کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ تیر ۶, یکشنبه

[farsibooks] Fwd: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/06/27 10:09:14 ب.ظ

 


---------- Forwarded message ----------
From: <radiofarda@list.radiofarda.com>
Date: 2010/6/27
Subject: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/06/27 10:09:14 ب.ظ



خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
2010/06/27 10:09:18 ب.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:
simezard.com
 
سرخط‌ خبرها

پاپ حمله‌ی پليس بلژيک به دفاتر کليسای کاتوليک را تأسف‌بار خواند
پاپ بنديکت شانزدهم حملات پليس بلژيک به دفاتر کليسای کاتوليک را تأسف‌بار خواند. پاپ در پيامی که روز يکشنبه برای رئيس گردهمايی اسقف‌های بلژيک ارسال کرد، خواستار اجرای عدالت و در عين حال حفظ استقلال کليسا کاتوليک در رسيدگی به تخلفات در درون نهادهای وابسته به اين کليسا شد. پليس بلژيک روز پنجشنبه، به منظور تحقيق در مورد اتهام سوء استفاده جنسی برخی از مقام‌های ارشد کليسای کاتوليک، برخی از مراکز وابسته به کليسای کاتوليک را مورد تفتيش و تحقيق قرار داد و برخی اسناد و مدارک اين مراکز را نيز توقيف کرد.


بروجردی: کاهش روابط با روسيه در مجلس مطرح نشده است
علاء‌الدين بروجردی، رئيس کميسيون امنيت ملّی مجلس شورای اسلامی می‌گويد بحث کاهش رابطه با روسيه به هيچ وجه، در جلسه‌ اين کميسيون مطرح نشده است.روز يکشنبه برخی روزنامه‌های تهران به نقل از پرويز سروری، معاون کميسيون امنيت ملّی مجلس خبر داده بودند که موضوع کاهش روابط با روسيه يکی از موضوعات مورد بحث در جلسه اخير اين کميسيون بوده است. علاء‌الدين بروجردی ضمن تکذيب اين خبر، اظهار داشت که دو کشور در سطح بالا بايد پيرامون آنچه «تصحيح اشتباهات گذشته‌ی روسيه» خواند، مذاکراتی انجام دهند.


در بنگلادش، پليس با تظاهر کنندگان درگير شد
پليس بنگلادش با استفاده از باتوم و گاز اشک‌آور با تظاهرکنندگان مخالف دولت درگير شد. تظاهرات مخالفان در حالی صورت می‌گيرد، که حزب ملّی‌گرای بنگلادش و حزب جماعت اسلامی، اعلام اعتصاب عمومی کرده‌اند.احزاب مخالف دولت خواستار برگزاری انتخابات پيش از موعد هستند و اعتصاب سراسری در کشور را نشانی از عدم اعتماد مردم به دولت شيخ حسينا، نخست وزير بنگلادش می‌دانند.اعتصاب روز يکشنبه بخش‌های حمل و نقل، بانکی و خدمات دولتی را عملاً فلج کرد. برآوردها حاکی از آن است که در نتيجه‌ی اين اعتصاب نزديک به ۲۵۰ ميليون دلار خسارت نصيب دولت بنگلادش شده است.


قانون اساسی جديد قرقيزستان به رأی گذاشته شد
قانون اساسی جديد قرقيزستان روز يکشنبه در ميان تدابير شديد امنيتی به رأی گذاشته شد.رُزا اوتُون‌بایِوا، رهبر موقت اين کشور رأی خود را در شهر اُوش به صندوق انداخت. اين شهر در چند هفته‌ی گذشته کانون خشونت‌های قومی بوده، که دست‌کم۲۷۵ کشته بر جای گذاشته است.وی به هنگام انداختن رأی خود به صندوق گفت:«ما برای کارهای خود نياز به يک مبنای قانونی داريم. اين همه‌پرسی، چنين مبنايی را در اختيار ما می‌گذارد. مردم در اين همه‌پرسی برای داشتن ثُبات و دولتی قانونی رأی می‌دهند».قانون اساسی جديد در صورت تصويب، با کاستن از اختيارات رياست جمهوری، قرقيزستان را به نخستين جمهوری پارلمانی در آسيای ميانه تبديل خواهد گرفت.


پنج سرباز نيروهای ائتلاف در افغانستان کشته شدند
ناتو  روز يکشنبه اعلام کرد پنج سرباز نيروهای ائتلاف در افغانستان کشته شدند.در گزارش نيروهای ائتلاف آمده است که اين پنج سرباز بر اثر انفجار بمب‌های کنار جاده‌ای در جنوب و شرق افغانستان جان خود را از دست دادند.با احتساب اين تلفات، شمار مجموع کشته شدگان نيروهای خارجی مستقر در افغانستان در ماه جاری ميلادی به ۸۹ نفر می‌رسد. از اين رو، از آغاز شروع جنگ در افغانستان در سال ۲۰۰۱ تاکنون، ماه جاری پرتلفات‌ترين ماه برای نيروهای بين‌المللی مستقر در اين کشور به شمار می رود.


ضرر صندوق دولتی سرمايه‌گذاری بحرين ادامه دارد
شرکت دولتی صندوق سرمايه‌گذاری بحرين اعلام کرد که ضرر اين شرکت با آهنگی سريع‌تر از سال پيش ادامه دارد. صندوق سرمايه‌گذاری «مُمتَلَکات» اعلام کرد که ضرر اين شرکت اکنون به رقم ۱۸۳ ميليون دينار، برابر با ۴۸۵ ميليون دلار رسيده است. اين رقم دو برابر رقم ۶۹ ميليون دينار يا ۱۸۳ ميليون دلاری است که بر ای ضرر شرکت در سال پيش از آن اعلام شده بود.شرکت «مُمتَلَکات»، سرمايه‌ی بخش‌های دولتی و نيمه‌دولتی بحرين راتأمين می‌کند. اين شرکت همچنين اعلام کرده است که رکود اقتصاد جهانی، بخصوص به شرکت هوايی «گلف اير» و شرکت آلمينيوم‌سازی «آلبا» صدمات زيادی وارد ساخته است.


انتقال دانشگاه خواجه نصیر به حومه‌ی تهران
رئیس دانشگاه خواجه‌نصیر می‌گوید در جلساتی که با وزارت علوم داشته، مقرّر شده تا این دانشگاه به منطقه‌ای در حاشیه‌ی شهر تهران، منتقل شود.محمد تقی بطحایی، رئیس دانشگاه خواجه نصیر، در گفتگو با خبرگزاری مهر، با تأیید مصوّبه‌ی دولت در مورد طرح تجمیع دانشگاه‌های تهران، خبر انتقال این دانشگاه به استان آذربایجان شرقی را تکذیب کرد.پیشتر احمد علیرضا بیگی ، استاندار آذربایجان شرقی گفته بود، به پیشنهاد محمود احمدی‌نژاد، دانشگاه خواجه نصیر برای تراکم زدایی از پایتخت و آنچه که «تامین عدالت در کشور» نامید، به شهرستان مراغه منتقل خواهد شد.


نيروی انتظامی: احمدی‌نژاد، مخالف «طرح حجاب» نيست
معاون اجتماعی نيروی انتظامی می‌گويد اين تلقی که محمود احمدی‌نژاد مخالف «طرح حجاب» است، برداشت درستی نيست.بهمن کارگر به خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) گفته است مطمئناً در مورد طرح«حجاب و عفاف» به رئيس جمهوری گزارش غلط داده شده است. وی تأکيد کرد که نيروی انتظامی حاضر است در اين مورد گزارش درست در اختيار رئيس دولت قرار دهد.محمود احمدی‌نژاد، در آخرين سخنان تلويزيونی خود با انتقاد از طرح حجاب آن را روشی نادرست خوانده بود. وی همچنين اضافه کرده بود که دولت با اين‌گونه رفتارها مخالف است و می‌خواهد آن را کنترل کند.


دستکش مايکل جکسون ۱۹۰ هزار دلار فروخته شد
دستکش مايکل جکسون به قيمت ۱۹۰ هزار دلار در يک حراجی در شهر لاس‌وگاس آمريکا به فروش رسيد.اين دستکش با نگين‌های کريستال تزئين شده، و بخشی از مجموعه‌ی يادمانِ نخستين سالگرد مرگ اين خواننده است. خريدار دستکش مايکل جکسون خانمی از شهر لوس‌آنجلس بود که حاضر شد بهايی بيش از ۱۰ برابر برآورد اولیّه، برای آن پرداخت کند.


خانواده آیت الله بهشتی می گوید امسال مراسم سالگرد هفتم تیر برگزار نمی شود
در آستانه سالروز انفجار دفتر مركزى حزب جمهورى اسلامى كه به مرگ آيت الله بهشتى و تعدادى از شخصيت هاى سياسى و مذهبى جمهوری اسلامی انجاميد، خانواده آقاى بهشتى اعلام کردند که مراسم سالگرد این رویداد امسال برگزار نخواهد شد.به گزارش سایت کلمه، متعلق به میرحسین موسوی، خانواده بهشتی بدون اشاره به جزئیات، «ضرورت پاسداشت حریم شهدای هفتم تیر» را یکی از دلایل برگزار نشدن این مراسم اعلام کرده اند.از سوی دیگر منابع دولتی از برگزاری مراسمی با حضور افرادی همچون احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان، بعنوان سخنران در سالگرد واقعه هفتم تیر خبر داده اند. 


توفان آلكس به كشور بليز رسيد
توفان استوايى آلكس Alex در آخرين ساعات ديروز (شنبه) به كشور بليز Belize در آمريكاى مركزى  رسيد.بر اساس گزارش مركز ملى توفان آمريكا، چنانچه اين توفان در مسير فعلى خود باقى بماند احتمال دارد از كنار منطقۀ آلوده به نفت در خليج مكزيك گذر كند ولى شايد امواجى ايجاد كند كه عمليات پاكسازى را با مشكل روبرو سازد.پيش بينى مى شود توفان آلكس كه باعث ريزش باران هاى شديد مى شود، امروز از شبه جزيره يوكاتان Yucatan در مكزيك گذر كند و در ساعات پايانى روز وارد خليج مكزيك شود. 


مردم قرقیزستان برای اظهار نظر درباره قانون اساسی جدید به پای صندوق های رای می روند
مردم قرقیزستان از نخستین ساعات صبح امروز (یکشنبه) تحت تدابیر شدید امنیتی برای شرکت در یک همه پرسی درباره قانون اساسی جدید این کشور به پای صندوق های رای رفته اند.قانون اساسی جدید قرقیزستان از اختیارات رییس جمهوری به نحو چشمگیری می کاهد و این کشور را به نخستین کشور در آسیای مرکزی تبدیل می کند که نظام پارلمانی دارد.دولت موقت قرقيزستان روز شنبه مقررات منع رفت و آمد در شهر اوش واقع در جنوب این کشور را كه در هفته های اخیر شاهد نا آرامى هاى قومی بوده است، لغو كرد. در جريان اين ناآرامى ها دستكم ۲۷۵ نفر كشته شدند. 


باراك اوباما از رييس جمهورى چين براى ديدار از ايالات متحده دعوت كرد
هوجين تائو Hu Jintao، رييس جمهورى چين، دعوت باراك اوباما، همتاى آمريكايى خود، را براى ديدار از ايالات متحده پذيرفت.كاخ سفيد اعلام كرد مقام هاى رسمى دو كشور در حال تعيين تاريخى براى اين ديدار هستند.اين دعوت در حاشىۀ نشست سران كشورهاى گروه ۲۰ صورت گرفت.دو كشور اخيرا در مورد سياست هاى ارزى چين و برنامۀ هسته اى ايران اختلاف نظرهايى داشته اند. 


تظاهرات علیه نشست سران بیست کشور صنعتی جهان در کانادا به خشونت کشیده شد
روز شنبه هزاران تن در مركز شهر تورنتو، پايتخت كانادا، در اعتراض به نشست سران كشورهاى گروه ۲۰ دست به تظاهرات زدند و خودروهاى پليس را به آتش كشيدند.تظاهرات مذكور در ابتدا به شكلى آرام آغاز شده بود اما گروهى موسوم به "آنارشيست ها" با حمله به تعدادى مغازه، بانك و كافى شاپ آن را به خشونت كشيدند.پليس تا كنون بيش از ۳۰ نفر را در اين ارتباط بازداشت كرده است.نشست سران ۲۰ كشور صنعتى جهان ديروز (شنبه) در تورنتو آغاز شده و امروز (يكشنبه) به كار خود پايان مى دهد. 


رییس جمهوری روسیه تحریم های یکجانبه علیه ایران را «اشتباه» خواند
دمیتری مدودیف رییس جمهوری روسیه روز شنبه در نشست سران گروه ۸ اعمال تحریم های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی را «اشتباه» خواند.به گزارش خبرگزاری اینتر فکس یکی از مشاوران رییس جمهوری روسیه گفت آقای مدودیف در دیدار با سران دیگر کشورهای صنعتی جهان در کانادا دلایل مخالفت کشورش با این گونه تحریم ها را تشریح کرده است.بنابر این گزارش دیگر کشورهای صنعتی جهان با این دیدگاه مسکو موافق بوده اند که تحریم های سازمان ملل علیه ایران باید با اقدامات دیپلماتیک همراه باشد تا تهران را به گفت و گو در مورد برنامه های هسته ای اش ترغیب کند. 


حسن خمینی نسبت به بروز "دلسردی اجتماعی" هشدار داد
حسن خمینى، نوه بنیانگذار جمهورى اسلامى ، در نخستین اظهار نظر علنى خود پس از اخلال حامیان دولت در سخنرانی وى در مراسم سالگرد درگذشت آیت‌الله خمینى، نسبت به "دلسردى اجتماعى" ناشى از مشکلات اقتصادى در جامعه هشدار داد.به نوشته پایگاه خبرى «جماران»، حسن خمینى، روز جمعه در سخنانى با اشاره به مشکلات اقتصادى کشور گفت: «مردم از همه انتظار دارند با دست برداشتن از اختلافات ناشى از حب و بغض‌هاى شخصى و دورى از کینه‌توزى‌هاى بچه‌گانه سعى کنند، مشکلات کشور را برطرف کنند.»وى که در دیدار با جمعى از خانواده‌هاى قربانیان حادثه انفجار در مقر حزب جمهورى اسلامى در هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۰ سخن مى‌گفت، افزود: «اینکه جوانان جامعه بیکار باشند، کارخانه‌ها تعطیل شوند، بازار کشور محل تاخت و تاز کالاهاى خارجى شود و هر روز با گرانى جدیدى مواجه شویم، جز دلسردى اجتماعى محصولى ندارد.» 


وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی خواهان کاهش روابط ایران با روسيه است
حسين ابراهيمی، نايب رئيس کميسيون امنيت ملی  و سياست خارجی مجلس، گفت نمايندگان وزارت اطلاعات در نشستی با اعضای این کميسيون، از"لزوم" کاهش روابط ایران با روسيه را سخن گفته اند.به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، آقای ابراهیمی گفت از آنجا که روسيه و چين «منافع شان» را بر روابطی که با جمهوری اسلامی داشتند، ترجيح دادند، نمایندگان مجلس نیز خواستار کاهش روابط با این کشورها هستند.روسیه و چین که روابط گسترده ای با جمهوری اسلامی دارند، ماه گذشته به چهارمين قطعنامه تحريمی شورای امنيت سازمان ملل متحد عليه ايران رأی مثبت دادند.  


فدراسيون آموزش بين الملل خواستار پايان فشارها بر کانون صنفی معلمان ايران شد
فدراسيون آموزش بين الملل با انتشار بيانيه ای بار ديگر نگرانی خود را از آزار و اذيت فعالان حقوق معلمان در ايران و اعمال سياست ارعاب عليه معلمان ابراز داشت.در اين بيانيه با اشاره به فشارهای روزافزون بر کانون صنفی معلمان ايران که عضو فدراسيون آموزش بين الملل است، از مقام های جمهوری اسلامی ايران خواسته شده است تا  به اين سياست پايان دهند و فعالان زندانی حقوق معلمان را آزاد کنند.در يک سال گذشته، شماری از فعالان حقوق معلمان، مانند عبدالرضا قنبری، اسماعيل عبدی، رسول بداغی، هاشم خواستار، محمود بهشتی لنگرودی، علی اکبر باغانی و عليرضا هاشمی بازداشت شده اند.در اين ميان، آقا ی قنبری به اتهام آنچه ارتباط با سازمان مجاهدين خلق ناميده شده، به اعدام محکوم شده است.فدراسيون آموزش بين الملل با رد اين اتهام، خواستار لغو حکم اعدام و آزادی اين فعال حقوق معلمان شده است. 


يک مقام شرکت نفت: ايران طرح ضربتی برای مقابله با تحريم بنزين تهيه کرده است
مدير عامل شرکت ملی پالايش و پخش فرآورده‌ها‌ی نفتی، روز شنبه از طرح ضربتی ايران برای مقابله با تحريم بنزين خبرداد.به گفته عليرضا ضيغمی، افزايش توليد و  گسترش استفاده از سوخت گاز در خودروها از جمله‌ راهکارهای مورد نظر برای مقابله با تحريم بنزين ايران است.اين مقام شرکت نفت همچنين گفت که توليد روزانه بنزين در ايران هم ‌اکنون ۴۳ ميليون ليتر در روز است که با برنامه‌ريزی‌های انجام شده، قرار است در طول دوسال آينده، ۱۷ ميليون ليتر در روز به توليد داخلی بنزين اضافه شود تا ايران در اين زمينه تا پايان سال ۱۳۸۹ به خودکفايی برسد.به گفته او، ايران ۱۸  تا ۲۰ ميليون ليتر در روز بنزين از خارج وارد می‌کند.کنگره آمريکا روز پنجشنبه طرحی را تصويب کرد که بر اساس آن، شرکت‌های صادرکننده بنزين به ايران، هدف تحريم ايالات متحده قرار می‌گيرند.


گروه هشت، کره شمالی را به دليل غرق يک کشتی نظامی کره جنوبی محکوم کرد
سران هشت کشور بزرگ صنعتی جهان، موسوم به گروه هشت، در بيانيه پايانی اجلاس خود در کانادا، کره شمالی را به خاطر حمله به يک کشتی نظامی کره جنوبی در ماه مارس که به غرق آن منجر شد، محکوم کردند.در اين حمله، ۴۶ نفر از خدمه اين کشتی نظامی کره جنوبی کشته شدند.کره شمالی تاکنون مسئوليت حمله به اين کشتی را بر عهده نگرفته است.دربيانيه گروه هشت همچنين تاکيد شد: کنفرانسی که ماه آينده در افغانستان برگزار می‌شود، «فرصت مهمی» برای حامد کرزی، رئيس جمهوری اين کشور، است تا نشان دهد که به تعهداتش درباره بهبود اداره افغانستان و ارتقای امنيت اين کشور  پايبند است.


آزادی یک مقام دولتی هوادار اصلاح طلبان در کرمانشاه
گزارش ها حاکيست که قدرت الله محمدی، دبير شورای تأمين شهرستان قصرشيرين، که روز ۲۲ خرداد سال گذشته بازداشت شده بود، روز جمعه از زندان کرمانشاه آزاد شد.به گزارش سايت « کرمانشاه پست»، اتهام آقای محمدی، حمايت و هواداری از جريان اصلاحات و ميرحسين موسوی بوده است.

 


تمام حقوق بر اساس قانون کپی‌رایت برای رادیو فردا محفوظ است.

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Get real-time World Cup coverage on the Yahoo! Toolbar. Download now to win a signed team jersey!

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ