کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ خرداد ۷, جمعه

[farsibooks] Fwd: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/05/28 09:59:43 ب.ظ

 



---------- Forwarded message ----------
From: <radiofarda@list.radiofarda.com>
Date: 2010/5/28
Subject: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/05/28 09:59:43 ب.ظ


خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
2010/05/28 09:59:48 ب.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:
bidarman.com
 
سرخط‌ خبرها

وزير اطلاعات جمهورى اسلامى ميگويد رهبران جنبش سبز همچنان به تلاش خود ادامه ميدهند
حيدر مصلحى، وزير اطلاعات جمهورى اسلامى با اذعان به اينكه رهبران جنبش سبز همچنان به تلاش‌هاى خود ادامه مى‌دهند، آنها را متهم كرده است كه براندازى دين از بطن جامعه را دنبال كرده‌اند.وى كه در گردهماىى امامان جمعه در شهر كاشان سخن مى‌گفت، در اين باره اظهار داشت: «هم اكنون سيستم امنيتى و اطلاعاتى كشور بر سران فتنه تسلط بسيار خوبى دارد، گرچه آنها دست از تلاش بر نمى‌دارند».وزير اطلاعات جمهورى اسلامى همچنين از اصلاح‌طلبان با عنوان «ضد انقلاب جديد و تهديدى ديگر عليه نظام» نام برده كه به گفته وى «حركت آن در دوره سازندگى شروع و در دوره اصلاحات به اوج رسيده» بود. 


بشار اسد از حمايت ايران در مورد مذاكرات غيرمستقيم سوريه و اسرائيل پرده برداشت
بشار اسد، رئيس جمهورى سوريه با تأكيد بر اينكه كشورش آماده از سرگيرى تماس‌هاى صلح با اسرائيل است، گفت ايران نيز از مذاكرات غيرمستقيمى كه دو سال پيش با ميانجى‌گرى تركيه بين سوريه با اسرائيل در جريان بود، حمايت مى‌كرد. اين نخستين بار است كه رهبر سوريه از «حمايت ايران» در باره تماس‌هاى صلح با اسراييل سخن گفته است. به گزارش بلومبرگ، بشار اسد روز پنجشنبه در مصاحبه‌اى با برنامه تلويزيونى «چارلى رز» با اشاره به مذاكرات دو سال پيش اسرائيل و سوريه به ميزبانى تركيه گفت كه در آن تماس‌ها با هدف دستيابى به صلح ميان دو كشور و باز پس‌گيرى ارتفاعات جولان، سوريه حمايت ايران را در كنار خود داشت.اين گفت‌وگوها، دوسال پيش، در زمانى در جريان بود كه محمود احمدى‌نژاد به عنوان رئيس دولت نهم قدرت را در دست داشت و در طول عمر اين دولت خود، بارها بر لزوم محو اسرائيل از نقشه جغرافيا تأكيد كرده بود. 


بیش از 10 میلیون نفر از جمعیت ایران در زیر خط فقر مطلق به سر می‌برند
به گفته عادل آذر، رئیس مرکزآمارایران، بیش از 10 میلیون نفر از جمعیت کشور در زیر خط فقر مطلق و بیش از 30 میلیون نفر زیر خط فقر نسبی بسر می برند. آقای آذر به خبرگزاری ایسنا گفته است به جای آنکه در آمد نفت برای ایجاد ارزش افزوده، امور تولیدی و خلق ثروت ملی استفاده شود، این درآمد، صرف هزینه‌های جاری شده است و به دلیل تورم، بیکاری و عدم کنترل نقدینگی، میلیون ها نفر در بدترین شرایط زندگی می کنند.


کره شمالی فناوری هسته ای و موشکی در اختیار ایران قرار می دهد
کره شمالی با نقض قطعنامه های تحریم این کشور، فناروی هسته ای و موشکی در اختیار ایران، سوریه و میانمار(برمه سابق) می گذارد. خبرگزاری آسوشیندپرس می گوید که فشرده ای از گزارش هیاتی از کارشناسان سازمان ملل را در این مورد بدست آورده است. به گفته این خبرگزاری، هیات هفت نفره سازمان ملل در گزارش خود گفته است که کره شمالی از طریق شبکه ای از واسطه های چند لایه ای، شرکت های پوششی و تبه کاران بین المللی اینکار را انجام می دهد. به گفته این خبرگزاری، کارشناسان ِ ژاپنی، کره جنوبی، روسی، چینی، بریتانیایی و آمریکایی این گزارش را تهیه کرده اند که روز پنج شنبه در شورای امنیت بررسی شد.


نشت نفت در خلیج مکزیک فعلا با ریختن گِل در چاه تاحدی متوقف شده است
به گفته گارد ساحلی آمریکا، نشت نفت از چاهی زیردریایی در خلیج مکزیک با ریختن گِل درآن فعلا تاحدی متوقف شده اما در مورد تداوم آن هنوز اطمینان نیست. فرمانده گارد ساحلی آمریکا افزود که در چند ساعت آینده روشن خواهد شد که این عملیات موفقت آمیز بوده یا نه. شرکت عظیم نفتی بریتیش پترولیوم نیز که در پی انفجار سکوی نفتی آن، این چاه فوران کرد، گفته است که مقدار زیاد دیگری گِل در ساعات آینده به داخل چاه ریخته می شود. شرکت بریتش پترولیوم، هزینه ی جلوگیری از نشت ِ نفت و پاکسازی در خلیج مکزیک را برای این شرکت تاکنون 930 میلیون دلار اعلام کرده است. باراک اوباما نیز امروز برای بار دوم به این منطقه می رود.


شمار کشته شدگان در حمله به دو مسجد در لاهور به حدود 70 نفر رسید
گزارش ها بنقل از مسئولان امنیتی پاکستان، حاکی است که شمار کشته شدگان در حمله مردان مسلح به جلیقه های پر از مواد منفجره و نارنجک به دو مسجد فرقه ی احمدی ها در لاهور به حدود 70 نفر رسیده و عده ای نیززخمی شده اند. گروههای تندروی سنی تاکنون چند بار به مساجد این فرقه حمله کرده اند.


فرانسه میزبان مسابقات فوتبال یوروی 2016 شد
رئیس اتحادیه فوتبال اروپا، میشل پِلاتینی، اعلام کرد که فرانسه بعنوان میزبان مسابقات فوتبال یوروی سال 2016 برگزیده شده است. ترکیه و ایتالیا نیز خود را نامزد برگزاری آن مسابقات کرده بودند.


محاکمه عبدالمالک ریگی در تهران برگزار شد
جلسه محاکمه عبدالمالک ریگی، رهبر گروه جندالله روز پنج شنبه، در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. به گزارش خبرگزاری های ایران، بنقل از مقام های دادسرای تهران، رسیدگی به این پرونده بدلیل اهمیتش از سیستان و بلوچستان به تهران ارجاع شده است. برپایه این گزار ش ها، جلسه دادگاه، با حضور وکیل عبدالمالک ریگی و برخی خانواده های کشته شدگان در حملات این گروه، برگزار شد و دادستان به اتهام «محاربه و افساد فی الارض» در خواست مجازات مرگ برای متهم کرده است. این گزارش ها همچنین می گویند که متهم اتهام های خود را پذیرفته و اعمال خود را اشتباه خوانده است. عبدالمالک ریگی، در اسفندماه گذشته بازداشت شد و تلویزیون ایران، چند بار به نقل از او اعترافاتی را پخش کرده است.


20 نفر در حمله مردان مسلح به دو مسجد در لاهور کشته شدند
 در حمله مردان مسلح با نارنجک به دو مسجد فرقه ی احمدی ها در لاهور دستکم 20 نفر کشته و عده ای زخمی شدند. به گفته مسئولان امنیتی پاکستان 2 تن از مهاجمان دستگیر شده اند. گروههای تندروی سنی تاکنون چند بار به مساجد این فرقه حمله کرده اند.  


مقام های روسیه تلفنی با مقام های جمهوری اسلامی گفتگو کردند
سرگئی لاوروف، وزير خارجه روسيه پنجشنبه شب تلفنی با منوچهر متكی، وزير خارجه جمهوری اسلامی گفتگو کرد. به گزارش خبرگزاری ایسنا، دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه نیز با سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ایران گفتگو کرد. بنابر این گزارش، در این تماس های تلفنی، درباره روابط دو کشور و آخرین تحولات در ارتباط با برنامه هسته ای ایران گفتگو شد. این تماس ها در حالی انجام می شود که در پی سخنان محمود احمدی نژاد علیه رئیس جمهوری روسیه، وزیر خارجه و سایر مقام های این کشور، آن سخنان را «عوام فریبی سیاسی» و «مبتنی بر احساسات» خوانده بودند.


رئیس جمهوری روسیه جمعه آینده به آلمان می رود
دیمیتری مدودیف، رئیس جمهوری روسیه، جمعه آینده برای گفتگو با آنگلا مرکل صدرا عظم آلمان به برلین می رود. به گفته سخنگوی دولت آلمان؛ آقای مدودیف در دیدار دو روزه خود درباره روابط دو جانبه، مقررات بازارهای مالی، صلح خاورمیانه و برنامه هسته ای ایران مذاکره خواهد کرد.


موسوی، کروبی و رهنورد با خانواده مجید توکلی گفتگو وابراز همدردی کردند
مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد درتماس تلفنی با مادر مجید توکلی فعال دانشجویی زندانی، با خانواده او ابراز همدردی کردند. به گزارش سایت دانشجو نیوز، این چهره های اصلاح طلب، ضمن ابراز تاسف در مورد عدم رعایت حقوق ابتدایی مجید توکلی در زندان، از او و مادرش خواستند به اعتصاب غذای خود پایان دهند. گزارش ها حاکی است که مادر مجید توکلی به اعتصاب غذای خود پایان داده اما همچنان بشدت نگران فرزند خود در زندان است. به گفته خانواده مجید توکلی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه امیر کبیر، او از روز یکشنبه در اعتراض به انتقالش به سلول انفرادی دست به اعتصاب زده است.


دستکم 16 نفر در حمله مردان مسلح به دو مسجد در لاهور کشته شدند
گزار ش حاکی است که در حمله مردان مسلح با نارنجک به دو مسجد فرقه ی احمدی ها در لاهور دستکم 16 نفر کشته شده و عده ای زخمی شده اند. درگیری میان نیروهای امنیتی پاکستان و مهاجمان ادامه دارد. و برپایه گزارش ها، عده ای نیز پس از نماز جمعه به گروگان گرفته شده اند. گروههای تندروی سنی تاکنون چند بار به مساجد این فرقه حمله کرده اند.


مردان مسلح با نارنجک به دو مسجد در لاهور حمله کردند
مردان مسلح با نارنجک به دو مسجد فرقه ی احمدی ها در لاهور حمله کرده اند و برپایه گزارش ها، عده ای را پس از نماز جمعه به گروگان گرفته اند. اطلاعات بیشتری هنوز نرسیده است.


بریتیش پترولیوم: نشت نفت درخلیج مکزیک تاکنون 930 میلیون دلار هزینه داشته است
شرکت بریتش پترولیوم هزینه ی جلوگیری از نشت ِ نفت و پاکسازی آن در خلیج مکزیک را برای این شرکت تاکنون 930 میلیون دلار اعلام کرده است. این شرکت نفتی عظیم بریتانیایی می گوید با این حال، در حال حاضر نمی تواند میزان هزینه نهایی را تخمین بزند. کارشناسان در آمریکا وسعت پخش این لکه نفتی در خلیج مکزیک را پس از انفجار یک سکوی نفتی در پنج هفته پیش ، در تاریخ این کشور بی سابقه اعلام کرده اند. نحوه واکنش بریتیش پترولیوم و دولت آمریکا برای جلوگیری از نشت ِ بیشتر نفت، سبب انتقادهای زیادی از باراک اوباما در آمریکا شده است. آقای اوباما ضمن دفاع از عملکرد خود، روز پنج شنبه گفت که عملیات پاکسازی زیر نظر دولت او انجام می شود و خود او امروز بار دیگر به این منطقه می رود.


انتخابات پارلمانی جمهوری چک امروز آغاز می شود
انتخابات دو روزه پارلمانی جمهوری چک امروز آغاز می شود. احزاب «سوسیال دمکرات» و «دمکرات های مدنی»، رقبیان اصلی در این انتخابات اند. حزب سوسیال دمکرات در مبارزات انتخاباتی، وعده ی پرداخت کمک هزینه های رفاهی بیشتر به قشر کم درآمد و افزایش مالیات ها برای دیگران را داده است اما حزب دمکرات های مدنی ، هشدار داده است که چنین سیاستی سبب افزایش هزینه های جاری و گرفتار شدن کشور در وضعیتی مانند بحران مالی یونان خواهد شد. پارلمان جمهوری چک، 200 کر سی دارد و احزاب حافظه کار، امورمردمی، کمونیست، سبزها و دمکرات های مسیحی نیز در انتخابات رقابت می کنند.


پليس هند شورشيان مائوئيست را مسئول حادثه تصادف دو قطار معرفی کرد
 مسئولان پليس هند می گويند شورشيان مائوئيست مسئول حادثه تصادف دو قطار در ايالت بنگال غربی در شرق هند هستند. به گفته پليس هند، شورشيان باعت خروج يک قطار مسافربری از خط و تصادف آن با قطاری باربری شدند که در جريان آن دستکم ۷۰ نفر کشته و حدود ۲۰۰ نفر مجروح شدند. خبرگزاری هند نيز گزارش می دهد که يک گروه مائوئيست، مسئوليت اين واقعه را برعهده گرفته است.


نخست وزير چين وارد سئول شد
نخست وزير چين، وِن جيابائو با هدف کاستن از تنش ايجاد شده در شبه‌جزيره‌ی کره، و شرکت در اجلاس سه جانبه‌ی تجاری ژاپن، چين و کره جنوبی، روز جمعه وارد سئول شد.پس از آنکه سئول، پيونگ‌يانگ را به غرق کردن ناوجنگی و کشتن ۴۶ نظامی کره‌جنوبی متهم کرد، اين نخستين ديدار يک مقام بلندپايه‌ی چين از منطقه به شمار می‌رود.مقام‌های کره جنوبی به موضع چين در تنش ميان دو کره به ديده ترديد می‌نگرند. چين عملاً تنها متحد کره‌شمالی در منطقه‌ی شرق آسيا است و مقام‌های سئول بعيد می‌دانند که پکن بخواهد اقدام‌های تنبيهی عليه پيونگ‌يانگ را تأييد کرده و از آن پشتيبانی کند.


دست‌کم ۶۵ نفر کشته، در برخورد دو قطار در شرق هند
تاکنون دست کم ۶۵ نفر در حادثه‌ی برخورد دو قطار مسافربری و باری در شرق هند کشته شده‌اند.حادثه بامداد جمعه به وقت محلی، زمانی اتفاق افتاد که قطار سريع‌السير مسافربری کلکته به کورلا بر اثر انفجار بمب از خط خارج شد و با يک قطار باری در خط مقابل برخورد کرد.وزير کشور هند، بدون آنکه گروهی را به دست داشتن اين خرابکاری متهم کند، از مجروح شدن دست‌کم ۱۵۰ نفر خبر داده است.منطقه‌ی وقوع حادثه از جمله مناطقی است که در ماه‌های اخير شاهد افزايش حملات چريک‌های ضددولتی مائوئيست، معروف به ناگزاليت‌ها، بوده است.


نتانیاهو: زمان برای مذاکره‌ی مستقيم با فلسطينی‌ها فرا رسيده است
بنيامين نتانياهو،نخست وزير اسرائيل، می‌گويد زمان برای حرکت به سمت مذاکره‌ی مستقيم با فلسطينی‌ها فرا رسيده است. وی در همين زمينه اظهار داشت که موضوع مذاکره‌ی مستقيم بين دو طرف را در ملاقات هفته‌ی آينده‌اش با باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا، مطرح خواهد کرد.نخست وزير اسرائيل که اين اظهارات را پس از گفتگو با نيکلا سارکوزی، رئيس جمهوری فرانسه، بيان می‌کرد، اضافه کرد مشکلاتی که ما اکنون با فلسطينی‌ها داريم تنها در مذاکره‌ی رو در رو قابل حل و فصل است.مقام‌های مذاکره‌کننده‌ی فلسطينی تأکيد دارند که آغاز مذاکرات مستقيم تنها با توقف کامل شهرک‌سازی در اراضی اشغالی امکان‌پذير است.


کلینتون: آمریکا با برزيل بر سر مسئله‌ی هسته‌ای ايران اختلاف نظر جدّی دارد
هيلاری کلينتون، وزير خارجه‌ی آمريکا می‌گويد ايالات متحده با برزيل بر سر رويکرد اين کشور نسبت به کنترل برنامه‌ی هسته‌ای ايران، اختلاف‌نظر بسيار جدّی دارد.خانم کلينتون در سخنانی که روز پنجشنبه در مؤسسه‌ی بروکينگز ابراز داشت، تأکيد کرد که طرح مبادله‌ی سوخت هسته‌ای که توسط برزيل و ترکيه پيشنهاد شده است تنها سياست اتلاف وقت از جانب تهران است، تا بلندپروازی‌های هسته‌ای خود را دنبال کند.وزير خارجه‌ی آمريکا اضافه کرد که اين طرح تحليل بردن توان جامعه‌ی جهانی برای مقابله با ايران در جبهه‌ای واحد است. وی تصريح کرد که به نظر واشنگتن، تهران تنها پس از تحريم‌های شديدتر از جانب شورای امنيت حاضر به مذاکره بر سر مسئله‌ی هسته‌ای است.


بان گی مون: ایران در مورد صلح‌آميز بودن برنامه‌ی هسته‌ای اطمینان سازی کند
بان گی مون، دبير کل سازمان ملل از مقام‌های ايران خواست تا جامعه‌ی جهانی را نسبت به صلح‌آميز بودن اهداف برنامه‌ی هسته‌ای خود مطمئن سازند.دبير کل سازمان ملل در مورد توافقنامه‌ی هسته‌ای تهران گفت: «اگر اين توافق به گفتگوی فراگيرتر با آژانس بين‌المللی انرژی اتمی و جامعه‌ی جهانی بينجامد، قدمی مثبت برای رسيدن به توافق بر اساس مذاکره است».آقای مون در همين حال تأکيد کرد که نبود اعتماد و اطمينان به ايران در کانون مسئله‌ی هسته‌ای قرار گرفته است. وی همچنين اظهار داشت که بارها از مقام‌های ايران خواسته‌ تا اين مسئله روشن کنند که برنامه‌ی هسته‌ای که تهران دنبال می‌کند، تنها برای مقاصد صلح‌آميز است و اهداف نظامی را دنبال نمی‌کند.


اعضاى كانون مدافعان حقوق بشر با جعفر پناهى ديدار كردند
اعضاى كانون مدافعان حقوق بشر روز پنج شنبه  با حضور در منزل « جعفر پناهى» با او ديدار و گفت و گو كردند.  در اين ديدار افرادى چون محمدعلى دادخواه، عبدالفتاح سلطانى، سيد محمد سيف زاده، عطاءالله شيرازى، نرگس محمدى و عبدالرضا تاجيك حضور داشتند.آقاى پناهى در اين ديدار از دوران بازداشتش سخن گفت و افزود  ۱۴ روز را در سلول انفرادى گذرانده و چند روزى هم به دليل شرايط بازداشت و مسايل ديگر در اعتصاب غذاى خشك بوده است.جعفر پناهى، فيلمساز مشهور ايرانى، شامگاه دهم اسفند ماه ۱۳۸۸ به همراه جمعى از هنرمندان و اعضاى خانواده اش در منزل بازداشت و سپس در چهارم خرداد ماه ۱۳۸۹ با توديع وثيقه دويست ميليون تومانى از زندان آزاد شد. 


دولت آمريكا ممنوعيت حفاريهاى نفتى در خليج مكزيك را براى شش ماه ديگر تمديد كرد
باراك اوباما رييس جمهورى آمريكا روز پنجشنبه در كميسيون ويژۀ تحقيق در مورد دلايل نشت نفت در خليج مكزيك ، ممنوعيت حفارى هاى تازۀ نفتى در آب هاى عميق سواحل آمريكا را براى شش ماه ديگر افزايش داد.در همين حال شركت بريتيش پتروليوم ضمن اعلام اين كه عمليات تزريق ِ گِل ِ سنگين به داخل چاه  نفت ِ زير دريا طبق برنامه پيش مى رود در عين حال خاطر نشان كرد براى اطمينان از نتيجه اين عمليات بايد ساعانى ديگر منتظر بود.آقاى اوباما طى سخنانى در كاخ سفيد به انتقادها مبنى بر اين كه وى با سرعت كافى به اين وضعيت واكنش نشان نداده است پاسخ گفت و از عملكرد دولت دفاع كرد.رييس جمهورى آمريكا تاكيد كرد كه شركت بريتيش پتروليوم مسئول اين "فاجعه وحشتناك" شناخته خواهد شد و گفت كه دولت او هر كارى لازم باشد براى حفاظت و احياى سواحل آسيب ديده انجام خواهند داد. 


على شمخانى، پيامدهاى حمله به ايران را، منطقه اى و جهانى دانست
على شمخانى از فرماندهان دوران جنگ ايران و عراق در مورد احتمال حمله به ايران در صورت تداوم غنى سازى اورانيوم گفت:« شايد اگر جنگى آغاز شود ايران ابتدا غافلگير شود اما سرنوشت جنگ در دست ايران است.» وى افزود:« پيامدهاى اين جنگ به طور حتم منطقه‌اى و جهانى است ».برنامه تلويزيونى «ديروز امروز فردا» در مصاحبه اى با على شمخانى به مسائلى چون جنگ ايران و عراق، قضاوت ها در مورد بنى صدر نخستين رييس جمهور ايران و احتمال حمله نظامى به جمهورى اسلامى پرداخت.على شمخانى در اين برنامه تلويزيونى با صراحت گفت «بنى‌صدر خائن نبود». وى افزود « تفاوت نگاه وى در اداره جنگ و انديشه  عمل وى غلط بود اما خيانت نبود». 

 

تمام حقوق بر اساس قانون کپی‌رایت برای رادیو فردا محفوظ است.




--
Sacred cows make the best hamburgers

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ