کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ خرداد ۱۰, دوشنبه

[farsibooks] Sunday 30 May 2010 Khordad 9th 1389, Fwd: Best of Balatarin for 05/31/2010

 



http://us1.campaign-archive.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=3c2ebe310f&e=457d8de126

---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin <balatarin@sabznameh.com>
Date: 2010/5/30
Subject: Best of Balatarin for 05/31/2010


Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




گفت: من با مجلس کاری ندارم، اما چرا نامه‌ای به آقا (رهبر) نمی‌نویسی؟ اگر بنویسی ما خیلی زود از طریق آقای لاریجانی قوه‌ی قضائیه، آن را به دست آقا می‌رسانیم. یک تقاضای عفو هم در آن باشد خیلی بهتر است. گفتم: من تقاضای عفو نمی‌کنم؛ چراکه معتقدم خطایی مرتکب نشده‌ام. مشکل نوشته‌های من در این است که کسی از زاویه‌ی خیرخواهی، به آنها نمی‌نگرد. مثل همین حالا سه روز اعتصاب غذای خشک کرده‌ام، چرا؟ چون مخاطبی پیدا نمی‌کنم که در جایگاه قانون، قانون را رعایت کند. خندید. از واژه‌ی اعتصاب خنده اش گرفت. صمیمانه گفت: نه آقای نوری‌زاد، اعتصاب نکن./کاغذ و قلم آوردند و من در حالی که از سه روز اعتصاب، سخت در رنج بودم، نوشتم "... اگر کسی به زباله‌های شهر کربلا اعتراض کند و به زوار سیدالشهدا با صدای بلند بگوید امام حسین اسوه‌ی نظافت و پاکیزگی است و این همه آلودگی برازنده‌ی امام نیست و امام به شدت رنج می‌برد و ناراحت است، آیا مجرم است؟ باید او را بگیرند و به زندان بیندازند؟ اکنون این وضع، حکایت من است. من این همه زشتی و نازیبایی را برازنده‌ی انقلاب نمی‌بینم. انقلابی با آن‌همه هزینه و زحمت. من در اوین با هتاکی بازجوهای بی‌سواد و ضرب و شتم آنان مواجه شده‌ام. بازجوهایی که به قبیح‌ترین روش‌ها از متهمان اقرار می‌گیرند. با کثیف‌ترین رویه. و با زدن‌ها و فحش‌ها و تحقیرهای پلید. خیلی دوست داشتم در یک ملاقات حضوری کهریزک دوم را به شما معرفی کنم و از فجایع رفتاری کسانی بگویم که ادعای سربازی امام زمان را دارند..."
با ۲۳۲ امتیاز و ۳۷ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


در آستانه سالگرد در گذشت آیت الله خمینی و قیام 15 خرداد، مسئولان موسسه نشر آقای آیت الله خمینی در قم، با آیت الله صانعی دیدار کردند. دراین دیدار آیت الله صانعی یکی از صریح ترین سخنان را در نقد اوضاع حاکم بر جمهوری اسلامی ایراد کرد. صراحتی که، تنها آیت الله منتظری داشت. آیت الله صانعی که خود با حکم آیت الله خمینی عضو شورای نگهبان و همچنین دادستان کل کشور بوده، در این دیدار گفت: تاریخ به گونه ایست که بی‌انصافی بی‌نتیجه نمی ماند، نمی‌شود ظلم کیفرش را نبیند. به هر حال، نتیجه اش را خواهد دید، اما باید صبر کرد و امید داشت. به یاد می آورم وقتی به فیضیه حمله کردند و شهید هم داده شد، امام همان روز پس از این واقعه فرمود: «هنیئاً لکم» و بعد فرمود: اینها نفس های آخرشان را دارند می‌کشند. نترسیم، چون ترس بسیار بد است. به دیگران هم بگویید که نترسید، خیال نکنید که می توانند هر کاری بکنند. چند روزی بیش نیست و تمام می‌شود. بیست و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی و حادثه ۱۵ خرداد مسؤلان مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) – نمایند گی قم – به دیدار آیت الله العظمی صانعی رفتند. به گزارش سایت جماران، در این دیدار آیت الله العظمی صانعی خطاب به مسوولان موسسه گفت: شما علاقه مرا به امام امت(سلام‌الله‌علیه) می دانید و از اینکه مرا مشمول لطف خود قرار داده و در ارتباط با امام مورد تفقد قرار می‌دهید، سپاسگزارم. یک روز در رأس مرکز نشر آثار، یک انسان مبارز، آگاه و مجتهد -یعنی مرحوم حاج احمد آقا بود و امروز هم فرزند بزرگوارش مسئولیت آن جا را به عهده دارد. خود شما آقایان هم دارای فضل هستید. وقتی موسسه ای با این عظمت را چنین شخصیت هایی اداره کرده باشند، خوب اداره شده و امیدوارم که از این به بعد نیز چون گذشته عمل کند. وی به هجمه ها و فشارهایی که به مؤسسه وارد می شود، اشاره کرد و اظهار داشت: باید بدانید که «وأمّا الزبد فیذهب جفاء» تحریف‌ها، تهمت ها، افتراها و بی انصافی ها تمام می شود و روزی آن ها که این اعمال را انجام داده اند پشیمان خواهند شد و قبل از آخرت، در همین دنیا و در مقابل شما زانو زده و از شما تقاضای عفو خواهند کرد. تاریخ به گونه ایست که بی‌انصافی بی‌نتیجه نمی ماند، نمی‌شود ظلم کیفرش را نبیند. به هر حال، نتیجه اش را خواهد دید، اما باید صبر کرد و امید داشت. به یاد می آورم وقتی به فیضیه حمله کردند و شهید هم داده شد، امام همان روز پس از این واقعه فرمود: «هنیئاً لکم» و بعد فرمود: اینها نفس های آخرشان را دارند می‌کشند. این سخنان در چه زمانی گفته شد؟ هنگامی که هنوز پانزده سال به انقلاب مانده بود. صدها نفر در زندان‌ها زیر شکنجه از بین رفتند، صدها نفر اسیر و زندانی شدند، سرمایه‌ها از دست رفت، تعطیلی بازارها پیش آمد و نیروها گرفتار شدند. ایشان می‌فرمود اینها نفس‌های آخرشان را می‌کشند. مرحوم آیت‌الله ربانی شیرازی(قدس‌سره‌الشریف) از افراد بسیار قوی‌ای بود که تحمل و استقامتش معروف بود. زمانی من از شهید قدوسی که در زندان بود، پرسیدم: در زندان، فلانی استقامتش بیشتر بود یا فلان آقا؟ گفت: نه، مرحوم ربانی شیرازی بسیار بیش از او استقامت داشت و معروف است که محاسنش را دانه ‌دانه می‌کندند و او حرف خودش را می‌زد. پس از آن که از زندان آزاد شده بود، در تظاهراتی بعد از فوت حاج آقا مصطفی که می‌زدند و می‌کشتند، دوستان خدمت مرحوم ربانی رفته و گفتندکه آقا، زدند، کشتند. فرمود: نه اینها تهدید است. گفتند: آقا، جنازه را برداشته، بردیم و دفن کردیم. فرمود: تهدید است. مبارزه راهش این است که همیشه باید از موضع امید صحبت کرد. باید سختی ها را تحمل کرد، البته ممکن است عده ای بخواهند مقام علمی آقاسیدحسن را پایین بیاورند؛ کاری که با امام کرده و می گفتند: امام فقه بلد نیست و فقط فلسفه می داند. تنها موسسه نشر آثار و آثار امام مورد هجمه و تهمت نیست، یاران امام هم مورد حمله و هجمه همه جانبه قرار دارند. بازار تهمت و افترا هم فراوان است. من امروز با صراحت به شما عرض می‌کنم که دشمنی با امام یک دشمنی ریشه‌دار است و پایان نمی پذیرد، اما تا می توانید، روی جنبه های مثبت امام تکیه کنید. مأیوس هم نباشید که در این هجوم، تنها هستید، خیر، بلکه حمله به همه هست، تنها نشر آثار نیست . هرکسی را که می توانند مورد هجوم قرار می دهند و این، دلیل بر ضعف آنان است. باید به خواسته‌های امام عمل کنیم. خواسته امام عبارت بود از عمق دادن به فقه، تحقیق و آزادی مردم از قید اسارت‌ها و بندهای فکری و استعماری. خواسته امام این بود که همه چیز مال مردم است و ما هم مرهون مردم هستیم. همه چیز از مردم است و هیچ کس هیچ چیز از خود ندارد. اگر مردم به من احترام نگذارند، من و شما نیستیم، کسی نیست. ما نباید مردم را تحقیر کنیم و به آنان بی‌احترامی روا داریم . نترسیم، چون ترس بسیار بد است. به دیگران هم بگویید که نترسید، خیال نکنید که می توانند هر کاری بکنند. چند روزی بیش نیست و تمام می‌شود. یکی از اهداف دشمنان،‌ این است که می خواهند دشمنان امام را روی کار بیاورند و در زبان دوستی، امام و بیت امام را تضعیف کنند. شاهد این مدعی نیز این است که حسینیه جماران را خراب کردند و هیچ خبری نشد، آب از آب هم تکان نخورد. به سیدحسن آقا توهین کردند، کسی دم بر نیاورد. برخی رسانه‌ها نیز هماهنگ حرکت کردند که چهره خشنی از امام نشان داده تا خشونت های خود را به نام او و پیروی از خط او جلوه دهند. چرا این جمله را نمی‌گویید که وقتی کودتای نوژه کشف شد، امام فرمود؛ به خانواده‌های اینها رسیدگی کنید تا مبادا در مشکل و فشار قرار بگیرند. چرا اینهمه عاطفه و مهربانی‌های امام را نمی‌گویید؟ چرا نمی‌گویید که امام در طول حاکمیتش اگر افرادی به جهاتی استعفا می‌دادند یا کنار می‌رفتند و یا مردم اینها را نمی‌خواستند، امام به آن ها مسئولیت دیگری می داد تا آبرویشان حفظ شود، چرا که به هر حال در انقلاب و نهضت نقش داشتند؟ چرا نمی گویید که در زمان امام دروغ نبوده و الان این همه دروغ گفته می شود؟ چرا نمی گویید که دو نفر خواستند از امام تعریف کنند، امام جلوی آن ها را گرفت و فرمود؛ از من تعریف نکنید؟ اما امروز باب تملق باز شده و خیلی ها با تملق و دروغ به همه چیز می رسند. ۵ سال قبل گفتم که دروغ دارد شایع می شود، ولی نمی دانستم که دروغ اصلاً فرهنگ می شود. چرا نمی گویند که امام افراد را حفظ می کرد؟ چرا همه متخصصان و افرادی را که در این دولت ها خدمت کردند، کنار زدند؟ اگر همه اینها ضد انقلاب هستند پس چه کسی انقلابی است؟
با ۲۱۷ امتیاز و ۴۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


محمد نوری‌زاد نویسنده و فیلمساز زندانی، در نامه‌ای به آیت‌الله علی خامنه‌ای، از زندان اوین به عنوان «کهریزک دوم» یاد کرد.آقای نوری‌زاد این نامه را به خواست عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران نوشته و در زندان اوین تحویل وی داده است.آن‌طور که نوری‌زاد نوشته است، آقای دولت‌آبادی در این دیدار از وی خواسته بود در نامه‌ای از رهبر جمهوری اسلامی تقاضای عفو و بخشش کند.نوری‌زاد در این نامه خطاب به آقای خامنه‌ای نوشته است: «من در اوین با هتاکی بازجوهای بی‌سواد و ضرب و شتم آنان مواجه شده‌ام.»در نامه این فیلمساز آمده که بازجویان در زندان اوین، «به قبیح‌ترین روش‌ها از متهمان اقرار می‌گیرند. با کثیف‌ترین رویه و با زدن‌ها و فحش‌ها و تحقیرهای پلید.»وی اضافه کرده است: «خیلی دوست داشتم در یک ملاقات حضوری کهریزک دوم را به شما معرفی کنم و از فجایع رفتاری کسانی بگویم که ادعای سربازی امام زمان را دارند.»محمد نوری‌زاد در اعتراض به وضعیت خود اواخر اردیبهشت ماه دست به اعتصاب غذا زد که عباس جعفری دولت آبادی در روز سوم اعتصاب غذایش با وی در زندان اوین دیدار کرد.آقای نوری‌زاد در یادداشتی که متن کامل آن امروز یکشنبه در وب‌سایت کلمه منتشر شده، به جزئیات این دیدار اشاره کرده و موضوع نامه به رهبر جمهوری اسلامی را مطرح کرده است.در همین دیدار است که دولت‌آبادی از نوری‌زاد می‌خواهد در نامه‌ای از رهبر جمهوری اسلامی تقاضای عفو کند.آن‌طور که نوری‌زاد نوشته است، وی در این دیدار به دادستان تهران گفته که «من تقاضای عفو نمی‌کنم، چراکه معتقدم خطایی مرتکب نشده‌ام.»نوری‌زاد در این دیدار همچنین افزوده که «هرکجا قانون نباشد، پای یزید در میان است؛ مثل دستگاه قضائی ما که معتقدم هیچ ربطی به اسلام ندارد.». این فیلمساز در عین حال از «آلوده» بودن اکثر نهاد‌های جمهوری اسلامی انتقاد کرده و از دادستان تهران خواسته از مقام خود استعفا کند، چرا که به اعتقاد وی «عدالت در دستگاه قضائی ما بیشتر یک شوخی بزرگ است.»
با ۱۸۰ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


بکشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می شوند. ما ازمرگ نمی ترسیم ؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید. همه باهم آماده باش برای۲۲ خرداد .
با ۱۵۹ امتیاز و ۶۹ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


با پيروزی سيدمحمد خاتمی در دوم خرداد هفتاد و شش و آغاز به کار دولت اول اصلاحات در مردادماه همان سال شوک بزرگی به اقتدارگرايان وارد گرديد و آنان که تا يک قدمی حاکميت يکدست پيش رفته بودند در يک آن همه چيز را از دست رفته ديده بودند و سعی داشتند که به هر طريق ممکن سنگ اندازی و بحرانی برای دولت نوپای اصلاحات بيافرينند. در ۲۳ آبانماه همان سال اقتداگرايان به بهانه سخنرانی گيرا و کوبنده آيت الله العظمی منتظری در خصوص مساله مرجعيت و حکومتی شدن مرجعيت سعی کردند اولين بحران را برای دولت خاتمی ايجاد کنند. ماجرا بدين صورت بود که به بهانه اين سخنرانی از اطراف و اکناف شهر قم شروع به جمع آوری نيروهای خود به بهانه واهی توهين به رهبری شدند و توانستند طی يک روز نيروهای جيره خوار و مواجب بگير خود را راهی قم و بيت الله العظمی منتظری نموده و در مقابل آن تجمع کنند. پس از جمع شدن نيروهای فشار حکومت در مقابل دفتر آيت الله منتظری عده ای از آنان در ظاهر بدون برنامه اما در باطن با هماهنگی و سازمان يافته اقدام به حمله به دفتر و بيت آيت الله منتظری نمودند و مثلا به صورت خودجوش وارد ساختمان دفتر ايشان گرديدند و اقدام به از بين بردن اموال نمودند و حتی برخی از آنان برای دامن زدن به فضای خشونت شعارهايی مبنی بر اعدام آيت الله منتظری سر دادند. در اثر اين عمليات از قبل طراحی شده شورای تامين استان قم به بهانه حفظ جان آيت الله منتظری اقدام به حصر موقت ايشان نمود که پس از آن دادگاه ويژه روحانيت نيز به بهانه مشابه و واهی ای اين عمل را ادامه داد و بدين ترتيب با يک سناريوی از پيش طراحی شده و مثلا برای حفظ جان و آسيب نرسيدن به آيت الله منتظری ايشان وارد حصری پنج ساله شدند. بدين ترتيب اقتدارگرايان هم موفق شدند برای دولت خاتمی بحران ايجاد کنند و هم اينکه يکی از مخالفان کليدی و ابوذر زمان را در خانه اش محبوس نمايند. ۱۴ خرداد ۸۹ و برنامه سپاه براساس خبرهای منتشر شده و اعلام فرماندهان ارشد سپاه و بسيج و ساير نيروهای نظامی در مراسم های سالروز درگذشت امام خمينی(ره) قرار است بيش از ۲ ميليون زائر(!) بسيجی به تهران بيايند. خبرگزاری وابسته به کودتاگران – فارس – هفته گذشته به نقل از فرمانده بسيج اعلام کرده بود که: "امسال شاهد اعلام آمادگی برای حضور بی‌نظير مردم بوده‌ايم و تاکنون بيش از ۵ ميليون نفر برای حضور در مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند اما به دليل محدوديت‌های که در حوزه حمل و نقل زائرين و فضای موجود وجود دارد، اين مراسم با حداقل ۲ ميليون نفر که به تأييد ستاد مرکزی سالگرد ارتحال امام هم رسيده است برگزار می‌شود. در اين همايش سياسی - الهی ۷۳۶ هزار زائر از ۲۹ استان کشور و يک ميليون و ۲۶۴ هزار نفر هم از استان تهران شرکت خواهند کرد. " انتقال نزديک به ۲ ميليون نيروی شبه نظامی و استقرار آنان در يک پادگان نظامی در شرايطی صورت می گيرد که رهبران جنبش سبز نيز از مردم دعوت کرده اند در سالگرد کودتای انتخاباتی در راهپيمايی ای مسالمت آميز شرکت کنند. از همين روست که جانشين فرماندهی سازمان شبه نظامی بسيج از کور کردن چشم "فتنه گران" سخن می گويد. حضور بيش از ۲ ميليون نيروی نظامی در سطح شهر تهران و در يکی از پادگانهای شهر تهران تنها نشان از سناريوی از پيش طراحی شده کودتاگران برای برخورد با حاميان جنبش سبز و رهبران و آن دارد. براساس گزارش های رسيده قرار است اين مقدار نيروی نظامی غيرقابل کنترل برای مقابله با راهپيمايی ۲۲ خرداد حاميان جنبش سبز تا آن موقع در تهران بمانند و به همه افرادی که برای حضور در مراسم سالگرد ارتحال امام در پايگاههای بسيج سراسر کشور ثبت نام کرده اند گفته شده است که تاريخ بازگشت آنها در صورت مساعد بودن وضعيت بعد از ۲۲ خرداد خواهد بود. تکرار سناريوی ۱۳ رجب بيش از ۲ ميليون نيروی نظامی در خيابان های تهران از ۱۴ خرداد تا ۲۲ بهمن حاضر خواهند بود، دو ميليونی که تعداد قابل ملاحظه ای از آنان مواجب بگيران و جيره خواران دستگاههای حکومتی هستند که براساس خواسته آنان حاضرند تن به هر کاری بدهند از کش
با ۱۳۴ امتیاز و ۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


تحول سبز:هفته پیش دادستان تهران در دیدار با محمد نوری‌زاد و خانواده‌اش از آزادی قریب‌الوقوع این جهادگر و نویسنده دربند پس از گذشت بیش از ۵ ماه بازداشت خبر داده بود. وعده ای که هنوز تحقق پیدا نکرده است. به گزارش تحول سبز و به نقل از کلمه ، دادستان در آن دیدار به خانواده نوری زاد اعلام کرده بود که وی ظرف یک هفته آزاد خواهد شد، به شرط آنکه آنها در طول این یک هفته سکوت پیشه کنند و از اطلاع‌رسانی بپرهیزند. اکنون بیش از یک هفته از آن دیدار و وعده ها می‌گذرد و از آزادی خبری نیست. جالب اینکه همان روز شایعه آزادی محمد نوری‌زاد به دروغ دربرخی سایت‌های حامی دولت و وابسته به نهاد های خاص منتشر شد. متن پیش رو شرحی است از محمد نوری زاد درباره دیدار او با دادستان تهران و آنچه بین آنها گذشته است. متن یادداشت محمد نوری زاد که در اختیار "کلمه" قرار گرفته است به شرح زیر است: مرا با چشمان بسته به هر سو می‌برند. وقتی داخل اتاق شدم، مردی چهل پنجاه ساله در یک سر میزی دراز، نشسته بود. لبخندی زد و سر دیگر میز را نشانم داد، نشستم و بعد از سلام و علیک معمول؛ گفت: آقای نوری‌زاد اصلاً دوست نداشتم تو را اینجا ببینم، چرا باید تو اینجا باشی؟ گفتم: اینجا خانه‌ی من است. من خودم را اینجا صاحب خانه می‌دانم، نه یک جانی نابکاری که برای تادیب و تنبیه به اینجا آورده‌باشندش. گفت: این روزها خیلی داری شلوغ می‌کنی. نگهبان برای من نوشته و از تو شکایت کرده که با مشت به صورتش کوبیده‌ای و پیراهنش را پاره کرده‌ای! گفتم: تفاوت من زندانی با همان نگهبان در این است که نامه‌ی او، ظرف دو روز به دست شما می‌رسد، اما نامه‌ای که من یک ماه پیش از داخل سلول خود برای دادستان نوشته ام به دست او نرسیده است. مردی که روبرویم نشسته بود، برای خاراندن صورتش مچ قطع‌شده‌اش را بالا آورد و به صورتش کشید. آنجا بود که دانستم کسی که مقابلم نشسته و از اقتداری دماوندگون برخوردار است، دادستان تهران، آقای جعفری دولت آبادی است. شنیده بودم که دادستان تهران، یک دستش را تا مچ، در جبهه جاگذاشته است. گفتم: شما باید آقای جعفری باشید. گفت: بله. گفتم: به اسم هواخوری، مرا از سلولم بیرون بردند و در غیاب من، به داخل سلول من رفته‌اند و نوشته‌ها و وسایل شخصی مرا برداشته و برده‌اند. لیستی را که جلویش بود ورق زد و گفت: چرا باید روی زیرپیراهنی‌ات بنویسی: «ما زنده‌ایم، پس زندگی می‌کنیم.» گفتم: این جمله‌ی ساده قرار است کجای دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور ما را به لرزه اندازد؟
با ۱۲۹ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


گفت و گوی نوری زاد با دادستان جرس: محمد نوری زاد در گفت و گویی با دادستان تهران با انتقاد از رفتار زندانبانان گفت: هرکجا قانون نباشد، پای یزید در میان است؛ مثل دستگاه قضائی ما که معتقدم هیچ ربطی به اسلام ندارد. هفته پیش دادستان تهران در دیدار با محمد نوری‌زاد و خانواده‌اش از آزادی قریب‌الوقوع این نویسنده دربند پس از گذشت بیش از پنج ماه بازداشت خبر داده بود؛ وعده ای که هنوز تحقق پیدا نکرده است. به گزارش کلمه، دادستان در آن دیدار به خانواده نوری زاد اعلام کرده بود که وی ظرف یک هفته آزاد خواهد شد، به شرط آنکه آنها در طول این یک هفته سکوت پیشه کنند و از اطلاع‌رسانی بپرهیزند. اکنون بیش از یک هفته از آن دیدار و وعده ها می‌گذرد و از آزادی خبری نیست. جالب اینکه همان روز شایعه آزادی محمد نوری‌زاد به دروغ در برخی سایت‌های حامی دولت و وابسته به نهادهای خاص منتشر شد. متن پیش رو شرحی است از محمد نوری زاد درباره دیدار او با دادستان تهران و آنچه بین آنها گذشته است: مرا با چشمان بسته به هر سو می‌برند.وقتی داخل اتاق شدم، مردی چهل پنجاه ساله در یک سر میزی دراز، نشسته بود.لبخندی زد و سر دیگر میز را نشانم داد، نشستم و بعد از سلام و علیک معمول؛ گفت: آقای نوری‌زاد اصلاً دوست نداشتم تو را اینجا ببینم، چرا باید تو اینجا باشی؟ گفتم: اینجا خانه‌ من است. من خودم را اینجا صاحب خانه می‌دانم، نه یک جانی نابکاری که برای تادیب و تنبیه به اینجا آورده ‌باشندش. گفت: این روزها خیلی داری شلوغ می‌کنی.نگهبان برای من نوشته و از تو شکایت کرده که با مشت به صورتش کوبیده‌ای و پیراهنش را پاره کرده‌ای! گفتم: تفاوت من زندانی با همان نگهبان در این است که نامه‌ او، ظرف دو روز به دست شما می‌رسد، اما نامه‌ای که من یک ماه پیش از داخل سلول خود برای دادستان نوشته ام به دست او نرسیده است. مردی که روبرویم نشسته بود، برای خاراندن صورتش مچ قطع‌شده‌اش را بالا آورد و به صورتش کشید. آنجا بود که دانستم کسی که مقابلم نشسته و از اقتداری دماوندگون برخوردار است، دادستان تهران، آقای جعفری دولت آبادی است. شنیده بودم که دادستان تهران، یک دستش را تا مچ، در جبهه جاگذاشته است. گفتم: شما باید آقای جعفری باشید. گفت: بله. گفتم: به اسم هواخوری، مرا از سلولم بیرون بردند و در غیاب من، به داخل سلول من رفته‌اند و نوشته‌ها و وسایل شخصی مرا برداشته و برده‌اند. لیستی را که جلویش بود ورق زد و گفت: چرا باید روی زیرپیراهنی‌ات بنویسی "ما زنده‌ایم، پس زندگی می‌کنیم." گفتم: این جمله‌ی ساده قرار است کجای دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور ما را به لرزه اندازد؟ گفت: آدم را یاد سخن دکارت می‌اندازد که "من اعتراض می کنم، پس هستم!" گفتم: دوستان شما دو نوشته‌ مرا از میان وسایل شخصی‌ام برداشته و برده‌اند. شما از طرف من وکیل، این نوشته‌ها را مطالعه کنید و آنها را به اهلش برسانید. عنوان نوشته‌ اول "راز عرعر الاغ" است و نوشته‌ی دوم "نامه‌ای به نمایندگان مجلس." من کاری به نوشته‌ اول ندارم که مخاطبش وزارت اطلاعات است، اما نامه به نمایندگان را بدهید به دست آقای لاریجانی رئیس مجلس تا برای نمایندگان و مردم تکثیر و منتشر کند. گفت: من با مجلس کاری ندارم، اما چرا نامه‌ای به آقا (رهبر) نمی‌نویسی؟ اگر بنویسی ما خیلی زود از طریق آقای لاریجانی قوه‌ قضائیه، آن را به دست آقا می‌رسانیم. یک تقاضای عفو هم در آن باشد خیلی بهتر است. گفتم: من تقاضای عفو نمی‌کنم؛ چراکه معتقدم خطایی مرتکب نشده‌ام. مشکل نوشته‌های من در این است که کسی از زاویه‌ خیرخواهی، به آنها نمی‌نگرد. مثل همین حالا سه روز اعتصاب غذای خشک کرده‌ام، چرا؟ چون مخاطبی پیدا نمی‌کنم که در جایگاه قانون، قانون را رعایت کند. خندید.از واژه‌ اعتصاب خنده اش گرفت. صمیمانه گفت: نه آقای نوری‌زاد، اعتصاب نکن. گفتم: مرا از بند ۲۴۰، از سلولی که در آن حمام و دستشویی بوده، به بند ۲۰۹ منتقل کرده‌اند؛ به سلولی که هیچ امکاناتی ندارد با هوایی داغ. و من هر چه درخواست کرده‌ام می‌خواهم افسر نگهبان را ببینم، اهمیتی نمی‌دهند و وقتی به عنوان اعتراض، بر در سلول خود می‌کوبم، در باز شده و افسر نگهبان با من درگیر می‌شود، یکدیگر را خبر می‌کنند و پنج نفری مثل پرکاه مرا از زمین بلند کرده و محکم به زمین می‌کوبند. سرم به شدت به زمین می‌خورد. دو کتفم آسیب می‌بیند، بینایی چشمم تحلیل می‌رود. سردرد شدیدی عارضم می‌شود.گفتم: اینطور سردردها به تهوع می‌انجامد. حرف مرا تایید کرد. اما مرتب اصرار داشت که اعتصابم را بشکنم. گفتم: آقای جعفری، من در اعتصابم مصممم. امروز سه روز است که در اعتصاب به سر می‌برم و به سختی خودم را به اینجا رسانده‌ام. یک لیوان آب، یک حبه قند نخورده‌ام. رادیولوژی اوین از سرم و از دو کتفم عکس گرفته. ممکن است چیزی در این عکس‌ها نباشد، اما من به خاطر بی قانونی دوستان شماست که اعتصاب کرده‌ام و خود را به مخاطره انداخته‌ام. شما، چهار روز دیگر جنازه‌ی مرا از سلولم بیرون خواهید کشید.
با ۱۲۳ امتیاز و ۱۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


محمد نوری زاد، فیلمساز و روزنامه نگار در بند، از ضرب و شتم خود در زندان اوین خبر داد. آقای نوری زاد در یادداشتی که در سایت کلمه منتشر شده، از زندان اوین با عنوان "کهریزک دوم" یاد کرده و نوشته، بازجوهای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی او را در زندان کتک زده و و به او و خانواده اش فحاشی کرده اند. این فیلمساز و روزنامه نگار زندانی که در پی انتقاد از سران جمهوری اسلامی از جمله آیت الله خامنه ای، آذر ماه گذشته بازداشت شد، نوشته است، در پی اعتراض وی به وضعیت نامناسب بند ۲۰۹ اوین پنج نفر از ماموران زندان به او حمله و به سر، دو کتف و بینایی او آسیب وارد کرده اند. محمد نوری زاد افزوده، دادستان تهران به او پیشنهاد داده است که درخواست عفوی را خطاب به آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، بنویسد، ولی او این درخواست را رد کرده است.
با ۱۱۳ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


با پاي برهنه ميرويم اما خلق ، گويند به كفش خود دارد ريگي / نه بر مديريت مهندس موسوي بر جنبش سبز شكي دارم و نه شجاعت و خط شكني آقاي كروبي را منكرم . بارها و بارها هم در تاكيد بر اين دوحقيقت هر آنچه در توان داشته ام در طبق اخلاص گذارده ام . اما با سياست " كسي ميايد ، كسي خواهد آمد " هم به شدت مخالفم . اينكه همه چيز را از مديران انتظار داشتن و همه بارها را بر گرده آنان نهادن ، همان سياستي است كه به آن سياست " وزير كش " ميگويند . يعني از آبدارچي بگير تا معاون وزير ، همه و همه از خود سلب مسئوليت ميكنند و همه چيز را به امضاء نفر بالايي موكول ميكنند تا برسد به خود وزير . پس همه در حاشيه امن قرار ميگيرند و در سايه سلامت و وزير ميشود هوچي گر و شانتاژ كن و هر مسئوليتي هم بر دوش اوست . در خصوص اعلام مسير راهپيمايي 22 خرداد ، بحثي را به راه انداختم در فضاي مجازي و مورد لطف عده اي قرار گرفت و البته مورد هجوم و مخالفت عده اي ديگر . آنان كه مخالفت ميكنند بر اين اعلام زود هنگام ، غالبا از دوستان دور انديش و دانايي هستند كه دلايلي درست هم مياورند مبني بر اينكه اعلام زود هنگام ، آنهم از سوي يك وبلاگ نويس ناشناس ، ميتواند به تشتت آرا ، آمادگي نيروي سركوب و بالابردن كاذب سطح انتظارات منجر شود . به اين ديدگاه با وجود مخالفتم احترام ميگذارم و آماده بحث هستم . عده اي هم هوچي گر وجود دارند كه فقط اهداف شخصي را دنبال ميكنند . ميگويند خطر دارد و با جان مردم بازي ميشود . يادشان رفته است كه سيزده به در فراخوان ميدادند براي تجمع اوين و يا چهارشنبه سوري براي تصرف خيابانهاي اصلي و راهپيمايي ميليوني . با اين عده اساسا كاري ندارم كه به نرخ روز ميخورند نانشان را و بحثشان كاملا شخصي است . اما به راستي چه بايد كرد ؟ آيا بايد همه سكوت كنيم كه مديران جنبش حرف بزنند ؟ اگر چنين بود كه خود آنان بارها به خلاقيتهاي فردي عطف نميدادند . بارها نميگفتند يك پيشنهاد ساده در يك وبلاگ ميتواند مسير جنبش را هدايت كند . فارغ از سخن سنجيده آنان ، آيا به راستي سياست وزير كش ، سياست درستي است ؟ در نهايت اينكه ، هيچ اصراري بر مسيري خاص ندارم در تجمع 22 خرداد اما به شدت نگرانم از خلا در فضا ، سكوت مديران و بهره گيري رندان از اين سكوت و خلق تروايي ديگر كه تو خود داني حاصل آنرا .
با ۱۰۷ امتیاز و ۹۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


فردا که بهار آيد آزاد ورها هستيم. سرود خاطره انگيز ايران ایران رگبار مسلسلها بمناسبت فرا رسيدن سالگرد کودتا. آماده نبردي ديگر هستيم
با ۱۰۶ امتیاز و ۴۷ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش
نظرات

 


سایت ندای سبز آزادی خبر از احتمال حصر سران جنبش و تکرار رخداد 13 رجب 76 و حصر آیت الله منتظری را داده است.خبری که با توجه به آرایش و تلاش فراوان کودتاچیان احتمال آن می رود اما بی شک اینان باید بدانند که در صورت وقوع چنین رخدادی این حصر با حضور مردم شکسته خواهد شد و خود این امر می تواند رخدادهای آتی را که شاید کسی توان پیش بینی آن را نداشته باشد رقم بزند.حصر سران جنبش بی شک جنبش را از حالت جمود برون خواهد آورد و این همان اشتباهی است که در صورت وقوع آن از سوی کودتاچیان سبزها باید نهایت بهره مندی را ازآن ببرند .به هر روی این روزها در آماده باش کامل باید بسر برد و نسبت به هر رخدادی باید حساس بود .
با ۱۰۴ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


تی وی رپوبلیکا: این لیدر اعتراض های دانشجویی، دسامبر 2009 بعد از سخنرانی مقابل 1500 نفر علیه رژیم در دانشگاه تهران دستگیر شد. مورد ضرب و شتم قرار گرفت. شکنجه شد. مردان ایرانی هم با شعار من مجید هستم و با به سر کردن چادر، از او حمایت کردند. او در زندان اعتصاب غذا کرد و ایرانی ها در قالب شبکه های گسترده اجتماعی در سراسر جهان به حمایت از او پرداختند
با ۱۰۲ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


به گزارش ايلنا، حجت‌الاسلام محید انصاری در بیست و ششمین نشست تخصصی ماهانه باران که با عنوان « انسان از دیدگاه امام خمینی (ره)» در محل بنیاد باران برگزار شد، با تاکید بر جایگاه والای "انسان" در اندیشه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: علت نفوذ کلام و گرایش مردم به امام خمینی (ره) به این خاطر بود که امام از خودشان آغاز کردند و به حد شایسته انسان رسیدند و از آن جایگاه به تقویت ارشاد مردم پرداختند. //عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز با ذکر روایتی از امیرالمومنین و ابراز تاسف از این که به این روایت کمتر استناد شده است، گفت: سیدبن‌طاووس در کتاب « کشف‌المهجه» از قول‌امیرالمومنین(ع) می‌گوید، قرار نیست مردم برده و تسلیم حاکم باشند، بلکه باید از او انتقاد کنند و در غیر این صورت آیه شریفه « لااکراه فی‌الدین» زیر پا گذاشته می‌شود. هر تفسیری از حق حکومت که برخلاف آزادی انسان باشد مخالف صریح آیات قرآن است و بحث اعتقادات مطرح نیست، بلکه این یک امر بدیهی است و امام علی (ع) هم می‌فرماید « پیامبر از من تعهد گرفته است که اگر بدون جنگ و خونریزی و به طور داوطلبانه مردم مرا پذیرفتند و رای دادند حکومت را قبول کنم، اما اگر نپذیرفتند رهایشان کنم و در دنیا حق ندارم با زور و شمشیر حکومت کنم»، با وجود این مسایل، بعضی‌ها می‌گویند رای مردم تزیینی است و امام از روی اضطرار اصل جمهوریت را پذیرفتند، در حالی که امیرالمومنین می‌فرماید، به جان خودم اگر همه مردم (نه فقط فقها و مومنان) امکان جمع شدن داشتند باید رای می‌دادند و لذا چون مسیر این مساله هموار نیست اگر اهل حل و عقل پذیرفتند بقیه هم تسلیم آن شوند.. این الگوی حاکمیت امام مهدی(عج) نیز هست، گر چه برخی دایم، دکترین مهدویت می‌نویسند و می‌گویند هزار و 300 سال است ایشان شمشیر خود را برای دشمنان تیز می‌کنند. انصاری در ادامه با تاسف شدید از مغفول ماندن مکتب اخلاقی امام و با تاکید بر اینکه باید اخلاق رحمانی را جایگزین کنیم، ادامه داد: باید عرق شرم بریزیم که در مجلس شورای اسلامی به تهمت و هتک حرمت و دروغ جایزه می‌دهند؛ این مصیبت را به کجا باید برد؟
با ۹۹ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


محمد نوری زاد نویسنده و فیلمساز معترض در نامه ای از زندان اوین تاکید کرد در دیدار با دادستان تهران به او گفته است نیروهای امنیتی او را در زندان مورد ضرب وشتم قرار دادند. در این نامه که امروز یکشنبه 30- 5 – 2010 در سایت کلمه منتشر شده است نوری زاد تاکید کرده که به عباس جعفری دولت آبادی گفته است " وقتی به عنوان اعتراض، بر در سلول خود می‌کوبم، در باز شده و افسر نگهبان با من درگیر می‌شود، یکدیگر را خبر می‌کنند و پنج نفری مثل پرکاه مرا از زمین بلند کرده و محکم به زمین می‌کوبند. سرم به شدت به زمین می‌خورد. دو کتفم آسیب می‌بیند، بینایی چشمم تحلیل می‌رود. سردرد شدیدی عارضم می‌شود." در این دیدار جعفری خطاب به نوری زاد گفت " : چرا نامه‌ای به آقا ( آیت الله خامنه ای ) نمی‌نویسی؟ اگر بنویسی ما خیلی زود از طریق آقای لاریجانی قوه قضائیه، آن را به دست آقا می‌رسانیم. یک تقاضای عفو هم در آن باشد خیلی بهتر است. " نوری زاده تاکید کرد به دادستان گفته است : " من تقاضای عفو نمی‌کنم؛ چراکه معتقدم خطایی مرتکب نشده‌ام. " او در پاسخ به تکرار خواسته دادستان تهران برای تقاضای عفو از آیت الله خامنه ای گفته است " آنگونه که می خواهم می نویسم." وی در نامه ای که به دادستان تهران تحویل داده است بدون اینکه از رهبر جمهوری اسلامی ایران درخواست عفو و بخشش کند خطاب به او نوشت " من این همه زشتی و نازیبایی را برازنده‌ انقلاب نمی‌ بینم. انقلابی با آن‌همه هزینه و زحمت. من در اوین با هتاکی بازجوهای بی‌سواد و ضرب و شتم آنان مواجه شده‌ام. " او افزود : " بازجوهایی که به قبیح ‌ترین روش‌ها از متهمان اقرارمی ‌گیرند. با کثیف ترین رویه. و با زدن‌ها و فحش‌ها و تحقیرهای پلید. خیلی دوست داشتم در یک ملاقات حضوری کهریزک دوم را به شما معرفی کنم و از فجایع رفتاری کسانی بگویم که ادعای سربازی امام زمان را دارند." نوری زاد از نویسندگان محافظه کار ونزدیک به رهبر جمهوری اسلامی به شمار می آمد اما پس از انتخابات جنجال برانگیز اخیر ایران وسرکوب اعتراضات مردمی نامه ای سرگشاده خطاب به آیت الله خامنه ای منتشر کرد واز عملکرد او در برخورد با معترضان انتقاد کرد. وی تاکنون چندین بار آقای خامنه ای را درمقالات ونوشته های خود خطاب قرارداده و از اوضاع جاری انتقاد کرده است. دادگاه انقلاب او را به سه سال و نیم زندان و 50 ضربه شلاق محکوم کرده است
با ۹۷ امتیاز و ۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


تیم ملی فوتسال ایران در رقابت های قهرمانی آسیا در حالی با پیروزی درخشان هفت بر صفر بر ژاپن به مرحله پایانی راه یافت که رئیس کمیته فوتسال ایران اعلام کرد: «بازيكنان تيم ملی غمگين‌ هستند.» عباس ترابیان، رئیس کمیته بین الملل و کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال ایران فدراسیون متبوعش و سیمای جمهوری اسلامی را به دلیل بی توجهی به فوتسال مورد انتقاد قرار داد. در ده دوره رقابت های قهرمانی آسیا تیم ملی فوتسال ایران در نه دوره قهرمان آسیا شده است و پس از پیروزیهای ۱۸ بر دو بر تاجیکستان، نه بر سه بر استرالیا، هفت بر صفر بر کویت، هفت بر یک بر لبنان و هفت بر صفر بر ژاپن، اکنون برای نهمین قهرمانی فقط ازبکستان میزبان را پیش رو دارد. تنها در چهار سال پیش ژاپن به عنوان نزدیکترین رقیب آسیایی ایران قهرمان قاره شد. پس از پیروزی هفت بر صفر ژاپن از ایران، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا یادآور شد که ژاپن پیش از این مسابقه تنها دو گل خورده بود. میگل رودریگو، مربی تیم ملی فوتسال ژاپن پس از مسابقه اعتراف کرد: «در حال حاضر شکست دادن ایران غیر ممکن است و از هر نظر ایران بهتر تیم بود.» در حالی که پیش از مسابقه با ژاپن حسین شمس، سرمربی تیم ملی سیمای جمهوری اسلامی را مورد انتقاد قرار داد و با کنایه اظهار امیدواری کرد که این بار مردم با فوتسال نامحرم تلقی نشوند. او اردوی تیم ناموفق ملی در اتریش را تنها خرج کردن برای یک تیم بی افتخار نامیده بود. عباس ترابیان، یکی از مسئولان کلیدی فدراسیون فوتسال به خبرگزاری دانشجویان ایران گفت: «بايد به همان اندازه كه به فوتبال توجه می ‌شود به فوتسال هم توجه شود. پيش از سفر به ازبكستان ايميل و شماره تماس مسوولان بخش مسابقات قهرمانی آسيا را به صدا و سيما داديم اما آنها حتي مذاكره هم نكرده‌اند. من متوجه نمی ‌شوم كه آيا در يک مملكت علايق مردم برای مسئولان صدا و سيمای آن كشور مهم نيست؟ متاسفم كه صدا و سيما به علاقه مردم احترام نمی گذارد. برای صدا و سيما مهم نيست كه مردم چه حقی دارند. بازيكنان ما با وجود پيروزی های بزرگشان در اينجا غمگين‌اند چرا كه وقتی با خانواده‌هايشان تماس می گيرند آنان هيچ اطلاعی از رقابت‌ها ندارند.» ایران در حالی مسابقه پایانی با ازبکستان را انجام می دهد، که تیم پنجم رده بندی جهان است و در مسابقه پایانی سال ۲۰۰۱ نه بر صفر ازبکستان را شکست داد.
با ۹۶ امتیاز و ۵ نظر ورزش فرستاده شده در بخش
نظرات

 


هفته پیش دادستان تهران در دیدار با محمد نوری‌زاد و خانواده‌اش از آزادی قریب‌الوقوع این جهادگر و نویسنده دربند پس از گذشت بیش از ۵ ماه بازداشت خبر داده بود. وعده ای که هنوز تحقق پیدا نکرده است. به گزارش خبرنگار کلمه ، دادستان در آن دیدار به خانواده نوری زاد اعلام کرده بود که وی ظرف یک هفته آزاد خواهد شد، به شرط آنکه آنها در طول این یک هفته سکوت پیشه کنند و از اطلاع‌رسانی بپرهیزند. اکنون بیش از یک هفته از آن دیدار و وعده ها می‌گذرد و از آزادی خبری نیست. جالب اینکه همان روز شایعه آزادی محمد نوری‌زاد به دروغ دربرخی سایت‌های حامی دولت و وابسته به نهاد های خاص منتشر شد. متن پیش رو شرحی است از محمد نوری زاد درباره دیدار او با دادستان تهران و آنچه بین آنها گذشته است. متن یادداشت محمد نوری زاد که در اختیار "کلمه" قرار گرفته است به شرح زیر است:
با ۹۵ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


هفته پيش دادستان تهران در ديدار با محمد نوری‌زاد و خانواده‌اش از آزادی قريب‌الوقوع اين جهادگر و نويسنده دربند پس از گذشت بيش از ۵ ماه بازداشت خبر داده بود. وعده ای که هنوز تحقق پيدا نکرده است. به گزارش خبرنگار کلمه ، دادستان در آن ديدار به خانواده نوری زاد اعلام کرده بود که وی ظرف يک هفته آزاد خواهد شد، به شرط آنکه آنها در طول اين يک هفته سکوت پيشه کنند و از اطلاع‌رسانی بپرهيزند.
با ۹۴ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


هفته پیش دادستان تهران در دیدار با محمد نوری‌زاد و خانواده‌اش از آزادی قریب‌الوقوع این جهادگر و نویسنده دربند پس از گذشت بیش از ۵ ماه بازداشت خبر داده بود. وعده ای که هنوز تحقق پیدا نکرده است. به گزارش خبرنگار کلمه ، دادستان در آن دیدار به خانواده نوری زاد اعلام کرده بود که وی ظرف یک هفته آزاد خواهد شد، به شرط آنکه آنها در طول این یک هفته سکوت پیشه کنند و از اطلاع‌رسانی بپرهیزند. اکنون بیش از یک هفته از آن دیدار و وعده ها می‌گذرد و از آزادی خبری نیست. جالب اینکه همان روز شایعه آزادی محمد نوری‌زاد به دروغ دربرخی سایت‌های حامی دولت و وابسته به نهاد های خاص منتشر شد. متن پیش رو شرحی است از محمد نوری زاد درباره دیدار او با دادستان تهران و آنچه بین آنها گذشته است. متن یادداشت محمد نوری زاد که در اختیار "کلمه" قرار گرفته است به شرح زیر است: == مرا با چشمان بسته به هر سو می‌برند. وقتی داخل اتاق شدم، مردی چهل پنجاه ساله در یک سر میزی دراز، نشسته بود. لبخندی زد و سر دیگر میز را نشانم داد، نشستم و بعد از سلام و علیک معمول؛ گفت: آقای نوری‌زاد اصلاً دوست نداشتم تو را اینجا ببینم، چرا باید تو اینجا باشی؟ گفتم: اینجا خانه‌ی من است. من خودم را اینجا صاحب خانه می‌دانم، نه یک جانی نابکاری که برای تادیب و تنبیه به اینجا آورده‌باشندش. گفت: این روزها خیلی داری شلوغ می‌کنی. نگهبان برای من نوشته و از تو شکایت کرده که با مشت به صورتش کوبیده‌ای و پیراهنش را پاره کرده‌ای! گفتم: تفاوت من زندانی با همان نگهبان در این است که نامه‌ی او، ظرف دو روز به دست شما می‌رسد، اما نامه‌ای که من یک ماه پیش از داخل سلول خود برای دادستان نوشته ام به دست او نرسیده است. مردی که روبرویم نشسته بود، برای خاراندن صورتش مچ قطع‌شده‌اش را بالا آورد و به صورتش کشید. آنجا بود که دانستم کسی که مقابلم نشسته و از اقتداری دماوندگون برخوردار است، دادستان تهران، آقای جعفری دولت آبادی است. شنیده بودم که دادستان تهران، یک دستش را تا مچ، در جبهه جاگذاشته است. گفتم: شما باید آقای جعفری باشید. گفت: بله. گفتم: به اسم هواخوری، مرا از سلولم بیرون بردند و در غیاب من، به داخل سلول من رفته‌اند و نوشته‌ها و وسایل شخصی مرا برداشته و برده‌اند. لیستی را که جلویش بود ورق زد و گفت: چرا باید روی زیرپیراهنی‌ات بنویسی: «ما زنده‌ایم، پس زندگی می‌کنیم.» گفتم: این جمله‌ی ساده قرار است کجای دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور ما را به لرزه اندازد؟
با ۹۴ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


رژیم اسلامی ایران٬ بخاطر سرکوب کارگران باید از آی ال او اخراج گردد اجلاس سازمان جهانی کار (آی ال او) از ۲ ژوئن در ژنو آغاز بکار خواهد کرد. قرار است هیئت نمایندگی رژیم اسلامی ایران در این اجلاس حضور بهم رسانند. نباید اجازه داد سرکوبگران کارگران در آی ال او حضور یابند.تظاهرات زمان: چهارشنبه ۲ ژوئن از ساعت ۱۳محل: ژنو مقابل مقابل کنفرانس آی ال او
با ۹۴ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


چند روزی مانده به اجرای حکم اعدام حبیب الله لطیفی دانشجو و زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام، قبل از اینکه دیر بشه به فکرش باشیم نه اینکه بعد بالای دار رفتن احساسی‌ شویم و حماسه سرایی کنیم، فرزندی دیگر از دیار ما در انتظار چوبه دار است، دوستان عزیز باز این دیو سیاه جگر گوشه‌های مادران را به قربانگاه می برد، و بعد تنها با آهی همدردی می کنیم? چشمان خانواده حبیب و دیگر زندانیان سیاسی محکوم به اعدام به ماست که به کمک آنها بشتابیم، دریغ نکنیم. فردا دیگر نه آهنگی و نه شعری و نه آهی و نه خشمی و نه خبری و نه اشکی کارساز نیست، نگذاریم حبیب الله دانشجوی جوان کرد هم برود نگذاریم خانواده دیگری سیاهپوش عزیزشان شوند، به اندازه ده‌ها سرزمین مادران داغدار داریم، به اندازه ده‌ها دیار لاله سرخ داریم، نگذاریم افزون شوند. دیگر مادران کردستان طاقت دیدن پیکر فرزندی دیگر را بر چوبه‌های دار ندارند، بیایید ۱۷ خرداد به هم تبریک بگیم برای نجات جان یک انسان...
با ۹۱ امتیاز و ۱۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


دکتر محمد ملکی روز جمعه گذشته دچار حمله قلبی شد و بلافاصله در بیمارستان بستری گردید. به گزارش ادوارنیوز، این حمله در اثر عوارض بیماری نوسان ضربان قلب است که در اثر سختی ها و فشارهای وارده بر ایشان در سال گذشته تشدید شده است. ایشان هم اکنون تحت مراقبت ویژه هستند و قرار است تا در روزهای آینده تحت عمل جراحی قلب قرار گیرند. دکتر محمد ملکی با وجود کهولت سن و بیماریهای متعدد، سال گذشته مدت 6 ماه را در زندان اوین و در شرایط بسیار نامساعدی در بازداشت بودند و در آن مدت نیز چندین بار دچار حمله قلبی شده و در بیمارستان بستری گردیدند. ایشان همچنین از بیماری سرطان پروستات نیز رنج برده و پس از آزادی از زندان در اسفند ماه گذشته مشغول مداوای این بیماری هستند.
با ۸۸ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


وقتی پس از اعتصاب غذای مجید توکلی به خواسته کوچک مادر او تن دادند و مجید را از انفرادی به بند عمومی منتقل کردند، برادر مجید از طرف خانواده این دانشجوی زندانی از تلاش های همه کسانی که این روزها با مجید توکلی همراه شده بودند تقدیر کرد و در فضای مجازی نیز خیلی ها برای هم پیام تبریک می فرستادند و به یکدیگر تلخ و کم توقع شاد باش می گفتند. شادی خوش گذری که محصول آن سیاست یک مادر بود گاهی می تواند انرژی بخش برای حرکت های بعدی باشد. پیروزی های کوچکی که باید مقدمه ای برای پیروزی های بزرگتر قرار گیرند./ نکته ماجرا اینجاست: مادر مجید توکلی به جای آنکه بگوید فرزند من اعتصاب غذا کرده است و مطالبه اش این است که آزاد شود، گفت هم مجید و هم خود او تا انتقال توکلی از انفرادی به بند عمومی و برقراری یک تماس تلفنی ساده، دست از اعتصاب غذا نمی کشند، یعنی سقف خواسته اش را بر مطالبه ای بنا نهاد که بستر و امکانش فراهم بود. توقع را آنقدر بالا نبرد که عدم به تحقق پیوستن اش هم اعتصاب غذای او و مجید را بی مصرف کند و هم موجی از نا امیدی در جامعه ای که پیگیر وضعیت مجید توکلی است، ایجاد کند./ می دانم برای اینکه سقف خواسته هایمان تا این اندازه محدود شده است، باید مرثیه خواند اما قابل تقدیر است تدبیر کسانی که مطالبه و توقع شان را با توجه به امکان دست یابی اش تعریف می کنند و نه امکان موجی که در گرفته است. به عنوان مثال حتی همراهی با عظمت ایرانیان خارج از کشور نیز یک مادر را جوگیر نکرد که بگوید، حالا که دنیا با من است پس اساسا این جنبش برای آزادی مجید است نه فقط شکستن اعتصاب غذای او و انتقال به بند عمومی./ جنبش از این درس های کوچک بسیار دارد برای ما که هنوز یادنگرفته ایم مطالبات مان را با میزان مشارکت و حضورمان هماهنگ نکنیم، بلکه به میزان شعور و مهیا بودن بستر آن در یک نظام کهنه استبدادی باید خواسته های یک جنبش را تعریف کرد تا اگر به عنوان مثال در بیست و دوم بهمن صدا و سیما سقوط نکرد و یا در روز عاشورا شهر را تسخیر نکردند، جنبشی را سرخورده نکنیم./ من هم دلم می خواست این همه موجی که برای یک دانشجوی زندانی . . . .
با ۸۶ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی با تشریح نحوه برخورد با بدحجابان در این دانشگاه از احضار دانشجویان بدحجاب به کمیته انضباطی خبر داد و گفت: برخی بدحجابان که به این نوع پوشش مصر بوده اند یک تا دو ترم تعلیق از تحصیل حکم انضباطی صادر شده است. معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی این افراد را دانشجویانی نامید که پیش از احضار به کمیته انضباطی از سوی مراجع مختلفی تذکر دریافت کرده اند و تاکید کرد: بسیاری از احضار شدگان تذکرات مکرری از طرف روسای دانشکده ها و سایر مراجع فرهنگی دانشگاه به دلیل بدحجابی و مشکلات اخلاقی دریافت کرده اند. تعدادی از این دانشجویان نیز در جلسات فرهنگی و ارشادی شرکت کرده اند اما بر تخلف خود اصرار ورزیده اند که مستندات مربوط به این رفتار نیز موجود است.معاون دانشجویی دانشگاه علامه گفت: بر اساس موارد قانونی حکم این دانشجویان تعلیق از تحصیل به مدت یک ترم یا دو ترم با احتساب سنوات و یا بدون احتساب سنوات بوده است.
با ۸۶ امتیاز و ۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


از زمان انتخابات سال گذشته که مردم با هر اعتقاد و مرامی در کنار یکدیگر فریاد آزادی‌خواهی سر‌‌دادند و خواستار احترام به انسانیت، فارغ از هر گونه تقسیم بندی خودی و غیرخودی شدند، افرادی سعی داشته اند اینگونه القا کند که جامعه ایران یک جامعه مذهبی است که خواستار حکومت دینی است و بدینگونه تلاش کرده‌اند تا خواسته های مردم را در حد سهم خواهی جناحی خود تقلیل دهند. اما واقعیت این است که اکثریت جامعه ما نه مذهبی بلکه خداباور هستند. از دیرباز مردم ما از اقوام ، ادیان و عقاید مختلف با احترام به تکثرگرایی زندگی مسالمت آمیزی را در کنار یکدیگر داشته اند، چرا که آنکه خداباور است می داند همان خدایی که آفریننده اوست، آفریدگار دیگری هم هست پس با احترام به همه انسانها، در واقع آفرینش و پروردگار را ارج می نهد و ستایش می‌کند. توده مردم ما باور قلبی به آفریدگار دارند اما الزاما دین باور و یا پای بند دستورات و شعایر مذهبی نیستند و آن عده از هم میهنانمان هم که پای بند مذهب هستند گوناگونی زیادی دارند و دستورات مذهبی را از اندک تا شدید پیروی و اجرا می‌کنند. اما برای همه آنان مذهب طریقی است شخصی برای ارتباط با خالق هستی و دست آویزی است برای رسیدن به صلح و آرامش در زندگی. تنها کسانی که خواهان کنترل مذهب بر جامعه و سیاست هستند آن عده ای هستند که از طریق آن قدرت و منافع مالی حاصل می‌کنند و...
با ۷۸ امتیاز و ۹ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


عضو كميسيون امنيت ملي مجلس افزود: بايد به روس‌ها در اين شرايط، مواضع ايران گوشزد شود. صحبت‌هاي اخير آقاي احمدي‌نژاد خطاب به مقامات روسيه به موقع و به حق بود. در طول تاريخ هيچ كشوري به اندازه روسـيـه بـه ايراني‌ها ظلم نكرده است. حشمت‌الله فلاحت‌پيشه در گفتگو با ايسنا، اظهار كرد: اميدوار بودم پيش‌بيني 5 سال پيش من در مورد روس‌ها اشتباه از آب در مي‌آمد. روس‌ها دوست راهبردي ايران نيستند و بيشتر به دنبال اهداف سياسي و كسب حداكثر بهره‌سياسي در تحولات بين‌المللي هستند، لذا نبايد به روسيه نگاه راهبردي داشت. رفتاري هم كه از روس‌ها ديديم را در خلال تصويب چند قطعنامه ديگر در شوراي امنيت و شوراي حكام ديده بوديم. ‌ ‌ وي ادامه داد: اما در همراهي اين بار روس‌ها بايد به دو نكته توجه كرد. ‌ ‌همراهي اين بار روس‌ها با ارائه پيش‌نويس قعطنامه عليه ايران با اتخاذ يكسري مواضع منفي عليه ايران شكل گرفت و روس‌ها تلاش كردند مسير خوبي كه در بيانيه‌تهران شكل گرفته بود منحرف كنند؛ يعني به عبارتي از مسير توام با حسن نيت و در قالب مقررات بين‌المللي منحرف شود و به مسير خشن موردنظر 1+5 و مشخصا آمريكا پيش رود. ‌ ‌ فلاحت پيشه در تحليل رويكرد روسيه نسبت به ايران ادامه داد: معادلات و رفتارهاي سطح جهان ميان آمريكا و روسيه در اين ميان بسيار نقش دارد. در رابطه ميان قدرت‌هاي بزرگ و كوچك هرگاه در عرصه‌بين‌المللي و جهاني قدرت‌ها با هم به توافق نزديك شوند و مسائل و اختلافات‌شان را به حداقل برسانند امكان بازي براي بازيگر كوچك و متوسط دشوارتراست اما وقتي اختلاف در سطح جهاني و بين‌المللي ميان قدرت‌ها وجود داشته باشد امكان بازي بهتر براي بازيگر كوچك و متوسط وجود دارد. ‌ ‌ نماينده‌ مردم اسلام‌آباد غرب خاطرنشان كرد: در زمان بوش، آمريكا و روسيه درگيـر يكسري اختلافات شده بودند كه مشخصا از سياست يكجانبه‌گرايي بوش نشات گرفت. اوباما اما به سمت چند جانبه گرايي و تعديل اختلافات و تعليق مسائل ميان آمريكا و برخي كشورها مانند روسيه پيش رفت. زماني كه اختلافات جنگ سرد ميان دو قدرت كنار گذاشته شد و به تعليق درآمد اولين كاري كه روس‌ها ـ مطابق رفتار هميشگي‌شان كه تباني با كشورهاي ديگر است ـ انجام دادند، اين بود كه بر سر ايران هم تباني كردند. ‌ ‌فلاحت‌پيشه خاطرنشان كرد: نوع رفتار ايران نشان مي‌داد كه هم از اين تباني مطلع است و هم اعتماد قبلي را نسبت به روس‌ها در برنامه‌هسته‌اي خود ندارد. اوج آن نيز در حاضر نشدن ايران براي قراردادن سوخت هسته‌اي در خاك روسيه نمودار شد و ايران حاضر شد اين سوخت در خاك تركيه باشد. ‌ ‌ عضو كميسيون امنيـت ملي و سياست خارجي مجلس افزود: اين موضوع با همراهي صنفي كه روس‌ها با 1+5 و اعضاي باشگاه هسته‌اي دارند تلاقي يافت. آنها از شكل‌گيري هرگونه كانوني خارج از محدوده‌ي خودشان ناراضي هستند؛ با وجود اين‌كه برزيل و تـركيه با چراغ سبز 1+5 و مشخصا آمريكا وارد مذاكره با ايران شده بودند، ديدند ايران راحت‌تر با آنها مذاكره مي‌كند و به توافق مي‌رسد و ديگر ايـن‌كـه در توافق صورت گرفته، ايراني‌ها سعي كـردند حقوق ماهوي خود را در موضوع تبادل سوخت هم مطرح كنند. ‌ ‌ عضو كميسيون امنيت ملي مجلس افزود: بايد به روس‌ها در اين شرايط، مواضع ايران گوشزد شود. صحبت‌هاي اخير آقاي احمدي‌نژاد خطاب به مقامات روسيه به موقع و به حق بود. در طول تاريخ هيچ كشوري به اندازه روسـيـه بـه ايراني‌ها ظلم نكرده است. ‌نماينده مردم اسلام آباد غرب در مجلس با بيان اين‌كه پس از انقلاب اين ظلم ادامه يافت، تصريح كرد: روس‌ها بر اساس شاخص آماري كمتر از آمريكا، به عراق كمك نكردند. بيشتر ايراني‌ها توسط سلاح‌هاي روسي به شهادت رسيدند كه كوچكترين سلاح‌ها كلاشينكوف و بزرگترين آنها ميگ و سوخوي روسي و حتي سلاح‌هاي شيميايي بود كه توسط برخي از شركت‌هاي روسي به صدام داده شده بود. آنچه براي روس‌ها مهم بود اين بود كه اسلحه خود را به فروش برسانند، لذا بيشت

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Get real-time World Cup coverage on the Yahoo! Toolbar. Download now to win a signed team jersey!

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ