کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۰, دوشنبه

[farsibooks] آقای صانعی، آیا پایه گذار مصباحیسم خود شما نیستید؟

 


آقای صانعی، آیا پایه گذار مصباحیسم خود شما نیستید؟

۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ انوشه سبز
  • اندازه حروف
image

سوال من اینجاست آقای صانعی, مگر خود شما در روزگاری از دین برای حفظ قدرت استفاده نکردید، مگر شما به همراه آقای خلخالی قصد اجرای شرع الهی را نداشتید و به جرم اینکه کدام روزنامه را می‌خواندند، فلان مجله در دستشان بوده است و با چه گروهی همراه است حکم های فراآسمانی نمی‌دادید؟ حال چه شده است فریاد برآورده اید که چرا بازجویی می‌کنند و می‌پرسند با کدام روحانی ارتباط دارند. مگر شما روزی خواب خود را تعبیر نمی‌ساختید و قصد سلطه بر افکار را نداشتید. اگر اینگونه نیست چرا و چگونه در برابر آن روز ها سکوت کرده و حاضر به پاسخگویی نیستید. هیچگاه از خود پرسیده اید این تفکر حاضر در سیاسیون تندرو به نام مصباحیسم, بایستی نام دیگری همچون صانعیسم می داشت. هیچ تفکر کرده اید که از پایه گذاران این نظریه همین خود شما بوده اید و حال بانگ بر داشته اید و فریاد و "اماما"یتان از فریاد وا اسلاما بلندتر شده است.امیدوارم به یاد بیاورید این گفته و منشتان را که چند روزی پس از درگذشت بنیان گذار جمهوری اسلامی بر زبان آورده اید:

با خبری که در خبرگزاری ادوار نیوز(خبرگزاری ادوار تحکیم وحدت) خواندم بر این شدم تا چند نکته ای را ذکر کنم.


آیت الله صانعی در دیدار اعضای «نهاد تجدد» دانشکده حقوق واحد تهران مرکز و جمعی از فرهنگیان استان مرکزی  اظهار داشتند:

 

«من در خصوص پروژه امام زدایی بارها هشدار داده ام و شما دانشجویان و فرهنگیان عزیز و همه ارادتمندان به امام امت(سلام الله علیه) هم وظیفه دارید که به جامعه هشدار بدهید که زمینه امام زدایی فراهم شده است و شاهد آن هم حذف برخی اصول اندیشه ای امام، توهین به بیت امام و حذف یاران امام و انقلاب است».


«عده ای امروز دارند خواب های خودشان را تعبیر می کنند و متأسفانه در فضای کنونی،عده ای از اقتدارگرایان متعدی به حقوق مردم علاوه بر در اختیار گرفتن سیاست و اقتصاد سعی در زمینه سازی برای سلطه بر افکار و اندیشه های دینی مردم هم دارند. »


«مبادا به جایی برسیم که دین وسیله و ابزار حفظ قدرت قرار بگیرد. این چه معنایی دارد که دیگران را تحت فشار قرار می دهند که مثلا با کدام روحانی ارتباط داری و یا در کدام مسجد نماز می خوانی و…!»


«عده ای امروز دارند خواب های خودشان را تعبیر می کنند و متأسفانه در فضای کنونی،عده ای از اقتدارگرایان متعدی به حقوق مردم علاوه بر در اختیار گرفتن سیاست و اقتصاد سعی در زمینه سازی برای سلطه بر افکار و اندیشه های دینی مردم هم دارند. »



سوال من اینجاست آقای صانعی، مگر خود شما در روزگاری از دین برای حفظ قدرت استفاده نکردید، مگر شما به همراه آقای خلخالی قصد اجرای شرع الهی را نداشتید و به جرم اینکه کدام روزنامه را می خواندند، فلان مجله در دستشان بوده است و با چه گروهی همراه است حکم های فراآسمانی نمی دادید؟ حال چه شده است فریاد برآورده اید که چرا بازجویی می کنند و می پرسند با کدام روحانی ارتباط دارند. مگر شما روزی خواب خود را تعبیر نمی ساختید و قصد سلطه بر افکار را نداشتید. اگر اینگونه نیست چرا و چگونه در برابر آن روز ها سکوت کرده و حاضر به پاسخگویی نیستید.


هیچگاه از خود پرسیده‌اید این تفکر حاضر در سیاسیون تندرو به نام مصباحیسم، بایستی نام دیگری همچون صانعیسم می‌داشت. هیچ تفکر کرده‌اید که  از پایه گذاران این نظریه همین خود شما بوده اید و حال بانگ بر داشته اید و فریاد و "اماما"یتان از فریاد وا اسلاما بلندتر شده است.امیدوارم به یاد بیاورید این گفته و منشتان را که چند روزی پس از درگذشت بنیان گذار جمهوری اسلامی بر زبان آورده اید:




تخلف از فرمان آيت الله خامنه اي گناه و معصيتي است بزرگ و رد بر او، رد بر امام صادق(ع) و رد بر امام صادق(ع) رد بر رسول الله (ص) و رد بر رسول الله (ص) رد بر الله و موجب خروج از ولايت الله و ورود به ولايت شيطان است و طبق روايت عمر ابن حنظله در باب ولايت فقيه رد بر او در حد شرک به الله است و اما حفظ و تقويت آيت الله خامنه اي هرچه بيشتر تاييد شود اسلام و انقلاب اسلامي و حوزه‌هاي علميه و فقه و قران تقويت شده است. تاييد ايشان يک واجب الهي است نه يک مستحب.


*تا نبض مسلمين در دست ولي‌فقيه كه جانشين از طرف امام معصوم است نباشد، اين بدبختي‌ها و فشارها ادامه خواهد داشت.



آیا واقعا در این نظرات, پایه گذاری مصباحیسم فعلی را نمی بینید؟آقای صانعی خود کرده را تدبیر نیست؟ شاید ما و این نسل های سوخته بیش از اهالی مصباح از شما و سلسله مجاهدین خلق طلبکاریم. از شما به خاطر غالب کردن چنین تفکری و از مجاهدین خلق به دلیل ترورهایی که منجر به آفرینش محبوبیت و تقدس کاذب شد این دو دلیلی شد بر سی ساله شدن حکومت جائرانه و ریختن خونهای بی گناه بر این خاک سبز.

متاسفانه دخالت دین در حکومت سبب این حکومت خود کامه شده است و بیکار کردن قاضی تحصیل کرده و جانشین ساختن حاکم شرع چنین بلایی بر سر این خاک آورده است.اگر باز به ما انگ خارجی نزده شود می خواهم بگویم ما خواستار انقلاب کبیر نیستیم اما خواستار اصلاحات کبیر هستیم تا این نظریات سوخته و خودخواهانه که تماما بوی قدرت می دهد پاک شود. ما خواستار جدایی دین از سیاست هستیم تا سیاست ما از آن سیاستمان و دیانت ما از آن دیانتمان باشد تا هردو پاک بمانند و فاسد نگردند.

 

——————————–

پ ن : در آینده در مورد مجاهدین خلق و نقش مبارزاتی آنان  حتما خواهم نوشت.

لینک خبر دیدار آیت الله صانعی با اعضای «نهاد تجدد» دانشکده حقوق واحد تهران مرکز و جمعی از فرهنگیان استان مرکزی

لینک مصاحبه ها قدیمی آیت الله صانعی در دهه شصت و تفکرات ایشان:

تصویر شماره یک

تصویر شماره دو

تصویر شماره سه

تصویر شماره چهار

تصویر شماره پنج

متاسفانه منتشر کننده اصلی این آرشیو را نیافتم تا ذکر منبع کنم. 


-----------------------------------------------------------------------------------------  

http://www.khodnevis.org/permalink/6320 


http://www.khodnevis.org/persian/رسانه‌های-خودمانی/سیاست/6320-آقای-صانعی-آیا-پایه-گذار-مصباحیسم-خود-شما-نیستید؟.html

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ