومین روز از نشست سران ۲۰ كشور صنعتى جهان روز یکشنبه در تورنتوی کانادا آغاز به کار کرد.«مذاکره در باره‌ی اقتصاد پایدارتر جهانی» موضوع نشست دو روزه‌ی سران ۲۰ کشور قدرتمند اقتصادی جهان است.آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، در گفت‌وگو با خبرنگاران، توافق‌های نشست را چنین اعلام کرد:- کاهش پنجاه درصدی کسر بودجه‌ی تمامی کشورهای عضو تا سه سال دیگر- ثبات بخشیدن کشورهای توسعه‌یافته به بدهی‌های سیستم دولتی خود تا شش سال دیگر- و فراخواندن قدرت‌های اقتصادی نوظهور به اینکه اجازه دهند ارزهایشان آزادانه‌تر جریان داشته باشند.روز شنبه، در اولین روز این نشست، هزاران تن در تورنتو دست به تظاهرات اعتراض‌آمیز زدند که به خشونت کشیده شد و به گفته‌ی پلیس کانادا، به بازداشت ۴۰۰ نفر انجامید.


تیم ملی فوتبال آلمان ۴ بر ۱ از سد انگلیس گذشت
در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام جهانی فوتبال، تیم ملی آلمان امروز (یک‌شنبه) در یک بازی پرگل با نتیجه‌ی چهار بر یک از سد انگلیس گذشت و راهی دور بعد شد.گل‌های آلمان را میروسلاو کلوزه، پودولسکی و‌ توماس مولر (دو گل) و تک ‌گل تیم انگلیس را نیز ماتیو آپسون به ثمر رساندند.تیم آلمان شنبه‌ی آینده در دور یک‌چهارم نهایی به مصاف برنده‌ی مسابقه‌ی آرژانتین – مکزیک خواهد رفت.

 


تمام حقوق بر اساس قانون کپی‌رایت برای رادیو فردا محفوظ است.



__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ