کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ خرداد ۳۱, دوشنبه

[farsibooks] Fwd: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/06/21 07:36:24 ب.ظ

 


---------- Forwarded message ----------
From: <radiofarda@list.radiofarda.com>
Date: 2010/6/21
Subject: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/06/21 07:36:24 ب.ظ



خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
2010/06/21 07:37:31 ب.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:
motobadel.com    
                                                                                                                                                    
سرخط‌ خبرها

مصرف سیگار در دانشگاههای ایران ممنوع شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر یکی از مسئولان وزارت بهداشت اعلام کرده است که مصرف سیگار در دانشگاههای ایران ممنوع شده است. دکتر سید مهدی طیبی تفرشی ، دبیر شورای مرکزی انظباطی دانشجویان وزارت بهداشت گفته است مصرف دخانیات در دانشگاهها تخلف اخلاقی محسوب میشود وبه متخلفین در مرحله اول تذکر شفاهی داده میشود. این مقام وزارت بهداشت مراحل بعدی را درج در پرونده ویا در صورت تکرار تخلف حداکثر دو تر م محرومیت از تحصیل ذکر کرده است . آقای تفرشی افزوده است که این شیوه برای تمام دانشجویان دختر و پسر اجرا می شود و تفاوتی بین دانشگاههای وابسته به وزارت بهداشت و با وزرات علوم وجود ندارد. طبق دو نظر سنجی که در ایران انجام شده حدود ۱۶ درصد از دانشجویان دانشگاههای ایران سیگار مصرف میکنند.


نخست وزیر پاکستان میگوید کشورش به تحریمهای آمریکا علیه ایران احترام خواهد گذاشت.
یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان روز دوشنبه در واکنش به هشدار آمریکا درباره گسترش همکاریهای پاکستان و ایران در زمینه انتقال گاز گفت در صورتیکه آمریکا تحریمهایی را بر علیه ایران وضع کند پاکستان به این تحریمها احترام خواهد گذاشت و آنها را اجرا خواهد کرد. روز گذشته ریچارد هولبروک فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان به اسلام آباد هشدار داد که تحریمهای جدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ممکن است خط لوله گاز ایران – پاکستان را هم در بر گیرد. تهران و اسلام آباد بتازگی قرارداد ۷.۵ میلیارد دلاری خط لوله انتقال گاز را به امضا رساندند. کنگره آمریکا بزودی طرح تحریم یکجانبه جمهوری اسلامی را به رای خواهد گذاشت. در دوهفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل و اتحادیه اروپا تحریمهای دامنه داری را علیه جمهوری اسلامی تصویب کرده اند.


در درگیری میان پلیس و تظاهر کنندگان در شهر نصیریه عراق دستکم ۱۳ نفر زخمی شدند.
امروز – دوشنبه – در درگیری میان نیروهای پلیس عراق و تظاهر کنندگانی که در اعتراض به کمبود برق در شهر نصیریه به خیابانها رفته بودند دستکم ۱۳ نفر مجروح شدند. نیروهای پلیس برای متفرق کردن تظاهر کنندگانی که با سنگ به آنها حمله کرده بودند از گاز اشک آور و ماشینهای آب پاش استفاده کردند. شماری از مجروحین از نیروهای پلیس عراق هستند. در فصل تابستان دمای هوا در شهر نصیریه در جنوب شرقی عراق به ۵۰ درجه میرسد و ساکنان شهر از جیره بندی جریان برق به مدت ۴ ساعت در شبانه روز گلایه دارند. تظاهر کنندگان خواستار استعفای وزیر انرژی و مقامات محلی هستند. شنبه گذشته نیز تظاهرات مشابهی در شهر بصره برگزار شد .


در یک حمله نیروهای امنیتی قرقیزستان دستکم دو تن کشته و ۱۷ نفر زخمی شدند.
 امروز – دوشنبه - در حمله نیروهای امنیتی قرقیزستان به یک محله ازبک نشین در شهر اوش دستکم دو تن کشته و ۱۷ نفر زخمی شدند. به گزارش شاهدان عینی و خبرگزاریهای بین المللی نیروهای امنیتی قرقیزستان که برای کنترل کارتهای شناسایی ساکنان محل و یافتن سلاح وارد منطقه شده بودند به ضرب و شتم ساکنان محله پرداختند . خبرنگار اعزامی رادیو اروپای آزاد به منطقه اوش جسد یکی از کشته شدگان و چند تن از کسانی را که مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند مشاهده کرده است. نا آرامیهای قومی جنوب قرقیزستان در شهرهای اوش و جلال آباد تا کنون بیش از ۲۰۰ کشته و صدها مجروح بر جای گذاشته است. به گزارش دفتر پناهندگی سازمان ملل بیش از ۴۰۰ هزار نفر از ساکنان منطقه مجبور به ترک خانه های خود شده اند . بیشتر آوارگان ، مجروحان و کشته شدگان حوادث اخیر از اقلیت ازبک تبار قرقیزستان هستند.


امارات از فعالیت ۴۰ شرکت به دلیل نقض تحریم های سازمان ملل علیه ایران جلوگیری کرد
امارات متحده عربی در راستای اجرای تحریمهای سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران از فعالیت ۴۰ شرکت محلی و بین المللی در آن کشور جلوگیری کرده است. به گزارش روزنامه گلف نیوز چاپ دوبی، این شرکتها به فروش مواد خطرناک و با کاربرد دوگانه به ایران اقدام کرده بودند که این عمل نقض تحریمهای سازمان ملل و پیمان منع گسترش سلاحهای کشتار جمعی محسوب میشود. گلف نیوز همچنین به نقل از یک مقام عالیرتبه اماراتی نوشته است از فعالیت شرکتهایی که ثابت شود با سپاه پاسداران و سایر نهادها و افراد تحت تحریم سازمان ملل در ارتباط هستند بلافاصله جلوگیری خواهد شد. چند هفته پیش شورای امنیت سازمان ملل چهارمین دور تحریمهای بین المللی علیه جمهوری اسلامی را تصویب کرد. ۱۵ نهاد وابسته به سپاه پاسداران از جمله سازمانها و شرکتهایی هستند که تحریمهای سازمان ملل علیه آنها اجرا خواهد شد.


افغانستان ۲۰ مظنون به همکاری با طالبان را آزاد کرده است.
دولت افغانستان در راستای تلاش برای خلع سلاح داوطلبانه ستیزه جویان اسلام گرا ۲۰ تن از مظنونان به همکاری با طالبان را از زندانهای آن کشور آزاد کرده است. یکی از مشاوران حامد کرزی ، رئیس جمهوری افغانستان گفته است بزودی ۳۵ زندانی دیگر هم آزاد خواهند شد. در نشست " جرگه صلح " که سه هفته پیش با شرکت صدها تن از ریش سفیدان محلی ، رهبران مذهبی و نمایندگان مجلس برگزار شده بود به پیشنهاد حامد کرزی تصمیم گرفته شد روند صلح با گروههای ستیزه جوی میانه رو آغاز شود. باز بینی پرونده زندانیان مظنون به همکاری با طالبان و آزاد کردن شماری از آنان بخشی از طرح رئیس جمهوری افغانستان برای پایان دادن به جنگ در افغانستان است.


هزینه مهار نشت نفت در خلیج مکزیک به دو میلیارد دلار رسیده است .
شرکت نفتی بریتیش پترولیوم میگوید هزینه مهار نشت نفت در خلیج مکزیک و پرداخت خسارتهای ناشی از آن تا کنون به دو میلیارد دلار رسیده است . هفته گذشته بریتیش پترولیوم موافقت کرد برای پرداخت خسارت به آسیب دیدگان از نشت نفت در خلیج مکزیک بودجه ای ۲۰ میلیارد دلاری اختصاص دهد. نشت نفت در خلیج مکزیک دو ماه پیش در پی انفجار یک سکوی نفتی آغاز شد و به گفته مقامات آمریکا یی این حادثه بزرگترین فاجعه زیست محیطی در آن کشور است.


علی‌اکبر صالحی: دو بازرس آژانس حق ورود به کشور ندارند
علی‌اکبر صالحی، رئيس سازمان انرژی اتمی می‌گويد که دوتن از بازرسان آژانس به دليل ارائه‌ی اطلاعات غلط و برملا کردن پيش از موعد اطلاعات، حق ورود به ايران را نخواهند داشت.رئيس سازمان انرژی اتمی، در اين باره به خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، اعلام کرد چون گزارش اين بازرسان کاملاً غيرواقعی بود، بر اساس مقرّرات ان‌پی‌تی اعتراض کرديم و خواستار معرفی دو بازرس ديگر شديم.علی‌اکبر صالحی در اين مصاحبه اعلام کرد که ايران تنها در چارچوب مقرّرات با آژانس همکاری کرده و فراتر از آن زمينه‌ای برای همکاری با آژانس نمی‌بيند.


آمريکا تابستان سال آينده خروج نيروهای خود از افغانستان را آغاز خواهد کرد
کاخ سفيد اعلام کرد که خروج‌های نيروهای آمريکا از خاک افغانستان از تابستان آينده آغاز خواهد شد. اين خبر در حالی اعلام می‌شود که مقام‌های ارشد ارتش آمريکا اعلام يک جدول زمانی برای خروج نيروهای آن کشور را اشتباه خوانده‌اند.رام امانوئل، رئيس دفتر رئيس جمهوری آمريکا در اين زمينه تأکيد کرد که ژوئيه ۲۰۱۱، تير ماه سال آينده، تاريخ مشخص شده در اين مورد است و همه از اين موضوع آگاه هستند.پيشتر ژنرال ديويد پترائوس فرمانده‌ی ستاد فرماندهی ارتش ايالات متحده، ضمن ردّ وجود جدول زمانی برای خروج نيروها، گفته بود خروج نيروهای نظامی به شرايط امنيتی و وضعيت افغانستان بستگی خواهد داشت.


اسرائيل محاصره‌ی باريکه‌ی غزه را سبک‌تر کرد
دولت اسرائيل اعلام کرد که محاصره‌ی زمينی باريکه‌ی غزه را سبک‌تر خواهد کرد، اما همچنان محاصره‌ی کامل دريايی اين منطقه را ادامه خواهد داد.يکشنبه شب، پس از پايان نشست امنيتی هيئت دولت اسرائيل، دفتر بنيامين نتانياهو، نخست وزير آن کشور، در بيانيه‌ای اعلام کرد که جريان ورود کالا به غزه گسترده‌تر و سريع‌تر صورت خواهد گرفت، و عبور و مرور افراد به اين منطقه با سهولت بيشتری انجام خواهد شد.کاخ سفيد در بيانيه‌ای از اين اقدام دولت اسرائيل استقبال کرد و آن را پاسخی به خواست جامعه‌ی جهانی خواند. قرار است حجم ورود کالا به غزه از روز دوشنبه افزايش پيدا کند.اسرائيل از سال ۲۰۰۷، زمانی که حماس کنترل باريکه‌ی غزه را در دست گرفت، تحريم فراگيری را بر اين منطقه اعمال کرده است.


اسکناسهای ۱۰ هزار تومانی، سه شنبه رونمايی می‌شود
اسکناسهای ۱۰ هزار تومانی به عنوان درشت ترين اسکناس ايران، سه شنبه هفته جاری در مراسمی با حضور مسئولان بانک مرکزی ايران رونمايی می‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر،  در فاز اول حداقل ۱۵۰ ميليون قطعه اسکناس ۱۰ هزار تومانی در سه ماه وارد بازار می شود. محمود بهمنی، رئيس کل بانک مرکزی ايران برای اولين بار اواخر فروردين ماه امسال، از ورود اسکناسهای ۱۰ هزار تومانی به بازار تا پايان خردادماه امسال خبرداده و گفته بود: اسکناسهای درشت به صورت تدريجی جايگزين چک پول می شود.


ايران روزانه ۱۸ ميليون ليتر بنزين وارد می کند
فريد عامری، مدير عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی می گويد تاکنون هيچگونه محدوديتی در واردات بنزين اعمال نشده است.اين مقام مسوول در وزارت نفت ايران، از واردات روزانه ۱۸ ميليون ليتر بنزين از ابتدای امسال خبر داده است.مدير عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی می گويد امکان عرضه CNG با کارت هوشمند در جايگاهها از سال آينده فراهم می‌شود.  


نخست وزير ترکيه، بر ادامه مبارزه با شورشيان کُرد تاکيد کرد
رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه، روز يک شنبه در مراسم تدفين شماری از سربازان ترک در شهر وان -Van- شرکت کرد.آقای اردوغان در مراسم تدفين نظامی ۱۱ سرباز ترکيه گفت شورشيان پ.کا.کا، که نخست وزير ترکيه آنان را «تروريست» خواند، با از سرگيری خشونت به خواسته خود نخواهند رسيد. او اضافه کرد: آنها هرگز در اين راه پيروز نخواهند شد و  به گفته او فقط در خون خود غرق خواهند شد.اين سربازان روز شنبه در درگيری با شبه نظاميان متعلق به حزب کارگران کردستان ترکيه، پ.کا.کا کشته شدند.هواپيماهای جنگی ترکيه در پاسخ به اين حملات مواضع کردها در شمال عراق را بمباران کردند. مقام‌های ترک می گويند دوازده کرد شورشی در اين حملات کشته شده‌اند.به گفته مقام های عراقی يک دختر نوجوان عراقی هم در جريان بمباران ها جان باخته است.


محمدرضا نقدی تحريم ها را مايه برکت برای جمهوری اسلامی خواند
رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفته است که تحريم‌ها برای جمهوری اسلامی مايه برکت بوده و موجب پيشرفت شده است.سرتيپ پاسدار محمدرضا نقدی با اشاره به تحريم های اعمال شده ی شورای امنيت سازمان ملل متحد، آمريکا و اتحاديه اروپا عليه ايران می‌گويد، اگر آنها تحريم هايشان را اضافه‌تر کنند ما خدا را شکر می‌کنيم.او با انتقاد از واردات کالاهای ساخت کشورهايی که به قطعنامه شورای امنيت عليه ايران رای مثبت دادند، گفت: «چرا اجازه می‌دهيم بر در و ديوار شهرما کالاهای اين کشورها تبليغ شود؟ ما بايد آنها را تحريم کنيم .» 


اکبر هاشمی رفسنجانی می‌گويد، تمايل دارد از پُست‌های سياسی خود کناره‌گيری کند
اکبرهاشمی رفسنجانی، می‌گويد تمايل دارد از سمت های خود کناره گيری کند ولی می ترسد اين کناره گيری، عوارض بد سياسی داشته باشد.آقای رفسنجانی در گفت و گو با نشريه «مديريت ارتباطات» چاپ ايران تاکيد کرده به رغم تمايل خود به کناره گيری از سمت های سياسی‌اش، نگران است که اين اقدام به گفته او به نوعی قهر تلقی شود.اکبرهاشمی رفسنجانی ۷۶ ساله در حال حاضر رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری را بر عهده دارد و يکی از شخصيت های تاثير گذار در سه دهه گذشته تاريخ جمهوری اسلامی ايران بوده است. 


چند سرويس دهنده به وبلاگ های فارسی زبان فيلتر شدند
برخی سرويس دهندگان به وبلاگ های فارسی در ايران از جمله «پرشين بلاگ»، «بلاگفا» و «کلوب» از صبح روز يکشنبه فيلتر شدند.بلاگفا و پرشين بلاگ دو سرويس دهنده به وبلاگ‌های فارسی زبان هستند که در فهرست موجود در صفحه فيلترينگ به عنوان پيوندهای مفيد از آنها ياد شده و به کاربران توصيه شده تا از اين سرويس دهندگان استفاده کنند.به گزارش پايگاه خبری پارلمان نيوز، رسانه‌های حامی دولت از روز شنبه مدعی شده بودند که بلاگفا و پرشين بلاگ، وبلاگ‌های به گفته آنها «ارزشی» را حذف کرده و اقدام‌هايی عليه مسئولان نظام انجام داده‌اند. 

 


تمام حقوق بر اساس قانون کپی‌رایت برای رادیو فردا محفوظ است.




__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Get real-time World Cup coverage on the Yahoo! Toolbar. Download now to win a signed team jersey!

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ