کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۳, پنجشنبه

[farsibooks] Fwd: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/05/13 07:16:17 ب.ظ

 



---------- Forwarded message ----------
From: <radiofarda@list.radiofarda.com>
Date: 2010/5/13
Subject: خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/05/13 07:16:17 ب.ظ


خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
2010/05/13 07:16:36 ب.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:
simezard.com
 
سرخط‌ خبرها

اعتصاب در شهرهای کردنشین ايران در اعتراض به اعدام های اخير
 گزار ش ها از اعتصاب در شهرهای کردنشين ايران در اعتراض به اعدام پنج زندانی سياسی در روز يکشنبه حکایت دارد. برپايه اين گزارش ها، شهرهای سنندج، سقز، مهاباد، بانه، بوکان، پيرانشهر و اُشنَويه از جمله شهرهای کردنشين هستند که مغازه ه و برخی ادارات، مدارس و دانشگاهها در آنها تعطيل بودند. در مورد فضای شهر برخی گزارش ها حاکی است که نيروی انتظامی در سطح اين شهرها حضور دارد اما بجز موارد محدودی مداخله ای برای شکستن اعتصاب نکرده ، در حاليکه گزارش های ديگر  از تنش در اين مناطق حکایت دارد. به گفته خليل بهراميان، وکيل مدافع سه تن از اين متهمان، اجساد اعدام شدگان هنوز به خانوادهايشان تحويل داده نشده است.


روسیه با تشدید یکجانبه تحریم ایران از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا مخالفت کرد
سرگئی لاورف، وزیر خارجه روسیه با تشدید یکجانبه تحریم های ایران از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا ، مخالفت کرد.او به خبرگزاری اینترفکس گفته است که دولت ها تحت هیچ شرایطی نباید با «دور زدن» شورای امنیت، خود دست به تحریم یکجانبه کشورهای دیگر بزنند. اتحادیه اروپا هشدار داده است که در صورت نرسیدن به توافق در این زمینه در شور ای امنیت سازمان ملل، احتمال دارد این اتحادیه بطور یکجانبه تحریم های ایران را تشدید کند. به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد وزارت دارایی آمریکا نیز با سفر به کشورهای مختلف می کوشد با مذاکره با دولت ها، بانک ها و شرکت های بزرگ آنها را به کاهش بیشتر روابط تجاری با ایران ترغیب کند.


اعضای زندانی القاعده در ایران به داخل و خارج از کشور رفت و آمد می کنند
خبرگزاری آسوشیتدپرس بنقل از «منابع اطلاعاتی سابق و فعلی آمریکا» می گوید: آن دسته از اعضای شبکه تروریستی القاعده که پیشتر در ایران دستگیر شده‌اند ، بی‌سروصدا به داخل و خارج از ایران رفت و آمد می کنند. این خبرگزاری در گزارش خود، این احتمال را مطرح کرده است که جمهوری اسلامی کنترل خود را بر اعضای زندانی القاعده کاهش داده تا آنها بار دیگر بتواند نیروهای خود را برای عملیات تروریستی علیه آمریکا سامان دهند.


اردن پیشنهادهای ساخت اولین نیروگاه اتمی خود را در دست بررسی دارد
 کمیسیون انرژی اتمی اردن پیشنهادهای کانادا، روسیه و یک کنسرسیوم فرانسوی- ژاپنی را برای ساخت نخستین نیروگاه اتمی تولید برق این کشور در دست بررسی دارد. این سه کشور از میان فهرست هفت کشور پیشنهاد دهنده برگزیده شده اند. روز چهارشنبه ترکیه قراردادی 20 میلیارد دلاری با روسیه برای ساخت اولین نیروه گاه اتمی این کشور در ساحل دریای مدیترانه در طی هفت سال، امضاء کرد.


ایران: حمله به سفیر پاکستان در تهران بخاطر سرقت پول او بود
مصطفی محمد نجار، وزیر کشور جمهوری اسلامی درباره حمله اخیر یک فرد افغان به سفیر پاکستان در تهران به خبرگزاری ایسنا گفته است: سفير در حال ورزش كردن در كنار منزل شخصی اش بوده كه فرد بيگانه ای به قصد سرقت كيفش به او حمله كرده است. او افزوده: سفیر پاکستان در بیمارستان بستری است اما حال عمومی او مساعد است و فرد ضارب هم دستگير شده است.


تیم ایران در روز اول مسابقات کشتی در هند به دو مدال طلا و یک نقره دست یافت
دومین روز مسابقات کشتی آزادی قهرمانی آسیا در دهلی نو در جریان است. در روز اول این مسابقات، مسعود اسماعیل پور و رضا یزدانی به مدال طلا و سعید ریاحی به مدال نقره دست یافتند. تیم قزاقستان نیز در مکان دوم قرار گرفت.


صدها افغان در مقابل کنسولگری ايران در جلال آباد تظاهرات کردند
صدها افغان امروز در مقابل کنسولگری ايران در شهر جلال آباد در اعتراض به آنچه که بدرفتاری با پناهندگان افغان در ايران و اعدام شمار از آنها به اتهام قاچاق مواد مخدر خوانده شد، تظاهرات کردند. اين عده بسوی ساختمان کنسولگری تخم مرغ پرتاب کردند و پوستری از آيت الله خامنه ای را نيز سوزاندند.


وزیر خارجه‌ی جدیدی بریتانیا: سخت‌گیری بیشتر بر ایران ضروری است
ویلیام هیگ، وزیر خارجه‌ی جدید بریتانیا، در اظهار نظری در مورد احتمال تحریم بیشتر ایران در شورای امنیت، گفت که سخت‌گیری بیشتر بر ایران امری لازم و ضروری است.وزیر خارجه‌ی جدید بریتانیا در مورد احتمال استفاده از گزینه‌ی نظامی علیه ایران گفت: «من هیچگاه از اقدام نظامی علیه ایران حمایت نکرده‌ام و هیچگاه احتمال آن را نیز منتفی ندانسته‌ام. همیشه گفته‌ام که ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران فاجعه خواهد بود و اقدام نظامی علیه ایران مصیبت‌بار. بنابر این اقدام نظامی فعلاً برای ما مطرح نیست».آقای هیگ همچنین گفت که در اواخر هفته‌ی جاری با هیلاری کلینتون، وزیر خارجه‌ی آمریکا، ملاقات کرد. وی اضافه کرد که موضوع ایران از جمله موضوعاتی است که در این ملاقات مطرح خواهد شد.


کاهش تقاضا برای نفت خام ايران
بر طبق آخرين گزارش آژانس بين‌المللی انرژی، با کاهش تقاضا برای خريد نفت خام ايران، تخمين زده می‌شود که ميزان ذخاير شناور کشور به ۳۸ ميليون بشکه رسيده باشد.آژانس بين‌المللی انرژی می‌گويد با توجه به عدم فروش محموله‌های نفتی، ميزان نفت موجود در کشتی‌های نفت‌کش ايران به ۳۰ تا ۳۸ ميليون بشکه رسيده است. در گزارش آژانس بين‌المللی انرژی، کاهش تقاضا برای نفت خام، دافعه‌ی قيمت و خطر تشديد تحريم‌ها، ازعوامل کاهش خريد نفت ايران برشمرده شده است.بر طبق اين گزارش، کاهش خريد از جانب کشورهای هند، چين، ژاپن و کره‌جنوبی، ميزان فروش ايران را کاهش داده است.


مهدی کروبی اعدام‌های اخیر را خلاف آیین دادرسی و قانون خواند
مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی و از رهبران مخالف دولت، ضمن ابراز تأثر از اعدام‌های اخیر، آنان را خلاف آئین دادرسی و قانون دانست.آقای کروبی همچنین با انتقاد از چنین رویه‌ای در دستگاه قضایی گفت:« آقایان تکلیف پرونده کهریزک و تجاوزها را روشن نکرده اند و ابهامات آن پرونده ها را نزدوده‌اند که بار دیگر ابهامی دیگر می‌آفرینند».دبیر کل حزب اعتماد ملی در ادامه اظهار داشت که «بی اعتمادی به نقطه اوج خود رسیده است و رفتارهای حکومت به گونه‌ای است که گسستی بی‌سابقه میان مردم و دولت به وجود آمده است». وی رواج دروغ و سخنان نسنجیده را مسبب این بی‌اعتمادی دانست.مهدی کروبی که سابقه‌ی فعالیت سیاسی‌اش به سال‌های پیش از انقلاب بازمی‌گردد، با ابراز تاسف از برخوردهایی این چنین در جمهوری اسلامی گفت:«هیچگاه فکر نمی‌کردیم روزی به چنین موقعیتی برسیم و چنین رفتارهایی در این کشور عادی شود».


اتحادیه‌ی اروپا خواستار لغو احکام اعدام دو تن به اتهام «محاربه» شد
کاترین اَشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه‌ی اروپا از ایران خواست تا احکام اعدام دو نفر، که با اتهام محاربه مواجه شده‌اند را لغو کند.اشاره‌ی خانم اشتون به احکام زینب جلالیان و حسین خضری است که اکنون در انتظار اجرای حکم در زندان به سر می‌برند.رئیس سیاست خارجی اتحادیه‌ی اروپا با محکوم کردن اعدام‌‌های روز یکشنبه در ایران در بیانیه‌ی خود آورده است: «اتحادیه‌ی اروپا به شدت نگران تکرار احکام اعدام در ایران در مورد افراد متعلق به اقلیت‌ها و نیز کسانی است که در اعتراضات پس از انتخابات شرکت داشتند».به گزارش خبرگزاری فرانسه در سال جاری میلادی تاکنون دست‌کم  ۶۱ نفر در ایران اعدام شده‌اند.


احضار دانشجويان معترض دانشگاه تهران به وزارت اطلاعات
دست‌کم ۲۰ تن از دانشجويان معترض به حضور محمود احمدی‌نژاد، رئيس دولت جمهوری اسلامی، در دانشگاه تهران و سخنرانی وی به مناسبت روز معلم، به اداره‌ی پيگيری وزارت اطلاعات احضار و بازجويی شدند.به گزارش خبرگزاری مجموعه‌ی فعالان حقوق بشر ايران، (هرانا)، علاوه بر احضار و بازجويی شماری از دانشجويان معترض، کميته‌ی انظباطی دانشگاه تهران نيز برخی دانشجويان کرد را در پی اعدام‌های ۱۹ ارديبهشت احضار و تهديد کرده است.همچنين به گزارش همين خبرگزاری، روز چهارشنبه دانشجويان دانشگاه کردستان در اعتراض به اعدام‌های اخير دست به اعتصاب غذا زدند.


۷نفر در انفجار بمبی در شهرک صدر بغداد کشته شدند
 شامگاه چهارشنبه، بر اثر انفجار بمبی در يک کافه در شهرک شيعه‌نشين صدر بغداد، ۷ نفر کشته و ۲۵ نفر زخمی شدند.آمار مربوط به تلفات اين انفجار که در يک محل تجمع جوانان صورت گرفت، از طرف مقام‌های پليس و بيمارستان امام علی در شهرک صدر، که نخواستند به دلايل امنيتی هويت‌شان فاش شود، در اختيار خبرگزاری‌ها قرار گرفت.شهرک صدر در شرق بغداد، خاستگاه و پايگاه اصلی مقتدی صدر، روحانی تندرو شيعه است. در سال جاری اين شهرک آماج حملات فرقه‌ای ضد شيعی قرار داشته است.


روسيه نخستین نيروگاه هسته‌ای ترکیه را می‌سازد
روسيه و ترکيه روز چهارشنبه ۱۷ توافقنامه، از جمله توافقنامه برای ساخت نخستين نيروگاه هسته‌ای ترکيه و نيز خط لوله‌ی نفت دريای سياه به دريای مديترانه را به امضاء رساندند.اين توافقنامه‌ها در جريان نخستين ديدار ديميتری مدوديف از ترکيه و ملاقاتش با مقام‌های بلندپايه‌ی اين کشور از جمله عبدالله گل، رئيس جمهوری، و رجب طيب اردوغان، نخست وزير، به امضاء رسيد.نخستين نيروگاه هسته‌ای ترکيه قرار است در يک دوره‌ی زمانی هفت ساله در شهر «مرسين» بر ساحل مديترانه، در جنوب ترکيه، ساخته شود.


ایالات متحده از مذاکرات هسته ای میان روسیه و سوریه، ابراز نگرانی کرد
Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin:0in; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;} ايالات متحده از مذاکرات ميان روسيه و سوريه بر سر ساخت يک نيروگاه هسته ای، ابراز نگرانی کرد.فيليپ کراولی ،سخنگوی وزارت خارجه آمريکا، خاطر نشان کرد که « سوريه همچنان پرسشهای مربوط به پيروی از قوانين معاهده منع گسترش سلاحهای کشتار جمعی را بی پاسخ گذاشته است.»ديميتری مدوديف، رئيس جمهوری روسيه، روز سه شنبه، در دمشق، از تمايل روسيه به ساخت نيروگاه برق هسته ای در سوريه سخن گفته بود.روسيه از سالها پيش ساخت نيروگاه هسته ای برای ايران را شروع کرده است.


وزیر امر خارجه و وزیر فرهنگ فرانسه خواستار آزادی جعفر پناهی شدند
به گزارش خبرگزاری رويترز، برنار کوشنر وزير خارجه و فردريک ميتران، وزير فرهنگ فرانسه روز چهارشنبه در بيانيه ای مشترک، با احترام به حق آزادی بيان، از تهران خواستند جعفر پناهی را آزاد کند.اين دو وزير دولت فرانسه، در بيانيه خود گفتند:«جعفر پناهی يکی از کارگردانان برجسته ايران است و جای او (نه در زندان) بلکه در هيات داوران فستيوال کن است.»سازمان عفو بين الملل هم روز سه شنبه از جمهوری اسلامی خواست جعفر پناهی، کارگردان زندانی را آزاد کند تا بتواند در جشنواره فيلم کن حضور يابد.جعفر پناهی به اتهام ساخت فيلمی درباره انتخابات رياست جمهوری سال گذشته در ايران، بيش از دوماه پيش دستگير وروانه زندان اوين شد.


مادران سه کوهنورد آمریکایی ، موفق به اخذ راوادید ورود به ایران شدند
مادران سه کوهنورد آمريکايی که در ايران در بازداشت بسر ميبرند ، روز چهارشنبه، موفق به اخذ ويزای ورود به ايران شدند.آنها ابراز اميدواری کرده اند که اوايل هفته آينده به تهران سفر کنند تا با فرزندانشان ديداری داشته باشند.سارا شاورد ۳۱ ساله، جاش فتال ۲۷ ساله و شين باوئر ۲۷ ساله، سه گردشگر آمريکايی هستند که چند روز پس از انتخابات رياست جمهوری، هنگام گردش در منطقه مرزی ايران و عراق از مرز گذشتند و توسط مرزبانان ايران دستگير شدند.جمهوری اسلامی، روز دوشنبه، اعلام کرد که به مادران سه کوهنورد آمريکايی دربند در ايران، اجازه ملاقات با فرزندانشان را می دهد.


باراک اوباما بر گسترش روابط با افغانستان تاکید کرد
باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا، روز چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک ، با حامد کرزی رئيس جمهوری افغانستان بر گسترش و تعميق روابط دوکشور تاکيد کرد.رئيس جمهوری آمريکا گفت : «هدف مشترک آمريکا و افغانستان شکست القاعده و متحدان اين گروه تندرو در افغانستان و پاکستان است.»رئيس جمهوری آمريکا در اين کنفرانس خبری، از بکاربردن تمام نيرو برای جلوگيری از آسيب ديدن مردم غيرنظامی در جريان جنگ افغانستان سخن گفت.


آمریکا تلاش میکند شرکت های خارجی را از سرمایه گذاری در ایران منصرف کند
ايالات متحده آمريکا در حال ترغيب شرکتهای خارجی است تا  از سرمايه گذاری در ايران خوداری کنند.به گزارش خبرگزاری رويترز، يک مقام ارشد وزارت دارايی آمريکا با سفر به پايتختهای کشورهای مختلف جهان  گرم مذاکره با دولتها، بانکها و مديران شرکتهای اين کشورها است تا از داد و ستد با ايران خوداری ورزند.برخی شرکتهای بزرگ مانند لوک اويل، شل و کاترپيلار، از ماه مارس گذشته ، اعلام کردند که روابط اقتصادی با ايران را به حال  تعليق در آورده اند.  


کانون مدافعان حقوق بشر در ایراk افزایش اعدام ها را خلاف معاهدات بین المللی دانست
کانون مدافعان حقوق بشر در ايران، از اعدام پنج نفر در روز يکشنبه ابراز شگفتی و تاسف کرد.اين کانون با محکوم کردن مجازات اعدام، از آن به عنوان خشونتی عريان نام برد که موجبات ناهنجاری در جامعه را فراهم می کند.در بخش ديگری از اين بيانيه، به ضوابط دادرسی ناعادلانه از جمله غير علنی  بودن دادگاه پنج نفر اعدام شده، اشاره شده است.اين سازمان حقوق بشری از مقامهای قضايی جمهوری اسلامی خواسته است تا از اقدامات غير قانونی و سئوال بر انگيز جلوگيری کند.جمهوری اسلامی روز يکشنبه، پنج نفر را به اتهام دست داشتن در«عمليات تروريستی» به دار آويخت. 

 

این خبرنامه به شکل خودکار ارسال می‌شود. لطفاً به ایمیلی که از طریق آن خبرنامه را دریافت می‌کنید، پاسخ ندهید.
تماس با وب‌سایت رادیو فردا webmaster@radiofarda.com .
  • برای مشترک شدن در خبرنامه رادیو فردا به این آدرس بروید
تمام حقوق بر اساس قانون کپی‌رایت برای رادیو فردا محفوظ است.

اشتراک شما در خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا پذیرفته شد..
آدرس ایمیل ما listmanager@list.rferl.org را به فهرست آدرس‌های خود اضافه کنید تا به «سطل اسپم» اضافه نشود.



--
Sacred cows make the best hamburgers

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ