کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ خرداد ۴, سه‌شنبه

[farsibooks] Fwd: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/05/25 07:42:29 ب.ظ

 



---------- Forwarded message ----------
From: <radiofarda@list.radiofarda.com>
Date: 2010/5/25
Subject: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/05/25 07:42:29 ب.ظ


خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
2010/05/25 07:43:14 ب.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:

daftarezard.com
سرخط‌ خبرها

چین : بحث درباره قطعنامه جدید تحریم ایران به معنای توقف تلاش های دیپلماتیک نیست
وزارت خارجه چین می گوید: بحث درباره قطعنامه جدید تحریم ایران در شورای امنیت سازمان ملل به معنای توقف تلاش های دیپلماتیک نیست. سخنگوی وزارت خارجه چین در جریان دیدار وزیر خارجه آمریکا از پکن، به خبرنگاران گفت که چین از توافق نامه ایران، برزیل و ترکیه استقبال می کند و امیدوار است که ایران، آژانس و طرف های ذینفع دیگرهرچه زودتر بر سر ترتیبات مشخص ِ مبادله اورانیوم غنی شده با سوخت برای راکتور تحقیقاتی تهران به توافق برسند و مسئله هسته ای ایران با مذاکره حل شود.


وزیرخارجه آمریکا توافق نامه ایران، برزیل و ترکیه را دارای نواقصی دانست
هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، توافق نامه ی ایران، برزیل و ترکیه را دارای نواقصی دانست. خانم کلینتون که در پکن به سر می بَرد،گفت: درباره متنی که نماینده ایران روز دوشنبه در وین به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه داد، بطور مفصل با مقام های چین گفتگو کرده است و این توافق نامه پاسخگوی نگرانی جامعه بین المللی نیست. وزیر خارجه آمریکا افزود: جمهوری اسلامی ایران تنها زمانی به امضای چنین توافق نامه ای تن داد که شورای امینت سازمان ملل در آستانه انتشار متن قطعنامه جدید تحریم ایران بود. او افزود: واضح است که این حرکت ایران «ترفندی» بیش نیست.


ملکه بریتانیا دوره جدید پارلمان این کشور را گشود
دوره جدید پارلمان بریتانیا در مراسم با شکوهی توسط الیزابت دوم، ملکه ی این کشور گشایش یافت. ملکه الیزابت بطور سنتی متنی را در آغازگشایش دوره جدید هر پارلمان می خواند که توسط نخست وزیر منتخب نوشته شده و درآن رئوس برنامه دولت جدید اعلام می شود. در انتخابات اخیر ِ پارلمانی بریتانیا برای نخستین بار دولتی ائتلافی بر سر کار آمد. دولت جدید، مرکب از دو حزب محافظه کار و لیبرال دمکرات، کاهش کسری بودجه و اتخاذ تدابیری برای رونق اقتصادی محدود کردن مهاجرت به این کشور را در صدر اولویت های خود اعلام کرد.


دادستانی تایلند حکم بازد اشت نخست وزیر سابق این کشور را صادر کرد
دادستانی تایلند حکم بازداشت تاکسین شیناواترا، نخست وزیر سابق این کشور را به اتهام تحریک به اعمال تروریستی در ارتباط با ناآرامی های خشونت آمیز در بانکوک صادر کرد. بسیاری از تظاهرکنندگان اخیر در پایتخت تایلند، از هواداران نخست وزیر سابق بودند. درجریان خشونت ها در بانکوک، بیش از 80 تن جان خود را از دست دادند. نخست وزیر سابق تایلند، سه سال پیش با کودتایی نظامی از کار برکنار شد و از آن هنگام در خارج بسر می بَرد.


مرکل: برنامه هسته ای ایران در کشورهای حوزه خلیج فارس نگرانی ایجاد کرده است
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، پس از دیدار با رهبران امارات متحده عربی در ابوظبی، گفت برنامه هسته ای ایران نگرانی زیادی در کشورهای حوزه خلیج فارس ایجاد کرده است. خانم مرکل افزود: مردم این کشور ها از احتمال دستیابی ایران به سلاح هسته ای نگرانند. صدراعظم آلمان همراه هیاتی از صاحبان صنایع و بازرگانی این کشور برای دیداری چهار روزه از امارت متحده، عربستان سعودی، قطر و بحرین در این منطقه بسر می بَرد. او ابراز امیدواری کرد که مبادلات تجاری آلمان با این کشورها افزایش یابد. به گفته مشاوران آنگلا مرکل، ارزش مبادلات بازرگانی این کشور و امارات متحده در حال حاضر 6 میلیارد و 600 میلیون یورو یا کمی بیش از 8 میلیارد دلار است.


کمپینی بین المللی بمناسبت فرارسیدن سالروز انتخابات 22 خرداد در ایران آغاز شد
 گروهها و نهادهای مدافع حقوق بشر ایرانی و بین المللی بمناسبت فرارسیدن سالروز انتخابات ریاست جمهوری 22خرداد در ایران، کمپینی جهانی را آغاز کرده اند. این کمپین که زیر چتر «اتحاد برای ایران» آغاز شده، از همه مدافعان حقوق بشر خواسته است در روز 22 خرداد، 12 ژوئن، خواستار پایان دادن به نقض حقوق بشر در ایران شوند. سازمان های عفو بین الملل، دیده بان حقوق بشر، زنان برنده جایزه صلح نوبل، کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، جامعه بین المللی بهائیان؛ موسسه مطالعات حقوق بشر در قاهره ، فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر و انجمن جهانی قلم از جمله گروههایی تشکیل دهنده این کمپین هستند که همراه گروههای دانشجویی در دانشگاههای گوناگون در این زمینه برنامه هایی خواهند داشت.


سپاه: ثبت نام پنج میلیون نفر برای شرکت در مراسم سالروز درگذشت آیت الله خمینی
به گفته سردار حسین همدانی، فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران، نزدیک به پنج میلیون نفر برای شرکت در مراسم سالگرد درگذشت آیت اله خمینی در روز 14 خرداد ماه ثبت نام کرده اند. او افزوده: انتقال همه این افراد به تهران امکان پذیر نیست، اما در آن روز، شاهد حضور گسترده مردم مانند روزهای 9 دی و 22 بهمن ماه گذشته خواهیم بود و بزرگترین نماز جمعه کره زمین برگزار خواهد شد.


جعفر پناهی به قيد وثيقه آزاد شد
خبرگزاری ها بنقل از همسر جعفر پناهی می گویند آقای پناهی امروز سه شنبه، به قید وثیقه آزاد شد. طاهره سعیدی، همسر جعفر پناهی، پیشتر گفته بود که با موافقت دادستان تهران، 200 میلیون تومان وثیقه برای آزادی آقای پناهی پرداخت شده و او تا زمان برگزاری دادگاه آزاد خواهد شد. در پی اعتصاب غذای جعفر پناهی در زندان اوین، دادستان تهران روز پنج شنبه در زندان با او دیدار کرده بود. به گفته همسر آقای پناهی، حال عمومی شوهرش خوب است اما از نظر جسمی ضعیف شده است. جعفر پناهی، فیلمساز ایرانی دهم اسفندماه گذشته در منزلش در تهران بازداشت شد. بازداشت او اعتراض های گسترده ای را در داخل و خارج از ایران برانگیخت.


رهبر کره شمالی، ارتش این کشور را به حالت آماده باش در آورد
گزارش ها از کره شمالی حاکی از آنست که کیم جونگ ایل، رهبر کره شمالی فرمان آماده باش ارتش را صادر کرده است.این آماده باش بعد ازآن اعلام شده است که لی میوانگ باک رییس جمهور کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد، موضوع غرق شدن یک ناو جنگی این کشور توسط کره شمالی را به شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهد برد.بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد دراینباره اظهار داشت که وی امیدوار است که شورای امنیت در اینباره اقدامی انجام دهد و دولت آمریکا نیز حمایت همه جانبه خود از کره جنوبی را اعلام کرد. هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا که در چین به سر می برد نیز از دولت آن کشور خواسته است دراین باره کره شمالی را تحت فشار قرار دهد.بر پايه گزارش ها، در ماه مارس کره شمالی با شليک اژدر به يک ناو جنگی کره جنوبی ، آن را غرق کرد که موجب کشته شدن ۴۶ تن از افراد و خدمه ناو شد.


آمریکا اعلام کرد تا چند روز آینده به توافقنامه تهران پاسخ خواهد داد
ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد که از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نامه رسمی ایران مبنی بر پذیرش توافقنامه مبادله سوخت هسته ای را دریافت کرده و تا چند روز آینده به آن پاسخ خواهد داد.فیلیپ کرولی، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، روز دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی با اشاره به درخواست آژانس از آمریکا برای اظهار نظر درباره ی این نامه گفته است: « ما با دوستانمان در حال رایزنی هستیم و انتظار می‌رود که بسیار زود به آژانس بین‌المللی پاسخ دهیم».سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که از ارزش توافق مبادله سوخت برای ایجاد اعتمادسازی کاسته شده است چراکه به گفته او از ماه اکتبر سال گذشته تاکنون ایران موادغنی‌شده خود را افزایش داده است. فیلیپ کرولی در ادامه تاکید کرد که آمریکا باید نامه ایران را با توجه به مقدار فعلی مواد غنی‌سازی شده در این کشور مد نظر قرار دهد.روز دوشنبه گذشته ایران در حضور رئیس جمهوری برزیل و نخست وزیر ترکیه، اعلام کرد که حاضر به امانت گذاشتن ۱۲۰۰ کیلوگرم از اورانیوم غنی‌شده خود در خاک ترکیه است.


آمریکا، یک سکوی پرتاب موشک پتریوت را به لهستان تحویل داد
سفارت آمریکا در لهستان روز دوشنبه اعلام کرد، واشنگتن یک سکوی پرتاب موشک بالستیک پتریوت را به ورشو تحویل داده است. بنا بر این اعلام، این محموله در راستای توافق آمریکا در جهت به روز کردن ِ سیستم هوایی این متحد ناتو، انجام شده است.بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز سکوی پرتاب این موشک زمین به هوا ، که توسط ۱۵۰ سرباز آمریکایی به لهستان آورده شده است، قرار است در شمال لهستان و در مجاورت کالینینگراد در روسیه مستقر شود.مسکو پیشتر از تحویل این محموله به لهستان ابراز نارضایتی کرده بود.


باراک اوباما در واشنگتن با سعد حریری نخست وزیر لبنان دیدار کرد
باراک اوباما رییس جمهور آمریکا، روز دوشنبه با سعد حریری نخست وزیر لبنان در واشنگتن دیدار و درباره ی مسایلی چون روند صلح خاورمیانه و پرونده ی هسته ای ایران گفت و گو کرد. بنا بر اعلام کاخ سفید در این دیدار باراک اوباما همچنین بر تعهد واشنگتن نسبت به گسترش نهادهای دمکراتیک و حق حاکمیت لبنان تاکید کرد. دولت باراک اوباما هفته ای گذشته، پیش نویس قطعنامه ی جدیدی علیه ایران را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه داد. در ماه جاری لبنان ریاست شورای امنیت را بر عهده دارد و به نظر می رسد تمایل چندانی بر تصویب قطعنامه ی تحریمی جدید علیه ایران ندارد.


یک نماینده مجلس عراق در شهر موصل کشته شد
بشارحمید العقيدي یک نماینده ی مجلس عراق، که به تازگی به این سمت انتخاب شده بود، در حمله ای به منزلش در شهر موصل در شمال عراق کشته شد. العقیدی از حامیان و اعضای بلوک عیاد اعلاوی، نخست وزیر پیشین عراق بود که در انتخابات پارلمانی اخیر، پیروز شد.


ترکمنستان: پروژه احداث خط لوله گاز از شرق به غرب را به تنهایی انجام خواهیم داد
ترکمنستان در نظر دارد خط لوله ی گاز از شرق به غرب این کشور را بدون کمک خارجی، احداث کند. این خبر بر روی وبسایت رسمی دولت ترکمنستان اعلام شده است.خط لوله ی شرق به غرب که مسافت آن حدود هزار کیلومتر است، حدود ۳۰ میلیارد متر مکعب گاز را از میادین شرق ترکمنستان، به سواحل این کشور در دریای خزر می رساند.ابتدا قرار بود پروژه ی احداث این خط لوله با احداث خط لوله ی دیگری بین ترکمنستان، قزاقستان و ازبکستان تلفیق شود و توافق شده بود تا روسیه این خطوط را احداث کند. بنا بر این طرح، این خط لوله گاز آسیای مرکزی را از طریق روسیه با اروپا می رساند.


دبیر کل سازمان ملل، توافقنامه تهران را اقدامی مهم در جهت اعتمادسازی خواند
بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، می‌گوید اگر توافقنامه تهران از سوی همه طرف‌ها پذیرفته شود می‌تواند اقدام مهمی برای اعتماد سازی محسوب شود. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز دوشنبه، اعلام کرد که علی اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس، متنی را که به امضای رئیس سازمان آژانس انرژی اتمی رسیده، به مقام‌های آژانس تحویل داده است.به گفته سخنگوی آژانس، یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس، این نامه را به ایالات متحده، روسیه و فرانسه تحویل خواهد داد.بان کی مون نبود اعتماد راعمده‌ترین مشکل در حل‌وفصل مناقشه اتمی ایران خوانده است و ادامه غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم در ایران را، برای جامعه جهانی نگران کننده دانسته است.


گزارش ها حاکی از آنست که مجید توکلی در زندان دست به اعتصاب غذا زده است
به گزارش وبسایت جرس و به نقل از مادر مجید توکلی، این دانشجوی زندانی بنا به دلایل نامعلومی به سلول انفرادی منتقل شده است و او هم در اعتراض به این اقدام اعتصاب غذا کرده است. مادر مجید توکلی، از نرسیدن صدای اعتراض و اعتصاب غذای پسرش به گوش دادستان انتقاد کرده و در ادامه افزوده که دیگر چاره ای جز صحبت با رسانه ها و کمک خواستن از مردم ندارد. بنا بر گزارش جرس وی گفته است روز یکشنبه از زندان خبردار شده است که مجید توکلی در اعتصاب غذا است.


محسن میرادامادی به زندان اوین فراخوانده شد
به گزارش سایت کلمه، وبسایت نزدیک به میرحسین موسوی، محسن میردامادی، دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی، باید خود را به زندان اوین معرفی کند.وبسایت تحول سبز، هم در گزارشی مشابه خبرداد که دوشنبه شب معاون اطلاعات سپاه طی تماسی با محسن میردامادی، دبیرکل جبهه مشارکت، به وی اعلام کرد مرخصی وی به اتمام رسیده وباید به زندان بازگردد. محسن میردامادی بعد از ۲۲ خرداد ماه بازداشت شد واز اواخر اسفندماه با وثیقه ۴۵۰ میلیون تومانی در مرخصی به سر می برد.


روزنامه فایننشال تایمز از کاهش تولید نفت ایران در اثرتحریمهای اقتصادی خبر داد
به گزارش روزنامه بريتانيايی فاينانشيال‌تايمز، توليد نفت ايران در اثر تحريم‌های اقتصادی و عدم سرمايه‌گذاری، دست کم ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش يافته ‌‌است.اين گزارش، به نقل از يک مقام آگاه ايرانی، می‌افزايد دولت ايران با افزايش ميزان صادرات گاز طبيعی تلاش کرده تا کاهش صادرات نفت خود را جبران کند. اين در حاليست که وزير نفت ايران هر گونه کاهش ظرفيت توليد نفت را رد می‌کند.فايننشال تايمز افزوده که تحريم‌های بين‌المللی عليه ايران، از سرمايه‌گذاری کشور‌های غربی درصنعت نفت و گاز ايران جلوگيری کرده‌ است.

 

تمام حقوق بر اساس قانون کپی‌رایت برای رادیو فردا محفوظ است.




--
Sacred cows make the best hamburgers

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ