کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ شهریور ۲۲, یکشنبه

[farsibooks] فضاي سايبر بستر مناسبي را براي آشوبگران فراهم كرد

 دادستان تهران در آسيب‌شناسي فضاي سايبر و جنگ رواني رسانه‌هاي بيگانه گفت: آمريكا با حمايت و عضوگيري از اين سايت‌ها بستر را براي آشوبگران در راستاي تضعيف جايگاه داخلي و بين‌المللي نظام اسلامي فراهم كرد.


پنجمين جلسه رسيدگي به پرونده متهمان كودتاي مخملي و اغتشاشات اخير تهران صبح امروز به رياست قاضي صلواتي در شعبه 15 دادگاه عمومي و انقلاب تهران با حضور برخي از اين متهمان برگزار شد. 
قاضي صلواتي در ابتداي اين دادگاه با استناد به اجراي تبصره 1 ماده 188 قانون آئين دادرسي كيفري از رسانه‌ها خواست از ذكر نام افراد دادگاه پرهيز كنند. 
پس از اظهارات قاضي صلواتي نماينده دادستاني پيش از رسيدگي به اتهامات "ع. م " به آسيب‌شناسي فضاي سايبر و جنگ رواني رسانه‌هاي بيگانه و كشورهاي غربي با استفاده از فضاي اينترنت عليه كشورمان پرداخت. 
وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران از همان ابتدا با توطئه‌هاي رسانه‌هاي دشمنان قسم خورده روبرو بوده است، خاطرنشان كرد: جنگ رواني و شايعه پراكني عليه مسئولين خدوم نظام اسلامي در دستور كار دشمنان داخلي و خارجي قرار گرفته است. 
نماينده دادستان در دادگاه رسيدگي به پرونده متهمان كودتاي مخملي و اغتشاشات اخير با اشاره به اينكه هم اكنون فنآوري نوين زندگي بشر را تحت تاثير خود قرار داده است، اينترنت را به عنوان يكي از عوامل تهديد خواند. 
وي با اشاره به اينكه 25 ميليون كاربر ايراني از شبكه‌هاي ايراني استفاده مي‌كنند و سايت فيس بوك توانسته است 200 ميليون نفر را در فضاي مجازي به گرد خود درآورد، ادامه داد: آمريكا با حمايت و ايجاد سايت‌هاي اينچنيني و با عضوگيري از اين سايت‌ها بستر را براي آشوبگران در راستاي تضعيف جايگاه داخلي و بين‌المللي نظام اسلامي فراهم كرد. 
اين مقام قضايي نشر اخبار غيرواقعي، گزينش و برجسته‌سازي موضوعات، چهره‌سازي از كشته شدگان حوادث اخير، طرح ادعايي واهي از برخي مسئولين و اطلاع‌رساني از مواضع كانديداي معترض و نيز ايجاد جنگ رواني عليه نظام از جمله اقداماتي بود كه در راستاي ايجاد و تداوم آشوب‌هاي خياباني از سوي سايت‌هاي اينترنتي و رسانه‌هاي بيگانه عليه كشورمان صورت گرفت كه البته با هوشياري رهبر معظم انقلاب اسلامي و حمايت از مردم از آرمان‌هاي امام و نيز فداكاري نيروهاي خدوم انقلاب،توطئه دشمنان در اين زمينه نيز خنثي شد. 
وي با تاكيد بر اينكه گسترش شبكه‌هاي اينترنتي و سرويس‌دهي در اين بستر هم اكنون از اهميت قابل توجهي برخوردار است به نمونه‌اي از اقدامات سازمان يافته شبكه‌هاي اينترنتي، راديويي و تلويزيوني در راستاي ضربه زدن به نظام اشاره و گفت: فيس بوك و سايت يوتويوپ باحمايت آمريكا ايجاد شد و توليد اخبار كذب به زبان فارسي از جمله ترفندهاي دشمنان و برخي از گروه‌هاي سياسي بود كه صورت گرفت. 
نماينده دادستان تهران در دادگاه رسيدگي به پرونده متهمان كودتاي مخملي و اغتشاشات اخير و انتشار تصاوير، فيلم، عكس و نيز كليپ از وقايع اخير كشور را از جمله تحركات دشمنان و دشمنان در بستر اينترنت ذكر كرد كه با هدف تهمت زدن نظام و تحريك افراد صورت گرفت. 
وي با ذكر اين مطلب كه خبرگزاري‌هاي مختلف داخلي و خارجي از طريق فضاي اينترنت در زمان انتخابات تحليل‌هاي دوطرفه و چند طرفه و نيز جدي را به كار بسته‌اند افزود: برخي از اين رسانه‌ها از اينترنت براي نمايش غيرواقعي اقدامات بسيج و ناجا و نيز تهييج افكار عمومي استفاده كرده‌اند. 
وي در پايان سخنان خود با اشاره به آموزه‌هاي اسلام در اعمال مجازات از رئيس دادگاه خواست تا متهمين پرونده كه ناخواسته در راستاي تخريب مصالح ملي و ديني حركت كردند در صورت تنبه با رافت اسلامي با آنان برخورد شود. 
پس از سخنان نماينده دادستان هم اكنون رسيدگي به پرونده متهم رديف اول "ع.م " از فعالين جريان دانشجويي و سياسي دوم خرداد آغاز شده است. 

 

With Regards, Nabati




New Email addresses available on Yahoo!
Get the Email name you've always wanted on the new @ymail and @rocketmail.
Hurry before someone else does!

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ