کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۷, جمعه

[farsibooks] Friday 7 May 2010 Ordibehesht 17th 1389, Fwd: Best of Balatarin for 05/08/2010

 


http://us1.campaign-archive.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=a4529b2742&e=457d8de126


---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin <balatarin@sabznameh.com>
Date: 2010/5/7
Subject: Best of Balatarin for 05/08/2010


Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




با تشکر از گوگل
با ۲۰۹ امتیاز و ۳۹ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


این لینک را فرستادم تا همه بدونند که ریشه این جنبش با خون نداها و سهرابها ابیاری شده و هیچوقت این درخت تنومند (جنبش سبز) نابود نمیشه و از بین نمیره
با ۱۵۸ امتیاز و ۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


در حالی که هنوز نتایج انتخابات بریتانیا به پایان نرسیده و دراین لحظه (۳:۱۵ بامداد به وقت لندن ) هنوز شمارش آرا ادامه دارد دفتر مقام معظم رهبری با انتشار بیانیه‌ای ضمن قدردانی از شهروندان بریتانیایی برای شرکت در انتخابات اعلام کرد از آنجا که قرار است مدیریت جهان در آینده نزدیک به طور «دربست» به آقای احمدی نژاد سپرده شود با تایید مقام معظم رهبری ایشان با حفظ سمت به مقام نخست وزیری بریتانیا منصوب گردیده و آقایان دیوید کامرون و گوردون براون رقبای اصلی بهتر است اگر شکایتی دارند شکایت خود را از مراجع «قانونی!» دنبال نموده و از حالا به سابیدن کشک اقدام کنند!
با ۱۲۷ امتیاز و ۶۰ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


سید عطاء الله مهاجرانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت خاتمی که در لندن زندگی می کند و خود را یکی از سخنگویان جنبش سبز در خارج از کشور و یکی از اعضای اتاق فکر این جنبش به حساب می آورد، در گفت وگو با هفته نامه لبنانی "الوطن العربی" از جمله گفت: زمانی که آیت الله خمینی به ترکیه رفت و پس از آن عازم عراق شد، جنبش وی روندی نایکدست داشت و توام با فراز و فرودهایی بود. این سیر نایکدست بودن اعتراضات در واقع سرشت همه انقلابات است. البته باید در این جا تآکید کنم که انقلاب سبز، انقلاب نیست بلکه جنبش اصلاحات است .ما خواهان تغییر و دگرگونی قانون اساسی و حکومت نیستیم بلکه خواهان اصلاح این دو هستیم. جنبش سبز خواهان تغییر و درعین حال حفظ ولایت فقیه است. اما ولی فقیه باید در مقابل مجلس خبرگان پاسخگو باشد. ما معتقدیم که خامنه ای باید حساب پس دهد، زیرا در غیر این صورت خود را فراتر از مسایل جاری قرار می هد. لازم است که وی در مورد تمام تصمیماتی که اتخاذ می کند پاسخ دهد.
با ۱۱۸ امتیاز و ۱۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


این خبرگزاری در گزارشی از دانشگاه امام صادق (ع) در لید خبر اشتباها سراغ را این طور نوشته: سراق
با ۱۱۲ امتیاز و ۳۲ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


:در آستانه یکساله شدن اعتراض های هواداران جنبش سبز، تریبون های نمازجمعه به مانند سایر تریبون های حکومتی نوک پیکان حمله خود را متوجه رهبران و بدنه اجتماعی این جنبش کردند.تریبون های حکومت گرچه از سویی مدعی پایان یافتن اعتراض های پس از انتخابات هستند اما نگرانی شان نسبت به بروز موج تازه اعتراض های عمومی کاملا مشهود است.پیام برخی از خطیبان جمعه این هفته به روشنی موید همین نگرانی بود.احمد خاتمی در تهران و احمد علم الهدی در مشهد با لحنی که همواره توام با عصبانیت است به حمله علیه جنبش سبز پرداختند و بارها از عباراتی مانند" ورشکسته های فتنه"و " سربازان جنگ نرم" برای خطاب کردن رهبران و هواداران این جنبش استفاده کردند.آنها در عین حال از آن چه گسترش جنگ نرم دشمن می خواندند به شدت ابراز نگرانی کردند.موضوعاتی مانند مبارزه با بدحجابی ، ستیز با سیاست های کاخ سفید و تمجید از سخنان اخیر احمدی نژاد در نیویورک هم در دستور کار امامان جمعه این هفته قرار داشت و خطیبان به ویژه در دفاع از سیاست های هسته ای جمهوری اسلامی کوشیدند که این سیاست ها را افتخار آمیز معرفی کنند.
با ۱۰۵ امتیاز و ۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


هم صدا با هزاران رسانه دیگر در گوشه و کنار دنیا، روزنامهٔ گلوبال پست (Global Post) در مقاله ای به نشستن ایران بر کرسی حقوق زنان در سازمان ملل اعتراض کرده است. در این مقاله آمده است، «هیچ شرایطی نمیتوان متصور شد که تحت آن با عقل سلیم و منطق جور در آید که به ایران اجازه عضویت در شورایی مرتبط با حقوق بشری داده شود. اجازه نشستن در یک کمیسیون حقوق بشری به جمهوری اسلامی مصداق سپردن گله به دست گرگ است.» در بخشی دیگر از مقاله آمده است، «به اینترتیب ایران، که طبق قوانینش زنی که با دیگری خوابیده باشد را تا گردن در خاک فرو میکنند و با سنگ به قتل میرسانند، اکنون مسئول رسیدگی به حقوق زنان خواهد شد. ایران، که طبق قوانینش مردان مجازند تا به همسران خود تجاوز جنسی کنند، اکنون مسئول رسیدگی به حقوق زنان خواهد شد... ایران، که طبق گزارش سال ۲۰۰۸ وزارت امور خارجه امریکا بیشتر از ۵۲/۷ در صد از زنانش در خانه مورد ضرب و شتم فیزیکی توسط همسرانشان قرار دارند، مسئول رسیدگی به حقوق زنان خواهد شد.» این مقاله سپس شرح میدهد که در ایران حتی زنان بالغ نیز برای ازدواج نیازمند رضایت پدر خود میباشند، که در ایران شهادت دو زن هم وزن با شهادت یک مرد است، و یک روحانی آن کشور هم اخیرا اعلام کرده است که زلزله و مصایب دیگر نیز نتیجهٔ عدم پوشش اسلامی توسط زنان میباشد، و تاکید میکند که نقض سیستماتیک حقوق زنان از خصوصیات بارز نظام جمهوری اسلامی است.
با ۱۰۳ امتیاز و ۲۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


خاتمی ( خوک ولایت )با اشاره به جبهه جنگ نرم فرهنگی نيز تصريح کرد: اين جريان سعی می کند با ابتذال در حوزه فيلم، هنر، تئاتر، ورزش، مجلات و ... خود را نشان بدهد. يکی از اين حوزه ها فساد و بدحجابی است و در برخی جاها اخيرا برخی کشف حجاب را تجربه می کنند. وی خطاب به خانم هايی که حجاب را رعايت نمی کنند تاکيد کرد: بدحجابی امنيت اخلاقی، روانی و اجتماعی را به هم می زند و دودش به چشم خود شما هم می رود. خطيب نماز جمعه تهران يادآور شد: بر خلاف تصور برخی ها حجاب مسئله شخصی نيست و کاملا مسئله اجتماعی است و منکر حجاب سازنده ده ها گناه کبيره است
با ۱۰۲ امتیاز و ۳۷ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


یک زن سفید پوست آمریکایی پس از بدنیا آوردن نوزادی سیاه پوست ادعا کرد که پس از تماشای فیلم پورنو ۳ بعدی باردار شده است! شوهر او می گوید که قضیه به نظر مشکوک می آید اما با پیشرفت تکنولوژی هر چیزی امکان پذیر است. این زن می گوید که برای تماشای فیلم پورنو با دوستانش رفته بوده است تا ببیند تماشای فیلم ۳ بعدی چگونه است اما بعد از یک ماه نتیجه تست بارداری مثبت شد. این زن میگوید هر چند شوهرش به او اعتماد دارد اما زندگی مشترکشان در خطر است
با ۹۷ امتیاز و ۶۲ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


فعالان حقوق بشری به کمپین بین‌المللی حقوق بشر گفتند که وضعیت سلامتی شیرین علم هولی و برخی دیگر از زنان زندانی در بند زنان زندان اوین خطرناک است. شیرین علم هولی روز دوشنبه گذشته برای بازجویی به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده و طی ساعت ها پرسش وپاسخ برای انجام مصاحبه تلویزیونی تحت فشار قرارگرفته است. به او گفته شده است که اگر با وزارت اطلاعات همکاری کند مجازات وی تخفیف داده خواهد شد.به گفته منابع یاد شده مقامات اطلاعاتی هفته گذشته به خانواده زینب جلالیان دیگرفعال کرد گفته اند که می توانند با فرزندشان ملاقات داشته باشد به شرط آنکه او را برای انجام مصاحبه تلویزیونی قانع کنند. درملاقات سه ساعته یاد شده زینب جلالیان با اصرار بر اینکه هیچ جرمی مرتکب نشده که بخواهد جلوی تلویزیون قرار بگیرد از انجام درخواست ماموران اطلاعاتی سرباز زده است. موضوع اعتراف گیری از زندانیان برای برخی دیگر از فعالان حوزه زنان همچون محبوبه کرمی نیز گزارش شده است. یکی از نزدیکان محبوبه کرمی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که مقامات اطلاعاتی به او گفته اند که اگر اعتراف نکند و جلوی دوربین قرار نگیرد مجازات سنگینی خواهد داشت. محبوبه کرمی از قربانیان جدید پروژه اعتراف گیری است که ظاهرا برای رها شدن از فشارهای شدید جسمی و روحی قبول کرده است که جلوی دوربین های ماموران اطلاعات قرارگیرد..........با وجود این فشارها، شیرین علم هولی اعلام کرده که حاضر به مصاحبه نیست. به نظر می رسد فشار بر فعالان کرد شدت گرفته است. هفته گذشته نیز، اطلاعات با خوانواده زینب جلالیان تماس گرفته و از انها خواسته اند که به ملاقات دختر خود بیایند، اما شرطی که برای آنها گذاشته اند این بوده که هر طور شده زینب را برای مصاحبه تلویزیونی قانع کنند. اما خانواده زینب بعد از ملاقاتی ۳ ساعته نتوانسته اند که او را قانع کنند که به درخواست وزارت اطلاعات تن دهد و زینب در پاسخ گفته است من مرتکب هیچ گناه و خطای نشده ام و تنها جرم من حق خواهی بوده است.
با ۹۴ امتیاز و ۶ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


در انتخابات ، نیک گریفین ، رهبر حزب BNPبا شکستی سخت مواجه شد و حتی از دستیابی به یک کرسی در پارلمان نیز بازماند. بعد از نتیجه 580 کرسی ، علی رغم اینکه حزب فوق بیش از سیصد نامزد داشت ، از دستیابی به حتی یک کرسی نیز محروم شد. / در برنامه BBC's Question Time، نیک گریفین ادعا کرده بود که در انتخابات آراش به بیش 1.83% افزایش خواهد یافت/ وایمن بننت، از گروه مبارزه با فاشیسم(UAF)گفت: آرای حزب فوق بسیار ناچیز و جزیی است.این یک لحظه بسیار بزرگ در تاریخ ما است، در دموکراسی ما شما (ناخواسته) هستید و جایی ندارید. چمدان هایتان را بردارید و بروید!
با ۹۰ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


منوچهر متکی، وزیر امور خارجه‌ی ایران پنج‌شنبه شب ( به وقت محلی) در اقدامی که برخی ناظران آن را "غیرمنتظره" خواندند، تمامی ۱۵ عضو شورای امنیت را به شرکت در یک مهمانی شام دعوت کرد. این مهمانی در اقامتگاه سفری ایران در سازمان ملل، واقع در منهتن برگزار شد. این حرکت ایران در حالی صورت گرفت که در هفته‌های اخیر رایزنی‌های پنج‌عضو دائم شورای امنیت و همچنین دیگر کشورهای عضو، بر سر اعمال دور تازه‌ای از تحریم‌ها علیه ایران در جریان است. یوکیو تاکاسو، سفیر ژاپن در سازمان ملل متحد، پس از این مهمانی به خبرنگاران گفت: «ما برای مذاکره به اینجا نیامده بودیم، بلکه تنها برای تبادل نظر کلی و صریح جمع شده بودیم. هیچ سخنی در مورد تحریم‌ها به میان نیامد.» الخاندرو ولف، نماینده‌ی آمریکا در این مهمانی از ابراز هر گونه نظری خودداری کرد و تنها در جمله‌ای کوتاه، این مهمانی را "بسیار خوب" خواند. نمایندگان دیگر کشورها بدون گفت‌وگو با خبرنگاران پس از دو ساعت مهمانی را ترک کردند. دولت‌های غربی ایران را متهم به ساختن بمب اتمی می‌کنند اما ایران همواره بر صلح‌آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای خود تأکید کرده استBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: دولت‌های غربی ایران را متهم به ساختن بمب اتمی می‌کنند اما ایران همواره بر صلح‌آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای خود تأکید کرده استبه گفته‌ی یکی از مقامات آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، واشنگتن این مهمانی را به عنوان فرصت دیگری برای ایران دیده است تا به شورای امنیت نشان دهد که آماده‌‌ی پذیرش خواسته‌های آنان و همچنین قوانین بین‌المللی است. وی همچنین افزود، این اقدام نشان‌دهنده‌ی این است که ایرانی‌ها متوجه این نکته ‌شده‌اند که تلاش‌ها در شورای امنیت و سازمان‌های دیگر برای ملزم ساختن ایران به اجرای تعهدات بین‌المللی‌اش تنها منجر به انزوای این کشور و آسیب خوردن آنها خواهد شد. یکی دیگر از دیپلمات‌های غربی عضو شورای امنیت نیز در مورد این اقدام غیرمنتظره ایران اظهار داشت، این دیدار ثابت کرد که شورای امنیت همچنان در حال ادامه‌ی اتخاذ سیسات "دو جانبه" خود در قبال ایران، یعنی گفت‌وگو و تهدید‌های همزمان به تحریم، است. به گفته‌ی خبرنگاران، ۱۳ هیأت نمایندگی از مجموع ۱۵ کشور عضو شورای امنیت، در مهمانی حضور یافتند. دیپلمات‌های نیجریه و گابون‌، دو کشور غایب در این مهمانی بودند. چین تنها عضو دائم شورای امنیت بود که سفیر خود در سازمان ملل را به این مهمانی فرستاده بود و چهار عضو دیگر (بریتانیا، فرانسه، روسیه، آمریکا) در سطح پایین‌تری در این مهمانی حضور داشتند. پس از قطع روابط ایران و آمریکا، در دهه‌های اخیر این از معدود مواردی بوده است که دیپلمات‌های ارشد دو کشور با یکدیگر دیدار داشته‌اند. در همین حال اعضای غیردائم شورای امنیت (اتریش‌، بوسنی و هرزگوین، برزیل، ژاپن، لبنان، مکزیک، ترکیه و اوگاندا) نیز در سطح سفیر در مهمانی وزیر امور خارجه‌ی ایران حضور پیدا کردند.
با ۸۹ امتیاز و ۱۹ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


امروز وقتی تظاهرات خواهران و برادران افغانیم در کابل را می‌دیدم، حس غریبی داشتم. وقتی دیدم جوانی فرسنگ‌ها دورتر از تهران با زبان من و لهجه‌ای متفاوت از آرمانهای آزادیخواهان ایران می گوید و بر حکومت فاشیستی ایران می‌تازد، احساس کردم چه اندازه ارزش‌های انسانی مثل آزادی و عدالت زیبا هستند که باعث پیوند انسانهای آزادی‌خواه در سراسر دنیا می‌شوند. در کنار حس شادی، حس دیگری هم داشتم از جنس تنفر . تنفر از سیاست و سیاست بازان دغلکار ایرانی که در زمانیکه آزادیخواهان افغانی از قبیل احمد شاه مسعود قصد داشتند با ایجاد یک دولت قوی مرکزی زمینه‌های ایجاد یک افغانستان آزاد را فراهم کنند، دولت ایران در زمان ریاست جمهوری رفسنجانی با کمک‌های بسیار به گلبدین حکمتیار زمینه گلوله باران کابل را فراهم می‌کرد و آنقدر زمینه‌های تضعیف حکومت مرکزی را فراهم کردند که طالبان در مدت زمانی کوتاه توانست دوران تاریک دیگری را در افغانستان ایجاد کند و خون‌های بسیاری بر زمین ریخته شد و توان ملی افغانستان بیش از پیش تضعیف گردید و مسیر دموکراسی در افغانستان سال‌ها به تعویق افتاد. یاد زمزمه‌‌ها و گلایه‌های شیرمرد دره پنجشیر احمد شاه مسعود افتادم که در بحبوحه جنگ با طالبان گلایه می‌کرد از کم لطفی‌های دولت ایران که نه تنها کمکی به آنها برای مبارزه با طالبان نمی‌کند بلکه رفتارها و اعمال جمهوری اسلامی گاها مخل این مبارزه نیز هست. و در انتها درود میفرستم بر خواهران و برادران آزادی‌خواه افغانیم و دستهایشان را از راه دور می‌فشارم و آرزو می کنم آزادی و امنیت و عدالت همیشگی و پایدار در کشورشان ایجاد شود و امیدوارم کشوری داشته باشند که همه افغان‌های مهاجر در سراسر دنیا بتوانند به آن بازگردند و دوباره افغانستان آباد و آزاد محلی باشد برای سرودن فریاد با هم بودن آنها و دیگر شاهد ظلم و بی عدالتی علیه هموطنانشان در هیچ کشور و هیچ زمانی نباشند. به امید عدالت و آزادی در همه دنیا و برای همه انسان‌ها. به امید سبز شدن و پایداری دموکراسی در ایران و افغانستان و همه کشورهای در چنگال استبداد.
با ۸۹ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


شکست «جورج گالوی» نماینده سابق مجلس عوام در انتخابات اخیر انگلستان بیشتر از خودش، برای جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان ناراحت کننده بود. او که مدتی بود همکار شبکه «پرس تی‌وی» وابسته به ایران محسوب می‌شد، بعد از کاندیداهای احزاب کارگر و محافخه‌کار در حوزه‌اش، سوم شده است. این نماینده در دهه ۹۰ جزو ستایش‌گران صدام حسین بود. انتخابات اخیر پارلمانی در انگلستان برای جمهوری اسلامی خوش‌یمن نبود، چرا که جورج گالوی، حامی نظام و همکار پرس‌تی‌وی کرسی خود را در مجلس عوام از دست داد. گالوی که سال‌های سال نماینده حزب کارگر بود، این بار از طرف ائتلاف (Respect-Unity) کاندیدای انتخابات شده بود. گالوی که سال‌ها پیش از حزب کارگر اخراج شده بود، رابطه نزدیکی با رژیم عراق داشت. این ارتباط بشدت مورد انتقاد رسانه‌ها در انگلستان بود. در سال ۱۹۹۹، گالوی به خاطر سپری کردن تعطیلات کریسمس در عراق، نزد طارق عزیز، تنها مسیحی دولت بعثی هدف حملات بیشماری قرار گرفت. مواضع سیاسی گالوی به نفع حماس و حزب‌الله نیز باعث بروز انتقاداتی شده بود. او بر خلاف بسیاری از همکاران سابقش در پارلمان، حزب‌الله لبنان را سازمانی تروریستی نمی‌شناخت. موضع‌گیری این نماینده سابق مجلس عوام به نفع پرویز مشرف و کودتای ۱۹۹۹، دیکتاتور سابق پاکستان از ذهن‌ها بیرون نرفته، و همچنین تلاش گالوی برای قانونی جلوه دادن انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ در ایران سابقه بدی از او در ذهن بسیاری از ایرانیان مقیم انگلستان بر جای گذاشته است. حالا با توجه به شکست او در انتخابات، معلوم نیست هنوز بازیگر با ارزشی برای حضور در برنامه‌های شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی باشد یا نه؟
با ۸۷ امتیاز و ۲۹ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


حدود 24 سال از گذاشتن سنگ قبر مرحوم بنان مي گذشت و به مرور زمان اين سنگ شكسته شده بود. به همين دليل تصميم گرفتم كه آن را تعويض كنم. اين سنگ قبر تازه از كشور يونان آورده شده و بسيار محكم تر از سنگ هاي ديگر است. پري بنان، دختر مرحوم غلامحسين بنان در خصوص شايعاتي مبني بر تخريب سنگ قبر استاد بنان كه در برخي سايت ها منتشر شده بود، به ايلنا گفت: سنگ قبر و محوطه اي كه پدرم در آنجا دفن شده اند، به هيچ وجه تخريب نشده ، بلكه محوطه آن در حال بازسازي است. من مراقبت سنگقبرها هستم. پري بنان در اين زمينه به ايلنا گفت: اتفاقا از يك سري از دوستان هم به من زنگ زدند و مي پرسيدند كه آيا سنگ قبرپدرم دزديده شده؟ اما خوشبختانه هيچيك از اين اتفاقات نيافتاده. قبل از اين جايي كه استاد بنان دفن شده بودند، در يك محل گودي قرار داشت و باد وباران، زباله و آب هاي روي زمين را به آنجا مي برد و اصلا امكان تميز كردن آن وجود نداشت. البته يك سري سنگ قبرهاي ديگري هم در امامزاده طاهر اين مشكل را داشتند.
با ۸۶ امتیاز و ۸ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش
نظرات

 


در دانشگاه شریف حمید رضا عبدی اهل تبریز روز چهارشنبه مورخه۱۵/۲/۸۹ ساعت ۵ صبح در خوابگاه با سیانور کشته شد.به اظهار همکلاسیهای این دانشجو , حمید رضا عبدی ازمعترضین دولت کودتا بوده وزبان ترکی را آموزش می داده است . حراست دانشگاه اعلام کرده این دانشجوبا سیانور خودکشی کرده در صورتی که هم اتاقی های این دانشجو اعلام کردند که گردن حمید رضا عبدی زخم بوده و او بر اثر فشار دو دست بر گلو خفه شده در حال حاضر این دانشجو به پزشک قانونی منتقل شده و هنوز دررابطه با نحوه کشته شدن او پزشک قانونی اعلام نظر نکرده است .
با ۸۶ امتیاز و ۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


حیف است که رئیس جمهوری فقط دو دوره است چون عملکرد احمدی‌نژاد در این دوره بهتر از دوره قبل بوده است/متاسفانه کسانی که در جبهه و جنگ حضور داشتند و خدمات بسیاری نیز در طول دوران انقلاب از خود نشان دادند دچار انحراف شدند و آرام آرام نیز به نفاق رسیدند
با ۸۵ امتیاز و ۷ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


بنا به گزارش رسانه های خبری، در نخستین روز از برگزاری بیست‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران، تمام آثار آیات عظام صانعی و منتظری از سطح غرفه‌های منتسب به ایشان و سایر غرفه‌های نمایشگاه جمع آوری شد.
با ۸۳ امتیاز و ۶ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش
نظرات

 


هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی در جلساتی به ریاست اکبر هاشمی رفسنجانی، مصوبه اخیر شورایعالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تغییر اساسنامه این دانشگاه را "مغایر قانون"دانستند. بر اساس خبری که روز جمعه ۱۷ اردیبهشت (۷ مه) منتشر شد، اعضای هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی اساسنامه ای را که به تازگی به تصویب شوای عالی انقلاب فرهنگی ایران رسیده را به دلیل "اشکالات شرعی و قانونی" غیر قابل اجرا اعلام کردند. شورای عالی انقلاب فرهنگی که ریاست آن را محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران بر عهده دارد، بارها از دانشگاه آزاد و مدیریت آن انتقاد کرده است. هیات موسس دانشگاه آزاد، اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی را "مغایر با قانون اساسی، قوانین مصوب مجلس ایران، اساسنامه الگو و آیین نامه مصوب خود شورای عالی انقلاب فرهنگی" تشخیص داده است. نزدیک به یک ماه پیش شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران به ریاست آقای احمدی نژاد اساسنامه جدید دانشگاه آزاد را تصویب و برای اجرا ابلاغ کرده است.
با ۸۲ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


آژانس ايران خبر:مردم براي مبارزه وشعارنويسي صند ليهاي اتو بوسهاي شركت واحد را مورد هدف قرار داده اند . موج شعار نويسي به قدري گسترده است كه حراست و عوامل كنترل خطوط به اين فكر افتاده اند كه با هزينه شركت واحد اسپري رنگ بخرند تا شعار ها را پاك كنند, از جمله اين شعار ها :خامنه اي قاتله ولايتش باطله و مرگ بر خامنه اي است , نكته مهم در اين دور از شعار نويسي هدف قرار دادن خامنه اي و ابراز تنفر از او توسط مردم است .
با ۸۲ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


وزیر راه و ترابری گفت: خط مسافربری راه آهن زاهدان – کرمان تا هفته دولت امسال برای مردم سیستان و بلوچستان قابل استفاده می‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر،حمید بهبهانی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران در فرودگاه زاهدان، با اشاره به راه‌اندازی راه‌آهن زاهدان- کرمان اظهار داشت: امیدواریم که با تسریع تلاش‌ها خط مسافربری این راه‌آهن تا هفته دولت برای مردم سیستان و بلوچستان قابل استفاده شود. وزیر راه و ترابری افزود: لایکش شدن یکی از تونل‌های این خط تا دو ماه دیگر به اتمام می‌رسد و نقاط آسیب دیده از آب بردگی‌ها نیز به‌سرعت در حال ترمیم است و همچنین قسمت‌هایی از مسیر هنوز زیرکوب نشده است که این کار نیز به‌سرعت در حال انجام است. وی اضافه کرد: همچنین بخش‌هایی از ریل در مسیر ماسه‌های روان قرار دارد که در تلاش هستیم با اجرای طرح‌هایی این موانع را نیز هر چه زودتر بر‌طرف کنیم. گفته می‌شود که راه‌آهن زاهدان – کرمان در ایام قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم به افتتاح رسیده بود. در آن زمان نیز برخی رسانه‌ها گفته بودند که این راه‌آهن هنوز به مرحله افتتاح و بهره‌برداری نرسیده است، اما مسئولان اجرایی کشور ضمن افتتاح ان تاکید کردند که آماده ارائه خدمات می‌باشد.
با ۸۲ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


در نخستین روز از برگزاری بیست‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران، تمام آثار آیت‌الله صانعی و منتظری از سطح غرفه‌های منتسب به ایشان و سایر غرفه‌های نمایشگاه جمع آوری شد.
با ۸۰ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


جــرس: شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل و رییس کانون مدافعان حقوق بشر در ایران، تصمیم دستگاه قضایی جمهوری اسلامی مبنی بر اخذمالیات بر جایزه صلح نوبل را غیرقانونی خواند. اواخر سال گذشته، مقامات جمهوری اسلامی جایزه نوبل و مدال لژیون دونور اعطا شده به شیرین عبادی، حقوقدان ایرانی و فعال حقوق بشر و حسابهای بانکی او را توقیف کردند و دادگاه انقلاب نیز حساب های بانکی و حقوق بازنشستگی همسر وی را توقیف و هر دو را ممنوع المعامله اعلام کرده بود و اخیرا نیز جایزه جهانی وی را مشمول پرداخت مالیات سنگین اعلام کرد. شیرین عبادی در گفت وگو با کمپین بین المللی حقوق بشر درایران، ضمن اینکه تصمیم دادگاه مبنی بر اخذمالیات بر جایزه صلح نوبل وی را غیرقانونی دانست، خاطرنشان کرد "شکایت خود را از طریق دادگاه عدالت اداری پیگیری خواهم کرد." برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۰۳، همچنین تصریح کرد "پرونده مالیات در مرحله تجدید نظر نیز، حکم غیرعادلانه در مورد من صادر کرده و تنها مورد باقی مانده، دیوان عدالت اداری است که به این دیوان شکایت خواهم کرد و از کلیه راه های قانونی برای احقاق حق استفاده می کنم و اگر در ایران نتوانم عدالت را اجرا کنم، دنیا به ایران ختم نمی شود و از کلیه امکانات خود برای احقاق حقوقم استفاده خواهم کرد." عبادی معتقد است که فعالیت های وی در زمینه دفاع از بهبودوضعیت حقوق بشر در ایران زمینه ساز تصمیم دادگاه شده است؛ درصورتی که طبق قانون مالیات بر درآمد ایران، جوایز از معافیت مالیاتی برخوردارند. همزمان کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، حکم دادگاه علیه شیرین عبادی، تهدید وکلای وی برای متوقف کردن دفاع از موکلانشان، محدویت های خانوادگی علیه این فعال حقوق بشر و اجازه دادن به مدیر مسوول روزنامه کیهان برای ایراد اتهامات وافترایات علیه وی را، "نشانه بارزی از نفوذ دستگاه های امنیتی واطلاعاتی در قوه قضاییه ایران و دورشدن هرچه بیشتر دستگاه قضا از عدالت" ذکر کرد. شیرین عبادی پیشتر، پرونده‌های ملی زیادی از جمله وکالت خانوادهٔ مقتولان قتل‌های زنجیره‌ای، عزت‌الله ابراهیم‌نژاد، جانباخته حمله به کوی دانشگاه در سال ۷۸ و زهرا کاظمی عکاس ایرانی- کانادایی مقتول در زندان اوین را بر عهده داشته، در سال ۲۰۰۳ به خاطر "تلاش برای مردم‌سالاری و حقوق بشر" به دریافت جایزه صلح نوبل نائل شد.
با ۷۹ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


وزیر راه و ترابری دولت کودتا گفت: خط مسافربری راه آهن زاهدان – کرمان تا هفته دولت امسال برای مردم سیستان و بلوچستان قابل استفاده می‌شود. حمید بهبهانی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران در فرودگاه زاهدان، با اشاره به راه‌اندازی راه‌آهن زاهدان- کرمان اظهار داشت: امیدواریم که با تسریع تلاش‌ها خط مسافربری این راه‌آهن تا هفته دولت برای مردم سیستان و بلوچستان قابل استفاده شود. وزیر راه و ترابری دولت کودتا افزود: لایکش شدن یکی از تونل‌های این خط تا دو ماه دیگر به اتمام می‌رسد و نقاط آسیب دیده از آب بردگی‌ها نیز به‌سرعت در حال ترمیم است و همچنین قسمت‌هایی از مسیر هنوز زیرکوب نشده است که این کار نیز به‌سرعت در حال انجام است. وی اضافه کرد: همچنین بخش‌هایی از ریل در مسیر ماسه‌های روان قرار دارد که در تلاش هستیم با اجرای طرح‌هایی این موانع را نیز هر چه زودتر بر‌طرف کنیم. گفته می‌شود که راه‌آهن زاهدان – کرمان در ایام قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم به افتتاح رسیده بود. در آن زمان نیز برخی رسانه‌ها گفته بودند که این راه‌آهن هنوز به مرحله افتتاح و بهره‌برداری نرسیده است، اما مسئولان اجرایی کشور ضمن افتتاح ان تاکید کردند که آماده ارائه خدمات می‌باشد.
با ۷۶ امتیاز و ۸ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


کمپین بین‌المللی حقوق بشر نسبت به «خطرناک بودن وضعیت سلامتی» شیرین علم هولی و برخی دیگر از زنان زندانی در بند زنان زندان اوین هشدار داد. فعالان حقوق بشری به این کمپین گفته‌اند که شیرین علم هولی دوشنبه هفته گذشته برای بازجویی به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده و برای انجام مصاحبه تلویزیونی «تحت فشار» قرارگرفته‌ است. بنا به این گزارش به شیرین هولی گفته شده که اگر با وزارت اطلاعات «همکاری» کند، مجازات وی تخفیف داده خواهد شد. این در حالی است که شیرین علم هولی طی نامه‌ای که در زندان اوین نوشته، از «شکنجه و آزار و اذیت برای مصاحبه تلویزیونی» خبر داده‌ است. در بخشی از این نامه آمده‌است: «تاثیرات شکنجه به حدی است که غیر از کابوس از خود بیخود هم می‌شوم. به خاطر ضرباتی که بر سرم وارد کرده‌اند به سردردی شدید گرفتارم و بعضی از روزها درد هجوم می‌آورد و سردردم آنقدر شدید می‌شود که دیگر نمی‌دانم در اطرافم چه می‌گذرد.» این زندانی سیاسی می‌گوید: «به بخاطر سردرد شدید بینی‌ام شروع به خونریزی می‌کند… هدیه دیگر آن‌ها برای من ضعف بینایی چشمانم است که دایم تشدید می‌شود و هنوز به درخواستم برای عینک پاسخی نداده‌اند.» نیروهای امنیتی اجازه ملاقات شیرین هولی و خانواده‌اش را مشروط به «قانع کردن فرزندنشان برای انجام مصاحبه تلویزیونی» کرده‌اند. این زندانی سیاسی با رد کردن این درخواست ماموران امنیتی به خانواده‌اش گفته‌است «هیچ جرمی مرتکب نشده» که بخواهد جلوی تلویزیون قرار بگیرد.
با ۷۳ امتیاز و ۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


دولت باراک اوباما، ایران را متهم کرد که هدف از مطرح کردن پیشنهاد برزیل برای مبادله سوخت، وقت‌‌کشی و خرید زمان است. دانیل رسترپو، مشاور ارشد باراک اوباما، در نشست سرمایه‌گذاری در آمریکای لاتین به خبرگزاری رویترز گفت: «همانطور که دولت آمریکا تصریح کرده است، ما گمان می‌کنیم زمان آن رسیده است که در شورای امنیت گامی به جلو برداشته شود.» مشاور ارشد باراک اوباما تاکید کرد که شورای امنیت موثرترین راه برای مقابله به برنامه اتمی ایران است. روز چهارشنبه محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران، در گفت‌وگوی تلفنی با هوگو چاوز، همتای ونزوئلایی خود اعلام کرد که با پیشنهاد برزیل برای مبادله سوخت اتمی «به طور اصولی» موافق است؛ این خبر در وبسایت رئیس جمهوری ایران منتشر شد بود. با این حال، در همین روز یک سخنگوی وزارت خارجه برزیل اعلام کرد که برزیل تاکنون پیشنهادی درباره مبادله سوخت به ایران نداده است. این سخنگوی وزارت خارجه برزیل به خبرگزاری فرانسه گفت وزیر خارجه این کشور در سفر ماه گذشته خود به تهران، پیشنهادی در این باره نداده است، اما در یک کنفرانس خبری در پاسخ به پرسشی گفته بود که برزیل برای بررسی هر نوع امکانی آمادگی دارد.
با ۷۲ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


ورود سپاه به فعالیتهای اقتصادی، به خواست هاشمی برای کمک به دولتها بود جــرس: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، با بیان اینکه "خواصِ به خطا رفته باید توبه کنند و فتنۀ ۸۸ را نیز محکوم نمایند تا بتوانند برگردند"، تاکید کرد "آنها مردود شده اند، اما باید از ملت و رهبری عذرخواهی کنند." به گزارش مهر، حجت الاسلام علی سعیدی همزمان با هفته عقیدتی سیاسی درسپاه پاسداران، برخی مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و کارکردیِ مرتبط و مطروحه در مورد سپاه را تشریح و تاکید کرد "سپاه در امارات شرکت ندارد؛ مقابله با بدحجابی وظیفه سپاه نیست؛ سپاه در امور نظامی معین ارتش، در امور انتظامی معین ناجا و در امور اطلاعاتی معین وزارت اطلاعات است". وی در خصوص مسائل مطروحه پیرامون فعالیتهای سپاه خاطرنشان کرد "ورود سپاه به عرصه فعالیتهای اقتصادی، به خواست هاشمی رفسنجانی برای کمک به دولتها بود." ورود سپاه به اقتصاد خواست هاشمی برای کمک به دولتها بود حجت الاسلام سعیدی در زمینه فعالیتهای کلان اقتصادی سپاه و پرسشهای مطروحه در زمینه مزایده ها و درآمدهای سپاه خاطرنشان کرد: " متاسفانه یکی از شیوه های تخریب سپاه طرح همین مسائل است. یعنی در واقع معکوس جلوه دادن برخی اقدامات سازنده سپاه. اصولا ورود سپاه در عرصه های اقتصادی جزء ماموریت های ذاتی سپاه بوده است. در دوران پس از جنگ کشور به شدت نیاز به سازندگی عمران و آبادانی و ترمیم زیرساخت ها داشت و رئیس دولت وقت (هاشمی رفسنجانی ) از رهبری درخواست کردند که بخشی از توان مازاد سپاه به کمک دولت بیاید که مورد موافقت ایشان هم قرار گرفت و سپاه وارد عرصه های اقتصادی یا بهتر بگویم سازندگی شد. سپاه این سیاست را تا امروز به همین شکل ادامه داده است وهمچنان بر این سیاست استوار است. اگرچه سپاه وارد پروژه های کوچک اقتصادی شد اما سیاست امروز سپاه ورود به عرصه های ملی است که بخش خصوصی توان اجرای آن را ندارد. مانند احداث خط لوله عسلویه به چابهار که ریسک انجام آن برای بخش خصوصی بسیار بالا است. سپاه نه فقط به صرف درآمد بلکه به لحاظ نقش انقلابی خود این گام های بلند اقتصادی را برداشته است. از دیگر اقدامات سپاه می توان به احداث اتوبانها و پروژه های سنگینی همچون ساخت اتوبان ساوه اشاره کرد که همه از آثار و برکات حضور سپاه در این عرصه است. سپاه در امارات شرکت ندارد نماینده رهبری در سپاه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه "چندی پیش یکی از مقامات اماراتی گفته بود سپاه تعداد زیادی شرکت صوری در امارات دارد"، گفت: "من ادعای این مقام اماراتی را یک نوع فرافکنی می دانم. در حقیقت این یک همصدایی بین جریان معاند داخلی و برخی محافل خارجی است. به نظر من این مقام اماراتی بدنبال تحقق اهداف سیاسی خاصی در کشورش است. لذا آنان برخی امور را بهانه می کنند تا خواسته های خود را در آن قالب عملی کنند. مثلا شاید بخواهند برخی شرکت هایشان را تعطیل کنند و به همین دلیل به سپاه تهمت می زنند و من بیشتر اصل این مسئله را فرافکنی می دانم."
با ۷۱ امتیاز و ۱۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


شهرزادنیوز: عفو بین الملل، با انتشار فراخوانی، نگرانی خود را از احتمال اعدام زینب جلالیان و حسین خضری، که در دادگاه "محارب" شناخته شده اند، اعلام کرد و از همه خواست که با ارسال نامه به مقامات مسئول خواهان لغو احکام صادره شوند. عفو بین الملل بر این باور است که هر لحظه خطر اجرای حکم اعدام این دو زندانی سیاسی کرد را - که گفته می شود در رابطه با سازمان پژاک دستگیر شده اند - تهدید می کند. زینب جلالیان ۲۷ ساله، اهل ماکو، اوایل سال ۲۰۰۹ توسط دادگاهی در کرمانشاه متهم به "محاربه علیه خدا" شده و به اعدام محکوم گشت. وی در ماه مارس ۲۰۱۰ از زندان کرمانشاه به مکان نامعلومی منتقل شد. حسین خضری ۲۸ ساله، در سال ۲۰۰۸ درکرمانشاه دستگیر شد و در تابستان ۲۰۰۹ از سوی دادگاه انقلاب محکوم به اعدام گردید. او نیز در روز ۱۱ آوریل سال ۲۰۱۰ از زندان مرکزی ارومیه به مکان نامعلومی منتقل شد. هنوز هیچ اطلاعی از علت انتقال این دو زندانی به اماکن نامعوم در دست نیست، و همین امر بر نگرانی ها افزوده است. افزون بر دو تن یاد شده، ۲۸ زندانی سیاسی و یک زن کرد دیگر دیگر محکوم به اعدام شده اند که همچنان در سلول های مرگ به سر می برند.
با ۶۹ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


فعالان حقوق بشری به کمپین بین المللی حقوق بشر گفتند که وضعیت سلامتی شیرین علم هولی و برخی دیگر از زنان زندانی در بند زنان زندان اوین خطرناک است. شیرین هولی روز دوشنبه گذشته برای بازجویی به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده و طی ساعت ها پرسش وپاسخ برای انجام مصاحبه تلویزیونی تحت فشار قرارگرفته است. به او گفته شده است که اگر با وزارت اطلاعات همکاری کند مجازات وی تخفیف داده خواهد شد./ شیرین علم هولی با انتشار دومین نامه خود وضعیت خود را تشریح کرده است. او در نامه اول خود به شرح آزارو اذیت های روحی وجسمی که در زندان سپاه و نیز در بند ۲۰۹ متحمل شده بود پرداخته بود. در دومین نامه او از تداوم این فشار ها سخن گفته است. او در این نامه نوشته است: «تاثیرات شکنجه به حدی است که غیر از کابوس از خود بیخود هم می شوم. به خاطر ضرباتی که بر سرم وارد کرده اند به سر دردی شدید گرفتارم و بعضی از روزها درد هجوم می آورد و سر دردم آنقدر شدید می شود که دیگر نمی دانم در اطرافم چه می گذرد.» او افزوده است: «به بخاطر سر درد شدید بینی ام شروع به خونریزی می کند… هدیه دیگر آنها برای من ضعف بینایی چشمانم است که دایم تشدید می شود و هنوز به درخواستم برای عینک پاسخی نداده اند.» در نهایت شیرین اشاره کرده است که «در روز دوازده اردیبهشت هشتاد و نه دوباره بعد از مدتها مرا برای بازجویی به ۲۰۹ بردند و اتهاماتشان را تکرار کردند و از من خواستند که با آنها همکاری کنم.» وی به ماموران اطلاعات گفته است که مصاحبه نخواهد کرد./ به گفته منابع یاد شده مقامات اطلاعاتی . . . .
با ۶۳ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


کانون نویسندگان ایران با صدور بیانیه ای ضمن اعتراض به تداوم سانسور کتاب در ایران، اقدامات دولت در نمایشگاه کتاب امسال را محکوم کرد. متن این بیانیه بدین شرح است: این که واژه یا واژه‌هایی در محاق توقیف جان می‌بازند حدیثی چندان تازه نیست؛ این نیز که حاصل اندیشه‌ی نویسندگان، شاعران، مترجمان، محققان، هنرمندان، و دیگر دست‌اندرکاران حوزه‌ی رسانه‌ها در فضای خوف‌آلود سانسور مجال ظهور پیدا نمی‌کند حدیثی مکرر است. این که زحمات اهل فرهنگ و اندیشه، ناشران مستقل و تمامی گردانندگان حوزه‌ی چاپ و نشر در آخرین مراحل ورود به بازار کتاب با خمیرشدن بر باد می‌رود، روندی است که در این دیار سابقه‌یی ننگین و طولانی دارد. این نیز که کتاب‌خانه‌ها مورد یورش قرار گیرند و فضای آشویتس‌وارِ کتاب‌سوزان از بوی سوختگیِ کلمات پُر شود در ایران بی‌سابقه نیست؛ حتی گاه عاشقانِ کتاب برای نجات جان خود یا انسان‌های دیگر به ناگزیر خود کتاب‌های‌ خویش را به آتش کشیده‌اند. این که به کامپیوترهای اداره‌ی متولّیِ کتاب فرمان داده شود کلمات مجرم را شناسایی کنند دیری است که به عادت سانسورچیان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبدیل شده است. این نیز روندی رو به فزونی است که چند سالی است نه‌تنها از حضور برخی از ناشرانِ مستقل در نمایشگاه کتاب جلوگیری می‌کنند، بلکه آن‌ها را در چنان تنگنا‌های حرفه‌ئی قرار داده‌‌اند که شماری از این ناشران، برای تن ندادن به تهدید و توهین و تحقیر، عطای ورود به نمایشگاه کتاب و رویارویی با برگزارکنندگان آن را به لقایش بخشیده‌اند و نامشان به خطی از خطوط قرمز وزارت ارشاد تبدیل شده است. اما تازگی دارد که امسال در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، که برگزارکنندگان آن در بوق‌های تبلیغاتی‌ خود صلای ترویج و توسعه‌ی فرهنگِ کتاب‌خوانی سر می‌دهند، گذشته از این که شماری از ناشرانِ سرشناس اجازه‌ی ورود به نمایشگاه را پیدا نکردند و ورود برخی نیز مشروط و ملتزم پذیرفته شد، برگزارکنندگان نه‌تنها با ایجاد گشت‌های نامحسوس و سانسورچی‌های آنلاین فضایی رعب‌آور ایجاد کرده‌اند، که پا را از این فراتر نهاده و در آستانه‌ی نمایشگاه کتاب در حرکتی بی‌سابقه پروانه‌ی نشر تنی چند از ناشران را لغو و برخی از آن‌ها را به مراجع امنیتی احضار کردند...
با ۶۰ امتیاز و ۰ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش
نظرات

 
با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ