کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۷, جمعه

[farsibooks] Thursday 6 May 2010 Ordibehesht 16th 1389, Fwd: Best of Balatarin for 05/07/2010

 


http://us1.campaign-archive.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=e414137de0&e=457d8de126


---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin <balatarin@sabznameh.com>
Date: 2010/5/6
Subject: Best of Balatarin for 05/07/2010


Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




امیدواریم این گونه مخالفتها به سایر کشورهای مسلمان هم سرایت کند
با ۱۷۵ امتیاز و ۱۹ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


دو ويديو از کنسرت داريوش اقبالي سال 2009 در ارمنستان بعد از حوادث انتخاباتي در ايران ، شعار مرگ بر ديکتاتور حاضرين ، صحنه هايي از يک کنسرت که فقط بايد ديد و هرگز به قلم نمي نشيند ، داريوش اقبالي هنرمندي که نامشان لرزه به اندام ديکتاتوري مي اندازد، هنرمندي که هرگز با ديکتاتور و عناصر کودتا و کشتار جوانان ايران، بيعت نخواهد نمود.
با ۱۵۱ امتیاز و ۳۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


سرزمینی ساخته ایم به اسم بالاترین و رویایی داریم به نام دموکراسی . در این سرزمین با دیکتاتور می جنگیم اورا شکست می دهیم به او می خندیم رییس جمهور انتخاب می کنیم بر سر نوع حکومت دعوا می کنیم و خودمان را با رویاهایمان مشغول می کنیم . در بالاترین روز درختکاری هرکدام یک درخت سبز می کاریم سیزده بدر را سبز می کنیم و اخراجی ها و حبیب را تحریم می کنیم هرچه قدر احساسی تر عمل کنیم به همان اندازه بیشتر رای می آوریم و بنابراین تیتر می زنیم که نمایشگاه کتاب را سبز می کنیم و کروبی را تنها نمی گذاریم و توهمی از حضور میلیونی در 22 خرداد امسال داریم به راستی به کجا داریم می رویم و به کجا خواهیم رسید .اگر دیده بانی از فرازدیوارهای بالاترین از حقیقت بیرون بگوید متهم به خیانت و مزدوری می شود چون در بالاترین ما همیشه پیروزیم و بقیه ی چیزهاخبر غیر واقعی هستند.
با ۱۴۷ امتیاز و ۱۳۵ نظر علم و تکنولوژی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


تظاهرات در کابل، علیه رژيم ايران (AP)
با ۱۳۹ امتیاز و ۲۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


زراره از امام باقر نقل می‌کند که فرمود، برای امام 10 نشانه باشد: 1- پاک و ختنه شده زاده گردد. 2- با کف دست بر زمین آید و صدای خویش را با ادای شهادتین(اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد الرسول الله) بلند نماید. 3- جُنب نشود(در خواب از او منی خارج نگردد). 4- چشمش می‌خوابد و دلش بیدار است. 5- خمیازه نمی‌کشد. 6- از پشت سر نیز مانند جلو می‌بیند. 7- مدفوعش بوی مُشک دارد. 8- زمین او را ببلعد و وکیل پنهان کردنش باشد. 9- اگر زره فرستاده‌ی الله(رسول الله) را بپوشد اندازه‌اش باشد؛ ولی اگر کس دیگری این زره را بپوشد خواه کوتاه قد و یا بلند قد، یک وجب از او بلندتر باشد. 10- اگر بمیرد محدث شود(حدیث گو گردد). (اصول کافی/کتاب الحجه/باب موالید الائمه)
با ۱۲۶ امتیاز و ۷۶ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


دهم اردیبهشت تولد هنرمند بزرگ موسیقی و آواز ایران، استاد غلامحسین بنان بود. اما اگر به کرج و امامزاده طاهر بروید دیگر اثری از آرامگاه بنان نیست. به گزارش تارنمای دل آوا، نه تنها بنان بلکه امیرناصر افتتاح و چند تن از بزرگان موسیقی که در آن حوالی خاک بودند. امسال آرامگاه بنان با خاک یکسان و ناپدید شده و اگر پیگیری نشود بعید نیست که ساختمانی را که در حال احداثش هستند بنا کنند.
با ۱۲۵ امتیاز و ۹ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


زن مسلمان ۲۶ ساله ای در ایتالیا به دلیل پوشیدن برقع ۵۰۰ یورو جریمه شد زیرا پوشاندن صورت در این کشور به دلیل قوانین ضد تروریستی ممنوع است. همسر این زن اعلام کرده است از این پس اجازه خروج از خانه را به زنش نخواهد داد چرا که معتقد است مردی نباید به زن من نگاه کند. البته این مرد قانون منع استفاده از برقع را بر ضد اسلام نمی داند
با ۱۲۲ امتیاز و ۳۶ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


رشوه بزرگترین آفت دستگاه قضا است و در نگاه امام علی به مانند آب دهان افعی متعفن و زهرآلود است. اگر دستگاه قضایی عادلانه اداره شود همه مردم راحت خواهند بود و در غیر این صورت همه ما در عذاب خواهیم افتاد. گاهی می‌بینیم که یک روحانی تا زمانی که سمتی نداشت همه او را حجت الاسلام صدا می‌زدند و حالا که به جایی رسیده است به او آیت الله می‌گویند.وی ادامه داد این برای آن است که با این تمجید او را تحریک به انجام میل خود کنند و این مصداق رشوه است. رشوه تنها منحصر به مسائل مادی نمی‌شود، حتی کلامی که به منظور تطمیع و تحریک باشد نیز رشوه محسوب می‌شود. وی اظهار داشت: عمل قضاوت مانند راه رفتن روی شمشیر است و البته اگر به درستی انجام شود جایگاهی بس رفیع در جهان آخرت منتظر قاضی است.
با ۱۰۷ امتیاز و ۶ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


«مهدی کوچک زاده» نماینده حامی دولت در مجلس شورای اسلامی بعد از انتشار نامه چهارم «محمد نوری زاد» به رهبری که در زندان اوین نگاشته شده بود پاسخی به این نامه نوشت و در اختیار سایت رجا نیوز قرار داد . این سایت ساعتی پس از انتشار پاسخ کوچک زاده آن را از سایت خود حذف کرد. البته در مدت کوتاهی که از انتشار این مطلب تا قبل از حذف آن می گذشت چند سایت کم بیننده حامی دولت نسخه ای از آن را به نقل از رجا نیوز منتشر کردند.«کلمه» در راستای گردش آزاد اطلاعات این نامه را منتشر می کند. کلمه: «مهدی کوچک زاده» نماینده حامی دولت در مجلس شورای اسلامی بعد از انتشار نامه چهارم «محمد نوری زاد» به رهبری که در زندان اوین نگاشته شده بود پاسخی به این نامه نوشت و در اختیار سایت رجا نیوز قرار داد . این سایت ساعتی پس از انتشار پاسخ کوچک زاده آن را از سایت خود حذف کرد. البته در مدت کوتاهی که از انتشار این مطلب تا قبل از حذف آن می گذشت چند سایت کم بیننده حامی دولت نسخه ای از آن را به نقل از رجا نیوز منتشر کردند. کد خبر مورد نظر که در تاریخ ۷ اردیبهشت با تیتر «پاسخ سرگشاده کوچک‌زاده در واکنش به نامه نوری‌زاد به رهبر انقلاب – امیدوارم حبس تو را از خودخواهی بیرون آورد تا حقیقت را وارونه نبینی» منتشر شد ۴۸۹۹۰ است که با وارد کردن لینک مربوطه با چنین صفحه ای مواجه می شویم: «مهدی کوچک زاده» نماینده حامی دولت در مجلس شورای اسلامی بعد از انتشار نامه چهارم «محمد نوری زاد» به رهبری که در زندان اوین نگاشته شده بود پاسخی به این نامه نوشت و در اختیار سایت رجا نیوز قرار داد . این سایت ساعتی پس از انتشار پاسخ کوچک زاده آن را از سایت خود حذف کرد. البته در مدت کوتاهی که از انتشار این مطلب تا قبل از حذف آن می گذشت چند سایت کم بیننده حامی دولت نسخه ای از آن را به نقل از رجا نیوز منتشر کردند.«کلمه» در راستای گردش آزاد اطلاعات این نامه را منتشر می کند. کلمه: «مهدی کوچک زاده» نماینده حامی دولت در مجلس شورای اسلامی بعد از انتشار نامه چهارم «محمد نوری زاد» به رهبری که در زندان اوین نگاشته شده بود پاسخی به این نامه نوشت و در اختیار سایت رجا نیوز قرار داد . این سایت ساعتی پس از انتشار پاسخ کوچک زاده آن را از سایت خود حذف کرد. البته در مدت کوتاهی که از انتشار این مطلب تا قبل از حذف آن می گذشت چند سایت کم بیننده حامی دولت نسخه ای از آن را به نقل از رجا نیوز منتشر کردند. کد خبر مورد نظر که در تاریخ ۷ اردیبهشت با تیتر «پاسخ سرگشاده کوچک‌زاده در واکنش به نامه نوری‌زاد به رهبر انقلاب – امیدوارم حبس تو را از خودخواهی بیرون آورد تا حقیقت را وارونه نبینی» منتشر شد ۴۸۹۹۰ است که با وارد کردن لینک مربوطه با چنین صفحه ای مواجه می شویم:
با ۱۰۳ امتیاز و ۳۸ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


رئیس مجلس اصلاحات کشور(دوره ششم) گفت: ما می گوئیم کشتی بزرگ ایران ظرفیت پذیرش همه ی ایرانیان را داراست و در این کشتی بزرگ حتی مخالفین ما نیز حق انتقاد و حیات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … را دارند اما متاسفانه افراطیون که سکان اجرایی کشور را به دست گرفته اند می گویند قایقی ساخته ایم ، باید سوار شوید. این چگونه دیدگاهی است؟! آیا اگر نقد و نقادی در کشور که لازمه ی پالایش یک نظام سیاسی است، وجود نداشته باشد می توان کشور را مدیریت کرد و به آینده آن خوش بین بود؟! مهدی کروبی در پایان گفت: امیدوارم به لطف الهی و نیز حضور عقلا و دلسوزان در صحنه، هر چه زودتر مشکلات پیش روی کشور حل گردیده و همه ی ما شاهد آزادی عزیزانمان از زندانها نیز باشیم. گفتنی است میلاد اسدی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت بوده و از سیزدهم آبانماه هشتاد و هشت بازداشت گردیده است. اعضای دفتر تحکیم وحدت در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران از کاندیداتوری مهدی کروبی حمایت کرده بودند.
با ۹۹ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


از منظر مردم و قانون اساسی اين جوانان مجرم نيستند و اعتقاد ما به اين است که حتی در بدترين شرايط ها نيز اگر فردی يا جوانی دچار اشتباه يا خطايی هم می شد با نگاهی معطوف به رافت اسلامی و شان نظام جمهوری اسلامی می توان با دادن تذکر، موضوع را خاتمه داد مگر آنکه افراد معاند بوده و مبارزه مسلحانه در پيش گرفته باشند که در اين حساب آنها جداست. بنابراين و با در نظر گيری اين ديدگاه، برخوردهای سنگين قوه قضائيه با مردم نشان دهنده وجود فشار سياسی و از دست رفتن استقلال تصميم گيری قوه قضاييه در مسائل اخير است.مهدی کروبی با حضور در منزل ميلاد اسدی با خانواده وی ديدار کرده و ضمن ابراز همدردی با خانواده، وضعيت جسمی و روحی ميلاد اسدی را جويا شدند. در اين ديدار ابتدا خانواده ميلاد اسدی ضمن خوش آمد گويی، گزارشی از وضعيت پرونده و روند رسيدگی به آنرا ارائه دادند. آقای اسدی وضعيت روحی فرزندش را بسيار عالی توصيف کرده و افزود: ميلاد در هر ديدار جويای احوالات شخص شما بوده و سلام بسيار می رساند. حجت الاسلام والمسلمين مهدی کروبی با حضور در منزل ميلاد اسدی با خانواده وی ديدار کرد. در اين ديدار مهدی کروبی ضمن همدردی با خانواده ايشان، وضعيت جسمی و روحی ميلاد اسدی را جويا شدند. در اين ديدار ابتدا خانواده ميلاد اسدی ضمن خوش آمد گويی، گزارشی از وضعيت پرونده و روند رسيدگی به آنرا ارائه دادند. آقای اسدی وضعيت روحی فرزندش را بسيار عالی توصيف کرده و گفتند ميلاد در هر ديدار جويای احوالات شخص شما بوده و سلام بسيار می رساند. والدين وی ضمن گله مندی از تداوم بازداشت فرزندشان ابراز نمودند که اين سومين بار است که دادگاه ميلاد برگزار نمی شود و ما نيز به دليل عدم دسترسی به قاضی پروند متاسفانه نمی توانيم کاری انجام بدهيم و بايد شاهد زندانی بودن فرزند خود باشيم که بسيار دردناک است. نمی دانيم به کجا و پيش چه کسی مراجعه کنيم! حتی اجازه ديدن قاضی را به ما نمی دهند! آيا اين انصاف است؟! آيا اين رويه صحيح است؟! مادر ميلاد اسدی نيز ضمن اشاره به اين موضوع که ميلاد سال آخر دانشگاه می باشد گفت: جناب آقای کروبی با آنکه ما حتی بدنبال آزادی با وثيقه فرزندمان هستيم ولی متاسفانه دادگاه وی به تاخير می افتد و ما به هيچ کسی نيز دسترسی نداريم تا دردمان را مطرح کنيم...
با ۹۷ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


خانه پدری استاد علی اکبر سروش این روزها میزبان دانشجویان و فعالین سیاسی و اقشار مختلف مردم بابل است.جمعی از فعالین دانشجوئی دانشگاه مازندران،صنعتی نوشیروانی،علوم و فنون بابل و مسئولین شهری در دوران اصلاحات و فعالین NGOهای مختلف شهرستان بابل به صورت جداگانه در طول هفته جاری به مناسبت روز معلم به دیدار استاد علی اکبر سروش رفتند. علی اکبر سروش که به تازگی دوران بازداشت خود را سپری کرد و با سپردن وثیقه آزاد شد. وی اتهام خود را تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی دانست و گفت: به گفته قاضی پرونده ام زمان دادگاه بنده 15 تیر اعلام شده است. در این دیدار دکتر سروش به بیان دیدگاه در مورد شزایط نامناسب بازداشت و نحوه برخورد برخی از بازجویان با یک استاد دانشگاه پرداخت و به جمله ای از امیرالمومنین در نهج البلاغه اشاره کرد که:"کار مملکت زمانی رو به زوال است که کارهای بزرگ به دست مردان کوچک و کارهای کوچک را به دست مردان بزرگ می سپارند." وی در این دیدار افزود:به جای آنکه برای جایگاه علمی یک استاد دانشگاه ارج قائل شوند او را قریب به دو ماه در سلول انفرادی و تاریک و در بازجوئی ها با چشم بند و رو به دیوار قرار می دهند و افرادی که مدرک تحصیلی شان برای ما مبهم است می گویند: "ما کاری با حجاریان تان کردیم که برای همه شما درس عبرت شود" و با بی شرمی از بنده می پرسند که:" اسامی دانشجویان هوادار جنبش سبز که با شما ارتباط دارند را بنویسید" و بنده در پاسخ به آنها گفتم که:" 85 درصد دانشجویان کل دانشگاه های کشور هوادار جنبش سبز هستند." درپایان این دیدارها دانشجویان از شخصیت ایشان و مقاومت وی در طول دوران بازجوئی ها تقدیر کردند و هدایائی به مناسبت روز معلم به استاد خود اعطا کردند. گفتنی است دکتر علی اکبر سروش رئیس آموزش و پرورش شهرستان بابل در دوران اصلاحات و عضو ستاد میر حسین موسوی و رئیس ستاد دکتر معین در سال 84 و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت استان مازندران است که به مدت 2 ماه در زندان شهید کچوئی ساری ( اداره اطلاعات ) بازداشت بود (کل مطلب)
با ۹۵ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


روزنامه مترو چاپ استکهلم: امام یکی از مساجد جنوب شهر استکهلم به اتهام شروع به تجاوز به یک دختر ۱۱ ساله که به او و برادرش درس قرآن میداد، بازداشت شد. دختر یازده ساله با خجالت و ناراحتی تمام ماجرا را برای مادرش تعریف کرده و او بلافاصله به پلیس استکهلم اطلاع داد. دادستان میگوید: این مرد که خود را امام نیز معرفی می کند در طی ماه های آگوست و سپتامبر سال گذشته برای آموزش قرآن به منزل آنان می رفت. به گفته ی برادر ۱۴ ساله دختر خردسال، امام نخست شروع به شوخی کردن با هر دو و سپس شروع به تماس دست با اندام دختر یازده ساله کرده است. دراین مورد برادر این دختر یک شاهد نزدیک و زنده است که در دادگاه شهادت خواهد داد. مادر این دختر یازده ساله به پلیس گفته است که ممکن است دختران دیگری نیز قربانی این مرد شده باشند که باید در این مورد تحقیق شود. دادستانی منطقه جنوبی شهر استکهلم امام ۴۸ ساله را برای تحقیقات بیشتر بازداشت کرده است
با ۹۴ امتیاز و ۱۶ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


جوان آنلاین نوشت: خبر سازی و توهمات سایت بالاترین باردیگر با انتشار ازدحام شدید سبزها در محل برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب برملا شد. سایت بالاترین طی خبری کذب از ازدحام شدید سبزها در چهارراه پارک وی برای رفتن به نمایشگاه کتاب گزارش داد. این خبر کذب در حالی از سوی سایت دروغ پرداز بالاترین منتشر می شود که نه تنها هیچ خبری در چهارراه پارک وی نیست بلکه نمایشگاه کتاب چند سالی است که دیگر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار نمی‌شود و به مصلی تهران منتقل شده است. نکته ای که سایت دروغ پرداز بالاترین از آن غافل بوده و نشان داد که چگونه جریان فتنه با توهمات خود فضای مجازی را آلوده به دروغ ساخته اند.
با ۹۴ امتیاز و ۶۹ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


روز کارگر را بر گزار کـردیم: نصور, توداروهات , استامینوفن داری؟ آماده کن,میدانم مریض احوال هستِی, باکی نیست. امروز روز تواست و میخواهم با تو گپ بزنم. روز کارگر را تبریک می گویم. یک سال و اندی فعلا تو هلفدونی گیر کردی, امسال روز کارگر همه زدند بیرون,هر کس که فکرش را بکنی, روز کارگر را جشن گرفتند. توی آن دیر بلا, ایران ما هم اغلب شهر های بزرگ که فضایش با صنعت و کارگر و کارخانه پیوند دارد , بی محابا بیرون شدند و روی حقوق صنفی و سندیکائی و...... شعار دادند.مرگ بر دیکتاتور هم گفتند. مدت نزدیک یکسالی می شود که رنگ وبوئی دیگر در میهن تولد یافته , همدلی وسیع تر گشته . امسال با کارگران, معلمان و دانشجویان و زنان و از هر قشری تو می شناسی روز کارگر و معلم را فریاد زدند. تازه معلم ها اعتصاب غذا هم کردند. در خارج کشور, منصور میدانی تو "مـــد " شده ای ؟عکس های تواز ابراهیم بیشتر مطرح هست. آرم سندیکا و نام شما بچه های شرکت واحد و نیشکر هفت تپه و... چندین گروه از کارگران که در تدارک سندیکا هستند اعلام پشتیبانی از روز کارگر کردند. و اعلامیه مشترک دادند. اینجا خارج کشور هم همینطور, ســوئدی ها , بیست وسه کانون و تشکیلات باهم اعلام همبستگی کردند. در آلمان و فرانسه هم همیطور ,خلاصه از اتاوا, ونکوور,نیویورک ,سیدنی, و تمام اروپا یک صدا به شما کارگران دربند, تبریک گفتندو خواهان آزادی شما و دیگر زندانیان سیاسی در بند کودتاچیان, آزادی تشکل های کارگری , احقاق حقوق کارگران و زحمتکشان, پیگیری وضعیت کارگران افغان, شدند. بخواهم همه را بنویسم وقت تو گرفته می شود, این روز به قدری مهم شده که بعضی ها به تنهائی هم اعلامیه داده اند. البته آقای مهدی کروبی و مهندس موسوی هم بیانیه دادند. بهر حال هر کدام چند میلیون رآی به نام دارندو . یازده ماه هم جنگی را با دیکتاتور در " جبهه عمومی" مطرح کرده اند. و مردمی که در حمایت از رآی داده شده به آنها هنوز در میدان هستند. منصور , یک چیز این وسط گــم شد. چراباید همسرت پروانه , دو شیفت کارکند, تا بتواند هزینه زندگی کانون خانواده را تامین کند؟ یک طرف قضیه تو هستی که الان در بند دیکتاتور گرفتاری و او دست تنهاست. نمی فهمم, دست تنهاست یعنی چــه؟ مگر شما صندوق کمک به اعتصاب یا حمایت از زندانیان کارگر ندارید؟ گلایه مادر و خانم تو که روز کارگر هیچ کس به رهبر زندانی سندیکای کارگران شرکت واحد , به خانواده نه سر زده و نه تبریک گفته من را خیلی دمغ کرد. پیش خود گفتم , ای وای , این همه هیاهو, در هفت اقلیم عالم, که منصور, منصور کردند, عکس و تی شرت کارت چاپ کردند, فیلم گرفتند, مصاحبه کردند, خبر نامه نوشتند, میز و دکه و..... به خانواده منصور توی این معرکه , تو ایران , زنگ درب منزلشان را کسی به صدا در نیاورد. چطور توی این جنبش که می گوئیم رنگین کمانی است؟ یک رنگ به تو تعلق نگرفت؟یا توی هفت اقلیم بازی های طرفداری از طبقه کارگر کسی به فکر این نیفتاد یک صندوقی ... کمکی.... به سندیکالیست ها بکند که پروانه لااقل یک شیفت کار کند؟ اول یک سیلی به خود می زنم . دنیا روشنفکر ها بازی خود را دارد. آدم دلش می خواهد همه جا باشد. از همه چیز سر در بیاورد. عاقبت می فهمد از چیزی سر نیاورده تازه چقدر هم از غافله عقب مانده است. ناراحت نشو منصور؟همیشه همینطور بوده است. حبس تو کی تمام میشه ؟.... چقدر باید بمونی؟....کلا پنج سال؟.... خودمون تو را می آوریم اروپا, همه جا برای تو سیمینار , جلسه و دعوت می گیریم. می رویم منزل مارکس را به تو نشان می دهیم . سر مزار گرامشی می رویم, اصلا می رویم شیکاگو , یاد چهار کارگری که به خاطر تولد اول ماه مه در سال 1886 اعدام شدند, مراسم می گیریم. بعد هم" بنیاد فریدمن"به ازاء هر سال زندان تو یکصد هزار دلار آمریکا در نظر بگیره بد نیست. مثل اکبر گنجی , پانصد هزار دلار آمریکا بخاطرپنچ ایستادگی و مبارزه برای حقوق بشر دریافت کرد. عجب دنیائی ما داریم. بیچاره اکبر گنجی , استخوان ترکاند جایزه بهش تعلق گرفت, حالا برایش نقشه می کشند, به تقی مختار استعلام نشان میدهند که بیا به اکبر گنجی بگو با این پول , این کار را بکند , آن کار را بکند. منصور اگر نصیب تو این جایزه شد , هیچ کس لازم نیست به تو راه و چاه نشان بدهد. تو خودت صنفی کار و سندیکالیست هستی, میدونی چه کار کنی. یادم هست که نویسنده پرتقالی رمان " کوری" برنده جایزه نوبل ادبیات شد. خبرنگار از او سوال کرد که جناب سارامانگو .. شما با این پول چه کار می کنید. سنگ تراش پیر در پاسخ گفت: فقط سرمایه دارها بلدند با پول کار کنند؟ بهر حال منصور شب سمور و لب تنور هم تمام می شود. چه تلخ , چه دشوار, این روز ها می گذرد. این وضعیت ما است. دیرو زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. زندگی طبقه کارگر همیشه فراز و نشیب است. دشمنان طبقه کارگر از مدافعین آن بهتر راه مقابله را بلدند. بعد از انقلاب که زنده یاد داریوش فروهر , وزیر کار شده بود. در کمیته کارگری کار می کردم. سندیکالیست ها به ما می گفتند که تشکیل سندیکا و تشکل های کارگری را وزیر با بخشنامه پیگری می کند و گفته که باید وزارت کار را کارگران اداره کنند. در دوران وزارتش هم حقوق دریافت نکرد. ما جوان بودیم. بچه های حزب توده دور بر ما می پلکیدندو می خواستند نقب بزنند تو کارخانه و کارگرانی که در ارتباط با ما بودند. به ما می گفتند , داریوش را ول کنید. "سـومکائی" بود . در زمان اقای مصدق, تظاهرات حزب توده را بهم می زد. و از این داستان ها ما روی همان بستر تشکل ها کار می کردیم. خلاصه مدتی نگذشت , دولت آقای بازرگان با تسخیر سفارت آمریکا کله پا شد. بعد برادران آمدند و فرهنگ " بنده خدا" و انجمن اسلامی و شورا را تو کارخانجات راه اندازی کردند. وزیر کار جدید, اقای احمد توکلی, با قانون کار کذائی اش آمد. از بردن نام کارگر وحشت داشت. و کلمه " کارپذیر" را بکار می برد. در باره طرح بازنشستگی بقدری ارتجاعی فکر می کرد که پدر ایشان در همان دوران زمان بازنشستگی شان بود نزد همکاران خود خجالت می کشید. انتخابات در کارخانجات را ابطال اعلام کرد و سندیکالیست ها و کارگران مبارز را از کارخانجات اخراج و بسیاری شان بعدا در دادگاههای انقلاب اسلامی شان محکوم به اعدام شدند.بعضی از کارگران که پیگیر مطالباتشان بودند توانستند از کار افتاده گی بگیرند تا خودشان را بتوانند سرپا نگه دارند. میدان از احزاب و گروه های طرفدار طبق کارگر و زحمتکش را پاک سازی کردندو برای چندین سال کارگران , خود با راه ها و روش هائی که میدانستند پیگیر مطالباتشان شدند. همانطور که تو بعد از 26 سال توانستی سندیکای شرکت واحد را از نو جانی تازه بدمی. بهر حال یک جوری باید شروع کرد. منصور , داداشم, رسیدیم ته خط, مسافرها همه پیاده شدند. فردا هم روز دیگری است ماشین را خاموش کن یک کم بخواب. بیداری زیاد برای هر دو ما خوب نیست. بگذار بقیه شب را ستاره ها چشمک هاشان را به زمینی ها بزنند. چه بیدار چه خواب, قلب هامان با هم پو م تاک می کنند. شب به خیر منصور
با ۹۳ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


ایلنا: آیت‌الله مصباح یزدی تاکید کرد: شیاطین وقتی می‌خواهند با انقلاب مواجه شوند، افکاری را که عامل ایجاد و تثبیت انقلاب است را نشانه می روند تا اعتماد مردم را متزلزل کنند و ارزش‌ها و باورهای اعتقادی تضعیف شود. به گزارش ايلنا، وي در درس اخلاق خود در دفتر مقام معظم رهبری در قم، اظهار داشت: فتنه معمولا توسط چند گروه انجام می شود؛ گروهی که به تعبیر قرآن شیاطین انسی هستند و تحت تربیت شیاطین جن قرار دارند و این گروه با نظام و اسلام و حق مخالف و قابل هدایت نیستند. این گروه به تنهایی نمی‌تواند فتنه ایجاد کنند. بلکه گروه‌های دیگری هستند که شیفته دنیا و لذائذ آن هستند و یا بی‌ایمانند و یا ایمانشان ضعیف است و مجری برنامه‌های طراحان پشت صحنه هستند.
با ۹۱ امتیاز و ۱۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


مهدی کروبی، یکی از رهبران اعتراضات اخیر ایران می‌گوید که «دوره بسیار سخت و دشواری است. اما بدانید و مطمئن باشید برای حکومتیان سخت‌تر و دشوارتر است.» وی در مورد حکومت ایران افزود «کار را به جایی رسانده‌اند که به‌جای مدیریت کلان یک کشور و رساندن آن به پیشرفت و آبادانی و سرافرازی، فقط به فکر کنترل و تشدید فشار و تهدید مردم هستند و این موجب تاسف و تاثر است.» این نامزد معترض به نتایج دهمین انتخابات ریاست جمهوری در دیدار با خانواده میلاد اسدی، فعال دانشجویی زندانی هم‌چنین گفت: برخوردهای «سنگین» قوه قضائیه با معترضان نشان‌دهنده «وجود فشار سیاسی و از دست رفتن استقلال تصمیم‌گیری» قوه قضائیه در مسائل اخیر است. وی افزود: «از منظر مردم و قانون اساسی این جوانان مجرم نیستند.» در ۱۱ ماه گذشته هزاران نفر از مخالفان دولت در پی اعتراض به «تقلب» در انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شده و بسیاری از آن‌ها به احکام سنگین اعدام، حبس و تبعید محکوم شده‌اند. به گزارش تارنمای سحام‌نیوز، پایگاه خبری حزب اعتماد ملی، آقای کروبی در ادامه اظهار داشت: «آیا اگر نقد و نقادی در کشور که لازمه پالایش یک نظام سیاسی است، وجود نداشته باشد می‌توان کشور را مدیریت کرد و به آینده آن خوش‌بین بود؟» رئیس ششمین دوره مجلس ادامه داد: «افراطیون که سکان اجرایی کشور را به دست گرفته‌اند می‌گویند قایقی ساخته‌ایم و باید سوار شوید.»
با ۹۰ امتیاز و ۷ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


مرحوم خازنی رییس دفتر مصدق و برخی دیگر از نزدیکان او به صراحت می گویند که کاشانی در بعدازظهر رو ز27 مرداد هیچ نامه ای به مصدق ننوشت و در مورد کودتای 28 مرداد هیچ هشداری نداد. این در حالی است که برخی تاریخ نگاران وابسته به جمهوری اسلامی مدعی هستند که چنین نامه ای نوشته شده و مصدق به ان جواب سربالا داده است.
با ۹۰ امتیاز و ۷ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


همیشه شاهد این حمله ها به اعتقادات مذهبی بودیم حالا اگه مذهبی باشیم ناراحت میشیم اگه نباشیم هم هیچ حسی نداریم. دوستان ما داریم از سکولاریسم صحبت میکنیم از آزادی مذاهب نه از ممنوعیت مذهب. در هر دینی اعتقاداتی مذهبی یا مقدساتی وجود داره و طبیعیه حالا یه عده که اغلب مبلغان دینی اند از این اعتقادات سو استفاده میکنند. عده ای هم سعی در آگاه ساختن قشر مذهبی دارند اما متاسفانه شیوه ی نادرستی رو درپیش گرفتند. بله نامه انداختند در چاه خنده داره غذا ریختند برای امام غایب خنده داره همینطور نامه گذاشتن لای دیوار که در بین یهودیها وجود داره و یا خطا کردن و بخشش گرفتن از کشیش.اما ما نباید برای تصحیح جامعه به ستون اعتقادات مردم حمله کنیم. تمام این حرکات از اعتقاد بسیار سالمی به وجود اومده.مثلا درخواست از خداوند چیز بدی نیست , همین الان میتونی تو دلت از خدا چیزی بخوای و اگه به صلاحت باشه بهش میرسی ولی همین رو مبلغان برداشتند و گفتند باید کاغذ مخصوص بخری نامه بنویسی بندازی تو چاه یا بزاری لای دیوار وقتی خطایی میکنیم درخواست عفو از پدرومادر داریم از خدا داریم ولی کشیشها برای تسلط بر روی مردم گفتند بیایید به واسطه ما از خدا درخواست عفو کنید. حالا ما به جای انتقاد از عملکرد مبلغان مذهبی میاییم به درخواست از خداوند و یا طلب بخشش حمله میکنیم طبیعتا نتیجه عکس خواهد بود چون مردم میدونند که طلب بخشش از خداوند یا درخواست, کار درستیه و با این حمله که به این چیزها صورت میگیره بیشتر پناه می برند به مبلغان دروغگوی دین. اما شیوه ی درست چیست؟ به جای حمله به این اعتقادات که اصل درستی دارند ما از مبلغان دروغگو انتقاد کنیم .مردم رو به خود خداوند ارجاع بدیم.اگه خواسته ای دارند بگیم از خود خدا بخواهید.حتی اگه خیلی این مساله براتون مهمه میتونید از خود دینشون براشون مثال بزنید. یه معلم فیزیکی داشتیم فرد مذهبی بود. سال اول دبیرستان بودم که تازه گشت های ارشاد راه افتاده بود.اومد سرکلاس گفت : یه روز حضرت علی داشت برای مردم سخنرانی میکرد یه زن زیبایی از اونجا رد شد و توجه تمام مردان جلب اون شد.حضرت دستور داد که تمام مردانی که همسر دارند برن همین الان با همسرانشون همبستر بشن و سخنرانیش رو قطع کرد.دلیلش رو ازش پرسیدند گفت این مردم دیگه به حرف من گوش نمیدادن و همه فکرشون پیش اون زن زیبا بود و همین آشفتگی میتونست باعث گناه کردن بشه این داستان رو واسه ما تعریف کرد و گفت ما دوتا نتیجه میگیریم : 1 - حجاب زمان پیامبر و حضرت علی اختیاری بوده و مثل الان اجباری در کار نبوده 2 - برای جلوگیری از فساد در جامعه نیاز به زور نیست. من خودم مذهبی نیستم ولی واسه ام جالب بود که یک شخص مذهبی مثل معلممون این تفکر سکولار رو داشته باشه و بتونه به وسیله خود مذهب مبلغان دروغگو رو بکوبه. حالا ما میاییم به جای تعریف این داستان ها میگیم محمد چندتا زن داشت! علی چه کار کرد چه کار نکرد فلانی چی گفت. باید بدونیم که این فردی که معتقد به این چیزهاست نمیاد با حرف من و تو اعتقادش رو ول کنه اگه واقعا به دروغ بودن این راه و رسم فعلی معتقدی بیا از این مثالها براش بزن تا به مرور زمان اعتقاداتش رو اصلاح کنه.
با ۹۰ امتیاز و ۱۲۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی با حضور در منزل میلاد اسدی با خانواده وی دیدار کرده و ضمن ابراز همدردی با خانواده، وضعیت جسمی و روحی میلاد اسدی را جویا شد. در این دیدار ابتدا خانواده میلاد اسدی ضمن خوش آمد گویی، گزارشی از وضعیت پرونده و روند رسیدگی به آنرا ارائه دادند. آقای اسدی وضعیت روحی فرزندش را بسیار عالی توصیف کرده و افزود: میلاد در هر دیدار جویای احوالات شخص شما بوده و سلام بسیار می رساند. والدین وی ضمن گله مندی از تداوم بازداشت فرزندشان ابراز نمودند که این سومین بار است که دادگاه میلاد برگزار نمی شود و ما نیز به دلیل عدم دسترسی به قاضی پروند متاسفانه نمی توانیم کاری انجام بدهیم و باید شاهد زندانی بودن فرزند خود باشیم که بسیار دردناک است. نمی دانیم به کجا و پیش چه کسی مراجعه کنیم! حتی اجازه دیدن قاضی را به ما نمی دهند! آیا این انصاف است؟! آیا این رویه صحیح است؟! مادر میلاد اسدی نیز ضمن اشاره به این موضوع که میلاد سال آخر دانشگاه است گفت: جناب آقای کروبی با آنکه ما حتی بدنبال آزادی با وثیقه فرزندمان هستیم ولی متاسفانه دادگاه وی به تاخیر می افتد و ما به هیچ کسی نیز دسترسی نداریم تا دردمان را مطرح کنیم! برخورد سنگین با مردم بیانگر عدم استقلال قویه قضائیه است از نظر مردم و قانون اساسی این جوانان مجرم نیستند در ادامه، مهدی کروبی ضمن ابراز تاسف از وضعیت پیش آمده برای مردم علی الخصوص دانشجویان و جوانان به شدت از رویه ی قوه قضائیه انتقاد کرد. وی در اینباره افزود: متاسفانه تداوم این رویه و برخورد سنگین با مردم بیانگر عدم استقلال قوه قضائیه در این قضایاست! از منظر مردم و قانون اساسی این جوانان مجرم نیستند و اعتقاد ما به این است که حتی در بدترین شرایط ها نیز اگر فردی یا جوانی دچار اشتباه یا خطایی هم می شد با نگاهی معطوف به رافت اسلامی و شان نظام جمهوری اسلامی می توان با دادن تذکر، موضوع را خاتمه داد مگر آنکه افراد معاند بوده و مبارزه مسلحانه در پیش گرفته باشند که در این حساب آنها جداست. بنابراین و با در نظر گیری این دیدگاه، برخوردهای سنگین قوه قضائیه با مردم نشان دهنده وجود فشار سیاسی و از دست رفتن استقلال تصمیم گیری قوه قضاییه در مسائل اخیر است. دبیرکل حزب اعتماد ملی در ادامه افزود: دوره بسیار سخت و دشواری است. اما بدانید و مطمئن باشید برای آنها سخت تر و دشوارتر است. کار را به جایی رسانده اند که بجای مدیریت کلان یک کشور و رساندن آن به پیشرفت و آبادانی و سرافرازی، فقط به فکر کنترل و تشدید فشار و تهدید مردم هستند و این موجب تاسف و تاثر است. کشتی بزرگ ایران ظرفیت پذیرش همه ایرانیان را دارد اگر نقد و نقادی نباشد می توان کشور را مدیریت کرد رئیس مجلس اصلاحات کشور(دوره ششم) در ادامه گفت: ما می گوئیم کشتی بزرگ ایران ظرفیت پذیرش همه ی ایرانیان را داراست و در این کشتی بزرگ حتی مخالفین ما نیز حق انتقاد و حیات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … را دارند اما متاسفانه افراطیون که سکان اجرایی کشور را به دست گرفته اند می گویند قایقی ساخته ایم ، باید سوار شوید. این چگونه دیدگاهی است؟! آیا اگر نقد و نقادی در کشور که لازمه ی پالایش یک نظام سیاسی است، وجود نداشته باشد می توان کشور را مدیریت کرد و به آینده آن خوش بین بود؟! مهدی کروبی در پایان گفت: امیدوارم به لطف الهی و نیز حضور عقلا و دلسوزان در صحنه، هر چه زودتر مشکلات پیش روی کشور حل گردیده و همه ی ما شاهد آزادی عزیزانمان از زندانها نیز باشیم. گفتنی است میلاد اسدی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت بوده و از سیزدهم آبانماه هشتاد و هشت بازداشت گردیده است. اعضای دفتر تحکیم وحدت در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران از کاندیداتوری مهدی کروبی حمایت کرده بودند.
با ۸۷ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


صدها نفر در کابل در برابر سفارت ایران دست به تظاهرات اعتراضی زده و علیه اقدامات دولت ایران شعار داده اند. روز پنجشنبه، 16 ثور/اردیبهشت (6 مه) برای دومین بار در یک هفته اخیر، گروهی از شهروندان افغانستان با اجتماع در برابر سفارت ایران در کابل آنچه را که بدرفتاری حکومت ایران با پناهجویان افغان در آن کشور می دانند مورد انتقاد قرار داده اند. تظاهرکنندگان شعارهای تندی علیه ایران سر دادند و از مقامات دولتی ایران خواستند تا "اعدام" پناهجویان افغان را متوقف کنند. هفته گذشته نیز گروهی از شهروندان افغانستان با برپایی تظاهراتی در برابر سفارت ایران در کابل، به دادن شعارهایی علیه دولت ایران مبادرت کرده بودند. تظاهرکنندگان در روز پنجشنبه که شمار قابل توجهی زن نیز در میان آنان دیده می شدند، در شعارهای خود "استبداد، چه در کابل، چه در تهران" را محکوم کردند. اعتراض در افغانستان علیه دولت ایران اعتراضها پس از آن شدت آغاز شد که گزارشهایی در مورد اعدام شماری از پناهجویان افغان در ایران انتشار یافت. هنوز دولت ایران در مورد این اعدام ها اظهار نظری نکرده، اما دولت افغانستان گفته است که که شش نفر از پناهجویان افغان اخیرا در ایران اعدام شده اند. در همانحال، برخی از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان آمار اعدام شدگان افغان در ایران را به مراتب بیشتر از این خوانده اند. پس از تظاهرات هفته پیش در کابل، وزارت امور خارجه ایران با احضار کاردار سفارت افغانستان در تهران، نسبت به آنچه که "تحرکات مشکوک" علیه ایران در افغانستان می خواند رسما اعتراض کرد. به گزارش وزارت خارجه ایران، مدیرکل آسیای غربی این وزارتخانه در ملاقات با کاردار سفارت افغانستان، تحرکات اخیر علیه ایران در افغانستان را "مشکوک" دانست و "نسبت به اظهارات غیرسازنده برخی مسئولان افغان که استناد به اخبار بنگاه های دروغ پراکنی صورت گرفته است، ابراز نگرانی کرد." رادیو دولتی ایران با پخش این گزارش افزوده است که اخیرا برخی از مطبوعات افغانستان با استناد به "اخبار اغراق آمیز، جعلی و بی پایه و اساس" درباره برخورد با آوارگان افغان مقیم ایران، علیه کشورمان جنجال رسانه ای به راه انداخته اند." در مقابل، وزارت خارجه افغانستان اخیرا اعلام کرد که نسبت به چگونگی برگزاری جلسات دادگاه و روند رسیدگی قضایی به پرونده متهمان افغان در ایران نگران است.
با ۸۶ امتیاز و ۱۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


کروبی در دیدار با خانواده میلاد اسدی جرس: حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی با حضور در منزل میلاد اسدی با خانواده وی دیدار کرد. در این دیدار مهدی کروبی ضمن همدردی با خانواده ایشان،تصریح کرد:برخوردهای سنگین قوه قضائیه با مردم نشان دهنده وجود فشار سیاسی و از دست رفتن استقلال تصمیم گیری قوه قضاییه در مسائل اخیر است. بر اساس خبری که دقایقی پیش نسخه ای از آن در اختیار جرس قرار گرفت، در این دیدار ابتدا خانواده میلاد اسدی ضمن خوش آمد گویی، گزارشی از وضعیت پرونده و روند رسیدگی به آنرا ارائه دادند. آقای اسدی وضعیت روحی فرزندش را بسیار عالی توصیف کرده و گفتند میلاد در هر دیدار جویای احوالات شخص شما بوده و سلام بسیار می رساند. والدین وی ضمن گله مندی از تداوم بازداشت فرزندشان ابراز نمودند که این سومین بار است که دادگاه میلاد برگزار نمی شود و ما نیز به دلیل عدم دسترسی به قاضی پروند متاسفانه نمی توانیم کاری انجام بدهیم و باید شاهد زندانی بودن فرزند خود باشیم که بسیار دردناک است. نمی دانیم به کجا و پیش چه کسی مراجعه کنیم! حتی اجازه دیدن قاضی را به ما نمی دهند! آیا این انصاف است؟! آیا این رویه صحیح است؟! مادر میلاد اسدی نیز ضمن اشاره به این موضوع که میلاد سال آخر دانشگاه می باشد گفت: جناب آقای کروبی با آنکه ما حتی بدنبال آزادی با وثیقه فرزندمان هستیم ولی متاسفانه دادگاه وی به تاخیر می افتد و ما به هیچ کسی نیز دسترسی نداریم تا دردمان را مطرح کنیم. برخوردهای سنگین قوه قضائیه با مردم نشان دهنده وجود فشار سیاسی و از دست رفتن استقلال تصمیم گیری قوه قضاییه در مسائل اخیر است. در ادامه، مهدی کروبی ضمن ابراز تاسف از وضعیت پیش آمده برای مردم علی الخصوص دانشجویان و جوانان به شدت از رویه ی قوه قضائیه انتقاد کرد. قوه قضاییه استقلال ندارد وی افزود: متاسفانه تداوم این رویه و برخورد سنگین با مردم بیانگر عدم استقلال قوه قضائیه در این قضایاست. از منظر مردم و قانون اساسی این جوانان مجرم نیستند و اعتقاد ما به این است که حتی در بدترین شرایط ها نیز اگر فردی یا جوانی دچار اشتباه یا خطایی هم می شد با نگاهی معطوف به رافت اسلامی و شان نظام جمهوری اسلامی می توان با دادن تذکر، موضوع را خاتمه داد مگر آنکه افراد معاند بوده و مبارزه مسلحانه در پیش گرفته باشند که در این حساب آنها جداست. بنابراین و با در نظر گیری این دیدگاه، برخوردهای سنگین قوه قضائیه با مردم نشان دهنده وجود فشار سیاسی و از دست رفتن استقلال تصمیم گیری قوه قضاییه در مسائل اخیر است. دبیرکل حزب اعتماد ملی در ادامه افزود: دوره بسیار سخت و دشواری است. اما بدانید و مطمئن باشید برای آنها سخت تر و دشوارتر است. کار را به جایی رسانده اند که بجای مدیریت کلان یک کشور و رساندن آن به پیشرفت و آبادانی و سرافرازی، فقط به فکر کنترل و تشدید فشار و تهدید مردم هستند و این موجب تاسف و تاثر است. آیا اگر نقد و نقادی در کشور که لازمه پالایش یک نظام سیاسی است، وجود نداشته باشد می توان کشور را مدیریت کرد و به آینده آن خوش بین بود؟ کشتی بزرگ ایران جای همه را دارد رئیس مجلس اصلاحات کشور(دوره ششم) در ادامه گفت: ما می گوئیم کشتی بزرگ ایران ظرفیت پذیرش همه ی ایرانیان را داراست و در این کشتی بزرگ حتی مخالفین ما نیز حق انتقاد و حیات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... را دارند اما متاسفانه افراطیون که سکان اجرایی کشور را به دست گرفته اند می گویند قایقی ساخته ایم ، باید سوار شوید. این چگونه دیدگاهی است ؟ آیا اگر نقد و نقادی در کشور که لازمه ی پالایش یک نظام سیاسی است، وجود نداشته باشد می توان کشور را مدیریت کرد و به آینده آن خوش بین بود؟ مهدی کروبی در پایان گفت: امیدوارم به لطف الهی و نیز حضور عقلا و دلسوزان در صحنه، هر چه زودتر مشکلات پیش روی کشور حل گردیده و همه ی ما شاهد آزادی عزیزانمان از زندانها نیز باشیم. گفتنی است میلاد اسدی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت بوده و از سیزدهم آبانماه هشتاد و هشت بازداشت گردیده است. اعضای دفتر تحکیم وحدت در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران از کاندیداتوری مهدی کروبی حمایت کرده بودند.
با ۸۶ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی با حضور در منزل میلاد اسدی با خانواده وی دیدار کرد. در این دیدار مهدی کروبی ضمن همدردی با خانواده ایشان، وضعیت جسمی و روحی میلاد اسدی را جویا شدند. در این دیدار ابتدا خانواده میلاد اسدی ضمن خوش آمد گویی، گزارشی از وضعیت پرونده و روند رسیدگی به آنرا ارائه دادند. آقای اسدی وضعیت روحی فرزندش را بسیار عالی توصیف کرده و گفتند میلاد در هر دیدار جویای احوالات شخص شما بوده و سلام بسیار می رساند. والدین وی ضمن گله مندی از تداوم بازداشت فرزندشان ابراز نمودند که این سومین بار است که دادگاه میلاد برگزار نمی شود و ما نیز به دلیل عدم دسترسی به قاضی پروند متاسفانه نمی توانیم کاری انجام بدهیم و باید شاهد زندانی بودن فرزند خود باشیم که بسیار دردناک است. نمی دانیم به کجا و پیش چه کسی مراجعه کنیم! حتی اجازه دیدن قاضی را به ما نمی دهند! آیا این انصاف است؟! آیا این رویه صحیح است؟! مادر میلاد اسدی نیز ضمن اشاره به این موضوع که میلاد سال آخر دانشگاه می باشد گفت: جناب آقای کروبی با آنکه ما حتی بدنبال آزادی با وثیقه فرزندمان هستیم ولی متاسفانه دادگاه وی به تاخیر می افتد و ما به هیچ کسی نیز دسترسی نداریم تا دردمان را مطرح کنیم! برخوردهای سنگین قوه قضائیه با مردم نشان دهنده وجود فشار سیاسی و از دست رفتن استقلال تصمیم گیری قوه قضاییه در مسائل اخیر است. در ادامه، مهدی کروبی ضمن ابراز تاسف از وضعیت پیش آمده برای مردم علی الخصوص دانشجویان و جوانان به شدت از رویه ی قوه قضائیه انتقاد کرد. وی در اینباره افزود: متاسفانه تداوم این رویه و برخورد سنگین با مردم بیانگر عدم استقلال قوه قضائیه در این قضایاست! از منظر مردم و قانون اساسی این جوانان مجرم نیستند و اعتقاد ما به این است که حتی در بدترین شرایط ها نیز اگر فردی یا جوانی دچار اشتباه یا خطایی هم می شد با نگاهی معطوف به رافت اسلامی و شان نظام جمهوری اسلامی می توان با دادن تذکر، موضوع را خاتمه داد مگر آنکه افراد معاند بوده و مبارزه مسلحانه در پیش گرفته باشند که در این حساب آنها جداست. بنابراین و با در نظر گیری این دیدگاه، برخوردهای سنگین قوه قضائیه با مردم نشان دهنده وجود فشار سیاسی و از دست رفتن استقلال تصمیم گیری قوه قضاییه در مسائل اخیر است. دبیرکل حزب اعتماد ملی در ادامه افزود: دوره بسیار سخت و دشواری است. اما بدانید و مطمئن باشید برای آنها سخت تر و دشوارتر است. کار را به جایی رسانده اند که بجای مدیریت کلان یک کشور و رساندن آن به پیشرفت و آبادانی و سرافرازی، فقط به فکر کنترل و تشدید فشار و تهدید مردم هستند و این موجب تاسف و تاثر است. آیا اگر نقد و نقادی در کشور که لازمه ی پالایش یک نظام سیاسی است، وجود نداشته باشد می توان کشور را مدیریت کرد و به آینده آن خوش بین بود؟!! رئیس مجلس اصلاحات کشور(دوره ششم) در ادامه گفت: ما می گوئیم کشتی بزرگ ایران ظرفیت پذیرش همه ی ایرانیان را داراست و در این کشتی بزرگ حتی مخالفین ما نیز حق انتقاد و حیات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … را دارند اما متاسفانه افراطیون که سکان اجرایی کشور را به دست گرفته اند می گویند قایقی ساخته ایم ، باید سوار شوید!!! این چگونه دیدگاهی است؟! آیا اگر نقد و نقادی در کشور که لازمه ی پالایش یک نظام سیاسی است، وجود نداشته باشد می توان کشور را مدیریت کرد و به آینده آن خوش بین بود؟!! مهدی کروبی در پایان گفت: امیدوارم به لطف الهی و نیز حضور عقلا و دلسوزان در صحنه، هر چه زودتر مشکلات پیش روی کشور حل گردیده و همه ی ما شاهد آزادی عزیزانمان از زندانها نیز باشیم. گفتنی است میلاد اسدی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت بوده و از سیزدهم آبانماه هشتاد و هشت بازداشت گردیده است. اعضای دفتر تحکیم وحدت در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران از کاندیداتوری مهدی کروبی حمایت کرده بودند.
با ۸۵ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


تحول سبز: حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی با حضور در منزل میلاد اسدی با خانواده وی دیدار کرده و ضمن ابراز همدردی با خانواده، وضعیت جسمی و روحی میلاد اسدی را جویا شد. برخورد سنگین با مردم بیانگر عدم استقلال قویه قضائیه است از نظر مردم و قانون اساسی این جوانان مجرم نیستند در ادامه، مهدی کروبی ضمن ابراز تاسف از وضعیت پیش آمده برای مردم علی الخصوص دانشجویان و جوانان به شدت از رویه ی قوه قضائیه انتقاد کرد. وی در اینباره افزود: متاسفانه تداوم این رویه و برخورد سنگین با مردم بیانگر عدم استقلال قوه قضائیه در این قضایاست! از منظر مردم و قانون اساسی این جوانان مجرم نیستند و اعتقاد ما به این است که حتی در بدترین شرایط ها نیز اگر فردی یا جوانی دچار اشتباه یا خطایی هم می شد با نگاهی معطوف به رافت اسلامی و شان نظام جمهوری اسلامی می توان با دادن تذکر، موضوع را خاتمه داد مگر آنکه افراد معاند بوده و مبارزه
با ۸۱ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


در نخستین روز از برگزاری بیست‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران، تمام آثار آیت‌الله صانعی و منتظری از سطح غرفه‌های منتسب به ایشان و سایر غرفه‌های نمایشگاه جمع آوری شد. به گزارش خبرنگار مستقر خبرآنلاین در محل برگزاری بیست‌وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، مسئولان تمامی کتاب‌های مرتبط با آیت‌الله صانعی را از سطح نمایشگاه جمع و در محل دفتر فرهنگی مصلای تهران نگهداری کردند. پیگیری خبرنگار ما در خصوص کتاب ترجمه اثر محققانه «التعلیقه علی تحریر الوسیله» توسط آیت الله صانعی که به تازگی از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) منتشر شده بود، نیز به جایی نرسید و گویی این کتاب نیز در نمایشگاه عرضه نشده است. بنابراین گزارش، کتاب‌های مربوط به مرحوم آیت‌الله منتظری نیز از سطح نمایشگاه کتاب جمع شده است.
با ۸۱ امتیاز و ۲ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش
نظرات

 


صدها تن از مردم افغانستان برای دومین بار طی هفته جاری با تظاهرات در برابر سفارت ایران در کابل سیاست حکومت این کشور در برخورد با زندانیان افغان را محکوم کردند. تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی از جمله «مرگ بر استبداد چه در کابل چه در تهران»، خواهان توقف اعدام شهروندان افغانستان در ایران شدند. بر پایه اطلاعات منابع محلی افغان، قرار است فردا جمعه تجمع اعتراض‌آمیز دیگری برای توقف اعدام افغان‌ها در ایران، با حضور اعضای خانواده افراد اعدام شده و شماری از مردم، در هرات در غرب این کشور برگزار شود. هم‌زمان، روز پنج شنبه محمد ظاهر فقیری سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در یک نشست خبری در کابل گفت که به‌زودی هیأتی از مقام‌های این کشور به منظور بررسی وضعیت زندانیان افغان به ایران سفر خواهند کرد. اوایل هفته جاری تظاهراتی مشابه به ابتکار جبهه مشارکت ملی افغانستان و در پی هفته‌ها جنجال میان نمایندگان مجلس افغانستان با حکومت این کشور بر سر موضوع اعدام افغان‌ها درایران، انجام شد.
با ۷۷ امتیاز و ۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


خانواده هاي زندانيان سياسي شب 14 ارديبشهت مثل شب هاي ديگر جلوي زندان اوين در انتظار آزادي عزيزانشان لحظه شماري ميكردند . خانواده هاي زندانيان با انداختن زير انداز همگي بر روي زمين سرد ، يك شب ديگر را به انتظار مي گذراندند . يك زنداني 20 ساله كه 10 تير به اتهام واهي در بازداشت بسر ميبرد قرار بود كه آزاد شود , آثار تحمل فشار روحي در چهره پدر و مادر اين جوان به خوبي مشهود بود . علت تاخير آزادي اين جوان تنها بدليل شركت نكردن او دراعترافات تلويزيوني بودكه با شجاعت آنرا نپذيرفته بود . وقتی اين زنداني از درب اوین خارج شد چنان شور وشادی حاکم شد که وصف ناپذیر بود و,پایین پله ها این حامیان مادران عزادار بودند که با کف وسوت زدن به خانواده ها انرژی میدادند وحسام را همراهی میکردند. بعد از او جوان ديگري حدودا 22 ساله آزاد شد که اتهام او داشتن چند عکس از تظاهرات بود که حدود 10 ماه در بازداشت به سر برد دخترجوان ديگر زنداني سوم بود كه از بند آزاد شد ,مادر پا به سن گذاشته اش به همراه برادرش برای آزادیش لحظه شماری میکردند وقتی او آزاد شد اشک در چشمان برادر ومادرش جاری شد و مادرش بسیار خوشحال بود. صحنه ها براي حاضرين بسيار منقلب كننده بود ,با آزادي آنها همه حاضران بهمراه خانواده زندانيان آزاده شده غرق شادي مي شدند ، گويي كه عضو خانواده خودشان آزاد شده است ،و بدين گونه خانواده هاي زندانيان در درد و غم و شادي يكديگر شريك ميشوند. به اميد فرا رسيدن روزي كه تمامي زندانيان دربند به آغوش خانواده هاي خود بازگردند.
با ۷۶ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


بیانیه تحلیلی درباره انتشار تصاویر "مردان با حجاب" - هرانا : در پی انتشار دفاعیه مجید توکلی از سوی سایت دانشجو نیوز، جمعی از فعالان جنبش زنان نیز بیانیه ای را که پس بازداشت او نوشته اما منتشر نکرده بودند برای سایت ادوار ارسال کردند. آذر ماه ۱۳۸۸، با انتشار خبری از خبرگزاری فارس ماجرای بازداشت مجید توکلی با مسائل زنان نیز درآمیخت. مجید توکلی روز ۱۶ آذر ۱۳۸۸ هنگامی که به همراه برخی دیگر از دانشجویان قصد خروج از دانشگاه امیرکبیر را داشت توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار گرفت. یک روز پس از دستگیری وی خبرگزاری فارس با انتشار عکسی از مجید توکلی با چادر و مقنعه پرداخت و مدعی شد که او با لباس مبدل قصد فرار داشته‌است و به تمسخر زنانگی پرداخت. این اق

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ