کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ خرداد ۵, چهارشنبه

[farsibooks] Fwd: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/05/27 12:49:54 ق.ظ

 


---------- Forwarded message ----------
From: <radiofarda@list.radiofarda.com>
Date: 2010/5/26
Subject: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/05/27 12:49:54 ق.ظ



خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
2010/05/27 12:50:06 ق.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:
mizeghermaz.com
 
سرخط‌ خبرها

بر اثر انفجار اتومبيلى در جنوب روسيه دستكم ۲ نفر كشته شدند
به گفتۀ مقامات محلى در جنوب روسيه بر اثر انفجار مواد منفجره اى كه داخل يك اتومبيل جاسازى شده بود در شهر استاوروپول Stavropol، روز چهارشنبه دستكم ۲ نفر كشته و سه نفر زخمى شدند.سخنگوى محلى وزارت امور اضطرارى روسيه «الكسى رودنكوAlexei Rudenko» گفت دلايل اين انفجار هنوز نامشخص است. 


پاكستان از شدت ممنوعيت دسترسى به «يوتيوب» تا حدى كاست
پاكستان اعلام كرد تا حدى از شدت ممنوعيت دسترسى به سايت «يوتيوب» مى كاهد ولى ممنوعيت «فيس بوك» و حتى آن دسته از ويديوهاى «يوتيوب» را كه به مقدسات مسلمانان اهانت مى كند همچنان ادامه مى دهد.هفتۀ گذشته در يكى از صفحات «فيس بوك» از كاربران خواسته شد تصاويرى از پيامبر اسلام را با يكديگر مبادله كنند كه اين حركت با موج گسترده اى از اعتراض ها در برخى كشورهاى مسلمان مواجه شد.نجيب الله مالك وزير فناورى اطلاعات پاكستان گفت تا پايان ماه ميلادى جارى (كمتر از ۵ روز ديگر) تصميم قطعى در مورد «فيس بوك» در دادگاهى در پاكستان اتخاذ مى شود. 


نخست وزير اسراييل توافق سه‌جانبه هسته‌اى تهران را فريبكارى خواند
بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل در نخستين واكنش علنى به بيانيه سه جانبه ايران، برزيل و تركيه، در سخنانى در كنست، پارلمان اسرائيل، اين توافق را «فريب و رياكارى» دانست.آقاى نتانياهو روز سه‌شنبه گفت كه «سخن از يك فريبكارى روشن توسط سران ايران است كه هدف آن، منحرف كردن اذهان جامعه بين‌المللى از تحريم‌هايى است كه در شوراى امنيت عليه ايران در دست بررسى است».آقاى نتانياهو بيانيه تهران را «پيشنهادى تو خالى» دانست كه به گفته وى «به ايران امكان مى‌دهد به حد كافى اورانيوم غنى شده براى توليد جنگ‌افزار هسته‌اى در دست داشته باشد».ايران هفدهم ماه مه (۹ روز پيش) بيانىۀ سه جانبه‌اى را با حضور رئيس‌جمهورى برزيل و نخست‌وزير تركيه در تهران امضا كرد كه به موجب آن، آمادگى خود براى امانت گذاشتن ۱۲۰۰ كيلوگرم اورانيوم كم غنى‌شده خود را در تركيه در قبال دريافت سوخت براى كوره تحقيقاتى اتمى تهران اعلام كرده است.آقاى نتانياهو در سخنرانى سه‌شنبه خود در كنست گفت كه ايران حتى اگر ۱۲۰۰ كيلوگرم اورانيوم كم غنى شده خود را براى يك سال در تركيه به وديعه بگذارد، همچنان از اورانيوم كافى سه و نيم درصد غنى‌شده براى پيشبرد برنامه‌هاى توليد بمب هسته‌اى برخوردار است. 


مهدى كروبى، رهبر جنبش سبز را «تودۀ مردم» دانست
در آستانه سالگرد انتخابات ۲۲ خرداد، مهدى كروبى از رهبران مخالفان دولت در گفت‌وگو با سايت اينترنتى جرس ضمن انتقاد از شرايط موجود در كشور بار ديگر تأكيد كرد جنبش سبز جنبشى مردمى است و به سمتى مى‌رود كه مردم مى‌خواهند. آقاى كروبى در اين گفت‌وگو با اشاره به دستگيرى‌ها و محدوديت‌هاى يك سال اخير افزوده كه در چنين شرايطى تنها رهبرى كه مى‌تواند جريان را هدايت كند، توده مردم است.وى تأكيد كرده است كه اگر اين جريان رهبرى به‌ غير از مردم داشته باشد، جريان مخالف ، وى را به سرعت حذف خواهد كرد.مهدى كروبى همچنين با تقدير از تلاش‌ها و اقدامات ايرانيان خارج از كشور در حمايت از جنبش سبز از آنها خواسته است كه شرايط داخلى را در نظر بگيرند و در بيان خواسته‌ها و توقعات خود دچار تندروى نشوند.آقاى كروبى همچنين به محدوديت‌هايى كه از سوى حاكميت براى خود وى و خانواده و نزديكانش ايجاد شده اشاره كرده و افزوده است كه جريان حاكم بايد بداند كه مهدى كروبى آماده پرداخت هر گونه هزينه‌اى در اين راه است. 


فعالان دانشجوی خواستار رسيدگی به وضعيت مجيد توکلی شدند
 گروهی از فعالان و دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير(پلی تکنيک تهران)، تهديد کرده اند در صورت عدم رسيدگی به وضعيت مجيد توکلی، امتحانات پايان ترم آن دانشگاه را تحريم خواهند کرد. برپايه گزارش ها، مجيد توکلی، از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت، از صبح روز يکشنبه (دوم خرداد)، به سلول انفرادی در زندان اوين منتقل شده و در اعتراض دست به اعتصاب غذای خشک زده است. برخی گزارش ها حاکی است مادر مجيد توکلی نيز در اعتراض به وضعيت پسرش، اعتصاب غذا کرده است.


روسیه سخنان محمود احمدی نژاد را «عوام فریبی سیاسی» خواند
روسیه سخنان محمود احمدی نژاد را در کرمان برعلیه این کشور«عوام فریبی سیاسی» خواند. سرگئی پریخُودکو، مشاور ارشد کاخ کرملین، دربیانیه ای گفت: روسیه نمی تواند هیچ نوع تصمیم گیری غیر قابل پیش بینی، تندروی سیاسی، عدم شفافیت و تضاد مواضع را بپذیرد. او افزود: هیچ کس هرگز نتوانسته است با عوام فریبی سیاسی قدرت خود را حفظ کند.


12 هزار بزکوهی ِ در خطر انقراض در قزاقستان براثر بیماری مردند
مسئولان وزارت بهداشت قزاقستان می گویند لاشه حدود 12هزار بزکوهی ِ در خطر انقراض را در اِستِپ های غرب این کشور یافته اند. به گفته وزارت بهداشت قزاقستان، این جانوران بر اثر عفونت ریه مرده اند. دولت قزاقستان این واقعه را «فاجعه ای طبیعی» خواند. تعداد این گونه ی جانوری که عمدتا در دشت یا استپ های قزاقستان، روسیه، ترکمنستان و ازبکستان زندگی می کند از حدود یک میلیون راس در دهه 1990 ، امروزه به حدود 50 هزار راس کاهش یافته است.


مجادله بر سر حضورالتون جان، خوانند انگلیسی در فستیوالی در مراکش
ترتیب دهندگان جشنواره ای با عنوان «موازین» درمراکش می گویند برغم مخالفت اسلام گرایان، التون جان، خواننده مشهور انگلیسی در این جشنواره، برنامه اجرا خواهد کرد. حزب عدالت و توسعه، بزرگترین حزب اسلام گرای قانونی مراکش با حضور التون جان در این جشنواره به علت همجنسگرایی او مخالفت کرده است. قرار است التون جان، چهارشنبه شب، در رباط ، پایتخت مراکش برنامه اجرا کند. ترتیب دهندگان جشنواره می گویند زندگی خصوصی شرکت کنندگان ارتباطی به آنها ندارد بلکه هنر و خلاقیت آنها مورد توجه است.


عراق شرکت هواپیمایی ملی این کشور را منحل کرد
در پی اختلاف مالی با کویت، دولت عراق شرکت هواپیمایی ملی این کشور را منحل کرد. وزارت راه و ترابری عراق، بدون آنکه روشن کند که شرکت جدیدی تاسیس خواهد شد یا نه، این خبر را اعلام کرد. کویت می گوید شرکت هواپیمایی ملی عراق یک میلیارد و 200 میلیون دلار در ارتباط با ضبط اموال شرکت هواپیمایی کویت در زمان اشغال این کشور توسط صدام حسین، بدهکار است.


علی لاریجانی باردیگر به ریاست مجلس شورای اسلامی انتخاب شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 214 رای، علی لاریجانی را بار دیگر به ریاست مجلس انتخاب کردند. دو نامزد فراکسیون اصولگرایان، محمد حسن ابوترابی فرد و شهاب الدین صدر به عنوان نایب رئیس اول و دوم انتخاب شدند. محمد رضا باهنر، سخنگوی فراکسیون اصولگریان مجلس و نایب رئیس دوم قبلی، نتوانسته بود حمایت این فراکسیون را بدست آورد و خود را نامزد نکرده بود. مسعود پزشکیان نتوانست به هیات رئیسه راه یابد. او مورد حمایت فراکسیون اقلیت بود.


حسن نصرالله: در صورت محاصره بنادر لبنان، نیروی دریایی اسرائیل را نابود می کنیم
شیخ حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، اسرائیل را تهدید کرد که در صورت حمله به لبنان یا محاصره سواحل و بنادر این کشور، همه کشتی های نظامی، غیر نظامی و تجاری اسرائیل هدف موشک های حزب الله قرار خواهند گرفت. شیخ حسن نصرالله سه شنبه شب در دهمین سالگرد خروج نیروهای اسرائیل از لبنان، گزارش های مربوط به دریافت موشک های اسکاد از سوریه را رد کرد و گفت که اسرائیل برای دریافت 250 میلیون دلار کمک از آمریکا، این اتهام را می زند.


بانک جهانی یک میلیارد دلار به قزاقستان وام می دهد
بانک جهانی با دادن یک میلیارد دلار وام به قزاقستان موافقت کرد. به گفته مدیر امور آسیای میانه این بانک، موافقت با دادن این وام، بیانگر اعتماد بانک جهانی به سیاست ها و مسیر اصلاحات اقتصادی در قزاقستان است. دولت قراقستان رشد ناخالص داخلی را برای سال جاری بین یک ونیم تا دو درصد پیش بینی کرده است.


احمدی نژاد: روسیه تامل بیشتری کند
محمود احمدی نژاد روسیه را تهدید کرد که باید در اتخاذ مواضع در قبال ایران «تامل بیشتری» کند. آقای احمدی نژاد در کرمان، خطاب به دیمیتری مدودیف، رئیس جمهوری روسیه گفت که برای جمهوری اسلامی، توضیح رفتار روسیه مشکل شده است. او افزود که به رهبران روسیه، توصیه می کند اجازه ندهند كه ملت ايران این کشور را در صف دشمنان تاريخی خود به حساب بياورند. محمود احمدی نژاد خطاب به باراک اوباما، نیز گفت که بهتر است فرصت موجود را از دست ندهد. روسیه از پیش نویس قطعنامه تشدید تحریم های ایران در شورای امنیت سازمان ملل حمایت کرده است. وزیر خارجه آمریکا نیز توافق نامه اخیر ایران با ترکیه و برزیل را دارای نواقص توصیف کرده است.


کلینتون: جامعه جهانی بايد برای پايان دادن به اعمال تحريک آميز ِ کره شمالی اقدام کند
 هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا، کره شمالی را به اَعمال تحريک آميز، متهم کرد و خواستار اقدام جامعه جهانی در اين زمينه شد. وزير خارجه آمريکا برای اعلام همبستگی با کره جنوبی امروز صبح از چين به سئول، پايتخت اين کشور، رفت. خانم کلينتون گفت: اقدام کره شمالی درغرق کردن يک ناو کره جنوبی با اژدر، نياز به واکنش مناسب دارد و آمريکا با کره جنوبی و اعضای شورای امنيت سازمان ملل، مشورت خواهد کرد. چين در واکنش گفته است که گفتگو را بر تقابل ترجيح می دهد.  کره شمالی غرق کردن کشتی کره جنوبی را انکار می کند.


بررسی پیشنهاد خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای در کنفرانس ان پی تی
بنا بر گزارش ها قرار است در کنفرانس بررسی پیمان منع گسترش سلاح هسته ای ( ان پی تی ) در سازمان ملل متحد ،از کشورهای خاورمیانه خواسته شود تا برای بررسی پیشنهاد خاورمیانه ی عاری از سلاح هسته ای گرد هم آیند.بنا بر گفته ی دیپلمات ها بر اساس این پیشنهاد، ایران و اسراییل جزء کشورهایی خواهند بود که از آنها خواسته خواهد شد تا در سال ۲۰۱۲ مذاکراتی را در این زمینه انجام دهند.پیش نویس این طرح که از سوی لیبران کاباکتولان از فیلیپین و رییس کنفرانس بررسی پیمان ان پی تی ارائه شد ه است، قرار است در روز های آینده در این کنفرانس یکماهه، به بحث گذاشته شود.بنا بر قوانین این کنفرانس، اعلامیه نهایی در اینباره باید از سوی تمام کشورهای امضا کننده ی ان پی تی، مورد موافقت قرار گیرد.


در پی تشدید بحران بین دو کره، هیلاری کلینتون وارد سئول شد
در حالیکه در روزهای اخیر، بحران بین دو کره، تشدید شده است، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه ی آمریکا وارد سئول، پایتخت کره جنوبی شد. خانم کلینتون قرار است در طول اقامت چند ساعته اش در سئول، با مقام های کره جنوبی درباره ی واکنش های احتمالی جامعه ی بین المللی به بحران بین دو کره گفت و گو کند. وزیر خارجه آمریکا پس از مذاکرات طولانی با مقام های چینی در پکن به کره جنوبی رفته است. وی از مقام های چینی خواسته بود در مقابل کره شمالی موضع گیری کنند.در آخرین تحولات، کره شمالی هرگونه رابطه با کره جنوبی را قطع کرده است. تنش بين دو کره هفته گذشته پس از مقصر شناخته شدن کره شمالی در ارتباط با غرق شدن کشتی جنگی کره جنوبی بالا گرفت. به گفته مقامات کره جنوبی کشتی نيروی دريايی آن کشور در ماه مارس به وسيله اژدر کره شمالی غرق شده ‌است. در جريان اين حادثه ۴۶ ملوان کشته شدند. کره جنوبی گفته است این پرونده را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع می دهد.


تصویب تحریم‌ یکجانبه علیه ایران توسط کنگره آمریکا به تعویق افتاد
کریس داد، رئیس کمیته بانکداری سنا، و هوارد برمن رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان اعلام کردند، کنگره تا مشخص شدن نتیجه مذاکرات برای تحریم ایران در شورای امنیت، رای‌گیری نهایی برای تحریم یکجانبه آمریکا را تا آخر ماه ژوئن به تعویق می‌اندازد.این دو قانونگذار کنگره آمریکا که مسئول کمیته تدوین طرح نهایی تحریم ایران در کنگره هستند در بیانیه مشترکی تاکید کردند که کنگره همچنان به تحریم موثر ایران متعهد خواهد ماند. کریس داد و هوارد برمن ‌می‌افزایند: «ما به تصویب تحریم‌های شدید ایالات متحده علیه ایران در آخر ماه ژوئن همچنان متعهد هستیم». این بیانیه در حالی صادر شده است که دولت باراک اوباما، از کنگره خواسته بود، تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را به تعویق بیندازد.


ریش سفیدان قبایل در پاکستان، ۲۵ خانواده ی ستیزه جویان را از خانه هایشان بیرون راندند
مقام های پاکستانی می گویند، جرگه ی قبایل در دره ی سوات، ۲۵ خانواده ی مظنون به همکاری با ستیزه جویان را در روز ۲۱ ماه مه ( ۳۱ اردیبهشت ماه) از منازلشان در این منطقه اخراج کرده اند.این ریش سفیدان تا ۲۰ ماه مه به ستیزه جویان فرصت داده بودند تا تسلیم شوند و در غیر اینصورت، خانواده هایشان را که گروهی حدود ۱۲۵ نفر هستند – از منازلشان بیرون خواهد راند.خانواده های این افراد در یک اردوگاه پناهندگان افغان پناه داده شده اند.پس از آنکه در سال گذشته عملیات گسترده ای علیه ستیزه جویان در این منطقه انجام شد، بنا به گفته ی مقام های پاکستان ، بسیاری از ستیزه جویان، با مردم عادی آمیخته و به زندگی در این منطقه ادامه می دهند.


سی نفر در پی درگیری ها در پایتخت جاماییکا کشته شدند
بر اساس گزارش ها، پلیس جاماییکا در روزهای گذشته در کینگستون، پایتخت این کشور با طرفداران یک متهم به قاچاق عمده مواد مخدر، درگیر شده است.بنا بر اعلام مقام های جاماییکا، دستکم سی نفر بر اثر خشونت ها کشته شده اند. گفته می شود بیشتر کشته شدگان، از میان مردم عادی هستند. بروس گلدینگ، نخست وزیر جاماییکا در همین راستا، در برخی مناطق پایتخت، اعلام وضعیت اضطراری کرده است. تنش در جاماییکا پس از آن تشدید شد که نخست وزیر اعلام کرد، کریستوفر دودوس کُک را به آمریکا تحویل خواهد داد. وی متهم به قاچاق کوکائین و اسلحه است.


کره شمالی تمام روابط خود با کره جنوبی را قطع کرد
در پی تشدید بحران بین دو کره، کره شمالی روز سه شنبه اعلام کرد که تمام روابط خود را با کره جنوبی قطع کرده است. آژانس خبری کره شمالی با اعلام این خبر افزوده است پیونگ یانگ همچنین اعلام کرده است که تمام کارکنان کره جنوبی را در پروژه مشترک پارک صنعتی «کای سانگ» اخراج خواهد کرد.فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره این اقدام کره شمالی گفته است که این تصمیمی " عجیب" است که در مغایرت با منافع پیونگ یانگ عمل خواهد کرد. تنش بين دو کره هفته گذشته پس از مقصر شناخته شدن کره شمالی در ارتباط با غرق شدن کشتی جنگی کره جنوبی بالا گرفت. به گفته مقامات کره جنوبی کشتی نيروی دريايی آن کشور در ماه مارس به وسيله اژدر کره شمالی غرق شده ‌است. در جريان اين حادثه ۴۶ ملوان کشته شدند. کره جنوبی گفته است این پرونده را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع می دهد.


نخست وزير بريتانيا هدف دولت خود را تحريم ايران دانست
ديويد كامرون، نخست‌ وزير بريتانيا گفت ايران آشكارا به دنبال بمب اتم است  و به همين دليل  خواستار افزايش فشار بر ايران است.ديويد كامرون كه روز سه‌شنبه براى نمايندگان  مجلس عوام سخن مى‌‌گفت، اظهار داشت وى با نيكولا ساركوزى، رئيس جمهورى‌ فرانسه و آنگلا مركل، صدر اعظم آلمان، براى اعمال دور تازه تحريم‌‌هاى شوراى امنيت و اتحاديه اروپا عليه ايران رايزنى كرده است.ديويد كامرون، نخست وزير محافظه‌كار بريتانيا گفت: «همه نشانه‌ها به يك سو دلالت دارد و آن اينكه ايران قصد ساخت جنگ‌افزارهاى هسته‌اى دارد.»روز سه‌شنبه آنگلا مركل، صدر اعظم آلمان، نيز بار ديگر نگرانى‌هاى خود را درباره برنامه ‌هسته‌اى ايران تكرار كرد. 


ميرحسين موسوى و زهرا رهنورد با اعضاى سازمان جوانان و دانشجويان حزب اعتماد ملى ديدار كردند
جمعى از اعضاى سازمان جوانان و دانشجويان حزب اعتماد ملى روز سه شنبه با زهرا رهنورد و ميرحسين موسوى ديدار كردند.به گزارش سايت« كلمه » وابسته به اصلاح طلبان ،زهرا رهنورد در اين ديدار مطالبات پس از انتخابات رياست جمهورى را از بطن شعارهاى اصلى انقلاب اسلامى يعنى استقلال، آزادى و جمهورى اسلامى دانست.خانم رهنورد گفت آرمان آزادى بدون حضور نيمى از جمعيت يعنى بدون زنان تحقق پذير نخواهد بود. 


در پى اعتصاب غذا، جان مجيد توكلى در معرض خطر قرار گرفته است
مجيد توكلى ، دانشجوى معترض كه از صبح روز يكشنبه به سلول انفرادى منتقل شده است، در اعتراض به اين تصميم  دست به اعتصاب غذا زده كه با توجه به ابتلاى او به بيمارى ريوى  وضعيت سلامتى اش به شدت نگران كننده شده است.على توكلى، برادر اين عضو شوراى مركزى دفتر تحكيم وحدت در گفت‌وگو با راديو فردا از دليل انتقال دوباره مجيد توكلى به سلول انفرادى اظهار بى اطلاعى كرد و افزود زمان آغاز اعتصاب غدا هيچ تماسى با برادرش نداشته است.مجيد توكلى در پايان هفته گذشته نامه اى تفصيلى پيرامون وضعيت كنونى ايران نوشت كه باعث واكنش شديد ماموران امنيتى شده است. به گزارش سحام نيوز، ماموران وزارت پس از اطلاع از نوشته شدن اين نامه ، مجيد توكلى را تهديد به قتل كرده اند. مجيد توكلى عضو انجمن اسلامى دانشگاه اميركبير از ۱۶ آذر ماه گذشته ، پس از سخنرانى در دانشگاه اميركبير به مناسبت روز دانشجو، بازداشت و به زندان اوين منتقل شد. 

 


تمام حقوق بر اساس قانون کپی‌رایت برای رادیو فردا محفوظ است.



__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ