کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۲, چهارشنبه

[farsibooks] Tuesday 11 May 2010 Ordibehesht 21st 1389, Fwd: Best of Balatarin for 05/12/2010

 


http://us1.campaign-archive.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=3a734ef4cd&e=457d8de126


---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin <balatarin@sabznameh.com>
Date: 2010/5/11
Subject: Best of Balatarin for 05/12/2010


Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




زهرا رهنورد اعدامهای تحریک آمیز و خشونت بار این ایام توسط حاکمیت، بويژه اعدام پنج جوان که در روز یکشنبه 19 اردیبهشت به بهانه حضور در گروهکها اعدام شده اند، سؤالهای متنوعی را به ذهن هر انسان آزاده و تحلیلگری متبادر می کند. مثلاً: - اصلاً چرا اعدام؟ چرا بدترین مجازات در حق انسانها و ملت اعمال شده است؟ - آیا روند دادرسی انجام شده؟ آیا اقرار گرفتن زیر شکنجه هیچگونه وجاهت قانونی دارد؟ - آیا این اعمال و محکومیتها و اعدامها، اقدامی مستقلانه از سوی قوه قضائیه بوده است یا با فشار نهادهای امنیتی انجام شده؟ - آیا این اعدامهای شتابزده برای زهر چشم گرفتن از مردم در سالگرد بیست و دوم خرداد بوده است؟ - درحالی که جنبش سبز با همه تنوع و تکثر، خواهان استقرار حاکمیت مرکزی، وحدت ملی تمام قومیتهای ارضی ایران با حفظ حقوق اقلیتها ست، چرا حاکمیت فعلی با سرکوب اقلیتها و جوانان کرد و اعدامها در جهت تحریک این قوم اصیل عمل می کند؟ و سؤال پررنگ این است که آیا این اقدامات در جهت وحدت ملی است و یا تجزیه ملی و سایر پیامدهای سوء آن؟ - آیا اعدام زنان و خشونت در حق لطیف ترین بندگان خدا، موجب سرافرازی حاکمیت است یا نشان ضعف و ذلت آن؟ و این درحالی است که به فرموده پیامبر، زن به ریحانه تشبیه می شود: «إنَّ النّساء ریحانة» - آیا با این همه ادعای اسلام مداری رژیم، این اقدامات خشن، بازجوییها، زندانهای طویل المدت، و نهایتاً اعدامها، زنان را به اسلام علاقه مند کرده یا موجب بدبینی زنان و جوانان به اسلام شده است به نحوی که حتی عبادات بنیادی مثل نماز و روزه را هم برای آنها زیر سؤال برده است؟ اینگونه زن کشی ها، به این معنا ست که بالاخره حاکمیت به مطالبه رفع تبعیض تن داده (!) اما این بار از طریق ظلم بالسویّه! با اعمال زندان، شکنجه، بازجویی، احضار و اعدام، بطور مساوی برای زنان و مردان! و همزمان خودداری از هرگونه اقدام رفع تبعیض در قوانین قیم مآبانه در ارگانهای ذیربط و دادگاهها و نهایتاً، من زهرا رهنورد بعنوان عضو کوچکی از ملت، در اینجا به تمام مادران داغدار و زنانی که فرزندان و شوهرانشان اعدام شده اند یا در کف خیابانها به دست مزدوران کشته شده اند پیام می فرستم: ای زنان دلیر و شجاع، در این غم و اندوه عظیم، در کنار شما هستم و بدانید که این خونها به بار می نشیند و پاداش هزینه سنگین داغ جوانان صبح آزادی و دموکراسی خواهد بود اما دریغ و افسوس از این همه ظلم حاکمیت بر ملت؛ ملتی که هیچ کس را ندارد جز خداوند عالم.
با ۲۶۹ امتیاز و ۵۸ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


فرزاد کمانگر، زندانی سیاسی و معلم اعدام شده در میان شاگردانش در یکی از روستاهای کامیاران
با ۱۹۵ امتیاز و ۳۹ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


ديروز آقاي نيك اهنگ كوثر كه اين روزها مثل ضرب المثل :«به شترمرغ گفتن تخم بگذار گفت: شترم گفتند: بار وردار گفت مرغم» در هر زمينه اي بيانيه سياسي مي دهد و قتي ميگوييم شما هم تشريف بيار داخل مي گويد: من فعال سياسي نيستم ؛كارتوني كشيد و با الهام از سه ميمون معروف، سه شخصيت سياسي مورد احترام جنبش سبز را به جاي انها نشاند كه در قبال اعدام ها يكي كر و ديگري كور و ديگري لال است و تو بوق كرد كه چرا موسوي بيانيه نمي دهد، امروز كه اقاي موسوي -مرد سبزي كه با وجود فشارها صحنه را ترك نكرده و پاي حرفش ايستاده و با برچسب محارب تاوان مي دهد- بيانيه اش را داد هرچند كه اگر نمي داد هم بيانيه هاي قبلي اش گويا بود جا دارد از آقاي نيك آهنگ كه در كانادا نشسته ودر هر فرصتي تيغ حملاتش را متوجه جنبس سبز و رهبرانش ميكند و در بي بي سي مصاحبه مي كندو روزنامه نگار ان سياسي را «بولتن نويس سياسي» مي نامد، بايد پرسيد وقت آن نرسيده يك عذرخواهي خشك و خالي بكننداز آقاي موسوي و تاوان دهنده هاي اين جنبش مظلوم و سبز؟
با ۱۸۸ امتیاز و ۱۴۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


جرس: آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از جوانان فعال در تشکل های سیاسی اصلاح طلب همراه با روزنامه نگاران تحول خواه با تجلیل از صبر و پایداری جوانان دربند، آینده کشور را روشن توصیف کرد و خاطرنشان کرد که این زندان رفتنها منجر به آگاهی و بیداری بیشترمردم می شود. بنا به گزارشهای رسیده به جرس، در این دیدار که جمعی از آزادشدگان حوادث پس از انتخابات هم حضور داشتند، در ابتدا جوانان سبز حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و نگرانی خود را از وضع موجود بیان داشتند. این در حالی است که هاشمی رفسنجانی در لا به لای سخنان ناطقان جویای حال آزاد شدگان بوده و از شرایط زندان، مدت بازداشت و اتفاقات پیش آمده پرس و جو می کرد و جوانان بزنم را با اشاره به آیات و احادیث به استقامت و مدارا فرا می خواند و تاکید می کرد که سرانجام هر سختی، پیروزی و آسانی است. وی هنگامی که سخنان خود را آغاز کرد بخش قابل توجهی از بحثش را به زندانیان سیاسی اختصاص داد و از فعالان سیاسی خواست به دستگیری ها و زندان رفتن از بعد منفی نگاه نکنند چرا که به گفته وی زندانی شدن افرادی که نیت مصلحانه دارند درمجموع سازنده بوده و ثمراتی هم به دنبال دارد. بر اساس این گزارش، آیت الله هاشمی رفسنجانی برای این گفته خود دلیلی نیز آورد و گفت: وقتی چهره های دلسوزی به خاطر نقد و انتقاد زندانی می شوند، جمع زیادی از اطرافیان وی شامل دوستان، آشنایان، همسایگان و نزدیکانش را به فکر فرو می برد و آنها را نسبت به وضع موجود آگاه می کند که این آگاهی در مجموع سازنده است.
با ۱۷۹ امتیاز و ۲۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


اعدامهای تحریک آمیز و خشونت بار این ایام توسط حاکمیت، بويژه اعدام پنج جوان که در روز یکشنبه 19 اردیبهشت به بهانه حضور در گروهکها اعدام شده اند، سؤالهای متنوعی را به ذهن هر انسان آزاده و تحلیلگری متبادر می کند. مثلاً: - اصلاً چرا اعدام؟ چرا بدترین مجازات در حق انسانها و ملت اعمال شده است؟ - آیا روند دادرسی انجام شده؟ آیا اقرار گرفتن زیر شکنجه هیچگونه وجاهت قانونی دارد؟ - آیا این اعمال و محکومیتها و اعدامها، اقدامی مستقلانه از سوی قوه قضائیه بوده است یا با فشار نهادهای امنیتی انجام شده؟ - آیا این اعدامهای شتابزده برای زهر چشم گرفتن از مردم در سالگرد بیست و دوم خرداد بوده است؟ - درحالی که جنبش سبز با همه تنوع و تکثر، خواهان استقرار حاکمیت مرکزی، وحدت ملی تمام قومیتهای ارضی ایران با حفظ حقوق اقلیتها ست، چرا حاکمیت فعلی با سرکوب اقلیتها و جوانان کرد و اعدامها در جهت تحریک این قوم اصیل عمل می کند؟ و سؤال پررنگ این است که آیا این اقدامات در جهت وحدت ملی است و یا تجزیه ملی و سایر پیامدهای سوء آن؟ - آیا اعدام زنان و خشونت در حق لطیف ترین بندگان خدا، موجب سرافرازی حاکمیت است یا نشان ضعف و ذلت آن؟ و این درحالی است که به فرموده پیامبر، زن به ریحانه تشبیه می شود: «إنَّ النّساء ریحانة» - آیا با این همه ادعای اسلام مداری رژیم، این اقدامات خشن، بازجوییها، زندانهای طویل المدت، و نهایتاً اعدامها، زنان را به اسلام علاقه مند کرده یا موجب بدبینی زنان و جوانان به اسلام شده است به نحوی که حتی عبادات بنیادی مثل نماز و روزه را هم برای آنها زیر سؤال برده است؟ اینگونه زن کشی ها، به این معنا ست که بالاخره حاکمیت به مطالبه رفع تبعیض تن داده (!) اما این بار از طریق ظلم بالسویّه! با اعمال زندان، شکنجه، بازجویی، احضار و اعدام، بطور مساوی برای زنان و مردان! و همزمان خودداری از هرگونه اقدام رفع تبعیض در قوانین قیم مآبانه در ارگانهای ذیربط و دادگاهها و نهایتاً، من زهرا رهنورد بعنوان عضو کوچکی از ملت، در اینجا به تمام مادران داغدار و زنانی که فرزندان و شوهرانشان اعدام شده اند یا در کف خیابانها به دست مزدوران کشته شده اند پیام می فرستم: ای زنان دلیر و شجاع، در این غم و اندوه عظیم، در کنار شما هستم و بدانید که این خونها به بار می نشیند و پاداش هزینه سنگین داغ جوانان صبح آزادی و دموکراسی خواهد بود اما دریغ و افسوس از این همه ظلم حاکمیت بر ملت؛ ملتی که هیچ کس را ندارد جز خداوند عالم.
با ۱۶۳ امتیاز و ۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


خاتمي در ديدار برخي از اعضاي شوراهاي شهر و روستا: « اینکه مردم محور کار باشند، مردم ارباب خودشان باشند و درباره خود تصمیم بگیرند و آزادی‌های لازم را داشته باشند را کاملا می‌توان از متن دین و رویکرد بزرگان دینی ما استنباط کرد.» رئیس جمهور سابق کشورمان یادآور شد:« در قانون اساسی ما لوازم استقرار جامعه مدنی آمده است و به همین دلیل همه امور به انتخابات واگذار شده و همه آنهایی که نوعی اختیارات و قدرت پیدا می‌کنند شرطش آن است که از مردم این نمایندگی را گرفته باشند، از رهبری گرفته تا ارکان دیگر نظام و این مساله مهمی است.» به گزارش روابط عمومی دفتر سید محمد خاتمی؛وی تاکید کرد:« از بهترین کارها برای اینکه جامعه، جامعه‌ای زنده و مورد احترام باشد و برای خودش تصمیم بگیرد، اجرای اصل شوراهاست که هم مساله حاکمیت مردم بر سرنوشت خود را تا دورافتاده‌ترین نقاط کشور بسط می‌دهد و هم سبب می‌شود جلوی تمرکز مطلق مدیریت در جامعه بگیرد.» وی با بیان اینکه «بسط مدیریت و جلوگیری از تمرکز آن در جامعه بسته به این است که دیدگاه اصولی درباره جایگاه ؛ پایگاه و منشا قدرت چیست؟»، اظهار داشت:« آیا قدرت امری است که بدون رضایت مردم از بالا به پایین تحمیل می‌شود و جامعه مجبور به اطاعت مطلق از آن است یا اینکه ریشه و منشا قدرت درخود جامعه است و آن کسی که اختیارات، مدیریت و اقتداری می‌یابد آن منشا قدرت را نمایندگی می‌کند؟» رئیس دولت اصلاحات تصریح کرد:« سئوال مهم این است که آیا قدرت متمرکز است وهیچ نسبتی جز اطاعت مطلق از سوی مردم و هیچ مسئولیتی از سوی قدرت متمرکز وجود ندارد؟ یا اینکه قدرت امری است که میان جامعه منتشر است، یعنی صاحب قدرت یکایک افرادی هستند که در جامعه زندگی می‌کنند، منتهی برای اداره جامعه حتما نوعی محوریت و مرکزیتی لازم است والا هرج و مرج خواهد شد.البته این امر منافاتی بااین ندارد که از نظر اسلامی هم حاکمان باید دارای شرائط وی‍ژه‌ای باشند.» رئیس بنیاد باران یادآور شد:« این قدرت منتشر، کسانی را بر می‌گزیند تا بر جامعه مدیریت کنند و طبعا اختیاراتی پیدا می‌کنند که لوازمی دارد، اولا واقعا باید اراده افراد تعیین کننده باشد که چه کسی در راس قدرت باشد و دوم اینکه قدرت متمرکز حتما باید تحت نظارت قدرت منتشر باشد تا از قدرت سوءاستفاده نشود.» خاتمی با اشاره به اینکه «قدرت فسادآور است»، گفت:« البته برای ما مسلمانان و کسانی که به ارزش‌های الهی معتقد هستیم یک عامل درونی وجود دارد که قدرت به سوی فساد نرود و آن تقواست و ترس از خدا و عدالت؛ اما این کافی نیست.» وی تصریح کرد:« اگر قدرت مطلق باشد و هیچ نظارتی بر آن نباشد و پاسخگویی وجود نداشته باشد امکان تصمیم‌گیری صاحبان قدرت تحت تاثیر هوی و هوس یا دست کم اشتباه هست، چون ما در زمان معصوم به سر نمی‌بریم و از حضور معصوم محرومیم، اگر بازخواستی نباشد ممکن است دست کم خطا و اشتباه صورت بگیرد و پافشاری بر روی آنها ممکن است زیان‌هایی برای جامعه داشته باشد.» رئیس موسسه بین‌المللی گفتگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها تاکید کرد:« بنابراین علاوه بر تقوا و عدالت و ترس از خدا، ساز و کار نظارت بر قدرت و پاسخگویی حاکمان در برابر مردم از عوامل مهمی است که جلوی فساد ؛ انحراف واشتباه را می گیرد یا اگر اشتباه رخ داد قابل جبران خواهد بود.»...
با ۱۶۰ امتیاز و ۲۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


اکبر هاشمی رفسنجانی می‌گوید زندانی شدن افراد «دلسوز و منتقد»، منجر به بیداری مردم می‌شود و «سکوت» جامعه و مردم در خصوص مسائل سیاسی غیرقابل قبول است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزوده بازداشت‌ها، عده قابل‌توجهی را در هدف «ثابت قدم‌تر» کرده و «شک نباید کرد که این زندان رفتن‌ها در مجموع سازنده است.» هاشمی رفسنجانی خطاب به جوانان حاضر در این دیدار گفته است: «جای دلسردی نیست، وقتی کسی وارد فعالیت سیاسی می‌شود، نباید فکر کند معادلات آن‌قدر ساده است که با چند راهپیمایی همه چیز حل می‌شود.»
با ۱۵۶ امتیاز و ۱۷ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


اعدامهای تحریک آمیز و خشونت بار این ایام توسط حاکمیت، بويژه اعدام پنج جوان که در روز یکشنبه 19 اردیبهشت به بهانه حضور در گروهکها اعدام شده اند، سؤالهای متنوعی را به ذهن هر انسان آزاده و تحلیلگری متبادر می کند. مثلاً: - اصلاً چرا اعدام؟ چرا بدترین مجازات در حق انسانها و ملت اعمال شده است؟ - آیا روند دادرسی انجام شده؟ آیا اقرار گرفتن زیر شکنجه هیچگونه وجاهت قانونی دارد؟ - آیا این اعمال و محکومیتها و اعدامها، اقدامی مستقلانه از سوی قوه قضائیه بوده است یا با فشار نهادهای امنیتی انجام شده؟ - آیا این اعدامهای شتابزده برای زهر چشم گرفتن از مردم در سالگرد بیست و دوم خرداد بوده است؟ - درحالی که جنبش سبز با همه تنوع و تکثر، خواهان استقرار حاکمیت مرکزی، وحدت ملی تمام قومیتهای ارضی ایران با حفظ حقوق اقلیتها است، چرا حاکمیت فعلی با سرکوب اقلیتها و جوانان کرد و اعدامها در جهت تحریک این قوم اصیل عمل می کند؟ و سؤال پررنگ این است که آیا این اقدامات در جهت وحدت ملی است و یا تجزیه ملی و سایر پیامدهای سوء آن؟ - آیا اعدام زنان و خشونت در حق لطیف ترین بندگان خدا، موجب سرافرازی حاکمیت است یا نشان ضعف و ذلت آن؟ و این درحالی است که بفرموده پیامبر، زن به ریحان تشبیه می شود: «إنَّ النّساء ریحانة» - آیا با این همه ادعای اسلام مداری رژیم، این اقدامات خشن، بازجوییها، زندانهای طویل المدت، و نهایتاً اعدامها، زنان را به اسلام علاقه مند کرده یا موجب بدبینی زنان و جوانان به اسلام شده است به نحوی که حتی عبادات بنیادی مثل نماز و روزه را هم برای آنها زیر سؤال برده است؟ اینگونه زن کشی ها، به این معنا است که بالاخره حاکمیت به مطالبه رفع تبعیض تن داده (!) اما اینبار از طریق ظلم بالسویّه! با اعمال زندان، شکنجه، بازجویی، احضار و اعدام، بطور مساوی برای زنان و مردان! و همزمان خودداری از هرگونه اقدام رفع تبعیض در قوانین قیم مآبانه در ارگانهای ذیربط و دادگاهها و نهایتاً، من زهرا رهنورد بعنوان عضو کوچکی از ملت، در اینجا به تمام مادران داغدار و زنانی که فرزندان و شوهرانشان اعدام شده اند یا در کف خیابانها به دست مزدوران کشته شده اند پیام می فرستم: ای زنان دلیر و شجاع، در این غم و اندوه عظیم، در کنار شما هستم و بدانید که این خونها به بار می نشیند و پاداش هزینه سنگین داغ جوانان صبح آزادی و دموکراسی خواهد بود اما دریغ و افسوس از این همه ظلم حاکمیت بر ملت؛ ملتی که هیچ کس را ندارد جز خداوند عالم.
با ۱۵۳ امتیاز و ۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


به گزارش رسیده شهید فرهاد وکیلی نیز که صبح روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ، در زندان اوین اعدام شد ، بارها توسط بازجوهایش تحت فشار قرار گرفته بود که برای رهایی از اعدام ، نامه عفو به خامنه ای بنویسد . اما او از نوشتن این نامه خودداری کرد .این مبارز دلیر و پاکباخته به همسرش و دوستانش گفته بود ترجیح می دهد اعدام شود اما هرگز چنین نامه ای ننویسد. همسر فرهاد وکیلی برای پیگیری پرونده او بارها به تهران رفته بود و با قاضی صلواتی که در دادگاه بدوی حکم اعدام را صادر کرد، دیدار داشت . او در یکی از این دیدارها فرزندانش را نیز با خود برده بود . قاضی صلواتی به تندی با انها رفتار کرده بود و گفت چرا این بچه ها را با خود از کردستان به تهران آورده اید . همسرش نیز جواب داد :" آنها را آورده ام تا قاتل پدرشان را بشناسند . همین
با ۱۴۰ امتیاز و ۱۸ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ // تحول سبز : آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از جوانان فعال در تشکل های سیاسی اصلاح طلب همراه با روزنامه نگاران تحول خواه با تجلیل از صبر و پایداری جوانان دربند، آینده کشور را روشن توصیف کرد و خاطرنشان کرد که این زندان رفتنها منجر به آگاهی و بیداری بیشترمردم می شود.// در این دیدار که جمعی از آزادشدگان حوادث پس از انتخابات هم حضور داشتند، در ابتدا جوانان سبز حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و نگرانی خود را از وضع موجود بیان داشتند. این در حالی است که هاشمی رفسنجانی در لا به لای سخنان ناطقان جویای حال آزاد شدگان بوده و از شرایط زندان، مدت بازداشت و اتفاقات پیش آمده پرس و جو می کرد و جوانان را با اشاره به آیات و احادیث به استقامت و مدارا فرا می خواند و تاکید می کرد که سرانجام هر سختی، پیروزی و آسانی است.// وی بخش قابل توجهی از بحثش را به زندانیان سیاسی اختصاص داد و از فعالان سیاسی خواست به دستگیری ها و زندان رفتن از بعد منفی نگاه نکنند چرا که به گفته وی زندانی شدن افرادی که نیت مصلحانه دارند درمجموع سازنده بوده و ثمراتی هم به دنبال دارد.آیت الله هاشمی رفسنجانی برای این گفته خود دلیلی نیز آورد و گفت: وقتی چهره های دلسوزی به خاطر نقد و انتقاد زندانی می شوند، جمع زیادی از اطرافیان وی شامل دوستان، آشنایان، همسایگان و نزدیکانش را به فکر فرو می برد و آنها را نسبت به وضع موجود آگاه می کند که این آگاهی در مجموع سازنده است.// وی با تاکید بر لزوم طرح بحث های انتقادی در جامعه گفت: گرچه ممکن است بازداشت ها باعث شود برخی ها کنار بکشند اما عده قابل توجهی از جامعه را در هدف خود ثابت قدم تر کرده و شک نباید کرد که این زندان رفتن ها در مجموع سازنده است.. . . .
با ۱۲۶ امتیاز و ۸ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


زهرا رهنورد طی یادداشتی ضمن ابراز همدردی با خانواده اعدام شدگان کرد با آنها ابراز همدردی عمیق کرد. وی با محکومیت اقدام حکومت در اعدام 5 جوان دلیر ایرانی نوشت: من زهرا رهنورد بعنوان عضو کوچکی از ملت، در اینجا به تمام مادران داغدار و زنانی که فرزندان و شوهرانشان اعدام شده اند یا در کف خیابانها به دست مزدوران کشته شده اند پیام می فرستم: ای زنان دلیر و شجاع، در این غم و اندوه عظیم، در کنار شما هستم
با ۱۱۶ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از جوانان فعال در تشکل های سیاسی اصلاح طلب و جمعی از آزادشدگان حوادث پس از انتخابات گفت:وقتی چهره های دلسوزی به خاطر نقد و انتقاد زندانی می شوند، جمع زیادی از اطرافیان وی شامل دوستان، آشنایان، همسایگان و نزدیکانش را به فکر فرو می برد و آنها را نسبت به وضع موجود آگاه می کند که این آگاهی در مجموع سازنده است. //گرچه ممکن است بازداشت ها باعث شود برخی ها کنار بکشند اما عده قابل توجهی از جامعه را در هدف خود ثابت قدم تر کرده و شک نباید کرد که این زندان رفتن ها در مجموع خوب است.
با ۱۱۱ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


ترجمه >به گزاراش تلویزیون العربیه افرادی مسلح بطرف ماشین محمد باش عباسی سفیر کشور پاکستان در تهران آتش گشودند که در نتیجه این عمل دو نفر از محافظان سفیر پاکستان کشته و خود او نیز زخمی شد .
با ۱۰۸ امتیاز و ۱۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


زهرا رهنورد : من بعنوان عضو کوچکی از ملت، در اینجا به تمام مادران داغدار و زنانی که فرزندان و شوهرانشان اعدام شده اند یا در کف خیابانها به دست مزدوران کشته شده اند پیام می فرستم: ای زنان دلیر و شجاع، در این غم و اندوه عظیم، در کنار شما هستم و بدانید که این خونها به بار می نشیند و پاداش هزینه سنگین داغ جوانان صبح آزادی و دموکراسی خواهد بود اما دریغ و افسوس از این همه ظلم حاکمیت بر ملت؛ ملتی که هیچ کس را ندارد جز خداوند عالم.
با ۱۰۷ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


جرس: زهرا رهنورد در رابطه با اعدامهای اخیر با نگارش یادداشتی سوالاتی را مطرح کرده و پرسیده است، آیا این اعدامهای شتابزده برای زهر چشم گرفتن از مردم در سالگرد بیست و دوم خرداد است؟ در این یادداشت رهنورد با ابراز همدردی با همه زنان داغدار و عزادار آورده است: ای زنان دلیر و شجاع، در این غم و اندوه عظیم، در کنار شما هستم و بدانید که این خونها به بار می نشیند و پاداش هزینه سنگین داغ جوانان صبح آزادی و دموکراسی خواهد بود اما دریغ و افسوس از این همه ظلم حاکمیت بر ملت؛ ملتی که هیچ کس را ندارد جز خداوند عالم ------توضیحات------- اخبار جنبش سبز را میتوانید با دموی بی بی سی در سایت کولاک بخوانید
با ۱۰۵ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


بیانیه میرحسین موسوی در مورد اعدام های ناعادلانه اخیر مرهمی بود بر دل درد مند کردها. امروز کردستان با چشم خود دید که بعد از 30 سال در جمهوری اسلامی کسی پیدا شد که به حقوق انها توجه میکند و حقوق اقلیتهای قومی و مذهبی را نفی نمیکند. درود بر میرحسین موسوی که میدانست در صورت صدور بیانیه متهم به حمایت از تروریستها می شود اما حاضر نشد چشم خود را بر روی حقایق غیر قابل انکار ببندد.بر ما کردها نیز حجت تمام شده و باید بیشتر از گذشته از میرحسین موسوی حمایت کنیم و وی را تنها نگذاریم . به امید ایرانی اباد و ازاد با قانون . عدالت.
با ۱۰۴ امتیاز و ۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


"بالاترین" درکنار تویتر و فیس بوک در یک‌سال اخیر به عنوان یک ابزار رسانه‌ای مؤثر جنبش سبز مورد توجه معترضان و مورد انتقاد حکومت بوده است. دکتر مهدی یحیی‌نژاد‌، مدیر آن می‌گوید: هدف "بالاترین"، حمایت از آزادی‌بیان است. یکی از وب‌سایت‌هایی که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در ایران نامش بیش از گذشته بر سر زبان‌ها افتاد، سایت اجتماعی «بالاترین» بود. در بخش راهنمای این وب‌سایت آمده است: «بالاترین اولین وب‌سایت به زبان فارسی است که با استفاده از فیدبک خوانندگان، لینکهای جالبتر را به خوانندگان خود معرفی می‌کند. خوانندگان این سایت با دادن نمره مثبت و منفی به لینکها بر اساس جالب بودنشان، به بقیه خوانندگان کمک می‌کنند که لینکهای بهتر را ببینند. بالاترین سال ۲۰۰۶ به راه انداخته شده است و هر ماه نزدیک به یک میلیون بازدید کننده متفاوت دارد.» پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم رسانه‌های هوادار دولت احمدی‌نژاد بارها این این سایت اشتراک‌گزاری لینک را به عنوان یکی از تارنماهایی که در پی انجام انقلاب مخملی در ایران است معرفی کرده‌اند. حتا روزنامه کیهان، زیر نظر حسین شریعتمداری، نماینده‌ی آیت‌الله خامنه‌ای در این روزنامه، بارها نظرات بازدید کنندگان این وب سایت را با عنوان «بالاترین اعلام کرد» در روزنامه خود نقل کرده است. این موضوع در خود «بالاترین» باعث اظهار تعجب و تمسخر کاربران شده است. آنان می‌نویسند، گویا مسئولان این روزنامه و وب‌سایت‌های حکومتی تعریف و کارکرد وب‌سایت های اجتماعی را نمی‌دانند.
با ۱۰۰ امتیاز و ۱۸ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


خرداد می آید و یک ساله می شویم. یک ساله می شویم همه ی ما که "سالم" بودیم. همه ی ما که اعتراض کردیم به دروغ، به جنایت، به کشتار، به تجاوز و نظام غیر انسانی. همه ی ما که ناباورانه امیدوار بودیم و خوشحال. همه ی ما که شهید دادیم، مجروح شدیم، باتوم خوردیم و گاز اشک آور. همه ی ما که دلتنگ صداقت بودیم. و همه ی ما که بارها و بارها این جمله را در خود معنا کردیم که «ادب مرد، به ز دولت اوست». یادش بخیر، چه شور و شوقی بود. خانه و خیابان‌مان یکی شده بود. اصلا انگار همه یکی شده بودیم. که این وحدت مان، همان یگانه وجود خطرناک برای دیکتاتور بود و هست. اما امروز از پس این سال، به این می اندیشم که چقدر خوب این یک سال همه‌ی ما را صیقل داد. چقدر خوب رشد کردیم و بزرگ شدیم. چقدر خوب عیار صداقت ها مشخص شد. و چقدر امروز خوشحالم که رای سبزم میرحسین موسوی بود. می دانم همان قدر هم تو خوشحالی. و همان قدر هم او که نام شیخ شجاع را نوشت خوشحال است، که این یک سال همه را آزمود. اما امسال، و در سالروز کودتای 22 خرداد، همان روز و شبی که حکومت دروغ ارتباطات را مختل کرده و یکه و تنها بر طبل دروغ و تقلب کوبید، همان زمانی که میر ما گفت «تسلیم این صحنه آرایی خطرناک نخواهم شد»، همان روز خیانت در امانت یک ملت، باز هم همه می آییم. همه می آییم تا بگوییم که تسلیم دروغ نمی شویم، همه می آییم که بگوییم تسلیم جنایت و تسلیم دیکتاتوری نشده و نخواهیم شد. امسال صدا و سیمای دروغ، با شور و شوق غیرعادی تر از هر زمان، فریاد جام جهانی سر می دهد، اما ملت سبز ایران خرداد امسال را با جام آزادی دوست دارد. به یاد تمام شهدا و اسیران سبزمان، همه می آییم.
با ۹۸ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


روز گذشته تعدادی از دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران با ایجاد مزاحمت برای چند تن از دانشجویان دختر دانشگاه تهران، در اقدامی گستاخانه قصد داشتند به اجبار این دانشجویان را به خارج دانشگاه هدایت کنند...
با ۹۷ امتیاز و ۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


به نقل از سایت کلمه میرحسین موسوی طی بیانیه ای اظهار داشت: اعلام اعدام ناگهانی پنج نفر ازشهروندان کشور بدون آنکه توضیحات روشن کننده ای از اتهامات و روند دادرسی ومحاکمات به مردم داده شود شبیه روند ناعادلانه ای است که در طول ماه های اخیر منجر به صدور احکام شگفت آور برای عده زیادی از زنان ومردان خدمتگزار وشهروندان عزیز کشور ما شده است. وقتی قوه قضائیه از طرفداری مظلومان به سمت طرفداری از صاحبان قدرت ومکنت بلغزد مشکل است که بتوان جلوی داوری مردم را در مورد ظالمانه بودن احکام قضایی گرفت. چگونه است که امروز محاکم قضایی از آمران وعاملان جنایتهای کهریزک و کوی دانشگاه و کوی سبحان وروزهای۲۵ و۳۰ خرداد وعاشورای حسینی میگذرند وپرونده های فساد های بزرگ را باز نشده می بندند وبه صورت ناگهانی در آستانه ماه خرداد ، ماه آگاهی وحق جویی پنج نفر را با حواشی تردید بر انگیز به چوبه های دار می سپارند؟ آیا این است آن عدل علوی که به دنبالش بودیم؟
با ۹۰ امتیاز و ۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


سحرگاهان 19 اردیبهشت 2569 ایرانی هخامنشی فرزاد و شیرین به اتهام بمبگذاری در پادگان سپاه در غرب تهران اعدام شدند!یک روز بعد میرحسین پیام فرستاد و شور و حال سبز دوباره در فضای مجازی پدیدار گشت.احوال زیبایی است.به شرطی که از پیله مجازی خارج شود… برگردیم به عقب!22 بهمن 88 روز غریبی بود!تمام شهر مملو از نیروی نظامی و رسما تهران به پادگان تبدیل شده بود!لشکر 10 نیرو مخصوص سیدالشهدا و لشکر 27 محمد رسول الله تحت فرماندهی قرارگاه ثارالله مقیم خیابان سئول تهران! از شهر یک سایت نظامی ویژه ساخته بودند! من نیز حیران و سرگردان در دام توطئه ای به نام اسب تروا مانند گمراهی علیل مسیر انقلاب تا آزادی را در کنار بسیجیان اعزامی از چلغوز آباد ممسنی به تهران طی می کردم!شب که به خانه برگشتم مایوس بودم و تا چهارشنبه سوری از آن اغمای روحی در نیامدم! گذشت آن دوران! بچه های سبز به حدی از ذکاوت وتجربه رسیده اند که دیگر بازی نخورند!رفقا 22 خرداد میتواند پایان آغاز جنبش باشد و خدای ناکرده میتواند آغاز پایان جنبش باشد!کروبی کد عملیات را داده است! احتمالاتی که از روز 22 خرداد به ذهنم می رسد! 1.داغ شدن فضا جنبش تا آن روز و ایجاد شور و حال مردمی در مدارسو دانشگاهها و کوچه بازار و حضوری نسبتا مناسب در حد عاشورای 88 2.حضوری معمولی در حد 13 آبان 88 که همین هم تاثیر گذار خواهد بود 3.حضوری ضعیف مانند 22 بهمن که به منزله زنگ خطر جنبش خواهد بود! حالت سوم اگر اتفاق بیفتد در به راه افتادن موجی از اعدام های مدل دهه شصتی تردید نکنید! اگر پشت میرحسین را خالی کنیم با توجه به صدور ضمنی حکم محاربه برای او میرحسین را اوین نشین خواهیم دید! به راستی کدامیک از ما سید را در اوین دوست داریم؟ سید را تنها نگذاریم که اگر تنها ماند مطمئن باشید در آینده خود را نخواهید بخشیم.. به یاد همون روزای پرخاطره میگم همراه شو عزیز
با ۸۹ امتیاز و ۱۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


زندانی شدن افرادی که نیت مصلحانه دارند ثمراتی به دنبال دارد. وقتي چهره های دلسوزی به خاطر نقد و انتقاد زندانی می شوند، جمع زیادی از اطرافیان وی شامل دوستان، آشنایان، همسایگان و نزدیکانش را به فکر فرو می برد و آنها را نسبت به وضع موجود آگاه می کند که این آگاهی در مجموع سازنده است.
با ۸۹ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


جواب نادرست: چون آغاز دو بخش نام خانوادگیش "ا" و "ن" است جواب درست: چون ایشان مخرج مشترک تمام نیروهای محافظه کار است و ثمره مخرج مشترک چیزی جز"ان" نخواهد بود
با ۸۸ امتیاز و ۲۴ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


در حالی که هیات دولت اعلام کرده روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده، مراکز آموزشی تهران تعطیل هستند، دانشگاههای تهران، شریف و هنر در روزهای 25 و 26 اردیبهشت تعطیل نخواهند بود. دانشگاه صنعتی شریف در اطلاعیه ای که بر روی سایت خبری خود قرار داده تاکید کرده است: دانشگاه صنعتی شریف در روزهای شنبه و یکشنبه 25 و 26 اردیبهشت ماه 89 تعطیل نخواهد بود و برنامه‌های آموزشی و اداری دانشگاه طبق روال عادی ادامه خواهند یافت. همچنین دانشگاه تهران نیز به اطلاع دانشجویان و اعضای هیئت علمی رسانده است که کلیه کلاسهای درسی دانشگاه تهران در روزهای شنبه و یکشنبه در تاریخ 25 و 26 اردیبهشت ماه سال جاری دایر است. در همین زمینه دانشگاه هنر نیز در اطلاعیه اعلام کرده است که در روزهای شنبه و یکشنبه 25 و 26 اردیبهشت ماه جاری هیچ گونه امتحانی برگزار نمی شود. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی نیز در اطلاعیه ای اعلام کرده است که آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه بر اساس جدول اعلام شده برگزار می شود اما فعالیتهای آموزشی دانشگاه در شهر تهران در روزهای 25 و 26 اردیبهشت تعطیل است. یکشنبه شب از سوی هیئت دولت منتشر شد که شنبه و یکشنبه مراکز آموزشی و دولتی تهران تعطیل هستند اما روز گذشته مراکز دولتی از این موضوع مستثنی شدند. استاندار تهران نیز روز گذشته اعلام کرد که تعطیلات شنبه و یکشنبه 25 و 26 اردیبهشت ماه فقط شامل مدارس و دانشگاههای شهر تهران است و شامل شهرهای تابعه و مراکز دولتی نیست.
با ۸۷ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


جرس: زهرا رهنورد در رابطه با اعدامهای اخیر با نگارش یادداشتی سوالاتی را مطرح کرده و پرسیده است، آیا این اعدامهای شتابزده برای زهر چشم گرفتن از مردم در سالگرد بیست و دوم خرداد است؟ در این یادداشت رهنورد با ابراز همدردی با همه زنان داغدار و عزادار آورده است: ای زنان دلیر و شجاع، در این غم و اندوه عظیم، در کنار شما هستم و بدانید که این خونها به بار می نشیند و پاداش هزینه سنگین داغ جوانان صبح آزادی و دموکراسی خواهد بود اما دریغ و افسوس از این همه ظلم حاکمیت بر ملت؛ ملتی که هیچ کس را ندارد جز خداوند عالم اعدامهای تحریک آمیز و خشونت بار این ایام توسط حاکمیت، بويژه اعدام پنج جوان که در روز یکشنبه 19 اردیبهشت به بهانه حضور در گروهکها اعدام شده اند، سؤالهای متنوعی را به ذهن هر انسان آزاده و تحلیلگری متبادر می کند.
با ۸۵ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


جرس: منوچهر متکی از صدور ويزا براي مادران سه آمريكايي بازداشت شده در ايران خبر داد. به گزارش خبرگزاري فارس، منوچهر متكي وزير امور خارجه كشور شب گذشته در گفت‌وگوي ويژه خبري شبكه دوم سيما با بيان اينكه مادران سه آمريكايي بازداشت شده در ايران از مدتها قبل براي سفر به ايران و ديدن فرزندانشان درخواست داده بودند گفت: اين موضوع قبل از اجلاس بازنگري معاهده ان ‌پي ‌تي در نيويورك در تهران مطرح و بررسي شده بود و به لحاظ انساني در مورد آن تصميم‌گيري شده بود كه براي اين سه مادر ويزا صادر شود تا بتوانند به ايران بيايند و فرزندانشان را ببينند.
با ۸۴ امتیاز و ۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


جرس: آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از جوانان فعال در تشکل های سیاسی اصلاح طلب همراه با روزنامه نگاران تحول خواه با تجلیل از صبر و پایداری جوانان دربند، آینده کشور را روشن توصیف کرد و خاطرنشان کرد که این زندان رفتنها منجر به آگاهی و بیداری بیشترمردم می شود. بنا به گزارشهای رسیده به جرس، در این دیدار که جمعی از آزادشدگان حوادث پس از انتخابات هم حضور داشتند، در ابتدا جوانان سبز حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و نگرانی خود را از وضع موجود بیان داشتند. این در حالی است که هاشمی رفسنجانی در لا به لای سخنان ناطقان جویای حال آزاد شدگان بوده و از شرایط زندان، مدت بازداشت و اتفاقات پیش آمده پرس و جو می کرد و جوانان را با اشاره به آیات و احادیث به استقامت و مدارا فرا می خواند و تاکید می کرد که سرانجام هر سختی، پیروزی و آسانی است. وی هنگامی که سخنان خود را آغاز کرد بخش قابل توجهی از بحثش را به زندانیان سیاسی اختصاص داد و از فعالان سیاسی خواست به دستگیری ها و زندان رفتن از بعد منفی نگاه نکنند چرا که به گفته وی زندانی شدن افرادی که نیت مصلحانه دارند درمجموع سازنده بوده و ثمراتی هم به دنبال دارد. بر اساس این گزارش، آیت الله هاشمی رفسنجانی برای این گفته خود دلیلی نیز آورد و گفت: وقتی چهره های دلسوزی به خاطر نقد و انتقاد زندانی می شوند، جمع زیادی از اطرافیان وی شامل دوستان، آشنایان، همسایگان و نزدیکانش را به فکر فرو می برد و آنها را نسبت به وضع موجود آگاه می کند که این آگاهی در مجموع سازنده است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم طرح بحث های انتقادی در جامعه گفت: گرچه ممکن است بازداشت ها باعث شود برخی ها کنار بکشند اما عده قابل توجهی از جامعه را در هدف خود ثابت قدم تر کرده و شک نباید کرد که این زندان رفتن ها در مجموع سازنده است. وی با بیان این که نظارت عمومی در همه جای دنیا پذیرفته شده است خطاب به جوانان سبز گفت: شما که برای مردم تلاش می کنید در حقیقت برای رضای خدا قدم بر می دارید و کسانی که برای خداوند اقدامی می کنند، ذره از آن گم نمی شود. هاشمی رفسنجانی لزوم خودسازی معنوی و تقویت روحیه مذهبی جوانان را مورد تاکید قرار داد و با ذکر خاطره ای از زندان های دوران پهلوی گفت: پیش از انقلاب زندانیان سیاسی دو گروه بودند. گروه اول ما فعالان مذهبی و گروه دوم مارکسیست ها بودند. چپ گراها چون دین و اعتقادی نداشتند در زندان زود می بریدند اما افراد معتقد و مذهبی مثل فولاد در زندان می ایستادند. رئیس مجلس خبرگان رهبری که تاکید داشت قصد ندارد زندان های زمان شاه را با زمان حاضر مقایسه کند به جوانان اصلاح طلب گفت: شما اگر برای اصلاح جامعه و برای جلوگیری از ظلم تلاش کنید، تلاش شما نزد خداوند گم نشده و ارزش خاص خود را دارد. با این حال من آینده ملت ایران را درخشان می بینم و هیچ یاس و ناامیدی نسبت به وضع موجود ندارم، چرا که روز به روز آگاهی های مردم افزایش پیدا می کند. رئیس مجلس خبرگان در پاسخ به این ابراز نگرانی که عملکرد برخی مسئولان رفته رفته زمین را شور کرده و از حاصلخیری می اندازد، با اشاره به اينكه وي كشاورز بوده خاطر نشان كرد زمين هاي شور را هم با تلاش مي توان به زمين هاي حاصل خيز تبديل كرد. هاشمی رفسنجانی با اشاره به سخنان برخی حاضرین که از شرایط موجود احساس نگرانی می کردند گفت: جای دلسردی نیست، وقتی کسی وارد فعالیت سیاسی می شود نباید فکر کند معادلات آنقدر ساده است که با چند راهپیمایی همه چیز حل می شود. ما وقتی مبارزه می کردیم فکر نمی کردیم که به اهدافمان برسیم. البته هدف شما اصلاح اشکالات است و با اهداف ما فرق دارد. در هر حال به خودتان ناامیدی راه ندهید. وی خواستار این شد که جوانان اصلاح طلب در جهت آگاه کردن اقشار مختلف جامعه تلاش کرده و آگاهی های خود را مبنای تعقل و تحلیل خود قرار دهند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بی تفاوتی جامعه نسبت به مسائل سیاسی را عیب بسیار بزرگی دانست و با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی در جامعه اسلامی است گفت: سکوت و بی تفاوتی مردم قابل قبول نیست. هاشمی رفسنجانی در خاتمه با اشاره به عملکرد مصلحان دنیا در طول تاریخ گفت: کار برای مردم، زحمت و مرارت دارد و سختی های مسیر را باید تحمل کرد. مطمئن باشید کسانی که در زندان یک سیلی می زنند به اندازه 10 سیلی باید جوابگو باشند. پیش از سخنان هاشمی رفسنجانی، جوانان اصلاح طلب كه از احزاب مشاركت ، سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ، كارگزاران و مجمع نیروهای خط امام در جلسه حاضر بودند به همراه تعدادی از روزنامه نگاران به بیان نظرات خود پرداخته و خواستار این شدند تا هاشمی رفسنجانی فعال تر در عرصه حضور یافته و موضع گیری های شفاف تری نشان دهد. در خاتمه حاضران وضع فعلی کشتی نظام را به کشتی تایتانیک تشبیه کردند که در اثر اتفاقات پس از انتخابات دچار حادثه شده و از مهندس آن (هاشمی رفسنجانی) خواستار چاره اندیشی جدی شده اما ناخدای کشتی با کتمان وجود هر نقصی، کشتی را با سرعت هرچه تمام تر حرکت داده و به توصیه های مشفقانه دلسوزان توجهی نمی کند. بر این اساس جوانان از هاشمی خواستند به عنوان فردی که از ابتدای انقلاب، مهندسی کشتی نظام را بر عهده داشته در مقطع فعلی از تمام توان خود برای رفع دغدغه ها و نگرانی ها استفاده کند.
با ۷۹ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


بالاتريني ها !مردم کردستان به حمايت شما نيازمند هستند . همين پنجشنبه مردم کردستان در اعتراض به اعدام فرزاد کمانگر و چهار فعال سياسي ديگر اعتصاب سراسري برپا ميکنند.خبر اين اعتصاب را وسيعا پخش کنيد. یک اعتصاب عمومی گسترده و موفق عامل مهمی در تداوم مبارزه عادلانه ما٬ در تقویت همدلی و اتحاد ما٬و سازمان یافتگی و آمادگی ما برای به سرانجام رساندن مبارزه برای بزیر کشیدن حکومت نکبت بار اسلامی خواهد بود.
با ۷۹ امتیاز و ۸ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید قطعنامه چهارم تحریمی سازمان ملل متحد علیه ایران، ظرف چهار تا شش هفته آینده، احتمالا اعمال می شود. خانم اشتون روز دوشنبه همچنین گفت تصمیم گیری درباره اقدامات جدید تحریمی علیه تهران، «به سرعت» انجام خواهد شد. او که این سخنان را روز دوشنبه در حاشیه نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل ایراد کرد همچنین بر تمایل اتحادیه اروپا به مذاکره به تهران برای پایان دادن به بن بست پیش آمده درباره بحران اتمی این کشور، تأکید کرد. تهران تاکنون از پذیرش طرح سامان ملل متحد درباره انتقال اورانیوم کمتر غنی شده به خارج از کشور برای غنی سازی بیشتر، خودداری کرده است. ایران می گوید خواستار تبادل همزمان مواد اتمی در خاک ایران است. واشنگتن و متحدانش تهران را به تلاش مخفیانه برای دستیابی به سلاح اتمی متهم می کنند. تهران با رد اتهامات می گوید برنامه هسته ای اش صلح آمیز است.
با ۷۵ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


::: مازیار بهاری خبرنگار روزنامه نیوزویک در مصاحبه با آسوشیتدپرس می گوید که حکومت ایران تلاش می کند تا بخاطر اعتراض مردم که در خیابان ها حضور یافتند، با انجام اعدام ها و زندان آنها را بترساند ::: بهاری گفت که این تهدیدها بخاطر نزدیک بودن سالگرد انتخابات ریاست جمهوری ایران می باشد ::: همچنین وی می گوید که یک ماه قبل توسط افراد ناشناسی به صورت تلفنی مورد تهدید قرار گرفته است ::: اخیراً مازیار بهاری توسط دادگاه ایران به 13 سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شده و قصد ندارد تا درخواست تجدید نظر بدهد ...
با ۷۵ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 
با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به subscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ