کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ خرداد ۳, دوشنبه

[farsibooks] Fwd: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/05/24 08:04:50 ب.ظ

 



---------- Forwarded message ----------
From: <radiofarda@list.radiofarda.com>
Date: 2010/5/24
Subject: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/05/24 08:04:50 ب.ظ


 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
2010/05/24 08:04:55 ب.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:
daftarezard.com
 
سرخط‌ خبرها

دادستان مشهد: زنان "بدحجاب" تا سقف یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان جریمه می شوند
محمود ذوقی، دادستان مشهد می گوید، زنان "بدحجاب" تا سقف یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان جریمه می شوند.به گزارش خبرگزاری فارس، آقای ذوقی روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت، این جریمه که از آغاز سال جاری به اجرا گذاشته شده است، در مورد مردانی هم که (به گفته او) "برخلاف عفت عمومی رفتار کنند"، اعمال می شود.وی همچنین خواستار ایجاد یک محدوده ممنوعه در اطراف حرم امام رضا شد و گفت، در این محدوده باید از ورود افراد با ظاهری که (به گفته او) "از مظاهر فساد" هستند، جلوگیری شود.


در دو روز گذشته در افغانستان دستکم ۸ غیرنظامی کشته شده اند
وزارت کشور افغانستان اعلام کرد در دو روز گذشته در این کشور دستکم ۸ غیرنظامی کشته شده اند.وزارتخانه مذکور افزود، یک اتوبوس مسافربری امروز (دوشنبه) در ولایت فراه منفجر شد که در پی آن ۵ غیرنظامی کشته و ۸ تن دیگر زخمی شدند.روز یکشنبه هم سه غیرنظامی از جمله یک کودک در ولایت فاریاب کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.


سازمان مجاهدین انقلاب خواستار صدور مجوز برای راهپیمایی در سالگرد انتخابات شد
«سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران» خواستار صدور مجوز برای برگزاری راهپیمایی در سالگرد انتخابات ریاست جمهوری شد. در بیانیه این حزب جناح اصلاح طلب، ضمن محکوم کردن سرکوب منتقدان در ایران از دولت خواسته شده تا به درخواست میر حسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد معترض به نتایج اعلام شده انتخابات 22 خرداد و نیز «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» برای برگزاری راهپیمایی پاسخ مثبت بدهد. «سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران» همچنین از اقشار مختلف مردم ایران خواسته است تا به شکل "مسالمت آمیزو قانونمند" به اعتراضات خود علیه دولت محمود احمدی نژاد ادامه دهند.


آژانس بین المللی انرژی اتمی دریافت نامه ایران درباره مبادله سوخت اتمی را تایید کرد
آژانس بین المللی انرژی اتمی تاید کرد نامه ای از ایران (حاوی جزئیات توافق هسته ای این کشور با ترکیه و برزیل برای تبادل سوخت اتمی)، دریافت کرده است.آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد، نامه ایران را "برای بررسی"، در اختیار کشورهای آمریکا، فرانسه و روسیه قرار می دهد.ایران در نامه خود اعلام آمادگی کرده است تا در قبال دریافت سوخت برای رآکتور پژوهشی تهران، ۱۲۰۰ کیلوگرم از اورانیوم غنی شده خود را به ترکیه منتقل کند.کشورهای غربی این امر را ناکافی خوانده اند و با اشاره به ادامه غنی سازی اروانیوم در ایران، همچنان برای تصویب تحریم های جدید علیه تهران تلاش می کنند.


آمریکا از عملکرد شرکت بریتیش پترولیوم برای مقابله با لکه نفتی در خلیج مکزیک انتقاد کرد
دولت آمریکا از عملکرد شرکت نفتی بریتیش پترولیوم برای مقابله با لکه نفتی در خلیج مکزیک انتقاد کرد.کِن سالازار، وزیر کشور آمریکا، گفت در صورتی که این شرکت به وظایف خود عمل نکند، کار عملیات مهار از آن گرفته خواهد شد.آقای سالازار افزود: از این که شرکت بریتیش پترولیوم نتوانسته چاه نفت را مهار کند و جلوی آلودگی در حال گسترش را بگیرد، عصبانی و ناامید است و ۳۳ روز است که، به گفته او، تلاش برای این کار ادامه دارد و ضرب العجل پشت ضرب العجل از دست می رود.انفجار در یکی از چاه های نفت در خلیج مکزیک در روز ۳۱ فروردین، سبب شده است که تا کنون حدود ۱۱۰ کیلومتر از سواحل این خلیج آلوده شود.


موسوی و کروبی از مردم سراسر ایران برای شرکت در راهپیمایی دعوت می کنند
میرحسین موسوی و مهدی کروبی تاکید کردند، در صورت دریافت مجوز برای برگزاری راهپیمایی در سالگرد انتخابات ریاست جمهوری از مردم در سراسر ایران برای شرکت در این مراسم دعوت خواهند کرد.به گزارش سایت کلمه، رهبران مخالفان دولت در دیدار روز یکشنبه خود تاکید کردند، در صورت عدم صدور مجوز توسط وزارت کشور به اطلاع رسانی درباره انتخابات سال گذشته و رویدادهای پس از آن بپردازند.موسوی و کروبی همچنین مقابله خشونت آمیز با هوادران جنبش سبز را محکوم کردند و افزودند، اعتراضات روزهای اخیر در دانشگاهها نشانه ای از بی اثر بودن اعمال خشونت از سوی حکومت است.


آمریکا شماری موشک پاتریوت به پایگاهی در نزدیکی مرز روسیه منتقل کرده است
به گفته یک مقام آمریکایی، شمار زیادی از نیروهای آمریکایی و یک واحد موشکی پاتریوت برای انجام تمرینهای نظامی به پایگاهی در نزدیکی مرز روسیه منتقل شده است.این تمرینهای نظامی که به صورت مشترک با نیروهای لهستانی انجام می شود، بزرگ ترین حضور نیروهای آمریکایی در لهستان از زمان پیوستن این کشور به سازمان «ناتو» است.روسیه از انتقال موشک های آمریکایی به نزدیکی مرزهایش ابراز خشم کرده است.


عبدالکریم سروش روحانیون منتقد دولت را به مهاجرت از ایران فراخواند
عبدالکریم سروش، نویسنده و پژوهشگر دین و از منتقدان حکومت ایران، روحانیون منتقد دولت را به مهاجرت از ایران فراخواند.آقای سروش در نامه ای سرگشاده با اشاره به نزدیک شدن سالگرد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از سران جمهوری اسلامی ایران با عنوان "طالبان نامطلوب" یاد کرده و خطاب به روحانیون نوشته حمایت از سران حکومتی "نه خشنودی ملت را در پی دارد نه آبروی روحانيت را".او در بخش دیگری از نامه اش مهاجرت را "یک رهنمود دینی و قرآنی و یک شیوه اعتراض مدنی و انسانی" خوانده و از روحانیون مخالف دولت خواسته تا ایران را ترک کنند.عبدالکریم سروش با اشاره به سنت مهاجرت در دوران مشروطه و معاصر، شهر نجف در عراق را بعنوان جانشینی برای شهرهای قم و مشهد پیشنهاد کرده است.


ایران نامه ای را درباره توافق هسته ای با ترکیه و برزیل تسلیم آژانس کرد
ایران نامه ای حاوی جزئیات توافق هسته ای خود با ترکیه و برزیل را امروز (دوشنبه) به آژانس بین المللی انرژی اتمی تسلیم کرد.خبرگزاری رویترز به نقل از شبکه تلویزیونی العالم نوشت، ایران در این نامه که به امضای علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران رسیده، اعلام آمادگی کرده است که در قبال دریافت سوخت برای رآکتور پژوهشی تهران ۱۲۰۰ کیلوگرم از اورانیوم غنی شده خود را به ترکیه بفرستد.ایران این توافق را یک موفقیت برای حل اختلاف بر سر برنامه هسته ایش می داند اما کشورهای غربی آن را ناکافی خوانده اند و همچنان برای تصویب تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند.


رییس نهاد نمایندگی رهبر ایران در دانشگاه ها، اساسنامه جدید دانشگاه آزاد را "لازم الاجرا" دانست
حجت الاسلام محمد محمدیان، رییس نهاد نمایندگی رهبر جمهوری اسلامی در دانشگاه ها، اساسنامه جدید دانشگاه آزاد را "قانونی و لازم الاجرا" دانست.به گزارش خبرگزاری فارس آقای محمدیان که خود از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی است، گفت: "اساسنامه جديد دانشگاه آزاد با نگاه منصفانه، براي حفظ منافع دانشگاه آزاد و در جهت ارتقاء و اعتلاي آن اصلاح شده و قطعا قانوني است و اجرا خواهد شد."دانشگاه آزاد یک نهاد غیردولتی مستقل است اما طبق اساسنامه جدیدی که اخیرا در شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمود احمدی نژاد تصویب شد، هیات اداره کننده آن توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ، وزارت علوم و دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه ها تعیین خواهد شد.هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد اواسط اردیبهشت در جلسه ای به ریاست اکبر هاشمی رفسنجانی، اساسنامه جدید را"مغایر قانون و شرع" دانستند.


سخنرانی محمود احمدی نژاد در خرمشهر با شعار درباره بیکاری دچار اختلال شد
سخنرانی محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران، در شهر خرمشهر با شعارهای عده ای از مردم درباره بیکاری دچار اختلال شد.آقای احمدی نژاد به مناسبت سالگرد آزادسازی خرمشهر از اشغال نیروهای عراقی امروز (دوشنبه) به این شهر سفر کرده است.به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وی در برابر صدها نفر در حال سخنرانی بود که گروهی با شعار "ما بیکاریم" سخنرانی او را بر هم زدند.بیکاری در ایران حدود ۲۵ درصد و تورم در حال افزایش است و باعث افزایش نارضایتی عمومی شده است.


استرالیا یک دیپلمات اسراییلی را به دلیل جعل پاسپورت از این کشور اخراج کرد
گزارش ها حاکی از آنست که یک دیپلمات اسراییلی در رابطه با اتهامات جعل پاسپورت در ماجرای کشته شدن یک فرمانده ی ارشد حماس، از استرالیا اخراج شده است. استفان اسمیت، وزیر خارجه استرالیا دراینباره گفته است که تحقیقات پلیس هیچ شکی را در این رابطه باقی نگذاشته است که سرویس اطلاعاتی اسراییل در ماجرای جعل چهار پاسپورت استرالیایی برای قتل محمود المبحوح در دبی نقش داشته است. پیشتر بریتانیا نیز در همین راستا یک اسراییلی را از خاک کشورش اخراج کرد. اسراییل تا کنون مشارکت یا عدم مشارکت خود در قتل المبحوح را به صراحت اعلام نکرده است.


عبدالحمید ریگی، برادر رهبر گروه جندالله صبح امروز اعدام شد
خبرگزاری های ایران بامداد امروز گزارش دادند، عبدالحمید ریگی، برادر عبدالمالک ریگی، رهبر گروه جندالله، در زاهدان اعدام شد. بنا بر این گزارش ها و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان سیستان و بلوچستان، اتهامات عبدالحمید ریگی، محاربه و فساد فی الارض از طريق عضويت، ‌هواداری و تلاش موثر در شاخه نظامی جندالله عنوان شده است. گروه جندالله که از مدتی پیش خود را جنبش مقاومت مردمی ایران نام داده، از سال ۲۰۰۳ تاکنون چندین عملیات علیه نظامیان و غیرنظامیان در جنوب شرقی ایران انجام داده،و مدعی است که در صدد احقاق حقوق اقلیت سنی بلوچ در ایران است. عبدالمالک ریگی رهبر این گروه نیز در اسفند ماه سال گذشته دستگیر شد.


رییس جمهور چین می گوید کشورش به اصلاح تدریجی واحد پولی خود، ادامه می دهد
هو جین تائو، رییس جمهور چین می گوید کشورش به اصلاح تدریجی واحد پولی خود، یوان، ادامه می دهد. هو جین تائو در آغاز گفت و گو های دوجانبه با هیئت آمریکایی به رهبری هیلاری کلینتون وزیر خارجه آن کشور نظر خود را در اینباره ابراز کرد. در این نشست تیموتی گایتنر وزیر خزانه داری آمریکا، از پکن خواست تا با همکاری دوجانبه، محدودیت های تجاری رفع شوند و برای توسعه ی اقتصاد متعادلتر جهانی تلاش کنند. همچنین آمریکا از چین خواسته است تا در محکومیت کره شمالی درباره ی ناو جنگی غرق شده ی کره جنوبی توسط آن کشور، با جامعه ی بین المللی همکاری کند.


دولت جامائیکا در بخشهایی از پایتخت این کشور، وضعیت اضطراری اعلام کرد
دولت جامائیکا روز یکشنبه در بخشهایی از شهر کینگستون، پایتخت این کشور، وضعیت اضطراری اعلام کرد. این وضعیت پس از آن اعلام شد که تعدادی از ایستگاههای پلیس، با پرتاب بمبهای آتش زا و گلوله مورد حمله قرار گرفتند.ظن آن می رود که حملات مذکور توسط طرفداران یک متهم به قاچاق عمده مواد مخدر صورت گرفته باشد. قرار است که این متهم به قاچاق عمده مواد مخدر، برای محاکمه به آمریکا تحویل داده شود.جزیره جامائیکا که در دریای کارائیب قرار دارد، از مناطق توریستی پرطرفدار میان گردشگران اروپایی و آمریکایی است.


رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز راهی لهستان می شود
کاترین آشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز دوشنبه در سفری یک روزه راهی لهستان می شود. خانم آشتون قرار است در نشست نمایندگان شرکای شرقی اتحادیه اروپا با وزاری خارجه ی این اتحادیه شرکت کند.پیش بینی می شود رادِک سیکورسکی وزیر خارجه لهستان و اولی رِهن کمیسیونر گسترش اتحادیه اروپا نیز در این نشست که سپت در سواحل دریای بالتیک برگزار میشود شرکت کنند. برنامه ی شرکای شرقی اتحادیه اروپا در تلاش است تا رابطه ی نزدیکتری با کشورهای ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، گرجستان، مولداوی و اوکراین، از طریق تجارت، سفر و کمک به این کشورها برقرار کند.


اردوگاه تابستانی کودکان در غزه، توسط مردان مسلح ناشناس به آتش کشیده شد
روز یکشنبه، مردان مسلح ناشناس به یک اردوگاه تابستانی سازمان ملل متحد برای کودکان در نوار غزه حمله کردند و آنرا به آتش کشیدند. بنا بر گزارش ها مهاجمین نامه ای نیز به جا گذاشته اند که در آن جان گینگ، رئیس آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (Unrwa) تهدید شده است. جان گینگ پیشتر گفته بود برپایی این اردوگاه، بنا بر برنامه ی قبلی، انجام خواهد شد. در زمان حمله افراد مسلح هیچ یک از کودکان در اردوگاه حضور نداشتند.هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است اما به نظر می رسد از سوی اسلامگرایان افراطی انجام شده باشد که مخالف برپایی چنین اردوگاه های برای کودکان و نوجوانان فلسطینی هستند. حماس که کنترل نوار غزه را بر عهده دارد اعلام کرده است که عاملان این حمله را پیدا خواهد کرد.


هیلاری کلینتون می گوید هم اکنون بار مسئولیت بر دوش ایران است
هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا که برای انجام مذاکرات راهبردی، در چین به سر می برد، روز دوشنبه گفت هم اکنون بار مسئولیت بر دوش ایران است تا با رفتار خود ثابت کند که به تعهداتش عمل می کند. خانم کلینتون افزوده است در حالیکه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی دور چهارم تحریم ها علیه ایران آماده می شود، توپ در زمین ایران است. وزیر خارجه آمریکا همچنین گفته است « چشم انداز یک ایران مسلح به سلاحهای اتمی، همه را نگران می کند». هیلاری کلینتون با اشاره به موافقت کشورهای پنج به علاوه یک با پیش نویس قطعنامه علیه ایران، افزود، این پیام روشنی برای رهبران ایران است:« یا بر طبق قوانین عمل کنید یا با انزوا و سایر پیامدهای آن مواجه شوید». ایران هفته ی گذشته برای تبادل سوخت هسته ای ، با برزیل و ترکیه توافقنامه ای را امضا کردند که تهران می گوید بر طبق آن می تواند غنی سازی اورانیوم در داخل کشور را نیز ادامه دهد. این درحالیست که واشنگتن پیش نویس قطعنامه ی تحریمی علیه ایران را به شورای امنیت سازمان ملل فرستاده است.


وزیر اطلاعات: جاسوس بودن آمریکایی های بازداشتی در ایران مشخص است
حیدر مصلحی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران می گوید جاسوس بودن سه آمریکایی بازداشتی در ایران مشخص است. وی افزوده است در مورد احتمال تبادل زندانیان بحثی انجام نشده است. حیدر مصلحی که روز یکشنبه در حاشیه جلسه ی هیات دولت با خبرنگاران سخن می گفت خطاب به آمریکا، پیشنهاد کرد که واشنگتن نیز اقدامی همانند اعطای ویزا به مادران آمریکایی انجام دهد، تا بحث به مسایلی چون معاوضه زندانیان نیز برسد. سارا شورد، شین باوئر و جاش فتال که حدود ده ماه است که در زندان اوین در بازداشت به سر می برند، هفته ی پیش موفق به دیدار با مادرشان در تهران شدند. خانواده های این افراد و دولت آمریکا، اتهام جاسوس بودن آنها را رد کرده اند.


آمریکا و چین گفت و گوهای دو جانبه برای تثبیت روابط اقتصادیشان را آغاز می کنند
آمریکا و چین امروز، مذاکرات دو روزه ی خود را برای تثبیت روابط اقتصادی دو جانبه آغاز می کنند. در همین راستا، هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در راس هیئتی دویست نفره وارد پکن شده است. خانم کلینتون درباره ی این مذاکرات گفته است، روابط اقتصادی دو جانبه، مسائل ایران، و همچنین کره شمالی که از سوی کره جنوبی به دلیل غرق شدن ناو جنگی این کشور، متهم شده است، از جمله محور های مذاکرات طرفین خواهد بود. روابط پکن – واشنگتن بر سر مسایلی چون ارزش واحد پولی چین، سانسور اینترنت در آن کشور و همچنین فروش سلاح به تایوان توسط آمریکا به سردی گراییده بود.


دولت آمریکا از نحوه ی رسیدگی به نشت نفت در خلیج مکزیک از شرکت بریتیش پترولیوم انتقاد کرد
دولت آمریکا، از نحوه ی رسیدگی به نشت نفت در خلیج مکزیک، از شرکت بریتیش پترولیوم ( بی پی) انتقاد کرد.وزیر داخله آمریکا، کِن سالازار، دراینباره گفت « واشنگتن از اینکه بی پی یک ماه است که به زمان مقرر شده برای بستن چاه نفت عمل نمی کند، عصبانی است.»گارد ساحلی آمریکا اعلام کرده است که بیش از ۱۱۰ کیلومتر از سواحل خلیج تحت تاثیر این رخداد قرار گرفته است و تنها نیمی از این مساحت می تواند به سرعت پاک شود.


آتشفشان ایسلند آرام شده است
بنا بر گزارش ها آتشفشان ایسلند فعالیت بسیار اندکی دارد. سازمان زمین شناسی ایسلند در اینباره اعلام کرد، بخار اندکی از دهانه ی این آتشفشان خارج می شود اما خاکستری در کار نیست. دانشمندان می گویند، حرکت های داخل زمین رو به کاهش است و تقریبا به میزان پیش از فعال شدن آتشفشان بازگشته است.این آتشفشان روز ۱۴ آوریل برای اولین بار در دویست سال اخیر فعال شد. فعالیت این آتشفشان به اختلال در سیستم هوایی در سراسر اروپا انجامید.


درگیریهای پراکنده درسومالی بیست نفر کشته و سی نفر مجروح بر جای گذاشت
بنا بر گزارشهای رسيده از سومالی، درگيريهای پراکنده در اين کشور، دست کم بيست نفر کشته و سی نفر مجروح بر جای گذاشت.اين درگيريها ميان ارتش و شورشيان اسلام گرا در موگاديشو، پايتخت سومالی، رخ داده است. نيمه شب گذشته هم شورشيان اسلامگرا با خمپاره به مقر رئيس جمهور سومالی، در شهر موگاديشو حمله کردند که منجر به کشته شدن دست کم ۱۴ غيرنظامی شد.رئيس جمهوری سومالی هم اکنون برای شرکت در يک کنفرانس صلح درترکيه به سر می برد.


فراکسیون اصولگرای مجلس به محمدرضا باهنر، برای نامزدی هیئت رئیسه مجلس، رای نداد
Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin:0in; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;} محمدرضا باهنر نايب رئيس اول مجلس، آرا اعضای فراکسيون اصولگرای مجلس برای نامزدی هيئت رئيسه را به دست نياورد. به گزارش خبرگزاری فارس، در اين رای گيری که عصر روز يکشنبه در مجمع عمومی فراکسيون اصولگرايان مجلس برگزار شد، علی لاريجانی نامزد تصدی رياست مجلس، محمد حسن ابوترابی فرد و شهاب الدين صدر هم به ترتيب، به عنوان کاندیداهای نايب رئيس اول و دوم فراکسيون اصولگرايان انتخاب شدند.انتخابات هيئت رئيسه مجلس هشتم، در سال سوم اين دوره، روز چهارشنبه، پنجم خرداد برگزار می شود.


سازمان همکاری شانگهای حاضر به پذیرفتن عضویت ایران نیست
سازمان همکاری شانگهای که روسيه، چين و کشورهای آسيای مرکزی از اعضای آن هستند از پذيرفتن عضويت ايران خودداری می کنند.خبرگزاری روسی ايتار- تاس به نقل از يک ديپلمات روس، خبر داد که اجلاس شانگهای به دليل تحريمهای سازمان ملل عليه ايران، مايل به عضويت اينکشور نيست.ايران در سال ۲۰۰۸، درخواست عضويت خود را به سازمان شانگهای ارائه کرده بود و تا کنون به عنوان ناظر در چند نشست اين سازمان شرکت کرده است.

 

تمام حقوق بر اساس قانون کپی‌رایت برای رادیو فردا محفوظ است.





--
Sacred cows make the best hamburgers

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ