کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ تیر ۱, سه‌شنبه

[farsibooks] Tuesday 22 June 2010 Tir 1st 1389, Fwd: Best of Balatarin for 06/23/2010

 


http://us1.campaign-archive.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=82626f5a68&e=457d8de126


---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin <balatarin@sabznameh.com>
Date: 2010/6/22
Subject: Best of Balatarin for 06/23/2010


Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




چوبین مامان داشته، به ما نشونش نداده بودن! عکس رو که دیدم احساس کردم بهم خیانت شده. چوبین شخصیت مهمی بود توی بچگی من. مامان داشته، آخرش هم به مامانش رسیده، اونوقت بخاطر شئونات اسلامی بچه رو بی خانواده کردن.
با ۳۲۹ امتیاز و ۱۱۴ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


دست نوشته حاميان احمدي احمدي نژاد در تجمع مقابل مجلس در اعتراض به وقف دانشگاه آزاد - 1/4/89
با ۲۸۲ امتیاز و ۵۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در راستای اعلام آمادگی سپاه ایران برای مهار لکه نفتی مکزیک .....همين
با ۲۰۳ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


محمد خاتمی در دیدار با گروهی از جوانان اصلاح طلب، ضمن هشدار نسبت به تاثیرات منفیِ تداوم روش های فعلی حکومت بر اصل دین و اصل نظام، خواستار باز شدن فضای حاکم بر جامعه و اجازه فعالیت به تشکل‌های سیاسی شد و تاکید کرد "وقتی آزادی نباشد گروههای مخفی و تروریستی پدید می‌آیند." خاتمی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما خاطرنشان ساخت "وقتی در رسانه ملی دائما مسائلی نادرست یک طرفه مطرح می‌شود (اگر درست هم باشد ناسزا گویی و تخریب کار غلطی است) فاجعه است"...
با ۱۹۰ امتیاز و ۳۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در اینجا چه می بینید؟ ایدئولوژی پوشالی که با حائل قرار دادن یک پرده، حریمش حفظ می شود و اگر روزی این پرده در افتد هیچ نماند! چه بوی بدی از این تصویر می آید. در نگاه اول خندیدم، ناگهان نگاه ناامید دخترک چنان تلنگری می زند که از تیپای نعلین هر فقیهی دردناک تر است، دخترک با نگاه معصومانه اش و با همان خردسالی اش، این عکس را آینه آینده نمایش دید و من نفهمیدم.از دلهره و ترس آینده اش، قلبش چون قطرات قربانیان این تفکر دهشت می تپید. نگاهش را با یک بستی عروسکی دزدیم تا خاطرش آسوده شود اما حتم دارد که این کابوس سخیف شب باز، پابرهنه قدم بر عرصه رویاهای شیرینش خواهد گذاشت. نگاه دخترک مرا نیز برآشفت، از خنده روییده بر لبم شرم کردم. از چه این آوار بدبختی بر سرمان خراب شده؟ کدام آفتاب روی از این سرزمین برکشیده تا چنین سایه ای تاریک، بر سرمان فرش تاریکی پهن کند؟ به هوش باشیم، به هوش! آفتاب که رو برگرداند دیگر خبری از خنده گل آفتاب گردان نیست. در این عکس نه عصمت می بینم و نه عفت. می خواهی خبر از کدام عصمت بدهی؟ عصمتی که با یک پرده برقرار می شود و با نبودش از بین می رود. ما غریبه، اما خوب است خودت نگاهی به جایگاهتان بیاندازنی. بی عفتی از این بزرگ تر که در جایگاه شکر خدا قدرت کنترل نگاه و قوه جنسیه ات را نداشته باشی. من از این تفکر می ترسم، چه بوی بدی می دهد، چگونه می توانم مزه مزه اش کنم؟ حتی از قرقره اش نیز می ترسم، شاید آثارش در دهانم چنان آفتی ایجاد کند که هیچ سرکه ای دوایش نباشد.دل نگران این دخترک هستم، نمی خواهم چون مادرم چوب این تفکر بر سرش فرود آید. آهای بی خبر! آن پرده را محکم بچسب تا آن عصمت خیالی لکه دار نشود. –راستی خواهرم، شما عقب تر وایسا، یه کم اومدی جلو، نماز برادارا مشکل پیدا می کنه. –هی برادر، انگشت شصت پات موقع سجود روی زمین نبود، آن دنیایت از دست می رود ها!
با ۱۸۷ امتیاز و ۲۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


دیوار نوشته ای پیش از انقلاب
با ۱۷۸ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


تجمع شبه دولتی مخالفان وقف دانشگاه آزاد از ساعتی پیش مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار شده است. به گزارش خبرنگار پارلمان‌نیوز، بعد از موافقت نمایندگان ملت با وقف دانشگاه آزاد، از روز گذشته رسانه‌های حامی دولت و تشکل‌های دانشجویی دولتی وقیحانه‌ترین حملات را به نهاد قانونگذاری جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده‌اند و ده‌ها بیانیه با ادبیات خاص این گروه و با امضای به دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و پیام‌نور در اعتراض به وقف دانشگاه آزاد منتشر کردند! گزارش‌ها حاکی از آن است که علاوه بر شعارهای اهانت‌آمیز خطاب به نمایندگان ملت توسط این عده، آن‌ها تهدید کردند که اگر مجلس از این تصمیم خود کوتاه نیاید مجلس را به توپ خواهند بست!...
با ۱۷۰ امتیاز و ۲۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


عصرایران - صبح امروز برخی افراد به عنوان دانشجو در مقابل مجلس تجمع کرده بودند و اگرچه حضور آنان به صورت خودجوش اعلام شده بود اما شعارها و نحوه حضور این افراد حکایت از عملیات سازمان یافته ای علیه رئیس مجلس شورای اسلامی داشت. به گزارش خبرنگار عصرایران این افراد تعدادشان حدود 200 نفر بود اما برخی رسانه های یک جریان خاص سیاسی تعداد آنان را تا 2000 نفر اعلام کردند. نکته جالبتر اینکه در بین این دانشجویان خودروهای مجهز به سیستم صوتی و آب سرد کن و منبع آب دیده می شد و از همه عجیب تر اینکه این خودروها فاقد پلاک بودند. اما در این بین می توان به حملات بی سابقه و شدیداللحن این افراد علیه علی لاریجانی اشاره کرد. این افراد در شعارهایی تند با مقایسه لاریجانی با افرادی که سران فتنه می خواندند خواستار استعفای فوری لاریجانی بودند. ماموران امنیتی و انتظامی هم بدون کوچکترین واکنشی تنها نظاره گرد فحاشی و هتاکی به رئیس مجلس و نمایندگان مجلس بودند. این در حالی است که این تجمع ، مجوز از وزارت کشور نداشت و پلیس نیز بارها اعلام کرده است با هر گونه تجمع بدون مجوز برخورد خواهد کرد. سوالی که در بین خبرنگاران مجلس مطرح بود این بود آیا افراد به همین آسانی می توانند در مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کنند و علیه رئیس جمهور کشور شعار سر دهند؟! با این حال برخی نمایندگان از جمله حمید رسایی نماینده تهران نقش اصلی را در سازماندهی این افراد و جهت دادن به شعار ها داشتند و با حضور در بین آنان افراد را دعوت به جلو رفتن و سر دادن شعار علیه رئیس مجلس می کردند.
با ۱۶۴ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


انتظار مردم ،انتظار جنبش و انتظار تاريخ از موثرينش بيش از آن است كه به مصلحت حفظ جان و مال مردم ، حكومتهاي جائر را به حال خود واگذارند. اگر باور داريد كه خيابان محل مناسبي براي پايين كشيدن حكومت ظالم اسلامي نيست، اگر اين جانيان را ابايي از ريختن خون مردم نميدانيد، اگر به مصلحت مبارزات بدون خشونت پايبنديد، پس فرمان تحريم ها و نافرمانيهاي مدني را صادر كنيد . اين حكومت تا آنجا ذليل شده است كه براي بقايش به هر كس و ناكس باج ميدهد و آنان كه از قبل برقراري و ماندگاري اين دستگاه منفعت ميبرند، اگر منافعشان به خطر افتد به راحتي چشم ميپوشند از حمايتشان. آقاي مهندس موسوي، آن روز مبادايي كه ميگويند امروز است. بايد سامان داد به مبارزه و يا مبارزه منفي و اين سامان دهي، امروز در دستان شما است. به عنوان نمونه ميتوانيد به نفع باغداران و كشاورزان داخلي، خريد ميوه و تره بار و محصولات كشاورزي وارداتي را تحريم كنيد. ميتوانيد فرمان به تحريم دهيد و از اين طريق درآمد ميلياردي بخشي از عمال رژيم را به مخاطره اندازيد و از طرفي ديگر حمايت خود را از قشر خاكستري اثبات نماييد. هم به خيل حاميان جنبش افزوده ميشود و هم نان داني چماق به دستان حكومتي تخته ميشود و هم روح زندگي و جريان مبارزه در جنبش تقويت ميگردد. آقاى مهندس؛ اگر چگوارا نيستيد، گاندى باشيد
با ۱۵۸ امتیاز و ۷۹ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


معترضین۲۰۰نفری به تصمیم مجلس دارن نماز می خونن! برا اینکه بین خانوم ها ...و آقایون فاصله بیفته پارچه گرفتن:) در عکس دیگری که می شود جمعیت آنها را به راحتی شمرد حداکثر ۲۰۰ نفر دیده می شوند. حالا ببینید امشب ضرغامی چه می کنه و فردا کیهان چه شاهکار فتوشای بیرون می ده.
با ۱۴۲ امتیاز و ۲۶ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


سوتی رجانیوز: در این تجمع که با مجوز قانونی از وزارت کشور در مقابل مجلس برگزار شده بود، نمايندگان تشكل هاي مختلف دانشجويي در سخنانی اعتراض خود را به مصوبه اخیر مجلس اعلام کردند.
با ۱۳۰ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


اوباش طرفدار دولت: مجلس بی‌ ولایت تعطیل باید گردد:// به گزارش خبرگزاری سپاه (فارس)، امروز شماری از اوباش حکومتی در مقابل مجلس تجمع کرده و به سردادن شعار علیه علی لاریجانی رئیس مجلس رژیم پرداختند. // بنابر این گزارش شعارها به قرار زیر بوده است: "نماینده جاسبی اخراج باید گردد"، "نماینده خائن شرمت باد شرمت باد"،‌ "مجلس، مافیا پیوندتان مبارک"، "جاسبی قانون شکن شرمت باد شرمت باد، "مجلس جاسبی‌گرا استعفا استعفا "، "مرگ بر اسلام آمریکایی "، "عباسپور تهرانی استعفا استعفا "، "برادرزن جاسبی استعفا استعفا "، "وکیل حزب‌الهی تشکر تشکر"، " وکیل بابصیرت تشکر تشکر"، "جاسبی جاسبی ننگ به نیرنگ تو"، "مجلس لاریجانی تو مشت رفسنجانی"، "جاسبی حیاکن سلطنت را رها کن"، "جاسبی حیا کن بیت‌المال را رها کن"، "مجلس بی‌ولایت تعطیل باید گردد"، "غارتگر بیت‌المال اعدام باید گردد"، "جاسبی آمریکایی آدم رفسنجانی".
با ۱۲۸ امتیاز و ۳۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


اکثر نمایندگان مجلس به تجمیع انتخابات شوراها با انتخابات ریاست جمهوری رای دادند موافقان این طرح به مواردی چون پرهزینه بودن انتخابات، تزلزل در مدیریتهای شهری، ناکارآمدی شوراها بدلیل کوتاه بودن عمر آن اشاره کردند. از سوی دیگر، مخالفان طرح ، این طرح را مخالف قانون اساسی و شرع می دانستند و معتقد بودند چون مردم ، اعضای شوراها را برای 4 سال انتخاب کرده اند نمی توان این دوره را به 6 سال افزایش داد. موافقان معتقد بودند قانون اساسی برای شوراها طول زمان مشخص نکرده است.
با ۱۲۲ امتیاز و ۱۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


با گذشت 18 روز از آغاز آتش سوزی و فوران گاز در میدان نفت شهر، عملیات مهار و کنترل آتش سوزیها در این میدان مشترک نفتی هنوز آغاز نشده است. به گزارش مهر، چاه شماره 24 میدان نفتی نفت شهر از بامداد 8 خرداد ماه امسال به دلایل نامشخصی به دنبال نشت و فوران گاز دچار آتش سوزی شد که ارتفاع شعله های آتش، دود و خاکستر این حادثه حدود 70 متر گزارش شده است. در حال حاضر با گذشت حدود 18 روز نه تنها اقدامات انجام گرفته منجر به کنترل آتش در این میدان مشترک نفتی نشده که تاکنون تعداد جان باختگان این حادثه نفتی به 4 نفر افزایش یافته است. در همین حال حیدر بهمنی مدیرعامل شرکت ملی حفاری درباره آخرین وضعیت مهار و کنترل آتش و فوران نفت و گاز در چاه شماره 24 میدان نفت شهر با بیان اینکه هم اکنون با نصب و آماده سازی سیستمهای آتی واگن، پمپهای فشار قوی آب و لوله های انتقال دهنده درصدد حمله مستقیم به آتش در این میدان نفتی هستیم، گفت: با انجام این بخش از عملیات مهار، به زودی دو دستگاه حفاری نیز برای حفر 2 حلقه چاه جهت دار در منطقه مستقر و عملیات حفاری آغاز خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه با انجام عملیات ساخت و آبگیری استخر، بخش زیادی از مشکلات برای خنک سازی تجهیزات و تیم عملیاتی برطرف شده و مهار گران قسمتی از تجهیزات به جا مانده از دستگاه حفاری 118 را از محل خارج و به بیرون از منطقه آتش انتقال دادند، تصریح کرد: هم اکنون عملیات تسطیح و محوطه سازی به سرعت در حال پیشرفت بوده و با خاک ریزی اطراف چاه حلقه محاصره آتش تنگتر و دسترسی به چاه آسانتر شده است. مدیر تیم عملیات اطفا حریق چاه شماره 24 نفت شهر نیز گفت: تیم عملیاتی حاضر در منطقه با برگزاری جلسات مستمر روزانه وضعیت چاه را پایش کرده تا بتوانند علاوه بر حفاری جهت دار به صورت مستقیم نیز به آتش حمله کرده و عملیات مهار جهت سرعت بخشیدن به کار را با بهترین روشهای ممکن انجام دهند. چاه شماره 24 نفت شهر 8 خرداد ماه امسال در حین عملیات حفاری در عمق 613 متری با نشت و خروج گاز و نفت از داخل و اطراف چاه، دچار حادثه شد.
با ۱۲۰ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


جـــرس:رئیس جمهوری سابق ایران، پیرامون لباس شخصی ها نیز تاکید کرد "من اینها را خودسر نمی‌دانم چون اینها با امنیت کامل هر کاری بخواهند خلاف ضوابط قانونی و شرعی انجام می‌دهند؛ با تجهیزات و لوازمی می‌آیند که در اختیار افراد عادی نیست و مصونیت هم دارند." محمد خاتمی در دیدار با گروهی از جوانان اصلاح طلب، ضمن هشدار نسبت به تاثیرات منفیِ تداوم روش های فعلی حکومت بر اصل دین و اصل نظام، خواستار باز شدن فضای حاکم بر جامعه و اجازه فعالیت به تشکل‌های سیاسی شد و تاکید کرد "وقتی آزادی نباشد گروههای مخفی و تروریستی پدید می‌آیند." خاتمی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما خاطرنشان ساخت "وقتی در رسانه ملی دائما مسائلی نادرست یک طرفه مطرح می‌شود (اگر درست هم باشد ناسزا گویی و تخریب کار غلطی است) فاجعه است." رئیس جمهوری سابق ایران، پیرامون لباس شخصی ها نیز تاکید کرد "من اینها را خودسر نمی‌دانم چون اینها با امنیت کامل هر کاری بخواهند خلاف ضوابط قانونی و شرعی انجام می‌دهند؛ با تجهیزات و لوازمی می‌آیند که در اختیار افراد عادی نیست و مصونیت هم دارند." به گزارش پارلمان نیوز، محمد خاتمی در دیدار با اعضای شورای مرکزی حزب جوانان اسلامی، ابتدا پیرامون نقش مهم خرداد ماه در تاریخ معاصر ایران سخن گفته و با یادآوری وقایعی چون درگذشت رهبر فقید انقلاب و قیام پانزدهم خرداد، حضور میلیونی مردم در عرصۀ مقاومت مدنی را خاطرنشان کرد . گفت "متاسفانه برخورد نامناسبی با حضور مدنی مردم در عرصه شد." رئیس‌ بنیاد باران با بیان اینکه "خرداد و این حوادث هم دستاورد های بزرگی داشته است"، اظهار داشت:" در١۴ خرداد امسال هم دیدیم چه حوادث تلخی بوجود آمد و معلوم شد که حتی به نام امام هم می‌شود با امام مخالفت کرد و به نام امام با میراث امام و نمادهای تداوم راه امام مخالفت و اعتراض و جفا کرد، این مساله مساله مهمی است که به نام امام و انقلاب با محتوا و راه و اندیشه امام مبارزه و مخالفت کرد." به زخم مردم نمک پاشیده شد رئیس دولت اصلاحات با اشاره به ٢۵ خرداد سال گذشته، یادآور شد: "حضور باشکوه و آرام و ضد خشونت مردم تا اینکه مطالبات خودشان را به مدنی ترین شیوه بیان كنند حادثه ای بود که باز در خرداد رخ داد." وی تاکید کرد: "با این حضور که می‌توانست نشان دهنده ظرفیت نظام جمهوری اسلامی برای تداوم راه و حرمت نهادن به مردم باشد برخورد بدی شد، که هنوزهم آثار آن را با انبوه زندانیان و آسیب دیدگانی و حتی کسانیکه جانشان را در این عرصه از دست دادند مشاهده می‌کنیم و متاسفانه به جای همدردی با آن‌ها و جبران آن، نمک هم به زخم آنها پاشیده شد." خاتمی ادامه داد: "البته در سی خرداد شصت هم جریانات تروریست و خشونت گرا اوج خشونت خود را نشان دادند و با دست زدن به کشتار وسیع و تداوم آن از جمله آنچه در هفت تیر و شهریور همان سال رخ داد مظلومیت جمهوری اسلامی و جنایت دشمنان آن را آشكارتر كرد." مظلوم مردم بودند رئیس‌جمهور سابق ایران تصریح کرد: "آنچه مظلوم است روح جمهوری اسلامی است که هم با دشمنی های خارجی روبرو است و هم با تنگ نظری نیروهایی که مدعی طرفدار انقلاب هستند و هم با گروه‌هایی که فقط و فقط راهکار را خشونت و توسل به خشونت می دانند، مظلوم مردم بودند که صاحب اصلی انقلاب بودند و هستند." وی با بیان اینکه "ما کسانی هستیم که دلمان می‌خواست و می‌خواهد که نظام جمهوری اسلامی قوی، آبرومند و دارای اعتبار باشد"، گفت: "وضعیتی که الان جمهوری اسلامی از نظر مدیریت و موقعیتی که در جهان دارد وضعیت مطلوبی نیست." رئیس موسسه بین‌المللی گفتگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها ادامه داد: "دغدغه خاطر خیلی از کسانی که دلبسته به انقلاب هستند وضعیت کنونی است که در آن قرار داریم، آن‌ها اگر هم وقتی صحبتی از تغییر می کردند؛ مراد تغییر آن چیزی بود که ما معتقدیم با معیارهای انقلاب و اسلام سازگار نبود و نیست و هدف آن بوده است اینکه وضعیت طوری باشد که متناسب با آن ارزشها و تامین نیازهای واقعی مادی و معنوی مردم باشد." خاتمی افزود: "این دقیقا به معنی دلبستگی به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است و قرار داشتن در کنار مردمی که صاحب اصلی انقلاب هستند." قرار بود شیوه علی را پیاده کنیم رئیس جمهور سابق تاکید کرد: "از افتخارات ما این بود که می‌گفتیم شیوه‌ای که می‌خواهیم پیاده کنیم شیوه‌ای است که در حکومت و زندگی حضرت علی تجربه شد...امام وقتی جمهوری اسلامی را مطرح کردند جمهوری را گفتند همان است که در دنیاست، یعنی محور و مدار مردمند میزان رای مردم است، ارکان حکومت از بالاترین تا پایین‌ترین مستقیم یا غیر مستقیم وابسته به رای و انتخاب مردم هستند، بطور کلی رضایت مردم شرط اصلی حکومتی است که مورد توجه است.جمهوری، دموکراسی و مردم سالاری که در دنیا مطرح است، تفکیک قوا، اینکه قدرت در مقابل مردم مسئول باشد، قدرت را مردم روی کار بیاورند، قدرت را مردم بتوانند بدون توسل به زور جا به جا کنند و اینکه قدرت باید پاسخگو باشد نسبت به آنچه از سوی مردم بدست او داده شده است." وی یادآور شد: "به طور خاص تکیه‌ای که در انقلاب شد و امام فرمود این بود که ما دلمان می‌خواهد نمونه حکومتی که علی بن ابیطالب داشت پیاده شود." علی بدون رضایت مردم حکومت نکرد خاتمی با طرح این سئوال که "علی(ع) چگونه حکومت می‌کرد؟"، گفت:"بنده فقط می‌خواهم روی رفتار امیرالمومنین با مخالفانش صحبت بکنم. امام علی به نظر ما شیعیان، انسانی بود که شخصیت او برای حکومت اسلامی و شایستگی او برای ولایت جامعه از طرف خدا مورد تایید قرار گرفته بود.اما اینکه چگونه روی کار می‌آید و چگونه کار را انجام می‌دهد خیلی درس بزرگی است." رئیس دولت اصلاحات تصریح کرد: "هیچ‌گاه به ذهن حضرت علی نیامد که اگر بتواند امکاناتی به دست آورد، بدون توجه به خواست و مطالبه مردم حکومت کن و این یعنی تا رضایت مردم نباشد تا مردم نخواهند حتی امیرالمومنین، انسان معصوم و شایسته‌ای که از طرف خدا مورد تایید است حکومتش را بر مردم تحمیل نمی‌کند.در واقع فعلیت حکومت مورد تایید الهی مبتنی بر رضایت مردم است که امام علی هم در بیان و هم عمل آن رانشان داد." خاتمی افزود: "امیرالمومنین وقتی هم که با خواست مردم روی کار آمدند نحوه تعاملشان با مردم و جامعه تعاملی عجیب بود، مساله عدل و داد و طرفداری از محرومان و سایر موارد؛ روش علی این بود که به نفع مردم و آنچه خواست خدا و جامعه، حرمت و شخصیت مردم بود آن را به کار می برد و قاطعانه عمل می‌کرد و به همین دلیل هم خیلی از افراد را از دست داد." رفتار علی با مخالفان چگونه بود؟ خاتمی خاطرنشان کرد "اما رفتار علی چگونه بود؟ برای او خیلی مهم بود و می‌دانست و پذیرفته بود که جامعه بدون مخالف نمی‌شود. نحوه تعامل او با مخالفین چگونه بود؟ همین طلحه و زبیر را در نظر بگیرید اینها شخصیت‌های بسیار برجسته بودند ولی نتوانستند عدل امیرالومنین را تحمل کنند و اولین کسانیکه نقض بیعت کردند همین‌ها بودند.چون دیدند علی تامین کننده خواست‌های آنها نبود او خدا و مطالبات مردم را در نظر دارد و از علی جدا شدند." وی تاکید کرد: "با این حال علی ابدا با آنها برخورد نکرد، آن‌ها را آزاد آزاد گذاشت، حتی به کسانیکه می‌خواستند برخورد کنند و می‌گفتند آن‌ها فتنه به پا می‌کنند می‌فرمود آنها آزادند و نمی‌خواهند حکومت ما را قبول کنند ولی دست به شمشیر نبرده‌اند آنها را رها کنید." رئیس‌جمهور سابق کشورمان ادامه داد: "بعد هم جنگ جمل درست شد، امیرالمومنین چقدر تلاش کرد جنگی رخ ندهد؛ خونی ریخته نشود.این طور نبود به محض اینکه کسانی مخالفت با علی ابن ابیطالب کرد با آنها برخورد كند.خیر مقاومت کرد و دیدید که جنگ را هم آنها شروع کردند.علی در مقابل جنگی که شروع شد مقاومت کرد یا مثلا در مقابل خوارج تا وقتی آنها دست به شمشیر نشدند امیرالمونین سهم آنها را از بیت المال قطع نکرد...وقتی خوارج دست به شمشیر بردند، آشوب کردند و سلاح به دست گرفتند علی هم برای دفاع از امنیت جامعه و حقیقتی که داشت مقابله به مثل کرد اما در جنگ نهروان روزهای متمادی اقدام به جنگ نکرد و تمام تلاشش این بود که بیایید گفت‌و‌گو کنید و شمشیرها را زمین بگذارید." سیدمحمد خاتمی تاکید کرد: "امام علی هرگز به محض اینکه کسی مخالفتی با ایشان می‌کرد حتی مخالف‌ های تند و اعتراض و تخطئه؛ (اتفاقا حضرت توصیه به انتقاد می کردند) با آنها نمی‌جنگید." مردم حق دارند اعتراض کنند وی یادآور شد: "انتقاد بلکه تخطئه موهبتی الهی است، مردم حق دارند اعتراض کنند و حرف بزنند.البته هیچ حکومتی آشوب و دست بردن به سلاح را نمی‌پذیرد." رئیس جمهور سابق در ادامه سخنانش گفت: "بسیار بد است وقتی مردم بخواهند از حقوقشان دفاع کنند حتی کسانیکه دلشان برای انقلاب می‌سوزد بیاییم برای توجیه برخورد با آن‌ها بگوییم آن‌ها براندازند، برانداز یعنی کسی که دست به سلاح می‌برد و بخواهد تشکیلات را از بین ببرد نه کسی که معتقد است حقی دارد و اعتراضی می‌کند و اتفاقا اعتراض آن هم بصورت مدنی است و در مسیر انقلاب." وی تاکید کرد: "اگر کسی گفت برداشت من از قانون اساسی این است و دارد نقض می‌شود و باید درست پیاده شود این تحکیم کننده نظام است، اگر بگوید بعضی روش‌هایی که وجود دارد خلاف ضوابط قانون اساسی و ضوابطی است که امام گفتند او دلبسته به نظام است." امروز فحش و دروغ و تهمت رایج شده است محمد خاتمی ادامه داد: "متاسفانه امروز فحش، دروغ و تهمت به کسانیکه حتی قبل از اینکه امام راحل در عرصه بیایند از ارادتمندان امام بودند و بعد هم از پیروزی انقلاب هم از ارکان و چهره‌های انقلاب بودند رایج شده و متهم به انواع اتهامات می‌شوند و نمی‌توانند از خودشان دفاع کنند." وی تاکید کرد" وقتی در رسانه ملی دائما مسائلی نادرست یک طرفه مطرح می‌شود (اگر درست هم باشد ناسزا گویی و تخریب کار غلطی است) فاجعه است... این شیوه با توجه به اینكه امواج اطلاع‌رسانی قابل مهار نیست سبب خواهد شد كه در طرف مقابل، كار به دست کسانی بیافتد که اصل نظام و انقلاب را قبول ندارند و در این میان این نظام و مردم هستند که لطمه می‌بینند." وقتی آزادی نباشد گروههای مخفی و تروریستی پدید می‌آیند خاتمی با بیان اینکه « "باید از تشکل‌هایی که خواستارپیشرفت کشور، سربلندی مملکت و نشان دادن چهره زیبا از اسلام و انقلاب هستند استقبال کرد نه اینکه آنها را محدود کنیم"، هشدار داد: "وقتی آزادی نباشد گروههای مخفی و تروریستی پدید می‌آید. اتفاقا نظام با نشاط و نظامی که به مردم اعتماد دارد فضا را باز می‌کند تا بصورت آشکار و با اساسنامه و مرامنامه گروه‌هایی که نمایندگی از بخش‌های مختلف می‌کنند بیایند و بحث و گفت‌و‌گو ونقد کنند." جلوگیری از احزاب، ضربه به مردم سالاری رئیس‌جمهور سابق ایران تصریح کرد:« "جلوگیری از احزاب و تشکل‌ها اولا بزرگترین ضربه به مردم سالاری است. ثانیا وقتی آزادی‌های مشروع آن‌ها سلب شد زمینه پیدایش جریان‌های مشكل آفرین پدید خواهد آمد. تشکل‌ها نباید دکور و بلکه باید آزاد باشند بتوانند حرف بزنند و انتقاد کنند اگر هم مشکلی پیش آمد طبق مقررات با آنها برخورد شود." وی با بیان اینکه "ما می‌خواهیم مردم حاکم بر سرنوشتشان باشند یعنی باید در انتخابات آزاد و سالم شرکت کنند؛ شرط آن هم آزادی احزاب و بیان است، نشریات آزادانه در چارچوب قانون فعالیت کنند و البته تفسیرهای دل به خواهی از قانون نشود." اینها خودسر نیستند، تحت امنیت هستند خاتمی همچنین اظهار داشت: "طبق قانون اساسی برگزاری راهپیمایی بدون حمل سلاح نیاز به مجوز ندارد، اگر خلاف قانون عمل شد طبق قانون با آنها رفتار شود در حالیكه امروز شاهد حضور و فعالیت‌های جریانات موسوم به خودسری هستیم که البته من اینها را خودسر نمی‌دانم چون اینها با امنیت کامل هر کاری بخواهند خلاف ضوابط قانونی و شرعی انجام می‌دهند؛ با تجهیزات و لوازمی می‌آیند که در اختیار افراد عادی نیست و مصونیت هم دارند." رئیس دولت اصلاحات تصریح کرد: "فکر می‌کنم امروز بعد از هزینه‌های زیادی که دراین یکسال همه و بخصوص نظام ما داد باید به این نتیجه رسیده باشیم كه هیاهویی که شد و هنوزهم می شود تاجریانات دلسوزدرون نظام راكه پشتوانه مردمی بزرگی هم دارند براندازمعرفی شوند هیاهو برای هیچ و از اساس باطل است." نمی شود مردم را خس و خاشاک نامید وی با اشاره به اهانت وارده به مردم از سوی برخی تریبون ها گفت "نمی شود بی حساب آنها راخس و خاشاک و مشتی اغتشاش‌گر نامید. البته من دشمنی و توطئه علیه نظام و مردم را انكار نمی‌كنم ولی چرا باید چهره‌هائی كه انتقاد و اعتراض دارند به این همه اتهامات متهم شوند و بعد هم برای این توهم و توجیه رفتارها، تحلیل ها و توجیه رفتارها تحلیل ها و توجیهات عجیب و غریب تراشیده می شود.اینها غلط است و فكر می‌كنیم امروز بی‌اساس بودن این توهم و نادرستی روش‌های اعمال شده بر اساس آن بر هر انسان منصفی آشكار شده باشد." خاتمی با اینکه "حتی تا حدودی دشمن اصلی را فراموش کردیم و دشمن تراشی کردیم"، گفت:"کسانیکه خواستار اجرای کل قانون اساسی هستند دوست جامعه هستند، اگر این تفکر و ذهنیت نادرست عوض شد و از بین رفت که اصلا مساله براندازی و از بین بردن نظام نیست همه می‌خواهند این نظام قوی باشد بگذاریم آزادی‌های مشروع در قانون اساسی باشد و مردم داور قضیه خواهند بود خیلی از مسلئل عوض خواهد شد." راه حل وی بعنوان راه حل های برون رفت از وضع موجود گفت: " باید بسیاری از این نیروهای خوب که یا بازداشت و یا تحت تعقیب هستند به صحنه بیایند، احزاب و گروه‌ها فعالیت قانونی خود را از سر بگیرند؛ ما هیچ‌گاه نمی‌خواهیم در مقابل نظام قرار بگیریم گرچه با کمال بی‌انصافی متهم به همه اتهامات می‌شویم و كسانی این اتهامات را می‌زنند كه خود بیشترین ضربه را به نظام وارد می‌كنند." رئیس دولت اصلاحات افزود: "اصلاحات یعنی ما نظام، انقلاب و قانون اساسی را قبول داریم، ولی اشکالاتی در سیاست‌ها و روش‌ها هست که باید با همین معیارها اصلاح شود، آیا درست است اصلاحات را طوری جلوه دهند که پدیده براندازی در کشور بوده است؟خیر انهایی که نظام را بد تعریف می کنند چهره امام را بد نشان می دهند قانون اساسی را به سادگی زیر پا می‌گذارند یا بصورت ناقص بر بخش هایی از آن تكیه و سخن‌های دیگر را فراموش می‌كنند آنها لطمه به نظام می زنند." خاتمی تاکید کرد: "ما اهل تعاملیم منتهی تعاملی که دقیقا از خواست و مطالبات مردم دفاع کند.مردم ما بیش از صد سال است آزادی و استقلال و پیشرفت برای کشور می‌خواهند.البته اکثریت انها متدینین خوبی هستند و به همین دلیل هم جمهوری اسلامی را پدید آورند و مستقر كردند." مردم بزرگوارند وی ادامه داد: "همه باید در ذهنیت و دیدگاه غلطی که مبتنی بر یک سلسله توهمات و سندسازی است تامل کنیم و بگوییم که نادرست است، باید روندها را اصلاح کرد اگر چنین شد اساس شکل‌دهنده بحران از بین خواهد رفت، از فضای امنیتی خارج خواهیم شد و فضا آزاد خواهد شد، باید کاستی ها و جفاهای گذشته را جبران کرد درعین حال معتقدم مردم بزرگوارند و واقع‌بین که حتی اگر بنا باشد این فضا در آینده ادامه پیدا نکند مردم از حق خودشان می‌گذرند." جبران پیشکش، ادامه ندهند رئیس دولت اصلاحات تصریح کرد: "جبران پیشکش، این مسائل تداوم پیدا نکند، آن وقت دلها به هم نزدیک خواهد شد و به انتقاد صحیح از وضعیت کشور در ابعاد مختلف پرداخته خواهد شد و خدمت به مردم و كشور و انقلاب فراگیر می شود." وی با تاکید بر اینکه "آزادی یعنی مخالف بتواند دربرابر آنجایی که قدرت و اختیارات است حرف بزند"، اظهار داشت: "مرز هم براندازی است؛ براندازی هم دست بردن به سلاح و ایجاد سازماندهی برای سرنگون کردن نظام است.خلاف اینها ساختگی است." رئیس‌جمهور سابق ایران ادامه داد: "کل قانون اساسی باید پیاده شود و هیچ کس نباید آن را نقض کند و همه باید دست به دست هم دهیم برای پیشرفت کشور، با این روش‌ها و سیاست‌ها و برنامه‌هایی که اجرا شده بخش قابل قبولی از جامعه ناراضی است.هنوز دیر نشده نگذاریم نارضایتی های موجود به اصل نظام سرایت بکند؛ خطری که امروز وجود دارد این است که کم کم مسائل متوجه اصل نظام می‌شود." وی یادآور شد: "اگر ما بد عمل کردیم چرا باید تاوان آن را دین بدهد؟چرا ما باید هر روش خودمان را بگوییم عین دین و انقلاب است و بعد این روش آثار بدی در جامعه داشته باشد و به اعتماد مردم لطمه بزند؟ این فاجعه است." بگذارید مردم آزاد باشند خاتمی توصیه کرد: "بگذارید کسانی كه غیر از دیدگاه رایج دارند و از دین و انقلاب دفاع می‌کنند آزاد باشند و حرف‌شان را بزنند تا بخش‌های بزرگی از جامعه از دین‌زده نشوند؛ به نفع انقلاب و كشور است كه فضا عوض شود و زندانیان آزاد شوند. فعالیت‌های همه جریان‌هایی كه در چارچوب قانون اساسی فعالیت می كنند آزاد باشد." وی افزود: "در حالی كه امروز از یكسو گروه‌های به اصطلاح خودسر آزادی و امنیت دارند ولی احزاب و تشكل‌های قانونی خدمتگزار محدود و ممنوع می‌شوند، تغییراین فضا به نفع همه است و آن‌گاه همه به آینده چشم داشت خواهیم دوخت." انتخابات آزاد سیدمحمد خاتمی خاطر نشان کرد: "آیند‌‌ه‌ای مدنظر است كه در آن باید انتخابات كه محوری‌ترین پایه مردم سالاری است آزاد و سالم باشد با شرائطی كه در آن حق مردم ضایع نشود و می‌توان شرایط و خصوصیات یك انتخابات آزاد و سالم را هم بیان كرد و به توافق رسید، آن وقت همه می توانیم از تلخی های گذشته عبور كنیم و به آینده در كنار هم بنگریم به شرط اینكه زمینه تلخی‌های موجود از میان برداشته شود." گفتنی است در ابتدای این دیدار دبیر کل و تنی چند از اعضای شورای مرکزی حزب جوانان اسلامی به بیان دیدگاهها و نظرات خود پرداختند که از جمله مطالب مطروحه انتقاد از محدودیت های موجود بر سر فعالیت احزاب و تشکل های قانونی و ایجاد مانع در مسیر اطلاع رسانی مستقل، انتقاد و ابراز نگرانی از فضای تخریب و تهمت به شخصیت های برجسته سیاسی و مذهبی که موجبات بدبینی در جامعه و بویژه جوانان را فراهم کرده، تك قطبی شدن جامعه از سوی مدیران ارشد اجرایی با هدف پوشاندن سوء تدبیرها، ضعف‌ها و جلوگیری از نقد عملکرد آنان در زمینه‌های مختلف سیاسی؛اقتصادی،فرهنگی و سیاست خارجی بود.
با ۱۲۰ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


همه مشكلات به يكباره حل شد . ارزاني و رفاه بالا رفت . در حد دولتي كه مديريت جهان برازنده اش است . آري امروز اسكناس 100000 ريالي يا همان ده توماني خودمان به بركت دولت مهرورز به سيستم اقتصادي وارد شد . ديگر غمتان مباد كه تنها با دو فقره از اين اسكناسها ميتوان يـــــــــــــــــــــــك كيلو گوشت خريد. اين پيروزي بزرگ را به آستان مقدس امام عصر(عج) تبريك ميگوييم .
با ۱۲۰ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


رئیس‌جمهور سابق کشورمان با تاکید بر اینکه « امروز بی‌اساس بودن توهمات و نادرستی روش‌های اعمال شده در یکسال اخیر بر هر انسان منصفی آشکار شده است»، نسبت به تاثیرات بسیار منفی ادامه این روش‌ها بر اصل دین و نظام هشدار داد و خواستار باز شدن فضای حاکم و اجازه فعالیت به تشکل‌های سیاسی شد. حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در دیدار با اعضای شورای مرکزی حزب جوانان اسلامی گفت:« خیلی خوشحالیم که در پایان ماه خرداد و قلب ماه رجب این دیدار انجام می شود.»وی افزود:« نقشی که خرداد در تاریخ معاصر ما داشته است مهم است و نیز متاسفانه حوادث تلخی در این ماه به وقوع پیوسته؛ از جمله رحلت حضرت امام و حادثه ۱۵ خرداد و بعد از ان برخورد نامناسبی که با حضور مدنی مردم در عرصه شد.»رئیس‌ بنیاد باران با بیان اینکه «خرداد و این حوادث هم دستاورد های بزرگی داشته است»، اظهار داشت:« بالاخره در رحلت امام دلبستگی مردم به راه وعظمت امام نشان داده شد و ملت روحیه بزرگی پیدا کرد تا راهی را که امام شروع کرده بودند در دفاع و بسط نظامی که حاصل این انقلاب بود یعنی جمهوری اسلامی با همه باری که این کلمه بزرگ دارد و با تعبیری که در بیانات امام و قانون اساسی و خواست مرد..
با ۱۲۰ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


درپی انتشار اخباری مبنی بر پلمپ تالار مولوی، یک منبع مطلع به خبرنگار ایلنا گفت: دلیل اصلی این کار را هنوز نمی‌دانیم اما شنیده‌ایم که با بهانه وضعیت حجاب کسانی که در تالار مولوی تردد می‌کنند، اعم از هنرمندان و تماشاگران، چنین اقدامی صورت گرفته است. وی با بیان اینکه مجوزی به ما برای این کار نشان داده نشده است، گفت: روی ساختمان تالار مولوی نوشته‌اند "این ساختمان پلمپ است" و نوشته شده که برای اطلاعات به انتظامات دانشگاه تهران مراجعه کنند و دو نفر ازماموران را هم آنجا گذاشته‌اند. این منبع مطلع که نخواست نامش فاش نشود، افزود: از ما خواسته‌اند که به ارباب جراید اعلام کنید که مساله داخلی است و با این نوع گفتار به نوعی نیز ما را برای اطلاع‌رسانی شفاف تحت فشار قرار داده‌اند. وی در پاسخ به این سوال که آیا ازنظر آنها مشکل حجاب تنها در تالار مولوی بوده که با پلمپ شدن آن، باید رفع شود، توضیح داد: سوال ما هم این است و من در صحبت با برخی مسوولان دانشگاهی به آنها گفتم مگر دانشگاه انتظامات ندارد که از ورود برخی؛ جلوگیری کند و اصلا مگر وضع اینجا نادرست است که ما در فکر درست کردن آن باشیم. وی با بیان اینکه کسانی که در اینجا حضور پیدا می‌کنند؛ از بچه‌های دانشگاهی و قشر جوان هستند و شاید به این دلیل؛ حساسیت روی این تالار بیشتر است،‌ از رایزنی برای رفع این مشکل خبر داد و اعلام کرد نامه‌نگاری‌هایی از سوی مسوولان مختلف در حال انجام است و احتمالا تا چند ساعت دیگر تکلیف آن مشخص خواهد شد. وی ابراز امیدواری کرد که رایزنی‌ها تا عصر به نتیجه برسد و تالار مولوی امروز اجرای نمایش‌های خود را داشته باشد.
با ۱۱۶ امتیاز و ۱۶ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


مجلس شورای اسلامی با اکثریتی ضعیف (با ١١٧ رای موافق، ١٠٠ رای مخالف و هشت رای ممتنع) کلیات طرح تمدید دوره فعلی شوراهای اسلامی را تصویب کرده است. این طرح که قبلا نیز در مجمع تشخیص مصلحت مورد بررسی قرار گرفته بود، ظاهرا با هدف کاهش هزینه‌های برگزاری انتخابات و به عنوان «تجمیع انتخابات» به تصویب رسیده است. از سویی اما سوال این است که چه ضرورتهایی حکومت را برآن داشته است که در این شرایط سیاسی داخلی این طرح را، که سالهاست مورد بحث بوده و عموما هم با مخالفت روبرو شده، در دستور کار قرار دهد؟ . انتخابات شوراهای اسلامی که می بایست در پاییز امسال برگزار شود، اولین انتخابات بعد از انتخابات سوال‌برانگیز ریاست جمهوری دهم و تقلب بزرگ رخ داده در آن است. در شرایطی که وضعیت سیاسی داخل همچنان در شرایط بحرانی بوده و حکومت مجبور به ادامه سرکوب و جو پلیسی شدید می‌باشد، بدیهی است که برگزاری انتخابات به کاری ناممکن برای حاکمیت بدل شده است. وقتی که برگزاری هر تجمعی (حتی تجمعات حکومتی مانند 13 آبان، روز قدس، 22 بهمن و ...) به کابوسی برای حکومت بدل می‌شود، نمی‌توان انتظار داشت که انتخاباتی در کشور برگزار گردد. . خصوصا برگزاری و کنترل جو انتخابات شوراهای اسلامی به دلیل اینکه بسیار گسترده بوده و کاندیداهای آن می‌توانند از هر قشر و طبقه‌ای و با هر میزان تحصیلاتی باشند، و نظارت بر آن نیز برخلاف سایر انتخابات با شورای نگهبان نیست (نظارت بر انتخابات شوراها با مجلس است) بشدت سخت خواهد بود. خصوصا که در آن از نظارت استصوابی نیز خبری نیست!!! از اینرو امکان رد صلاحیت گسترده وجود نخواهد داشت زیرا اولا بسیار از کاندیداها مستقل و ناشناخته‌اند و دوم اینکه قانون اجازه رد صلاحیت‌ها را نداده است. . از اینرو می‌توان نتیجه گرفت که تعویق انتخابات شوراهای اسلامی، که خود یکی از دستاوردهای دوره اصلاحات می‌باشد، نه به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌های مالی بلکه به دلیل ترس از هزینه‌های سیاسی بوده است!
با ۱۱۶ امتیاز و ۱۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


صحنه را دیدم. در دل پوزخندی زدم. با خود گفتم هزاران قطره خون لخته شده روی چشمان امثال شما بیگناهان، فدای یک تار موی حکمرانی الهی و خدایی ما باد. حکومت ما به کفر می‌ماند و به ظلم هم می‌ماند. چنین باد.
با ۱۱۲ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


مجلس در رابطه با دعوای بین دولت احمدی نژاد و دانشگاه آزاد جانب دانشگاه آزاد را گرفت و این هم عاقبت آن: یعنی‌ کودتاچی‌ها به این مجلس فرمایشی هم راضی‌ نیستند و میخواهند فقط حرف آنها شنیده شود و کوچکترین مخالفتی را تحمل نمیکنند. در واقع میخواهند بگویند مجلس باید تعطیل شود ولی‌ فعلا خجالت میکشند. صبح امروز برخی افراد به عنوان دانشجو در مقابل مجلس تجمع کرده بودند و اگرچه حضور آنان به صورت خودجوش اعلام شده بود اما شعارها و نحوه حضور این افراد حکایت از عملیات سازمان یافته ای علیه رئیس مجلس شورای اسلامی داشت. به گزارش خبرنگار عصرایران این افراد تعدادشان حدود 200 نفر بود اما برخی رسانه های یک جریان خاص سیاسی تعداد آنان را تا 2000 نفر اعلام کردند. نکته جالبتر اینکه در بین این دانشجویان خودروهای مجهز به سیستم صوتی و آب سرد کن و منبع آب دیده می شد و از همه عجیب تر اینکه این خودروها فاقد پلاک بودند. اما در این بین می توان به حملات بی سابقه و شدیداللحن این افراد علیه علی لاریجانی اشاره کرد. این افراد در شعارهایی تند با مقایسه لاریجانی با افرادی که سران فتنه می خواندند خواستار استعفای فوری لاریجانی بودند. این در حالی است که این تجمع ، مجوز از وزارت کشور نداشت و پلیس نیز بارها اعلام کرده است با هر گونه تجمع بدون مجوز برخورد خواهد کرد. سوالی که در بین خبرنگاران مجلس مطرح بود این بود آیا افراد به همین آسانی می توانند در مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کنند و علیه رئیس جمهور کشور شعار سر دهند؟! با این حال برخی نمایندگان از جمله حمید رسایی نماینده تهران نقش اصلی را در سازماندهی این افراد و جهت دادن به شعار‌ها داشتند و با حضور در بین آنان افراد را دعوت به جلو رفتن و سر دادن شعار علیه رئیس مجلس می کردند.
با ۱۱۲ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


اسکناس رسانه شماست. شعارهای مثبت بنويسيد (کمپين يک ميليارد اسکناس سبز)
با ۱۰۹ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


يك عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلسي كه بداند نظر رهبر، مردم و امامش اين است كه بايد مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي اجرا شود ولي برخلاف آن راي دهد، آيا قوي مي‌ماند؟ هرگز! به گزارش ايسنا حجت‌الاسلام حميد رسايي با حضور در تجمع تعدادي از تشكل‌ها و اتحاديه‌هاي دانشجويي در مقابل مجلس شوراي اسلامي خطاب به آن‌ها، به برخي شعارهاي سر داده شده توسط تجمع‌كنندگان اشاره كرد و افزود: مراقب باشيد برخي شعارها بهانه به دست برخي افراد ندهد. وي با بيان اين‌كه " تجمع امروز از مقدس‌ترين تجمع‌ها در راستاي دفاع از شان و جايگاه مجلس است" تاكيد كرد: نبايد تجمع امروز را به نام مخالفت با مجلس و يا زير سوال بردن شان مجلس بدانند. اولا اين تجمع خودجوش است و ثانيا دليل اصلي اين تجمع مصوبه‌اي است كه مخالفت صريح با مواضع رهبر معظم انقلاب و امام خميني(ره) دارد. وي خطاب به تجمع كنندگان ادامه داد: ترديد نداشته باشيد كه شور و هيجاني كه براي دفاع از ولايت و مبارزه با فساد در شما وجود دارد، بيش و پيش از اين در مجلس هم هست؛ البته نه در همه نمايندگان. در مورد مصوبه اخير برخي از نمايندگان معترض بودند و مي‌گفتند كه دست‌اندركاران مصوبه كلاه سر ما گذاشته‌اند. البته من هم مثل شما معترضم كه چرا بصيرت نداشته‌اند. وقتي برخي مصوبات معلوم است كه يكسري نماينده نه اصول‌گرا بلكه جاسبي‌گرا پشت آن هستند، اصلا لازم نيست كه آدم فكر كند. اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس خاطرنشان كرد: امام نيز گفت؛ تا زماني كه دانشجو و طلبه بسيجي باشد، اسلام آمريكايي در اين دو مركز نفوذ نمي‌كند. همه بايد اين را بدانيم كه همواره در طول تاريخ رابطه‌اي بين جيب و دهان وجود داشته است، به طوري كه هرگاه جيبي باز باشد، دهاني بسته مي‌شود و هر موقع دهاني باز بود، يعني جيب بسته بوده است. از اين‌جا مي‌توان تشخيص داد كه كدام نمايندگان و كدام خواص جيب‌شان باز و دهان‌شان بسته است. وي در دستور كار قرار گرفتن مصوبه روز يكشنبه در مجلس را به دليل برخي تخلفات آيين‌نامه‌اي عنوان كرد و افزود: علي‌رغم اين‌كه دوستان ما تلاش كرده‌اند، به دليل برخي تخلفات آ‌يين‌نامه‌اي اين طرح كه نبايد در دستور كار مي‌آمد و امروز بايد مطرح مي‌شد، روز يكشنبه مطرح شد و برخي‌ها زرنگي كردند. ما امروز براي جبران اين كار يك طرح دو فوريتي تهيه كرده‌ايم كه در صحن مجلس توزيع مي‌شود و اميدوارم كه رييس و هيات رييسه مجلس با آن مخالفت نكنند. وي در تشريح اين طرح دو فوريتي اظهار كرد: به موجب اين طرح دو فوريتي، كليه مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص دانشگاه آزاد اسلامي همچنان معتبر و لازم‌ الاتباع است اگر امروز اين دو فوريتي راي بياورد، يعني مجلس در برابر يك آزمون بزرگ سربلند بيرون مي‌آيد و حتي درخواست ما اين است كه راي‌ها علني باشد. در غير اين صورت حق نمايندگاني كه براي راي نياوردن اين طرح دو فوريتي تلاش كرده‌اند در زمان خودش كه ان‌شاء‌الله انتخابات بعدي است كف دست آ‌ن‌ها گذاشته خواهد شد. رسايي در پايان گفت: برخي مي‌گويند چرا رهبري براي حل اين مناقشه وارد نمي‌شوند. من مي‌گويم رهبري بارها نظر خود را بيان كرده‌اند و اگر عده‌اي نمي‌خواهند بشنوند، مردم بايد تكليف آن‌ها را مشخص كنند.
با ۱۰۳ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


رئیس دولت اصلاحات با اشاره به 25 خرداد سال گذشته، یادآور شد:« حضور باشکوه و آرام و ضد خشونت مردم تا اینکه مطالبات خودشان را به مدنی ترین شیوه بیان كنند حادثه ای بود كه رخ داد» وی تاکید کرد:« با این حضور که می‌توانست نشان دهنده ظرفیت نظام جمهوری اسلامی برای تداوم راه و حرمت نهادن به مردم باشد برخورد بدی شد، که هنوز هم آثار آن را با انبوه زندانیان و آسیب دیدگانی و حتی کسانیکه جانشان را در این عرصه از دست دادند مشاهده می‌کنیم و متاسفانه به جای همدردی با آن‌ها و جبران آن، نمک هم به زخم آنها پاشیده شد.» خاتمی ادامه داد:« البته در 30 خرداد هم جریانات تروریست و خشونت گرا اوج خشونت خود را نشان دادند و با دست زدن به کشتار وسیع و تداوم آن از جمله آنچه در 7 تیر و شهریور همان سال رخ داد مظلومیت جمهوری اسلامی و جنایت دشمنان آن را آشكارتر كرد.» امروز بی‌اساس بودن توهمات و نادرستی روش‌های اعمال شده در یکسال اخیر بر هر انسان منصفی آشكار شده است»، نسبت به تاثیرات بسیار منفی ادامه این روش‌ها بر اصل دین و نظام هشدار داد و خواستار باز شدن فضای حاکم و اجازه فعالیت به تشکل‌های سیاسی شد.
با ۹۳ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


نمایندگان مجلس ایران امروز کلیات طرح تمدید دوره سوم شوراها را تصویب کردند که به موجب این طرح دوره کنونی شوراها می‌تواند تا سال ٩٢ به فعالیت خود ادامه دهد. به گزارش خبرگزاری ایسنا، کلیات این طرح امروز، ‌سه‌شنبه، با ١١٧ رای موافق، ١٠٠ رای مخالف و هشت رای ممتنع به تصویب مجلس شورای اسلامی ایران رسیده است. اگر این طرح به تصویب نهایی برسد دوره سوم شوراهای اسلامی دو سال بیش از عمر مقرر خود فعالیت می‌کند و انتخابات آن «همزمان» با یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.
با ۹۰ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


مظلوم مردم بودند که صاحب اصلی انقلاب بودند و هستند. محمد خاتمی تاکید کرد:« امام علی(ع) هرگز به محض اینکه کسی مخالفتی با ایشان می‌کرد حتی مخالف‌ های تند و اعتراض و تخطئه؛(اتفاقا حضرت توصیه به انتقاد می کردند) با آنها نمی‌جنگید.» وی یادآور شد:« انتقاد بلکه تخطئه موهبتی الهی است، مردم حق دارند اعتراض کنند و حرف بزنند.البته هیچ حکومتی آشوب و دست بردن به سلاح را نمی‌پذیرد.» رئیس جمهور سابق کشورمان در ادامه سخنانش گفت:« بسیار بد است وقتی مردم بخواهند از حقوقشان دفاع کنند حتی کسانیکه دلشان برای انقلاب می‌سوزد بیاییم برای توجیه برخورد با آن‌ها بگوییم آن‌ها براندازند، برانداز یعنی کسی که دست به سلاح می‌برد و بخواهد تشکیلات را از بین ببرد نه کسی که معتقد است حقی دارد و اعتراضی می‌کند و اتفاقا اعتراض آن هم بصورت مدنی است و در مسیر انقلاب.»
با ۸۲ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


ما می‌خواهیم مردم حاکم بر سرنوشتشان باشند یعنی باید در انتخابات آزاد و سالم شرکت کنند// تحول سبز: رئیس‌جمهور سابق کشورمان با تاکید بر اینکه « امروز بی‌اساس بودن توهمات و نادرستی روش‌های اعمال شده در یکسال اخیر بر هر انسان منصفی آشکار شده است»، نسبت به تاثیرات بسیار منفی ادامه این روش‌ها بر اصل دین و نظام هشدار داد و خواستار باز شدن فضای حاکم و اجازه فعالیت به تشکل‌های سیاسی شد./ به گزارش پارلمان‌نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در دیدار با اعضای شورای مرکزی حزب جوانان اسلامی گفت:« خیلی خوشحالیم که در پایان ماه خرداد و قلب ماه رجب این دیدار انجام می شود.»/ وی افزود:« نقشی که خرداد در تاریخ معاصر ما داشته است مهم است و نیز متاسفانه حوادث تلخی در این ماه به وقوع پیوسته؛ از جمله رحلت حضرت امام و حادثه ۱۵ خرداد و بعد از ان برخورد نامناسبی که با حضور مدنی مردم در عرصه شد.»/ رئیس‌ بنیاد باران با بیان اینکه «خرداد و این حوادث هم دستاورد های بزرگی داشته است»، اظهار داشت:« بالاخره در رحلت امام دلبستگی مردم به راه وعظمت امام نشان داده شد و ملت روحیه بزرگی پیدا کرد تا راهی را که امام شروع کرده بودند در دفاع و بسط نظامی که حاصل این انقلاب بود یعنی جمهوری اسلامی با همه باری که این کلمه بزرگ دارد و با تعبیری که در بیانات امام و قانون اساسی و خواست مردم بود ادامه دهند.»/ وی تصریح کرد:« در۱۴ خرداد امسال هم دیدیم چه حوادث تلخی بوجود آمد و معلوم شد که حتی به نام امام هم می‌شود با امام مخالفت کرد و به نام امام با میراث امام و نمادهای تداوم راه امام مخالفت و اعتراض و جفا کرد، این مساله مساله مهمی است که به نام امام و انقلاب با محتوا و راه و اندیشه امام مبارزه و مخالفت کرد.»/ رئیس دولت اصلاحات با اشاره به ۲۵ خرداد سال گذشته، یادآور شد:« حضور باشکوه و آرام و ضد خشونت مردم تا اینکه مطالبات خودشان را به مدنی ترین شیوه بیان کنند حادثه ای بود که باز در خرداد رخ داد.» . . .
با ۸۰ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با كليات طرح اصلاح قانون تجميع انتخابات دوره پنجم شوراهاي اسلامي با دوره يازدهم رياست‌جمهوري موافقت كردند. به گزارش خبرنگار ايلنا، در جلسه علني امروز طرح اصلاح قانون تجميع انتخابات دوره پنجم شوراها با دوره يازدهم رياست‌جمهوري در دستوركار قرار گرفت كه نمايندگان پس از استماع نظرات مخالفين، موافقين، نماينده دولت و رئيس شوراي اسلامي نمايندگان مجلس با 117 راي موافق، ‌100 راي مخالف و 8 راي ممتنع به كليات اين طرح راي مثبت دادند...
با ۸۰ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 

<a href="http:

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ