کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ تیر ۳, پنجشنبه

[farsibooks] Fwd: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/06/24 07:06:39 ب.ظ

 


---------- Forwarded message ----------
From: <radiofarda@list.radiofarda.com>
Date: 2010/6/24
Subject: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/06/24 07:06:39 ب.ظ



خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
2010/06/24 07:06:54 ب.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:
mizesabz.com
 
سرخط‌ خبرها

جام جهانی فوتبال با چهار مسابقه امروز ادامه می یابد
مسابقات جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی، با بازی تیم های اسلواکی با ایتالیا، پاراگوئه با نیوزیلند، دانمارک با ژاپن و کامرون با هلند امروز می یابد.


تابلوی نقاشی پیکاسو به قیمت 52 میلیون دلار به فروش رفت
تابلوی نقاشی پیکاسو با نام «چهره ی فرشته فرناندز دو سُوتو» به قیمت 52 میلیون دلار در حراجی کریستی لندن به فروش رفت. این تابلو از آثار معروف به «دوره رنگ ِ آبی» پیکاسو بود که به «نوشنده اَبسِنت» نیز معروف است. مالک این اثر «اَندرو لُوید وبر» نویسنده ئتاتر و نمایشنامه های موزیکال انگلیسی بود که اعلام کرده است که درآمد حاصل از فروش این تابلو را صرف بنیاد خیریه خود می کند. در حراج روز چهارشنبه، آثاری نیز از وَن گوگ و هِنری ماتیس فروخته شد.


روسیه می گوید اختلافش با بلاروس بر سر گاز حل شده است
شرکت گازپروم روسیه می گوید بلاروس 187 میلیون دلار بدهی معوقه خود را پرداخته و صدور گاز به بلاروس از سرگرفته شده است. روسیه صدور گاز به بلاروس را تا 60 درصد کاهش داده بود و الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس هم دستور داده بود تا جریان انتقال گاز ِ روسیه از این کشور به اروپا قطع شود. سخنگوی گازپروم گفت این شرکت 228 میلیون دلار بابت حق ترانزیت به بلاروس پرداخته و بلاروس هم در مقابل بدهی معوقه خود را پرداخت کرده است.


رئیس سابق انتشارات کل سپاه به سمت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد منصوب شد
محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهمن دری، از روسای سابق انتشارات کل سپاه پاسداران و مولف کتاب «ولایت مطلقه فقیه اصل دین است» را به معاونت فرهنگی این وزارتخانه منصوب کرد. از سمت های دیگر بهمن دری، سردبیری مجله پیام انقلاب، قائم مقام اداره ویژه کتاب وزارت ارشاد، سردبیر هفته نامه سروش، معاونت فرهنگی و قائم انتشارات صدا و سیما و معاونت ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام شده است.


پنج تبعه امریکا به جرم تروریسم در پاکستان هریک به ده سال زندان محکوم شدند
دادگاهی در پاکستان، پنج پاکستانی تبعه ی امریکا را به جرم طراحی حملات تروریستی، هر یک به 10 سال زندان و پرداخت جریمه محکوم کرد. این 5 نفر که بین 19 تا 25 سال دارند، ماه دسامبر گذشته بازداشت شده بودند و در دادگاهی غیرعلنی محاکمه شدند.


زمین لرزه جنوب کرمان را به لرزه درآورد
زمین لرزه ای با قدرت 4.2 ریشتر چهارشنبه شب ، شهر محمدآباد در جنوب استان کرمان را لرزاند. شدت این زمین لرزه و احتمال بروز پس لرزه ها، سبب شد تا بسیاری از مردم منازل و محل کار خود را ترک کنند و برخی نیز شب را در فضای باز سپری کردند. از میزات خسارت گزارشی نرسیده است.


گرد و غبار امروز به تهران هم می رسد
گرد وغبار آسمان استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه را فرا گرفت و  امروز به تهران هم می رسد.به گفته ی رئیس سازمان هواشناسی ایران، گرد و غباراز بعدازظهر امروز  تهران را نیز در بر می‌گیرد و از بعد از ظهر فردا از میزان آن کاسته می شود و به سوی استانهای شرقی می رود. گرد و غبار هوا در استان کرمانشاه به حدی است که مقام‌های استان، روز پنجشنبه را در این شهر تعطیل عمومی اعلام کرده‌اند.


دولت قرقیزستان از بازگشت حدود 70 هزار آواره از ازبکستان خبر داد
 دولت قرقیزستان می گوید حدود 70 هزار نفر از آوارگان از ازبکستان به قرقیزستان بازگشته اند.در جریان درگیری های قومی در قرقیزستان حدود 100 هزار نفر از ساکنان مناطق جنوبی این کشور به ویژه ازشهرهای اوش و جلال آباد، به ازبکستان گریختند. طبق آمار رسمی، این درگیریها دستکم 240 نفر کشته برجای گذاشت.


رئيس جمهوری روسيه امروز در واشنگتن با باراک اوباما ديدار می کند
ديميتری مدوديف، رئيس جمهوری روسيه امروز در واشنگتن با باراک اوباما ديدار می کند. مناسبات دو جانبه، گسترش روابط تجاری، برنامه های هسته ای ايران و کره شمالی، کنترل تسليحات و اوضاع قرقيز ستان محور مذاکرات دو طرف اعلام شده است. آقای مدوديف روز چهارشنبه از شهرک سيليکون ولی، Silicon Valley مرکز صنعت کامپيوتر آمريکا ديدن کرد. او گفت که می خواهد با آوردن فناروی پيشرفته به روسيه، اقتصاد مبتنی بر نفت و گاز اين کشور را تنوع بخشد. همزمان، شرکت سيستم های سيسکو Cisco Systems اعلام کرد که قصد دارد يک ميليارد دلار در طی ده سال آينده در روسيه سرمايه گذاری کند که از جمله ساخت يک مرکز کاميپوتر در نزديکی مسکو خواهد بود. ديميتری مدوديف همچنين از مرکز شبکه اجتماعی مجازی، توئيتر Twitter در سانفرانسيسکو ديدن کرد.


گرد و غبار در آسمان استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه
گرد وغبار آسمان استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه را فرا گرفت و مردم این نواحی را با مشکلات تنفسی مواجه کرده است.غلظت گرد و غبار موجود در هوا در استان کرمانشاه به حدی است که مقام‌های استان، روز پنجشنبه را در این شهر تعطیل عمومی اعلام کرده‌اند تا از رفت و آمد در سطح معابر عمومی کاسته شود.مدیریت حوادث غیر مترقبه‌ی استان خوزستان از مردم، بخصوص سالمندان، کودکان و افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی، خواسته شده به غیر از موارد ضروری از منازل خود خارج نشوند. به گزارش خبرگزاری مهر غلظت گرد و غبار در شهر اهواز به حدی بالاست که نفس کشیدن در داخل منازل نیز به سختی امکان‌پذیر است.


عفو بين‌الملل حکم زندانِ فعال حقوق بشر در سوريه را محکوم کرد
عفو بين‌الملل با صدور بيانيه‌ای حکمِ زندان مُهَنَد الحَسَنی، حقوق‌دان و فعال حقوق بشر در سوريه را محکوم کرد.در بيانيه‌ی عفو بين الملل آمده است که دادگاه جنايی دمشق روز چهارشنبه مُهَنَد الحَسَنی را به جرم «نشر اکاذيب» و «تضعيف روحيه‌ی ملّی» به سه سال زندان محکوم کرده است.مالکوم اسمارت، مدير بخش خاورميانه‌ی عفو بين‌الملل، خواستار دخالت شخص بشار اسد، ردّ همه‌ی اتهام‌ها و آزادی فوری مُهَنَد الحَسَنی ۴۴ ساله شد.مُهَنَد الحَسَنی رئيس سازمان حقوق بشر سوريه است پس از چندين بار احضار توسط دستگاه امنيتی سوريه، در تيرماه سال گذشته دستگير شد.


۱۲ نفر در حادثه‌ی برخورد قطار در اسپانيا کشته شدند
۱۲ نفر در حادثه‌ی برخورد با يک قطار سريع‌السير، در نزديکی بارسلون، اسپانيا کشته شدند.حادثه ساعت ۳۰ / ۱۱ چهارشنبه شب اتفاق افتاد، زمانی که گروهی از جوانان به جای عبور از مسير زيرگذر، در حال عبور ازعرض خط آهن بودند.در اين حادثه که بين بارسلون و آليکانته در جنوب اسپانيا روی داد، ۱۷ نفر زخمی شدند که حال سه نفر آنها وخيم اعلام شده است.


جولیا گیلارد، نخستین نخست وزیر زن استرالیا
جولیا گیلارد، به عنوان نخستین نخست‌وزیر زن استرالیا، زمام قدرت را در دست گرفت. حزب حاکم کارگر با برکناری کوین راد از رهبری این حزب، راه را برای رهبری خانم گیلارد هموار کرد.پیشتر، نظرسنجی‌های متعددی که در مورد محبوبیّت حزب کارگر و رهبری آن صورت گرفت، بخت این حزب را برای پیروزی در انتخابات آینده ضعیف دیده بود. از این رو، تغییر در رهبری و شیوه‌ی حکومت در شش ماهی که تا انتخابات عمومی باقی مانده است، امری اجتناب‌ناپذیر می‌نمود.با انتخاب خانم گیلارد، نرخ برابری دلار استرالیا در برابر ارزهای خارجی افزایش یافت و به این ترتیب بازار سرمایه‌گذاری به این انتخاب جدید واکنش مثبتی نشان داد.


ناتو: راهبرد ائتلاف در افغانستان تغییر نخواهد کرد
ناتو اعلام کرد راهبرد و سیاست نیروهای ائتلاف در افغانستان تغییری پیدا نخواهد کرد. این موضع پس از آن اعلام شد که رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه ژنرال استنلی مک‌کریستال، فرمانده‌ی نیروهای ائتلاف در افغانستان، را از کار برکنار کرد.آندرس فوگ راسموسن، دبیر کل سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، در این باره گفت: که با برکناری ژنرال مک‌کریستال، راهبردی که وی یکی از تدوین‌کنندگان آن بود، تغییر نخواهد کرد.باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا، هم در زمان معرفی ژنرال دیوید پترایوس به عنوان جایگزین ژنرال مک‌کریستال، تأکید کرده بود که این تغییر نفرات به معنی تغییر راهبرد و سیاست کلی در افغانستان نیست.


شورای فعالان ملّی - مذهبی خواستار آزادی احمد زيدآبادی شد
شورای فعالان ملّی - مذهبی با صدور بيانيه‌ای خواستار آزادی احمد زيدآبادی و همه‌ی زندانيان سياسی شد.در اين بيانيه آمده است که صدور حکم بی‌سابقه‌ی پنج سال حبس و شش سال تبعيد در گناباد و محروميت دائم از فعاليت‌های سياسی و مطبوعاتی، و تأييد آن در دادگاه تجديد نظر هيچ تناسبی با فعاليت يک روزنامه‌نگار و تلاش‌های مسالمت آميز يک فعال سياسی ندارد.اين بيانيه در پايان از قوّه‌ی قضائيه می‌خواهد که بيش از اين تحت تأثير فشارهای سياسی و امنيتی قرار نگيرد و تنها بر اساس قانون و رعايت بی‌طرف و عدالت حکم کند.


انتقال بهزادیان نژاد، مشاور ارشد ميرحسين موسوی به بند ۳۵۰ اوين
قربانعلی بهزاديان نژاد، استاد دانشگاه و مشاور ارشد ميرحسين موسوی، به بند ۳۵۰ زندان اوين منتقل شد.به گزارش سايت کلمه، او  دی ماه پارسال، يک روز پس ازعاشورا، بازداشت شده و از آن زمان تاکنون در اوين زندانی است.بهزاديان نژاد روز سه شنبه به همراه عليرضا بهشتی شيرازی، ديگر مشاور ميرحسين موسوی به اين بند از زندان اوين منتقل شد.ارتباط تلفنی زندانيان سياسی اين بند با خانواده هايشان از شب دوشنبه به طور کامل قطع شده است و ساخت و ساز و بنايی نيز همچنان در بند ۳۵۰ ادامه دارد و زندانيان جای مناسب برای خواب و استراحت ندارند. 


دولت کانادا از اعمال مجازات هايی عليه ايران خبرداد
وزير امور خارجه کانادا «لورنس کانن» می‌گويد، کشورش در اعمال قطعنامه تحريمی اخير شورای امنيت عليه ايران، مجازات هايی عليه تهران در نظر گرفته است. لورنس کانن در عين حال تاکيد کرد، تحريم های يکجانبه کانادا مردم ايران را تحت فشار قرار نخواهد داد بلکه بر دولت تهران متمرکز است.وزير امور خارجه کانادا که درشبکه خبری سی تی وی اين کشور سخن می گفت، تصريح کرد که مجازات ها شامل مبادلات تجاری بين ايران و کانادا که بخش عمده ی آن فروش گندم است، نخواهد شد.


مهدی کروبی و ميرحسين موسوی تضعيف جايگاه مجلس را نگران کننده و تاسف‌بار خواندند
مهدی کروبی روز چهارشنبه به ديدار ميرحسين موسوی رفت و پيرامون مهم ترين  حوادث چند روز گذشته با او گفت وگو کرد.در اين ديدار سران مخالف دولت، با اشاره به تجمع روز سه شنبه هواداران دولت در برابر مجلس شورای اسلامی، تضعيف جايگاه مجلس را موجب نگرانی و تاسف خواندند. ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، تاکيد کردند، عده ای حتی جايگاه اين مجلس که شرائط انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان در آن رعايت نشده را هم  برنمی تابند. در اين ديدار طرفين تاکيد کردند تا همگان در مقابل اين گونه رفتارها که جايگاه نهاد قانونگذاری و اختيار نمايندگان را سلب می کند، موضع بگيرند و به قانون گريزان اجازه ندهند با چنين شيوه هايی، به گفته آنها « مقاصد نامشروع» خود را پيش ببرند. موسوی و کروبی همچنين ضمن تاکيد بر مطالبات به گفته آنها «به حق جنبش سبز» از تمامی گروه ها به ويژه اصناف خواستند در ارتقای آگاهی لايه های مختلف جامعه نسبت به مطالبات به حق و مشروع خود تلاش کنند».

 


تمام حقوق بر اساس قانون کپی‌رایت برای رادیو فردا محفوظ است.



__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ