کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

[farsibooks] Fwd: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/05/31 08:27:35 ب.ظ

 


---------- Forwarded message ----------
From: <radiofarda@list.radiofarda.com>
Date: 2010/5/31
Subject: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/05/31 08:27:35 ب.ظ



خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
2010/05/31 08:27:39 ب.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:
sandaliehabi.com
 
سرخط‌ خبرها

موسوی و کروبی رسما برای برگزاری راهپیمایی در روز ۲۲ خرداد درخواست مجوز کردند
میرحسین موسوی و مهدی کروبی، از سران مخالفان دولت، رسما برای برگزاری راهپیمایی در روز ۲۲ خرداد درخواست مجوز کردند.این دو برای همین منظور روز دوشنبه پس از دیدار با یکدیگر نامه ای خطاب به مرتضی تمدن، استاندار تهران، نوشتند.در این نامه، که نسخه ای از آن در اختیار رادیو فردا قرار گرفته است، از "وجود تردیدهای جدی در نتایج" انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته یاد شده و از استاندار تهران درخواست شده است تا در سالگرد این رویداد، مجوز راهپیمایی آرامی از میدان امام حسین تا میدان آزادی صادر نماید.


آتش سوزی در چاه نفت "نفت شهر" همچنان ادامه دارد
با گذشت سه روز از انفجار چاه نفت در منطقه نفت شهر، آتش سوزی در این مکان همچنان ادامه دارد.به گزارش رسانه های ایران، دود سیاهی منطقه را فرا گرفته و منطقه دچار آلودگی نسبتا شدیدی شده است.فرماندار قصر شیرین در گفت و گو با شبکه خبر صدا و سیما گفته است، همه امکانات استان برای مهار آتش بسیج شده است اما این کار احتمالا ۲ تا ۳ هفته به طول می انجامد.انفجار دکل یکی از چاه های نفت در نفت شهر صبح روز شنبه روی داد که در نتیجه آن سه نفر کشته و ۱۲ نفر زخمی شدند.


برادر رهبر ایران از نفوذ گروه حجتیه در رسانه ها و دخالت نظامیان در سیاست انتقاد کرد
حجت الاسلام هادی خامنه ای، برادر رهبر جمهوری اسلامی ایران و دبیرکل مجمع نیروهای خط امام، از نفوذ افکار حجتیه در رسانه های ایران و دخالت نظامیان در سیاست انتقاد کرد.به گزارش خبرگزاری ایسنا هادی خامنه ای گفت، بخشی از رسانه‌های کشور در اختیار این گروه قرار گرفته و "این مساله بسیار خطرناک است."وی همچنین رادیو و تلویزیون دولتی ایران را به پخش گزینشی سخنان آیت الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، به منظور ارائه "چهره ای خشن" از اومتهم کرد.حجت الاسلام هادی خامنه ای همچنین به نظر آیت الله خمینی درباره عدم دخالت نظامیان در مسائل سیاسی اشاره کرد و گفت: اما این کار صورت گرفت و عده‌ای بر خلاف نظر بنیانگذار جمهوری اسلامی این عمل را توجیه کردند.


ترکیه خواستار برگزاری جلسه شورای امنیت شد
ترکیه خواستار برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت برای بررسی حمله نیروهای اسراییلی به ناوگان کمک های بشردوستانه به مردم غزه شد.سلیم ینل، یکی از مقام های وزارتخارجه ترکیه در گفت و گو با رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی ضمن بیان این درخواست، درباره حمله به ناوگان کمک برای غزه گفت:"این اتفاق در آب های بین المللی روی داده است و نقض فاحش قوانین بین المللی محسوب می شود."آقای ینل همچنین از احضار سفیر اسراییل در آنکارا خبر داد و گفت ترکیه سفیر خود در اسراییل را در اعتراض به حمله به ناوگان کمک به غزه فرا خواهد خواند.


معاون وزیر نفت ایران از پایان مهلت شرکت های شل و رپسول برای همکاری با ایران خبر داد
محسن خجسته مهر، معاون وزیر نفت ایران، می گوید، مهلت شرکت های نفتی شل و رپسول برای فعالیت در حوزه نفتی پارس جنوبی به پایان رسیده است.به گزارش خبرگزاری ایسنا آقای خجسته مهر گفت، توسعه فازهای ۱۳ و ۱۴ پارس جنوبی که قرار بود به این دو شرکت خارجی داده شود، اکنون به شرکت های ایرانی داده خواهد شد.معاون وزیر نفت ایران افزود، شرکت خاتم الاوصیا که به گفته وی کنسرسیومی متشکل از چند پیمانکار داخلی است، یکی از گزینه ها برای دریافت این پروژه است.در پی گسترش تحریم های ایران و امتناع شرکت های غربی برای همکاری با این کشور، دولت احمدی نژاد بخش عمده ای از پروژه های میدان گازی پارس جنوبی را به سپاه پاسداران واگذار کرده است.


کشورهای مختلف جهان حمله ارتش اسراییل به ناوگان کمک برای غزه را محکوم کردند
حمله ارتش اسراییل به ناوگان کمک برای مردم غزه با محکومیت جهانی روبرو شد.وزیرخارجه فرانسه اعلام کرد هیچ چیز نمی تواند خشونت اسراییل درقبال این ناوگان را توجیه کند. وزیر خارجه آلمان نیز درباره کشته شدن فعالان حقوق فلسطینیان ابراز "نگرانی عمیق" کرد.یونان در اعتراض به حمله به ناوگان کمک به غزه، تمرینات نظامی مشترک خود با اسراییل را لغو کرد و همچون سوئد و اسپانیا که ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، سفیر اسراییل را فرا خواند.یک ناوگان شامل ۶ کشتی حامل ۱۰ هزار تن کمک، قصد شکستن محاصره نوار غزه را داشت که با واکنش نیروی دریایی اسراییل روبرو شد. دستکم ۱۰ تن در این حمله کشته شدند.


اسراییل، کشته شدن ۱۰ نفر در حمله به ناوگان کمک رسانی به غزه را تایید کرد
ارتش اسراییل کشته شدن دستکم ۱۰ مدافع حقوق فلسطینیان را در جریان حمله نیروهایش به ناوگان کمک برای غزه تایید کرد.این کشتی ها با بیش از هفتصد سرنشین و ده هزار تُن کمک های بشردوستانه، به ابتکار سازمان ِ حقوق بشری « جنبش غزه آزاد » رهسپار ساحل غزه بود تا با شکستن محاصره دریایی غزه، این کمک ها را به اهالی غزه برساند، اما با واکنش ارتش اسراییل روبرو شد. کماندوهای اسراییلی در سحرگاه امروز(دوشنبه) به این کشتی ها حمله کردند.رسانه های اسرائیلی از کشته شدن حدود 19 نفر در این حمله خبر داده اند.


وزیرخارجه ایران نسبت به موفقیت توافق تهران ابراز خوشبینی کرد
منوچهر متکی، وزیرخارجه ایران، درباره موفقیت توافق درباره مبادله سوخت اتمی ابراز خوشبینی کرد.آقای متکی روز دوشنبه پیش از دیدار با همتای ژاپنی اش در توکیو گفت: فکرنمی کند که این توافق به خاطر موضع آمریکا شکست بخورد.ایران در توافقی با ترکیه و برزیل، ابراز آمادگی کرده است که ۱۲۰۰ کیلوگرم از اورانیوم غنی شده خود را به ترکیه منتقل کند و در قبال آن، سوخت برای رآکتور پژوهشی تهران دریافت کند. تهران در عین حال می گوید که همچنان به غنی سازی اورانیوم ادامه می دهد. کشورهای غربی، بویژه آمریکا، این توافق را ناکافی و ناقص خوانده اند و همچنان برای تشدید تحریم های ایران تلاش می کنند.


دولت ترکیه حمله‌ی اسرائیل به ناوگان کمک‌رسانی به غزه را محکوم کرد
وزارت خارجه‌ی ترکیه روز دوشنبه سفیر اسرائیل در ترکیه را فراخواند و اقدام ارتش آن کشور در حمله به ناوگان کمک‌رسانی به غزه را قویاً محکوم کرد.در همین حال تظاهرکنندگان خشمگین در استانبول، با انتشار خبر حمله‌ی ارتش اسرائیل به شش کشتی حامل کمک به غزه، با پرتاب سنگ به کنسولگری آن کشور حمله کردند.پلیس ضدشورش ترکیه، تلاش تظاهرکنندگان در اشغال کنسولگری را ناکام گذاشت. تظاهرات اکنون به صورت آرام در بیرون ساختمان کنسولگری اسرائیل در استانبول و بیرون محل اقامت سفیر آن کشور در آنکارا، در جریان است.


۶ سرباز ترکيه در حمله‌ی شورشيان کرد به يک پايگاه نظامی کشته شدند
در حمله‌ی خمپاره‌ای صبح روز دوشنبه به يک پايگاه نيروی دريايی ارتش ترکيه، ۶ تن کشته و ۹ نفر زخمی شدند. چريک‌های وابسته به حزب کارگران کردستان، موسوم به پ‌کا‌کا، مسئوليت حمله به اين پايگاه نظامی در شهر اسکندرون، بر ساحل مديترانه، را برعهده گرفته‌اند.اين حمله در حالی صورت می‌گيرد که عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ‌کا‌کا، پيشتر گفته بود که از تلاش‌های خود برای متقاعد کردن دولت ترکيه به برقراری صلح در منطقه‌ی کردستان دست کشيده است.


ارتش اسرائيل به ناوگان کمک‌رسانی غزه حمله کرد
ارتش اسرائيل صبح دوشنبه به ناوگان کمک‌رسانی به باريکه‌ی غزه حمله کرد. اين ناوگان که متشکل از شش کشتی است با همراهی صدها فعال طرفدار حقوق فلسطينی‌ها و چند نماينده‌ی پارلمان اروپا، به قصد شکستن محاصره‌ی دريايی باريکه‌ی غزه، عازم بندر غزه بود.تلويزيون اسرائيل در گزارشی از اين حمله، از کشته شدن ۱۶ نفر و زخمی شدن دهها نفر خبر داده است. بر اساس گزارش‌های خبری، نيروی دريايی اسرائيل با ناوچه‌ها و هليکوپتر‌های خود به ناوگان کمک‌رسانی به غزه حمله کرده و نيروهای خود را بر روی کشتی‌هايی که وارد آب‌های منطقه وارد شده‌اند، مستقر کرده است.


دست‌کم ۷۴ تن در طوفان موسمی گواتمالا جان باختند
بر اثر طوفان، بارش شديد باران و رانش زمين دست‌کم ۷۴ تن در گواتمالا در آمريکای مرکزی، تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.ديويد دِ لئون، سخنگوی سازمان ملی مقابله با فجايع طبيعی گواتمالا در اين زمينه می‌گويد سيل و رانش زمين که در نتيجه‌ی طوفان موسمی آگاتا روز يکشنبه در مناطق غربی و مرکزی کشور به وقوع پيوسته دست کم ۷۴ کشته برجای گذاشته است.بر طبق آمارهای دولتی، علاوه بر ۲۴ نفری که هنوز مفقود‌الاثر هستند، ۷۴ هزار نفر بر اثر اين طوفان در گواتمالا بی‌خانمان شده‌اند.بر اثر طوفان آگاتا تاکنون در مجموع دست‌کم ۸۳ تن، در السالوادور، گواتمالا و مکزيک جان باخته‌اند.


نشت نفت در خليج مکزيک تا سه ماه ديگر ادامه خواهد داشت
نشت نفت در خليج مکزيک، که به گفته‌ی مشاور ارشد رئيس‌جمهوری آمريکا، بزرگترين فاجعه‌ی زيست محيطی اين کشور است، تا سه ماه ديگر ادامه خواهد داشت.مسئولين شرکت بريتيش پتروليوم که مسئول اصلی اين فاجعه شناخته می‌شود می‌گويند جديدترين طرحی که برای مهار نشت نفت در دست اقدام دارند، قادر نخواهد بود مانع نشت نفت به طور کامل شود.رابرت دادلی، مدير عامل شرکت بريتيش پتروليوم، روز يکشنبه، در مصاحبه با شبکه‌ی تلويزيونی ای‌بی‌سی آمريکا گفت پايان نشتی نفت از چاه‌ها اواخر ماه اوت، اوائل شهريور ماه، خواهد بود. به گفته‌ی وی در آن زمان با پايان يافتن فصل طوفان‌های اقيانوسی، حفر چاه‌های انحرافی به پايان خواهد رسيد.


محسن امين‌زاده به ۵ سال زندان محکوم شد
محسن امين‌زاده، رئيس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در انتخابات رياست جمهوری دهم و معاون وزير خارجه دولت اصلاحات، در دادگاه تجديد نظر به ۵ سال زندان محکوم شد.آقای امين‌زاده در دادگاه بدوی به شش سال حبس تعزيری محکوم شده بود.اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنيت کشور و همچنين تبليغ عليه نظام از طريق مصاحبه با شبکه‌های خارجی از اتهام‌های مطرح شده عليه محسن امين‌زاده در دادگاه انقلاب بوده است.


خالد مشعل از تماس‌های آمریکا با گروه حماس خبر می‌دهد
خالد مشعل، رهبر گروه فلسطینی حماس، می‌گوید دولت آمریکا در چندین نوبت با این گروه تماس‌هایی داشته است.رهبر حماس که در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ی گاردین چاپ انگلستان این سخنان را بیان می‌کرد، همچنین اظهار داشت با وجود این تماس‌ها، مقام‌های آمریکایی شجاعت آن را نداشته‌اند که این تماس‌ها را علنی کنند.خالد مشعل در این مصاحبه با قدردانی از دیمیتری مدودیف، رئیس جمهوری روسیه، برای ملاقات علنی با وی اضافه کرد، مطمئن است که در آینده‌ای نزدیک همه به این واقعیت پی خواهند برد که یکی از طرف‌های مذاکره در خاورمیانه گروه حماس است.


آیت الله صانعی، معترضان را به ادامه مبارزه فراخواند
آيت‌الله صانعی، از مراجع تقليد شيعيان در ايران، از معترضان خواسته است، نترسند و با اميد به مبارزه خود ادامه دهند، چرا که به گفته وی، دوران عذاب، تهمت و دروغ به پايان می‌رسد و ظالم کيفرش را خواهد ديد.آيت‌الله صانعی روز شنبه و در آستانه سالگرد درگذشت آيت الله خمينی در ديدار با مسؤلان مؤسسه تنظيم و نشر آثار رهبر پيشين جمهوری اسلامی از وضعيت کنونی در کشور و به ويژه از فشارهای وارده به اصلاح‌طلبان به شدت انتقاد کرد.اين مرجع تقليد نزديک به اصلاح‌طلبان همچنين رسانه‌های حامی دولت و به ويژه صدا و سيمای جمهوری اسلامی را متهم به ارايه چهره‌ای خشن از بنيانگذار جمهوری اسلامی کرد.آيت‌الله صانعی، از جمله مراجعی است که سرکوب خونين معترضان پس از انتخابات رياست جمهوری را محکوم کرده است.


زهرا رهنورد در بیانیه ای خواستار آزادی زندانیان سیاسی شد
زهرا رهنورد به مناسبت هفته زن روز دوشنبه در بیانیه ای، از حاکمیت خواست تا این «مناسبت ها را بهانه آزادی زندانیان سیاسی» و در راس آنها، زنان زندانی، قرار دهد.به گزارش سایت کلمه، همسر میرحسین موسوی، در ادامه، با خطاب قراردادن مقام‌های جمهوری اسلامی، از آنها تا با غنیمت شمردن این فرصت بزرگ دست از تحقیر خانواده‌هایی که در انتظار دیدار فرزندان محبوسشان هستند، بردارند.زهرا رهنورد، در ادمه‌ی بیانیه‌ی خود آزادی زندانیان سیاسی را مقدمه‌ای برای میسر شدن آزادی مطبوعات، آزادی های فردی و مردمسالاری توصیف کرده است.

 


تمام حقوق بر اساس قانون کپی‌رایت برای رادیو فردا محفوظ است.



__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ