کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ خرداد ۸, شنبه

[farsibooks] Fwd: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/05/29 07:45:23 ب.ظ

 


---------- Forwarded message ----------
From: <radiofarda@list.radiofarda.com>
Date: 2010/5/29
Subject: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/05/29 07:45:23 ب.ظ



خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
2010/05/29 07:45:27 ب.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:
bidard.com
 
سرخط‌ خبرها

مجلس نمایندگان آمریکا پنتاگون را از امضای قرار داد با ناقضان تحریم ایران منع کرد
 مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه طرحی را تصویب کرد که به موجب آن، وزارت دفاع این کشور نمی تواند با شرکت هایی که در بخش انرژی ایران سرمایه گذاری می کنند یا فناروی سلاح های هسته ای و موشکی در اختیار ایران می گذارند، قرار داد به بندند. این طرح با 416 رای موافق در برابریک رای مخالف به تصویب رسید و ضمیمه لایحه بودجه سالانه نیروهای مسلح این کشور می شود. این طرح، وزارت دفاع آمریکا را ملزم می کند تا بستن قرار داد با شرکت ها را به ارائه گواهی عدم همکاری با ایران مشروط سازد. برای تبدیل شدن به قانون، طرح مشابهی نیز باید در مجلس سنا به تصویب برسد و سپس به امضای رئیس جمهوری آمریکا برسد.


سازمان بهزیستی ایران: برخوردهای امنیتی سبب رشد چشمگیر آسیب های اجتماعی شده است
 مديركل دفتر امور آسيب‌ديدگان اجتماعی سازمان بهزيستی ایران گفت: برخوردهای سیاسی امنیتی به آسیب های اجتماعی سبب رشد چشمگیر آن شده است. به گزارش خبرگزاری ایسنا، حسن موسوی در همایش ملی آسیب های پنهان در سنندج گفت رقم معتادان در ایران بسیار بالاتر از 2 میلیون نفر است اما 16 سال است که همین رقم تکرار می شود. او شمار مبتلایان به ویروس ایدز را که تاکنون شناسایی شده اند، 21 هزار نفر اعلام کرد که 5/13 درصد آنها بر اثر رابطه جنسی غیرایمن و «نامشروع» به این ویروس مبتلا شده اند. همچنین به گفته او طلاق در ایران در سال گذشته 17 درصد رشد داشته که استان یزد بالاترین نرخ را دارد. این مسئول سازمان بهزیستی ایران افزوده که شاخص زندانیان در جهان در ازای هر یک صد هزار نفر، 140 نفر است در حالیکه در ایران 200 نفر است. همچنین 30 درصد مراجعات به نهادهای مختلف اورژانس در ایرا ن به همسر آزاری، کودک آزاری و سالمند آزاری مربوط می شود.


قربانیان حمله به فرقه احمدی در پاکستان بدون مراسمی به خاک سپرده شدند
 قربانیان حمله تروریستی روز جمعه به دو مسجد فرقه ی احمدی در لاهور پاکستان، بدون مراسمی به خاک سپرده شدند. دولت پاکستان شمار کشته شدگان را تاکنون 82 نفر اعلام کرده است. مراسم عمومی تشییع و خاکسپاری کشته شدگان به خاطر نگرانی از احتمال حملات دیگر، لغو شد و قربانیان بطور جداگانه در دو گورستان این جامعه دفن شدند. فرقه احمدی یکی از فرقه های اسلام است اما دولت های گوناگون پاکستان و سنی های تندرو آن را کافر اعلام کرده اند. بنابر گزارش ها از هشت میلیون جمعیت لاهور، حدود دو میلیون نفر  پیرو این کیش اند. القاعده و طالبان مسئولیت حمله روز جمعه را برعهده گرفته اند. آمریکا و اتحادیه اروپا کشتار روز جمعه را محکوم کرده اند.


آمریکا همچنان پیگیر تصویب قطعنامه جدید تحریم ایران است
دولت اوباما همچنان تصویب قطعنامه جدید تحریم ایران در شورای امینت سازمان ملل را پیگیری می کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنقل از یکی از مقام های آمریکا، بحث با اعضای شورای امنیت در اینباره ادامه دارد، اگرچه ترکیه و برزیل تاکنون از مشارکت در مذاکرات درباره جزئیات متن قطعنامه خودداری کرده اند. این مقام آمریکایی افزوده که این کشور به توافق نامه اخیر ترکیه وبرزیل با ایران در زمینه مبادله اورانیوم غنی شده با سوخت هسته ای بشدت معترض است و به محض اینکه احساس کند که موقع به رای گذاشتن قطعنامه در شورای امنیت فرا رسیده، اینکار را خواهد کرد. ترکیه و برزیل روز جمعه باردیگر از توافق نامه تهران دفاع کردند.


رهبران چین، کره جنوبی و ژاپن درباره تنش در شبه جزیره کره گفتگو می کنند
 تنش در شبه جزیره کره، موضوع مذاکرات امروز رهبران چین، کره جنوبی و ژاپن خواهد بود. این رهبران در جزیره «یجو» Jeju در کره جنوبی دیدار می کنند. در پی ارائه گزارش یک گروه بین المللی درباره حادثه غرق شدن ِ ناو کره جنوبی، اختلافات دو کشور بالا گرفته است. آن گزارش، کره شمالی را مسئول غرق شدن ناو کره جنوبی با پرتاب اژدر اعلام کرد. در آن حادثه 46 نفر کشته شدند. کره شمالی گزارش را جعلی خوانده است. کره جنوبی، ژاپن و آمریکا در صددند با جلب حمایت چین، قطعنامه دیگری را برای مجازات کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب برساند. در همین حال نخست وزیر چین امروز غرق شدن ناو کره جنوبی را به این کشور تسلیت گفت.


مقررات منع رفت و آمد شبانه در تایلند لغو شد
دولت تایلند مقررات منع رفت و آمد شبانه در بانکوک، پایتخت و شهرهای دیگر این کشور را لغو کرد. نخست وزیر تایلند با اعلام این خبر گفت که به دلیل آرام شدن اوضاع نیازی به تمدید این مقررات نیست. دولت تایلند ده روز پیش، پس از بروز خشونت در جریان اعتراض های خیایانی مخالفان ، در پایتخت و چند استان دیگر مقررات منع رفت و آمد شبانه برقرار کرده بود. در آن خشونت ها 85 نفر کشته شدند.


بر اثر انفجار دکل چاه نفت در نفت‌شهر ِقصرشيرين ۳ نفرکشته شدند
به گزارش رسانه های ايران، بر اثر انفجار دکل چاه نفت در نفت شهر از توابع قصرشيرين ۳ نفر کشته و ۱۲ تن زخمی شده اند. راديو ايران علت انفجار را نشت گاز از یکی از دکل های حفاری اعلام کرده است. خبر گزاری های ايران بنقل از فرماندار قصر شيرين می گويند که حال چهار تن از مجروحان وخيم است. فرماندار قصرشيرين همچنين گفته است که به علت گستردگی آتش سوزی، مهار وخاموش کردن آن نياز به کار تخصصی دارد. به گفته او دکل اين چاه از چاه های ديگر و تاسيسات نفتی منطقه دور است و خطری اين تاسيسات را تهديد نمی‌کند. او افزوده که علت حادثه هنوز روشن نيست.


موسوی:کشور نه بازندان اوین، که با آزادی و عدالت اداره می‌شود
میرحسین موسوی، از رهبران مخالف دولت، می‌گوید کشور نه بازندان اوین، که با آزادی و عدالت اداره می‌شود.به گزارش سایت کلمه، آقای موسوی در سخنانی در جمع گروهی از زندانیان سیاسی پیش از انقلاب، با طرح این پرسش که آیا دستگیری‌ها توانست رژیم شاهنشاهی را حفظ کند؟ گفت که اکنون نیز «این بگیر و ببندها مسئله را حل نمی‌کند».آقای موسوی گسترش آگاهی را بزرگترین ابزرا جنبش سبز دانست و افزود جنبش سبز یک جریان ادامه دار است که نه با بستن و گرفتن و تهدید و زندانی کردن، و نه با کشتن متوقف نخواهد شد، چرا که مطالبات آن برآمده از نیازهای واقعی و انسانی ملت است.


رهبر حماس می‌گوید این گروه هیچ مشکلی با آمریکا ندارد
خالد مشعل، رهبر حماس، می‌گوید این گروه هیچ مشکلی با آمریکا ندارد، اما اسرائیل را مانع صلح در خاورمیانه می‌داند.رهبر حماس که در مصاحبه‌ای با شبکه‌ی تلویزیونی «پی‌بی‌اس» آمریکا شرکت کرده بود، اظهار داشت: «ما هیچگونه مشکلی با ایالات متحده و نیز با منافع این کشور نداریم».خالد مشعل از دولت آمریکا خواست که به جای تحت فشار گذاشتن فلسطینی‌ها، به فکر برخورد با این واقعیت باشد که مانع صلح در خاورمیانه، اسرائیل است.آمریکا و اتحادیه‌ی اروپا، گروه حماس که کنترل باریکه‌ی غزه را در دست دارد، در زمره‌ی گروه‌های تروریستی به شمار می‌آورند.


تلفات حادثه‌ی تصادف قطار در شرق هند به ۹۰ تن رسيد
تلفات از حادثه‌ی قطار در شرق هند، در روز جمعه، به دست کم ۹۰ کشته و بيش از يکصد مجروح رسيده است.دولت هند شورشيان مائوئيست را مسئول خرابکاری و انفجار خط آهن دانسته و حرکت تمام قطارهای شب‌رو در شرق کشور را لغو کرده است.مقام‌های راه‌اهن هند می‌گويند نفرات بيشتری هنوز در ميان آهن‌پاره‌ها و واگن‌های دو قطاری که با يکديگر برخورد کرده‌اند، وجود دارد.وزارت کشور هند در گزارشی اعلام کرده است که شورشيان مائوئيست در ۲۰ ايالت از ۲۸ ايالت هند فعال هستند. شماراين شورشيان بين ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر برآورد شده است.


نخستين رصدخانه‌ی پروازی در آسمان کاليفرنيا
نخستين رصدخانه‌ی مادون قرمز که بر روی يک هواپيمای جمبوجت نصب شده است، پرواز آزمايشی خود را با موفقیّت به انجام رساند.سازمان ملی فضانوردی آمريکا، ناسا، روز جمعه اعلام کرد که تلسکوپی با قطر ۲۵۰ سانتيمتر که بر روی يک بوئينگ ۷۴۷ نصب شده، نخستين پرواز شش ساعته‌ی خود را با موفقیّت به پايان برده است.اين پروژه‌ی مشترک ناسا و مرکز هوافضای آلمان به اختصار«سوفيا» نام گرفته است. مديران اين طرح می‌گويند وجود بخار آب در هوا، مانع از رصد برخی پديده‌های فضايی می‌شود که استفاده از تلسکوپ مادون قرمز در آسمان اين مانع را برطرف می‌کند.ناسا اعلام کرد که دقت و ثبات تصويرهای ثبت شده در پروژه «سوفيا» فراتر از انتظار بوده است. در نخستين تصاوير به دست آمده از اين رصدخانه‌ی پروازی، گرمای متصاعد شده از سياره‌ی مشتری درون حفره‌ی به وجود آمده در غبارهای سطح آن، به روشنی قابل مشاهده است.


برگزاری اجلاس خلع سلاح هسته‌ای خاورميانه در سال ۲۰۱۲
ايران، آمريکا و کشورهای عربی روز جمعه موافقت کردند که اجلاس سازمان ملل برای امضاء پيمان خلع سلاح هسته‌ای در خاورميانه، در سال ۲۰۱۲ ميلادی برگزار شود.اين توافق در پايان اجلاس بازنگری پيمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای حاصل شد. گری سيمور، هماهنگ کننده‌ی کاخ سفيد در امر کنترل تسليحات، در اين باره گفت: «موضوع خاورميانه دشوارترين موضوع مورد بحث در اجلاس بازنگری بود».در توافقنامه‌ی حاصله آمده است که همه‌ی کشورهای خاورميانه برای تشکيل منطقه‌ای عاری از سلاح‌های کشتار جمعی، اعم از شيميايی، بيولوژيک و هسته‌ای تلاش و مشارکت خواهند کرد.


حمایت مجدّد ترکیه و برزیل از توافقنامه‌ی هسته‌ای تهران
مقام‌های ترکیه و برزیل روز جمعه بار دیگر بر حمایت و پشتیبانی خود از توافقنامه‌ی هسته‌ای تهران تأکید کردند.احمد داوداوُغلو ، وزیر خارجه‌ی ترکیه در نشست مشترک خبری با همتای برزیلی خود، سلسو آموریم، گفت: «این توافقنامه یک موفقیت برای ترکیه و برزیل بوده است، و در عین حال موفقیّتی برای سیاست گفتگوی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، محسوب می‌شود».وزرای خارجه‌ی ترکیه و برزیل می‌گویند توافقنامه‌ی تهران به اعتمادسازی با ایران کمک کرده و راه را برای مذاکرات آینده گشوده است. مقام‌های دو کشور تأکید دارند که مسئله‌ی غنی‌سازی اورانیوم موضوعی جداگانه است که باید در گفتگوهای آتی با مقام‌های جمهوری اسلامی مطرح شود.


دادسرای تهران: کشف اسناد محرمانه از دانشگاه آزاد
دادسرای تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در بازرسی از ساختمان هیأت امنای دانشگاه آزاد، اسناد محرمانه‌ی دولتی به دست آمده است.در این اطلاعیه قرادادهای نفتی و گازی، اسناد مالی، و گزارش‌های مرتبط با یکی از متهمان حوادث پس از انتخابات سال گذشته از جمله اسناد محرمانه‌ی کشف شده عنوان شده است.هر چند دادسرای تهران بازرسی انجام شده در چهارشنبه شب گذشته را «در چارچوب مقرّرات» دانسته، اما هیأت امنای دانشگاه آزاد آن را «ادامه‌ی تحرکات روزهای اخیر علیه این دانشگاه» اعلام کرده است.پیشتر، شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمود احمدی‌نژاد، با تغییر اساسنامه دانشگاه آزاد، اختیارات دولت در اداره این دانشگاه غیر دولتی را افزایش داده بود.

 


تمام حقوق بر اساس قانون کپی‌رایت برای رادیو فردا محفوظ است.


__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ