کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ آذر ۶, جمعه

[farsibooks] Friday 27 November 2009 AAzar 6th 1388, Fwd: بالاترین

 


From http://balatarin.com FYI...


---------- Forwarded message ----------
From: بالاترین <dailyemail@balatarin.com>
Date: 2009/11/27
Subject: بالاترین
To: iskandar.hai@gmail.com


بالاترین


کروبی: این وحشیگری در زمان شاه هم نبود

Posted: 27 Nov 2009 05:50 AM PST

می‌دیدم ماموران به شدت خانم‌ها را می‌زنند، اصلا برای من تازگی داشت؛ فکر می‌کردم این چه داستانی است. ما خیلی تظاهرات در زمان شاه دیده بودیم؛ خیلی خشونت‌ها دیده بودیم؛ مبارزه کرده بودیم، اما با این سادگی و روانی و بی‌باکی این طور کودک را بزنند، خانم‌ها را بزنند، [ندیده بودیم].»پس از این سخنان مهدی کروبی، تلویزیون هلند فیلمی از روز ۱۳ آبان را نشان می‌دهد که در آن یک مامور نیروی انتظامی به صورت دختری با باتوم ضربه می‌زند و وی نقش بر زمین می‌شود؛ در صحنه بعد، یک پلیس ضدشورش با باتوم به پاهای دختری می‌کوبد. مهدی کروبی، یکی از دو نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری، در مصاحبه با شبکه دو تلویزیون هلند خشونت‌های انتخابات را در مقایسه با برخورد نیروهای امنیتی دوره محمدرضا پهلوی پدیده‌ای تازه توصیف کرد که در دوره زندگی سیاسی خود با آن روبه رو نشده است دبیرکل حزب اعتماد ملی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دستگیری خود را می‌دهد، می‌گوید: «هیچ موضوعی را آدم نمی‌تواند بگوید که امکان ندارد.» مهدی کروبی یکی از «اشکالات جدی» محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم، را «دشمن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تراشی‌های» وی برمی‌شمارد که باعث «بسیج کشورها» علیه خودش می‌شود. مهدی کروبی درباره نخستین واکنش خود به اعلام نتایج انتخابات نیز می‌گوید: «طبیعی بود که ناراحت شدم و یقین کردم... انتخابات ناسالم است.» این نامزد معترض انتخابات می‌گوید: «بخش اعظم ناراحتی‌ام برای جامعه بود، نه برای خودم.» وی در ادامه یادآور می‌شود که طبیعی است که به لحاظ شخصی نیز از این نتیجه ناراحت شده باشد. مهدی کروبی در ادامه این مصاحبه گفت: «احساس کردم مردم با یک امیدی برای تغییر آمدند و به نظر من هم تغییر لازم است.» دبیرکل حزب اعتماد ملی درباره سرکوب مردم در روزهای پس از انتخابات می‌گوید: «اولا من فکر نمی‌کردم این طور برخورد شود. بعد هم فکر نمی‌کردم برخورد به این گستردگی و به این وحشیگری و به این خشونت بشود. خیلی ناراحت شدم، برخی شب‌ها بدون مبالغه خوابم نمی‌برد.»
با ۱۹۸ امتیاز و ۳۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

آيت الله جوادی آملی از امامت جمعه موقت قم کناره گيری کرد

Posted: 27 Nov 2009 06:58 AM PST

آيت‌الله جوادی ‌آملی امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم اعلام کرد که از امامت موقت نماز جمعه اين شهر کناره گيری می کند. او بدون آنکه بصراحت علت کناره گيری خود را بيان کند، تنها گفت که بعد از اين، از حضور در نماز جمعه و اقامه نماز معذوراست و اگر نتوانسته است به وظيفه خود به خوبی عمل کند، از نمازگزاران عذرخواهی می ‌کند. آيت الله جوادی آملی پس از انتخابات رياست جمهوری اسلامی در خطبه های نماز جمعه خود از آنچه که او آن را برخوردهای غير اخلاقی در مناظرات کانديداها در تلويزيون خوانده بود، انتقاد کرده بود. در پی آن خطبه ها، عده ای از هواداران محمود احمدی نژاد بر عليه او در قم تظاهرات کرده بودند. همچنين آستانه حضرت معصومه در قم نام آيت الله جوادی را از فهرست سخنرانان مراسم شب های احيا ، حذف کرده بود.
با ۱۷۸ امتیاز و ۱۶ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

عایشه از اینها هم کوچکتر بود!

Posted: 27 Nov 2009 07:51 AM PST

دیروز برای کاری به حوالی میدان کلانتری در یوسف آباد رفته بودم. یکی از مدرسه های آن دور و بر تعطیل شد و دختران دانش آموز بیرون آمدند. همینجور به صورتهایشان نگاه میکردم و به آنها لبخند میزدم،آنها هم فارغ از هر نگاهی به بازی و خنده مشغول بودند. یکدفعه خنده بر لبم خشکید،بدنم لرزید…. با خودم گفتم عایشه از اینها هم کوچکتر بود!
با ۱۷۲ امتیاز و ۱۹۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

گفتگوی برنامه تلویزیون هلند با مهدی کروبی

Posted: 27 Nov 2009 12:52 AM PST

به نقل از رادیو زمانه کروبی: این خشونت‌ها برایم تازگی داشت مهدی کروبی، از نامزدهای معترض انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در مصاحبه‌ای اختصاصی با برنامه نوفا در شبکه دو تلویزیون هلند در مورد رخدادهای پس از انتخابات ریاست‌جمهوری صحبت کرد. وی در این مصاحبه که در خانه او انجام شد در مورد سرکوب‌های پس از انتخابات گفت: «اولاً فکر نمی‌کردم برخورد بشود. دوماً برخوردی به این وسعت، وحشیگری و خشونت.» وی افزود: «این که به شدت زن‌ها را زدند، پیرها را زدند و به راحتی می‌زدند برایم تازگی داشت. ما در زمان شاه زیاد فعالیت کرده‌بودیم، آن زمان به این راحتی نمی‌زدند. زمان شاه خبیث تنها سعی می‌کردند مردم را در تظاهرات به قول معروف کیش کنند و پراکنده کنند.» مهدی کروبی در پاسخ به پرسش مصاحبه‌کننده درباره احتمال دستگیری خود می‌گوید: «هیچ موضوعی را نمی‌شود بگوییم که امکان‌پدیر نیست.» شبکه نوفای هلند در این مصاحبه نام مصاحبه‌گر را به خاطر مسائل امنیتی ذکر نکرد و بدون نشان دادن تصویر شخص مصاحبه‌کننده صدای او را نیز تغییر داده‌است. دبیرکل حزب اعتماد ملی در بخشی دیگر از این مصاحبه به انتقاد از محمود احمدی‌نژاد می‌پردازد و می‌گوید: «اشکال جدی احمدی‌نژاد دشمن‌تراشی‌ها و بسیج کردن کشورها علیه ماست.» به گفته برنامه‌سازان نوفا، مهدی کروبی از زمان آغاز اعتراضات خانه‌نشین شده‌است. مهدی کروبی در آغاز این مصاحبه می‌گوید: «دست ما خیلی بسته است.» رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی در مورد حمله حامیان محمود احمدی‌نژاد به وی در تاریخ یکم آبان امسال و در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات در تهران گفت: «در نمایشگاه مطبوعات حمله کردند، فحاشی کردند، چیز پرت کردند. معلوم است که ناراحت هستم.» در نمایشگاه مطبوعات در تهران، حمله لباس شخصی‌هایی که چماق در دست داشتند، باعث به زمبن افتادن عمامه آقای کروبی شد. در پی این حمله به دبیر کل حزب اعتماد ملی، همراهانش وی را به بیرون از نمایشگاه هدایت کردند.
با ۱۵۷ امتیاز و ۹ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

گلایه های بابک داد از بالاترینی ها و بچه های دنیای مجازی - یادداشتی در فیس بوک

Posted: 27 Nov 2009 07:26 AM PST

اگر هوشيار نباشيم! /يادداشتهاي فيس بوكي / بابك داد وقتي به "فيس بوك" مي آيم و يا گهگاه كه نگاهي به عناوين "بالاترين" مي اندازم، از برخي بدسليقگي هاي دوستان غافل و همچنين از كار هدفمند كودتاچيان در اين محيطهاي اجتماعي تعجب نمي كنم اما دلگير مي شوم. بعضي لينكها انگار از كاربراني در مريخ آمده باشد، لينكهايي بي خيال، بدسليقه، و بي توجه به اين روزهاي حساس است. روزهايي كه خيلي از ما بين مرگ و زندگي شناوريم. در حاليكه "عاطفه نبوي" و زيدآبادي و دهها فرد آزاده و بيگناه ديگر به سالها حبس محكوم شده اند، "زينب جلاليان" زير تيغ اعدام است، به كروبي در قم حمله مي شود، "بهزاد نبوي" بدليل فشارهاي عصبي زير جراحي قلب مي رود و بيش از دويست دانشجو در سراسر كشور بازداشت شده اند و در حاليكه شانزده آذر را در پيش رو داريم،... آيا گذاشتن عكسهاي برهنه يا تصاوير حيوانات يا جوك و لينكهاي قديمي و آهنگ و دوربين مخفي و اينها در اين شبكه هاي اجتماعي كاري مسئولانه است؟ آيا وقت جوك نوشتن است؟ آيا وقت مناسبي است براي تمسخر زنان و يا تحقير خوديها؟ آيا اين مائيم كه هوشمند نيستيم يا كساني مي خواهند با هدف غافل كردن ما، اين شبكه هاي اجتماعي را از كاركردشان دور كنند؟ در اين شرايط كه برخي از دوستان "وقت گرانبها" را صرف "ابيوز" و كاربرد نادرست و بدسليقگي ها در محيط اينترنت مي كنند، حاكمان لحظه به لحظه در حال برگزاري جلسات توجيهي براي سركوب مردم در 16 آذر هستند. در حال نقشه كشيدن براي تخريب يا بازداشت موسوي و كروبي و خاتمي هستند. در حال شكنجه و بازجويي از دانشجويان و زندانيان هستند. در حال برنامه ريزي براي تخريب فضاهاي فيس بوك و وبلاگها و فوروم ها هستند. و ما از اين ابزار آن طور كه بايد استفاده نكرده ايم. پيشنهاد: از امرزو اولويت را به "سرنوشت كشورمان" بدهيم. از كنار لينك هايي كه اولويت ملي و اولويت حقوق بشري ندارد، بي توجه و بي محل عبور كنيم. اجازه ندهيم كودتاچيان در فضاي اينترنت، ما را بفريبند و مشغولمان كنند و با لينكهاي هدفمند، فضاي مجازي فيس بوك را بيخودي شلوغ كنند. آنها فقط يك چيز از ما مي خواهند:"غفلت"! و ما بايد داغ غفلت را به دلشان بگذاريم. بابك داد
با ۱۵۴ امتیاز و ۶۹ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

قطعنامه جدید/ توقف فوری فعالیتهای هسته ای قم/ ارائه کامل اطلاعات

Posted: 27 Nov 2009 04:49 AM PST

قطعنامه پنج کشور عضو دائمی شورای امنیت سارمان ملل بعلاوه آلمان، بر علیه برنامه هسته ای ایران، امروز در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین با 25 رای موافق در برابر 3 رای مخالف و 6 رای ممتنع به تصویب رسید. ونزوئلا، کوبا و مالزی رای مخالف دادند. افغانستان، برزیل، مصر، پاکستان، آفریقای جنوبی و ترکیه رای ممتنع دادند و جمهوری آذربایجان از جلسه رای گیری غایب بود. در این قطعنامه گفته می شود که "ایران با ساختن مخفیفانه تاسیسات هسته ای قم، قطعنامه های پیشین شورای امنیت سازمان ملل را که از این کشور خواسته بود تا همه فعالیت های حساس هسته ای خود را متوقف کند، نقض کرده است، و با اینکار اعتماد بین المللی را که جمهوری اسلامی تاسیسات هسته ای پنهانی دیگری در دست ساختمان ندارد، متزلزل کرده است." همچنین از ایران خواسته می شود تا "فورا ساخت تاسیسات هسته ای قم را متوقف کند و اطلاعات کاملی درباره هدف از ساختن این تاسیسات، و تاریخ های دقیق عملیات ساختمانی آن را در اختیار آژانس قرار دهد." این برای اولین بار در چهارسال گذشته است که قطعنامه ای علیه ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به تصویب می رسد. مصوبه شورای حکام به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع خواهد شد.
با ۱۴۳ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

عکس: محسن سازگارا و احمد زید آبادی در آغوش یکدیگر در روزی که هر دو از زندان آزاد شده بودند

Posted: 27 Nov 2009 03:22 AM PST

عکس از سایت عمو محسن سازگارا
با ۱۲۱ امتیاز و ۱۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

کناره‌گیری آیت‌الله جوادی آملی از امامت جمعه قم

Posted: 27 Nov 2009 08:28 AM PST

آیت‌الله جوادی آملی که چند روز پیش گفته بود«در شرایط فعلی فضا خیلی طیب و طاهر نیست» امروز آخرین خطبه نماز جمعه اش را خواند. آیت الله جوادی آملی در پایان خطبه‌ی دوم نماز جمعه قم ضمن تشکر و قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری نماز جمعه و عذرخواهی از مردم از سمت خود به عنوان خطیب موقت جمعه‌ قم کناره‌گیری کرد. خطیب موقت جمعه قم خطیب موقت جمعه قم با بیان اینکه بدون مودت، قرآن وعترت، نگهداری جامعه آسان نخواهد بود گفت: مودت، محبت، دوستی، قرآن و عترت عناصر محوری دین هستند که اگر از جامعه رخ بربندند نگهداری جامعه آسان نخواهد بود. به گزارش ایسنا، آیت الله جوادی آملی در نماز جمعه این هفته قم با اشاره به برگزاری مراسم حج گفت: پیام رهبر انقلاب اسلامی در فضای مکه خوانده شد و در این پیام مقام معظم رهبری مسلمانان را به محبت، وحدت و مودت دعوت کردند. آیت‌الله جوادی آملی در ادامه با اشاره به روز عرفه گفت: روز عرفه در بین روزها خصیصه‌ی استجابت دعا را دارد و بهترین روز برای دعا است. وی با بیان این که دعای امام سجاد (ع) در روز عرفه مردم را به امام شناسی دعوت می‌کند افزود: شاخص‌ترین عنصر در دعای امام حسین (ع) و امام سجاد (ع) در روز عرفه پس از توحید، وحی و نبوت، دعا برای رهبر و نظام و ملت است. خطیب موقت جمعه قم، با اشاره به در پیش بودن عید قربان، ضمن دعوت از مردم برای شرکت در نماز این عید گفت: نباید فریضه‌ی قربانی فراموش شود و باید شهرها به رایحه‌ی قربانی معطر گردد. وی در ادامه ضمن تبریک هفته‌ی بسیج گفت: بسیج نیرویی است که در دفاع مقدس و حفظ نظام تلاش و کوشش فراوان داشته و باید مواظب باشد که پیوسته غربال شود تا مبادا کسانی بتوانند در این نهاد راه یابند.
با ۱۱۴ امتیاز و ۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

امانت از شما، سرقت از ما

Posted: 27 Nov 2009 07:11 AM PST

حکومت اسلامی تا به امروز اگر آدم می کشت می گفتیم: حکم مذهبی اش را اجرا می کند، اگر شکنجه میکرد، می گفتیم: تعزیر است و اگر صدر تا ذیل آن دروغ می گفتند، باز می گفتیم این هم به حکم تقیه است. اما دیگر کار به دزدی در روز روشن از صندوق امانات و اموال مردم رسیده است. البته بدون تردید حکم مذهبی آن هم به زودی «رونمایی» خواهد شد. اینکه حکومت جایزه نوبل و سایر جوایز شیرین عبادی را برباید هیچ افتخاری نه نصیب حکومت کرد و نه از شیرین عبادی چیزی کاست اما یک هشدار به مردم است. دوستی که تازه از ایران آمده بود، حرف خوبی میزد. می گفت این نشان میدهد که حکومت چنانچه به تیره روزی اقتصادی بخورد، بعید نیست که دست در سپرده های مردم نیز ببرد. یک حکومت خیانتکار که شاخ و دم ندارد. نه به قوانین خودش احترام می گذارد، نه به قوانین بین الملل و جامعه جهانی. نمونه ی واقعی یک حکومت تبهکار و یاغی. به هر حال اگر فردا دیدید که حکومت گفت ۲۰ درصد از سپرده های مردم را بصورت اوراق قرضه ملی کمک به نهضت اسلامی یا توسعه‌ی راههای روستایی در کشوردوست و برادر ونزوئلا ، باز خواهد گرداند. زیاد تعجب نکنید. یک حکومت بی اعتبار هیچ جای اعتماد ندارد.
با ۱۰۷ امتیاز و ۱۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

مصاحبه کروبی با تلویزیون هلند:فکر نمی‌کردم برخورد بشود ، برخوردی به این وسعت، وحشیگری و خشونت.

Posted: 27 Nov 2009 08:23 AM PST


با ۱۰۷ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

بعضی ها منتظر رضا پهلوی نباشند. در ایران اکثر مردم با حکومت سلطنتی مخالف هستند!

Posted: 27 Nov 2009 11:38 AM PST

در اینکه اکثر جامعه ی ایران و مخصوصا جوانان دل خونی از جمهوری اسلامی و قانون اساسی پر از تناقض آن و بدتر از اینها نحوه ی برخورد حکومت با مردم را دارند هیچ شکی نیست. ولی این دلیل نمی شود برای بعضی ها توهم ایجاد شود که همان اکثریت ، رضا پهلوی و بطور کلی حکومت سلطنتی بخواهند. مردم ایران هم سلطنتی را دیده اند و هم جمهوری اسلامی. در همین بالاترین خودمان هم چند روز پیش چند تن از دوستان لینکی مبنی بر درخواست از رضا پهلوی برای رهبری این جنبش اعتراضی کرده بودند. نمی دانم اسمش را توهم بگذارم یا خیالبافی های کودکانه! امروز حتی خود بنده هم که مهندس موسوی را دوست دارم جرات نمی کنم بگویم این فرد رهبر جنبش سبز است ؛ شاید خیلی از ما تا کمی بعد از انتخابات فکر می کردیم که مهندس موسوی و شیخ کروبی رهبر هستند ولی امروز فهمیده ایم که رهبر خود ما هستیم و بس! خود رضا پهلوی هم در یکی از بیاناتش گفته بود که تابع جمع هستم ولی متاسفانه بعضی ها کاسه ی داغ تر از آش شده اند. فکر کنم کسی که واقعا رضا پهلوی را شاهزاده بخواند باید بداند که باید تابع حرف های شاهزاده اش باشد نه اینکه برایش نسخه بپیچد. بعضی موقع ها فکر هایی به سرم می زند که نکند اینها خدایی ناکرده از طرف رژیم باشند و اینجا مامورند. به امید اینکه روزی همه ی ما ایرانیان با هر سلیقه ای بتوانیم در کنار یکدیگر زندگی سبزی را داشته باشیم! (یکی از 70 میلیون رهبر جنبش سبز)
با ۹۹ امتیاز و ۱۱۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

تصویب قطعنامه ای بر ضد ایران در آژانس اتمی

Posted: 27 Nov 2009 04:34 AM PST

فشارهای غرب سبب تصویب قطعنامه ای بر ضد جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی شد. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش تصویب این قطعنامه ضد ایرانی در وین را اعلام کرد. بر اساس این گزارش، آژانس با قطعنامه ای که از ایران به سبب پنهانکاری در زمینه توسعه مرکز غنی سازی در فوردو قم انتقاد می کند، موافقت کرد. گفتنی است نشست شورای حکام بر اساس گزارش محمد البرادعی مدیرکل آژانس درباره ایران از روز گذشته در وین مقر آژانس در حال برگزاری است. اظهارات سیاسی و غیر منتظره اخیر البرادعی درباره فعالیتهای هسته ای ایران که حتی با گزارش اخیر وی نیز متناقض است مورد تعجب بسیاری از کارشناسان حاضر در آژانس قرار گرفته و آنها چنین موضعی را شبیه موضع وی در نشست سپتامبر 2005 ارزیابی می کنند که با فشار آمریکا و غرب ارجاع غیر قانونی پرونده ایران به شورای امنیت را زمینه سازی کرد.
با ۹۹ امتیاز و ۱۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

شورای حکام آژانس بین المللی به محکومیت ایران رای داد

Posted: 27 Nov 2009 05:20 AM PST

آژانس بین المللی انرژی اتمی قطعنامه محکومیت ایران را تصویب کرده است. اعضای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در جلسه روز جمعه، 27 نوامبر (6 آذرماه)، قطعنامه پیشنهادی محکومیت ایران به خاطر فعالیت مخفیانه در ساخت یک مرکز غنی سازی اورانیوم را تصویب کرد و از این کشور خواست تا ساخت و ساز در این طرح را فورا متوقف کند. پیش نویس این قطعنامه در واکنش به اقدام جمهوری اسلامی در ساختن یک مرکز غنی سازی اورانیوم در فردو، نزدیک قم، ،هفته گذشته در جلسه نمایندگان کشورهای عضو گروه 1+5 تهیه و به اجلاس شورای حکام ارائه شد. براساس گزارش های اولیه، از سی و پنج کشور عضو شورای حکام، بیست و پنج کشور به این پیش نویس رای مثبت، سه کشور رای منفی و شش عضو دیگر رای ممتنع دادند. این نخستین قطعنامه مصوب شورای حکام علیه ایران در خلال حدود چهار سال گذشته بوده است. در جلسه روز جمعه، روسیه و چین، که ایران آنها را از حامیان مهم خود در صحنه بین المللی محسوب می کند نیز به این قطعنامه رای مثبت دادند ...
با ۹۷ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

دومین امام جمعه شهر قم کناره گیری کرد

Posted: 27 Nov 2009 09:39 AM PST

پس از کناره گیری آیت الله استادی، آیت الله جوادی آملی نیز امروز از سمت امامت جماعت شهر قم کناره گیری کرد. خطيب موقت جمعه قم گفت: مودت، محبت، دوستي، قرآن و عترت عناصر محوري دين هستند كه اگر از جامعه رخ بربندند نگهداري جامعه آسان نخواهد بود. آيت الله جوادي آملي در نماز جمعه اين هفته قم با بيان اين كه دوستي، محبت، مودت و قرآن وعترت عناصر محوري دين هستند، گفت:" اين عناصر است كه جامعه را اداره مي‌كند و اگر اين امور از جامعه رخت بربندند نگهداري چنين جامعه‌اي آسان نخواهد بود. " آيت‌الله جوادي آملي در ادامه با اشاره به روز عرفه گفت:" روز عرفه در بين روزها خصيصه‌ي استجابت دعا را دارد و بهترين روز براي دعا است. " وي با بيان اين كه دعاي امام سجاد (ع) در روز عرفه مردم را به امام شناسي دعوت مي‌كند افزود: "شاخص‌ترين عنصر در دعاي امام حسين (ع) و امام سجاد (ع) در روز عرفه پس از توحيد، وحي و نبوت، دعا براي رهبر و نظام و ملت است. " خطیب جمعه شهر قم در ادامه ضمن تبريك هفته‌ي بسيج گفت: "بسيج نيرويي است كه در دفاع مقدس و حفظ نظام تلاش و كوشش فراوان داشته و بايد مواظب باشد كه پيوسته غربال شود تا مبادا كساني بتوانند در اين نهاد راه يابند. " آيت الله جوادي آملي در پايان خطبه‌ي دوم ضمن تشكر و قدرداني از دست‌اندركاران برگزاري نماز جمعه و عذرخواهي از مردم از سمت خود به عنوان خطيب موقت جمعه‌ قم كناره‌گيري كرد. گفتنی است که پیش از این آیت الله استادی نیز از سمت امامت جمعه شهر قم کناره گیری کرده و مسولان ستاد ائمه جمعه کشور با حکم آیت الله خامنه ای یک روحانی تندرو که از حامیان محمود احمدی نژاد بود را به امامت جمعه شهر قم منصوب کردند. در این تغییر و جایگزینی آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو فعلی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضومجلس خبرگان رهبری که پیش از این مدیر مدارس علمیه حجتیه و آیت الله گلپایانی قم بوده است به عنوان امام جمعه جدید شهر قم منصوب شده بود.
با ۹۶ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

انصراف «افشار» مجری معروف اخبار تلویزیون از ادامه‌ی کار

Posted: 27 Nov 2009 03:22 PM PST

افشار را یادتان هست؟همان اخبارگو که سال ها پیش همه جا پیچید دختر چهارساله اش پاک کن را بی هوا بلعیده و از دنیا رفته.جدیت،تسلط و صدای پرصلابتش همیشه گرم تر از همکارهایی مثل حیاتی بود که خوش خدمتی از سر و رویشان می بارید همیشه.از آن روزهای مرگ فرزند به بعد موهایش با سرعت باد رو به سفید شدن گذاشت. خواهرک او را در مغازه ای دیده.گفت می خواستم کنایه ای بزنم تو مایه های ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما.چپ چپی نگاهش کردم.فروشنده گفت آقای افشار خیلی وقته نمی بینمت اخبار بگی.افشار پاسخ داده من بعد از انتخابات دیگر با آن تلویزیون کاری ندارم.حتما همه تان حال خواهرک را خوب می فهمید که چقدر شرمنده شده.رو به افشار گفته درود بر شما. درود بر او که نه بیانیه ای داد و نه نامه ای.بی سر و صدا از دروغگویی که نه،از گفتن دروغ های بزرگان کناره گیری کرد.درود بر او که عواقب این کار را به جان خرید بدون هیچ پاداشی.چه چیز برای یک اخبارگو ارزشمندتر از محبوبیت در میان مردمش است؟او بزرگترین فرصت محبوبیت را بی سر و صدا سپری کرد.درود بر او که فقط برای دلش،فقط برای سرزمینش تحریمی بزرگ انجام داد.تحریمی که هنوز که هنوز است رهبران سیاسی جنبش سبز جرات طرح آن را ندارند؛اعتصاب. به هر حال خوشحالم که در این مدت 5 ماهه فقط به حیاتی دورو و نان به نرخ روز خور فحش دادم.احتمالا از این دست آدم های بی سر و صدا در جنبش سبزمان کم نیستند.
با ۹۵ امتیاز و ۱۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

لاپوشانی رای مثبت «روسیه» و «چین» به قطعنامه علیه ایران توسط «فارس نیوز»

Posted: 27 Nov 2009 06:20 AM PST

در متن خبر فارس نیوز صدور قطعنامه به فشارهای آمریکا و انگلیس نسبت داده شده و هیچ اشاره ای به رای مثبت «چین» و «روسیه» نشده است.
با ۹۴ امتیاز و ۱۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

در نامه خانواده کیانوش آسا فاش شد:کیانوش آسا با یک گلوله زخمی شد اما در هنگام تحویل پیکرش گلوله دیگری نیز در گلو داشت

Posted: 27 Nov 2009 03:32 PM PST

خانواده کیانوش آسا دانشجوی دانشگاه علم و صنعت و از شهدای جنبش سبز در نامه‌ سرگشاده ای خواستار روشن شدن زوایای پنهان مرگ فرزند خویش و شناسایی و مجازات عاملان این جنایات هولناک شدند. نامه خانواده کیانوش آسا پرده از جزئیات تازه ای از نحوه شهادت ا وبرداشته و تاکید کرده اند"طبق گفته های دوستان نزديک ، در آخرين لحظات حادثه ، تنها يک گلوله به پهلوی کيانوش اصابت می کند و زخمی می شود بعد از آن ديگر کسی از او اطلاعی ندارد و بر اساس گزارش پزشکی قانونی، جسد در تاريخ ۲۹ خرداد يعنی ۴ روز بعد از اصابت آن گلوله به مرکز پزشکی قانونی تهران تحويل می گردد اما وقتی که ما جسد را روز سوم تير شناسايی کرديم ديديم که علاوه بر آن گلوله ، گلوله ديگری هم به گردنش اصابت کرده و بدين سادگی با جنايتی هولناک جان دانشجوی کُرد جوان از خطه کرمانشاه را از او و خانواده و جامعه گرفتند." در این نامه تاکید شده که"در رابطه با اين تناقض از پزشکی قانونی و دادسرای انقلاب سوالاتی پرسيديم که هر کدام با جوابهايی همچون « ما اطلاعی نداريم » و « معلوم نيست » و« کسی نمی داند» برای سردرگمی و شايد پيگيری نکردن و کوتاه آمدن خانواده از اين اسفناک ترين ، سخت ترين و سنگين ترين فاجعه زندگيمان به ما جواب دادند. حال آنکه گزارش پزشکی قانونی ناقص بوده و تنها علت فوت را اصابت گلوله عنوان کرده و به روز فوت و اينکه گلوله های موجود در بدن از يک جنس يا جنسهای متفاوت بوده تا نوع و شکل مرگ مشخص گردد اشاره ای نکرده است." خانواده کیانوش آسا در نامه خود با اشاره به ابهامات بسیار در پرونده شهادت او از زمان اصابت گلوله تا هنگام تحویل پیکرش اعلام کردند که از مسئولان می خواهند تا"بعد از پيگيری دقيق، نتيجه را در اختيار ما به عنوان خانواده داغدار کيانوش آسا قرار داده و مهمتر از همه بعد از معرفی عاملان و آمران اين جنايت هولناک ، محاکمه روشن و شفاف و مجازات قاتل يا قاتلين آنها با حضور خانواده کيانوش با هر لباس و در هر مکانی" را خواستارند.
با ۹۴ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

وثیقه بهزاد نبوی ۱۶ برابر وثیقه سردار زارعی!

Posted: 27 Nov 2009 01:35 PM PST

در حالی که وثیقه بهزاد نبوی فقط برای ۱۰ روز مرخصی ۸۰۰ میلیون تومان تعین شده است، سردار زارعی معروف ! (همان رئیس پلیس استان تهران که در یک خانه فساد به همراه ۶ زن بازداشت شد) تنها با پرداخت ۵۰ میلیون تومان به طور دائم از زندان آزاد شد!
با ۹۳ امتیاز و ۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

اولین مصاحبه تلویزیونی کروبی (تلویزیون هلند)

Posted: 27 Nov 2009 10:18 AM PST

کروبی در اولین مصاحبه تلویزیونی خود پس از انتخابات درباره وضعیت فعلی خود و جنبش سبز صحبت می کند. کروبی: "ممکن است من را دستگیر کنند"، "حتی در زمان شاه هم اینچنین با مردم برخورد نمی شد"، "طبیعیست که مردم حرکتشان را پیگیری خواهند کرد و به خواسته های مطلوبشان می رسند". (صحبتهای کروبی دوبله نشده و به زبان فارسی می باشند)
با ۹۳ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

بریم رای دزدی؟

Posted: 27 Nov 2009 05:37 AM PST

ا.ن:بریم دزدی؟ / کردان:چی بدزدیم؟ / کامران دانشجو:رای مردمو / مشائی:جواب ملتو کی می ده؟ / سپاه: من ِ من ِ کله گنده
با ۹۲ امتیاز و ۸ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

&quot;جمهوري سبز&quot;... ۱۶آذر ایران را پس میگیریم

Posted: 27 Nov 2009 05:36 AM PST

ما هيچ وقت به اندازه دوران بعد از كودتا نبوده‌ايم و در عين حال هيچوقت به اين اندازه سركوب نشده ايم! اما چندان هم ناراضي نيستيم! قبل از كودتاي 23 خرداد، ما همه حقوقمان و اولاً" حق بيان و حق اعتراض را از دست داده بوديم، اما هرگز به اندازه دوران بعد از كودتا نتوانستيم آزادانه و تمام عيار بر آن وضعيت تلخ برآشوبيم و انتقاداتمان را بر زبان بياوريم. كودتاي 23 خرداد به "مالباختگي تمام عيار ملت ما" عينيت بخشيد و باعث شد فرصتي بي نظير براي خيزش در مقابل ظلمي چند دهه اي را پيدا كنيم. اعتراض كرديم و سركوب شديم و باز برخاستيم و افتاديم. باز زدند و كشتند و ما هنوز بر مي خيزيم و هنوز هستيم. قبل از كودتا هر روز، رو دررو، به ما توهين می‌شد و بايد سكوت می‌كرديم؛ ما را تك تك زنداني يا سركوب می‌كردند، به نام كارگر، دانشجو، معلم و روزنامه نگار! فارس، كرد، بلوچ، ترك،... بعد از كودتا هم چنين است، تازه دسته دسته به سوي زندانها مي برندمان، اما ما ديگر همان مردم نبوديم و نيستيم. هر يكي را كه مي گيرند، سايرين انگيزه مي يابند تا سخت تر شوند، مبارزه را جدي تر بگيرند و اين بساط فرعوني را در هم بپيچند! قبل از كودتا ما هر جايی، روی ديوارها، در روزنامه‌ها و بر رو‌ی پرده سينما، آن تصوير بی‌روح و دل به هم‌زنی را می‌ديديم كه حاكمان می‌خواستند از خودمان به خوردمان بدهند. ملتي ذليل و افسرده و توسري خور. اما بعد از كودتا ما خيابانها و سايتها را آنطوري نقاشي كرده ايم كه "ما مي خواهيم". آنچنان كه شور زندگي را در ما برانگيخته است و حالا حاكمان از ديوارها رو برمي گردانند و با سطل هاي رنگ، شبها به جان در و ديوار شهرها مي افتند و ديوارها را رنگ مي كنند تا "واقعيت زنده" ما را نبينند! بعد از كودتا همه ما انرژي فروخفته خود را رها كرده ايم و تبديل به "ما" شده ايم و اين آزادي را مديون شرايط بعد از كودتا هستيم! با تمام سختي ها و سياهي هايش. و چنانچه گفته اند: عدو شود سبب خير، اگر خدا خواهد!....
با ۸۹ امتیاز و ۱۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

مصادره مدال صلح نوبل شیرین عبادی که در تاریخ ۱۰۸ ساله این جایزه برای اولین بار رخ داده، تکاندهنده است (یاهو نیوز)

Posted: 27 Nov 2009 04:43 AM PST

مقامات حکومتی ایران مدال صلح نویل شیرین عبادی، وکیل و فعال در زمینه حقوق بشر را مصادره کردند. این حرکت گامی در جهت محدود کردن اعتراضات توصیف شده است. دولت نروژ اعلام کرد که مصادره مدال صلح نوبل شیرین عبادی که در تاریخ ۱۰۸ ساله این جایزه برای اولین بار رخ داده، تکاندهنده میباشد. شیرین عبادی در سال 2003 میلادی بخاطر فعالیتهای حقوق بشری جایزه صلح نوبل را دریافت کرد. وی بخاطر همین فعالیت ها مورد اذیت و آزار مقامات دولتی قرار گرفت و خود و خانواده اش نیز بارها مورد تهدید قرار گرفتند. سال گذشته دفتر وکالت وی مورد هجوم ماموران حکومتی قرار گرفت و پرونده های حقوقی موجود در آنجا نیز ضبط گردیدند.
با ۸۹ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

خانواده شهید کيانوش آسا در نامه‌ای سرگشاده تاکید کردند:رسيدگی به اين جنايت بزرگ وظيفه مسوولان است

Posted: 27 Nov 2009 03:28 PM PST

رئيس کميته حقيقت ياب مجلس شورای اسلامی و رئيس قوه قضائيه باسلام احتراماً اينجانبان فاطمه فلاح ، مادر و کامران آسا برادر جانباخته کيانوش آسا، گوشه ای کوچک، از ظلم بسيار بزرگی که بر نخبه مملکت ، خانواده ما و جامعه علمی و صنعتی ايران وارد شده را بيان می کنيم. کيانوش آسا متولد فروردين سال ۱٣۶٣ نقاش و کاريکاتوريست ، نوازنده ساز عرفانی تنبور ، شاگرد ممتاز ۱۲ سال تحصيل قبل از د انشگاه ، شرکت کننده در مسابقات و المپيادهای متعدد علمی وهنری و موفق به دريافت لوح تقدير و جوايز مختلف ، دانشجوی باهوش،فعال و برجسته کارشناسی مهندسی شيمی گرايش گاز و پتروشيمی دانشگاه رازی کرمانشاه (ورودی ٨٣-٨۲) و نخبه علمی در دوره کارشناسی ارشد مهندسی شيمی گرايش طراحی و شبيه سازی فرايند های نفت و پتروشيمی در دانشگاه علم و صنعت ايران (ورودی ٨۷-٨۶) بود يازده سال فعاليت موثر و عملی در انجمن زيست محيطی جبهه سبز کرمانشاه داشت که تعدادی از سوابق تحصيلی دوران دانشجويی و قبل از آن ، تقدير نامه های علمی و ورزشی ، فعاليتهای هنری، تصاوير فعاليتهای زيست محيطی، عنوان پايان نامه دوره کارشناسی ارشد، نامه استخدامی در پتروشيمی صنعت نفت جنوب( اهواز) ، پتروشيمی کرمانشاه و همچنين پذيرش عضويت در هيئت علمی و تدريس در يکی از دانشگاههای استان کرمانشاه (که قرار بود يکی از اين سه را انتخاب کرده و مشغول به کار و خدمت به جامعه شود) جهت اطلاع به پيوست اين نامه ارسال می گردد. شرح واقعه: کيانوش آسا در روز ۲٣ خرداد برای انجام امور مربوط به پايان نامه دوره کارشناسی ارشد خود از کرمانشاه (زادگاهش) به دانشگاه علم و صنعت ايران برمی گردد و در روز ۲۵ خرداد يعنی ٣ روز بعد از انتخابات در تجمع ميليونی آزادی حضور پيدا می کند اما بعد از آن ما خبری از او نداشتيم پس از مطمئن شدن از گم شدن عزيزمان ، در پی ۹ روز جستجوی مداوم گروهی و شبانه روزی کوچکترين خبرهای که به ما می رسيد، در زندان اوين و کهريزک ، دادگاه انقلاب ، پليس امنيت ، حفاظت اطلاعات ناجا ، آگاهی شاپور،بيمارستان حضرت رسول و ديگر بيمارستانهای تهران، ناباورانه روز سوم تير جسد او را در پزشکی قانونی تهران با دهانی پر از خون ناشی از اصابت گلوله ها شناسايی کرديم در حالی که بارها از طريق جاهای مختلف به ما گفته بودند که کيانوش در اوين زندانی می باشد و هيچ گاه تصور نمی کرديم حضور عزيزمان در يک راهپيمايی مسالمت آميز ميليونی، ما را روزها و شبها در اضطراب و بی خبری قرار داده و سپس به پزشکی قانونی بکشاند و در برابر صحنه و سپس شرايطی قرار دهد که در بدترين حالات و اوضاع ممکن، تصور آن را هم به ذهن خود راه نمی داديم. طبق گفته های دوستان نزديک ، در آخرين لحظات حادثه ، تنها يک گلوله به پهلوی کيانوش اصابت می کند و زخمی می شود بعد از آن ديگر کسی از او اطلاعی ندارد و بر اساس گزارش پزشکی قانونی، جسد در تاريخ ۲۹ خرداد يعنی ۴ روز بعد از اصابت آن گلوله به مرکز پزشکی قانونی تهران تحويل می گردد اما وقتی که ما جسد را روز سوم تير شناسايی کرديم ديديم که علاوه بر آن گلوله ، گلوله ديگری هم به گردنش اصابت کرده و بدين سادگی با جنايتی هولناک جان دانشجوی کُرد جوان از خطه کرمانشاه را از او و خانواده و جامعه گرفتند. در رابطه با اين تناقض از پزشکی قانونی و دادسرای انقلاب سوالاتی پرسيديم که هر کدام با جوابهايی همچون « ما اطلاعی نداريم » و « معلوم نيست » و« کسی نمی داند» برای سردرگمی و شايد پيگيری نکردن و کوتاه آمدن خانواده از اين اسفناک ترين ، سخت ترين و سنگين ترين فاجعه زندگيمان به ما جواب دادند. حال آنکه گزارش پزشکی قانونی ناقص بوده و تنها علت فوت را اصابت گلوله عنوان کرده و به روز فوت و اينکه گلوله های موجود در بدن از يک جنس يا جنسهای متفاوت بوده تا نوع و شکل مرگ مشخص گردد اشاره ای نکرده است. در اين شرايط ما با اندکی دقت در گذشته و اينکه در دوران جنگ ،خسارتهای مادی و معنوی بسياری را متحمل شديم . خانه و زندگی خود را از دست داديم . سالها در رنج و مرارت بسر می برديم اما هيچگاه تصور نمی کرديم که از همه آن دورانهای ظلم و تجاوز صدام جنايتکار و آوارگی های پی درپی عبور کرده ولی سالها بعد ، بعد از به ثمر نشستن زحمتهای شبانه روزی کيانوش آسا و خانواده اش در رسيدن او به اين جايگاه علمی و نخبگی و دانايی، به همين سادگی آماج گلوله های کسانی قرار بگيرد که به ظاهر خود را ايرانی خوانده اما استفاده بی پروا از اسلحه بر عليه جوانان ايرانی و ريختن خون آنها را مجاز دانسته، اين جنايت بزرگ را مرتکب شده و اين چنين آتش به زندگی ما زده و غم و ماتم و اندوه را به خانه و خانواده و ماهها گريه های شبانه روز را بر مادرش تحميل کنند و در اين زمينه با طفره رفتن از اين فاجعه عظيم و ويرانگر تا کنون هيچ شخص يا سازمانی پاسخگو نبوده است . حال مصرانه کمترين تقاضای ما به عنوان خانواده کيانوش آسا که بزرگترين ظلم غير قابل تصور بر ما تحميل شده، در ابتدا، مشخص شدن زوايای نامعلوم اين فاجعه است و اينکه کيانوش عزيزمان ، که مظهر اخلاق ، صلح ، دوستی، پاکی ،مهربانی و تلاشگری در راه علم،هنر و موسيقی عرفانی بود قبل از مرگ يعنی در روزهای ۲۵ تا ۲۹ خرداد در چه شرايطی بوده ؟ کدام روز جان خود را از دست داده ؟ محل نگهداری اش کجا بوده؟بعد از زخمی شدن از گلوله اول آيا به بيمارستان انتقال داده شده؟ و در آن صورت در کدام بيمارستان بوده ؟ و آيا بدن زخمی اش تحت درمان مناسب قرار گرفته يا نه ؟ و لباسها، عينک ، ساعت و تلفن همراهش در کجا نگهداری شده يا می شود؟ و چرا آنها را به ما تحويل نداده اند؟ و رسيدگی و پاسخ صريح ، روشن و دقيق را به اين جنايت بزرگ و ضد بشری که نفی کننده تمام اصول اوليه حقوق انسانها در هر آئين و مکتب و عقيده ای است وظيفه انسانی و ايرانی آن کسانی می دانيم که در جايگاه و مسئوليت اين امر قرار دارند. اميد آن را داريم بعد از پيگيری دقيق، نتيجه را در اختيار ما به عنوان خانواده داغدار کيانوش آسا قرار داده و مهمتر از همه بعد از معرفی عاملان و آمران اين جنايت هولناک ، محاکمه روشن و شفاف و مجازات قاتل يا قاتلين آنها با حضور خانواده کيانوش با هر لباس و در هر مکانی را خواستاريم. آدرس: کرمانشاه- فرهنگيان فاز ۱ - پشت مجتمع غدير - مجتمع دادگستری - پلاک ۲۱ تلفن: ۴۰۱۱ ٨۱۹ ۰۹٣۶ با احترام - فاطمه فلاح و کامران آسا مادر و برادر جانباخته کيانوش آسا رونوشت: کميته پيگيری حوادث اخير تشکيل شده از سوی آقايان کروبی و موسوی جهت اطلاع و پيگيری رئيس مجلس شورای اسلامی آقای دکتر لاريجانی جهت اطلاع و پيگيری کميسيون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی جهت اطلاع و پيگيری دکتر جهانبخش امينی نماينده مردم کرمانشاه در مجلس جهت اطلاع و پيگيری آقای محمد رضا شعبانی نماينده مردم کرمانشاه در مجلس جهت اطلاع و پيگيری فراکسيون نمايندگان کرد در مجلس جهت اطلاع و پيگيری شورای شهر تهران جهت اطلاع و پيگيری سيد محمد خاتمی جهت اطلاع سازمان ادوار تحکيم وحدت جهت اطلاع رياست دانشگاه علم و صنعت ايران جهت اطلاع و پيگيری شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت ايران جهت اطلاع و پيگيری انجمن اسلامی دانشکده شيمی دانشگاه علم و صنعت ايران جهت اطلاع شورای شهر کرمانشاه جهت اطلاع رياست دانشگاه رازی کرمانشاه جهت اطلاع انجمن اسلامی دانشکده شيمی دانشگاه رازی کرمانشاه جهت اطلاع دفتر تحکيم وحدت جهت اطلاع آقای شکوری راد جهت اطلاع مادران صلح جهت اطلاع مادران عزادار جهت اطلاع
با ۸۶ امتیاز و ۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

قطعنامه آژانس علیه ایران تصویب شد

Posted: 27 Nov 2009 05:50 AM PST

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قطعنامه‌ای علیه برنامه هسته‌ای ایران تصویب کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این قطعنامه در جلسه امروز جمعه ۳۵ عضو شورای حکام آژانس در وین تصویب شده است. بر اساس این خبر، محتوای این قطعنامه «محدودسازی» برنامه هسته‌ای ایران است. البرادعی در میان خبرنگاران(AFP) به گفته دیپلمات‌های نزدیک به آژانس، از ۳۵ کشور عضو شورای حکام، ۲۵ کشور به این قطعنامه رأی موافق داده‌اند. ونزوئلا، مالزی و کوبا به این قطعنامه رأی مخالف و شش کشور افغانستان، برزیل، مصر، پاکستان، آفریقای جنوبی و ترکیه نیز رأی ممتنع داده‌اند. جمهوری آذربایجان هم در رأی‌گیری شرکت نکرده است.
با ۸۵ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

کمپین &quot;من عاطفه‌ام، مرا هم زندانی کنید&quot;

Posted: 27 Nov 2009 04:19 AM PST

گروهی از فعالان مدنی برای جلب توجه افکار عمومی، فراخوانی انتشار داده و آغاز کمپین "من عاطفه‌ام، مرا هم زندانی کنید" را اعلام کرده‌اند. بر اساس این فراخوان، عاطفه نبوی اولین زنی است که تنها به دلیل شرکت در تظاهرات 25 خرداد حکم محکومیت گرفته است. این فعالان علت راه‌اندازی کمپین را جلب توجه افکار عمومی و نهادهای بین‌المللی به حکم غیرعادلانه علیه عاطفه نبوی ذکر کرده‌اند. آنان از کسانی که در اعتراضات پس از انتخابات در ۲۵ خرداد شرکت کرده‌اند، خواسته‌اند با نوشتن چند خط نامه "برای عاطفه و برای دستگاه قضایی" بگویند که آن‌ها هم در تظاهرات شرکت داشته اند. عاطفه نبوی در روز 25 خرداد به همراه هفت نفر از دوستانش در خانه بازداشت شد و 95 روز در بند 209 به سر برد. یکی از اتهامات او "ارتباط با سازمان مجاهدین" بود که در دادگاه از این حکم تبرئه شد، ولی به اتهام "شرکت در تظاهرات غیر قانونی 25 خرداد" به 4 سال حبس تعزیری محکوم گردید. در حال حاضر چند تن دیگر از اعضای خانواده نبوی نیز در زندان به سر می‌برند و یا محکومیت‌های تعلیقی گرفته‌اند. گفته می‌شود که علت اکثر دستگیری‌ها و فشارهای وارد بر این خانواده حضور اعضای این خانواده در قرارگاه اشرف می باشد
با ۸۳ امتیاز و ۷ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

کناره گیری آیت الله جوادی آملی از امامت جمعه قم؛ اگر تقصیری بوده از همگان عذر خواهی می‌کنم

Posted: 27 Nov 2009 11:52 AM PST

آیت‌الله جوادی‌آملی در خطبه های نماز جمعه قم با تشكر از مقام معظم رهبری و شورای ائمه جمعه، از مردم قم برای اقامه نماز جمعه عذر خواسته و از آنها خداحافظی كرد. به گزارش ایلنا، آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم با بیان اینکه امروز آخرین نماز جمعه را اقامه می‌کنم، گفت: ائمه جمعه دو سمت مهم روحانیت را بر عهده دارند که یکی رهبری قافله است در سیر و سفر من الخلق الی الحق و دیگری پیام آور دستورات الهی است. وی افزود: اگر تقصیری در این برنامه‌ها بوده از همگان عذر خواهی می‌کنم. در موضوع سفر اول کسی که امام جمعه شد دیگران ساکت بوده و امام جمعه سخن آنها را بیان می‌کند. امام جمعه قم خاطرنشان کرد: امام جمعه به محراب عبادت رفته و دیگران ساکت می‌شوند و او بیان می‌کند که خداوندا ما تو را می‌پرستیم و از تو مدد می‌جوییم. آیت‌الله جوادی‌آملی اظهارداشت: مردم ما مشکل دارند و باید مشکلات خود را با پناه بردن به نماز رفع کنند و در نماز جماعت و جمعه ائمه جمعه این را بیان می‌کنند که اگر درست این مطلب را برسانند حاجت مردم رفع شده و اگر درست بیان نشود مشکلات مردم رفع نمی‌شود. وی تاکید کرد: در خطبه‌ها باید از آیات و روایات سخن به میان آید و اگر این موضوع با اخلاص بیان شود و حرف از دل طیب بیرون آید دل‌ها طیب می‌شود. امام جمعه قم گفت: باید از مقام معظم رهبری، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، ائمه جمعه قم، نمازگزاران، ستادبرگزاری نماز جمعه قم، آستانه مقدسه حرم حضرت معصومه(س) و تمامی نیروهای حافظ انقلاب تقدیر و تشکر می‌کنم. آیت‌الله جوادی‌آملی در ادامه با اشاره به سفر معنوی حج حجاج و بیان اینکه این سفر سراسر معنویت و وحدت است و کعبه نیز عاملی برای وحدت میان مسلمانان خواهد بود، ادامه داد:پیام مقام مظم رهبری نیز که در این راستا قرائت شد سراسر وحدت و محبت بود که بسیار با اهمیت است. امام جمعه قم در بخشی دیگری از سخنان خود به ماه ذی‌الحجه اشاره کرد و گفت: این ماه از فضیلت بسیاری برخوردار است و باید قدر این ماه را بدانیم. آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به برگزاری دعای عرفه گفت: دعای عرفه امام حسین(ع)نیز از اهمیت خاصی برخوردار است که باید به واژه‌های این دعا توجه داشته و این روز بهترین روز برای دعا کردن است. وی افزود: معنای دعا خواندن بیان صفات اسما‌ء الحسنی خداوند است و زمانی که دعا می‌خوانیم از خداوند می‌خواهیم که مظهر آن دعا را به ما نیز عطا کند. امام جمعه قم با بیان اینکه باید در مورد این دعا بحث و مباحثه کافی صورت گیرد تا حقش ادا شده و بعد آن را قرائت کنیم،تصریح کرد: در قرائت این دعا ما وظیفه داریم تا برای رهبری، کشور و مردم دعا کنیم و این جزو برجسته‌ترین صفات دعا است. وی با بیان اینکه جوانان ما باید خدا را شاکر باشند که در این زمان زندگی می‌کنند گفت: امروز درب‌های جهنم بسته است و اگر جوانی بخواهد گناه کند و وارد جهنم شود باید با فشار اقدام به چنین کاری کند. امام جمعه قم در ادامه با اشاره به عید سعید قربان و عاینکه ید قربان نیز از اعیاد اسلامی است که دارای خصوصیات بسیاری بوده و باید به آن توجه اساسی داشته باشیم، یادآور شد: قربانی کردن در این روز از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید این سنت مهم را در جامعه احیا کرد. وی افزود: اجازه ندهید تا سنت‌های این روز که قربانی کردن و همچنین اقامه نماز است فراموش شود. امام جمعه قم در پایان به هفته بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج دارای ویژگی‌های بسیاری است و به دستور امام خمینی نیز بنا نهاده شده است. وی اظهارداشت: این نیروی با اخلاص در زمان دفاع مقدس توانسته است با فداکاری از جان خود گذشته و در دفاع از میهن تلاش کند. آیت‌الله جوادی‌آملی افزود: باید قدر این نیرو را دانسته و حق‌شناس باشیم و بسیج نیز در مسیر اصلی خود حرکت کند.
با ۷۷ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

وزیر بهداشت: تعداد مبتلایان به آنفولانزای خوکی بالای میلیون نفر است

Posted: 27 Nov 2009 06:29 AM PST

به استقبال حجاج نروید شبکه جنبش راه سبز (جرس):مرضيه وحيد دستجردي وزیر بهداشت گفت: تعداد واقعي مبتلايان به آنفلوانزاي A بالاي ميليون نفر است و وزارت بهداشت فقط آمار موارد آزمايش شده را اعلام مي‌كند. به گزارش خبرگزاری فارس دستجردی در ادامه اظهار داشت: آماري كه در كشور به عنوان آمار مبتلايان واقعي به آنفلوانزاي A اعلام مي‌شود، حدسي است پيش بيني ما اين است كه طي دو سال آينده بين 30 تا 50 درصد جمعيت كشور و مردم دنيا به اين بيماري مبتلا شوند، حتي در موادي تا 80 درصد جمعيت كشورها نيز نيز اين تخمين بوده است. وي ادامه داد:‌ بر اساس اعلام سازمان ملل بعد از عبور آمار مبتلايان هر كشور به 100 نفر ديگر اعلام آمار ضرورت ندارد و نيازي به آزمايش همه افراد مشكوك نيست، با اين حال افرادي كه بستري مي‌شوند و خيلي بدحال هستند آزمايش مي‌شوند و افراد فوتي نيز شناسايي و ثبت مي‌شود و اين آمار ثبت شده هر هفته به مردم و سازمان بهداشت جهاني گزارش مي‌شود. البته از اين پس مي‌توانيم اين آ‌مار را به طور روزانه نيز اعلام كنيم. وزير بهداشت گفت: بر اساس آ‌خرين آمار ثبت شده تاكنون 3 هزار و 672 نفر در كشور مبتلا شده و 140 نفر بر اثر اين بيماري فوت كرده‌اند، كه از اين تعداد 28 نفر هفته گذشته فوت شدند و 12 نفر نيز فوت شدگان هفته‌هاي قبل بودند كه آزمايش ‌آنها هفته گذشته تأييد شد.........
با ۷۴ امتیاز و ۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

کارشناسان و متخصصان آی تی از همکاری با کودتاگران خونریز پرهیز کنند (حرف حساب)

Posted: 27 Nov 2009 12:11 PM PST

تا قبل از کودتای 23 خرداد همکاری با دستگاههای دولتی مورد انتقاد نبود اما از وقتی که کودتاچیان رای مردم را یک باره دزدیدند و مخالفان را زندانی کردند و جوانان را کشتند و شکنجه کردند دیگر نمیتوان با هیچ توجیهی با کودتاچیان و غارتگران رای مردم همکاری کرد و وجدانی آسوده داشت. شکی نیست که فیلترینگ گسترده ی سایت ها، ردیابی های امنیتی سبزهای دنیای مجازی و ردگیری پیامک ها و ارسال پیامک های تهدید آمیز بدون همکاری متخصصان نرم افزار و آی تی ممکن نیست. بخصوص بعد از آن که سپاه پاسداران مخابرات را به مالکیت کودتاچیان در آورد دیگری حجتی برای متخصصان نمانده و باید تا میتوانند از همکاری با خونریزان خودداری کنند و یا اگر مستقیما نمیتوانند خود را از صحنه بیرون بکشند از موقعیت خود استفاده کنند و بکوشند جریان معمولی کار کودتاچیان را مختل کنند. حتما کارشناسان هوشمند آی تی می دانند چگونه میتوانند کودتاچیان را دست به سر کنند تا دست های خونین آنها به جوانان سبز نرسد و نقشه های ناجوانمردانه شان به سرانجام نرسد.
با ۷۱ امتیاز و ۶ نظر علم و تکنولوژی فرستاده شده در بخش
نظرات

دادگاه انقلاب 18 تن از اسرای جنبش سبز را به 113 سال زندان محکوم کرد

Posted: 27 Nov 2009 07:44 AM PST

شبکه جنبش راه سبز(جرس):با وجد ادامه صدور احکام زندان علیه زندانیان سیاسی و اسرای جنبش سبز که همزمان با کودتای انتخاباتی جناح حاکم علیه رای مردم بازداشت شدند،احکام صادره دادگاه انقلاب علیه تنها 18 نفر از اسرای جنبش سبز به 113 سال زندان رسیده است. سایت خبر آنلاین نزدیک به علی لاریجانی خبر داده که احکام صادره علیه تنها 18 نفر از بیش از 80 نفری که دادگستری تهران از صدور حکم برای آنها خبر داده بیش از 113 سال است که فهرست آن چنین است: هدایت الله آقایی: ۵ سال حبس قطعی بهزاد نبوی: ۶ سال حبس تعزیری احمد زیدآبادی: ۶ سال حبس تعزیری، ۵ سال تبعید به گناباد، محرومیت دائمی از فعالیت سیاسی و اجتماعی محمدعلی ابطحی: ۶ سال حبس تعزیری سعید حجاریان: ۵ سال حبس تعلیقی محمد عطریانفر: ۶ سال حبس تعزیری علی تاجرنیا: ۶ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق سعید شریعتی: ۷ سال حبس تعزیری عبدالله مومنی: ۸ سال حبس تعزیری شهاب طباطبایی: ۵ سال حبس تعزیری کامبیز نوروزی: ۲ سال حبس تعزیری و ۷۶ ضربه شلاق مسعود باستانی: ۶ سال حبس تعزیری کیان تاج‌بخش: ۱۵ سال حبس تعزیری حسین رسام: ۴ سال حبس تعزیری عاطفه نبوی: ۴ سال حبس تعزیری حسام سلامت: ۴ سال حبس تعزیری علی بهزادیان‌نژاد: ۶ سال حبس تعزیری علی‌رضا عاشوری: ۶ سال حبس تعزیری
با ۶۸ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

وزیر علوم کودتا:کنترل می کنیم/اساتید دانشگاه باید به نفع نظام سخن بگویند!

Posted: 27 Nov 2009 02:48 PM PST

وزیر علوم دولت کودتا، کامران دانشجو گفته است که باید بر اساتید دانشگاهی نظارت شود. وی گفت :اساتی

__._,_.___
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ