کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ اردیبهشت ۳۰, پنجشنبه

[farsibooks] Fwd: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/05/20 06:45:40 ب.ظ

 



---------- Forwarded message ----------
From: <radiofarda@list.radiofarda.com>
Date: 2010/5/20
Subject: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/05/20 06:45:40 ب.ظ


خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
2010/05/20 06:46:01 ب.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:

golparast.com
سرخط‌ خبرها

اوباما: در انتظار پاسخ رسمی ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستیم
باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا پنج شنبه شب در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان ، نخست وزیر ترکیه گفت جامعه جهانی در انتظار پاسخ رسمی و معتبرایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی است. آقای اوباما اصرار ایران بر ادامه غنی سازی اورانیوم و عدم مذاکره درباره برنامه اتمی اش را ناقض اعتمادسازی بین المللی دانست. آمریکا، فرانسه وبریتانیا پیش نویس قطعنامه چهارم علیه ایران را میان اعضای شورای امنیت توزیع کرده اند.


باهنر: در صورت تصویب قطعنامه جدیدی علیه ایران، توافق اخیر لغو می شود
محمد رضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که در صورت تصویب قطعنامه تشدید تحریم های ایران در شورای امینت سازمان ملل، توافق اخیر ایران با ترکیه و برزیل برای پذیرفتن پیشنهاد مبادله اورانیوم با سوخت هسته ای لغو می شود. نمایندگان مجلس در تعیین سیاست های کلان کشور، از جمله سیاست هسته ای اختیاری ندارند و سعید جلیلی، دبیرشورای امنیت ملی ایران نیز پیش از توافق اخیر، اعلام کرد که لزومی به تصویب این توافق در مجلس نیست.


روسیه: ایران جزئیات موافقت خود برای مبادله اورانیوم با سوخت را به آژانس بفرستد
سرگئی لاورف، وزیر خارجه روسیه از ایران خواست تا جزئیات موافقت خود را برای مبادله اورانیوم کم غنی شده با سوخت هسته ای هرچه زودتر در اختیار آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دهد. آقای لاورف در جریان دیدارش از ایتالیا، افزود که موافقت ایران در اینباره به وساطت ترکیه و برزیل و براساس پیشنهاد ماه اکتبر گذشته آژانس بین المللی اتمی، مانعی در گفتگوهای جاری بر سر قطعنامه تحریم های ایران ایجاد نمی کند. او ابراز امیدواری کرد که اعضای شورای امنیت سازمان ملل بر سر پیش نویش این قطعنامه به اجماع برسند.


محمد نوری زاد در زندان اوین مورد ضرب و شتم قرار گرفت
به گزارش سایت کلمه، محمد نوری زاد، روزنامه نگار، بشدت در زندان اوین مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. برپایه این گزارش، روز سه شنبه محمد نوری زاد به بهانه ی هواخوری از بند خود بیرون برده شده و بشدت کتک خورده و ناسزا شنیده است. این گزارش می افزاید: براثر ضربه شدیدی که به سر آقای نوری زاد وارد شده، بینایی او مختل شده است و او از آن روز در اعتصاب غذا بسر می برد. محمد نوری زاد که پیشتر برای روزنامه کیهان می نوشت در نامه هایی خطاب به آیت الله خامنه ای به سرکوب خونین معترضین به انتخابات اعتراض کرد و از آذر ماه در زندان است. او در دادگاه بدوی به ۳ سال و نیم حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.


پنج تابلوی نقاشی گرانبها از موزه ای در پاریس به سرقت رفت
پنج تابلوی نقاشی مشهور و گرانبها از جمله دو شاهکار، اثر پیکاسو و ماتیس از موزه هنرمدرن در پاریس به سرقت رفت. به گفته مسئولان پلیس، این تابلوها در مجموع صدها میلیون دلار ارزش دارند و خبر سرقت آنها بامداد امروز به پلیس اطلاع داده شد.


یونان باردیگر شاهد اعتصاب سراسری است
اعتصاب کارکنان دولت و خدمات شهری در اعتراض به برنامه صرفه جویی دولت یونان، باردیگر بخش عمده ای از ادارات و شبکه حمل و نقل را در آتن، پایتخت و سایر شهرها به حالت تعطیل درآورده است. اتحادیه های کارکنان دولت و کارگران مردم را دعوت به راهپیمایی کرده اند. یونان در ماه های اخیر شاهد اعتصاب و راهپیمایی های گسترده در اعتراض به برنامه دولت برای افزایش مالیات ها، بالابردن سن بازنشستگی و عدم افزایش دستمزدها بوده است.


روسای مجالس کویت و ایران در تهران دیدار کردند
جاسم محمد الخرافی، رئیس مجلس کویت با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در تهران دیدار کرد. آقای لاریجانی ضمن تشکر از رئیس مجلس کویت بخاطر سفرش به تهران، گفته است که آنها درباره مسائل منطقه ای و بین المللی گفتگو کردند. آقای لاریجانی افزوده که نگاه دو کشور به مسائل منطقه ای تاحد زیادی مشترک است. کویت اخیرا از کشف شبکه ای جاسوسی برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این کشور خبر داده بود. ایران وجود چنین شبکه ای را انکار کرده است.


28 معدنچی در انفجار معدن ذغال سنگ در ترکیه جان خود را از دست دادند
امدادگران در ترکیه، اجساد 28 معدنچی را از معدن ذعال سنگ در شمال این کشور بیرون آوردند. روز دوشنبه در این معدن در کنار دریای سیاه انفجاری رخ داد که سبب شد تا 30 معدنچی در آن مدفون شوند. مسئولان ترکیه علت انفجار را نقص ابزار برقی اعلام کرده اند و می گویند امیدی به زنده یافتن دو نفر دیگر نیست.  


قزاقستان مرز خود با قرقیزستان را بازگشایی کرد
دولت قزاقستان پس از یک ماه، مرز این کشور را با قرقیزستان بازگشایی کرد. پس از شورش در قرقیزستان و فرار گورمان بیک باقی یف، رئیس جمهوری این کشور، قزاقستان مرز خود را بسته بود. از سوی دیگر دولت قرقیزستان در فرمانی دوره ریاست رزا اتونبایوا، را بر دولت موقت تا پایان سال جاری میلادی، تمدید کرد. دولت موقت همچنین در شهر جلال آباد در جنوب این کشور تا اول ماه ژوئن اعلام منع مقررات رفت و آمد شبانه کرده است. قرار است همه پرسی اصلاح قانون اساسی نیز در 27 ژوئن برگزار شود.


مادران سه آمریکایی زندانی در ایران با فرزندانشان ملاقات کردند
مقام های جمهوری اسلامی به مادران سه جوان آمریکایی زندانی در ایران اجازه دادند با فرزندانشان دیدار کنند. این سه آمریکایی از زندان به هتل استقلال تهران برده شده بودند تا مادرانشان را ببینند. به وکیل این زندانیان اجازه حضور در این ملاقات یا هیچگونه تماسی با آنها داده نشده بود.مادران شین باور، جاشوا فتال و سارا شورد، چهارشنبه شب در حالیکه مقنعه های سیاه پوشیده بودند وارد تهران شدند و مورد استقبال سفیر سوئیس در تهران قرار گرفتند. این مادران امروز روسری های رنگی بر سر داشتند و شبکه های تلویزیونی ایران نیز تصاویر ملاقات آنها را نشان دادند. یکی از این مادران گفت که با آنها بسیار خوش رفتاری شده و این موضوع را به همه خواهند گفت. آنها همچنین خواستار آزادی فرزندانشان شدند.سه جوان مریکایی حدود 9 ماه پیش در مرز کردستان عراق با ایران در حال کوهنوردی دستگیر شدند.


محمد رضا شجریان امشب در شیکاگو برنامه اجرا می کند
محمد رضا شجریان کنسرت های خود را در آمر یکا از امشب در شیکاگو آغاز می کند. به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای شجریان و گروه شهناز پس از برگزاری کنسرت‌هایی در استرالیا، به آمریکا رفته اند. این گروه علاوه بر شیکاگو، درآتلانتا، واشینگتن، هوستن، سیاتل، برکلی و لس آنجلس هم برنامه اجرا می کنند.


دولت تايلند مقررات منع رفت و آمد شبانه را تا شنبه تمديد کرد
 با ادامه درگيری های پراکنده ميان ارتش تايلند و مخالفان در مرکز بانکوک، پايتخت، مقررات منع رفت و آمد شبانه در اين شهرو ۲۳ استان ديگر تايلند برای سه روز ديگر تمديد شد. برخی ساختمان ها در نا آرامی های روز چهارشنبه به آتش کشيده شدند و پنج نفر از مخالفان و يک عکاس خبرنگار ايتاليايی کشته و بيش از ۸۰ نفر زخمی شدند.


گرد و غبار بار ديگر در فضای تهران و استان‌های غربی
فضای تهران و استان‌های غرب و جنوب غربی کشور را بار ديگر گرد و غبار فرا گرفت. اين گرد و غبار که برای برخی اهالی شهرهای غرب کشور مشکلات تنفسی به همراه داشته است، بنا بر پيش‌بينی‌ها تا شنبه ادامه پيدا خواهد کرد.به گزارش خبرگزاری کار ايران، ايلنا، هسته‌ی اصلی اين گرد و غبار کشورهای عراق و عربستان بوده که همراه با جريان باد به سمت ايران رانده شده است.بنا بر اين گزارش ميدان ديد در شهر تهران که در حالت عادی ۴ کيلومتر است، اکنون به زير ۲ کيلومتر کاهش يافته است.


انتشار جزئيات بيشتر از دلايل سقوط هواپيمای رئيس جمهوری لهستان
هيئت رسيدگی کننده به دلايل سقوط هواپيمای رئيس جمهوری لهستان، که به کشته شدن وی و ۹۵ نفر ديگر انجاميد، روز چهارشنبه منتشر شد.بر اساس يافته‌های اعلام شده توسط اين هيئت که متشکل از کارشناسان روسی، لهستانی و آمريکايی است، پيش از سقوط هواپيما دست‌کم دو تن از مسافران وارد کابين خلبان شده بودند.علاوه بر اين، احتمال استفاده چند نفر از تلفن همراه، از جمله دلايل سقوط هواپيما قيد شده است. بر پايه‌ی اين گزارش، مه‌آلود بودن منطقه و تداخل امواج تلفن همراه از عوامل اختلال در سيستم راهبری هواپيما به شمار آمده است.نتايج نهايی اين تحقيق قرار است در آينده‌ای نزديک منتشر شود.


زير دريايی کره شمالی عامل غرق ناو کره جنوبی اعلام شد
فروردين ماه گذشته ناو جنگی کره جنوبی در دريای زرد غرق شد و ۴۶ خدمه‌ی آن کشته شدند. اکنون تحقيقات نشان می‌دهد که يک اژدر شليک شده از يک زيردريايی کره‌شمالی عامل غرق اين کشتی جنگی بوده است.اين يافته که روز پنجشنبه منتشر شد، حاصل تحقيق يک گروه ‌بين‌المللی است که نزديک به دو ماه اين حادثه را بررسی می‌کرد.لی ميونگ – باک، رئيس جمهوری کره جنوبی ضمن فراخوان برای تشکيل جلسه‌ی شورای امنيت کشور برای روز جمعه، اعلام کرد که اين فتنه‌انگيزی کره شمالی با «اقدامی قاطع» پاسخ داده خواهد شد.دولت کره شمالی با رد نتايج اين تحقيق آن را ساختگی و کذب خوانده است.


درگيری‌های پراکنده در پايتخت تايلند همچنان ادامه دارد
درگيری‌های پراکنده در خيابان‌های مرکزی شهر بانکوک، پايتخت تايلند، همچنان ادامه دارد. با ادامه يافتن ناآرامی‌ها حکومت نظامی در بانکوک و ۲۳ استان ديگر کشور برای سه روز ديگر تمديد شد. روز چهارشنبه نيروهای امنيتی تايلند با يورش به مرکز تجمع مخالفان دولت در مرکز اداری – تجاری بانکوک، برخی از رهبران مخالفان را دستگير و به تجمع آنها که بیش از دو ماه به طول انجامیده بود، خاتمه دادند.در درگيری‌های ۲۴ ساعت گذشته، دست‌کم پنج نفر از مخالفان و يک عکاس خبری ايتاليايی به ضرب گلوله کشته شدند و بيش از ۸۰ نفر زخمی شده‌اند.


استقبال رئيس‌جمهوری آمريکا از تدوين قطعنامه‌ی تحريم ايران
باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا، روز چهارشنبه با استقبال از تدوين قطعنامه‌ی جديد شورای امنيت برای تحريم بيشتر ايران، بار ديگر از مقام‌های تهران خواست تا به تعهدات بين‌المللی خود عمل کنند.رئيس جمهوری آمريکا در تماس تلفنی با رجب طيب اردوغان، نخست وزير ترکيه با قدردانی از تلاش‌های ديپلماتيک آن کشور  و برزيل گفت که جامعه‌ی جهانی در انتظار پاسخ رسمی و معتبر مقام‌های ايرانی، درباره‌ی مبادله‌ی سوخت، به آژانس بين‌المللی انرژی اتمی است.بنا بر بيانيه‌ی کاخ سفيد آقای اوباما همچنين در اين تماس تلفنی امتناع سرسختانه‌ی مقام‌های جمهوری اسلامی از مذاکره با نمايندگان کشورهای ۵ + ۱ بر سر برنامه‌ی هسته‌ای تهران و امتناع از توقف غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانيوم را ناقض اعتمادسازی ايران با جامعه‌ی بين‌المللی دانست.


از همسر يكى از كشته شدگان وقايع پس از انتخابات خواسته شد شكايت خود را پس بگيرد
از خانواده محرم چگينى ، يكى از كشته شدگان وقايع پس از انتخابات رياست جمهورى خواسته شد شكايت خود را پس بگيرند زيرا چاره اى جز رضايت دادن و گرفتن ديه ندارند. به گزارش سايت كلمه وابسته به اصلاح طلبان ، همسر آقاى چگينى در دادسرا از قاضى پرونده شنيده است كه قرار بوده اين پرونده ها مخفى بماند ولى اكنون كه اين پرونده ها فاش شده اند پس بايد رضايت داده و ديه بگيرند. معصومه چگينى گفته است تا آخرين مرحله مى ايستد تا روشن شود قاتل شوهرش كيست. وى افزوده است كه ديه نمى خواهد بلكه مى خواهد بداند چرا جسد شوهرش كه در خيابان آزادى كشته شده ، درشهرك انديشه پيدا شده است. خانم چگينى اعلام كرد روز ۲۵ خرداد در قطعه ۵۶ بهشت زهرا سالگرد قتل همسرش را گرامى خواهد داشت. 


مادران سه كوهنورد آمريكايى در بند، وارد ايران شدند
مادران سه كوهنورد آمريكايى در بند در ايران، براى مذاكره براى آزادى فرزندانشان و همچنين گفت وگو با مقامات جمهورى اسلامى وارد تهران شدند.به گزارش خبرگزارى آسوشيتد پرس، نورا شورد، سيندى هيكى و لورا فتال با پرواز دبى وارد فرودگاه بين المللى تهران شدند .شبكه تلويزيونى انگليسى زبان جمهورى اسلامى، پرس تى وى، گزارش داد مادران اين سه كوهنورد، رواديد يك هفته اى به دلايل «بشردوستانه» دريافت كرده اند.شين باور و جاشوا فتال ۲۷ ساله به همراه سارا شورد ۳۱ ساله در تاريخ ۳۱ ژوئيه سال ۲۰۰۹ ميلادى، حدود ۹ ماه پيش، در حاليكه مشغول كوهنوردى در منطقه مرزى كردستان عراق با ايران بودند پس از عبور از مرزى علامت گذارى نشده توسط ماموران ايرانى دستگير شدند.ايران اين سه كوهنورد آمريكايى را متهم به جاسوسى كرده است. وكيل اين سه كوهنورد، مسعود شفيعى به آسوشيتد پرس گفت كه اين سه مادر، قصد دارند با مقامات رسمى مسوول در اين پرونده و نيز مقامات عالى نظام مانند آيت الله على خامنه اى رهبر جمهورى اسلامى و محمود احمدى نژاد ديدار كنند. 


در صورت تصويب قطعنامه جديد تحريم ها، كشتى‌هاى ايرانى در آب‌هاى بين‌المللى بازرسى مى شوند
يك مقام ارشد آمريكا اعلام كرد كه در صورت تصويب پيش‌نويس قطعنامه جديد ارائه شده از سوى دولت آمريكا به اعضاى شوراى امنيت عليه ايران، تمام كشتى‌هاى ايرانى در ‌آب‌ها و بنادر بين‌المللى بازرسى خواهند شد. اين مقام عالى‌رتبه آمريكايى كه نخواست نامش فاش شود به خبرگزارى فرانسه‌ گفت بر اساس اين پيش‌نويس در صورت مشاهده هرگونه محموله مشكوك نظامى مربوط به تسليحات متعارف و موشكى، كشورها موظفند آنها را ضبط كنند. گفته مى‌شود اين قطنامعه جديد مشابه قطعنامه سال گذشته سازمان ملل عليه كره شمالى است كه در آن برنامه‌هاى اتمى و موشكى اين كشور هردو هدف قرار گرفته بود. همچنين در اين پيش‌نويس از بان گى - مون، دبيركل سازمان ملل، خواسته شده است با تشكيل يك گروه كارشناسى براى نظارت بر اجراى اين قطعنامه، اولين گزارش خود را پس از سه ماه به شوراى امنيت ارائه دهد. 


كلوتيلد ريس اتهام همكارى با سازمان جاسوسى فرانسه را تكذيب كرد
در پى انتشار سخنان پير سيارامى، عضو سابق سازمان اطلاعات فرانسه، مبنى بر اين كه كلوتيلد ريس اطلاعاتى را در اختيار سازمان جاسوسى فرانسه قرار داده است خانم ريس، روز چهارشنبه با انتشار بيانيه اى همكارى با سازمان اطلاعات فرانسه  را  «قويا » تكذيب كرد.به گزارش خبرگزارى فرانسه، خانم ريس افزود افرادى كه چنين ادعايى مى كنند را نمى شناسد.پير سيارامى در سخنانش تاكيد كرده بود كلوتيلد ريس جاسوس نبوده ولى با نماينده سازمان اطلاعات فرانسه در تهران در ارتباط بوده و گزارش هايى در مورد سلاح هاى هسته اى نوشته است.»  دولت فرانسه اين اتهامات را به شدت رد كرده است.خانم ريس، شهروند ۲۴ ساله فرانسوى كه به تدريس زبان فرانسه در دانشگاه اصفهان اشتغال داشت، دهم تيرماه ۸۸ به اتهام جمع‌آورى اطلاعات و حمايت از معترضان نتايج انتخابات بازداشت شد . همزمان سفير ايران در پاريس گفت كه اين شهروند فرانسوى به منظور جمع‌آورى اطلاعات در باره برنامه هسته‌اى ايران، اصفهان را براى زندگى انتخاب كرده بود. 


پارلمان اروپا از روند برخوردهاى خشن با مخالفان دولت در بلاروس ابراز نگرانى شديد كرد
رييس پارلمان اتحاديه اروپا ، يرزى بازك Jerzy Buzek روز چهارشنبه «مراتب نگرانى عميق» خود را در مورد خشونت هاى جارى در برخورد با مخالفان دولت در بلاروس اعلام كرد.نمايندگان گروه هاى مخالف دولت بلاروس مى گويند تعداد زيادى از فعالان سياسى از جمله اولاديمير نكليايف Uladimir Neklyayev كه نويسنده و رقيب اصلى رييس جمهورى فعلى در انتخابات رياست جمهورى آينده است در جريان يورش پليس به مراكز مختلف دستگير شده اند.آقاى بازك از مقام هاى بلاروس خواست «هرچه سريعتر سركوب و ارعاب گروه هاى مدنى» را پايان دهند.اتحادىۀ اروپا از اكتبر ۲۰۰۹ به منظورتشويق الكساندر لوكاشنكو Alyaksandr Lukashenka رييس جمهورى بلاروس ممنوعيت صدور ويزا براى مقامات اين كشور را به حالت تعليق در آورد. رييس پارلمان اتحاديه اروپا تاكيد كرد اين تصميم نيز مورد بازنگرى قرار مى گيرد. 


مجسمه هاى جديد جايگزين مجسمه هاى به سرقت رفته در تهران مى شوند
حسين كلخورانى معاون خدمات شهرى شهردارى تهران در تازه ترين اظهار نظر پيرامون مجسمه‌هاى به سرقت رفته در پايتخت گفت: روند سرقت مجسمه‌ها متوقف شده و شهردارى تهران ساخت مجسمه‌هاى جديدى را با جنسى مرغوبتر و مناسب‌تر سفارش داده است.به گزارش خبرگزارى دانشجويان ايران ،ايسنا وى تاكيد كرد: شهردارى تهران هرچه زودتر مجسمه‌هاى جديد را جايگزين مى‌كند .اين مقام شهردارى تهران در مورد وظيفۀ نگهبانان پارك‌ها براى نگهدارى از مجسمه ها گفت اين نگهبانان فقط نسبت به فضاى سبز، درختان و مبلمان داخل پارك وظيفه محافظت و نگهدارى دارند.كلخورانى  اضافه كرد :  قطعا  براى نصب مجسمه‌هاى جديد تدبير خاصى انديشيده مى‌شود تا جابه جايى و تكان دادن مجسمه‌ها سخت‌تر شود و امكان جابه جايى مجسمه راحت نباشد. 


وزير امور خارجۀ ايران پيش نويس قطعنامۀ تحريم ها را جدى تلقى نكرد
منوچهر متكى وزير امور خارجه جمهورى اسلامى در واكنش به انتشار پيش نويس قطعنامه جديد عليه ايران از سوى آمريكا،‌ انگليس و فرانسه گفت: آن‌ها بايد توجه داشته باشند كه ما در دوره بعد از قطعنامه‌ها به سر مى‌بريم. وى افزود اين مساله را نبايد جدى گرفت.به گزارش ايسنا خبرگزارى دانشجويان ايران،منوچهر متكى درباره مبادله سوخت اورانيوم ايران در تركيه گفت: بعد از اعلام طرف‌ها در مجموعه گروه وين،  عمليات اجرايى آن شروع مى‌شود.متكى اضافه كرد طى تماس تلفنى كه با وزيران خارجه تركيه و برزيل داشته ارزيابى آنان از تماس شان با ديگر كشورها را مثبت ارزيابى كرده است. 

 

تمام حقوق بر اساس قانون کپی‌رایت برای رادیو فردا محفوظ است.




--
Sacred cows make the best hamburgers

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ