کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ خرداد ۶, پنجشنبه

[farsibooks] Fwd: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/05/27 07:20:08 ب.ظ

 


---------- Forwarded message ----------
From: <radiofarda@list.radiofarda.com>
Date: 2010/5/27
Subject: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/05/27 07:20:08 ب.ظ



خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
2010/05/27 07:20:31 ب.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:

mizeghermaz.com
سرخط‌ خبرها

شیرین عبادی از سازمان ملل خواست به وضعیت مجید توکلی در زندان رسیدگی کند
شیرین عبادی، مدافع حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل، در نامه‌ای به دو گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار رسیدگی به وضعیت مجید توکلی در زندان اوین، شده است. به گفته خانواده مجید توکلی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه امیر کبیر، او از روز یکشنبه در اعتراض به انتقالش به سلول انفرادی دست به اعتصاب زده است.مجید توکلی، در روز 16 آذر سال گذشته، بازداشت و به هشت سال و نیم زندان محکوم شده است.


فیلم «کپی برابر اصل» عباس کیارستمی در ایران اکران عمومی نخواهد شد
به گزارش رسانه های ایران بنقل از جواد شَمَقدری، معاون وزارت ارشاد جمهوری اسلامی ، این وزارت خانه، مجوز اکران عمومی فیلم «کپی برابر اصل» عباس کیارستمی را صادر نخواهد کرد. معاون وزارت ارشاد، علت این تصمیم را پوشش نامناسب ژولیت پینوش، بازیگر زن ِفیلم وآمریکایی بودن شرکت توزیع آن ذکر کرده وگفته است که فیلم در برخی محافل خصوصی و دانشگاهی نمایش داده می شود. فیلم «کپی برابر اصل» عباس کیارستمی در جشنواره امسال کن، به نمایش در آمد و جایزه بهترین بازیگر زن به ژولیت پینوش داده شد. ژولیت پینوش هنگام دریافت جایزه، عکسی از جعفر پناهی، فیلمساز ایرانی را در دست داشت و خواستار آزادی او از زندان اوین شده بود.


لاروف: مسکو بطور مشروط از توافق ایران با ترکیه و برزیل استقبال می کند
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو از توافق ایران با ترکیه و برزیل استقبال می کند، مشروط به اینکه ایران بطور کامل به تعهداتش عمل کند. او افزود: اگر این توافق نامه بطور کامل اجرا شود، می تواند پیش شرط های مهمی را نه تنها برای حل ِ مشکل سوخت هسته ای راکتور تهران بلکه برای فراهم کردن زمینه از سرگیری مذاکرات، فراهم کند. آقای لاورف همچنین گفت که پاسخ ایران به سال ها تلاش مسکو برای حل مسئله هسته ای ایران «رضایت پخش» نبوده است.


عزت اله ضرغامی: فرستادن پارازیت سبب مقابله به مثل ماهواره ها شده است
عزت الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، می گوید: برای سالگرد انتخابات، فیلمی «مستند» ساخته شده تا آنچه را که او جریان فتنه خوانده، تشریح کند. به گزارش خبرگزاری ایلنا،عزت‌الله ضرغامی در پنجمين كنگره جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامی همچنین گفته است که سیاست فرستادن پارازیت برروی ماهواره های خارجی، سبب مقابله به مثل آنها و قطع كانال‌های ماهواره ای جمهوی اسلامی مانند شبکه العالم، شده است. آقای ضرغامی درباره آزادی جعفر پناهی نیز گفته است که كاش او 10 روز زودتر يا ديرتراز جشنواره کن، آزاد می شد تا تصور نشود كه آزادی او تحت تاثير آن جشنواره بوده است.


فیس بوک از اطلاعات شخصی کاربران بیشتر مراقبت می کند
فیس بوک، محبوب ترین شبکه اجتماعی اینترنتی اعلام کرده است که برای حفظ اطلاعات شخصی کاربران خود مقررات سخت تری را به اجرا می گذارد. این شبکه اینترنتی نزدیک به 500 میلیون عضو دارد. در ماه های اخیر در مورد امکان سوء استفاده ی شرکت های بازاریابی ، باندها و افراد تبه کار و سازمان های امنیتی از اطلاعات شخصی کاربران فیس بوک، ابراز نگرانی شده است.


عمرالبشیر باردیگر بعنوان رئیس جمهوری سودان سوگند یاد کرد
مراسم تحلیف عمر البشیر بعنوان رئیس جمهوری سودان برگزارشد. عمر البشیر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور با 68 درصد آراء برنده اعلام شد، در حالیکه احزاب مخالف، انتخابات را تحریم کرده بودند. دادگاه کیفری بین المللی حکمی برای بازداشت عمر البشر به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در دارفور صادر کرده است. سازمان عفو بین الملل از رهبران کشورها خواسته بوده در مراسم سوگند البشیر شرکت نکنند.


وزیر خارجه روسیه انتقاد حمدی نژاد از این کشور را «حرف های احساساتی» خواند
سرگئی لاورف، وزیر خارجه روسیه، روز پنج شنبه، انتقاد محمود احمدی نژاد از این کشور را «حرف هایی احساساتی» خواند. او همچنین گفت: مسکو بر پایه منافع ملی خود و مسئولیت هایش بعنوان یک قدرت جهانی عمل می کند. مشاور ارشد کاخ کرملین نیز روزچهارشنبه، در واکنش به سخنان محمود احمدی نژاد، آن را «عوام فریبی سیاسی» خوانده بود. محمود احمدی نژاد در کرمان گفته بود که روسیه باید در اتخاذ مواضعش در ارتباط با برنامه هسته ای ایران، تامل کند و گرنه خود را در ردیف دشمنان قدیمی ایران قرار می دهد.


نخست وزیر ترکیه برای اولین بار به برزیل سفر کرد
 رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در آغاز سفرش به آمریکای لاتین در برزیل به سر می بَرد. آقای اردوغان امروز با رئیس جمهوری برزیل دیدار می کند و روز جمعه در کنفرانس سازمان ملل برای تفاهم فرهنگی میان کشورها، شرکت خواهد کرد. این اولین دیدار رسمی نخست وزیری از ترکیه از برزیل است. آقای اردوغان در نشستی با صاحبان صنایع و بازرگانان برزیل گفت که همکاری دو کشور، از جمله درباره برنامه هسته ای ایران ، فضای مناسبی برای رشد روابط اقتصادی دو کشور بوجود آورده است. او مداخله مستقیم در مسئله هسته ای ایران را نشانه شجاعت دو کشور برای حل موضوعی که سبب نگرانی بین المللی شده است، توصیف کرد. نخست وزیر ترکیه از برزیل به آرژانتین و شیلی می رود.


رئيس جمهوری برزيل در ارتباط با ایران به اوباما نامه نوشت
رئيس جمهوری برزيل نامه ای به رهبران آمريکا، روسيه، فرانسه و مکزيک نوشته و در آن توافق رسيده با ايران را با اهميت خوانده است. لوئيس لولا دا سيلوا، توافق نامه ی ايران با ترکيه و برزيل را برای مبادله اورانيوم غنی شده با سوخت هسته ای، بيانگر خواست جمهوری اسلامی برای مذاکره درباره برنامه هسته ايش دانسته و افزوده است که برزيل می خواهد «دری که با اين توافق گشوده شده ، بسته نشود.»وزير خارجه آمريکا گفته است اين توافق نامه دارای نواقصی است.


دولت بریتانیا تعداد کلاهک های هسته ای اش را فاش کرد
دولت بریتانیا روز چهارشنبه اعلام کرد، ۲۲۵ کلاهک هسته ای در اختیار دارد. این اقدام که در مقابل مجلس عوام بریتانیا صورت گرفت، پس از آن انجام شد که دولت آمریکا اعلام کرد بیش از پنج هزار کلاهک هسته ای و چندین هزار کلاهک بی مصرف دارد که قرار است آنها را منهدم کند.بنا بر گزارش ها این اقدام دولت ها در راستای تلاش واشنگتن و متحدانش برای جلوگیری از گسترش سلاح های هسته ای صورت می گیرد.کشورهایی که سلاح هسته ای در اختیار ندارند، مدتها بود که از این کشورهای می خواستند با شفافیت درباره ی میزان سلاح هسته ای ِ در اختیارشان، خبر رسانی کنند.


روسیه متخصص برای تحقیق درباره ناو جنگی غرق شده کره جنوبی به سئول می فرستد
کاخ کرملین اعلام کرد، قرار است گروهی متخصص را برای تحقیق درباره ی نتایج به دست آمده درباره ی ناو جنگی غرق شده ی کره جنوبی، به این کشور اعزام کند.گروه تحقیق بین المللی اعلام کرده است که در این رخداد کره شمالی مقصر بوده است. غرق این ناو جنگی به کشته شدن ۴۶ نفر از خدمه ی آن انجامید. کره شمالی، می گوید کره جنوبی، شواهد این رخداد را دستکاری کرده است.دربیانیه ای که کاخ کرملین در این زمینه منتشر کرده، به نقل از دمیتری مدودیف آمده است که مشخص شدن ِ دلیل اصلی این حادثه و همچنین اعلام دقیق مسببان آن، امری ضروری و با اهمیت است.از زمان مقصر شناخته شدن پیونگ یانگ در ماجرای غرق این ناو، روابط بین دو کره تا حدی پر تنش شد، که روز گذشته پیونگ یانگ همه ی روابط خود با سئول را قطع کرد.


رییس جمهو رگرجستان نسبت به ادامه روند تهدید " نیروهای خارجی" هشدار داد
اولین مراسم رژه ی ارتش گرجستان، پس از جنگ با روسیه در تابستان سال ۲۰۰۸ میلادی با حضور میخاییل ساکاشویلی رییس جمهور آن کشور برگزار شد. ساکاشویلی در این مراسم اعلام کرد که تهدید " نیروهای خارجی" همچنان ادامه دارد.وی سپس یک مکان یادبود سربازان گرجی ای را که از زمان استقلال کشته شده اند افتتاح کرد و گفت، همه باید آماده کشته شدن برای کشورشان باشند.از تابستان دو سال پیش و وقوع درگیری بین تفلیس و مسکو و همچنین جدایی ِ بخش هایی از خاک گرجستان، تنش بین روسیه و این کشور همچنان ادامه دارد.


سازمان عفو بین الملل خواستار پیوستن چین، روسیه و آمریکا به دادگاه بین المللی کیفری شد
سازمان عفو بین الملل از روسیه، چین و آمریکا خواسته است تا به دادگاه بین المللی کیفری بپیوندند. این دادگاه تنها نهاد مستقل قضایی است که به اتهامات نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی رسیدگی می کند.درگزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در سراسر جهان که توسط عفو بین الملل منتشر شده است، همچنین از هند، اندونزی، عربستان سعودی و ترکیه خواسته شده است به این دادگاه بپیوندند.عفو بین الملل می گوید سال ۲۰۰۹ میلادی، به دلیل صدور حکم پیگرد قانونی برای عمرالبشیر، رییس جمهور سودان، سالی مهم تلقی می شود. اما بنا بر گفته ی کلادیو کوردونه رییس موقت این نهاد حقوق بشری، در اکثر موارد عدالت، پنهان می ماند چرا که معمولا دولت ها خود را فراتر از قانون تلقی می کنند و یا از متحدان سیاسی خود محافظت می کنند و آنها را برای محاکمه به دادگاه تحویل نمی دهند.


رهبران اسراییلی و فلسطینی قرار است برای مذاکرات جداگانه با رییس جمهور آمریکا به واشنگتن بروند
کاخ سفید اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل قرار است هفته ی آینده برای انجام مذاکرات با باراک اوباما، به واشنگتن برود. رام امانوئل رییس دفتر کاخ سفید، در اینباره به خبرنگاران گفت، محور مذاکرات طرفین در واشنگتن، مباحث امنیتی و همچنین روند صلح خاورمیانه خواهد بود. کاخ سفید در اعلامیه ای جداگانه افزوده است محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز قرار است در آینده ی نزدیک به واشنگتن سفر کند.


بر اثر انفجار یک خودرو در روسیه دستکم پنج نفر کشته شدند
به گفتۀ مقامات محلى در جنوب روسيه بر اثر انفجار مواد منفجره اى كه داخل يك خودرو جاسازى شده بود در شهر استاوروپول ، روز چهارشنبه دستكم پنج نفر كشته و حدود چهل تن زخمى شدند. خبرگزاری روسیه به نقل از آگاهان می گوید، در این انفجار از دویست گرم ماده منفجره ی تی ان تی استفاده شده است.هنوز هیچ گروهی مسوولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.بنا بر گزارش ها این انفجار در مقابل یک مرکز فرهنگی و اندکی پیش از شروع برنامه ی رقص یک گروه چچنی رخ داده است.استاوروپول ، که در مجاورت جمهوری های پرتنش و مسلمان نشین شمال قفقاز است، بنا بر گزارش ها پیشتر نیز مورد حمله اسلامگرایان افراطی قرار گرفته بود اما چند سالی بود که آرام مانده بود.


جبهه مشارکت بازگشت دبیر کل این حزب به زندان را شکست پروژه سرکوب و قلع و قمع منتقدان خواند
جبهه مشارکت ایران اسلامی، در اطلاعیه ای نسبت به بازگرداندن محسن میردامادی، دبیر کل این حزب به زندان اوین اعتراض کرد. بنا بر گزارش نوروز، پایگاه خبررسانی این حزب اصلاح طلب، در این اطلاعیه آمده است « این کار نیروهای امنیتی-نظامی را باید به مثابه اعلام رسمی شکست پروژه سرکوب و قلع و قمع هر صدای منتقد به ویژه اصلاح طلبان سرافراز تلقی کرد.» جبهه مشارکت همچنین در این اطلاعیه، به حضور نیروهای نظامی امنیتی در قوه قضاییه اشاره کرده و از رییس قوه قضاییه خواسته است به حیثیت صنفی این قوه حساسیت داشته باشند و نسبت به دخالتهای غیر قانونی واکنش نشان دهد. این حزب سیاسی در پایان اطلاعیه ی خود پیام بازگرداندن محسن میردامادی را زنده بودن اصلاحات و جنبش سبز دانسته و می گوید که این جنبش توانمندتر از قبل پیش می رود.


موسوی از سیاست داخلی و خارجی دولت فعلی انتقاد کرد
به گزارش کلمه، مير حسين موسوی نخست وزیر سابق ایران، در ديدار با جمعی از اعضای شورای مرکزی سازمان جوانان و دانشگاهيان حزب اعتمادملی تصريح کرده است : «امروز خرافات در خدمت يک فساد سازمان يافته سياسی و اقتصادی قرار گرفته است.» ميرحسين موسوی مقامات دولت دهم را متهم کرده است که با «اقتصاد صدقه‌ای و اقدامات باری به هرجهت» اغتشاشات عظيمی را در تنظيم رويه‌های عقلانی ايجاد کرده‌اند.این نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری همچنین در بخش دیگری از سخنانش، از سیاست خارجی دولت فعلی به شدت انتقاد کرده است. میرحسین موسوی در این دیدار از نقش مهدی کروبی، یکی دیگر از رهبران مخالفان دولت درایران، در تحولات پس از انتخابات تمجید کرده است.


آیت الله موسوی اردبیلی نسبت به تحریف سخنان آیت الله خمینی هشدار داد
آیت الله موسوی اردبیلی در دیدار با مسوول و كاركنان موسسه تنظیم و نشر آثار آیت الله خمینی گفت: نباید اجازه داد برخی افراد مطالب خلاف واقع را به آیت الله خمینی نسبت دهند.به گزارش ایلنا خبرگزاری کار ایران،آیت‌الله موسوی اردبیلی گفت گرچه از ناحیه بعضی از افرادی كه هیچ ارتباطی با آیت الله خمینی نداشتند، امروزه مطالبی به وی نسبت داده می‌شود با این حال باید از دست كاری‌های سلیقه‌ای در آثار ایشان جلوگیری شود. 


تعدادی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در سالگرد کشته شدن «کیانوش آسا» سیاهپوش می شوند
تعدادى از دانشجويان دانشگاه علم وصنعت در بيانيه اى اعلام كردند، روز ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ به ياد كيانوش آسا كه در جريان نا آرامى هاى پس از انتخابات رياست جمهورى كشته شد لباس سياه به تن مى كنند.در اين بيانيه همچنين آمده است كه اين دانشجويان روز ۱۱ خرداد راس ساعت ۱۲ در برابر دانشكده مهندسى شيمى گرد هم مى‌آيند و با حركت به سمت پارك شهيد آسا، زندگی کیانوش‌ها را فریاد می‌زنند.بنا بر گزارش سایت کلمه وابسته به اصلاح طلبان ، در بیانیۀ این دانشجویان همچنین آمده که روز ۲۲ خرداد، با حضور در خیابان‌ها ، بار دیگر وفاداری خود را نسبت به آرمان شهدای جنبش سبز در سرتاسر کشور اعلام می‌کنند. 


سفیر ایران در روسیه حمایت مسکو از دور جدید تحریم ها را تعجب آمیز خواند
سفیر ایران در روسیه با بیان اینکه روسیه مبتکر طرح مبادله اورانیوم در نشست وین بود، از حمایت این کشور در قبال پیش نویس قطعنامۀ جدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ابراز تعجب کرد و گفت: روسیه در حقیقت شریک موفقیت بیانیه سه جانبه ایران – برزیل – ترکیه است.به گزارش ایسنا خبرگزاری دانشجویان ایران ، سید محمود رضا سجادی افزود: اگر شورای امنیت سازمان ملل متحد بخواهد هوشمندانه رفتار کند باید از بیانیه تهران حداکثر استفاده را بکند.محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی نیز روز چهارشنبه ، روسیه را تهدید کرد که باید در اتخاذ مواضع در قبال ایران «تامل بیشتری» کند. به دنبال این سخنان ، سرگئی پریخُودکو مشاور ارشد کاخ کرملین اظهار نظر آقای احمدی نژاد را «عوام فریبی سیاسی» خواند.  


صربستان اعلام کرد به جستجوبرای یافتن « راتکوملادیچ» مظنون جنایات جنگی ادامه می دهد
نخست وزیر صربستان گفت بلگراد به جستجو برای یافتن «راتکو ملادیچ Ratko Mladic» مظنون به جنایات جنگی ، حتی در صورت اعلام رسمی کشته شدنش ادامه می دهد.این در حالی ست که روزسه شنبه یک روزنامه در صربستان گزارش داد وکیل خانوادۀ «ملادیچ» قصد دارد حرکتی را آغاز کند که بر اساس آن با توجه به عدم سلامت جسمی آقای «ملادیچ» و چند سال بی خبری، مرگ وی به طور رسمی از طریق محاکم قضایی اعلام شود.«راتكو ملاديچ » فرماندۀ ارتش صربهاى بوسنى در جريان جنگ سال هاى ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ در اين مقام باقى بود تا هنگامى كه در سال ۱۹۹۵ از طرف دادگاه جنايات جنگى سازمان ملل به اتهام نسل كشى تحت تعقيب قرار گرفت. 

 


تمام حقوق بر اساس قانون کپی‌رایت برای رادیو فردا محفوظ است.



__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ