کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ خرداد ۹, یکشنبه

[farsibooks] Fwd: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/05/30 07:14:52 ب.ظ

 


---------- Forwarded message ----------
From: <radiofarda@list.radiofarda.com>
Date: 2010/5/30
Subject: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/05/30 07:14:52 ب.ظ



خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
2010/05/30 07:15:47 ب.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:
setarezard.com
 
سرخط‌ خبرها

آتش باری توپخانه ایران به چند روستا در کردستان عراق یک کشته برجای گذاشت
در پی آتش باری توپخانه ایران به چند روستا در کردستان عراق بک دختر ۱۴ ساله کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یکی از مقامات مرزی عراق نوشت، در پی این حمله که شب گذشته آغاز شد ۳۰ خانواده در مناطق مرزی استان اربیل مجبور به ترک خانه های شان شدند.ایران در گذشته بارها در تعقیب شورشیان گروه مسلح پژاک به برخی مناطق مرزی در شمال کردستان عراق حمله کرده است؛ اما تا کنون نسبت به خبر اخیر واکنشی نشان نداده است.


کوهیار گودرزی، فعال حقوق بشر، به اعتصاب غذای خود پایان داد
کوهیار گودرزی، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر، به اعتصاب غذای خود پایان داد.منابع آگاه در گفت و گو با رادیو فردا گفتند، آقای گودرزی که در اعتراض به رئیس بند ۳۵۰ زندان اوین، به سلول انفرادی منتقل شده بود، پس از دستیابی به چهار خواسته اش اعتصاب غذای خشک خود را شکسته است.چهار خواسته‌ی آقای گودرزی، «رسیدگی به پرونده‌اش»، «رسیدگی به وضعیت مجید توکلی» فعال دانشجویی، «خروج از انفرادی و رسیدگی به شکایتش از رئیس بند ۳۵۰»، و «دست‌یابی به حق ملاقات و تماس تلفنی» بوده است.کوهیار گودرزی، دانشجوی اخراجی رشته هوافضای دانشگاه صنعتی شریف، از ۲۹ آذرماه تا کنون در زندان اوین به سر می‌برد ولی تا کنون دادگاهی برای محاکمه وی تشکیل نشده است.


ناتو می گوید در تلاش است تا از کمک ایران به طالبان جلوگیری کند
ژنرال استنلی مک کریستال، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان، می گوید، ناتو می کوشد تا مانع از کمک ایران به طالبان شود.آقای استنلی روز یکشنبه گفت:"ایران همسایه افغانستان است و مانند هر همسایه دیگری منافع طبیعی در این کشور دارد. من فکر می کنم کمکی که ایران به افغانستان می کند و تعاملی که با این کشور دارد، در بسیاری از موارد سالم است. اما در عین حال مدارک روشنی وجود دارد که نشان می دهد ایران در مواردی به نیروهای طالبان سلاح و آموزش می دهد که این امر نامناسب است."این سخنان ژنرال مک کریستال در حالی گفته می شود که ایران در گذشته بارها اتهام پشتیابی از طالبان را رد کرده است.


شماری از دانشجویان دانشگاه علامه به اتهام "بدحجابی" از تحصیل تعلیق شده اند
قادر پریز، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی تهران اعلام کرد شماری از دانشجویان این دانشگاه به اتهام "بدحجابی" بین یک تا دو ترم از تحصیل تعلیق شده اند.آقای پریز در گفت و گو با خبرگزاری مهر، تعداد دقیق این دانشجویان را اعلام نکرد، اما افزود، شمار افرادی که به خاطر حجاب تذکر دریافت کرده و یا تعلیق شده اند "بسیار بیشتر" از ۲۰ نفر است.به گفته معاون دانشجویی دانشگاه علامه برای برخی از این دانشجویان جلساتی تحت عنوان "جلسات فرهنگی و ارشادی" برگزار شده است.


ترکیه شش فروند کشتی حامل کمک را برای ساکنان غزه ارسال کرد
با وجود هشدار اسراییل، شش فروند کشتی ترکیه حامل ۱۰ هزار تن کمک های بشردوستانه برای فلسطینیان راهی نوار غزه شد.اسراییل هشدار داده است که مانع از پهلو گرفتن این کشتی ها در نواز غزه خواهد شد و سرنشینان آن را بازداشت خواهد کرد.راه های ارتباطی نوار غزه از سه سال پیش تا کنون، در پی قدرت گرفتن گروه حماس در این منطقه، توسط اسراییل مسدود شده است.


محمد نوری زاد، فیلمساز و روزنامه نگار، از ضرب و شتم خود در زندان اوین خبر داد
محمد نوری زاد، فیلمساز و روزنامه نگار در بند، از ضرب و شتم خود در زندان اوین خبر داد.آقای نوری زاد در یادداشتی که در سایت کلمه منتشر شده، از زندان اوین با عنوان "کهریزک دوم" یاد کرده و نوشته، بازجوهای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی او را در زندان کتک زده و و به او و خانواده اش فحاشی کرده اند.این فیلمساز و روزنامه نگار زندانی که در پی انتقاد از سران جمهوری اسلامی از جمله آیت الله خامنه ای، آذر ماه گذشته بازداشت شد، نوشته است، در پی اعتراض وی به وضعیت نامناسب بند ۲۰۹ اوین پنج نفر از ماموران زندان به او حمله و به سر، دو کتف و بینایی او آسیب وارد کرده اند.محمد نوری زاد افزوده، دادستان تهران به او پیشنهاد داده است که درخواست عفوی را خطاب به آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، بنویسد، ولی او این درخواست را رد کرده است.


ترکیه غرب را به عدم صداقت در قبال توافق تهران متهم کرد
رجب‌طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، غرب را به عدم " بیطرفی و صداقت" در قبال توافق‌ تهران متهم کرد.آقای اردوغان روز شنبه با انتقاد از غرب به خاطر آنچه سکوت در قبال برنامه هسته ای اسراییل نامید، گفت: "شما در این زمینه رویکرد یکسانى ندارید و همواره جهان را علیه ایران تحریک می کنید. چنین رویکردى بیطرفانه و صادقانه نیست".ایران در توافقی با ترکیه و برزیل اعلام آمادگی کرده است تا ۱۲۰۰ کیلوگرم از اورانیوم غنی شده خود را به ترکیه منتقل کند تا در مقابل آن برای رآکتور پژوهشی تهران سوخت اتمی دریافت کند اما کشورهای غربی این توافق را ناقص و ناکافی خوانده و برای تشدید تحریم ها علیه تهران تلاش می کنند.


۳۰ مسافر یک اتوبوس در هند در آتش سوختند
در یک سانحه رانندگی در شهر بنگلور هند ۳۰ مسافر یک اتوبوس از جمله ۱۰ کودک جان باختند.این اتوبوس در پی برخورد با موانع ایجاد شده توسط پلیس واژگون شد و بر اثر آتش گرفتن مخزن سوخت آن، ۳۰ مسافرش در آتش سوختند.حدود ۳۰ نفر دیگر در این حادثه زخمی شدند.


چین برای پروژه های شهرداری تهران یک میلیارد یورو وام می دهد
چین برای پروژه های شهرداری تهران یک میلیارد یورو وام می دهد.حسین محمدپور زرندی، معاون شهردار تهران، با اعلام این خبر افزود، ۲۳۰ میلیون یورو از این وام در پروژه ساخت اتوبان صدر-نیایش مورد استفاده قرار می گیرد.به گفته معاون شهردار تهران، مهلت بازپرداخت این وام ۳ تا ۴ سال خواهد بود.چین در سال های اخیر به شریک تجاری اصلی ایران تبدیل شده است.این در حالی است که بسیاری از شرکت های غربی در پی شدت گرفتن نزاع بر سر برنامه هسته ای جمهوری اسلامی، همکاری خود را با ایران متوقف کرده اند.


«غرق شدن ناو جنگی کره تهديدی برای امنيت منطقه»
رهبران کشورهای کره جنوبی، ژاپن و چين روز يکشنبه در يک نشست مشترک خبری، حادثه ی غرق شدن ناو کره‌جنوبی را تهديدی برای امنيت منطقه‌ی شرق آسيا اعلام کردند.وِن جيابائو، نخست وزير چين، در سخنان خود از مقصر شناختن و محکوم کردن کره شمالی خودداری کرد و گفت: «وظيفه‌ی ما آن است که تأثيرات اين حادثه را از بين ببريم، وضعيت را آرام کرده و از برخورد اجتناب کنيم».ژاپن با اعلام حمايت از کره‌جنوبی، خواستار اعمال محدوديت‌های تنبيهی برای دولت پيونگ‌يانگ شده است. کره‌شمالی دخالت خود در غرق ناو کره‌جنوبی را رد می‌کند.


شکست عمليات توقف نشت چاه‌های نفتی خليج مکزيک
شرکت بريتيتش پتروليوم اعلام کرد که آخرين عمليات اين شرکت برای توقف نشت نفت از چاههای خليج مکزيک، با شکست همراه بوده است. باراک اوباما در بيانيه‌ای که پس از انتشار اين خبر منتشر شد، آورده است: «ما همچنان از همه‌ی ابزارهای موجود برای توقف نشت نفت استفاده خواهيم کرد». رئيس جمهوری آمريکا اضافه کرد که اکنون تمرکز بر حفر دو چاه انحرافی معطوف شده است. نشت نفت از چاه‌های خليج مکزيک وارد چهلمين روز خود شده است. بر اساس برآوردهای دولت آمريکا روزانه بين ۱۲ تا ۱۹ هزار بشکه نفت وارد آب های اين خليج می شود.


اسرائيل پيوستن به پيمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را نپذیرفت
اسرائيل روز شنبه دعوت امضاء کنندگان بيانيه‌ی پايانی اجلاس بازنگری پيمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، برای پيوستن به اين پيمان را رد کرد. تل آويو همچنين درخواست گشوده شدن تأسيسات هسته‌ای‌اش به روی بازرسان سازمان ملل را نپذيرفت.دولت اسرائيل در بيانيه‌ای اعلام کرد که چون اين کشور امضاء‌کننده‌ی پيمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای نيست، هيچ تعهدی به اجرای تصميم‌های اجلاس بازنگری ندارد.در بيانيه‌ی پايانی اجلاس بازنگری پيمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، که به امضاء ۱۸۹ کشور، از جمله آمريکا رسيد از اسرائيل خواسته شده بود با پيوستن به اين پيمان در اجلاس خلع سلاح خاورميانه از سلاح‌های کشتارجمعی در سال ۲۰۱۲ شرکت کند.


دنيس هاپر، کارگردان و بازيگر فيلم «ايزی رايدر» درگذشت
دنيس هاپر، هنرپيشه و کارگردان آمريکايی، روز شنبه در ۷۴ سالگی بر اثر سرطان پروستات درگذشت.دنيس هاپر شهرت خود را بيشتر مديون فيلم «ايزی رايدر» است که در سال ۱۹۶۹ ساخته شد و وی کارگردانی و بازی در آن را برعهده داشت. پيتر فوندا و جک نيکلسون، ديگر بازيگران معروف اين فيلم بودند. دنيس هاپر دو بار کانديدای دريافت جايزه‌ی اسکار شد؛ يکبار برای نوشتن فيلمنامه‌ی «ايزی رايدر» و بار ديگر به خاطر بازی در فیلم «هوسيرز» در سال ۱۹۸۶.


حمله‌ی افراد ناشناس به دفتر فائزه‌ی هاشمی
افراد ناشناس بامداد شنبه به دفتر فائزه‌ی هاشمی رفسنجانی، فرزند رئيس مجمع تشخيص مصلحت، در فدراسيون اسلامی ورزش بانوان حمله کردند.در اطلاعيه‌ای که توسط روابط عمومی اين نماينده‌ی پيشين مجلس صادر شده آمده است: « عده ای با داشتن زمان کافی و خيال راحت، با باز کردن و بعضا شکستن قفل ها ... به قصد ايجاد وحشت، اقدام به تخريب اموال اين دفتر نموده اند».بر اساس گزارش خبرگزاری‌ها، حمله‌کنندگان تنها دست به تخريب وسايل دفتر زدند و پس از به هم ريختن لوازم، محل را ترک کردند.


سرمربى تيم ملى فوتبال ايران از يك بازيكن شكايت كرد
افشين قطبى، سرمربى تيم ملى فوتبال ايران، از حسين كعبى، بازيكن سرشناس تيم ملى، به دليل اظهاراتش عليه او شكايت كرد و خواستار برخورد فدراسيون فوتبال ايران با اين بازيكن شده است.در آخرين فهرست تيم ملى كه هفته گذشته انتشار يافت، نام حسين كعبى در جمع ۳۵ بازيكن دعوت شده به اردوى تيم ملى قرارندارد.علت شكايت سرمربى تيم ملى فوتبال از حسين كعبى مصاحبه اى ست كه وى با خبرگزارى ايپنا  انجام داده و طى آن ، آقاى قطبى را به «دلال بازى و پول گرفتن» متهم  كرده است.به اين ترتيب با شكايت افشين قطبى از بازيكن، جلسه رسيدگى به اين پرونده ، سه شنبه ۱۱خرداد در كميته انضباطى فدراسيون فوتبال ايران برگزار خواهد شد. 


اجلاس بازنگرى پيمان منع گسترش تسليحات هسته اى بر لزوم خاورميانۀ عارى از سلاح هسته اى تاكيد كرد
بيانيه پايانى اجلاس بازنگرى ان.پى.تى كه بر لزوم خلع سلاح هسته‌اى اسرائيل تأكيد كرده و نامى از ايران نبرده است، سكوت توأم با نگرانى و خشم اسرائيل، ناخشنودى باراك اوباما و خرسندى دولت ايران و كشورهاى عربى و اسلامى، بويژه مصر را در پى آورده است. همايش بازنگرى پيمان منع گسترش سلاح‌هاى اتمى، زير نظر سازمان ملل متحد، پس از چهار هفته در حالى روزجمعه به كار خود پايان داد كه بر لزوم عارى‌سازى خاورميانه از سلاح هسته‌اى تكيه كرد و اسرائيل را به عنوان تنها كشورى كه در اين منطقه سلاح اتمى دارد، نام برد و اين كشور را به برچيدن زرادخانه اتمى‌اش فرا خواند.بيانيه ۲۸ صفحه‌اى كه با حمايت ۱۸۹ كشور، از جمله آمريكا منتشر شد، از اسرائيل مى‌خواهد كه با امضاى ان.پى.تى، «همه تأسيسات هسته‌اى خود را زير نظارت كامل آژانس بين‌المللى انرژى هسته‌اى قرار دهد».بيانيه پايانى اجلاس مقرر كرده است كه بر اساس مفاد منشور منع گسترش سلاح‌هاى هسته‌اى كه ۴۰ سال پيش براى نخستين بار تدوين شد، در يك همايش منطقه‌اى در سال ۲۰۱۲ كليد خاورميانه عارى از سلاح اتمى زده شود؛ همايشى كه پيشاپيش مورد حمايت بان گى‌مون، دبيركل سازمان ملل قرار گرفته است. 


مجيد توكلى به اعتصاب غذا پايان داد
مجيد توكلى، فعال دانشجوى زندانى، روز شنبه در تماس تلفنى با افراد خانواده اش از بازگشت به بند عمومى زندان اوين و شكستن اعتصاب غذاى خود خبر داد.آقاى توكلى پيش از اين در اعتراض به انتقال خود به بند انفرادى زندان اوين، اقدام به اعتصاب غذاى خشك كرده بود.انتقال آقاى توكلى به بند انفرادى و اعتصاب غذاى او و همچنين تشديد بيمارى اش، اعتراض هاى گسترده داخلى و خارجى به حكومت جمهورى اسلامى ايران را به دنبال داشت.انتقال مجيد توكلى به سلول  انفرادى باعث وخامت بيمارى تنفسى او شده بود.اين فعال دانشجوىى كه ۱۶ آذر سال گذشته بازداشت شد، از سوى دادگاه انقلاب تهران به هشت سال و شش ماه حبس تعزيرى و پنج سال محروميت از فعاليت هاى سياسى و پنج سال ممنوعيت خروج از كشور محكوم شده است. 


يك كارگردان مخالف جمهورى اسلامى در آلمان ناپديد شد
عليرضا شكوفنده فيلمساز ايرانى مقيم آلمان كه با نام هنرى داريوش شكوف شناخته مى‌شود، ازهفته گذشته ناپديد شده است.به نوشته روزنامه آلمانى دى ولت، داريوش شكوف ۵۵ ساله كه روز دوشنبه هفته گذشته براى ديدن دوستانش به كلن رفته بود، آخرين بار در راه پاريس در ايستگاه قطار كلن ديده شده‌ بود و پس از آن، نه اثرى از او هست و نه تلفن همراهش پاسخ مى‌دهد.«ايران- زندان» تازه‌ترين اثر داريوش شكوف است كه هفته پيش در شهر برلين به نمايش در آمد. اين فيلم ۷۵ دقيقه‌اى كه به وضعيت زندان‌هاى ايران پس از انتخابات رياست جمهورى سال پيش مى‌پردازد، چگونگى برخورد بازجويان با زندانيان سياسى و نمونه‌اى از شنكجه‌هاى طاقت‌فرسا را به تصوير مى‌كشد.به نوشته روزنامه آلمانى دى ولت، داريوش شكوف يكى از مخالفان دولت جمهورى اسلامى به شمار مى‌رود و در دفاع از آزادى و عدالت در چند همبستگى دست به اعتصاب غذا زده است.اين گزارش در پايان مى‌افزايد، در پى انتخابات سال پيش ايران و هنگامى كه ديميترى مدودف، رئيس جمهور روسيه، محمود احمدى‌‌نژاد را به عنوان رئيس جمهور ِ مجددا برگزيده شده پذيرفت، آقاى شكوف در مقابل سفارت روسيه دست به اعتصاب غذايى چهار روزه زد. 


نخبگان خارج از كشور به منظور اقدام جهانى براى آزادى مجيد توكلى فراخوان دادند
ده‌ها نويسنده، استاد دانشگاه و فعال سياسى و اجتماعى و فرهنگى خارج از كشور در فراخوان مشتركى ضمن اعلام همبستگى با مجيد توكلى، از فعالان شناخته شده جنبش دانشجويى، خواستار اقدام جهانى براى آزادى او شده‌اند.در اين فراخوان نام چهره‌هايى چون داريوش آشورى، مهرداد مشايخى،  نيلوفر بيضايى، رامين جهانبگلو، يدالله رويايى، مهرانگيز كار و عباس ميلانى به چشم مى خورد .مجيد توكلى در روز دانشجو ۱۶ آذرماه سال گذشته، پس از يك سخنرانى‌ِ ۱۵ دقيقه‌اى در دانشگاه، بازداشت و روانه زندان شد و نزديك به چهار ماه را در سلول انفرادى گذراند.در همين حال سايت‌هاى نزديك به مهدى كروبى و ميرحسين موسوى روز جمعه گزارش دادند اين سه چهره اصلى مخالفان دولت، در تماس تلفنى با خانواده مجيد توكلى با آنها ابراز همدردى كرده‌اند. 

 


تمام حقوق بر اساس قانون کپی‌رایت برای رادیو فردا محفوظ است.



__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ