کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ خرداد ۱۹, چهارشنبه

[farsibooks] Fwd: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/06/09 08:39:46 ب.ظ

 



---------- Forwarded message ----------
From: <radiofarda@list.radiofarda.com>
Date: 2010/6/9
Subject: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/06/09 08:39:46 ب.ظ


 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
2010/06/09 08:40:14 ب.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:

sandaliesabz.com


 
سرخط‌ خبرها

قطعنامه ی جدید تحريم های ايران در شورای امنيت به تصويب رسيد
چهارمين قطعنامه ی تحريم ايران در شورای امنيت سازمان ملل با ۱۲ رای مثبت به تصويب رسيد. برزيل و ترکيه رای منفی دادند و لبنان از دادن رای خودداری کرد. نماينده آمريکا گفت که اين قطعنامه به دليل خودداری ايران از اجرای قطعنامه های قبلی شورا ی امنيت برای توقف غنی سازی اورانيوم تصويب شده است و هدف از آن آسيب رساندن به مردم ايران نيست بلکه انزوای بيشتر حاکميت جمهوری اسلامی است.


پاسخ رسمی آمریکا، فرانسه و روسیه به ایران تحویل داده شد
آمریکا، روسیه و فرانسه، اعضای گروه وین، کتبا به بیانیه ی ایران، ترکیه و برزیل در مورد مبادله اورانیوم 3.5 درصد غنی شده در مقابل دریافت سوخت هسته ای پاسخ دادند. به گزارش خبرگزاری های بنقل از دیپلمات ها در وین، این سه کشور امروز صبح پاسخ کتبی خود را به یوکویو آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی دادند. آمریکا بیانیه ایران با برزیل و ترکیه را دارای نواقصی خوانده بود. علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با تایید دریافت نامه های سه کشور، گفته است که در آن ها سوالائی در ارتباط با بیانیه ی تهران مطرح شده که به آن پاسخ داده خواهد شد.


وزیر دفاع آمریکا: عدم پذیرفتن ترکیه در اتحادیه اروپا در گرایش این کشور به شرق نقش داشت
رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا می گوید خودداری اتحادیه اروپا از پذیرفتن ترکیه به عضویت آن، در تغییر جهت گیری سیاست خارجی این کشور نقش داشته است. آقای گیتس در لندن با ابراز نگرانی درباره تیره شدن روابط ترکیه با اسرائیل افزود که اگر این تحلیل که ترکیه به سوی شرق گرایش می یابد، درست باشد، به نظر او بخاطر آن است که اتحادیه اروپا با این کشور ارتباط ارگانیکی را که ترکیه خواستار آن بود، بر قرار نکرد و برخی کشورهای اروپایی آنکارا را از خود دور کردند.


قطعنامه ی تشدید تحریم ایران در شورای امنیت به رای گذاشته می شود
شورای امنیت سازمان ملل چهارمین قطعنامه ی تحریم ایران را امروز به رای می گذارد. این قطعنامه به دلیل خودداری ایران از اجرای قطعنامه های قبلی شورا ی امنیت برای توقف غنی سازی اورانیوم تهیه شده است. جمهوری اسلامی تهدید کرده است که در صورت تصویب قطعنامۀ جدید، ایران از هرگونه مذاکرۀ آتی در مورد برنامه های هسته ایش خودداری می کند و بیانیه ی تهران را نیز باطل خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری ها، در قطعنامه جدید از 40 نهاد و موسسه جمهوری اسلامی نام برده شده که 15 مورد آن وابسته به سپاه پاسداران است. نام جواد رحیقی، سرپرست مرکز هسته ای اصفهان نیز در فهرست تحریم شدگان ذکر شده است.


نیروی انتظامی در تهران مانور امنیتی برگزار کرد
از ساعت 9 صبح امروز نیروهای انتظامی برای ساعاتی در خیابان های اصلی شهر تهران مستقر شدند. فرمانده نیروی انتظامی تهران، حسین ساجدی‌نیا علت افزایش ماموران انتظامی در خیابان های اصلی شهر را برگزاری مانور ارتقاء امنیت در جامعه اعلام کرده است. او به خبرگزاری ایسنا گفته است: تمرین عملیاتی امروز برای مواقع خاص که نیاز به حضور پلیس است انجام می‌شود. روز شنبه 22 خرداد، سالگرد انتخابات ریاست جمهوری ایران و آغاز اعتراض های گسترده خیابانی است.


جمهوری اسلامی تجاوز نیروهای ایرانی به خاک عراق را تکذیب کرد
حسن کاظمی قمی، سفیر جمهوری اسلامی در بغداد تجاوز نیروهای ایران به خاک عراق را تکذیب کرد. او این گزارش ها را جوسازی برخی دولت ها و رسانه های عربی، بویژه شبکه ی العربیه علیه جمهوی اسلامی و تلاش برای تخریب روابط تهران و بغداد توصیف کرده است. حسن کاظمی قمی به خبرگزاری مهر گفته است که ایران و عراق و منطقه خودمختارکردستان عراق همکاری خوبی در همه زمینه ها دارند اما مشکلاتی نیز در مرزها وجود دارد که عامل اصلی آن، به گفته او، گروهک تروریستی پژاگ است و طبیعی است که هر دو کشور در مورد مسائل امنیتی همکاری می کنند. وزارت خارجه عراق با احضار سفیر ایران در بغداد به گلوله باران مناطق کردنشین شمال این کشور اعتراض کرده است. مسئولان امنیتی کردستان عراق هم گفته اند که ایران با تجاوز به این منطقه، در آنجا پایگاهی برپا کرده است.


آمریکا، روسیه و فرانسه به بیانیه ی تهران رسما پاسخ دادند
آمریکا، روسیه و فرانسه، اعضای گروه وین، کتبا به بیانیه ی تهران در مورد مبادله اورانیوم 3.5 درصد غنی شده در مقابل دریافت سوخت هسته ای برای راکتور تهران پاسخ دادند. به گزارش خبرگزاری های بنقل از دیپلمات ها در وین، آمریکا، روسیه و فرانسه امروز صبح پاسخ کتبی خود را به یوکویو آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی دادند تا از طریق او به ایران داده شود. گروه وین در ماه اکتبر گذشته با ایران به توافق رسیدند تا در ازای دریافت بخش اعظم ذخیره اورانیوم غنی شده درایران ، سوخت هسته ای تحویل دهند اما جمهوری اسلامی چند روزبعد آن پیشنهاد را رد کرد و اخیرا در بیانیه ای با ترکیه وبرزیل، همان پیشنهاد را پذیرفت. آمریکا این بیانیه را دارای نواقصی دانسته است. جزئیات پاسخ این کشورها گزارش نشده است.


نشست سازمان همکاری های شانگهای بدون احمدی نژاد برگزار می شود
کنفرانس دو روزه سازمان همکاری های شانگهای روزهای پنج شنبه و جمعه در ازبکستان برگزار می شود. روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان اعضای این سازمان هستند و چند کشور از جمله ایران، هند و پاکستان بعنوان ناظر به آن نماینده می فرستند. به گزارش خبرگزاری فرانسه بنقل از منابع روسی و ایرانی، محمود احمدی نژاد امسال در این اجلاس در تاشکند شرکت نمی کند و مستقیما از دوشنبه به شانگهای می رود. بجای او هیاتی از ایران در این نشست شرکت خواهد کرد. محمود احمدی نژاد اخیرا از رئیس جمهوری روسیه بخاطر حمایتش از تصویب قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران، بشدت انتقاد کرد.


احمدی نژاد در اجلاس جهانی آب در تاجیکستان شرکت کرد
محمود احمدی نژاد امروز صبح برای شرکت در اجلاس جهانی آب، به دوشنبه ، پایتخت تاجیکستان رفت. در این نشست که سازمان ملل آن را ترتیب داده بود مسائل مربوط به مشکلات امنیتی کمبود آب و چگونگی حفظ ، نگهداری و مصرف آب بررسی شد. به گزارش خبرگزای های ایران، احمدى نژاد پس از دیدار با امام علی رحمان ، رئیس جمهوری و سایر مقام های تاجیکستان، روز پنج شنبه از این کشور به چين می رود تا در مراسم روز ملى ايران در نمايشگاه اكسپوى ۲۰۱۰ شانگهاى شركت كند. او همچنین با مقام های چینی درباره برنامه هسته ای ایران گفتگو خواهد کرد.


انتخابات پارلمانی هلند امروز برگزار می شود
رای گیری در انتخابات پارلمانی هلند از صبح امروز آغاز شد. نظرسنجی ها حاکی است که هیچ یک از 18 حزب رقیب، اکثریت لازم را برای تشکیل دولت بدست نخواهند آورد اما پیش بینی می شود حزب لیبرال، بیشترین کرسی ها را بخود اختصاص دهد. برپایه نظرسنجی ها، احزاب راست طرفدار اتخاذ تدابیر سخت تری برای کنترل مهاجرت بویژه از کشورهای اسلامی به هلند، در این انتخابات آراء بهتری را کسب خواهند کرد. حزب آزادی، به رهبری گریت ویلدرز Geert Wilders با گرایش شدیدا ضد اسلامی، نیز احتمالا آراء بهتری را بدست خواهد آورد. دولت ائتلافی قبلی در ماه فوریه بخاطر اختلاف نظر بر سر تمدید ماموریت نیروهای این کشور در افغانستان مجبور به استعفاء شد.


در حمله به کاروان تدارکاتی ناتو در حومه اسلام آباد 8 نفر کشته شدند
افراد مسلح با حمله به کامیون های تدارکات برای نیروهای ناتو در افغانستان، دهها کامیون را به آتش کشیدند و 8 نفر را کشتند. به گفته مسئولان امنیتی پاکستان، دو سرباز و شش تن از مهاجمان کشته شدند. به گفته پلیس پاکستان، افراد مسلح، سواربر موتورسیکلت سه شنبه شب به محل تجمع این کامیون ها در حومه اسلام آباد حمله کردند.


باراك اوباما و رييس تشكيلات خودگردان فلسطينى با يكديگر ديدار مى كنند
رييس جمهورى آمريكا باراك اوباما امروز (چهارشنبه) در كاخ سفيد واشينگتن با رييس تشكيلات خودگردان فلسطينى محمود عباس ديدار و گفتگو خواهد كرد.انتظار مى رود محور اصلى اين گفتگو اقدام اسراييل در حمله به كشتى امداد رسانانى باشد كه قصد شكستن محاصرۀ غزه را داشتند.واشينگتن ابتدا موضع ملايمى در قبال عملكرد متحد خود اسراييل در پيش گرفت ولى وزارت امور خارجه آمريكا روز سه شنبه حمايت خود  از حضور نمايندگان كشورهاى مختلف در تحقيقات دولت اسرائيل  در مورد اين واقعه را اعلام كرد. 


سفير ايران در سازمان ملل تلاش براى تصويب قطعنامه عليه ايران را«اشتباهى بزرگ» خواند
سفير ايران در سازمان ملل تلاش براى تصويب قطعنامه جديدى عليه ايران در شوراى امنيت را «اشتباهى بزرگ» خواند. به گزارش ايرنا خبرگزارى جمهورى اسلامى محمد خزاعى اظهارداشت: از نظر ملت و دولت جمهورى اسلامى ايران اين اقدام عجولانه راه تعامل را از مسير طبيعى خود منحرف كرده است.سفير ايران تصريح كرد: «اين حركت همچنين نشان دهندۀ آن است كه طرفهاى مقابل ، راه تقابل را برگزيده‌اند، كه در اين صورت جمهورى اسلامى ايران راهى جز برخورد مناسب با راه دوم را نخواهد داشت».محمد خزائى افزود: « بيانيه تهران كه با همكارى دو عضو شوراى امنيت صادر شده بود، مى‌رفت تا راهى را براى تعامل باز كند و زمينه‌هاى بيشترى را براى همكارى‌ هاى سازنده در سطح منطقه‌اى و بين المللى بوجود آورد».بر اساس توافق سه‌جانبه تهران، ايران بخشى از اورانيوم ۳.۵ درصد غنى‌شده خود را به تركيه مى‌فرستد و در مقابل، سوخت هسته‌اى ۲۰ درصد غنى‌شده براى رآكتور تحقيقاتى تهران دريافت مى‌كند. اين بيانيه با ميانجى گرى تركيه و برزيل تهيه شده است. 


محمود احمدى نژاد به منظور شركت در اجلاس جهانى آب وارد تاجيكستان شد
محمود احمدى نژاد رييس جمهورى اسلامى بامداد امروز (چهارشنبه) به منظور شركت در اجلاس جهانى آب به تاجيكستان سفر كرد.به گزارش ايرنا خبرگزارى رسمى جمهورى اسلامى،قرار است احمدى نژاد در اين اجلاس ايده‌هاى جمهورى اسلامى ايران را در خصوص حفظ ، نگهدارى و مصرف آب مطرح كند.رييس جمهورى اسلامى همچنين با " امام على رحمان "‌رييس جمهورى تاجيكستان و ديگر مقامهاى اين كشور ديدار خواهد كرد.احمدى نژاد بعد از سخنرانى در اجلاس جهانى آب راهى چين مى شود تا در مراسم روز ملى ايران در نمايشگاه اكسپوى ۲۰۱۰ شانگهاى شركت كند. وى در اين سفر با مقام هاى چينى درباره برنامه هسته اى ايران نيز گفتگو خواهد كرد. 


باراك اوباما هفتۀ آينده براى بررسى وضعيت نشت نفت به خليج مكزيك مى رود
رييس جمهورى آمريكا باراك اوباما هفتۀ آينده به منظور نظارت بر تلاش ها براى توقف نشت نفت به خليج مكزيك باز مى گردد.كاخ سفيد اعلام كرد آقاى اوباما از ايالات ميسى سى پى ، آلاباما و فلوريدا در جريان سفر دو روزۀ خود ديدن مى كند. 


عفو بين الملل جمهورى اسلامى را متهم كرد كه قصد دارد مخالفان خود را وادار به سكوت كند
سازمان عفو بين الملل ايران را متهم كرد كه مى كوشد تمام مخالفان خود را وادار به سكوت كند.در آخرين گزارش اين سازمان آمده است كه جمهورى اسلامى با استفاده از مجازات مرگ ، شكنجه و بازداشت منتقدين خود  از جمله وكلا، دانشگاهيان، زندانيان سابق سياسى و اعضاى اقليت هاى قومى و مذهبى مى كوشد هرگونه انتقاد را خفه كند.انتشار گزارش جديد سازمان عفو بين الملل در حالى صورت مى گيرد كه نخستين سالگرد وقايع پس از انتخابات رياست جمهورى به زودى فرا مى رسد. 


سخت ترين تحريم ها عليه جمهورى اسلامى امروز به راى گذاشته مى شود
شوراى امنيت سازمان ملل قصد دارد امروز (چهارشنبه) دور چهارم تحريم ها عليه جمهورى اسلامى را به دليل امتناع ايران از توقف روند غنى سازى اورانيوم به راى بگذارد.وزير امور خارجۀ آمريكا هيلارى كلينتون گفت در پيش نويس قطعنامۀ جديد ، سخت ترين تحريم هايى كه تهران تا كنون با آن ها مواجه شده ، گنجانده شده است.اين در حالى ست كه محمود احمدى نژاد رييس جمهورى اسلامى گفته است چنانچه قطعنامۀ تحريم ها مورد تصويب واقع شود ، ايران از هرگونه مذاكرۀ آتى در مورد برنامه هاى هسته ايش خوددارى مى كند.وزير دفاع ايالات متحده، رابرت گيتس گفت تصويب قطعنامۀ جديد به كشورهايى كه مواضع ويژۀ خود را دنبال مى كنند فشار مى آورد تا تدابيرى براى فشارهاى بيشتر عليه ايران اتخاذ كنند.آقاى گيتس افزود: «كليد اصلى اين مساله در اينجا اين است كه بايد آميزه اى از ديپلماسى و فشار براى ترغيب ايرانى ها به درك اين كه حتى در راستاى منافع امنيتى خودشان راه اشتباهى را برگزيده اند اجرا شود.ايرانى ها بايد بدانند با دنبال كردن برنامۀ توليد تسليحات هسته اى ، نه تنها امنيت خود را افزايش نمى دهند بلكه آن را كاهش نيز مى دهند».دور جديد تحريم ها محدوديت هاى اقتصادى و بازرسى محموله كشتيهاى عازم ايران  به علاوۀ تحريم تسليحاتى جمهورى اسلامى را در مفاد خود دارد. 


احكام متهمان كهريزك تا كمتر از ۱۰ روز آينده صادر مى‌شود
آخرين جلسه دادگاه رسيدگى به اتهام‌هاى متهمان حوادث بازداشتگاه كهريزك روز دوشنبه برگزار شده و احكام متهمان تا كمتر از ۱۰ روز آينده صادر خواهد شد.به گزارش خبرگزارى نيمه‌ رسمى مهر متهمان اين پرونده رده‌هاى مختلف نظامى از درجات سرتيپ، سرهنگ، تا ستوان، استوار و گروهبان را شامل مى‌شوند ولى به نام هيچ يك از ۱۲ متهمى كه در ارتباط با حوادث كهريزك مورد محاكمه قرار گرفته‌اند اشاره نشده است .برپايه گزارش‌هاى منتشر شده، چهار نفر از بازداشت‌شدگان وقايع پس از انتخابات رياست جمهورى، به نام‌هاى محسن روح‌الامينى، امير جوادى‌فر، محمد كامرانى و رامين آقازاده قهرمانى به دليل شدت جراحات وارده ناشى از شكنجه در اين بازداشتگاه جان خود را از دست دادند.بازداشتگاه كهريزك پس از چندى به دستور رهبر جمهورى اسلامى به دليل غير استاندارد بودن تعطيل شد و با پيگيرى خانواده‌هاى قربانيان از جمله عبدالحسين روح‌الامينى، مشاور انتخاباتى محسن رضايى، براى ۱۲ نفر در زمينه اتفاقات اين بازداشتگاه كيفرخواست صادر شد.رهبر جمهورى اسلامى، چندى پس از افشاى وقايع كهريزك در سخنرانى چهارم شهريور خود تأكيد كرد كه «در حوادث پس از انتخابات تخلفات و جناياتى صورت گرفته است كه به طور قطع با آنها برخورد خواهد شد.» 


يك آمريكايى متولد ايران و پنج ايرانى متهم به نقض تحريم تجارى ايران شدند
يك آمريكايى متولد ايران و پنج شهروند ايرانى متهم به نقض تحريم تجارى عليه ايران شده اند. اتهام اين شش نفر،توطئه براى فروش تكنولوژى ماهواره مخابراتى به ايران است.دادستانهاى دادگاه فدرال مى گويند تكنولوژى و سخت افزارى كه فروخته شده، ايران را قادر كرده است ماهواره مخابراتى اش را در سال ۲۰۰۵، از روسيه به فضا بفرستد.نادر مدانلو (Modanlo) كه ۴۹ سال دارد، متولد ايران و شهروند آمريكا است. آقاى مدانلو متهم است كه با نقض تحريمهاى ايران، با شركتى روسى و يك مشترى در ايران، براى ساخت و راه اندازى ماهواره توافق كرده بود.نادر مدانلو، صبح روز سه شنبه دستگير شد ولى پنج همدست او همچنان آزاد هستند.


 


 
تمام حقوق بر اساس قانون کپی‌رایت برای رادیو فردا محفوظ است.




--

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ