کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۵, شنبه

[farsibooks] Fwd: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/05/15 10:35:00 ب.ظ

 



---------- Forwarded message ----------
From: <radiofarda@list.radiofarda.com>
Date: 2010/5/15
Subject: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/05/15 10:35:00 ب.ظ



خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
2010/05/15 10:35:04 ب.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:
setareabi.com
 
سرخط‌ خبرها

در خشونت های امروز تایلند دستکم 6 نفر کشته شدند
در ادامه رو در رویی ارتش و مخالفان دولت تایلند، امروز دستکم شش نفر کشته و بیش از 30 نفر زخمی شدند. از روز پنج شنبه حداقل 22 نفر کشته و بیش از 170 نفر مجروح شده اند. نخست وزیر تایلند امروز گفت که می کوشد با کمترین خونریزی، آرامش را به پایتخت بازگرداند. ارتش تایلند امروز منطقه مرکزی خرید شهر بانکوک را که هفته هاست دراشغال مخالفان است، «منطقه آزاد آتش» اعلام کرد و هشدار داد که هرکس به آنجا نزدیک شود، احتمال دارد هدف تیر قرار گیرد.


اجلاس وزیران خارجه گروه 15 امروز در تهران برگزار می شود
اجلاس وزیران خارجه گروه 15 با حضور شماری از وزیران خارجه و مقام هایی در سطح پائین تر امروز در تهران برگزار می شود. به گفته مسئولان جمهوری اسلامی، وزيران خارجه زيمباوه، سنگال، سريلانكا، الجزاير، برزيل، هند، وزير دارايی مالزی، معاون وزير دارايی مصر، معاون وزير خارجه اندونزی، وزير خارجه ونزوئلا و چند تن دیگر از مشاوران و معاونان این کشورها در اجلاس امروز شركت دارند. اجلاس سران گروه 15 نیز روز دوشنبه در تهران برگزار می شود.


ایران: قرار قطعی بر ای سفر نخست وزیر ترکیه به تهران نداشته ایم
رامین میهمان پرست، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی امروز گفت: برای سفررجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه به تهران، قرار قطعی و توافق رسمی نداشته اند. او افزوده: ما گفته بودیم که اگر شرايط خوبی فراهم شود و او به تهران بیاید، مناسبت خوبی خواهد بود. وزارت خارجه ایران قبلا ابراز امیدواری کرده بود که در جریان سفر همزمان ِ نخست وزیر ترکیه و رئیس جمهوری برزیل به تهران، به گفته آنها، به توافق های خوبی درباره برنامه هسته ای ایران برسند؛ اما نخست وزیر ترکیه روز جمعه گفت که ایران به پیشنهاد جدید مبادله سوخت هسته ای با میزبانی احتمالی ترکیه، پاسخی نداده و او سفر همزمان خود با رئیس جمهوری برزیل را به تهران در روزهای یکشنبه و دوشنبه، بعید می داند.


آذر منصوری به سه سال و محمد امین ولیان به سه سال و نیم حبس محکوم شدند
دادگاه تجديد‌نظر انقلاب اسلامی تهران، حکم  سه سال محكوميت زندان آذر منصوری را تأييد كرد. آذر منصوری قائم‏مقام و معاون سیاسی دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی است. به گزارش خبرگزاري فارس، دادگاه تجديد نظر همچنین محمد امين وليان را به سه سال و نيم حبس و پرداخت سه ميليون ريال جزای نقدی محكوم كرده است. محمد امین اولیان، جوان دانشجو در روز عاشورا بازداشت و پیشتر به اتهام محاربه به اعدام محکوم شده بود.


خانواده مجید توکلی خواستار بازنگری در پرونده فرزندشان شدند
خانواده مجید توکلی، در نامه ی سرگشاده به آیت الله صادق لاریجانی، ریاست قوه قضائیه جمهوری اسلامی، موارد تخلف قوه قضائیه در روند رسیدگی به پرونده او را بر شمرده و خواستار بازنگری در این روند شده اند. در این نامه همچنین پرسیده شده است که مگر در قانون اساسی جمهوری اسلامی «تشکیل اجتماعات و راه پیمایی‌ها بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد نیست؟» مجید توکلی، از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت پس از سخنرانی در اجتماع دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر در روز 16 آذر بازداشت شد و مدت ها در انفرادی بود. او در دادگاه به هشت سال زندان و پنج سال محرومیت از فعالیت های اجتماعی محکوم شد.


اجرای مرحله اول قانون هدفمند کردن یارا نه به طور آزمایشی از روز سه شنبه
صادق محصولی، وزیر رفاه و تامین اجتماعی جمهور ی اسلامی خبر داده است که مرحله اول قانون هدفمند کردن یارانه ها، از روز سه شنبه ، 28 اردبیهشت ماه، در استان های ایلام، خراسان شمالی و گیلان به طور آزمایشی به اجرا گذاشته می شود. به گفته او خانوارهایی که فرم اطلاعات اقتصادی را پر کرده اند از روز سه شنبه برای مدت یک هفته باید با مراجعه به سایت وزارت رفاه، در این مرحله، شماره حساب خود را برای دریافت یارانه نقدی در آن ثبت کنند. اجرای این قانون برای حذف سوبسیدها از سوخت و انرژی باید از اول سال جاری آغاز می شد اما محمود احمدی نژاد اعلام کرده است که اجرای آن را از نیمه دوم سال آغاز می کند.


دادستان تهران میرحسین موسوی و مهدی کروبی را تهدید کرد
در پی محکومیت اعدام های اخیر ازسوی میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دادستان تهران تهدید کرد که روزی که مصلحت باشد، آنها محاکمه خواهند شد. عباس جعفری دولت آبادی با اشاره به مواضع میرحسین موسوی و مهدی کروبی پس از انتخابات، از آنها با عنوان «سران فتنه» نام برده و افزوده است که «تعقيب آن‌ها تابع ِ مصالح نظام اسلامی است و مطمئنا در آن چهارچوب عمل می ‌شود.» او بيانيه های اخير موسوی و کروبی را «درحمايت از محكومين ضد انقلاب» توصیف کرده و گفته است که این بیانیه ها، جدا از بيانيه‌های انتخاباتی گذشته و برخلاف اصول است و «روزی كه وقت محاكمه آن‌ها برسد به همه اين موارد توجه خواهد شد.»


دادستان تهران: احکام اعدام شش نفر دیگر تایید شده که سه نفر تقاضای عفو کرده اند
عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران از قطعی شدن حکم اعدام شش نفر خبر داده است که به گفته او سه نفر تقاضای عفو کرده اند. دادستان تهران در توضیح این احکام گفته است که پس از انتخابات و به خصوص پس از روزعاشورا، برای احمد دانشپور مقدم، محسن دانشپور مقدم و عبدالرضا قنبری، که او آنها را از هواداران و وابستگان به «منافقين» خوانده، حكم اعدام قطعی صادر شده که آنها درخواست عفو كرده‎اند. او سپس افزوده: احکام اعدام سه نفر دیگر با نام های محمدعلی صارمی، جعفر كاظمی و محمدعلی حاج آقايی، در حال حاضر تایید شده است. این سه نفر هم از هواداران «منافقین» معرفی شده اند.


ایران به کلوتید ریس، زن جوان فرانسوی اجازه داده است به کشورش بازگردد
جمهوری اسلامی به کلوتید ریس، معلم 24 ساله فرانسوی اجازه داده است به کشورش بازگردد. به گفته محمد علی مهدوی ثابت، وکیل کلوتید ریس، دادگاه، حکم 10سال حبس موکلش را به 300 میلیون تومان جزای نقدی تبدیل کرده بود که پرداخت  و مجوز خروج موکلش صادر شده است. او افزوده که روز یکشنبه برای دریافت گذرنامه موکلش به دادگاه انقلاب خواهد رفت. کلوتید ریس در جریان اعتراض ها به انتخابات ریاست جمهوری خردادماه گذشته، بازداشت شده بود و پس از مدتی به قید وثیقه آزاد شد. او ماه هاست که در سفارت فرانسه در تهران بسر می بَرد. مسئولان جمهوری اسلامی بارها تلویحا آزادی این زن فرانسوی را به عدم استرداد مجید کاکاوند، از فرانسه به آمریکا مشروط کرده بودند. دادگاهی در فرانسه اخیرا با استرداد مجیدکاکاوند مخالفت کرد و او به ایران بازگشت.


بازشماری آرا، حکایت از صحت نتایج انتخابات پارلمانی عراق دارد
کمیسیون انتخاباتی عراق روز جمعه اعلام کرد که بازشماری برخی صندوق‌های آراء در بغداد، روشن کرده است که در انتخابات پارلمانی دو ماه پیش این کشور هیچ تخلف گسترده‌ای روی نداد. در انتخابات پارلمانی اخیر عراق، ائتلاف نوری المالکی، نخست وزیر کنونی 89 کرسی و ائتلاف ایاد علاوی، 91 کرسی را کسب کردند. بدنبال آن، نوری المالکی خواستار بازشماری دستی آراء در بغداد شده بود.


يک دختر نوجوان استراليايی جوانترین قايقران فردی دور دنيا شد
يک دختر ۱۶ سال استراليايی با نام جسيکا واتسون Jessica Watsonجوانترين قايقرانی شد که در مسابقات قايقرانی استراليا به تنهايی دور ِدنيا را پيمود. چند هزار نفر در بندر سيدنی از اين نوجوان استقبال کردند. او پس از هفت ماه جنگ با امواج ۱۲ متری، دلتنگی و اثبات ِ اشتباه بودن نظرات کسانيکه می گفتند او نمی تواند در اينکار موفق شود به شهرش بازگشت.


۱۶ کشته در درگيری شديد مخالفان و نيروهای دولتی تايلند
درگيری‌های گسترده شب و روز گذشته در بانکوک پايتخت تايلند، بين مخالفان و نيروهای دولتی ۱۶ کشته و بيش از ۱۴۰ زخمی بر جای گذاشته است.بنا بر گزارش خبرگزاری‌ها از نخستين ساعات روز شنبه نيز صدای شليک گاز اشک آور و گلوله در خيابان‌های بانکوک به گوش می‌رسد. بان گی مون، دبير کل سازمان ملل متحد نيز در مورد «افزايش شديد و سريع تنش و خشونت» در تايلند ابراز نگرانی کرده است. سخنگوی دبيرکل در اين باره گفت که وی خواهان بازگشت طرفين به گفتگو برای کاستن از وخامت اوضاع و حل و فصل مسائل از راه‌های مسالمت آميز شده است.


وزارت خارجه‌ی آمريکا آزار بهائیان در ايران را محکوم کرد
وزارت خارجه‌ی آمريکا در بيانيه‌ای نگرانی عميق خود را از ادامه‌ی آزار و اذيت بهائيان و ديگر اقليت‌های دينی در ايران را اعلام کرد.در اين بيانيه که به مناسبت دومين سالگرد بازداشت هفت نفر از رهبران بهايی صادر شده، آمده است به رغم برگزاری سه جلسه محاکمه‌ی اين افراد، تاريخ آخرين محاکمه‌ی آنها مشخص نشده و اجازه‌ی دسترسی به وکيل هم به متهمان داده نشده است.در بيانيه‌ی وزارت خارجه‌ی آمريکا ادامه‌ی حبس اين افراد به شدت محکوم شده و از مقام‌های ايرانی خواسته شده که به تعهدات خود ذيل ميثاق بين‌المللی حقوق مدنی و سياسی، عمل کنند.


بازشماری حکایت از صحت نتايج انتخابات پارلمانی عراق دارد
کميسيون انتخاباتی عراق روز جمعه اعلام کرد که با بازشماری برخی صندوق‌های آراء، می‌تواند اعلام کند که در انتخابات پارلمانی دو ماه پيش عراق هيچ تخلف گسترده‌ای واقع نشده است.ائتلاف نوری المالکی، نخست وزير کنونی عراق، پس از آنکه از ائتلاف العراقيه به رهبری اياد علاوی برنده‌ی انتخابات پارلمانی شد، در صحت آراء تشکيک کرد و خواهان بازشماری آراء شد. ائتلاف سکولار العراقيه ۹۱ کرسی از ۳۲۵ کرسی پارلمان را به دست آورده و حائز اکثريت است. ائتلاف شيعه‌ی «حکومت قانون» به رهبری نوری المالکی صاحب ۸۹ کرسی پارلمانی شده است.


باراک اوباما از مدیران شرکت‌های نفتی، به دلیل نشت سنگین نفت در خلیج مکزیک انتقاد کرد
باراک اوباما رییس‌جمهوری آمریکا روز جمعه ازمدیران شرکت « بریتیش پترولیوم» و دیگر شرکت‌های نفتی، به شدت انتقاد کرد.آقای اوباما گفت مدیران این شرکت‌ها، با برعهده نگرفتن مسوولیت نشت سنگین و مداوم نفت در خلیج مکزیک « نمایشی مضحک» ترتیب داده‌اند.آقای اوباما تاکید کرد، شرکت بریتیش پترولیوم تعهد داده هزینه پاکسازی را بپردازد و آنها را مسوول اجرای تعهدات‌شان می‌داند. ماه آوریل گذشته، یک سکوی حفاری نفت، متعلق به شرکت بریتانیایی «بریتیش پترولیوم» در نزدیکی ساحل لوئیزیانا، منفجر شد و باعث شکل‌گیری لکه نفتی بسیار بزرگی در سطح آب شد و مشکلات محیط ‌زیستی فراوانی را ایجاد کرد. باراک اوباما روز جمعه گفت، اولویت در آن زمان، ترمیم ترکیدگی لوله نفتی بود و باز هم بر پاسخگو بودن بریتیش پترولیوم برای پرداخت هزینه‌های زیست محیطی این حادثه طبق قانون آمریکا تاکید کرد.


دولت چین، امکان دسترسی کامل به اینترنت را برای شهروندان منطقه سین‌کیانگ فراهم کرد
دولت چین بعد از ۱۰ ماه، امکان دسترسی کامل به اینترنت را برای شهروندان منطقه سین‌کیانگ در غرب این کشور، فراهم کرد. مقام‌های محلی، در جریان شکل‌گیری شورش‌های قبیله‌ای در ماه ژوئیه سال گذشته، دسترسی به اینترنت در این بخش را قطع کرده بودند. در آن زمان، مسلمانان چینی در شهر اورومچی، برای اجرای عدالت در مورد هموطنان اویغوری خود که ماه گذشته در کارخانه‏ای کشته شده بودند، راهپیمایی کردند که با مقابله گروهی از غیرمسلمانان چینی و پلیس به خشونت کشیده شد.برخورد دولت چین با تظاهرکنندگان از سوی برخی سازمان‌های مدافع حقوق‌بشر، مورد انتقاد شدیدی قرار گرفته بود.


احکام زندان‌های سه روزنامه‌نگار دیگر صادر شد
محمد شریف،‌ وكیل مسعود باستانی با اعلام خبر محكومیت قطعی موكل‌اش به شش سال حبس تعزیری گفته است انتظار تایید حكم دادگاه بدوی توسط دادگاه تجدید‌نظر تهران را نداشته است. مسعود باستانی، روزنامه‌نگار که در روز ۱۴ تیرماه گذشته بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری دستگیر شد، در اسفندماه همراه با احمد زیدآبادی به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد. همچنین محمدرضا نسب‌عبداللهی، روزنامه‌نگار در شیراز به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.وی که خبر و عکس کشف چهار صندوق رای « شمارش‌نشده» در کتابخانه مرکزی شیراز را در روز دهم تیرماه گذشته منتشر کرده بود، متهم به تبلیغ علیه نظام شده است. همچنین سایت پارلمان نیوز خبر داده است، مهدی تاجیک، خبرنگار با حکم دادگاه انقلاب به ۲۷ ماه حبس تعزیری و ۳۰ سال محرومیت از فعالیت خبری و سیاسی محکوم شده است.این دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، بعد از ناآرامی‌های روز عاشورا دستگیر شده بود.

 

این خبرنامه به شکل خودکار ارسال می‌شود. لطفاً به ایمیلی که از طریق آن خبرنامه را دریافت می‌کنید، پاسخ ندهید.
تماس با وب‌سایت رادیو فردا webmaster@radiofarda.com .

  • برای مشترک شدن در خبرنامه رادیو فردا به این آدرس بروید
تمام حقوق بر اساس قانون کپی‌رایت برای رادیو فردا محفوظ است.


آدرس ایمیل ما listmanager@list.rferl.org را به فهرست آدرس‌های خود اضافه کنید تا به «سطل اسپم» اضافه نشود.

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ