کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۶, یکشنبه

[farsibooks] Fwd: Best of Balatarin for 05/16/2010

 



---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin <balatarin@sabznameh.com>
Date: 2010/5/15
Subject: Best of Balatarin for 05/16/2010


Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




گوشه هایی از مصاحبه صریح استاد شجریان با برنامه ۷:۳۰ شبکه ای بی سی استرالیا در این ویدئو آمده است. متن گوشه هایی از سخنان استاد شجریان: "برای من لذت بخش است که با مردمی که زندگی میکنم همفکر هستم، دوستشان دارم و آنها هم مرا دوست دارند ... رئیس جمهور به مردم توهین کرد و گفت این مردم که اعتراض میکنند خس و خاشاکند .. خوب من هم از همان خس و خاشاکم و صدای من هم برای همان خس و خاشاک بوده و اجازه نمیدهم صدای مرا رادیو تلویزیون شما پخش کند ... ۳۰ سالی است که مذهب در سیاست وارد شده و حکومت را بدست گرفته و نتیجه بسیار بدی داشته است و همه به این باور رسیده اند که باید دین و مذهب از سیاست جدا شود... (استاد شجریان در باره آواز دخترش در برابر مردان و ترانه های سیاسی خود و اینکه آیا قصد دارد با این کارها به دولت دهن کجی کند، گفت) نه، آنها راه خودشان را میروند و میگویند قوانین الهی است و قابل تعویض نیست ... آنها کار خودشان را میکنند و ما هم کار خودمان را میکنیم."
با ۳۲۵ امتیاز و ۱۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


امروز دادستان تهران فردی که نام منحوسش زیر حکم بسیاری از فعالین سیاسی و اعدام های اخیر درج شده در اظهاراتی مضحک از مصلحت اندیشی نظام سخن بر زبان رانده است.ایشان از ضعف و عدم توانایی در برخورد با مهندس موسوی پرده برداشته و از سویی نیز اعلام کرد که در زمان مقتضی حتما به جرم ایشان رسیدگی خواهد شد .اما سوال اینجاست که براستی آیا پیش از رسیدگی به جرم مهندس موسوی(البته کدام جرم ؟؟؟؟)ایشان لایق تر و مقدم تر بر رسیدگی نیستند؟ و شک نکنند که ملت ایران بزودی به جرم ایشان رسیدگی خواهد کرد.دادستانی که دستانش به خون جوانان این مرزو بوم آغشته گردیده و احکام سنگین و ننگینش بسیاری از خانواده ها را دچارمشکلات عدیده ای نموده است.دادستانی که عدالت را قربانی سیاست های کودتای مافوق های خود کرد و ننگ ابدی را برای خود به جان خرید .وی که جای مرتضوی قاتل بر این صندلی تکیه زد تا عدالت را به جایگاهش باز گرداند (البته در ظاهر امر)چنان دستش به جنایت و فجایع باز گردید که روی مرتضوی را سفید کرد.آقای دادستان منتظر باش که شماره پرونده ات را برای رسیدگی بخوانند .
با ۲۷۲ امتیاز و ۱۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


به گزارش خبر آنلاین،عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در گفت وگویی با هفته نامه پنجره درباره اعدام پنج تن از اعضای گروهک های تروریستی و جوسازی های رسانه های بیگانه در این ارتباط توضیحاتی ارائه داد. جعفری دولت آبادی درباره مواضع و بیانیه های میر حسین موسوی بعد از انتخابات و امکان برخورد دستگاه قضایی با آنها هم گفته است: بسیاری از مواضعی که وی و کاندیدای شکست‌خورده دیگر انتخابات اخیر گرفته‌اند، جرم است؛ اما چون نظام اسلامی برای تعقیب آن‌ها براساس مصالحی عمل می‌کند، آن را موکول به زمان مناسب کرده‌ایم. به گفته وی این موضوع به معنای آن نیست که اگر سکوت می‌کنیم این گونه مواضع جرم تلقی نمی‎شود. تعقیب آن‌ها به عنوان سران فتنه تابع مصالح نظام اسلامی است و مطمئنا در آن چهارچوب عمل می‌شود. اما بیانیه اخیر در حمایت از محکومین ضد انقلاب معدوم بیانیه‌ای است، جدا از بیانیه‌های انتخاباتی گذشته و برخلاف اصول است، لذا روزی که وقت محاکمه آن‌ها برسد به همه این موارد توجه خواهد شد.(کل خبر )
با ۲۳۳ امتیاز و ۴۹ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


گفتگو بادادستان تهران:در حال حاضر سه حکم اعدام تأييد شده داريم که مربوط به محمدعلي صارمي، جعفر کاظمي و محمدعلي حاج آقايي است... دادستان تهران با بيان اينکه تا کنون هيچ حکم اعدامي براي بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات اجرايي نشده، از قطعي شدن حکم اعدام براي سه نفر از هواداران گروهک منافقين به نام هاي محمدعلي صارمي، جعفر کاظمي و فردي به‎نام محمدعلي حاج آقايي خبر داد. عباس جعفري دولت آبادي دادستان تهران در گفتگويي مفصل درباره اعدام پنج تن از اعضاي گروهک هاي تروريستي و جوسازي هاي رسانه هاي بيگانه در اين ارتباط توضيحاتي داده و درباره مواضع يکي کانديداهاي معترض به نتيجه انتخابات رياست جمهوري در خصوص اين احکام، گفته است که مدعي العموم به طور حتم در وقت مناسب عليه او که احکام قطعي دادگاه را زير سوال برده، اقدام خواهد کرد. جعفري دولت آبادي درباره مواضع و بيانيه هاي مير حسين موسوي بعد از انتخابات و امکان برخورد دشتگاه قضايي با آنها هم گفته است: بسياري از مواضعي که وي و کانديداي شکست‌خورده ديگر انتخابات اخير گرفته‌اند، جرم است؛ اما چون نظام اسلامي براي تعقيب آن‌ها براساس مصالحي عمل مي‌کند، آن را موکول به زمان مناسب کرده‌ايم. بنابراين اين موضوع به معناي آن نيست که اگر سکوت مي‌کنيم اين گونه مواضع جرم تلقي نمي‎شود. تعقيب آن‌ها به عنوان سران فتنه تابع مصالح نظام اسلامي است و مطمئنا در آن چهارچوب عمل مي‌شود. اما بيانيه اخير در حمايت از محکومين ضد انقلاب معدوم بيانيه‌اي است، جدا از بيانيه‌هاي انتخاباتي گذشته و برخلاف اصول است، لذا روزي که وقت محاکمه آن‌ها برسد به همه اين موارد توجه خواهد شد. متن کامل گفتگوي عباس جعفري دولت آبادي با هفته نامه پنجره را در ادامه بخوانيد.
با ۲۱۸ امتیاز و ۴۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


پس از تهدید امروز دادستان تهران و محارب خواندن موسوی توسط الهام گمانه زنی ها در مورد دستگیری موسوی و شیخ قوت بیشتری به خود گرفته. همسنگران شجاع من! امیدوارم این اشتباه آخر هم حکومت مرتکب شه تا ببینه که چطور یک شبه دیکتاتور به زیر کشیده خواهد شد. تهران که هیچ ایران را قرقیزستان خواهیم کرد. آماده باشید به محض انتشار خبر دستگیری این دو وعده ما میدان انقلاب.
با ۱۹۵ امتیاز و ۲۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


آقاي دادستان !عمو دادستان!اي مردك ظالم!اي كسي كه طعم قدرت رو چشيدي!سگ كي باشي كه ميرحسين رو تهديد ميكني؟گنده تر از تو كه خامنه اي باشه نتونسته كاري كنه!محسني ا‍‍ژه اي و مرتضوي ونقدي و حسينيان ها هنوز انگشت به دهان مانده ان و از ترس شلوارهاشون رو خيس كردند و كنار كشيدند تو كه ديگه جاي خود داري!به قيافه خامنه اي يك نگاهي بنداز ببين قيافه اش مثل جسد شده!اينها همه اش از ترس مردم است آقاي دادستان بكش كنار بذار بزرگترت بياد حرف بزنه تو كه عددي نيستي
با ۱۷۳ امتیاز و ۱۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


جهان پهلوان تختي ، به همت بازويش جاودان نشد . چند مدال پر فخر بر ديواري آويخته ميشود و صاحب آن ميرود چنانكه بسياري رفتند . سيمين بانوي شعر ايران ، به سبب اشعارش جاودان نخواهد ماند . چند كتاب پر فخر در كتابخانه اي ميماند و صاحب آن ميرود چنانكه بسياري رفتند . استاد آواز ايران ، محمد رضا شجريان ، به سبب حنجره بينظيرش جاودان نخواهد ماند . تنها صدا نيست كه ميماند . اين همدلي است با ملتي فرهيخته كه ثبت ميكند بر جريده عالم دوامشان . خسرو آواز ايران ، خود را از خس و خاشاك ميداند . حرف ملتي را ميزند و دل در گرو ميگذارد پس آنگاه از ناله مرغ سحر ميگويد و روزي ديگر تفنگي ميخواهد تا ره بپويد و امروز به ضحاك زمان حكم ميدهد تا تفنگش را زمين بگذارد . او جاودان خواهد ماند چنان كه جهان پهلوان تختي جاودان شد و چنين كه سيمين بهبهاني جاودان خواهد ماند .
با ۱۶۴ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


دادستان تهران ضمن حمایت از اعدام‌های اخیر، اعتراض میرحسین موسوی به احکام دادگاه و زیر سوال بردن دستگاه قضایی را جرم خواند. وی همزمانی اجرای احکام اعدام با سالگرد انتخابات، به منظور ایجاد وحشت در میان مردم را تکذیب کرد. عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، در توضیحات مبسوطی از احکام اعدام برای ۵ تن از شهروندان ایرانی پشتیبانی کرد و مخالفت‌های داخلی و بین‌المللی را «فضاسازی برای سلب توان از قوه قضاییه در احکام مشابه» خواند. وی تصریح کرد، که دستگاه قضایی مانند گذشته درباره مجرمان «محکم و مقتدر» عمل خواهد کرد و«هیچ‌گونه عذری برای عدم اجرای احکام قطعی پذیرفته
با ۱۶۳ امتیاز و ۱۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


روزشنبه عباس جعفري دولت آبادي , دادستان تهران گفت , حكم اعدام براي 6فعال سياسي كه در تظاهراتهاي بعد از انتخابات درايران دستگير شده اند تاييد شده است . دولت آبادي گفت سه نفر از آنها به نام هاي احمد دانش پورمقدم , محسن دانشپور مقدم وعليرضا قنبري در روز عاشورا دستگير شده اند. خبرگزاري حكومتي فارس به نقل از دولت آباد ي گفت : احكام اعدام آنها تاييد شده است , اما آنها خواستار عفو گرديده اند . فارس به نقل از دادستا ن تهران ميگويد حكم اعدام سه نفر ديگر محمد علي صارمي , جعفر كاظمي و محمد علي حاج آقايي كه در دسامبر گذشته دستگير شدند تاييد شده است .
با ۱۵۸ امتیاز و ۱۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


جمهوری اسلامی به کلوتید ریس، یک معلم 24 ساله فرانسوی اجازه داده است به کشورش بازگردد. به گفته محمد علی مهدوی ثابت، وکیل کلوتید ریس، دادگاه، مجوز خروج موکلش را صادر کرده، بدون آنکه حکم برائت یا گناهکار بودن او اعلام شود. او گفته است که روز یکشنبه برای دریافت گذرنامه موکلش و شنیدن توضیح دادگاه درباره این مجوز، به دادگاه انقلاب خواهد رفت. کلوتید ریس در جریان اعتراض ها به انتخابات ریاست جمهوری خردادماه گذشته ، بازداشت شد. پس ازاعتراض شدید دولت فرانسه، او به قید وثیقه از زندان آزاد شد و مدت هاست که در سفارت فرانسه در تهران بسر می بََرد. مسئولان جمهوری اسلامی بارها تلویحا آزادی این زن فرانسوی را با عدم استرداد مجید کاکاوند، از فرانسه به آمریکا ارتباط داده بودند. آمریکا این مهندس ایرانی را به نقض مقررات تحریم های ایران متهم کرده و خواستار استرداد او شده بود. دادگاهی در فرانسه اخیرا با استرداد مجیدکاکاوند مخالفت کرد و او به ایران بازگشت.
با ۱۵۲ امتیاز و ۱۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


دادستان تهران با اعلام خبر تبرئه محمد امین ولیان از اتهام محاربه گفته است که حکم اعدام شش نفر از وابستگان به منافقین، عنوانی که برای توصیف سازمان مجاهدین خلق به کار می‌رود، تأیید شده که سه نفر از آنها تقاضای عفو کرده‌اند. بیشتر بخوانید: * ایران پنج زندانی متهم به عضویت در «گروهک‌های ضد انقلاب» را اعدام کرد * میرحسین موسوی اعدام‌های اخیر را محکوم کرد * کروبی: جرم اعدام شدگان اخير برای هيچکس محرز نشده است عباس جعفری دولت‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری نیمه‌رسمی فارس، در مورد کسانی که در ارتباط با حوادث پس از انتخابات خرداد ۸۸ به اعدام محکوم شده‌اند گفته است که برای سه نفر به نام‌های احمد و محسن دانشپور مقدم، و عبدالرضا قنبری که پس از حوادث عاشورا بازداشت شده‌اند، حکم اعدام صادر شده است اما هر سه آنها تقاضای عفو کرده‌آند. آقای دولت‌آبادی این سه تن را از هواداران و وابستگان سازمان مجاهدین خلق، یا آن طور که مقام‌های جمهوری اسلامی می‌گویند «منافقین»، معرفی کرده و افزوده است که «عبدالرضا قنبری در روز عاشورا مستقیماً برای منافقین گزارش می‌داده است». به گفته دادستان تهران همچنین حکم اعدام سه هوادار دیگر این گروه که به گفته وی «ارتباط آنها با گروهک منافقین آشکار و مسلم است و وابستگی گروهکی دارند» تأیید شده است. دادستان تهران از این سه تن به عنوان محمدعلی صارمی، جعفر کاظمی و محمدعلی حاج‌آقایی نام برده و افزوده است که این متهمان در شهریور ماه ۸۸ بازداشت شده‌اند. وی همچنین گفته است که سه متهم دیگر با نام‌های مطهره بهرامی حقیقی، ریحانه حاج ابراهیم دباغ و هادی قائمی نیز «در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شده‌اند اما مجازات آنها در دادگاه تجدید نظر به حبس تبدیل شده است». آقای جعفری دولت‌آبادی توضیح بیشتری در مورد پرونده این سه متهم است. تبرئه محمد امین ولیان از اتهام محاربه دادستان تهران در گفت‌وگو با فارس همچنین گفته است که از میان کسانی که در کیفرخواست صادره متهم به محاربه شده بودند، محمد امین ولیان و ارسلان ابدی از این اتهام تبرئه شده‌اند. محمد امین ولیان، از فعالان دانشجویی ستاد میرحسین موسوی، در چهارمین جلسه محاکمه‌های مربوط به حوادث روز عاشورا به محاربه متهم شده بود و پس از آن در اسفند ماه وب‌سایت‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان افشا کردند که حکم اعدام وی با استناد به فتوایی منتسب به آیت‌الله مکارم شیرازی تأیید شده است. این موضوع با واکنش‌های مختلفی در داخل و خارج ایران روبه‌رو شد و آیت‌الله مکارم نیز ضمن تأکید بر اینکه هیچگونه فتوایی در مورد محارب بودن معترضان روز عاشورا صادر نکرده است، ابراز امیدواری کرد که «بعضی از جوان‌ها تحت تاثیر هیجانات خاصی دست به بعضی از خشونت‌ها زده‌اند... مشمول عفو واقع شوند». پس از آن بود که دادستان تهران با انکار «تأیید یا اجرای» حکم اعدام محمد امین ولیان، گفته بود که این حکم در مرحله صدور به محکوم است و وی در این زمینه حق اعتراض دارد. ارسلان ابدی نیز از فعالان دانشجویی دانشگاه قزوین بود که با وجود آنکه به نوشته برخی از وب‌سایت‌های نزدیک به مخالفان در روز عاشورا و پیش از شکل‌گیری هر گونه تجمعی بازداشت شده بود، متهم به محاربه شد. در مورد آقای ابدی به تازگی برخی از منابع خبری نوشته‌اند که حکم صادره برای وی به ۹ سال و شش ماه حبس تعزیری تقلیل یافته است. دادستان تهران علاوه بر این گفته است که به اتهام دو نفر دیگر از کسانی که در جریان حوادث عاشورا به محاربه متهم شده‌اند، هنوز رسیدگی نشده و این دو در انتظار محاکمه هستند. وی همچنین اشاره کرده است که حکم ۲۱۷ تن از «محکومین حوادث پس از انتخابات» پس از بررسی اعتراض‌ها قطعی شده است. واکنش به سخنان رهبران معترضان در مورد اعدام‌ها دادستان عمومی و انقلاب تهران، همچنین در بخشی از این مصاحبه به واکنش به سخنانی میرحسین موسوی و مهدی کروبی در محکومیت اعدام‌های اخیر پرداخته است. وی با مقایسه اقدام دستگاه قضایی در اعدام هفت نفر از متهمان به محاربه در که بهمن ماه گذشته و اردیبهشت ماه امسال با اعدام‌های سال ۶۷، سخنان این دو رهبر اصلاح‌طلب در محکومیت هفت اعدام اخیر را «فرار به جلو» و دلیل آن را «بی‌اعتبار» خواندن همه احکام صادره توصیف کرده است. وی در عین حال اذعان کرده است که هیچ ارتباطی بین این اعدام‌های صورت گرفته و وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران نیست. این در حالی است که اتهام‌های محمدرضا علی‌زمانی و آرش رحمانی‌پور، دو محکوم به اعدامی که پیش از جریان انتخابات ۸۸ به اتهام عضویت در انجمن پادشاهی ایران بازداشت شده بودند، بدون اطلاع‌رسانی کامل، در جریان دادگاه‌های گروهی بازداشت‌شدگان پس از انتخابات مورد رسیدگی قرار گرفت. آقای دولت‌آبادی همچنین میرحسین موسوی را به نشر اکاذیب متهم کرده و افزوده است که «حمایت و اظهار نظر این فرد جرم است». وی همچنین با بیان اینکه تعقیب میرحسین موسوی و مهدی کروبی به عنوان «سران فتنه» تابع مصالح نظام اسلامی است، تهدید کرده است که تعقیب این دو «موکول به زمان مناسب» شده است. میرحسین موسوی و مهدی کروبی که پیش از این نیز، در بهمن ماه ۸۸ در اظهار نظری مشترک، اعدام آرش رحمانی‌پور و محمدرضا علی‌زمانی را محکوم کرده بودند، به تازگی در اظهار نظرهای جداگانه‌ای نسبت به اعدام پنج متهم به محاربه واکنش نشان دادند. از جمله آقای موسوی گفته بود که «اعلام اعدام ناگهانی پنج نفر ازشهروندان کشور بدون آنکه توضیحات روشن کننده‌ای از اتهامات و روند دادرسی ومحاکمات به مردم داده شود شبیه روند ناعادلانه‌ای است که در طول ماه های اخیر منجر به صدور احکام شگفت‌آور برای عده زیادی از زنان ومردان خدمتگزار وشهروندان عزیز کشور ما شده است».
با ۱۴۸ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


آقاي دادستان ! روزي که وقت محاکمه شما هم شد به تک تک ظلمها، بيعدالتي ها و حق کشيهاي شمايي که به ناحق بر جايگاه عدل و قضاوت نشسته ايد و از ظالمين و متجاوزين حمايت ميکنيد هم توجه و رسيدگي خواهد شد .
با ۱۴۸ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


من هنگامی آواز می خوانم که حرفی برای گفتن به این مردم داشته باشم. روی صحنه می روم و هر آنچه را که در درونم انباشته شده، بیرون می ریزم." شجریان از این "فریب" به روشنی صحبت می کند و از رای و خواست مردم که دگرگون شد: " رئیس جمهوری آمد و به مردم معترض توهین کرد و آنان را {خس و خاشاک} خواند. گفتم منهم یکی از همین خس و خاشاکم و برای همین خس و خاشاک می خوانم و شما حق ندارید صدای مرا از رادیو و تلویزیونتان پخش کنید
با ۱۴۳ امتیاز و ۴ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش
نظرات

 


دادستان عمومي و انقلاب تهران در مصاحبه خود با هفته نامه پنجره گفت: شبهه و ترديدي در رابطه با مجرميت و محارب بودن پنج شهروند کرد وجود ندارد و احكام دادگاه به درستي صادر شده است. اما آقای دولت آبادی ذکر نکردند که چرا دادگاهها علنی و با حضور هیئت منصفه برگزار نگردیده است و حتی احکام، بدون اطلاع وکلای مدافع و خانوادههایشان اجرا شد! وي همچنین تاكيد كرد: سير محاكمه از تاريخ ۲۸/۵/۱۳۸۵ آغاز و در ۱۰/۱۲/۱۳۸۷ به پايان ‎رسید و تاريخ اجراي حكم در سال ۱۳۸۹ صورت گرفته، يعني فرايند رسيدگي به اتهامات نامبردگان چهار سال طول كشيده است. اما آقای دولت آبادی خود نیز میداند که طول مدت زمان دادرسی دلیلی بر آن نمیشود که به وکلای مدافع متهمین، زمان مکفی برای طرح دفاعیاتشان در دادگاه داده شده است. این در حالی است که وکیل مدافع مرحوم فرزاد کمانگر صراحتا" اعلام کرد که پرونده این مرحوم در کشوی میز آقای مرتضوی بوده و دادستان وقت آن زمان مانع از ارسال پرونده به دیوان عالی کشور شده بود. همچنین آقای دولت آبادی، اتهام خانم شیرین علم‌ هولی را «بمبگذاری در پارکینگ قرارگاه سپاه در غرب تهران و انفجار آن در ششم خرداد ۸۷» عنوان کرده است. حال آن که خانم شیرین علم هولی پیشتر با انتشار دو نامه، ضمن رد اتهامات گفته بود که طی ۲۵ روز نخست دوره بازداشتش در مکانی نامعلوم، شدیدترین شکنجه‌های جسمی و روانی را تحمل کرده است. دادستان تهران در ارتباط با مهدی اسلامیان، یکی دیگر از اعدام شدگان در روز نوزدهم اردیبهشت معتقد است: مهسن اسلامیان، برادر مهدی اسلامیان به قصد انجام عمليات انفجاري به تهران آمده و مهدي اسلاميان در تمام اين مراحل با اطلاع از قصد برادرش با وي همكاري داشته است. ایشان در تناقض گویی خود بدلیل آنکه دروغ میگوید فراموش میکند که انفجار در شیراز رخ داده و نه در تهران! دادستان عمومي و انقلاب تهران معتقد است وقتي حكمي قطعي مي‎شود، كسي حق ندارد دستگاه قضايي را متهم كند.در ادامه ذکر کردند که بهتر است كه اين مدعيان خط امام از اصولي كه مدعي هستند، پيروي كنند؛ مخصوصاً حمايت از اين نظام كه براساس اسلام و قرآن بنا شده است. سوالی که به ذهن هر فردی میرسد این است که ایشان بر چه اساس و ضابطه ای اینگونه حقی را برای یک قوه قضائیه فاسد قائل میشود؟مگر احکام قضات وحی منزل کتاب قرآن است؟ دولت آبادی در جائی از سخنان خود اشاره کرد كه در هيچ نظام حقوقي، حتي نظام‌هاي ليبرال، به گروه‌هاي مسلح عليه حكومت، اجازه اقدام براي براندازي داده نمي‌شود. آن‌چه استثنا شده، جنبش‌هاي آزاديبخش در سرزمين‌هاي اشغالي است! اما اکثر قریب به اتفاق مردم ایران معتقد هستند که این رژیم اسلامی با دروغ و تزویر بر مسند قدرت تکیه زده و نمونه بارز یک حکومت غاصب و اشغالگر است.حال باید پرسید تکلیف مردم ایران با این رژیم غاصب چیست؟رژیمی که با گذشت قریب به یک سال از جنایات کهریزک، از طرح موضوع و روشن شدن اذهان عمومی طفره میرود و عاملین و بانیان این جنایت هولناک، همچون آقای مرتضوی همچنان آزاد هستند.
با ۱۳۵ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


آقای دادستان ! آنچه زمانش فرا رسیده ، زمان چیدن میوه آزادی است ، زمان چیدن میوه آگاهیست ،زمان برچیدن بساط دیکتاتوری است
با ۱۳۵ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


تلویزیون استرالیا هنگام برگزاری کنسرتهای شجریان در این کشور، گفت و گوئی با او داشت که استاد بی بدیل آواز ایرانی و بقول مجری آن برنامه "سوپر استار موسیقی سنتی ایران" بی پروا می گفت: "ما هنرمان را برای مردم نگه می داریم و برای مردمی که دوستشان داریم زندگی می کنیم. برایم خیلی لذت بخش است که با مردمی زندگی می کنم که آنها را دوست دارم و آنان نیز مرا دوست دارند. من هنگامی آواز می خوانم که حرفی برای گفتن به این مردم داشته باشم. روی صحنه می روم و هر آنچه را که در درونم انباشته شده، بیرون می ریزم." شجریان از این "فریب" به روشنی صحبت می کند و از رای و خواست مردم که دگرگون شد: " رئیس جمهوری آمد و به مردم معترض توهین کرد و آنان را {خس و خاشاک} خواند. گفتم منهم یکی از همین خس و خاشاکم و برای همین خس و خاشاک می خوانم و شما حق ندارید صدای مرا از رادیو و تلویزیونتان پخش کنید." او با تاکید بر این مطلب که چون تلفیق دین و حکومت برای مردم ایران نتیجه خوبی نداشته، حالا مردم با آن مخالفند، می گوید: "حکومت قوانین تغییر ناپذیری دارد که می گوید قوانین الهی است و راه خودش را می رود. ما هم راه خودمان را می رویم"!...................
با ۱۳۲ امتیاز و ۴ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش
نظرات

 


خبرگزاری هرانا - عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، از تایید و قطعیت حکم اعدام محمدعلي صارمي، جعفر كاظمي و محمدعلي حاج آقايي خبر داده است. دولت آبادي در پاسخ به اين سوال كه آيا در حوادث بعد از انتخابات به صورت مشخص تا به‌حال كسي از متهمين دستگير شده، اعدام شده است نيز گفت: ما براي ده نفر از كساني كه در جريان حوادث پس از انتخابات و به ‌خصوص روز 6 دی ماه (عاشورا) دستگير شدند، به اتهام محاربه كيفرخواست صادر كرديم و سه فقره از احكام اعدام كه توسط دادگاه بدوي صادر شده بود، در دادگاه تجديدنظر تأييد شد. به گزارش هفته نامه ی پنجره، وي در اين خصوص اينگونه توضيح داد: احمد دانشپور مقدم، محسن دانشپور مقدم و عبدالرضا قنبري از هواداران و وابستگان به سازمان مجاهدین خلق هستند كه عبدالرضا قنبري در روز عاشورا مستقيما براي ایشان گزارش مي‌داده است. حكم اعدام اين سه نفر قطعي شده است، اما درخواست عفو كرده‎اند. سه نفر ديگر نیز به نام‌هاي مطهره بهرامي حقيقي، ريحانه حاج ابراهيم دباغ و هادي قائمي در دادگاه بدوي محكوم به اعدام شدند، اما مجازات آن‌ها در دادگاه تجديد نظر به حبس تبديل شد. جعفري دولت آبادي افزود: در حال حاضر سه حكم اعدام تأييد شده داريم كه مربوط به محمدعلي صارمي، جعفر كاظمي و فردي به‎نام محمدعلي حاج آقايي است كه هر سه نفر از هواداران سازمان مجاهدین خلق هستند. ارتباط اين سه نفر با سازمان مجاهدین خلق آشكار و مسلم است. اين عده وابستگي گروهی دارند و در شهريور سال 1388 دستگير شده‎اند. دادستان تهران گفت: با اين وصف كيفرخواست‌هاي صادره در رابطه با حوادث عاشورا و به اتهام محاربه توسط دادسرا 10 فقره بوده كه از ميان آن‌ها ارسلان ابدي و محمد وليان از اين اتهام تبرئه شده‎اند، احكام سه نفر تأييد و احكام سه نفر نيز تبديل شده است. به اتهام دو نفر نيز رسيدگي نشده و در انتظار محاكمه هستند. وي با تاكيد بر اينكه تا اين لحظه هيچ حكمي اجرا نشده گفت: اما ذكر اين نكته لازم است كه حكم 217 نفر از محكومين حوادث پس از انتخابات قطعي شده است. اعتراض آن‎ها بررسي شده و احكام نيز قطعي شده است.
با ۱۳۰ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


با گذشت 30 سال از حاکمیت اسلام در ایران و قرن ها حاکمیت مسیحیت در اروپا (قبل از قرن 17-18 میلادی) و تجربه ناموفق آنها (به نظر بنده البته!) همچنان عده ای در ایران خواهان حاکمیت دین اسلام بر جامعه هستند. ولی چرا باید تمام جامعه ملزم به پیروی از قوانین دین و مذهبی خاص بوده و حتی افراد اجازه نقد این قوانین را (به علت مقدس شمرده شدن آنها از طرف طرفدارانش) نداشته باشند؟ پیشنهاد بنده این است که قسمتی از خاک ایران را به مشتاقان حاکمیت دین اسلام اختصاص دهیم (مانند واتیکان در ایتالیا) که در آن محدوده شریعت حاکم بر مردم بوده و هر ایرانی اختیار ورود و خروج از این محدوده را داشته باشد. با این کار از طرفی کسی ملزم به پذیرش قوانینی که به آن اعتقادی ندارد نمی شود و از طرف دیگر مشتاقان حاکمیت اسلام نیز می توانند به مراد خود برسند. بعله، در این مدینه فاضله (طبق دین اسلام) زنان و مردان به خاطر زنا سنگسار می شوند، دستها و پاها در ملا عام به علت سرقت قطع می شوند، پسر بالای 14 سال و دختر بالای 9 سال را می توان به علت انجام جرم اعدام کرد، موسیقی و رقص و طرب جرم بوده و مجرم شلاق می خورد، روزه خوار شلاق می خورد، ربا حرام است اما بانک های اسلامی می توانند مبلغی سود را در ازای دریافت موقت پول به صاحب آن دهند، بی حجابی جرم بوده و زن بی حجاب شلاق می خورد، سهم زن از ارث نصف مرد است، حکم بازگشت از دین اعدام است، توهین به دین مجازات سختی دارد و ... . اما لا اقل بقیه کشور از این قوانین مبین در امان خواهند بود!
با ۱۲۳ امتیاز و ۵۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


بلاخره آقای خامنه ای خودش با زبان بی زبانی تکلیف مجسمه های تهران را مشخص کردند .به گزارش سایت آتی نیوز در پی بازدید آیت الله خامنه ای از بیست و سومین نمایشگاه بین الملی کتاب وی طی تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور جمع آوری مجسمه های باستانی در محوطه نمایشگاه را به وی داده است.براساس این گزارش، آیت الله خامنه ای در جریان بازدید از نمایشگاه به مجسمه های دو متری سربازان هخامنشی برخورد میکند و بعد از لحظاتی با لحنی جدی خطاب به وزیر ارشاد خواستار جمع آوری مجسمه ها میشود.پس از این تذکر مجسمه هایی که در ابتدای ورودی به سالن ناشران خارجی قرار داده شده بود فورا به دستور حسینی وزیر ارشاد جمع آوری میشود.گفتنی است در یک ماه گذشته مجسمه های مشاهیر ایرانی در سطح شهر تهران به صورت های معجزه آسایی ناپدید شده اند و هیچ دستگاه و مقامی در قبال این اتفاق به صورت رسمی پاسخگو نبوده است.
با ۱۲۳ امتیاز و ۱۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


پس از آنکه میرحسین موسوی به پیروی از منتظری بزرگ «بدون در نظرگرفتن ایدئولوژی و طرز فکر افراد» از حق آنها دفاع کرد، مقامات جمهوری اسلامی را، پس از یک شوک چند روزه، وادار به اعترافی کرد که در تاریخ جمهوری اسلامی بی سابقه بود. امروز، بالاخره بعد از 22 سال جعفری دولت آبادی، دادستان تهران در میان سخنان آشفته اش که از سر خشم و عصبانیت بر علیه موسوی بیان می کرد گفت: "در همان سالهایی که اعدام‌هايي بر اساس حكم حضرت امام عليه منافقين صورت گرفت" و این اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی است که یکی از مقامات رسمی آن علناً اعتراف می کند که گروهی تنها بر اساس حکمی از سوی خمینی و بدون هیچ محاکمه و دادگاهی اعدام شده اند. و به نوعی این شایعه را تایید کرد که اعدام های اخیر هم بر اساس حکمی از سوی خامنه ای و بدون محاکمه و دادگاه بوده است. این یک موفقیت بزرگ برای خانواده هزاران زندانی مظلومی است که بدون هیچ دلیلی در این سالها اعدام شده اند.
با ۱۲۰ امتیاز و ۲۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


استاد شجريان:حکومت قوانین تغییر ناپذیری دارد که می گوید قوانین الهی است و راه خودش را می رود. ما هم راه خودمان را می رویم
با ۱۱۹ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


امروز تو بالاترین متوجه مصاحبه دادستان تهران دولت آبادی شدم. و تمام لینک هایی بالاترین در این باره به صحبت هایی دولت آبادی در مورد موسوی بود. در صورتی‌ که دولت آبادی به صراحت به قطعی شدن ۳ حکم اعدام خبر داد. این موضوع در نظر کاربران بالاترین کم اهمیت تر از موضوع موسوی شناخته شد. دوستان ما را چه میشود؟ آیا اینقدر ما رو به اعدام عادت دادند که حتا توجه ما به کشتن احتمالی‌ انسانهای بیگناه جلب نمیشه؟ آیا باید حتما خبر اعدام این دوستان رو بشنویم تا اقدام کنیم؟ اگر این طور است پس همین الان این خبر هارو لینک بزنید: اعدام ۳ محارب دیگر. farsnews.ir صدای آخرین سخنرانی‌ شهید صارمی youtube.com مصاحبه فرزند علی‌ صارمی
با ۱۱۶ امتیاز و ۱۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


دادستان تهران درباره مواضع و بیانیه های میر حسین موسوی بعد از انتخابات و امکان برخورد دشتگاه قضایی با آنها هم گفته است: بسیاری از مواضعی که وی و کاندیدای شکست‌خورده دیگر انتخابات اخیر گرفته‌اند، جرم است؛ اما چون نظام اسلامی برای تعقیب آن‌ها براساس مصالحی عمل می‌کند، آن را موکول به زمان مناسب کرده‌ایم. بنابراین این موضوع به معنای آن نیست که اگر سکوت می‌کنیم این گونه مواضع جرم تلقی نمی‎شود. تعقیب آن‌ها به عنوان سران فتنه تابع مصالح نظام اسلامی است و مطمئنا در آن چهارچوب عمل می‌شود. اما بیانیه اخیر در حمایت از محکومین ضد انقلاب معدوم بیانیه‌ای است، جدا از بیانیه‌های انتخاباتی گذشته و برخلاف اصول است، لذا روزی که وقت محاکمه آن‌ها برسد به همه این موارد توجه خواهد شد.
با ۱۱۶ امتیاز و ۸ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


توجه: لینک به فارس نیوز است ولی همه قسمتهای مربوط به تهدید در شرح لینک آورده شده است / ... وی افزود: بسياري از مواضعي كه وي ( موسوی ) و كانديداي شكست‌خورده ديگر انتخابات اخير گرفته‌اند، جرم است؛ اما چون نظام اسلامي براي تعقيب آن‌ها براساس مصالحي عمل مي‌كند، آن را موكول به زمان مناسب كرده‌ايم. اين مقام مسئول در قوه قضائيه با بيان اينكه اين موضوع به معناي آن نيست كه اگر سكوت مي‌كنيم اين گونه مواضع جرم تلقي نمي‎شود، گفت: تعقيب آن‌ها به عنوان سران فتنه تابع مصالح نظام اسلامي است و مطمئنا در آن چهارچوب عمل مي‌شود. اما بيانيه اخير در حمايت از محكومين ضد انقلاب معدوم بيانيه‌اي است، جدا از بيانيه‌هاي انتخاباتي گذشته و برخلاف اصول است، لذا روزي كه وقت محاكمه آن‌ها برسد به همه اين موارد توجه خواهد شد. جعفري دولت آبادي با يادآوري اينكه دستگاه قضايي بايد طبق قانون عمل كند، اما همان‌طور كه امام گفتند نظام اسلامي مصلحت‌هايي دارد كه ممكن است از تشخيص ما خارج باشد، افزود: بنابراين اگر امروز به درخواست مردم براي تعقيب سران فتنه عمل نمي‌شود، نه از سر ناتواني يا بي‌توجهي، غفلت و يا هماهنگي با آن‌ها و يا بي‌دغدغگي، بلكه از اين بابت است كه زمان آن فرا نرسيده است. وي تصريح كرد: اگر زمان آن فرا برسد، مانند ميوه‌اي كه در زمان خودش بايد چيده شود، اقدام خواهد شد. دادستان تهران با بيان اينكه ما به مردم اطمينان مي‌دهيم كه دستگاه قضايي در اين چهارچوب حركت مي‌كند و امروز اگر ما سكوت مي‌كنيم به معناي قبول اين بيانيه‌ها نيست، اضافه كرد: تجربه‌كاري ما در طول سي سال گذشته نشان مي‌دهد كه بايد طوري عمل كنيم كه به اهداف انقلاب برسيم و انشاءالله به اين مطالبه مردمي هم در وقت خودش عمل خواهد شد
با ۱۱۰ امتیاز و ۱۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


::: به گزارش خبرگزاری رویترز معلم فرانسوی که در مناقشات پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران به جرم جاسوسی دستگیر شده بود، از سوی دادگاه تبرئه شد ::: محمد علی مهدوی وکیل خانم کلوتید ریس اعلام کرد که وی می تواند با حکم دادگاه ایران را ترک نماید ::: پیش از این فرانسه اعلام کرده بود که خانم ریس بی گناه بوده و خواستار آزادی فوری وی شده بود ::: او به همراه هزاران نفر دیگر در مناقشات پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران بازداشت شد که اکثر دستگیر شدگان، آزاد شدند ...
با ۱۱۰ امتیاز و ۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران از قطعی شدن حکم اعدام شش نفر خبر داده است که به گفته او سه نفر تقاضای عفو کرده اند. دادستان تهران در توضیح این احکام گفته است که پس از انتخابات و به خصوص پس از روزعاشورا، برای احمد دانشپور مقدم، محسن دانشپور مقدم و عبدالرضا قنبری، که او آنها را از هواداران و وابستگان به منافقين خوانده، حكم اعدام قطعی صادر شده که آنها درخواست عفو كرده‎اند. او سپس افزوده: احکام اعدام سه نفر دیگر با نام های محمدعلی صارمی، جعفر كاظمی و محمدعلی حاج آقايی، در حال حاضر تایید شده است. این سه نفر هم از هواداران منافقین معرفی شده اند. دادستان تهران در مورد پنج نفری که هفته گذشته اعدام شدند نیزگفته است که از آنها مواد منفجره کشف شده بود و بمب گذاری کرده بودند. او همچنین گفته خانواده ها را که محاکمه این افراد تنها 8 دقیقه طول کشیده بود، نادرست خوانده است.
با ۱۰۸ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


اظهار نظر اخیر این نماینده مجلس عراق این پیام را با خود به همراه دارد که سهل انگاری مقامات مسئول کشورمان در پیگیری موضوع دریافت غرامت جنگ تحمیلی از عراق، سبب خواهد شد تا در آینده نه تنها چنین موضوعی محقق نشود بلکه طرف عراقی ژست طلبکاری نیز به خود بگیرد
با ۱۰۱ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


آقای جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، زمان محاکمه شما در همین دنیا فرا خواهید رسید. آن روز را می بینم که با لباسهای راه راه زندانیان پشت صندلی محکمه نشسته اید و باید پاسخگوی خونهای به ناحق ریخته شده باشید. آقای دادستان ظالم، باید پاسخگوی خون فرزاد کمانگر، معلم بی گناه باشید. آقای دادستان باید پاسخگوی اشک مادران ما باشید. قبل از آنکه به فکر محاکمه رئیس جمهور محبوب ما، جناب آقای مهندس موسوی، باشید بهتر است یک نگاهی به پرونده اعمال خود بزنید که باعث و بانی چه خونهای بیگناهی بوده اید. آقای دادستان، مردم دلیر کردستان روز پنجشنبه مشت محکمی بر یاوه گویی های شما و اربایت، سلطان علی خامنه ای، دادند. آیا کور بودی و این مشت محکم را ندیدی؟ آقای دولت آبادی، دادستان ضحاک، هیچ ظالمی از چنگل عدالت جوانان ایران جان سالم به در نخواهد برد. روز محاکمه شما و سران کودتا نزدیک است. بزودی همه شما باید پاسخگوی ملت ایران باشید. مطمئن باش، آن روز خواهد آمد.
با ۹۹ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


امروز دادستان تهران چون جغدي شوم خبر از تاييد حكم اعدام هاي جديد داده است . اين حكومت بر هيچ قولي چنين ثابت قدم نبوده است . درد و اندوه شقاوت اعدام پنج جوان را هنوز بر دل داريم و سياهمان را هنوز در نياورده ايم . پيكر آن عزيزان را هنوز به خانواده هايشان تحويل نداده اند و ناقوس مرگ را براي سه يا شش عزيز ديگر به صدا در آورده اند . هزينه اعدامهاي اخير گويا برايشان آنقدر نبوده است كه دست از فايده آن بردارند . هشيار باشيم كه صدايمان بايد عرش را بلرزاند تا تخت نشينان حرم سيد علي بفهمند معناي خشم يك ملت را . هشيار باشيم كه در سوگ عزيزان نشستن ، دردي نه تنها دوا نخواهد كرد كه بيشرمان حكومت را قاطع تر خواهد ساخت بر مسيرشان . تدبيري بايد . كردهاي دلير ايران ، راه را نشان دادند . چراغ را روشن كردند و خط را شكستند . بايد هماهنگي را بالا ببريم و پايه اعتصابات عمومي را بريزيم . فردا دير است . از همين امشب به يكديگر خبر رساني كنيم . شبكه هاي خانوادگي و دوستانه را راه بياندازيم و گوش به فرمان باشيم . مهندس موسوي روزي فراخواهد خواندمان به همراهي و آنروز اين شبكه هاي اجتماعي است كه ميتواند راه گشا باشد . آنروز شايد صبح فردا باشد . از همين امشب شروع كنيم .
با ۹۱ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


دادستان تهران از تایید حکم اعدام سه تن و هم‌چنین قطعی شدن حکم حبس ۲۱۷ تن خبر داد.وی افزود: «در حال حاضر سه حکم اعدام تایید شده داریم که مربوط به محمدعلی صارمی، جعفر کاظمی و فردی به‎نام محمدعلی حاج آقایی است که هر سه نفر از هواداران گروهک منافقین هستند. ارتباط این سه نفر با گروهک منافقین آشکار و مسلم است. این عده وابستگی گروهکی دارند و در شهریور سال ۱۳۸۸ دست‌گیر شده‎اند.‌» وی در ادامه اظهار داشت: «تا این لحظه هیچ حکمی درباره بازداشت‌شدگان حوادث اخیر اجرا نشده و این‎همه هیاهو برای هیچ است. اما ذکر این نکته لازم است که حکم ۲۱۷ نفر از محکومین حوادث پس از انتخابات قطعی شده است. اعتراض آن‎ها بررسی شده و احکام نیز قطعی شده است.‌»
با ۸۸ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 
با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. ببرای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ