کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ آبان ۹, شنبه

Re: [farsibooks] قسمتي از لايحه بودجه آمريكا

 

دستشون درد نکنه مگه اینکه اونا به فکر حقوق اولیه انسانها در ایران باشند. حق اطلاع داشتن از وقایع روز و جریان آزاد اطلاعات جزو بدیهی ترین حقوق انسانهاست که همواره از ملت ایران دریغ شده

--- On Tue, 10/27/09, Sia Sat <siasat.iran@yahoo.com> wrote:

From: Sia Sat <siasat.iran@yahoo.com>
Subject: [farsibooks] قسمتي از لايحه بودجه آمريكا
To: farsibooks@yahoogroups.com
Date: Tuesday, October 27, 2009, 5:06 PM




بودجه 55 ميليون دلاري پنتاگون براي جنگ نرم در ايران

پنتاگون در لايحه‌اي با عنوان‌ "قانون قربانيان سانسور در ايران " براي جنگ نرم عليه انقلاب اسلامي و براندازي آن، عبور از فيلترينگ و شبكه سازي اغتشاشگران بودجه 55 ميليون دلاري در سال 2010 اختصاص داد.


به گزارش خبرگزاري فارس، كميته‌ نيروهاي مسلح مجلس نمايندگان آمريكا (HASK) در لايحه بودجه سال 2010 پنتاگون براي نفوذ در ايران، مقابله با فيلترينگ سايت‌هاي ضد ايراني، تحريك قربانيان سانسور در ايران، آموزش الكترونيكي ايرانيان مخالف نظام براي براندازي نرم و شبكه سازي اينترنتي براي اغتشاشگران بعد از انتخابات رياست جمهوري، ارائه آموزش‌هاي لازم رسانه‌اي و كامپيوتري براي راه اندازي سايت‌ها جهت اطلاع رساني، بودجه 55 مليون دلاري تصويب كرد.

اين لايحه كه "قانون قربانيان سانسور در ايران " نام دارد، از بند 1261 تا 1266 بودجه دفاعي پنتاگون را شامل مي‌شود.
در اين قانون دركل مبلغ 55 ميليون دلار بودجه به وزارت خارجه اختصاص يافته كه بصورت جزئي در بخش اول 30 ميليون دلار به شوراي مديران پخش، براي انعكاس فعاليت‌هاي آن لاين و بهبود سرمايه كه بطوركلي ايران را نشانه مي روند، اختصاص مي‌يابد، در بخش دوم مبلغ 20 ميليون دلار به "يك بودجه جديد براي رسانه، تعامل و آموزش الكترونيكي ايرانيان " براي "مقابله با تلاش‌هاي دولت ايران در انسداد، سانسور، و كنترل اينترنت در ايران " و در بخش سوم نيز مبلغ 5 ميليون به وزارت خارجه براي " مستند ساختن و جمع آوري، و پخش اطلاعات درباره حقوق بشر بويژه حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري در ايران " در نظر گرفته شده است.

در بند 1262 اين قانون در 3 بخش تصويب شده كه به منظور گسترش ارتباط ايرانيان با شبكه‌هاي فارسي زبان خارج از كشور مبلغ 15 ميليون دلار براي پخش اطلاعات از طريق راديو، تلويزيون، اينترنت، موبايل، خدمات پيام كوتاه، و ساير وسايل ارتباط جمعي اختصاص يافته است.

همچنين كميته نيروهاي مسلح مجلس نمايندگان آمريكا علاوه بر بودجه‌هايي كه در اين زمينه اختصاص داده، در بخش دوم اين بند تصويب كرده است كه مبلغ 15 ميليون دلار براي ايجاد ظرفيت بيشتر براي ارسال راديو فردا و شبكه خبر فارسي(VOA)به منظور مقابله با پارازيتها، و از طريق ارسال امواج كوتاه و متوسط اضافي، ماهواره و مكانيسمهاي اينترنتي، ايجاد ظرفيت بيشتر براي سرور پروكسي (فيلترشكن) و نرم افزار ضد سانسور به منظور مقابله با مسدود ساختن وب سايت راديو فردا و شبكه خبر فارسي و ايجاد ظرفيت‌هاي لازم به منظور مقابله با تلاش براي قطع سيستم ارسال پيام كوتاه از طريق موبايل اختصاص يافته است.

استخدام كاركنان دائم يا قراردادي براي راديو فردا و شبكه خبر فارسي(VOA) و ايجاد برنامه‌هاي تلويزيوني فارسي زبان اينترنت-محور از جمله يك كانال خبري فارسي زبان اينترنت-محور از ديگر برنامه‌هاي در نظر گرفته شده در اين بند است.

در بند 1263 اين قانون نيز در 3 بخش تأسيس، اجرا و هدف، نحوه استفاده از بودجه 30 ميليون دلاري براي رسانه، تعامل، و آموزش الكترونيك ايرانيان با هدف حمايت از گسترش فناوريهايي چون وب سايت هاي اينترنتي، تمرين آزادي بيان، آزادي كلام و آزادي مجمع از طريق اينترنت و ساير رسانه هاي الكترونيك و شركت در برنامه هاي آموزشي اينترنت-محور و ساير تعاملات ميان مردم آمريكا و ايران بيان شده است.
همچنين در اين بند براي اولين در طول تاريخ آمريكا كميته نيروهاي مسلح مجلس نمايندگان آمريكا براي وزارت خارجه بودجه مشخص براي براندازي نرم در ايران پس از انتخابات تعيين كرده است.

در بند 1264 كه با عنوان گزارش سالانه منتشر شده، رئيس جمهور آمريكا موظف است كه ظرف مدت 90 روز پس از تصويب اين قانون و پس از آن سالانه به مدت 5 سال، گزارشي از تلاشهاي آمريكا براي پخش برنامه هاي بين المللي در نظر گرفته شده، تلاش‌هاي دولت ايران براي مسدود ساختن پخش برنامه هاي مورد حمايت آمريكا و ساير نهادهاي غير ايراني، تلاش‌هاي دولت ايران براي كنترل يا مسدود ساختن دسترسي به اينترنت، و جمع آوري اطلاعات در مورد افراد و برنامه هاي شوراي مديران، برنامه هاي لازم براي استفاده از بودجه مربوط به رسانه، تعامل و آموزش الكترونيك ايرانيان و همچنين تفكيكي جامع ميان مبالغ اختصاص يافته و هزينه شده براي رسانه هاي الكترونيك، و ارزيابي تاثير اين مبالغ ارائه دهد.

در بند 1265 اين لايحه نيز تعيين شده كه ظرف مدت 180 روز پس از تصويب اين قانون، رئيس جمهور آمريكا موظف است گزارشي از افراد غيرايراني از جمله شركت‌هايي كه از آمريكا كمك هزينه دريافت مي كنند، ارائه كند كه پس از تاريخ تصويب اين قانون، به دولت ايران آگاهانه يا ناآگاهانه كمك‌هاي نرم افزاري و سخت افزاري و ساير انواع كمك را ارائه كردند.
"مستندات حقوق بشر " اين قانون نيز در بند 1266 ارائه شده و تصويب شده است كه مبلغ 5 ميليون دلار در اختيار وزير خارجه قرار گيرد تا اطلاعات مربوط به موارد نقض حقوق بشر در ايران پس از انتخابات رياست جمهوري 12 ژوئن 2009 را جمع آوري، مستند و منتشر كند.

"مت آرمسترانگ "، كارشناس ديپلماسي عمومي، ارتباطات راهبردي و تعاملات جهاني در آمريكا، تصويب مستقيم بودجه از سوي يك كميته نظامي براي انجام فعاليتي خاص در وزارت خارجه را بدعتي جديد دانست.
به زعم آرمسترانگ تصويب اين چنيني بودجه از سوي سنا تعجب بسياري را برانگيخته است زيرا باعث ترديد در ميزان پاسخگويي بودجه و همچنين اختلال در مديريت آن مي شود، درست مانند آن‌كه چندين آشپز را كه به ندرت با يكديگر مشورت مي‌كنند و داراي سلايق متفاوتي هستند در يك آشپزخانه بگذاريم.
البته سابقه تصويب اين بودجه به ماه جولاي باز مي‌گردد كه مجلس سنا قانون اعطاي حق دفاع ملي (NDAA) را با قانون قربانيان سانسور در ايران (VOICE) اصلاح كرد.
قانون VOICE را اولين بار سناتورهايي مانند جان مك كين، جوزف ليبرمن، تد كافمن، ليندسي گراهام و رابرت كاسي مطرح كردند.
اين قانون در مرحله اول 30 ميليون دلار به شوراي مديران پخش، براي انعكاس و پخش فعاليت‌هاي آن لاين و بهبود سرمايه كه بطوركلي ايران را نشانه مي روند، اختصاص داد، در مرحله دوم 20 ميليون دلار به "يك بودجه جديد براي رسانه، تعامل و آموزش الكترونيكي ايرانيان " براي "مقابله با تلاش‌هاي دولت ايران در انسداد، سانسور، و كنترل اينترنت در ايران " و در مرحله سوم نيز 5 ميليون به وزارت خارجه براي " مستند ساختن و جمع آوري، و پخش اطلاعات درباره حقوق بشر در ايران " در نظر گرفت.
در آن برهه ديگر اين قانون دنبال نشد تا اينكه گزارش اخير كميته نيروهاي مسلح مجلس نمايندگان (HASK) و كميته نيروهاي مسلح مجلس سنا ((SASK نشان داد كه قانون VOICE همچنان به قوت خويش باقي است .

* به دليل اهميت اين موضوع متن كامل اين قانون در ذيل مي‌آيد:

** "قانون قربانيان سانسور در ايران "

عنوان فرعي D : قانون نفوذ(voice act)
بند 1261. عنوان كوتاه
اين عنوان كوتاه را مي توان "قانون قربانيان سانسور ايران " يا "قانون نفوذ " نيز نام نهاد

بند 1262. تصويب بودجه هاي خاص
اين بند در 3 بخش مجزا با عناوين "بهره برداري از پخش برنامه‌هاي بين‌المللي "، "بهبود سرمايه پخش "، "موارد استفاده از اين مبالغ " جزئيات مبالغ 30 ميليون دلار را مشخص كرده است كه به شرح ذيل آمده است:

(a) بهره برداري از پخش برنامه‌هاي بين‌المللي
بودجه: علاوه بر ساير بودجه هايي كه در اين زمينه اختصاص يافته است تصويب مي شود مبلغ 15 ميليون دلار جهت گسترش برنامه هاي فارسي زبان و پخش اطلاعات درست و مستقل براي ايرانيان از طريق راديو، تلويزيون، اينترنت، موبايل، خدمات پيام كوتاه، و ساير وسايل ارتباط جمعي اختصاص يابد.

(b) بهبود سرمايه پخش
بودجه: علاوه بر بودجه‌هايي كه در اين زمينه اختصاص يافته است تصويب مي شود مبلغ 15 ميليون دلار براي گسترش ارسال برنامه هاي فارسي زبان به ايران اختصاص يابد.

(c) موارد استفاده از اين مبالغ
به منظور تحقق اهداف مذكور در زيربخش‌هاي (a) و b)) بودجه هاي مربوط به بهره برداري از پخش برنامه هاي بين المللي، و بهبود سرمايه پخش مي تواند اين گونه مورد استفاده قرار گيرد:

(1) ايجاد ظرفيت بيشتر براي ارسال راديو فردا و شبكه خبر فارسي به منظور مقابله با پارازيتها، و از طريق ارسال امواج كوتاه و متوسط اضافي، ماهواره و مكانيسمهاي اينترنتي.

(2) ايجاد ظرفيت بيشتر براي سرور پراكسي و نرم افزار ضد سانسور به منظور مقابله با مسدود ساختن وب سايت راديو ايران و شبكه خبر فارسي

(3) ايجاد ظرفيتهاي لازم به منظور مقابله با تلاش براي قطع سيستم ارسال پيام كوتاه از طريق موبايل

(4) گسترش گزارشها و تحليلهاي راديو فردا و شبكه خبر فارسي از جمله پخش برنامه ها و خطي مشي ها از طريق راديو، تلويزيون و اينترنت براي افزايش تعامل با ايرانيان و در ميان آنان

(5) استخدام كاركنان دائم يا قراردادي براي راديو فردا و شبكه خبر فارسي

(6) ايجاد برنامه هاي تلويزيوني فارسي زبان اينترنت-محور از جمله يك كانال خبري فارسي زبان اينترنت-محور

بند 1263. بودجه مربوط به رسانه، تعامل، و آموزش الكترونيك ايرانيان
در اين بند نيز در 3 بخش نحوه اجراي مبالغ فوق الذكر مشخص و براي اولين بار در تاريخ آمريكا از طرف كميته نيروهاي مسلح مجلس نمايندگان آمريكا به وزارت امور خارجه اين كشور اين چنين بودجه‌اي تزريق مي‌شود كه جزئيات آن به شرح ذيل است.

a)) تأسيس: بودجه مربوط به رسانه، تعامل، و آموزش الكترونيك ايرانيان (كه در اينجا به عنوان بودجه به آن اشاره مي شود) از جمله مبالغ تخصيص يافته به بودجه هاي مذكور در زيربخش f))

(b) اجرا: اين بودجه توسط وزير خارجه اجرا خواهد شد.

c) هدف: هدف اين بودجه، حمايت از گسترش فناوريهايي چون وب سايت هاي اينترنتي براي كمك به ايرانيان در موارد ذيل اختصاص يافته است.
(1) دسترسي به اطلاعات و تسهيم آن

(2) تمرين آزادي بيان، آزادي كلام و آزادي مجمع از طريق اينترنت و ساير رسانه هاي الكترونيك

(3) شركت در برنامه هاي آموزشي اينترنت-محور و ساير تعاملات ميان مردم آمريكا و ايران

(4) مقابله با تلاش براي
A) بستن، سانسور و كنترل بر اينترنت؛ و
B) قطع و كنترل شبكه موبايل يا سيستم ارسال پيام كوتاه
C)استفاده از اين بودجه ها: براي تحقق هدف مذكور در زيربخش (c )، مبالغ اختصاص يافته به اين بودجه صرف بورسهاي تحصيلي در آمريكا يا دانشگاههاي خارجي، سازمانها يا شركتهاي غيرانتفاعي با پروژه هاي هدفمندي مي شود كه اهداف بودجه را برآورده مي كند؛ پروژه هايي كه:
- نسخه هاي فارسي وب سايتهاي شبكه هاي اجتماعي موجود را ايجاد مي كند
- فناوري هاي لازم از جمله كاربردهاي اينترنتي براي مقابله با مواردي چون "انسداد، سانسور و كنترل اينترنت " و " قطع يا كنترل شبكه موبايل و تبادل پيام كوتاه " ايجاد مي‌كند.
- ايجاد برنامه هاي آموزشي از راه دور و اينترنتي براي دانشجويان ايراني در دانشگاههاي آمريكا و؛
- ترويج گفت و گوها و تعاملات فرهنگي، ديني، كاري، آموزشي، مردم با مردم و اينترنتي ميان شهروندان آمريكا و ايرانيان.

D) واگذاري‌ها: مبالغ بودجه ممكن است به آژانس آمريكا براي توسعه بين المللي، شوراي مديران پخش يا هر آژانس ديگر دولت فدرال كه بتواند از اين مبالغ براي انجام فعاليت‌هايي كه باعث پيشبرد اهداف مذكور در زيربخش (c) مي شود استفاده كند واگذار شود.

E)) تصويب تخصيصات: تصويب مي شود مبلغ 20 ميليون دلار به اين امر تخصيص يابد.

بند 1264. گزارش سالانه

a) گزارش كلي: ظرف مدت 90 روز پس از تصويب اين قانون و پس از آن سالانه به مدت 5 سال، رئيس جمهور موظف است گزارشي از جزئيات زير به كنگره ارائه دهد:

(1) تلاشهاي آمريكا براي پخش برنامه هاي بين المللي كه به آنها بودجه تخصيص يافته در ايران

(2) تلاشهاي دولت ايران براي مسدود ساختن پخش برنامه هاي مورد حمايت آمريكا و ساير نهادهاي غير ايراني

(3) تلاش‌هاي دولت ايران براي كنترل يا مسدود ساختن دسترسي به اينترنت، و جمع آوري اطلاعات در مورد افراد

(4) برنامه هاي شوراي مديران پخش براي استفاده از مبلغ تخصيص يافته به بند 1244 از جمله:
- شناسايي برنامه ها و خط مشي هايي كه بايد گسترش يابد يا ايجاد شود و؛
- گسترش يا ايجاد ظرفيت ارسالهاي ماهواره اي، راديويي، يا اينترنتي

(5) برنامه هاي لازم براي استفاده از بودجه مربوط به رسانه، تعامل و آموزش الكترونيك ايرانيان

(6) تفكيكي جامع ميان مبالغ اختصاص يافته و هزينه شده براي رسانه هاي الكترونيك، و ارزيابي تاثير اين مبالغ

(7) درصد جمعيت ايران و خاك ايران كه به برنامه هاي راديويي با موج كوتاه و متوسط راديو فردا و صداي آمريكا دسترسي دارند و ساير اطلاعات جمعيت شناختي مربوط كه مي توان در مورد مخاطبين چنين برنامه هايي مشخص كرد

(8) تردد اينترنتي از ايران به وب سايت راديو فردا و صداي آمريكا

(9) تردد اينترنتي به سرور پراكسي كه از حمايت مالي شوراي مديران پخش برخوردار است و پيش بيني ظرفيتهاي لازم

((bضميمه طبقه بندي شده: گزارش پيشنهاد شده در زيربخش a) ) بهتر است داراي يك ضميمه طبقه بندي شده باشد.

\H2647CONFRPT..XML HOLCPC

بند 1265. گزارش اقدامات شركت‌هاي غيرايراني

a)) گزارش: ظرف مدت 180 روز پس از تصويب اين قانون، رئيس جمهور موظف است گزارشي از افراد غيرايراني- از جمله شركتهايي كه از آمريكا كمك هزينه دريافت مي دارند- ارائه كند كه پس از تاريخ تصويب اين قانون، به دولت ايران آگاهانه يا ناآگاهانه كمكهاي نرم افزاري و سخت افزاري و ساير انواع كمك را كردند تا ايران بتواند:

(1) مضامين سياسي آن لاين را فيلتر كند

(2) ارتباطات اينترنتي و موبايلي را قطع كند

(3) فعاليتهاي آن لاين شهروندان ايراني را كنترل كند

b)) شكل: گزارش مورد نظر در زير بخش a)) بايد به شكل غير طبقه بندي شده ارائه گردد و در صورت لزوم ضميمه اي طبقه بندي شده به آن الحاق گردد.


بند 1266. مستندات حقوق بشر
تصويب مي شود مبلغ 5 ميليون دلار در اختيار وزير خارجه قرار گيرد تا اطلاعات مربوط به موارد نقض حقوق بشر در ايران پس از انتخابات رياست جمهوري 12 ژوئن 2009 را جمع آوري، مستند و منتشر كند.
متن اين لايحه نيز بصورت تصويري در حاشيه اين گزارش ضميمه شده است.




















__._,_.___
This is a non-political list.
Recent Activity
Visit Your Group
Yahoo! Groups

Dogs Owners Group

Join Do More For Dogs

pet community

Celebrity kids

and families

Surviving in

the spotlight

Y! Groups blog

The place to go

to stay informed

on Groups news!

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ