کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ اردیبهشت ۳۱, جمعه

[farsibooks] Fwd: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/05/21 07:21:57 ب.ظ

 



---------- Forwarded message ----------
From: <radiofarda@list.radiofarda.com>
Date: 2010/5/21
Subject: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/05/21 07:21:57 ب.ظ


 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
2010/05/21 07:22:34 ب.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:
malparast.com
 
سرخط‌ خبرها

بان گی مون ابراز امیدواری کرد که توافق ترکیه و برزیل با ایران راهگشا باشد
بان گی مون، دبیر کل سازمان ملل روز جمعه در سخنرانی در دانشگاه بوغازیچی استانبول، ابراز امیدواری کرد که توافق ایران با برزیل و ترکیه برای پذیرفتن پیشنهاد مبادله اورانیوم غنی شده با سوخت هسته ای، راهگشایی در حل این مسئله از طریق دیپلماسی باشد. با این حال، او افزود که آژانس بین المللی انرژی اتمی براساس ارزیابی حرفه ای خود عمل خواهد کرد.دبیر کل سازمان ملل همچنین ضمن قدردانی از نقش ترکیه در حفظ صلح جهانی، گفت که تلاش این کشور برای برقراری صلح درافغانستان و لبنان و میانجگریش در مسئله هسته ای ایران، مهم است اما ترکیه باید در برقراری روابط دیپلماتیک با ارمنستان و قبرس نیز برخوردی فعال داشته باشد. مذاکرات برای وحدت دو بخش ِ ترک و یونانی نشین قبرس یک هفته دیگر با نظارت سازمان ملل آغاز می شود.


معاون احمدی نژاد: کارمندان پس از خروج از تهران تا 10 سال حق بازگشت نخواهند داشت
به گفته لطف الله فروزنده، معاون محمود احمدی نژاد در امور توسعه مديريت و سرمايه انسانی، آیین نامه تشویق کارکنان دولت برای خروج از تهران، تدوین شده است. او افزوده که مطابق این آیین نامه، کارمندان پس از خروج از تهران تا 10 سال حق بازگشت نخواهند داشت. او همچنین گفته است که از آنجائیکه مجلس شورای اسلامی ایرادی به این آیین نامه نگرفته، بنظر نمی رسد امکانی برای کارکنان دولت وجود داشته باشد که بتوانند از آن به دیوان عدالت اداری شکایت کنند.


دو ایرانی ِ در بازداشت نیروهای آمریکایی در عراق آزاد شدند
حسن کاظمی قمی، سفیر جمهوری اسلامی در عراق، از آزادی دو ایرانی خبر داد که از چند سال پیش در بازداشت نیروهای آمریکایی درعراق بودند. او امروز( جمعه) به رسانه های دولتی ایران گفت: نیروهای آمریکائی هفت سال پیش احمد برازنده، و سه سال پیش علی عبدالملکی را بازداشت و زندانی کرده بودند. به گفته او، این دو، زائرانی بودند که بدون گذرنامه وارد عراق شده و در نجف و سامره بازداشت شده بودند. این دونفر روز جمعه به سفارت جمهوری اسلامی در بغداد تحویل داده شده اند.از سوی دیگر، به گزارش خبرگزاری فارس، مادران سه جوان آمریکائی زندانی در ایران، امروز با خانواده های چند ایرانی که توسط نیروهای آمریکائی در اربیل دستگیر و چندی پیش آزاد شدند، ملاقات کردند. ایران آن افراد را دیپلمات معرفی می کرد در حالیکه آمریکا آنها را عوامل اطلاعاتی ایران می دانست که به شورشیان عراق کمک می رساندند.


طالبان در پاکستان دو مرد را با دینامیت منفجر کردند
 به گفته مسئولان اطلاعاتی پاکستان، طالبان روز پنج شنبه در وزیرستان شمالی دو مرد را به جاسوسی برای آمریکا متهم کرده و پس از بستن دینامیت به بدن آنها، این دو نفر را در ملاء عام منفجر کردند. این دو نفر متهم شده بودند که اطلاعاتی را در اختیار آمریکا برای حمله با هواپیمای بدون سرنشین به محل اختفای طالبان قرار می دادند.


دادستانی تهران می گوید حال محمد نوری زاد در زندان اوین خوب است
دادستانی تهران می گوید محمد نوری زاد، روزنامه نگار، در بند عمومی زندان اوين به سر می برد و حالش خوب است. این درحالی است که به گفته همسر آقای نوری زاد، شوهرش در دیدار دیروز دادستان تهران از زندان اوین گفته است تا روشن شدن تکلیفش به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد. خانواده آقای نوری زاد پیشتر از ضرب و شتم شدید او در زندان و آسیب رسیدن به بینایی اش خبر داده بودند. به گزارش خبرگزاری ایلنا، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، صبح پنج‌شنبه با تعدادی از زندانيان در زندان اوين ديدار کرد. برپایه همین گزارش، در این ملاقات برخی زندانیان، از جمله جعفر پناهی و محمد نوری زاد ، خواست های خود را مطرح کردند.


خلق حيات مصنوعی در آزمايشگاه
دانشمندان روز جمعه اعلام کردند که برای نخستين بار موفق شدند يک سلول زنده را خلق کنند، که نيروی حيات خود را از دی‌ان‌ای ساخت دست انسان می‌گيرد.کرگ وِنتِر، پيشتاز در تعيين نقشه‌ی ژنوم انسانی و گروه تحقيقاتی وی در مريلندِ آمريکا، کار انجام اين طرح علمی را پيش برده‌اند. آقای وِنتِر در توضيح دستاورد خود گفت «با خلق نخستين سلول زنده‌ی جهان راه برای طراحی موجود زنده هموار شده است». نتيجه‌ی اين تحقيق که قدمی مهم در خلق حيات مصنوعی است در شماره‌ی روز جمعه‌ی مجله‌ی «ساينس» به چاپ رسيده است.


حمله‌ی نيروی انتظامی به ۴۰۰ دفتر شرکت‌های هرمی
احمدرضا رادان، جانشين فرمانده‌ی نيروی انتظامی، از حمله‌ی اين نيرو به ۴۰۰ دفتر شرکت‌های هرمی در غرب شهر تهران خبر داد.خبرگزاری کار ايران، ايلنا، در اين باره گزارش داد که مأموران نيروی انتظامی و وزارت اطلاعات در عملياتی مشترک به آنچه «۴۰۰ خانه تيمی شرکت‌های هرمی» خوانده شده، حمله کرده و صدها تن را دستگير کرده‌اند.مدير بخش مبارزه با شرکت‌های هرمی وزارت اطلاعات، در نشست خبری مشترک خود با احمدرضا رادان از شناسايی بيش از دو ميليون نفر عضو اين شرکت‌ها خبر داد و اظهار داشت که همگی اين افراد تحت تعقيب هستند.


جايزه‌ی «انجمن جهانی دموکراسی» برای شيرين عبادی
شيرين عبادی، حقوق‌دان، فعال حقوق بشر و برنده‌ی جايزه‌ی صلح نوبل در سال ۲۰۰۳، روز پنجشنبه در شهر بُن آلمان، جايزه‌ی «انجمن جهانی دموکراسی» را دريافت داشت.جايزه‌ی «انجمن جهانی دموکراسی» به پاس تلاش برای استقرار دموکراسی و حکومت قانون در ايران، طی مراسمی رسمی به خانم عبادی اهداء شد.خانم عبادی پس از دريافت اين جايزه در سخنانی گفت، افتخار اين جايزه از آن کسانی است که در سال‌های گذشته و به‌ويژه در يک ‌ساله‌ی اخير با تمام توان خود برای پيشبرد دموکراسی در ايران فعاليت کرده و با جان خود بهای آن‌ را پرداخت کرده‌اند.خانم عبادی در ادامه ضمن درخواست از جعفرپناهی برای پايان دادن به اعتصاب غذای خود، جايزه «انجمن جهانی دموکراسی» را به وی و محمد نوری‌زاد تقديم کرد.


چند سينما گرايرانى و خارجى در جشنواره كن خواستار آزادى جعفر پناهى شدند
در حاشيه جشنواره بين‌المللى فيلم كن فرانسه ، كمپين حمايت از جعفر پناهى، كارگردان بازداشت شدۀ ايرانى، با حضور چند سينماگر ايرانى و خارجى، كنفرانسى خبرى برگزار كرد.در اين كنفرانس خبرى كه به همت سازمان فرهنگ فرانسه، وابسته به وزارت امور خارجه اين كشور برگزار شد، بهمن قبادى، محسن مخملباف، ژوليت بينوش، بازيگر مشهور سينماى فرانسه، و شمارى ديگر از شخصيت‌هاى فرهنگى فرانسه و ديگر كشورهاى جهان حضور داشتند.جعفر پناهى، كارگردان و فيلمساز ايرانى، كه از اسفندماه سال گذشته در زندان اوين به سر مى‌برد، روز سه‌شنبه، بيست و هشتم ارديبهشت، در نامه‌اى اعلام كرد كه از دو روز پيش دست به اعتصاب غذا زده و تا زمان برآورده شدن خواسته‌هاى سه گانه اش كه شامل تماس و ديدار با خانواده ، حق داشتن وكيل و آزادى تا زمان تشكيل دادگاه و صدور حكم قطعى است به اين كار ادامه خواهد داد.در ادامه كنفرانس مزبور، ژوليت بينوش، بازيگر فرانسوى ، پيام دو صفحه‌اى عباس كيارستمى را به زبان فرانسه قرائت كرد. 


جت هاى تركيه مواضع كردهاى پ كا كا در شمال عراق را بمباران كردند
بر اساس گزارش ها هواپيماهاى جنگى تركيه روز پنجشنبه اقدام به بمباران ده ها مركز تجمع كردهاى شورشى در شمال عراق كرده اند. اين حمله، طى سال هاى اخير يكى از سنگين ترين حملات تلقى شده است.بنا بر گزارش كانال تلويزيونى  «ان. تى. وى NTV» تركيه ، حدود بيست جت جنگندۀ اين كشور در اين عمليات شركت داشتند و مواضعى از حزب كارگران كردستان (پ.كا. كا PKK) در منطقۀ خودمختار در شمال عراق مورد حمله قرار گرفته اند.حزب كارگران كردستان كه از سوى تركيه  به عنوان يك گروه تروريستى شناخته شده ، از سال ۱۹۸۴ ميلادى (حدود ۲۶ سال پيش) براى خودمختارى منطقۀ جنوب تركيه كه محل سكونت كردهاى اين كشور است دست به مبارزۀ مسلحانه اى زد ه كه تا كنون موجب كشته شدن بيش از ۴۵ هزار نفر شده است. 


روسيه و ناتو مذاكره براى ساخت سامانه دفاع ضد موشكى را آغاز كردند
دبيركل ناتو(سازمان پيمان آتلانتيك شمالى) اعلام كرد اعضاى اين سازمان و روسيه مذاكره پيرامون امكان ساخت يك سيستم دفاع ضد موشكى در اروپا را آغاز كرده اند.آندرس فوگ راسموسن   Anders Fogh Rasmussenروز پنجشنبه در صوفيه پايتخت بلغارستان گفت نخستين دور مذاكرات روز چهارشنبه هفتۀ آينده در مقر مشترك ناتو و روسيه برگزار مى شود.وى همچنين گفت دو طرف قرار گذاشته اند خود را براى مذاكرات بيشتر تا زمان برگزارى نشست ناتو در ماه نوامبر (حدود ۶ ماه ديگر) كه در ليسبون پايتخت پرتقال برگزار مى شود آماده سازند.در نشست مذكور قرار است ۲۸ عضو ناتو در مورد اقدامات جارى عليه قدرت گرفتن كشورهاىى چون ايران كه به فناورى ساخت موشك دست يافته اند تصميم بگيرند. 


روسيه اعلام كرد نيروگاه هسته اى بوشهر تا سه ماه ديگر راه اندازى مى شود
مقامهاى بلندپاىۀ سازمان انرژى اتمى روسيه اعلام كردند نخستين نيروگاه هسته اى ايران تا ماه اوت (كمتر از سه ماه ديگر) راه اندازى خواهد شد.سرگئى كرينكو رئيس آژانس فدرال انرژى اتمى روسيه مى گويد اين نيروگاه فارغ از هرگونه تحريم جديد عليه ايران تا شهريور ماه  وارد مرحله توليد انرژى خواهد شد. پنج عضو دايم شوراى امنيت سازمان ملل از جمله روسيه با پيش نويس تحريم هاى تنبيهى جديد عليه جمهورى اسلامى به دليل امتناع از توقف روند غنى سازى اورانيوم موافقت كرده اند. زيرا اين نگرانى وجود دارد كه دولت تهران  در پوشش غنى سازى اورانيوم به توليد بمب اتمى بپردازد.ساخت نيروگاه اتمى بوشهر توسط روسيه در نيمۀ دهۀ ۱۹۹۰ ميلادى آغاز شد ولى آغاز كار آن  تا كنون چند بار به تاخير افتاده است. 

 

 

تمام حقوق بر اساس قانون کپی‌رایت برای رادیو فردا محفوظ است.




--
Sacred cows make the best hamburgers

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ