کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۸, سه‌شنبه

[farsibooks] Fwd: Best of Balatarin for 05/18/2010

 


http://us1.campaign-archive1.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=8b85d7da31&e=457d8de126


---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin <balatarin@sabznameh.com>
Date: 2010/5/17
Subject: Best of Balatarin for 05/18/2010


Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




ایران پذیرفت که 1200 كيلوگرم اورانيوم 3.5 درصد بدهد و از سوي مقابل 120 كيلوگرم اورانيوم 20 درصد دريافت نماید .اين سوخت در تركيه نگهداري و زير نظر آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و ايران خواهد بود. این پیروزی غرور آفرین را به کودتاچیان و اعوان و انصارشان تبریک عرض کرده و شادباشی به مقام عظمای ولایت داریم که امسال را سال همت مضاعف نامیدند و دولت تحت امر ایشان نیز با تلاشی مضاعف یک عقب نشینی مضاعفی برایمان رقم زد .خوشا به حال ما که این همه مضاعف شدیم.
با ۳۷۷ امتیاز و ۱۳۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


تمام شد . حداقل در ظاهر تمام شد . 3.5 درصد ميدهند . همه 1200 كيلو را هم كه به خون دل مردم غني شد ميدهند . همه آن محموله نحسي را كه سالهاست به قيمت تحريم و فقر و ذلت مردم و البته لافهاي حكومت غني شده بود ، ميدهند تا بلكه دنيا لبخندي به اين حراميان بزند و دست نوازشي . همه را ميدهند تا مگر دست از سرشان بردارند كه اين حكومت بتواند در داخل كشور تاخت و تازي بكند و هر صداي مخالفي را به سكوت برساند . اين جماعت در سه جبهه نميتواند بجنگد . در جبهه اي با جهان و بر سر اتم ، در جبهه اي با نيروهاي خودي و سهم گيران داخلي و در جبهه بزرگتري با مردم . تصميم گرفتند جبهه اول را واگذارند . جبهه دوم را بخرند و سومي را سركوب كنند . اما اينان نميدانند كه يا نميخواهند بدانند كه موجي كه به راه افتاده است ، آنچنان سونامي وار در گسترش و قدرت گيري است كه ياراي مقاومتش را جهاني ندارد چه رسد به زبون ترين حكومت ديني و خرافه و تزوير . بدهيد . هر آنچه كه از شما ميخرند بدهيد . هر آنچه بر شما حكم ميكنند بدهيد اما بدانيد كه رمز بقا ، جاي ديگريست كه شمايان با آن بيگانه ايد . رمز بقاي حكومتها ، در قلوب شهروندان است . همان قلبهايي كه مملو از تنفر از شماست .
با ۳۱۳ امتیاز و ۱۸ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


احمد یزدانفر سر تیم محافظان میر حسین موسوی امشب توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد
با ۲۷۵ امتیاز و ۱۱۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


این همه شعار، داد، بیداد، فحش، آخرش چه شد؟ مجبور شدی کوتاه بیایی...چون میدانستی دنیا این بار شوخی‌ ندارد. دنیا این بار آماده است که حکومت تو را با تحریم خود فلج کند. تو هم برای چند صباح حکومت بیشتر، به طرفداران خودت خیانت کردی. مگر نمیگفتین کوتاه نمیایید؟ پس چه شد؟ مگر این قطعنامه‌ها کاغذ پاره نبود؟ پس چه شد؟ حالا از فردا زور بزن با دروغ بگو ما پیروز شدیم ولی‌ این را بدان که اگر موسوی رئیس جمهور بود، خیلی‌ راحت تر میتوانستی سر این برنامه هسته‌ای لعنتی با خارج مذاکره کنی‌ چون دولت حمایت مردمی داشت. حیف این همه هزینه ۵ ساله مملکت برای لج بازی شما.
با ۲۱۸ امتیاز و ۸ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


دوستان عزیز، همانطور که مستحضر هستید چنین به نظر میرسد که دولت کودتا آرامش اخیر مردم ایران را به اشتباه و به مفهوم شکست یا خمودگی جنبش تعبیر کرده است، و به نظر میرسد که این ماشین اهریمنی بر اساس این تعبیر اشتباه خود در شرف به راه افتادن برای به خیال خودش فتح سنگر های جدید بر علیه مردم میباشد. انعکاس این قصد شوم را میتوان در خبرهای روزهای اخیر مشاهده کرد که حاکی هستند از آغاز برنامهٔ اعدام های گسترده، دستگیری های ردهٔ بالا، تا جائی که حتی شروع به زمزمه و سنجش آبهای جامعه با خیال دستگیری و محاکمهٔ بزرگانی چون میرحسین عزیز و کروبی کرده اند. به نظر میرسد در برخورد با این حرکت ماشین اهریمن دو راه در مقابل داریم: سعی کنیم تا از چنین واقعه ای جلوگیری کنیم، یا صبر کنیم تا این اتفاق بیافتد. من شخصا مطمئن نیستم کدام راه بهتر و در نهایت بیشتر به نفع جنبش مردمی است، و یکی از دلائل نوشتن این متن هم تقاضا و دعوت از شما عزیزان است به همفکری در این زمینه که کدام گزینه را بایستی ترجیح‌ داد و تعقیب کرد. پس اجازه بدهید تا دیدگاه خودم در مورد این دو آلترناتیوی که به ذهنم میرسد را به اختصار خدمت شما عرض کنم، و سپس متن را به شما دوستان عزیز و افکار و عکس العملهای شما خواهم سپرد، باشد تا با تفکر جمعی خود بهترین و سازنده ترین راهها را برای جنبش خود بیابیم. راه اول، یعنی تلاش برای جلوگیری از چنین حرکتی از طرف رژیم، این مزیت را دارد که در راستای استراتژی پرهیز از خشونتی که جنبش مردمی تا این لحظه در پیش گرفته است میباشد. توضیح آنکه میدانیم با دستگیری بزرگانی مثل کروبی یا موسوی آتشی که در چند ماه گذشته زیر خاکستر آرام گرفته بوده به یکباره منفجر خواهد شد و به شعله های خروشان و سوزانی مبدل خواهد شد که به احتمال زیاد تا فروسوختن کامل بنای لرزان جمهوری اسلامی از پای نخواهند نشست. به همین دلیل جلوگیری از ارتکاب چنین اشتباهی از طرف رژیم امکان انفجار خشونت در جامعه را برطرف خواهد کرد، و به جنبش نیز این امکان را خواهد داد که کماکان به صورت آرام و بطئی و از طریق تغییرات زیربنائی و ساختاری در اجتماع و ضمن پرهیز از خشونت به حرکت خود به سوی تغییر روبنای سیاسی جامعه ادامه بدهد. اما راه دوم، یعنی صبر کردن و باز گذاشتن درها برای ورود رژیم به این مخمصه، به همان دلائلی که در بالا عرض شد، این مزیت را دارد که سرعت و شتاب جنبش را بسیار بیشتر خواهد کرد، و چه بسا موفق شود در عرض مدت کوتاهی با برانگیختن موج شدید مردمی به سرنگونی دولت کودتا و شاید حتی تغییرات عمده تری در آرایش سیاسی کشور بیانجامد. این انتخاب از یکطرف نیازمند برنامه ریزی و تلاش ذهنی و استراتژیکی بسیار کمتر و ساده تر از روش اول میباشد، و از طرف دیگر همانطور که عرض شد میتواند جنبش را با سرعت بسیار بیشتری به اهداف عمده ای برساند. البته بحثهای بسیاری در جزئیات این دو انتخاب میشود انجام داد، و یا شاید بتوان گزینه های دیگری نیز به این دو اضافه کرد که در حال حاضر به ذهن من نرسیده است. در هر صورت اجازه بدهید این متن را فعلا متوقف کنم، و پرداختن به جزئیات بیشتر را به متنهای آینده موکول کنیم. با تشکر.
با ۲۰۴ امتیاز و ۸۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


کلمه: جمعی از اقشار مختلف جامعه از جمله فرهنگیان، پزشکان و پرستاران و خانواده های شهدا با دبیرکل حزب اعتماد ملی دیدار و گفتگو کردند. به گزارش سحام نیوز ، در ابتدای این دیدار افرادی به نمایندگانی از قشر و صنف اجتماعی خویش، ضمن انتقاد و ابراز نگرانی از وضعیت کنونی کشور، سوالاتی را مطرح نمودند. حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی ضمن خوش آمد گویی، فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را به عموم مسلمانان جهان علی الخصوص شیعیان و ایرانیان عزیز تسلیت گفته و سپس ضمن ایراد صحبتهایی کوتاه، به پاسخ گویی سوالات میهمانان پرداختند. دلیل ایثارگری های اوایل انقلاب حفظ اسلامیت و جمهوریت بود دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: ۳۱ سال پیش حرکتی با رهبری حضرت امام (ره) صورت گرفت که در نهایت منجر به انقلاب عظیم و بی سابقه ای گردید. این حرکت سیاسی و انقلاب عظیم، فراز و نشیب های بسیاری داشت و البته سرافرازی آن متعلق به مردم بوده و هست، چرا که مردم عزیز قبل و بعد از پیروزی انقلاب ضمن همراهی همه جانبه در عرصه های مختلف انقلاب، سختی ها و ناملایمات زیادی را متحمل شدند. هشت سال دفاع مقدس در برابر دیکتاتوری صدام که با حمایت های ابرقدرتها می تازید، دست و پنجه نرم کردن با تحریم های مختلف، ترورهای وسیع و گسترده از جمله انفجار دفتر نخست وزیری و موارد بسیاری که مردم بزرگوار ایران با شجاعت و جانفشانی در مقابل آنها ایستادگی کردند و سرافرازی را برای خود به ارمغان آوردند. و دلیل تمام این ایثارگری ها و جانفشانی ها، همانا عشق به اسلام و میهن و کشور بود که در دو کلمه ی بامثمای اسلامیت و جمهوریت توسط خود مردم متبلور شده است .
با ۱۸۹ امتیاز و ۴۷ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


در صورت دستگیری هریک از سران سبز، وعده همیشگی: انقلاب تا آزادی
با ۱۶۸ امتیاز و ۱۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


نظام مبتنی بر آرای مردمی ما چنان است که مردم با آرای خویش، نمایندگانی را انتخاب می کنند تا از طریق مجلس خبرگان، بر عملکرد رهبری نظارت کنند، نمایندگانی را انتخاب می کنند تا از طریق مجلس، ضمن تدوین قوانین کشور، بر حسن عملکرد دولت منتخبی خود نیز نظارت دائمی داشته باشند و به همین ترتیب در انتخاب مستقیم و غیر مستقیم و نظارت بر عملکرد سایر مسوولین نظام در رده های مختلف نقش بی چون و چرای خود را ایفاء می نمایند و اینچنین است که کالبد جمهوری اسلامی با دمیده شدن روح مردم خویش (نقش آرای ملت) جان گرفته و معنا می یابد. ولیکن بدلیل آنکه عده ای جهت بقاء خویش در قدرت اجرایی کشور در جهت حذف جمهوریت و نقش ملت هستند، متاسفانه ما و شما اکنون شاهد انحراف قطار جمهوری اسلامی از مسیر اصلی خود هستیم!.....
با ۱۵۸ امتیاز و ۱۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


پس از تهدیدهای مکرر مقامهای امنیتی کودتا و امضاء نامه از سوی نمایندگان مجلس برای دستگیری مهندس موسوی و نیز تلاش ناگهانی رژیم برای فرو نشاندن هر چند کوتاه مدت مناقشات هسته ای با جامعه بین المللی ، و نهایتا دستگیری سر تیم محافظان مهندس موسوی خبر از تحرکهای خطرناک و اقدامهای جدید و جدی عوامل امنیتی در برابر رهبران جنبش سبز و مردم ایران دارد. ار هم اکنون با توجه به آغاز روزهای سرنوشت ساز خرداد و احتمال هر گونه اقدام خصمانه رژیم ، همه با هم بایدهوشیار باشیم و به تشکیل هسته های ارتباط و مقاومت بین همکاران و دوستان در بخش های مختلف و محلات بپردازیم و برای مقابله با هرگونه تهدید رژیم آمادگی کامل خود را بصورتی دقیق، هماهنگ و سازمان یافته فراهم سازیم. همه با هم از هم اکنون ارتباطات خود را سازماندهی کنیم تا در هنگام عمل از بیشترین هماهنگی خبری و مقابله هوشیارانه با کودتا و نیروهای سرکوبگر بهره بگیریم. همه با هم باشیم و هوشیار...
با ۱۴۷ امتیاز و ۸ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


تبادل ناموس هسته ای ایران (به فرموده حضرات) در ترکیه نشان می دهد که دستگاه سیاسی ایران هیچگاه زیر با زور نمی رود مگر این که زورش پر زور باشد. به عبارت دیگر حاکمیت کاملا از خطر قرمزهای جهانی تاثیر پذیر است.. از سوی دیگر این عقب نشینی آشکار در دستگاه تبلیغاتی ایران به عنوان فتح الفتوح هسته ای یاد خواهد شد.
با ۱۴۷ امتیاز و ۷ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


نشست سه ‌جانبه روسای جمهوری ایران و برزیل و نخست وزیر ترکیه در حالی از امروز صبح در تهران آغاز شده که بامداد امروز دوشنبه رجب طیب اردوغان به طور ناگهانی وارد تهران شده است./محور اصلی این گفتگو، تبادل سوخت هسته‌ ای بوده است، این در حالی است که نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، ترکیه و برزیل دیروز یکشنبه در تهران برگزار شده و ظاهرا نتایج این جلسه مثبت بوده که رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه را وادار به سفر ناگهانی به تهران کرده است. البته نخست وزیر ترکیه قبل از حرکت به سمت تهران در فرودگاه ازمیر در پاسخ به پرسشهای خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا تبادل سوخت در خاک ترکیه انجام می شود؟ پاسخ داد: به منظور شروع روند تبادل سوخت به تهران می روم. وی از دریافت خبری مهم از تهران سخن به میان آورد و افزود: " این موضوع در متن توافقنامه درج شده است. برهمین اساس، من به تهران می روم."
با ۱۴۲ امتیاز و ۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


مهدی کروبی حق انتخاب و تعیین مسئولین در نظام جمهوری اسلامی، چه مستقیم و چه غیر مستقیم را از آن مردم دانست و افزود: جایگاه مردم در این نظام چنان است که امام فرموده است : "میزان رای ملت است" ، "مردم ولی نعمتند" . وی در ادامه گفت: نظام مبتنی بر آرای مردمی ما چنان است که مردم با آرای خویش، نمایندگانی را انتخاب می کنند تا از طریق مجلس خبرگان، بر عملکرد رهبری نظارت کنند، نمایندگانی را انتخاب می کنند تا از طریق مجلس، ضمن تدوین قوانین کشور، بر حسن عملکرد دولت منتخبی خود نیز نظارت دائمی داشته باشند و به همین ترتیب در انتخاب مستقیم و غیر مستقیم و نظارت بر عملکرد سایر مسوولین نظام در رده های مختلف نقش بی چون و چرای خود را ایفاء می نمایند و اینچنین است که کالبد جمهوری اسلامی با دمیده شدن روح مردم خویش (نقش آرای ملت) جان گرفته و معنا می یابد. ولیکن بدلیل آنکه عده ای جهت بقاء خویش در قدرت اجرایی کشور در جهت حذف جمهوریت و نقش ملت هستند، متاسفانه ما و شما اکنون شاهد انحراف قطار جمهوری اسلامی از مسیر اصلی خود هستیم!...
با ۱۴۰ امتیاز و ۱۷ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


سایت کلمه در خبری فوری اعلام کرد که محافظ ارشد موسوی بازداشت شده است . ... « برادر يزدانفر» پاسدار جواني كه 30 سال پيش به تيم حفاظت مير حسين پيوست، اكنون سرداري است كه دايره المعارفي از خاطرات سيد را در سينه انباشته است؛ زياد شنيده بوديم كه برادر يزدانفر را براي خارج و داخل در پست هاي كذا و كذ ا خواسته اند اما او قبول نكرده و سنگرمعيت با مير حسين را به جاي ديگري ترجيح نداده؛ چند وقت پيش خيلي خودماني از او پرسيدم اين وفاداري از كجا نشأت مي گيرد؟ با صلابت و اراده اي پولادين كه از چهره اش نمايان بود پاسخ داد « مهندس از معدود كساني است كه حرفش با عملش يكي است و به خاطر صداقتي كه در مهندس ديدم 30 سال دركنار او مانده ام .... ».
با ۱۳۹ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


ترجمه از فرانسه: خانم رضایی شنیدم که شما قهرمان جام اوپن مادرید شده اید. مطمئنم که اکنون بسیار شاد هستید. باید هم باشید. در میان کسانی که می توانستند مسابقه امشب شما را نگاه کنند چند نفر در میان ما نبودند. میدانید که چه کسانی را می گویم؟ مطمئنم که والدینتان به شما بسیار افتخار می کنند، و هنگامیکه بعد از بازی شما را در آغوش گرفتند بسیار خوشحال بوده اند. ولی در میان پدران و مادران ایرانی کسانی هستند که دیگر هیچگاه نمی توانند فرزندان خود را در آغوش بگیرند، چرا که دیگر زنده نیستند. آنها کشته شده اند. توسط دیکتاتوری که شما حمایتش کردید. امیدوارم از جشن پیروزی خود در فرانسه لذت ببرید، جایی که می توانید در سرزمینی آزاد با دوستان خود جمع شوید و جشن بگیرید، بر خلاف کشوری که توسط دیکتاتور مورد علاقه شما اداره می شود و در آن پسران و دختران جوان شکنجه می شوند، به آنها تجاوز می شود و کشته می شوند، توسط دیکتاتور فاسدی که شما حمایت می کنید. از جشن پیروزی خود لذت ببرید. روزی ما هم آزادی خود را جشن خواهیم گرفت.
با ۱۳۷ امتیاز و ۳۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


در نخستین واکنش به توافق‌نامه تهران برای مبادله سوخت هسته‌ای، فرانسه و اتحادیه اروپا بعدازظهر دوشنبه از امضای این توافق‌نامه استقبال کردند، اما در عین حال آن را ناکافی و «حاشیه‌ای» دانستند. این دو می‌گویند هم‌چنان برای وضع تحریم‌های تازه علیه ایران در سازمان ملل تلاش خواهند کرد. دولت جمهوری اسلامی روز دوشنبه از توافق خود با ترکیه و برزیل بر سر مبادله سوخت اتمی خبر داد و اعلام کرد که کشور ترکیه به عنوان محل مبادله اورانيوم كم‌غنى‌شده ايران با سوخت ۲۰ درصدى كشورهاى غربى انتخاب شده است.این در حالی است که دولت آقای احمدی‌نژاد بارها اعلام کرده بود که تنها در صورتی با مبادله ذخیره اورانیوم ایران موافقت خواهد کرد که این داد و ستد در خاک ایران اتفاق بیفتد. وزارت خارجه فرانسه در واکنش به این خبر توافق میان ایران و ترکیه را «تنها مسئله‌ای حاشیه‌ای» دانسته و اعلام کرد که طرح ارسال سوخت اتمی به ترکیه «احتمالاً حربه‌ای برای رد گم کردن» است.
با ۱۳۴ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


در پی فضاسازی رسانه‌ای صورت گرفته در داخل و خارج از كشور برای مبادله سوخت در خاك تركیه، یك منبع نزدیك به تیم مذاكره كننده هسته‌ای به خبرنگار «آینده» گفت: خروج اورانیم از خاك ایران قبل از دریافت سوخت، خارج از خطوط قرمز نظام است. به گزارش خبرنگار «آینده»، در روزهای اخیر رسانه‌های خارجی و برخی رسانه‌های داخلی تبلیغات سنگینی را كه حاكی از پذیرش طرح مبادله سوخت در كشور ثالث دارد، مطرح كرده‌اند. سایت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تجهیز انبارهای تركیه برای نگهداری سوخت ایران خبر داده و میدل ایست نیوز نیز در خبری مدعی واكنش مثبت دكتر احمدی‌نژاد به ایفای نقش تركیه به عنوان میانجی در مبادله سوخت شده است. بر اساس طرح مبادله سوخت در خاك تركیه، ایران اورانیم 5/3 درصد تولید شده خود را بلافاصله به خاك تركیه ارسال كرده و پس از آماده شدن سوخت 20 درصد رآكتور تهران توسط روسیه و فرانسه، تبادل در خاك تركیه انجام می‌شود.
با ۱۳۲ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


::: بنابه گفته منابع دولتی، وزیر کشور فرانسه حکم اخراج قاتل آخرین نخست وزیر شاه ایران را امضاء خواهد کرد ::: علی وکیلی راد که در سال 1991 شاپور بختیار را به قتل رسانده بود، بزودی با حکم وزیر کشور فرانسه از این کشور اخراج شده و به ایران باز خواهد گشت ::: این تصمیم یک روز پس از آزادی کلوتید ریس که به جرم جاسوسی دستگیر شده بود، اتخاذ شده است ::: وکیلی یک از سه نفری است که بختیار را به قتل رسیده بودند که دو نفر دیگر موفق به فرار شده ولی وی در سوییس دستگیر و به فرانسه تحویل داده شد ...
با ۱۲۸ امتیاز و ۲۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


جمهوری اسلامی این حکومتی شعار زده‌ی ایدئولوژیک، فشارهای زیادی را بر مردم ایران وارد نمود تا بتواند آنگونه که ادعا می‌شد، چرخه‌ی کامل سوخت هسته‌ای را نصیب ملت ایران نماید و در این راستا شعارهای عوام‌ فریبانه‌ی زیادی را سر می‌داد؛ به ناگاه و با فشار ظاهری دو کشوری که وزنه‌ی چندان مهمی در فعادلات بین‌المللی به حساب نمی‌آیند، پذیرفت که این چرخه(چرخه‌ی کامل) را متوقف نماید؛ آنها بارها اعلام کرده بودند که توقف چرخه‌ی کامل تولید سوخت و امتیاز دادن به غرب یعنی دادن دُر غلطان و گرفتن آب نبات. اگر شما تا این اندازه ضعیف هستید که در مقابل تهدیدات رؤسای ترکیه و برزیل، عقب نشینی می‌نماید، چرا این عقب نشینی را زمانی انجام ندادید که غرب حاضر بود امتیازات فراوانی به ایران بده؟ آیا این است نتیجه‌ی شعار انرزی هسته‌ای حق مسلم ماست؟ کدام انرژی هسته‌ای؟ جناب احمدی‌نژاد! یادت می‌آید که روز 22 بهمن به مریدانت چه گفتید، این خبر را میگویم: " غنی سازی 20 درصد را آغاز کردیم و اولین محموله سوخت 20 درصد تولید شد". جناب جمهوری اسلامی! جمله‌ی معروف لاریجانی یادتان هست؟ "معاوضه ی دُر غلطان با آب نبات" را می‌گویم. شما که مایل به این معاوضه بودید، چرا از ابتدا این پیشنهادات را نپذیرفتید؟ امروز آب نبات را در مقابل در غلطان بدست آورید، می‌ترسم که فردا هم آب نبات را بدهید و پستانک هم گیرتان نیاید، درست مانند جنگ با عراق. این سیاست شماست. یادتان می‌آید زمانیکه نیروهای سلحشور کشور و میهن‌پرستانی واقعی ایران زمین، خرمشهر را از عراقی‌ها بازپس گرفتند، اعراب حاضر بودند ملیاردها دلار به ما خسارت بدهند تا شما از شعار "راه قدس از کربلا می‌گذرد" دست بکشید، این پیشنهاد را نپذیرفتید تا اینکه آن رهبر دیکتاتورتان مجبور به نوشیدن جام زهر گردید؛ رهبری که می‌گفت "اگر جنگ بیست سال هم طول بکشد ما ایستاده‌ایم". ننگتان باد که همواره اسیر شعار و شعار زدگی هستید. و در راه حفظ شعارتان حاضرید مردم را فدا نمائید تا خود بمانید. ولی من نیک می‌دانم که تاریخ در مورد شما چگونه داوری خواهد نمود.
با ۱۲۶ امتیاز و ۸ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


محافظ ارشد میرحسین موسوی دستگیر شد.بوی توطئه به مشام میرسد.مراقب و اماده باشیم...
با ۱۲۴ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


گزارش‌های رسیده از تهران از بازداشت احمد یزدان‌فر محافظ ارشد میرحسین موسوی از رهبران مخالف دولت ایران حکایت می‌کند. به گزارش کلمه -وب‌سایت نزدیک به میرحسین موسوی- احمد یزدان‌فر سر تیم محافظان میر حسین موسوی شامگاه دوشنبه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. از علت بازداشت آقای یزدان‌فر اطلاعی در دست نیست.
با ۱۲۱ امتیاز و ۸ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


خبرگزاری ترکیه می گوید ایران با طرح مبادلۀ غنی سازی اورانیوم به امید کاهش تنش با غرب در مورد فعالیت های حساس هسته ای خود، موافقت کرده است.
با ۱۱۶ امتیاز و ۱۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


در جریان مذاکرات سه جانبه ایران، برزیل و ترکیه در تهران، ایران با مبادله بخش عمده اورانیوم غنی شده ایران با سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران موافقت کرده است. صبح روز دوشنبه، 27 اردیبهشت (17 مه)، خبرگزاری های داخلی ایران گزارش کردند که لولا دو سیلوا و محمود احمدی نژاد، رئیسان جمهوری ایران و برزیل، و رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، مذاکرات سه جانبه خود را "در خصوص مبادله سوخت" در محل اجلاس سران در تهران آغاز کرده اند. ساعاتی پس از انتشار این خبر، رامین مهانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، گفت که در نشست سه جانبه وزیران خارجه سه کشور ایران، ترکیه و برزیل توافق شد که ترکیه محل مبادله سوخت هسته ای ایران باشد...
با ۱۱۴ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


جمعی از اقشار مختلف جامعه از جمله فرهنگیان، پزشکان و پرستاران و خانواده های شهدا با دبیرکل حزب اعتماد ملی دیدار و گفتگو کردند. نظام مبتنی بر آرای مردمی ما چنان است که مردم با آرای خویش، نمایندگانی را انتخاب می کنند تا از طریق مجلس خبرگان، بر عملکرد رهبری نظارت کنند، نمایندگانی را انتخاب می کنند تا از طریق مجلس، ضمن تدوین قوانین کشور، بر حسن عملکرد دولت منتخبی خود نیز نظارت دائمی داشته باشند و به همین ترتیب در انتخاب مستقیم و غیر مستقیم و نظارت بر عملکرد سایر مسوولین نظام در رده های مختلف نقش بی چون و چرای خود را ایفاء می نمایند و اینچنین است که کالبد جمهوری اسلامی با دمیده شدن روح مردم خویش (نقش آرای ملت) جان گرفته و معنا می یابد. ولیکن بدلیل آنکه عده ای جهت بقاء خویش در قدرت اجرایی کشور در جهت حذف جمهوریت و نقش ملت هستند، متاسفانه ما و شما اکنون شاهد انحراف قطار جمهوری اسلامی از مسیر اصلی خود هستیم. به گزارش سحام نیوز ، در ابتدای این دیدار افرادی به نمایندگانی از قشر و صنف اجتماعی خویش، ضمن انتقاد و ابراز نگرانی از وضعیت کنونی کشور، سوالاتی را مطرح نمودند. حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی ضمن خوش آمد گویی، فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را به عموم مسلمانان جهان علی الخصوص شیعیان و ایرانیان عزیز تسلیت گفته و سپس ضمن ایراد صحبتهایی کوتاه، به پاسخ گویی سوالات میهمانان پرداختند. .. دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: ۳۱ سال پیش حرکتی با رهبری حضرت امام (ره) صورت گرفت که در نهایت منجر به انقلاب عظیم و بی سابقه ای گردید. این حرکت سیاسی و انقلاب عظیم، فراز و نشیب های بسیاری داشت و البته سرافرازی آن متعلق به مردم بوده و هست، چرا که مردم عزیز قبل و بعد از پیروزی انقلاب ضمن همراهی همه جانبه در عرصه های مختلف انقلاب، سختی ها و ناملایمات زیادی را متحمل شدند. هشت سال دفاع مقدس در برابر دیکتاتوری صدام که با حمایت های ابرقدرتها می تازید، دست و پنجه نرم کردن با تحریم های مختلف، ترورهای وسیع و گسترده از جمله انفجار دفتر نخست وزیری و موارد بسیاری که مردم بزرگوار ایران با شجاعت و جانفشانی در مقابل آنها ایستادگی کردند و سرافرازی را برای خود به ارمغان آوردند. و دلیل تمام این ایثارگری ها و جانفشانی ها، همانا عشق به اسلام و میهن و کشور بود که در دو کلمه بامسمای اسلامیت و جمهوریت توسط خود مردم متبلور شده است . .. مهدی کروبی حق انتخاب و تعیین مسئولین در نظام جمهوری اسلامی، چه مستقیم و چه غیر مستقیم را از آن مردم دانست و افزود: جایگاه مردم در این نظام چنان است که امام فرموده است : "میزان رای ملت است" ، "مردم ولی نعمتند" . .. وی در ادامه گفت: نظام مبتنی بر آرای مردمی ما چنان است که مردم با آرای خویش، نمایندگانی را انتخاب می کنند تا از طریق مجلس خبرگان، بر عملکرد رهبری نظارت کنند، نمایندگانی را انتخاب می کنند تا از طریق مجلس، ضمن تدوین قوانین کشور، بر حسن عملکرد دولت منتخبی خود نیز نظارت دائمی داشته باشند و به همین ترتیب در انتخاب مستقیم و غیر مستقیم و نظارت بر عملکرد سایر مسوولین نظام در رده های مختلف نقش بی چون و چرای خود را ایفاء می نمایند و اینچنین است که کالبد جمهوری اسلامی با دمیده شدن روح مردم خویش (نقش آرای ملت) جان گرفته و معنا می یابد. ولیکن بدلیل آنکه عده ای جهت بقاء خویش در قدرت اجرایی کشور در جهت حذف جمهوریت و نقش ملت هستند، متاسفانه ما و شما اکنون شاهد انحراف قطار جمهوری اسلامی از مسیر اصلی خود هستیم ... رئیس مجالس سوم و ششم گفت: متاسفانه از طرفی نیز شاهد سوق دادن دین پاک خاندان پیامبر به سمت خرافات هستیم.ریا و تزویر کم بود که خرافه پرستی و خرافه گویی نیز بدان افزوده شد. بی شک ما در دین خود مقوله ی محارب را داریم همانطوریکه در سایر حکومت ها و کشورها این موضوع (به عناوین دیگری) وجود دارد. کسی که علیه نظام و در جهت ساقط نمودن آن اقدام کند، محارب خوانده می شود. ولی متاسفانه کار نظام ما به جایی رسیده که افرادی غیرمسوول بی مهابا از دنیا و آخرت خویش، حکم محارب صادر می کنند. اخیرا" نیز شاهدیم که در اقدامی عجیب و غیرمسوولانه، عضو شورای نگهبان (آقای الهام) مهندس موسوی و همسرش را محارب خطاب می کند. .. مهدی کروبی در ادامه مطلب افزود: به یاد دارم، در سال ۷۶ راجع به قضایای انتخابات با رهبری صحبت می کردیم. بنده آقای موسوی را جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری پیشنهاد دادم، شخصی که در آنجا حضور داشت و من از گفتن اسم وی خودداری می کنم، گفت "اگر آقای موسوی بیاید او را رد صلاحیت می کنیم" همینجا بود که رهبر انقلاب با تعجب گفتند "این چه حرفی است، ایشان نخست وزیر امام بودند" . حال به کجا رسیده ایم که حکم محارب می دهند. .. کروبی سپس افزود: خودشان نیز می دانند که ما برانداز نیستیم و البته این راه (خط امام و اصلاحات) را تازه انتخاب نکردیم. بدرستی من و شما متوجه هستیم که جمهوریت به معنای واقعی در نظام اجرا نمی شود. اینکه صبح روز انتخابات نتیجه آن معلوم باشد و به یکدیگر تبریک گویند قطعا" ناشی از اعتقاد و احترام به آرای ملت نیست. .. وی گفت: ما می گوئیم که نظام باید به مسیر اصلی خود (اسلامیت توام با جمهوریت) بازگردد. انتخابات سالم و آزاد برگزار شود، مطبوعات مستقل شکل گرفته و آزادی بیان داشته باشند، احزاب و تشکلها حق فعالیت داشته باشند، اصناف و اقشار مختلف مردم به رسمیت شناخته شده و حرمت آنان رعایت گردد و به قانون اساسی به درستی عمل شود. البته هر قانونی هم عیب و نقضی دارد جز کتاب خدا، قرآن کریم. قانون اساسی نیز وحی منزل نیست، اشکالاتی هم دارد. قانون اساسی می بایست در صورت نیاز و متناسب با مقتضیات زمانی در جهت بهره مندی عمومی و منافع ملی تغییر نماید، بازنگری قانون اساسی پس از گذشت ۱۰ سال از پیروزی انقلاب در زمان حضرت امام (ره) مصداق بر این ادعاست. شیخ اصلاحات در پاسخ به یکی از سوالات حاضرین راجع به وضعیت آسیب دیدگان پس از انتخابات گفت: من صمیمانه از شما تشکر می کنم که به دیدن خانواده ها رفته و از آنها دلجویی می کنید. من نیز به نوبه خویش هر کاری که در توانم باشد انجام داده و می دهم و پیگیری اوضاع زندانیان و خانواده آسیب دیدگان را از وظایف خود می دانم. ... به منظور رسیدگی و دلجویی از خانواده های آسیب دیده گان در همان اوایل بعد از حوادث انتخابات با مهندس موسوی نشستی برای تشکیل کمیته پیگیری داشتیم که ایشان فرزند شهید بهشتی و آقای روح اله مقدم عضو مجمع روحانیون مبارز و از طرف بنده هم آقای الویری و دکتر امینی مشخص گردیده و بدین منظور کمیته ای تشکیل گردید که متاسفانه از جمع چهار نفره این کمیته، سه نفر آنها را بازداشت کردند. پس از آن بنده در حد توان خود وارد صحنه شده و با خانواده آسیب دیدگان و زندانیان وقایع اخیر دیدار می کنم و از نمایندگان خود در شهرستان ها هم خواستم تا به دیدار خانواده های آسیب دیده در شهرستان ها بروند و جویای احوالات آنان بشوند... در ادامه یکی از میهمانان این سوال را مطرح کرد که احکام قضایی سنگینی صادر می کنند، شبکه های اجتماعی نیز روز به روز با محدودیتهای جدیدی مواجه می شوند، مطبوعات مستقل و منتقد توقیف شده و همه افراد هم به اینترنت دسترسی ندارند، با این اوصاف شما برای اطلاع رسانی بیشتر و آگاه سازی مردم چه برنامه ای دارید؟ دبیرکل حزب اعتماد ملی در این زمینه گفت: متاسفانه شرایطی را که ذکر کردید، وجود دارد. فشار نیز زیاد است. بنده و خانواده ام نیز همچون مردم تحت فشار زیادی هستیم و مسائلی را که بر خانواده من نیز چون مردم گذشت را می دانید. برای تضعیف روحیه حتی از شایعه ای که من دچار بیماری صعب العلاجی شدم نیز استفاده کردند ولی نتیجه ای در بر نداشته است. این فشارها عمق قضیه را بیشتر می کند. ولیکن ملت آگاه هستند و هوشیارانه در قبال این جریان مشکوک ایستاده اند. برخی جهت بقاء خود مترصد فرصتند تا خشونت بیشتری را در جامعه رواج دهند لذا باید دقت بیشتری نمود، چرا که ما هم عضو این انقلاب و حکومت هستیم. در چنین شرایطی که ابزار اطلاع رسانی را از ما گرفته اند، احزاب را به تعطیلی کشانده و روزنامه ها را توقیف کرده اند، باید ضمن استفاده از فضای مجازی با اطلاع رسانی چهره به چهره آگاهی بخشی عمومی را افزایش داد.
با ۱۱۱ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


در جریان مذاکرات سه جانبه ایران، برزیل و ترکیه در تهران، ایران با مبادله بخش عمده اورانیوم غنی شده ایران با سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران موافقت کرده است. صبح روز دوشنبه، 27 اردیبهشت (17 مه)، خبرگزاری های داخلی ایران گزارش کردند که لولا دو سیلوا و محمود احمدی نژاد، رئیسان جمهوری ایران و برزیل، و رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، مذاکرات سه جانبه خود را "در خصوص مبادله سوخت" در محل اجلاس سران در تهران آغاز کرده اند. ساعاتی پس از انتشار این خبر، رامین مهانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، گفت که در نشست سه جانبه وزیران خارجه سه کشور ایران، ترکیه و برزیل توافق شد که ترکیه محل مبادله سوخت هسته ای ایران باشد. به گزارش خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا - آقای مهمانپرست گفت که "ظرف یک هفته، نامه مبادله سوخت به آژانس بین المللی انرژی اتمی نوشته می شود" که به منزله توافق ایران با خروج بخش عمده ذخیره اورانیوم غنی شده از کشور است. وی افزود که "وقتی موافقت نهایی بین ایران و گروه وین به امضا برسد، میزان 1200 کیلوگرم سوخت ما با نظارت ایران و آژانس در ترکیه نگهداری می شود." اشاره آقای مهمانپرست به مذاکرات نمایندگان گروه 1+5 و ایران در وین در پائیز سال گذشته است که در جریان آن، طرح آژانس بین المللی انرژی اتمی برای خارج کردن بخش عمده اورانیوم غنی شده از ایران در ازای دریافت سوخت نیروگاه تحقیقاتی تهران مطرح شد. پیشتر، رسانه های خبری ایران از آغاز مذاکرات رهبران سه کشور در حاشیه چهاردهمین اجلاس سران گروه 15 خبر داده بودند که با شرکت رئیسان جمهوری و مقامات ارشد و نمایندگان اکثر کشورهای عضو این گروه و به میزبانی جمهوری اسلامی، رئیس دوره ای گروه 15، در تهران برگزار شده است. به نقل از رئیس کمیته اطلاع رسانی اجلاس گروه 15 گزارش شده بود که سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس مذاکرات هسته ای، منوچهر متکی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی و ثمره هاشمی، مشاور ارشد محمود احمدی نژاد از سوی ایران در مذاکرات سه جانبه حضور دارند. اگرچه مقامات دولتی در مورد دستور کار و محتوای مذاکرات سه جانبه خبری انتشار ندادند اما با توجه به تحولات قبلی و اظهارات مقامات ارشد برزیل و ترکیه، مشخص بود که موضوع این مذاکرات توافق بر سر چگونگی تحویل بخش عمده ای از اورانیوم غنی شده در داخل ایران در برابر دریافت سوخت مورد نیاز رآکتور تحقیقاتی تهران بوده است. طرح مبادله اورانیوم غنی شده با سوخت رآکتور هسته ای ایران در اکتبر سال گذشته از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی و به منظور حل بحران ناشی از برنامه های اتمی ایران ارائه شد و مورد قبول کشورهای گروه 1+5 قرار گرفت اما ایران تا کنون از پذیرش قطعی آن خودداری ورزیده بود. براساس این پیشنها، حدود هفتاد درصد از ذخایر اورانیوم غنی شده در تاسیسات غنی سازی ایران به خارج ارسال می شد و در مقابل، مقادیری میله های سوخت قابل استفاده در رآکتور تحقیقاتی تهران در اختیار جمهوری اسلامی قرار می گرفت. با اجرای این طرح و خارج شدن بخش عمده ذخیره اورانیوم ایران، نگرانی کشورهای غربی در مورد اقدام جمهوری اسلامی در ادامه غنی سازی ذخیره اورانیوم موجود تا خلوص لازم برای کاربرد در تسلیحات اتمی از میان می رفت در حالیکه ایران هم امکان ادامه فعالیت های غنی سازی در مقیاس کوچک و غیرصنعتی را از دست نمی داد. فرصت نهایی؟ دولت ایران غنی سازی اورانیوم را به عنوان یک دستاورد بزرگ فنی و سیاسی قلمداد کرده و آغاز غنی سازی در مقیاس صنعتی را به عنوان یک روز ملی جشن گرفته است. هنوز نتیجه مذاکرات سه جانبه تهران رسما اعلام نشده اما این جلسه در حالی برگزار می شود که کشورهای غربی ظاهرا توانسته اند موافقت اکثر اعضای شورای امنیت را برای وضع تحریم های شدیدتر بین المللی علیه ایران به دست آورند. روز جمعه گذشته، رئیس جمهوری روسیه در ملاقات با لولا دا سیلوا، رئیس جمهوری برزیل، گفت که سفر آقای دا سیلوا به تهران ممکن است آخرین فرصت ایران برای حل و فصل اختلاف اتمی قبل از "اقدام" شورای امنیت باشد. برزیل و ترکیه کوشیده اند از روابط دوستانه خود با جمهوری اسلامی برای میانجیگری در حل و فصل بحران هسته ای ایران استفاده کنند. با اینهمه، روز جمعه، نخست وزیر ترکیه، که از یونان دیدن می کرد، اعلام داشت که سفر او به تهران نامحتمل است که ظاهرا دلیل آن عدم دریافت تعهد ایران به قبول طرح مبادله سوخت اتمی در ترکیه بود. آقای اردوغان بعدا تصمیم خود را، احتمالا پس از دریافت تعهد لازم از سوی جمهوری اسلامی، تغییر داد و عازم تهران شد. اگرچه جزئیات طرح مورد مذاکره در تهران اعلام نشده، اما پیشتر گفته شده بود که احتمالا این طرح شامل مبادله ذخیره اورانیوم ایران با سوخت اتمی در خاک ترکیه خواهد بود. همچنین، به نقل از برخی منابع برزیلی گفته شده بود که آن کشور مایل است ماموریت غنی سازی اورانیوم ارسالی ایران را تا حد لازم برای کاربرد در رآکتور تحقیقاتی بر عهده بگیرد. در طرح اولیه آژانس بین المللی، قرار بود اورانیوم غنی شده در ایران در تاسیسات هسته ای روسیه تا حد خلوص مناسب برای سوخت رآکتور تهران غنی سازی شود و سپس محصول این فرآیند برای تبدیل به میله های سوخت رآکتور در اختیار فرانسه قرار گیرد. فرانسه از فن آوری لازم برای تولید میله های سوخت مناسب رآکتور اتمی تهران، که در دهه 1960 توسط ایالات متحده ساخته شده، برخوردار است. میله های سوخت هسته ای صرفا در رآکتور اتمی در تهران قابل استفاده است و ظاهرا امکان کاربرد آن برای مقاصد دیگر وجود ندارد. پس از اعلام طرح آژانس بین المللی انرژی اتمی، برخی از کارشناسان هسته ای ایران گفتند که با وجود تحریم های مختلف علیه جمهوری اسلامی، ایران در خلال سی سال گذشته با مانعی در راه خرید سوخت رآکتور تهران مواجه نبوده است.
با ۱۱۰ امتیاز و ۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


روز عزاي فاطمه زهرا هم هست تازه امروز . شيريني را كه تعارف كرد پرسيدم براي چيست ؟ گفت جشن پيروزي و اقتدار هسته اي جمهوري اسلامي ايران . با تعجب پرسيدم يعني قرار شده كه ديگر خودمان غني سازي كنيم ؟ گفت نه . آنقدر بدبخت شده اند كه خودشان غني سازي ميكنند و ميدهند به ما . با لبخندي گفتم صـــــــــــــــــــــحيح ! يارو اخمي كرد و قوطي شيريني را رو به رهگذر بعدي دراز كرد .
با ۱۱۰ امتیاز و ۹ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با انتشار بیانیه‌ای از وزارت کشور خواست، به درخواست احزاب و میرحسین موسوی و مهدی کروبی برای تجمعات مسالمت‌آمیز پاسخ مثبت دهد. به گزارش روز دوشنبه پارلمان‌نیوز، پایگاه خبری نمایندگان اقلیت مجلس، شورای هماهنگی اصلاحات در بیانیه خود برگزاری تجمعات را موافق با اصل 27 قانون اساسی و ‌با هدف حل مشکلات ماه‌های اخیر و حرکت در جهت وفاق اجتماعی دانسته است. این شورا از وزارت کشور خواسته با موافقت خود امکان مشارکت سیاسی مردم را در سرنوشت خود فراهم سازد. بر اساس اصل 27 قانون اساسی «تشکیل اجتماعات و راه‌پیمایی‌ها بدون حمل سلاح، به شرط آنکه مخل به مبانی اسلام نباشد، آزاد است». پیش از این پایگاه خبری حزب اعتماد ملی، سحام نیوز، در گزارشی اعلام کرده بود که میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 88، در دیدار ششم اردیبهشت امسال با یکدیگر، راهپیمایی در سالگرد برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را مطابق با اصل 27 قانون اساسی و حق مخالفان دانستند. مهدی کروبی نیز روز شنبه چهارم اردیبهشت اعلام کرده بود که برای این تظاهرات تقاضای مجوز کرده است. شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در بیانیه امروز خود، بر اجرای بی‌کم و کاست قانون اساسی و توجه به ظرفیت‌های مغفول مانده قانون اساسی تاکید کرده و آن را تنها راه حل مشکلات در حوزه مشارکت اجتماعی و وسیله‌ای برای عاقلانه کردن روابط عمومی دانسته است. .....
با ۱۰۶ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


در حالی که داستان تهران خبر از احتمال محاکمه میرحسین موسوی می‌دهد و محسن آرمین، سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب، یکی از احزاب نزدیک به موسوی دستگیر شده، امروز محافظ موسوی را نیز دستگیر کردند. افزایش خبرهای بد برای رهبران جنبش سبز در روزهای منتهی به ۲۲ خرداد نگرانی‌های گسترده‌ای را باعث شده است. به گزارش سایت کلمه، احمد یزدانفر سر تیم محافظان میر حسین موسوی امشب توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. این سایت اعلام کرده اطلاعات بعدی را متعاقبا منتشر خواهد کرد. دستگیری این فرد، می‌تواند تهدیدی امنیتی برای خود موسوی هم به حساب بیاید. این روزها در محافل مختلف سیاسی تهران، حرف از بازداشت تعدادی از نزدیکان موسوی، کروبی و هاشمی رفسنجانی است. این مساله می‌تواند نشان دهنده نگرانی حکومت از حضور مجدد مردم در خیابان‌ها، در سالگرد انتخابات بیست و دوم خرداد باشد.
با ۱۰۲ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


... کودتاچیان اگرچه از پیش از کودتای انتخاباتی به هر اهرمی که توانسته اند چنگ آویخته اند تا جنبش را سرکوب کنند اما تا کنون از دستگیری رهبران آن و از همه مهم تر موسوی و کروبی عاجز بوده اند. هیچکس نمی داند آنان در پشت درهای بسته چه تصمیم هایی می گیرند و نتیجه تصمیماتشان تا به حال اگر چه بی نتیجه بوده اند اما گاه خطرناک بوده و بیگناهان بسیاری را به قتلگاه فرستاده اند. با این حال همه از خود می پرسیم به راستی اگر روزی کودتاچیان موسوی و یا کروبی را دستگیر کنند چه خواهد شد. این احتمال به هیچ وجه منتفی و ضعیف نیست، اما باید دانست که دشمن این برگه را به عنوان آخرین برگه بازی خود در نظر گرفته است و بدیهی است که تمام احتمالات مبنی بر وقایع پس از آن را نیز در نظر گرفته باشد اما به راستی راه حل چیست؟ سران جنبش اگرچه در اظهارات متعددی گفته اند که واهمه ای از دستگیری و کشته شدن در راهی که پا گذاشته اند ندارند؛ اما مردم نیز به دنبال یک امیرکبیر و یا مصدق دیگر نیستند که بیگناه از صحنه خارج شوند و پس از آن نیز تا سالها حاکمیت استبداد ادامه یابد.. ........ و اما رهبران جنبش چه تدابیری را برای دستگیری خود اندیشیده اند؟ این رهبران و در راس آنان موسوی بایستی از هم اکنون ویدیوها و فایل های صوتی را تهیه و آنها را به افراد مطمئنی بسپرند که در صورت دستگیریشان به فضای مجازی راه بیابند و طی آن حجت را بر رژیم تمام کنند. ما نمی گوییم این اتمام حجت چه باشد؛ این تصمیمی است که رهبران بر اساس مواضع خود اتحاذ می کنند اما مردم باید بدانند زمانی که دستشان از رهبران کوتاه شد، چه تکلیفی دارند و دستکم خواسته رهبرانشان چیست. آنها می توانند در صورت دستگیری افرادی را که برای جانشینی خود واجد شرایط می دانند معرفی کنند تا مردم دچار گمراهی و چند دستگی نشوند. رهبران جنبش حتی می توانند پیشاپیش نیز نسبت به وجود چنین ویدیو و پیام هایی اطلاع رسانی کنند؛ بدون آنکه از محتوای آن سخنی برانند. چنین اقدامی ترس رژیم کودتا را دو چندان خواهد کرد و احتمال دستگیری آنان را کاهش خواهد داد..
با ۹۸ امتیاز و ۱۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


تحول سبز : جمعی از اقشار مختلف جامعه از جمله فرهنگیان، پزشکان و پرستاران و خانواده های شهدا با دبیرکل حزب اعتماد ملی دیدار و گفتگو کردند. در ابتدای این دیدار افرادی به نمایندگانی از قشر و صنف اجتماعی خویش، ضمن انتقاد و ابراز نگرانی از وضعیت کنونی کشور، سوالاتی را مطرح نمودند. حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی ضمن خوش آمد گویی، فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را به عموم مسلمانان جهان علی الخصوص شیعیان و ایرانیان عزیز تسلیت گفته و سپس ضمن ایراد صحبتهایی کوتاه، به پاسخ گویی سوالات میهمانان پرداختند. دلیل تمام این ایثارگری ها و جانفشانی ها، همانا عشق به اسلام و میهن و کشور بود که در دوکلمه ی بامثمای اسلامیت و جمهوریت توسط خود مردم متبلور شده است . به گزارش سحام نیوز، دبیرکل حزب اعتماد ملی در سخنانی گفت: ۳۱ سال پیش حرکتی با رهبری حضرت امام (ره) صورت گرفت که در نهایت منجر به انقلاب عظیم و بی سابقه ای گردید. این حرکت سیاسی و انقلاب عظیم، فراز و نشیب های بسیاری داشت و البته سرافرازی آن متعلق به مردم بوده و هست، چرا که مردم عزیز قبل و بعد از پیروزی انقلاب ضمن همراهی همه جانبه در عرصه های مختلف انقلاب، سختی ها و ناملایمات زیادی را متحمل شدند. هشت سال دفاع مقدس در برابر دیکتاتوری صدام که با حمایت های ابرقدرتها می تازید!، دست و پنجه نرم کردن با تحریم های مختلف، ترورهای وسیع و گسترده از جمله انفجار دفتر نخست وزیری و موارد بسیاری که مردم بزرگوار ایران با شجاعت و جانفشانی در مقابل آنها ایستادگی کردند و سرافرازی را برای خود به ارمغان آوردند. و دلیل تمام این ایثارگری ها و جانفشانی ها، همانا عشق به اسلام و میهن و کشور بود که در دو کلمه ی بامثمای اسلامیت و جمهوریت توسط خود مردم متبلور شده است . کالبد نظام جمهوری اسلامی با دمیده شدن روح مردم خویش (نقش آرای ملت) جان گرفته و معنا می یابد. مهدی کروبی حق انتخاب و تعیین مسئولین در نظام جمهوری اسلامی، چه مستقیم و چه غیر مستقیم را از آن مردم دانست و افزود: جایگاه مردم در این نظام چنان است که امام فرموده است : "میزان رای ملت است" ، "مردم ولی نعمتند" . وی در ادامه گفت: نظام مبتنی بر آرای مردمی ما چنان است که مردم با آرای خویش، نمایندگانی را انتخاب می کنند تا از طریق مجلس خبرگان، بر عملکرد رهبری نظارت کنند، نمایندگانی را انتخاب می کنند تا از طریق مجلس، ضمن تدوین قوانین کشور، بر حسن عملکرد دولت منتخبی خود نیز نظارت دائمی داشته باشند و به همین ترتیب در انتخاب مستقیم و غیر مستقیم و نظارت بر عملکرد سایر مسوولین نظام در رده های مختلف نقش بی چون و چرای خود را ایفاء می نمایند و اینچنین است که کالبد جمهوری اسلامی با دمیده شدن روح مردم خویش (نقش آرای ملت) جان گرفته و معنا می یابد. ولیکن بدلیل آنکه عده ای جهت بقاء خویش در قدرت اجرایی کشور در جهت حذف جمهوریت و نقش ملت هستند، متاسفانه ما و شما اکنون شاهد انحراف قطار جمهوری اسلامی از مسیر اصلی خود هستیم! متاسفانه کار نظام ما به جایی رسیده که افرادی غیرمسوول بی مهابا از دنیا و آخرت خویش، حکم محارب صادر می کنند! رئیس مجالس سوم و ششم گفت: متاسفانه از طرفی نیز شاهد سوق دادن دین پاک خاندان پیامبر به سمت خرافات هستیم! ریا و تزویر کم بود که خرافه پرستی و خرافه گویی نیز بدان افزوده شد! بی شک ما در دین خود مقوله ی محارب را داریم همانطوریکه در سایر حکومت ها و کشورها این موضوع (به عناوین دیگری) وجود دارد. کسی که بر علیه نظام و در جهت ساقط نمودن آن اقدام کند، محارب خوانده می شود. ولی متاسفانه کار نظام ما به جایی رسیده که افرادی غیرمسوول بی مهابا از دنیا و آخرت خویش، حکم محارب صادر می کنند! اخیرا" نیز شاهدیم که در اقدامی عجیب و غیرمسوولانه، عضو شورای نگهبان (آقای الهام) مهندس موسوی و همسرش را محارب خطاب می کند. مهدی کروبی در ادامه مطلب افزود: به یاد دارم، در سال ۷۶ راجع به قضایای انتخابات با مقام معظم رهبری صحبت می کردیم. بنده آقای موسوی را جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری پیشنهاد دادم، شخصی که در آنجا حضور داشت و من از گفتن اسم وی خودداری می کنم، گفت "اگر آقای موسوی بیاید او را رد صلاحیت می کنیم" همینجا بود که رهبر انقلاب با تعجب گفتند "این چه حرفی است!، ایشان نخست وزیر امام بودند" . حال به کجا رسیده ایم که حکم محارب می دهند! اینکه صبح روز انتخابات نتیجه آن معلوم باشد و به یکدیگر تبریک گویند قطعا" ناشی از اعتقاد و احترام به آرای ملت نیست! کروبی سپس افزود: خودشان نیز می دانند که ما برانداز نیستیم و البته این راه (خط امام و اصلاحات) را تازه انتخاب نکردیم. بدرستی من و شما متوجه هستیم که جمهوریت به معنای واقعی در نظام اجرا نمی شود! اینکه صبح روز انتخابات نتیجه آن معلوم باشد و به یکدیگر تبریک گویند قطعا" ناشی از اعتقاد و احترام به آرای ملت نیست! وی گفت: ما می گوئیم که نظام باید به مسیر اصلی خود (اسلامیت توام با جمهوریت) بازگردد. انتخابات سالم و آزاد برگزار شود، مطبوعات مستقل شکل گرفته و آزادی بیان داشته باشند، احزاب و تشکلها حق فعالیت داشته باشند، اصناف و اقشار مختلف مردم به رسمیت شناخته شده و حرمت آنان رعایت گردد و به قانون اساسی به درستی عمل شود. البته هر قانونی هم عیب و نقضی دارد جز کتاب خدا، قرآن کریم. قانون اساسی نیز وحی منزل نیست، اشکالاتی هم دارد. قانون اساسی می بایست در صورت نیاز و متناسب با مقتضیات زمانی در جهت بهره مندی عمومی و منافع ملی تغییر نماید، بازنگری قانون اساسی پس از گذشت ۱۰ سال از پیروزی انقلاب در زمان حضرت امام (ره) مصداق بر این ادعاست. پیگیری اوضاع زندانیان و خانواده آسیب دیدگان را از وظایف خود می دانم. شیخ اصلاحات در پاسخ به یکی از سوالات حاضرین راجع به وضعیت آسیب دیدگان پس از انتخابات گفت: من صمیمانه از شما تشکر می کنم که به دیدن خانواده ها رفته و از آنها دلجویی می کنید. من نیز به نوبه خویش هر کاری که در توانم باشد انجام داده و می دهم و پیگیری اوضاع زندانیان و خانواده آسیب دیدگان را از وظایف خود می دانم. مهدی کروبی ادامه داد: به منظور رسیدگی و دلجویی از خانواده های آسیب دیده گان در همان اوایل بعد از حوادث انتخابات با مهندس موسوی نشستی برای تشکیل کمیته پیگیری داشتیم که ایشان فرزند شهید بهشتی و آقای روح اله مقدم عضو مجمع روحانیون مبارز و از طرف بنده هم آقای الویری و دکتر امینی مشخص گردیده و بدین منظور کمیته ای تشکیل گردید که متاسفانه از جمع چهار نفره این کمیته، سه نفر آنها را بازداشت کردند. پس از آن بنده در حد توان خود وارد صحنه شده و با خانواده آسیب دیدگان و زندان

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ