کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ خرداد ۲۷, پنجشنبه

[farsibooks] Fwd: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/06/17 09:21:17 ب.ظ

 



---------- Forwarded message ----------
From: <radiofarda@list.radiofarda.com>
Date: 2010/6/17
Subject: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/06/17 09:21:17 ب.ظ


 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
2010/06/17 09:21:21 ب.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:
setareabi.com
 
سرخط‌ خبرها

وزير امور خارجه جمهوری اسلامی، از کشورهای ِهمراه با صدور قطعنامه چهارم تحريم، گله کرد
منوچهر متکی، وزير امور خارجه جمهوری اسلامی از کشورهای همراه کننده در صدور قطعنامه چهارم شورای امنيت گله کرد و گفت: گلايه‌های خود از اين کشورها را به موقع و به‌جا مطرح می‌کنيم. منوچهر متکی، ادبيات تحريم را مربوط به ۴۰ سال گذشته عنوان کرد و افزود: امروز بحث تحريم‌ها معنا ندارد.وزير امور خارجه جمهوری اسلامی اين بيانات را در حالی ابراز داشت که اتحاديه اروپا و آمريکا، تحريم های بيشتری راعليه ايران به تصويب رسانده اند. 


تيم ملی يونان به نخستين پيروزی خود در رقابت های جام جهانی دست يافت
دور دوم رقابت های جام جهانی با انجام رقابت بين تيم ملی يونان و نيجريه از گروه بی-  B اين مسابقات دنبال شد.در اين ديدار تيم ملی يونان توانست نيجريه يکی از نمايندگان قاره آفريقا را با نتيجه ۲ بر يک شکست دهد.تيم نيجريه در اين بازی از دقيقه ۳۵ با اخراج کايتی KAITI  ده نفره شد.در اين گروه از رقابت های جام جهانی تيم ملی آرژانتين با کسب دو پيروزی و کسب شش امتياز صدرنشين است و صعود خود به دور بعد را قطعی کرده است.


تيم ملی آرژانتين با نتيجه ۴ بر يک کره جنوبی را شکست داد
ديدار تيم های ملی فوتبال آرژانتين و کره جنوبی در چارچوب رقابت های جام جهانی ۲۰۱۰ آفرقای جنوبی، با نتيجه ۴ بر يک به سود شاگردان مارادونا خاتمه يافت.در اين ديدار نخستين بازيکن سه گُله اين رقابت ها نيزمعرفی شد، گونزالو هيگواين، مهاجم تيم ملی آرژانتين در اين بازی توانست با زدن ۳ گل برای نماينده آمريکای جنوبی هتريک کند. 


اتحادیه اروپا تحریم بیشتر ایران را تصویب کرد
رهبران اتحادیه اروپا درنشست امروز خود در بروکسل تحریم بیشتر ایران را تصویب کردند. به گزارش خبرگزاری ها، تحریم ها اتحادیه اروپا علاوه بر تحریم هایی است که در قطعنامه اخیرشورای امنیت سازمان ملل در نظر گرفته شده است. این تحریم ها، شامل جلوگیری از سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز ایران، برقراری محدودیت بیشتر برای شرکت های حمل و نقل دریایی و هوایی ایران و معاملات بیمه و بانکی می شود. آمریکا نیز روز چهارشنبه مقررات تازه ای را برای تحریم بیشتر ایران اعلام کرده بود. وزیر خارجه روسیه اقدام اتحادیه اروپا و آمریکا را بسیار مایوس کننده توصیف کرد.


دستکم 400 هزار نفر بر اثر خشونت های قومی در قرقیزستان بی خانمان شده اند
 کمیسیاری عالی سازمان ملل در امور آوارگان می گوید بر اثر خشونت های قومی بین ازبک ها و قرقیزها در جنوب قرقیزستان، دستکم 400 هزار نفر بی خانمان شده یا گریخته اند. سازمان ملل، شمار بزرگسالان ِ آواره ای را که وارد ازبکستان شده اند بین 75 تا 100 هزار نفر تخمین می زند. اسلام کریم اف، رئیس جمهوری ازبکستان تقاضای کمک فوری بین المللی کرده است. امروز صبح دو محموله ی کمک بین المللی وارد شهرهای اَندیجان در ازبکستان و اُوش در قرقیزستان شد. آمریکا نیز ده میلیون و سیصد هزار دلار برای این منظور اختصاص داده است.


تیم آرژانتین با نتیجه دو بر یک از کره جنوبی جلوتر است
در جام جهانی فوتبال درآفریقای جنوبی، امروز بازی دوم ِ تیم های آرژانتین با کره جنوبی در جریان است. تیم آرژانتین هم اکنون دو بر یک از کره جنوبی جلوتر است. نیجریه با یونان و فرانسه با مکزیک هم امروز بازی می کنند.


بخش دیگری از «اعترافات» عبدالمالک ریگی است از تلویزیون ایران پخش شد
صدا و سیمای جمهوری اسلامی امروز بخش دیگری از آنچه را که اعترافات عبدالمالک ریگی، رهبر گروه جندالله، توصیف شده، پخش کرد. عبدالمالک ریگی در این فیلم باردیگر گفت که دیدارهایی با مقام های آمریکایی داشته و قرار بوده با نیروهای آمریکایی در پایگاه مناس در قرقیزستان دیدار کند که ماموران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی او را در هواپیما هنگام عبور از خاک ایران بازداشت کردند. وزارت اطلاعات ایران اسفندماه گذشته اعلام کرد که عبدالمالک ریگی را در فرودگاه دبی شناسایی و در فضای ایران دستگیر کردند. اما همزمان برخی نمایندگان مجلس ایران گفته بودند که ریگی در مسیر پاکستان به دبی بازداشت شد. آمریکا ادعای ارتباط این کشور با گروه جندالله را بی پایه و اساس خوانده است.


ایران: بیانیه 56 کشور علیه ایران دارای اغراض سیاسی است
رامین میهمان پرست، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی می گوید بیانیه ی 56 کشور در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل که در آن نقض حقوق بشر در ایران محکوم شد، دارای اغراض سیاسی است. آقای میهمان پرست صدور این بیانیه را با هدف انحراف افکار عمومی از حمله اسرائیل به کشتی کمک رسانی به غزه دانست. این بیانیه را روز سه شنبه نماینده نروژ از سوی امضاء کنندگان در جلسه ی شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو قرائت کرد. ایران حدود یک ماه پیش تلاش زیادی کرده بود تا به عضویت همین شورا در آید اما به دلیل مخالفت گروهها و شخصیت های ایرانی مدافع حقوق بشر و گزارش های آنها درمورد عملکرد جمهوری اسلامی، ناچار شد نامزدی خود را پس بگیرد.


کابینه ی اسرائیل به کاهش محدودیت ورود کالا به نوار غزه رای داد
کابینه ی اسرائیل در جلسه امروز خود به کاهش محدودیت ورود کالاهای غیزنظامی به غزه رای داد. دربیانیه ی دفتر نخست وزیر اسرائیل آمده است که مقررات جدید شامل مصالح ساختمانی نیزمی شود. اسرائیل برای واردات سیمان و مصالح ساختمانی به غزه، محدودیت ایجاد کرده  است و دلیل آن را استفاده ی حماس و گروههای دیگر فلسطینی از این مصالح برای ساختن سنگر اعلام می کند. پس از کشته شدن 9 نفر در حمله اسرائیل به کشتی کمک رسانی به غزه، این کشور برای بازکردن گذرگاههای مرزی خود با غزه زیر فشار قرار گرفته است.


دیده بان حقوق بشر از مسئولان کردستان عراق خواست ختنه ی زنان را غیر قانونی کنند
دیده بان حقوق بشر، مستقر در آمریکا، از مسئولان دولت خودمختار کردستان عراق خواسته است سنت ختنه ی زنان را غیر قانونی اعلام کنند. دیده بان حقوق بشر می گوید آمار رسمی درباره میزان رواج این سنت در دست نیست اما تحقیقات محلی نشان می دهد که ختنه ی دختران و زنان بطور وسیعی انجام می شود.دیده بان حقوق بشر با اشاره به اینکه دولت خودمختار کردستان عراق، گام هایی را برای مبارزه با اشکال گوناگون تبعیض علیه زنان از جمله خشونت خانگی و قتل های ناموسی برداشته، افزوده است که اما در زمینه مقابله با ختنه زنان هنوز اقدامی نشده است.


ساکنان خوزستان در گرمای نزدیک به 50 درجه، با قطع مکرر برق به سر می برند
افزایش شدید درجه گرمای هوا در استان خوزستان که گاه به حدود 50 درجه رسیده، همراه با افزایش مصرف برق و قطع مکرر آن سبب شده است تا ساکنان این استان در ساعات زیادی قادر به روشن کردن وسایل خنک کننده نباشند.خبرگزاری مهر می گوید به علت گرمای زودرس و طاقت فرسا در خوزستان، مردم نمی توانند حتی چند ساعت بدون کولر به سر برند و همزمان، گرد و غبار هوا نیز نمی گذارد حتی در ساعاتی که هوا تا حدی خنک می شود، پنجره ها را باز کنند.


بازی دوم سه تیم امروز در مسابقات جام جهانی فوتبال انجام می شود
در جام جهانی فوتبال درآفریقای جنوبی، امروز بازی دوم ِ تیم های آرژانتین با کره جنوبی، نیجریه با یونان و فرانسه با مکزیک ا انجام می شود. روز چهارشنبه سوئیس اسپانیا را با نتیجه ی یک بر صفر شکست داد، شیلی یک بر صفر بر هندوراس پیروز شد و اروگوئه 3 – هیچ بر آفریقای جنوبی غلبه کرد.


دولت آمریکا تحریم های بیشتری را علیه ایران برقرار کرد
آمریکا شمار بیشتری از شرکت ها و نهادهای ایرانی را که می گوید در خدمت برنامه هسته ای ایران هستند، در فهرست تحریم های تازه جای داد. تیموتی گایتنر،وزیر خزانه داری آمریکا، گفت، پست بانک ایران، شانزدهمین بانک ایرانی است که در لیست نهادهای تحریم شده  قرار داده شده است. احمد وحیدی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی، محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران و محمد رضا نقدی، فرمانده سازمان بسیج سپاه پاسداران همراه عده ای از مدیران شرکت های وابسته به سپاه، در فهرست تحریم های تازه آمریکا جای دارند. نیروی هوایی و فرماندهی موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این لیست قرار گرفته است.


اتحاديه اروپا امروز درباره تحريم بيشتر ايران تصميم می گيرد
 رهبران اتحاديه اروپا درنشست امروز خود در بروکسل درباره تحريم بيشتر ايران تصميم می گيرند. به گزارش خبرگزاری ها، تحريم های تازه، صنعت نفت و گاز، شرکت های حمل و نقل دريايی و هوايی و محدويت های بيشتر بر معاملات بيمه و بانکی ايران را هدف قرار می دهد. اين تحريم ها علاوه بر تحريم هايی خواهد بود که در قطعنامه اخيرشورای امنيت سازمان ملل در نظر گرفته شده است. محور مذاکرات امروز رهبران اتحادیه اروپا ، بحث درباره اتخاذ مقررات سختری برای جلوگیری از تکرار بحران دیگری مشابه بحران مالی یونان است.


گفت و گوی کرزی با مقامات ژاپن
 حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان، امروز قرار است در توکیو با رهبران ژاپن، در مورد بهبود وضعیت امنیت و اداره امور ِافغانستان گفت و گو کند. ژاپن نیروی نظامی به افغانستان نفرستاده است اما  یکی از بزرگترین کمک کنندگان مالی به آن کشور محسوب می شود. توکیو سال گذشته تعهد کرد، در پنج سال آینده  5 میلیارد دلار به افغانستان کمک کند، مشروط بر اینکه وضعیت امنیتی و اداری  در آن کشور بهبود یابد تا پروژه های امدادی بین المللی بتوانند در افغانستان اجرا شوند.   سفر کرزی به ژاپن که روز چهار شنبه آغاز شده قرار است 5 روز بطول انجامد. 


20 نفر در سیل جنوب فرانسه کشته شدند
 در پی جاری شدن سیل در جنوب فرانسه دست کم 20 نفر کشته شدند.مقامات دولتی فرانسه چهارشنبه شب اعلام کردند، نزدیک به 2000 امدادگر هم اکنون  در حال جست و جو  در منطقه سیل زده و نجات افرادی هستند که در اتومبیل ها، خانه ها و پشت بامها،  بدام افتاده اند. بیم آن می رود که شمار ناپدید شدگان و تلفات ناشی از سیل  همچنان افزایش یابد. 


در حمله انتحاری 4 پلیس افغان زخمی شدند
 در حمله انتحاری به یک پاسگاه پلیس در جنوب افغانستان،  چهار پلیس افغان زخمی شده اند. ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، با قبول مسئولیت این حمله گفت، بمب گذار انتحاری یک خود روی دزدیده شده پلیس را در مجاورت پاسگاه منطقه اندر Andar در ولایت غزنه منفجر کرده است.  به گفته یک مقام پلیس افغان، این حمله نخست با تیر اندازی از داخل ِ خود رو آغاز شده و سپس سوء قصد کننده انتحاری خود را منفجر کرده  است. 


گفت وگو بر سر کشتی غرق شده کره شمالی
  کورت کمبل  Kurt Campbell ، دستیار وزیر خارجه آمریکا، با وزیر خارجه و چند تن از دیگر مقامات کره جنوبی دیدار و درباره غرق شدن کشتی نظامی این کشور گفت و گو کرد. کره جنوبی، کره شمالی را به حمله به کشتی مذکور متهم کرده و از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تحریم های سخت تری را درمورد این کشور در نظر بگیرد. کره شمالی تهدید کرده است هرگونه اقدام تنبیهی از سوی  کره جنوبی و یا سازمان ملل را با اقدام ِ نظامی پاسخ خواهد داد. 


طراحی رآکتور جدید در ایران
  علي‌اكبر صالحي، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، روز چهار شنبه گفت ، ایران در حال طراحی  رآكتوري مشابه رآكتور تهران است که عملیات اجرایی ِ ساخت آن، پایان سال 1390 آغاز خواهد شد. به گزارش "ایسنا" ، آقای صالحی افزود، عمليات طراحي و ساخت اين رآكتور که به گفته او توانی بیشتر از رآکتورتحقیقاتی تهران خواهد داشت، حدود پنج سال زمان مي‌برد. به گفته وی هدف از ساخت اين رآكتور توليد راديوداروها است. 


نگرانی ها از وضعیت آوارگان در قرقیزستان
   دولت قرقیزستان تدابیر امنیتی گسترده ای را در خیابانهای شهر اوش در جنوب ِ آن کشور به اجرا گذاشته است. در همین حال بان گی مون، دبیر کل سازمان ملل، روز چهار شنبه خواهان ارسال  کمک های انسانی بیشتر برای آسیب دیدگان در قرقیزستان بویژه برای ازبک هایی شد که گفته می شود بیشترین آسیب را در روز های اخیر دیده اند. دبیر کل سازمان ملل روز چهار شنبه در گفت و گوی تلفنی با اسلام کریمف، رئیس جمهوری ازبکستان، گفت، تلاش می کند همکاری نزدیکی میان نهاد های سازمان ملل و دولتهای منطقه برای کمک به آوارگان ایجاد کند. دولت ازبکستان اعلام کرده است تاکنون نزدیک به 75 هزار نفر به عنوان پناهنده به این کشور گریخته اند در همین حال پی جی کراولی، سخنگوی  وزارت خارجه آمریکا، روز چهارشنبه خبر داد، ایالات متحده 6 میلیون و 500 هزار دلار،  برای کمک به آواررگان قرقیزستان، و ایجاد ثبات در آن کشور، در نظر گرفته است.درگیریهای خشونت آمیز قومی روزهای اخیر میان گروه های قرقیز و اقلیت ازبک در قرقیزستان تاکنون نزدیک به  187 کشته و نزدیک به 2000 زخمی بر جای گذاشته است.به گفته سازمان ملل از آغاز درگیری ها تاکنون حدود 200 هزار نفر از مناطق مسکونی خود گریخته و آواره شده اند. 


دولت آمریکا شمار بیشتری از نهادهای ایرانی را در لیست تحریم ها قرار داد
دولت آمریکا روز چهار شنبه شمار بیشتری از شرکت ها و نهادهای ایرانی را در فهرست تحریم های خود جای داد. تیموتی گایتنر،وزیر خزانه داری آمریکا، گفت، پست بانک ایران، شانزدهمین بانک ایرانی است که در لیست نهادهای تحریم شده توسط ایالات متحده قرار داده شده است. آمریکا همچنین نام نیروی هوایی و فرماندهی موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در این لیست جای داده است. واشینگتن بانک ها و نهادهای مذکور را به کمک به برنامه اتمی و موشکی ایران متهم می کند.


بریتانیا، اتهام پشتیبانی از مجاهدین خلق را رد کرد
 سفیر بریتانیا در تهران در ارتباط با دستگیری افرادی که جمهوری اسلامی آنها را اعضای سازمان مجاهدین خلق می خواند، به وزارت خارجه جمهوری اسلامی فراخوانده شد.حیدر مصلحی وزیر اطلاعات ایران روز سه شنبه اعلام کرد، شماری از اعضای سازمان مجاهدين خلق، که به گفته او قصد بمب‌گذاری در روز 30 خرداد، سالگرد آغاز جنگ مسلحانه سازمان مجاهدین علیه حکومت جمهوری اسلامی، را داشته اند، دستگیر شده اند.وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی بریتانیا، سوئد و فرانسه را به پشتیبانی از گروه مجاهدین متهم کرده بود.وزارت امور خارجه بریتانیا در لندن اتهام تهران را رد کرده و وزارت خارجه سوئد نیزاعلام کرده است موضوع را بررسی خواهد کرد. سازمان مجاهدین خلق نیز روز چهارشنبه، خبر دستگیری اعضای خود در تهران را تکذیب کرد. 


مسکو به ونزوئلا «اس-۳۰۰» تحویل می دهد
"آناتولی ایسایکین"، مدیر کل شرکت دولتی صادرات و واردات تسلیحات روسیه - روس آبارون اکسپورت-، روز چهارشنبه اعلام کرد هیچگونه دشواری در راه اجرای قرارداد تحویل سیستم های پدافند موشکی "اس-۳۰۰" به ونزوئلا وجود ندارد.به گزارش خبرگزاری روسی، ریانووستی، ایسایکین گفت: «کار اجرای قرارداد تحویل این سیستم ها به ونزوئلا طبق برنامه پیش می رود.»او همچنین از ابراز تمایل ترکیه برای خرید سامانه پدافند موشکی "اس-۳۰۰" و "اس-۴۰۰" از روسیه خبرداد و افزود مسکو برای شرکت در مناقصه فروش و تحویل این سیستم‌ها به ترکیه اعلام آمادگی کرده است.ایران نیز قراردادی برای خرید اس-۳۰۰ با روسیه امضا کرده ولی مسکو تا کنون این سامانه را به ایران تحویل نداده است.


بریتیش پترولیوم صندوق ۲۰ میلیارد دلاری برای جبران خسارت های ناشی از نشت نفت، تاسیس می کند
شرکت بریتیش پترولیوم روز چهارشنبه با تاسیس یک صندوق ۲۰ میلیارد دلاری برای پرداخت غرامت به مردمی که نشت نفت در خلیج مکزیک بر زندگی و معیشت آنها اثر گذاشته، موافقت کرد.این خبر در حالی اعلام شد که باراک اوباما در جلسه ای با مدیران این شرکت در کاخ سفید، آنها را برای تاسیس یک صندوق تحت فشار گذاشت.آقای اوباما شامگاه سه شنبه گفت: ایالات متحده سال ها با آثار نشت نفت دست به گریبان خواهد بود.کارشناسان، مقدار نفتی را که هر روز از چاه آسیب دیده فوران می کند، روزانه بین ۳۵ تا ۶۰ هزار بشکه، اعلام کرده اند.


سفير بريتانيا در تهران به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی فراخوانده شد
سفیر بریتانیا در تهران در ارتباط با دستگیری افرادی که جمهوری اسلامی آنها را اعضای سازمان مجاهدین خلق می خواند، به وزارت خارجه فراخوانده شد. دولت ایران می گوید، یافته‌هایی در اختیار دارد که نشان دهنده حمایت لندن از این افراد و اقدامات آنهاست. به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، وابسته به دولت جمهوری اسلامی، مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، در دیدار با سفیر بریتانیا، مراتب اعتراض شدید تهران دراین‌باره را به وی ابلاغ کرد و خواستار بررسی جدی مساله شد. پیش تر، سازمان مجاهدین خلق، با انتشار بیانیه ای دستگیری اعضای خود در تهران را تکذیب کرده بود.


يک عضو مجمع تشخيص مصلحت، کانون مشخصی در قم را عامل حمله به بيت مراجع خواند
يک عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام وقايع رخ داده در ۱۴ خرداد و حمله به بيت مراجع را سازماندهی کانون مشخصی در قم خواند.مجيد انصاری، با يادآوری وقايع روی داده در مراسم سالگرد درگذشت آيت الله خمينی گفت: همان جريان مرموز، شکستن حرمت مرجعيت را هدف و دستور کار خود قرار داده است.مجيد انصاری در واکنش به حمله لباس شخصی های حامی دولت به دفتر آيت‌الله صانعی و بيت آيت‌الله منتظری، اظهار داشت: «جای تاسف دارد که دفتر آيت الله صانعی از ياران امام که امروز هم مرجع تقليد تعداد زيادی از شيعيان هستند، مورد هجمه قرار می‌گيرند و در اين حمله قرآن و عکس امام را زير دست و پا انداخته و مورد بی احترامی قرار می‌دهند و آقايان باز هم دم از پيروی خط امام می‌زنند».


دادستان تهران، ادامه فعاليت دو حزب «مشارکت» و «سازمان مجاهدين» را دارای منع قانونی دانست
عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران می گويد پس از ردِ درخواست دستور موقت وکلای سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت ايران اسلامی از سوی يکی از شعب دادگاه عمومی حقوقی تهران، ادامه فعاليت اين احزاب منع قانونی دارد. به گفته دادستان تهران، درخواست کميسيون ماده ۱۰، برای انحلال حزب‌های ياد شده برای رسيدگی به يکی از شعب دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارجاع شده است.  کميسيون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور، چندی پيش پروانه فعاليت اين دو حزب اصلاح‌طلب را توقيف کرده و خواستار انحلال اين دو حزب شده بود.اعضای اصلی و بلندپايه دو حزب مشارکت و مجاهدين انقلاب اسلامی در جريان حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری بازداشت و در زندان بسر می برند.


محمود احمدی نژاد ميزان ذخيره ارزی ايران را ۱۰۰ ميليارد دلار اعلام کرد
محمود احمدی نژاد، رييس دولت دهم در جريان سخنرانی خود در ميان مردم شهرکرد، گفت: « ۱۰۰ ميليارد دلار ذخيره داريم، چه نيازی است که مثلا برای ۱۰ ميليارد تومان وامی که با پشتوانه‌ پول خودمان است دستمان را پيش انسان‌های پست دراز کنيم».اين برای نخستين بار است که يکی از مقام های دولتی، حاضر به اعلام مانده حساب ذخيره ارزی شده است، تا پيش از اين، دولتمردان مقامهای دولتی در پاسخ به اينگونه پرسش‌ها ، مانده حساب ذخيره ارزی را محرمانه خوانده و از اعلام آن خودداری می کردند.محمود احمدی نژاد درعين حال خطاب به شرکت های خارجی ِ طرفِ قرارداد با جمهوری اسلامی که پس از اعمال تحريم ها از سرمايه گذاری و اجرای پروژه ها منصرف شده اند، گفت: «حالا که رفتيد، تا ۱۰۰ سال سياه به ايران برنگرديد. ما به شما احتياجی نداريم» . 


هفت زندانی سياسی خواستار تحقيق و تفحص مجلس از روند بازداشت و محاکمه خود شدند
هفت نفر از زندانيان سياسی پس از انتخابات رياست جمهوری در نامه‌ای به هيات ريسه مجلس شورای اسلامی خواستار تحقيق و تفحص از روند بازداشت، نگهداری و محاکمه خود شدند.به گزارش پايگاه خبری فراکسيون خط امام مجلس، محسن امين‌زاده ، سيد مصطفی تاج‌زاده ،عبدالله رمضان‌زاده،محسن صفايی فراهانی، فيض‌الله عرب سرخی،محسن ميردامادی و بهزاد نبوی که اين نامه را امضاء کرده‌اند از هيات ريسه مجلس خواستند تا با تحقيق و تفحص خود، ميزان رعايت قوانين جمهوری اسلامی ايران را در مورد بازداشت‌ها و محاکمه‌های انجام شده به اطلاع ملت ايران برساند.به گزارش پارلمان نيوز،  علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی نسخه‌ای از اين نامه را به آيت‌الله صادق آملی لاريجانی، رييس قوه قضاييه ارجاع داده است، اين هفت زندانی سياسی وقايع پس از انتخابات، در نامه خود ، با طرح ۹ سرفصل، از تخلفات گسترده در حوزه بازداشت‌ها، بازجويی‌ها و محاکمات غيرقانونی چهره‌های سياسی، مطبوعاتی و زندانيان سياسی خبرداده اند. 

 

تمام حقوق بر اساس قانون کپی‌رایت برای رادیو فردا محفوظ است.




--
Sacred cows make the best hamburgers

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Get real-time World Cup coverage on the Yahoo! Toolbar. Download now to win a signed team jersey!

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ