کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ تیر ۱, سه‌شنبه

[farsibooks] Fwd: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/06/23 12:31:02 ق.ظ

 


---------- Forwarded message ----------
From: <radiofarda@list.radiofarda.com>
Date: 2010/6/22
Subject: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/06/23 12:31:02 ق.ظ




 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
2010/06/23 12:31:33 ق.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:

simezard.com


 
سرخط‌ خبرها

عليرضا بهشتی شيرازی، مشاور ِارشدِ ميرحسين موسوی به بند ۳۵۰ زندانِ اوين منتقل شد
عليرضا بهشتی شيرازی مشاور ارشد ميرحسين موسوی بدون اطلاع قبلی و بدون دليل خاصی به بند ۳۵۰ اوين منتقل شده است. به گزارش سايت کلمه نزديک به ميرحسين موسوی، محمد نوری زاد، روزنامه نگار و فيلمساز منتقد دولت نيز، به رغم بيماری و وضعيت جسمی نامناسب به بند ۳۵۰ اوين منتقل شده است که به نوشته اين سايت خبری، اين بند از زندان اوين از امکانات بهداشتی و درمانی نامناسبی برخوردار است.ارتباط تلفنی زندانيان سياسی اين بند با خانواده هايشان از شب دوشنبه به طور کامل قطع شده است و ساخت و ساز و بنايی نيز همچنان در بند ۳۵۰ ادامه دارد و زندانيان جای مناسب برای خواب و استراحت ندارند. 


وزارت مسکن و شهر سازی از احتمال افزايش اجاره بهای مسکن خبرداد
وزارت مسکن و شهرسازی دولت دهم پيش بينی کرده است، در ماههای آينده و با آغاز فصل جابه جايی ها، اجاره بهای مسکن با افزايش همراه شود. براساس آمارهای بانک مرکزی، نرخ اجاره بهای مسکن در ايران در سال گذشته نيز با افزايش روبرو بود به نحوی که در زمستان گذشته اين بخش رشدی ۱۴درصدی نشان می دهد.اين در حالی است که محمود بهمنی، رييس کل بانک مرکزی در روزهای گذشته دليل کاهش نرخ تورم و رسيدن اين نرخ به ۹ و ۹ دهم درصد در گزارش های این بانک را، ناشی از ثابت ماندن نرخ اجاره بهای مسکن اعلام کرده بود که به گفته بهمنی از جمله اقلام موثر در کاهش يا افزايش نرخ تورم به شمار می آيد.


بدهی ۳ ميليارد تومانی تیم استقلال به بازیکنان
علی فتح الله زاده، سرپرست جديد استقلال تهران می گويد، اين باشگاه از فصل قبل حدود دو ميليارد و هفتصد ميليون تومان فقط به بازيکنان بدهکار است و به گفته او اين بدهی برای باشگاه استقلال به مشکل بزرگی تبدیل شده است. سرپرست تيم استقلال که در يک برنامه راديويی در شبکه راديو ورزش ايران سخن می‌گفت، گفته است که نيمی از هزينه های باشگاه استقلال برای فصل بعد را سازمان تربيت بدنی تامين خواهد کرد و مسوولان اين باشگاه موظف هستند برای  ۵۰ درصد باقی مانده هزينه‌ها درآمدزايی کنند.اعداد و ارقام از بدهی‌های باشگاه استقلال در حالی اعلام می شود که از يک سال قبل محمود احمدی نژاد وعده ورود دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپوليس تهران به بورس را در شعارها و برنامه های اقتصادی خود اعلام کرده‌بود که تاکنون محقق نشده است. 


يک موسسه آموزشی، نفرات برتر کنکور امسال را پيش از برگزاری اين رقابت پيش بينی کرد
۱۰ روز مانده به کنکور ۸۹، يکی از روزنامه های چاپ ايران در اقدامی بی سابقه، با چاپ نام و عکس ۱۴۰ دانش آموز حاضر در اين رقابت علمی، پيش بينی کرده است که اين افراد رتبه های نخست کنکور امسال را کسب خواهند کرد.به گزارش خبرگزاری مهر، چاپ اين نام ها و عکس ها در واقع آگهی تبليغاتی يکی از موسسات آموزشی آمادگی کنکور بوده است.اين موسسه آموزشی در اين آگهی تبليغاتی تاکيد کرده است برای اثبات اطمينان بخش بودن ميزان آموزش خود، اين آگهی را يک ماه قبل از برگزاری کنکور به چاپ رسانده تا پس از پايان کنکور و اعلام نتايج، والدين و دانش آموزان دقت آنها را بستايند. 


رئيس مجلس شورای اسلامی واکنش هواداران دولت در برابر مصوبه مجلس را «کينه توزانه» خواند
علی لاريجانی، رئيس مجلس شورای اسلامی، روز سه‌شنبه در جلسه علنی مجلس واکنش‌های منفی هواداران محمود احمدی‌نژاد به مصوبه اخير نمايندگان درباره دانشگاه آزاد را «کينه‌ توزانه و وهن‌آلود» خواند و آنها را به «فحاشی و آلوده کردن فضا به توهمات» متهم کرد.علی لاريجانی روز دوشنبه نيز در واکنش به اعتراض‌های هواداران دولت، گفته بود: «اگر کسی در رسانه‌ها در مورد مجلس با دريدگی صحبت کند، دليل منطقی بودن صحبتش نيست.»مجلس شورای اسلامی، روز يک‌شنبه، عملا با تصويب قانونی، اساسنامه جديد دانشگاه آزاد را که در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصويب رسيده بود لغو و راه را برای وقف اموال اين دانشگاه باز کرد.اما اين مصوبه با انتقاد شديد هواداران دولت همراه شد که روز سه شنبه با تجمع عده‌ای در برابر مجلس به اوج خود رسيد.


هواداران دولت تهديد کردند، مجلس را به توپ خواهند بست
تعدادی از هواداران دولت، روز سه شنبه با تجمع در برابر مجلس شورای اسلامی تهديد کردند اگر مجلس از مصوبه خود درباره دانشگاه آزاد بازنگردد، مجلس را به توپ خواهند بست.تجمع‌کنندگان در برابر مجلس شورای اسلامی به مصوبه روز يکشنبه نمايندگان مبنی بر لغو مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی و موافقت با وقف اموال اين دانشگاه اعتراض داشتند.پايگاه خبری فراکسيون خط امام مجلس شورای اسلامی، «پارلمان‌نيوز»، در گزارش خود از اين تجمع، آن را تجمعی همراه با اهانت‌های وقيحانه به نمايندگان مجلس و علی لاريجانی، توصيف کرد.  


تيم ملی فرانسه از رقابت های جام جهانی حذف شد
تيم ملی فوتبال فرانسه، با شکست دو بر يک در برابر آفريقای جنوبی از حضور در دور بعدی رقابت های جام جهانی ۲۰۱۰ بازماند.اروگوئه و آفريقای جنوبی در ديدارهای همزمان گروه نخست ِ رقابت‌های جام جهانی، حريفان خود را شکست دادند. در ديگر ديدار اين گروه تيم ملی اروگوئه با نتيجه يک بر صفر بر مکزیک پیروز شد تا دو تيم اروگوئه و مکزيک از گروه نخست رقابت های جام جهانی به مرحله بعد صعود کنند. 


بازی تيم های مکزيک و اروگوئه و فرانسه و آفريقای جنوبی در جريان است
دور سوم مسابقات فوتبال جام جهانی فوتبال در آفريقای جنوبی با بازی مکزيک – اورگوئه ادامه دارد. نتيجه بازی اين دو تيم تا کنون صفر- صفر است. تيم های فرانسه و آفريقای جنوبی نيز همزمان رقابت می کنند که تاکنون آفريقای جنوبی با یک گل جلوتر است. نيجريه با کره جنوبی و يونان با آرژانتين هم امروز مسابقه می دهند.


محاکمه ی 10 تن از اعضای جندالله در سیستان و بلوچستان آغاز شد
به گفته ی ابراهیم حمیدی، رئيس‌ كل دادگستری سيستان و بلوچستان، رسیدگی به پرونده 10 نفر از اعضای گروه جندالله، روز سه شنبه در این استان آغاز شد. به گزارش خبرگزاری های ایران، این عده به محاربه متهم شده اند. این افراد چند روز پس از اعدام عبدالمالک ریگی، رهبر گروه جندالله در زندان اوین، محاکمه می شوند.


میلیون ها دلار از پول پنتاگون بطور غیر مستقیم به جیب طالبان می رود
بر اساس گزارشی که برای کنگره آمریکا تهیه شده، دهها میلیون دلار از پولی که وزارت دفاع آمریکا به شرکت های خصوصی تامین امنیت کاروان های تدارکات می پردازد، بطورغیرمستقیم به جیب طالبان می رود. این گزارش می گوید که این شرکت ها با نقض مقررات وزارت دفاع آمریکا، بخشی از پول را به جنگ سالاران، فرماندهان و مقام های افغان، می پردازند که از طریق آنها به دست طالبان می رسد. در این گزارش که روز سه‌شنبه در کنگره بررسی می شود، آمده است که استفاده از شرکت‌هاى خصوصى پیامدهاى ناخواسته‌اى به دنبال داشته و ممکن است به تلاش‌هاى آمریکا براى مبارزه با فساد و ایجاد دولتى کارآمد در افغانستان لطمه بزند.


احضار سفیر آلمان در تهران برای اعتراض به مجروح شدن یک متقاضی ویزا در تهران
وزارت خارجه ی جمهوی اسلامی با احضار سفیر آلمان در تهران به مجروح شدن یک زن ایرانی در ازدحام دریافت ویزا در سفارت آلمان در تهران اعتراض کرده است. تلویزیون ایران در گزارشی، نگهبانان سفارت آلمان را مقصر دانست. وزارت خارجه آلمان در برلین گفت که در حال بررسی موضوع هستند و تاکنون دلیلی بر اینکه سفارت در این زمینه تقصیری داشته در دست ندارند. اکثر نگهبابان سفارت آلمان در تهران ایرانی اند و متقاضیان دریافت ویزا هروز صبح در مقابل این سفارتخانه ازدحام می کنند. آلمان از قطعنامه ی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران حمایت کرده است.


کمیسیون اروپا: روسیه و بلاروس به تعهدات خود درباره صدور گاز عمل کنند
در پی بالاگرفتن اختلاف روسیه با بلاروس بر سر گاز، کمیسیون اروپا از این دو کشور خواست به تعهدات خود عمل کنند. از سوی دیگر، شرکت گاز پروم روسیه می گوید قطع جریان گاز ِاین کشور از بلاروس به اروپا، بر صدور گاز تاثیری ندارد زیرا به گفته او، روسیه می تواند بجای مسیر بلاروس، گاز را از خطوط لوله ی اوکراین صادر کند.


بلاروس انتقال گاز روسیه از مسیر بلاروس به اروپا را قطع کرد
الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس دستور داده است تا انتقال گاز روسیه به اروپا از مسیر بلاروس قطع شود. بر پایه گزارش ها، لوکاشنکو در جلسه امروز با وزیرخارجه روسیه، در مینسک، MINSK پایتخت بلاروس، گفته است که روسیه، مسئله بدهی های بلاروس را به «جنگ گاز» تبدل کرده است. شرکت گاز پروم روسیه امروز صبح اعلام کرد که صدور روزانه ی گاز به بلاروس را 30 درصد کاهش می دهد. به گفته این شرکت، بلاروس نزدیک به 200 میلیون دلار به آن بدهکار است و اقدامی برای پرداخت آن نمی کند. بلاروس به نوبه خود می گوید روسیه بابت حق ترانزیت، 200 میلیون دلار به این کشور بدهکار است.


دولت قرقیزستان سوخت نیروهای آمریکا در پایگاه مناس را تامین می کند
مقامات قرقیزستان از راه اندازی یک شرکت دولتی برای ارائه سوخت به پایگاه هوایی امریکا در مَناس خبر می دهند. این شرکت جایگزین یک سری از شرکتهای خصوصی واسطه خواهد شد.دادستانی قرقیزستان می گوید: شرکتهای خصوصی که با نظارت ماکسیم باقی یف، پسر رئیس جمهور سابق، سوخت این پایگاه را تامین می کردند، حدود 80 میلیون دلار مالیات پرداخت نکرده اند. امریکا از پایگاه مناس برای ارسال تدارکات به نیروهای خود در افغانستان استفاده می کند.


بر اثر انفجار بمب در استانبول دستکم 5 نفر کشته شدند
در انفجاری بمبی در کنار اتوبوس حامل نظامیان ترکیه در استانبول، دستکم 5 نفر کشته و 12 تن زخمی شدند. این انفجار صبح سه‌شنبه، در نزدیکی یک مجموعه‌ی مسکونی متعلق به ارتش روی داد. یک گروه تندروی کرد، مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته است.این انفجار در حالی روی می‌دهد که ارتش ترکیه از روز دوشنبه استقرارشمار زیادی از نیروهای خود را در مرز این کشور با کردستان عراق آغاز کرد. در روزهای اخیر عده ای از سربازان ترکیه و اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه، پ کا کا، در درگیری ها کشته شدند.


همه پرسی قانون اساسی روز یکشنبه در قرقیزستان برگزار خواهد شد
رئیس دولت موقت قرقیزستان می گوید که همه پرسی قانون اساسی در روز یکشنبه برگزار شد. او پس از بازدید از مناطق جنوبی قزقیزستان باوجود نگرانی های امنیتی پس از خشونت های قومی گفت: هرگونه تاخیر در برگزاری همه پرسی می تواند منجر به بی ثباتی بیشتر شود.برگزاری رفراندوم قانون اساسی ماه آوریل گذشته درپی اخراج باقی یف، رئیس جمهور سابق برنامه ریزی شده بود.


شرکت گازپروم از کاهش 30 درصدی تحویل گاز به بلاروس خبر داد
روسیه تحویل گاز طبیعی به بلاروس را مشروط بر پرداخت بدهی 192 میلیون دلاری دولت این کشور به روسیه کرد.رئیس شرکت دولتی گازپروم با اشاره به کاهش 30 درصدی تحویل گازاز صبح امروزگفت: بلاروس از روز گذشته تاکنون هیچ اقدامی برای پرداخت بدهی خود به روسیه نکرده است. گازپروم روز دوشنبه درپی کاهش 15 درصدی تحویل گاز، به بلاروس هشدار داده بود که درصورت عدم پرداخت بدهی اش، تحویل گاز به آن کشور را تا 85 درصد کاهش خواهد داد.


 



 
تمام حقوق بر اساس قانون کپی‌رایت برای رادیو فردا محفوظ است.



__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ