کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ خرداد ۲۸, جمعه

[farsibooks] Thursday 17 June 2010 Khordad 27th 1389, Fwd: Best of Balatarin for 06/18/2010

 

http://us1.campaign-archive1.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=429b75af6b&e=457d8de126

---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin <balatarin@sabznameh.com>
Date: 2010/6/17
Subject: Best of Balatarin for 06/18/2010


Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




خانم سكينه محمدى آشتيانى، زنى است كه در شهر اسكو (واقع در آذربايجان شرقى) از سال ۱۳۸۴ دستگير شده و در سال ۱۳۸۵ به جرم رابطه نامشروع به تحمل ۹۹ ضربه شلاق محكوم شده است. حكم شلاق خانم محمدى اجرا شده و پرونده ايشان نيز بسته شده است اما بعد از اين ماجرا، پرونده قتلى در دادگاه كيفرى تبريز به جريان مى افتد و اين پرونده بر خلاف قانون - به خاطر اينكه بسته شده بوده- به جريان مى افتد و اين بار به ايشان حكم سنگسار داده مى شود. جالب اين است كه در اين پرونده هيچ سند يا مدرك يا شاهدى براى احراز اينكه ايشان رابطه نامشروع داشته است وجود ندارد. حتى مشاوران قاضى و دو نفر از مستشاران ايشان نيز نوشته اند كه هيچ سندى در اين مورد وجود ندارد. حتى علم قاضى هم مطابق عرف قانونى نيست. ولى متاسفانه ايشان محكوم به سنگسار شده است. برابر آنچه كه وكيل ايشان اظهار كرده است، گويا خانم سكينه محمدى در آخرين دادگاه هم ارتكاب اين جرم را انكار كرده است؟ بله . ايشان انكار كرده و حتى در درخواست عفو و بخشودگى نيز قيد كرده است كه «اگر مرتكب خطايى شده ام مرا ببخشيد.» يعنى تمام جوانب را تا آنجايى كه ممكن بوده سعى كرده كه پوشش دهد تا مورد بخشش قرار بگيرد. كه متاسفانه دوباره درخواست وى رد شده است. خانم وحدتى، در برخى موارد ديده شده است كه دادگاه – يا حتى در مواردى- رئيس قوه قضائيه، جلوى اجراى حكم سنگسار را گرفته است. رياست قوه قضائيه و رئيس كميسيون عفو و بخشودگى مى توانند اين متهمان را مورد عفو و بخشودگى قرار دهند و رهبر كشور نيز هميشه اين قدرت و توان را دارد كه بخشايش را اعمال كند و مجرمين را- اگر اين خانم را مجرم فرض كنيم- مورد بخشش قرار دهد. بنابر اين، امكان بخشش وجود دارد و بسيارى وقت ها وقتى حكم تاييد مى شود، تنها راهى كه وجود دارد كميسيون عفو و بخشودگى است كه البته در مورد اين پرونده هم وكيل ايشان- آقاى مصطفايى- اميدشان را بر روى كميسيون عفو و بخشودگى متمركز كرده است.
با ۲۱۵ امتیاز و ۲۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


سنگساروقطع دست و پا مقام انسانیت خمینی
با ۱۶۹ امتیاز و ۵۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


علی چگینی برادر شهید محرم چگینی است که به گفته خود او از جنوب شهر تهران، همانجایی که می گویند مردمش با جنبش سبز ایران هیچ نسبتی ندارند، به راهپیمایی بیست و پنج خرداد آمده بود و از عصر همان روز دیگر به خانه برنگشت. علی چگینی، محرم را یک دوست و محرم ناگفته های خود و خانواده می دانست، اینک پس از یک سال هم از عدم حضور یک برادر و یک دوست در میان اعضای خانواده دلگیر است، هم از عدم حضور میرحسین موسوی و مهدی کروبی در میان یک خانواده داغدار گلایه می کند و هم برای همه کسانی که از میان کشته شدگان تنها یک نماد را جهانی می کنند و شهدای دیگر را غریب و تنها رها می کنند، پیام دارد. نشستن پای صحبت یک جوان ۳۲ ساله که تمام کشته شدگان را برادران و خواهران خود می داند اما از همه کسانی که در این یک سال هیچ سراغی از برادر کشته شده او نگرفته اند، گلایه دارد، شاید بتواند نگاهی نو به مطالبات بخش هایی از این نسل که در اعتراضات خیابانی شرکت کرده اند بگشاید. برای همین است که درخواست می کند همه صحبت های او بدون سانسور منتشر شود تا شاید راهی بگشاید که از این پس در صورتی که رهبران جنبش سبز به هر دلیلی تاکنون موفق نشده اند، سراغ خانواده برخی از کشته شدگان بروند، حداقل مردم یکدیگر را تنها نگذارند.
با ۱۳۹ امتیاز و ۳۹ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


مانند برادران کرد شجاعمان، در شب سالروز کشتار 30 خرداد، شنبه، ساعت 10 شب، شهرها را به یاد شهدای آن روز، در خاموشی فرو ببریم.
با ۱۳۸ امتیاز و ۴۸ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


این گونه هتک حرمت مرجعیت و فقاهت و حمله به دفاتر و بیوت مراجع و‏ ‏علما و برخوردهایی اینچنین در رژیم شاه هیچگاه دیده نشد. آنچه بیشتر‏ ‏موجب تأسف و تأثر است این که تمام این وحشی‌گری‌ها و تخریب و‏ ‏توهین و غارت اموال و اثاثیه و مصادره شهریه طلاب، در حکومتی انجام‏ ‏می‎شود که ادعای اسلامیت و تشیع و پیروی از حضرت علی (ع) را دارد.‏ ‏آن حضرت بخاطر ربودن خلخال پای یک زن یهودی آنگونه آزرده خاطر‏ ‏گشتند که فرمودند: اگر انسان از غصه چنین کاری بمیرد جای ملامت ندارد.‏ ‏اکنون چگونه می‎توان اینگونه تجاوزات آشکار و حملات وحشیانه به‏ ‏دفاتر و بیوت مراجع و غارت اموال آنها به نام اسلام و حمایت از ولایت‏ ‏فقیه و با حمایت نهادهای حکومتی را توجیه نمود؟
با ۱۲۸ امتیاز و ۱۸ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


در پی فراخوان خاموشی شماری از فعالین مدنی، سیاسی و مدافعان حقوق بشر به منظور گرامیداشت یاد اعدام شدگان 19 اردی بهشت، در اعتراض به اجرای این احکام غیرقانونی و اعتراض به تحویل ندادن پیکرهای اعدام شدگان، شب گذشته کردستان در خاموشی فرو رفت. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، این طرح که با حمایت مستقیم سلطنه رضایی، مادر فرزاد کمانگر نیز همراه بود، شب گذشته در بسیاری از شهرهای مناطق کردنشین منجمله سنندج، مهاباد، مریوان و کامیاران با همکاری خودجوش مردم به اجرا درآمد. بر اساس این طرح مقرر شده بود که ساعت 10 شب چهارشنبه 26 خردادماه(شب چهلمین روز اعدام مخفیانه و جمعی فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، علی حیدریان، فرهاد وکیلی و مهدی اسلامیان) به مدت 5 دقیقه مردم چراغ های منزل خود را خاموش نمایند. گفتنی است برخی سازمان های سیاسی و حقوق بشری نیز با صدور بیانیه هایی حمایت خود را از این اعتراض مدنی اعلام نموده بودند.
با ۱۱۸ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


خبرگزاری هرانا - در پی فراخوان خاموشی شماری از فعالین مدنی، سیاسی و مدافعان حقوق بشر به منظور گرامیداشت یاد اعدام شدگان 19 اردی بهشت، در اعتراض به اجرای این احکام غیرقانونی و اعتراض به تحویل ندادن پیکرهای اعدام شدگان، شب گذشته کردستان در خاموشی فرو رفت. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، این طرح که با حمایت مستقیم سلطنه رضایی، مادر فرزاد کمانگر نیز همراه بود، شب گذشته در بسیاری از شهرهای مناطق کردنشین منجمله سنندج، مهاباد، میروان و کامیاران با همکاری خودجوش مردم به اجرا درآمد. بر اساس این طرح مقرر شده بود که ساعت 10 شب چهارشنبه 26 خردادماه(شب چهلمین روز اعدام مخفیانه و جمعی فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، علی حیدریان، فرهاد وکیلی و مهدی اسلامیان) به مدت 5 دقیقه مردم چراغ های منزل خود را خاموش نمایند. گفتنی است برخی سازمان های سیاسی و حقوق بشری نیز با صدور بیانیه هایی حمایت خود را از این اعتراض مدنی اعلام نموده بودند.
با ۱۱۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


دانشجویان دانشگاه کردستان روز سه شنبه ۲۵ خرداد ماه دست به اعتصاب غذا زدند. به گزارش دانشجو نیوز، دانشجویان دانشگاه کردستان در اعتراض به حکم اعدام فعالین سیاسی کرد و دفن پنهانی جنازه های فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان و هم چنین سالگرد کشته شدن سهراب اعرابی و کیانوش آسا دست به اعتصاب غذا زدند. این دانشجویان غذاهای خود را در سلف سرویس دانشگاه دست نخورده باقی گذاشتند.
با ۱۱۳ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


گفت: بفرمایید داخل ماشین. گفتم: چرا؟ حجاب من که مشکلی نداره. گفت: پوستت رو برنزه کردی! گفتم: من از موقعی که به دنیا اومدم سبزه بودم و اگر نتونید غیر از اینو ثابت کنید علیه تون شکایت می کنم. این گفت و گوی یکی از دوستان با مامورین بوده که دیروز اتفاق افتاده است.
با ۱۱۳ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


سکينه را از پنج سال پيش در زندان تبريز٬ گروگان گرفته اند و اين زن اسير حکومت اسلامي٬ هر لحظه ممکنست سنگسار شود. دو فرزند او براي نجات جان مادرشان تلاش ميکنند و از همه مردم آزاده و از نهادهاي مدافع حقوق انساني درخواست کرده اند که براي نجات جان مادر آنها تلاش کنند. وکيل سکينه و فرزندانش يکبار ديگر از مردم آزاديخواه دعوت کرده اند که بهر طريق ممکن کمک کنند٬ جان سکينه را نجات دهيم. سکينه در روز ۲۵ ارديبهشت ۸۵در دادگاه جزايي اسکو به اتهام رابطه خارج از ازدواج به تحمل ۹۹ ضربه شلاق محکوم شد.او را صد ضربه شلاق زدند و در حاليکه بايد آزاد ميشد٬ پرونده در شعبه ششم دادگاه کيفري استان آذربايجان مورد بررسي مجدد قرار ميگيرد. و او را اين بار به سنگسار محکوم ميکنند. سکينه بسياري از اتهامات را بعدا منکر شده است. در دادگاه حکومت اسلامي نيز از پنج نفر دو قاضي راي داده اند که در پرونده هيچ دليل اثباتي مبني بر انجام " زناي محصنه" وجود ندارد. سکينه يک زن اسير حکومت اسلامي است که ظاهرا جنايتکاران ميخواهند با سنگسار کردن او در شرايط فعلي به ليست جناياتشان در اين روزها با هدف ايجاد رعب و وحشت بيفزايد. سکينه تقاضاي عفو داده و پسر و دخترش منتظر نجات او هستند. کميته بين المللي عليه سنگسار از همه شما مردم آزاده در ايران و در دنيا ميخواهد ٬ اين روزها که به اعتراض و تحصن وتظاهرات دست ميزنيد٬ حتما و بهر طريق ممکن به حکم سنگسار سکينه محمدي آشتياني اعتراض کنيد. در خارج از کشور از همگان دعوت ميکنيم که به اين حکم سنگسار وسيعا و متحدانه اعتراض کنند. با مقامات نهادهاي بين المللي و اتحاديه اروپا و سازمان ملل تماس گرفته و از آنها بخواهيد فورا به اين حکم اعتراض کنند. ما نبايد بگذاريم سکينه را سنگسار کنند. کميته بين المللي عليه سنگسار ۱۵ ژوئن ۲۰۱۰
با ۱۰۶ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


جرس:بعد از اینکه اراذل و اوباش بسیجی در نماز جمعه 14 خرداد در جوار مرقد آیت الله خمینی به نوه وی که صاحب عزا بود اجازه سخن گفتن ندادند و با شعارهای رکیکی به وی اهانت کردند، همزمان در قسمت بانوان مراسم نماز جمعه نيز شلوغ می شود. البته در این بخش ماموران لباس شخصی ماموریت نداشتند بنام مردم بر عليه مردم نقش بازی کنند. در قسمت بانوان این خود مردم بودند که به شکل طبیعی به اهانت به بیت آیت الله خمینی اعتراض می کردند شنیده های جرس حاکی است وقتی ماموران لباس شخصی شعار سیدحسن نصرالله فرزند روح الله را سر داده بودند، خانم مسنی بر می خیزد، بسوی همسر جناب آقای خامنه ای که در صف اول بانوان نمازگزار نشسته بود، مي رود و عليه خانواده آقای خامنه ای شروع به شعار دادن می کند، و با زباني صميمی از سيد حسن و جدش حمایت می کند. عکس العمل این خانم هشتاد ساله آنقدر طبیعی و مادرانه بوده که تعدادی از بانوان نمازگزار را به همراهي می طلبد نمازگزاران قدیمي او را معرفی می کنند . او کسی نبوده جز "منیره خانم" خادمه بیت آيت الله خمينی که عاشقانه فرزندان و نوه های امام را فرزندان و نوه خود مي داند. منیره خانم همسر آقای خامنه ای را در برابر جمعیت مورد خطاب قرار می دهد: از جان نورچشم من چه می خواهید؟ به سید حسن من چکار دارید؟ نکند می خواهيد او را هم مثل پدرش سربه نیست کنید؟ خیال کرده اید مردم بی شعورند؟ همه می دانند که این بازی ها برای به تخت نشاندن پسرت مجتبی است. اما این آرزو را به گور خواهي برد. بعد از شعار هاي میلیونی مرگ بر دیکتاتور، و شعارهای تند علیه مجتبی خامنه اي، همسر آقای خامنه ای سومین عضو خانواده رهبری است که موضوع شعارهای مردمی می شود. شنيده های جرس حاکی است شعارهای منیره خانم با همدلی نمازگزاران مواجه شد و با پادرمیانی بانوان بیت آیت الله خمینی ماموران جرأت نکردند منیره خانم را دستگیر کنند
با ۱۰۲ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


جرس: شنيده هاي جرس از منابع موثق مرتبط با بيت مرحوم آيت الله خمينی حاکي از آن است که بعد از نخستین خطبه هاي تاسف بار اقاي خامنه اي پس از انتخابات در بیست و نهم خرداد سال گذشته غلامحسین محسني اژه ای وزير وقت اطلاعات نزد حجت الاسلام سید حسن خميني رفته از جانب "نظام" از ایشان مي خواهد از آقای خامنه اي حمایت علني کند. سيد حسن مي گويد: با توجه به تخلفات عدیده اي که مرتکب شده اید و خيانتی که در امانت ملي کرده ايد، همينقدر که سکوت کرده ام و چیزی عليه تان نگفته ام، بروید خدا را شکر کنيد! قطعا روح امام راحل از این امور خلاف شرعی که مرتکب شده اید بيزار است. نوه مرحوم آیت الله خميني مي افزاید: سه سال قبل من به عنوان مسئول دفتر حفظ و نشر آثار امام خمينی درباره انحراف آشکار از وصيت نامه الهی سياسي ایشان نسبت به ورود سپاه در سیاست هشدار دادم. چه کرديد؟ درست برخلاف نظر امام عمل کرده اید، حال از من مي خواهيد تایيد کنم!؟ به حضرت آقاي خامنه اي سلام برسانيد و خدمتشان عرض کنيد مهمترين میراث امام راحل انقلاب و جمهوری اسلامي است، من شرعا و اخلاقا مطابق وصیت نامه صریح جدم موظف به حفظ اين ميراث گرانقدر هستم. متأسفانه نظام از مسيری که بنيانگذارش ترسیم کرده بود منحرف شده و دارد به بیراهه مي رود. تا دیر نشده فکری کنید. خدایا تو شاهد باش قد بلّغتُ. محسني اژه اي بدون اخذ نتیجه بر مي گردد. بعد از آن وزارت اطلاعات و سپاه شروع به تخريب سيد حسن مي کنند. فاجعه 14 خرداد حاصل یک سال کار فشرده نیروهای اطلاعات و پاسداران استبداد بود که با اذن مخصوص آقای خامنه ای عليه بيت بنیانگذار جمهوری اسلامی اجرا شد.
با ۱۰۱ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


به گزارش خبرگزاري رويترز، رهبران اتحادیه اروپا ساعاتي پيش در بروكسل، تحریم هایی فراتر و قدرتمندتر از تحريمهاي سازمان ملل متحد علیه حكومت ایران تصويب كردند. اين تحريم هاي سخت و فلج كننده، صنعت نفت و گاز را هدف قرار داده است و شامل ممنوعیت سرمایه گذاری ها و انتقال تکنولوژی و تجهیزات در بخش نفت و گاز و پالايش است. اتحاديه اروپا اين تحريمها را براي مهار كردن ماجراجوئي هاي ايران در دست يابي به تسليحات هسته اي تصويب كرده است./ اين در حاليست كه روسيه، به اعمال تحريمهائي فراتر از شوراي امنيت، انتقاد كرده است و تركيه و برزيل نيز مخالف هرگونه تحريمي عليه ايران بوده اند.
با ۹۹ امتیاز و ۱۴ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


«من هم شاید خیلی از کارهای نیک اهنگ رو نامنصف یا گاهی تحلیل سیاسی اش رو ضعیف بدونم که قضیه ای کاملا نسبی و قابل بحث است-طرفداران احمدی نژاد هم احتمالا من رو آدم بی انصاف با تحلیلی ضعیف می دونند- اما توهینی در کارهاش نمی بینم. اون بنا بر زاویه دید و تحلیل خودش نگاهی نسبت به مسائل داره که بدون خودسانسوری ترسیم می کنه. مثلا همیشه گفته که دید خوشی نسبت به اصلاح طلب های داخل ایران نداره. پس طبیعتا یکی از مایه های ثابت کارهاش این ها می شن. این به معنای توهین نیست. به علاوه هر کارتونیست بخشی یا درصدی از افکار عمومی رو -نگیم نمایندگی می کنه- لا اقل بازتاب می ده. پس حتما حضور و وجود کارتونیست هایی با دیدهای مختلف لازمه تا بشه بهتر افکار و عقاید رو برآورد کرد. نمی تونیم عصبانی باشیم که چرا نیکاهنگ- یا من- یا دیگری نظر مقبول شما را مصور نمی کنه چون در این صورت هویت مستقل و واقعی اون رو زیر سووال می برید و ما که نمی خواهیم درگیر یک توتالیتاریسم دیگه بشیم که فردیت ها رو قراره قربانی مصلحت جمع- اگر جمعی باشه- یا بدتر، خواست شخصی خودمون کنه پس فکر کنم بهتره به جای انگ زدن، اگر دید نامنصفانه یا تحلیل غلطی می بینیم به همون اشاره کنیم» اگر به جای نگاه قیم مابانه و خود حق پنداری مطلق که تنها باعث ایجاد درگیری شدید با مخالفانمان می شود مطلب مخالف خود را حذف نکنیم و به شعور مخاطب احترام بگذاریم تا مخاطب خود به این نتیجه برسد که مخالف ما قصدش توهین نقد تخریب یا ...بوده بهتر نیست؟
با ۹۸ امتیاز و ۳۱ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


جرس: احمد منتظری با درج نامه ای به علما و مراجع، ضمن شرح ماجرای حمله به دفتر آیت الله منتظری، ‏تصریح کرده است که ‏اينجانب به خود اجازه نمي دهم كه با وجود حضرات مراجع ذي نفوذ در‏ ‏حوزه علميه قم و نجف ، تظلم خود را به مراجع حقوقي بين المللي اعلام‏ ‏دارم. وی در این نامه از آنان خواسته است که هر گونه صلاح مي‎دانند خطر اين‏ ‏اعمال زشت را براي وجاهت حوزه و مرجعيت و نيز قبح آن را به نحو‏ ‏موثر به اطلاع مسئولان حكومتي تصميم گيرنده برسانند. در بخشی از این نامه آمده است که اين گونه هتك حرمت مرجعيت و فقاهت و حمله به دفاتر و بيوت مراجع و‏ ‏علما و برخوردهايي اينچنين در رژيم شاه هيچگاه ديده نشد. آنچه بيشتر‏ ‏موجب تأسف و تأ ثر است اين كه تمام اين وحشي گري ها و تخريب و‏ ‏توهين و غارت اموال و اثاثيه و مصادره شهريه طلاب، در حكومتي انجام‏ ‏مي‎شود كه ادعاي اسلاميت و تشيع و پيروي از حضرت علي (ع) را دارد. در این نامه تاکید شده است: ‏ ‏اينجانب مطمئن هستم كه شما حضرات از اينگونه اعمال كه در مرآ و‏ ‏مسمع همگان انجام شده كه نه اولين است و نه آخرين.
با ۹۷ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


آنچه طی یک سال گذشته مردم ایران را بیش از تقلب در انتخابات دچار شوک ساخت، خشونت حامیان دولت در قبال ولی نعمتان خود بود. چه کسی باور می کرد نیروهایی که می بایست مدافع مردم در مقابل دشمنان خارجی باشند این گونه عمل کنند؟ اما متاسفانه هزاران هزار تن به چشم خود دیدند که چه گذشت و امروز پس از یک سال با این همه ادعای قدرت حکومت، حتی یک نفر به جرم کشتن معترضین شناسایی و محاکمه نشده است. همین امر بیش از پیش حقایق بر مردم آشکار می سازد. داستان هابیل و قابیل را یک بار دیگر بخوانید. برادری، برادر دیگر را می کشد، اما مقتول قبل از مرگ می گوید که هرگز دستش را به خون برادر آغشته نخواهد ساخت. میرحسین موسوی در بیانیه شماره ۱۸ خود اشاره دارد که: «از دروغ، تخلف و تقلب به کار گرفته شده در انتخابات، سوال "رای من کجاست؟" زاده شد و شما مردم، روشن و بی ابهام به شیوه ای مسالمت آمیز در راهپیمایی تاریخی و بی نظیر ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ این سوال را پرقدرت و بلند فریاد زدید و جز کسانی که جهل و خرافه و منفعت پرستی و دروغ چشم و گوش آنها را بسته بود، در سطح ملی و جهان همه آن را شنیدند و دیدند. ولی پاسخ چه بود؟ جز داغ و درفش و کشتن و به حبس کردن و زنجیر به تن برهنه زندانیان زدن و حمله به خوابگاه‌های دانشجویی؟ به یقین فجایع کهریزک و آدم کشی های روزهای ۲۵ و ۳۰ خرداد و عاشورای حسینی از خاطره جمعی ملت پاک نخواهد شد و نباید هم پاک شود که خیانت به خون شهدا و بی گناهان است. ما چگونه می توانیم تیرهای مستقیم به مردم و زیر کردن آنها توسط ماشین پلیس را از یاد ببریم. خون‌ها و رنج‌ها اما پرده های فریب و ریای تمامیت خواهان را دریدند و فساد نهادینه شده پشت پرده های قدیس نمایی را نمایان کردند و این رویدادهای تلخ و نحوه تعامل دولتیان با مردم به همه اقشار ملت ما از کارگران، معلمان، دانشجویان، روزنامه نگاران، استادان، روحانیون، کارآفرینان، بازاریان، زنان، مردان، جوانان و پیران و همه فعالین جنبش‌های اجتماعی و اقشار مستضعف و میانه نشان داد که ریشه مشکلات آنها در کجاست».
با ۹۶ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


مزن بر سينه و بر سر. خاك بر سر ميفكن و بيرق سياه ميفشان. بر مظلوميت و لبهاي تشنه اشك مريز. نداي ايران بر مظلوميتش شهره نشد. آنچه دخت ايران را جاودانه كرد، آن نگاه جادو بود كه امتدادي رو به افق و آينده داشت. به شعر ناب شاعر آزادي – شاملوي بزرگ – مي انديشم آنگاه كه رعيتي كه بر زمين خشك و قحطي زده، خون كرده است را بر دار كرده بودند و او به آسمان چشم دوخته بود. شاملو ميگويد : چى ميجوره تو هوا ؟ رفته تو فكر خدا ؟ نه برادر، تو نخ ابره كه بارون بزنه. شالي از خشكي در آد، پوكه نشا دون بزنه. آخ اگه بارون بزنه، آخ اگه بارون بزنه! آري اين خشكسالي فرهنگي و اجتماعي است كه اين عزيز و آن عزيزان را به خيابان كشانده است. اين بي آبي، لبها را تشنه نكرده است. دلها و انديشه ها در برهوت آزادي حيران مانده اند. بر مظلوميت ندا نخواهم گريست. او دخت دلير مام ميهن است. او به آزاديخواهي بر زمين افتاد و آن گاه، آن جادوي نگاه، رو به آسمان، رو به افق، رو به پهناي آزادي، نگران است هنوز. چشم باز كنيم و ديدن را باز به تعريف بنشينيم. فعل ديدن را در سالگرد عروج آن جادويي نگاه به كمال، صرف كنيم. اين وظيفه ما در قبال آن چشمان زيباست.
با ۹۴ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


اولین مقاله مصطفی تاج زاده، یکی از اعضای برجسته دو تشکل سیاسی حامی میرحسین موسوی، پس از آزادی از زندان که طی آن از "خطای" جریان اصلاح طلب در عدم موضع گیری در برابر اقدامات حکومت جمهوری اسلامی، به ویژه درسال های ٦٠ و ٦٧ و نیز وضعیت "سخت و تاریک زندان" سخن گفته است، با واکنش هواداران دولت و سپاه مواجه شده تا حدی که جوان آنلاین از قول « یکی از مطلعین پرونده»به تاجزاده حمله کرده و وی را با الفاظی زشت مورد خطاب قرار داده است. علاوه بر این کاظم انبارلویی سردبیر روزنامه رسالت نیز در مقاله ای به تاج زاده حمله کرده و مدعی تلاش وی برای بازگشت سلطنت به ایران شده است. انبار لویی همچنین از "پیچیدگی بازجویی تاج زاده" خبر داده است. در همین حال سایت جوان آنلاین که تمامی گزارش های خود را از زبان "منابع مطلع" منتشر می کند، مدعی "هماهنگی تاج زاده و بهزاد نبوی برای تغییر نقش" شده و همزمان دادستان تهران هم که فارس نیوز، خبرگزاری نزدیک به نهادهای امنیتی او را "دکتر جعفری دولت آبادی" معرفی کرده، از عدم مجوز فعالیت سازمان مجاهدین انقلاب و جبهه مشارکت، دو تشکلی که مصطفی تاج زاده از اعضای شورای مرکزی آنهاست، خبر داده است.
با ۹۳ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


در آستانه سالگرد شهادت شهید الله اکبر مهندس مصطفی غنیان سبزهای مشهدی دلیرانه و در اقدامی خطرناک نام میدان احمدآباد را به "میدان شهید غنیان" تغییر دادند
با ۹۲ امتیاز و ۱۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


در پی فراخوان خاموشی شماری از فعالین مدنی، سیاسی و مدافعان حقوق بشر به منظور گرامیداشت یاد اعدام شدگان 19 اردی بهشت، در اعتراض به اجرای این احکام غیرقانونی و اعتراض به تحویل ندادن پیکرهای اعدام شدگان، شب گذشته کردستان در خاموشی فرو رفت. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، این طرح که با حمایت مستقیم سلطنه رضایی، مادر فرزاد کمانگر نیز همراه بود، شب گذشته در بسیاری از شهرهای مناطق کردنشین منجمله سنندج، مهاباد، میروان و کامیاران با همکاری خودجوش مردم به اجرا درآمد. بر اساس این طرح مقرر شده بود که ساعت 10 شب چهارشنبه 26 خردادماه(شب چهلمین روز اعدام مخفیانه و جمعی فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، علی حیدریان، فرهاد وکیلی و مهدی اسلامیان) به مدت 5 دقیقه مردم چراغ های منزل خود را خاموش نمایند. گفتنی است برخی سازمان های سیاسی و حقوق بشری نیز با صدور بیانیه هایی حمایت خود را از این اعتراض مدنی اعلام نموده بودند.
با ۹۱ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در پی فراخوان خاموشی شماری از فعالین مدنی، سیاسی و مدافعان حقوق بشر به منظور گرامیداشت یاد اعدام شدگان 19 اردی بهشت، در اعتراض به اجرای این احکام غیرقانونی و اعتراض به تحویل ندادن پیکرهای اعدام شدگان، شب گذشته کردستان در خاموشی فرو رفت. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، این طرح که با حمایت مستقیم سلطنه رضایی، مادر فرزاد کمانگر نیز همراه بود، شب گذشته در بسیاری از شهرهای مناطق کردنشین منجمله سنندج، مهاباد، میروان و کامیاران با همکاری خودجوش مردم به اجرا درآمد. بر اساس این طرح مقرر شده بود که ساعت 10 شب چهارشنبه 26 خردادماه(شب چهلمین روز اعدام مخفیانه و جمعی فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، علی حیدریان، فرهاد وکیلی و مهدی اسلامیان) به مدت 5 دقیقه مردم چراغ های منزل خود را خاموش نمایند. گفتنی است برخی سازمان های سیاسی و حقوق بشری نیز با صدور بیانیه هایی حمایت خود را از این اعتراض مدنی اعلام نموده بودند
با ۸۹ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


جرس: مقامات امنیتی انتظامی از برگزاری مراسم سی و دومین سالگرد دکتر علی شریعتی در تهران جلوگیري کردند. به گزارش رسیده به جرس، این مراسم که قرار بود به روال هر ساله از سوی خانواده دکتر شریعتی و موسسه حسینیه ارشاد در روز 29 خرداد در حسینیه ارشاد برگزار شود با مخالفت حکومت مواجه شد. خانواده شريعتی به همراه موسسه حسينیه ارشاد درخواست برگزاری مراسم را همراه با اسم سخنرانان و موضوع سخنرانی در اختیار مقامات مربوطه قرار داده بود، اما تلفنی به آنها خبر داده شد که مجاز به بزرگداشت شريعتی نیستند. لازم به ذکر است که در دو سال گذشته مراسم بزرگداشت مهندس مهدي بازرگان، دکتر يدالله سحابی، آیت الله سید محمود طالقانی، آیت الله العظمی منتظری و دکتر محمد مصدق در حسینیه ارشاد ممانعت به عمل آمده است. آثار دکتر شریعتي بيشترین تاثير را در پیدایش انقلاب اسلامي داشت تا آنجا که به وی معلم انقلاب گفته می شد. دکتر شریعتی در ۲۹ خرداد ۱۳۵۶ در حالی که سه هفته از سفرش به انگلستان می‌گذشت، در منزل مسکونی اش به طرز مشکوکی از دنیا رفت. دلیل رسمی مرگ وی حمله قلبی اعلام شده بود. آرامگاه وی در حرم حضرت زینب (س)، در شهر دمشق است. هر ساله مراسم بزرگداشت وی در حسینیه ارشاد، محل سخنرانی های وی برگزار می شد. امسال حاکمیت در راستای جلوگیری از هر تجمعی از برگزاری این مراسم هم جلوگیری کرده است.
با ۸۷ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


درود بر شرفتان مردم با تعصب کردستان ، دیشب در اعتراض به تحویل ندادن جسد شهدای بیگناه اعدام شده ، در چهلم آنان ، کردستان به مدت 5 دقیقه در خاموشی کامل فرو رفت.
با ۸۵ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


افزایش شدید درجه گرمای هوا در استان خوزستان که گاه به حدود 50 درجه رسیده، همراه با افزایش مصرف برق و قطع مکرر آن سبب شده است تا ساکنان این استان در ساعات زیادی قادر به روشن کردن وسایل خنک کننده نباشند. خبرگزاری مهر می گوید به علت گرمای زودرس و طاقت فرسا در خوزستان، مردم نمی توانند حتی چند ساعت بدون کولر به سر برند و همزمان، گرد و غبار هوا نیز نمی گذارد حتی در ساعاتی که هوا تا حدی خنک می شود، پنجره ها را باز کنند.
با ۸۴ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


این گونه هتک حرمت مرجعیت و فقاهت و حمله به دفاتر و بیوت مراجع و‏ ‏علما و برخوردهایی اینچنین در رژیم شاه هیچگاه دیده نشد. آنچه بیشتر‏ ‏موجب تأسف و تأثر است این که تمام این وحشی گری ها و تخریب و‏ ‏توهین و غارت اموال و اثاثیه و مصادره شهریه طلاب ، در حکومتی انجام‏ ‏می‎شود که ادعای اسلامیت و تشیع و پیروی از حضرت علی (ع) را دارد.‏ ‏آن حضرت بخاطر ربودن خلخال پای یک زن یهودی آنگونه آزرده خاطر‏ ‏گشتند که فرمودند: اگر انسان از غصه چنین کاری بمیرد جای ملامت ندارد.‏ ‏اکنون چگونه می‎توان اینگونه تجاوزات آشکار و حملات وحشیانه به‏ ‏دفاتر و بیوت مراجع و غارت اموال آنها به نام اسلام و حمایت از ولایت‏ ‏فقیه و با حمایت نهادهای حکومتی را توجیه نمود؟ ‏ ‏اینجانب مطمئن هستم که شما حضرات از اینگونه اعمال که در مرآ و‏ ‏مسمع همگان انجام شده که نه اولین است و نه آخرین ، نگران و ناراحت‏ ‏می‎باشید; جسارتا عرض می‎نمایم که هر گونه صلاح می‎دانید خطر این‏ ‏اعمال زشت را برای وجاهت حوزه و مرجعیت و نیز قبح آن را به نحو‏ ‏موثر به اطلاع مسئولان حکومتی تصمیم گیرنده برسانید، به یقین در جهت‏ ‏رفع مظالم وارده و نیز در جهت جلوگیری از تکرار و سرایت آنها به سایر‏ ‏بیوت و دفاتر حضرات علما و مراجع محترم موثر خواهد بود. آنچه قابل‏ ‏انکار نیست اینکه اگر حرمت مرجعیت در سالهای گذشته شکسته نمی شد و‏ ‏در همان هنگام به شکل معقول و موثر تقبیح و محکوم می‎گردید، حوزه ‏علمیه قم امروزه شاهد این بی آبروئی ها و هتک حرمت ها و بازی خطی و‏ ‏سیاسی با مرجعیت و فقاهت نبود. ‏ ‏اینجانب به خود اجازه نمی دهم که با وجود حضرات مراجع ذی نفوذ در‏ ‏حوزه علمیه قم و نجف ، تظلم خود را به مراجع حقوقی بین المللی اعلام‏ ‏دارم ، و امید وافر دارم که با اقدامات موثر شما فشارها و تضییقات به آنجا‏ ‏نرسد که برای دفع ظلم ، از سازمانها و مجامع خارج از کشور استمداد شود.‏ ‏در خاتمه ضمن عذرخواهی از اطاله کلام ، سلامتی و طول عمر را برای‏ ‏شما در جهت خدمت به اسلام و دفع ظلم از مظلومین را از خداوند قادر‏ ‏متعال مسألت دارم . ‏ ‏والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته .
با ۸۰ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


خزانه داری ایالات متحده اعلام کرد تحریم های جدیدی با هدف فشارهای تازه اقتصادی علیه ایران وضع می کند. این تحریم ها دربرگیرنده تحریم بانکهای دولتی، خطوط کشتیرانی و صنایع هوایی و موشکی سپاه است.
با ۷۶ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


جـــرس: در یکمین سالگرد حادثۀ حمله به کوی دانشگاه و همزمان با اظهارات برخی مقامات پیرامون "عدم وجود گزارش کمیته حقیقت یاب" پیرامون آن واقعه، یکی از وکلای دادگستری که وکالت دو تن از دانشجویان بازداشتی کوی را بر عهده دارد، با انتقاد از اینکه "به جای اینکه مسببین حادثه شناسایی شوند، قربانیان در حال جواب پس دادن هستند"، از مسئولین امر خواست "به جای تلاش برای شناسایی عوامل حوادث کوی دانشگاه، نیروی خود را صرف نجات آن دسته از دانشجویان ساکن کوی کنند که هم اکنون در زندان به سر می برند." این نامه که از سوی وکیل فوق الذکرخطاب به «نمایندگان مجلس»، «کمیته پیگیری حادثه کوی دانشگاه» و همچنین «الیاس نادران» ارسال گردیده، نسخه ای از آن در اختیار جرس قرار گرفته است. این وکیل پایه یک دادگستری که نخواست نامش فاش شود، با توجه به اظهارات اخیر الیاس نادران و کاظم جلالی پیرامون "عدم وجود گزارش کمیته حقیقت یاب پیرامون حوادث کوی"، ابتدا خاطرنشان می کند "آقایان، من خود به تنهایی، دو موکل دارم، که هر دو به خاطر روشن کردن آتش در حیاط خوابگاه، برای فرار از گاز اشک آور، متحمل مجازات شده اند. یکی به یکسال حبس محکوم شده است و هم اکنون بیش از شش ماه است که در حبس است و در مورد دیگری، هنوز حکم صادر نشده است ...و مسلما هستند دانشجویان دیگرکه من از آنان خبر ندارم ." گفتنی است با گذشت یکسال از حملات شبانه لباس شخصی ها و نیروهای یگان ویژۀ پاسداران به کوی دانشگاه تهران و عدم تنظیم و ارسال گزارش کمیتۀ تحقیق پیرامون این پرونده ملی، روز گذشته الیاس نادران یکی از اعضای آن کمیته، هشدار داده بود که اگر مسئولین در رابطه با آن حادثه اظهار نظر نکنند، اسناد و مدارک خود را شخصا در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد داد و همزمان با وی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی نیز متذکر این نکته گردید که "اصلا گزارشی در این زمینه تهیه نشده است." بر همین اساس، وکیل مدافع دو تن از صدها دانشجوی زخمی و بازداشتی حادثۀ فوق، از مقامات امر خواستار آن شده است که "برای یاری رساندن به دانشجویانی که در ٢۵ خرداد ماه ۸۸ در معرض صدمات و لطمات شدیدی قرار گرفته و هم اینک نیز به جای مسببان این فاجعه در زندان به سر می برند، یا در معرض صدور حکم می باشند." این وکیل پیگیر، پیرامون یکی از موکلان خود که سی تن از استادان دانشگاه تهران با ارسال نامه ای خواستار آزادی وی شده اند، خاطرنشان می کند "متاسفانه با وجود صدور قرار وثیقه پنجاه میلیون تومانی که در همان روز اول بازداشت صادر شده بود، موکلم به علت عجز از پرداخت وثیقه در زندان ماند و دو ترم دانشگاه خود را از دست داد، و نهایتا با وجود دفاع از وی در دادگاه و اعلام این موضوع که اگر مامورین به داخل کوی گاز اشک آور پرتاب نمی کردند هیچ کس آتش روشن نمی کرد و هنوز مشخص نشده چه نهادی، و با چه مجوزی وارد کوی شده است و...، موکلم نهایتا به یکسال حبس محکوم شد و هم اینک نیز هنوز در زندان اوین است. و دادگاه تجدید نظر نیز یکسال حبس را تایید کرده است." وکیل فوق الذکر همچنین به هشدارهای قاضی پرونده پیرامون "چرایی قبول و پیگیری چنین پرونده هایی" خبر داد و متذکر شد "توسط قاضی تهدید شدم که مواظب باشم تا سرنوشتم مثل خانم عبادی نشود و دفترم تعطیل نشود و آبرویم نرود." وی پیرامون موکل دیگرش که در بلاتکلیفی به سر می برد، خاطرنشان کرده است "در حیاط محل زندگی خود، در کوی دانشگاه توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت شده و مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته و با میله، چوب، پنجه بکس، و لگد و مشت، زخمی شده و هنوز بعد از یکسال، جای میله ای که در بازویش فرو رفته، نمایان است. سپس در حالت نیمه بیهوشی بازجویی شده و هرچه را که خواسته اند اقرار کرده ، اما نهایتا تنها اقراری که علیه وی در پرونده وجود داشت این بود که با تکه های چوب های بلااستفاده موجود در حیاط برای نجات از گاز اشک آور، آتشی روشن کرده و کنار آن ایستاده است." وی در پایان متذکر شده است که "هم اینک به جای اینکه مسئولین شناسایی شوند، قربانیان در حال جواب پس دادن هستند. پس هم اکنون شاید بهتر باشد به جای شناسایی عوامل این فاجعه، به داد دانشجویانی برسیم که کتک خوردند، مضروب شدند، از دانشگاه جا ماندند، به زندان رفته اند و محکوم شده اند. بیایید، با قوه قضاییه، دادگاه انقلاب، دادستانی تهران، وارد مذاکره شوید و دانشجویانی را که به خاطر حادثه ی کوی در زندان به سر می برند و یا در معرض صدور حکم هستند، نجات دهید." گفتنی است با گذشت یک سال از حملۀ ٢۵ خرداد ۸۸، شش سال از یورش خرداد ۸٢ و یازده سال از حادثۀ ١۸ تیر ۷۸ در کوی دانشگاه می گذرد و هنوز مسببان اصلی این حملات شبانه و آمرین و عاملین اصلی این وقایع و لباس شخصی ها شناسایی، معرفی و مجازات نشده اند
با ۷۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


با گذشت یکسال از حمله ی شبانه ی نیروی امنیتی به کوی دانشگاه تهران و علیرغم وعده ی مجلس در مورد پیگیری و انتشار گزارش این جنایت، معلوم شده است که هیچ گزارشی در کار نیست. یکسال پیش یگان های ویژه سپاه پاسداران و لباس شخصی ها با حمله ی شبانه به کوی دانشگاه جنایات بسیاری آفریدند ...
با ۷۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


سعید بیدخت از فعالین جنبش آذربایجان روز چهار شنبه درحین تماشای مسابقه فوتبال شهرداری تبریز و سپاهان نوین اصفهان در ورزشگاه اختصاصی تراکتور سازی تبریز از سوی مامورین اداره اطلاعات تبریز دستگیر شد. بنا به گفته شاهدان عینی مامورین اداره اطلاعات تبریز علاوه بر سعید بیدخت سه نفر از تماشاچیان که پلاکارد تیم تراکتور را به همراه داشتند نیز دستگیر کردند که هنوز هویت آنان مشخص نشده است. سعید بیدخت از فعالین ملی شهرستان کلیبر پیشتر نیز در اعتراصات خرداد 85دستگیر و بعد از تحمل 4چهار ماه حبس آزاد شده بود
با ۷۲ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


سال گذشته، همزمان با آغاز موج اعتراضات به اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری اسلامی در ایران و در شامگاه ۲۴ خرداد ماه، کوی دانشگاه تهران مورد تهاجم نیروهای لباس شخصی و انتظامی قرار گرفت.تهاجم به کوی دانشگاه تهران در حدی بود که تهاجم گسترده به دانشجویان، ده سال پیش از این و در ۱۸ تیر ماه ۷۸ را به یاد می آورد.انجمن اسلامی دانشجویان دموکراسی خواه دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در سالگرد حمله به کوی بیانیه ای صادر کرده و گزارشی از آنچه در آن شب بر دانشجویان رفت ارائه کردند. در این بیانیه آمده است که پس از حمله با سنگ و چماق و گاز اشک آور و زنجیر نیروهای لباس شخصی و انتظامی به تجمع مسالمت آمیز دانشجویان در کوی دانشگاه، در بامداد ۲۵ خرداد ۸۸، دانشجویان با شلیک گلوله های ساچمه ای مورد هدف قرار گرفتند. تعداد کشته های احتمالی مشخص نیست.دست کم ۱۵ دانشجو مورد اصابت گلوله قرار گرفته و در اثر ضربات سلاح های سرد، بیش از ۴۰۰ دانشجو زخمی شدند....
با ۷۲ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 
 



--

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Get real-time World Cup coverage on the Yahoo! Toolbar. Download now to win a signed team jersey!

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ